MuscleMeat

Sanne's log

dat is weer een lekkere training! Wat doen die carbs toch goed he! :D

Zo zie je maar.. je ervaart nu letterlijk het effect van "ervaring leert" ! :thumb:
echt super!

Mijn cheats.. helaas geen sushi.. 2 x all you can eat life cooking, 1 x restaurant, 1 x onbeperkt fondueen. Al ben ik nog altijd meer van sushi en sashimi. :D

Hoe bevallen de paused squats? Vind je ze fijner dan normale squats? Ik heb het idee dat het bij mij ook wat beter gaat als ik niet zo explosief uitstoot. En precies wat je zegt, je voelt het lekker op je quads! Ik hoop dat ik donderdag weer kan squaten, al 2 dagen last van spierpijn in mijn hams van de RDL haha.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.543
Lekkere train! Pr's en buff nice :D
Hij was lekkerrrrr!! :D

goede training, ook gewoon PR op bijna alles.
paused squats zijn echt heerlijk, is op het begin alleen even wennen.
Had nog wat aardig wat carbs in de tank zitten, die moeten natuurlijk wel nuttig verbruikt worden.. ;)
Vond de paused squats ook wel lekker, alleen dat explosieve moet nog even goed op gang komen.. Dankbaar dat ik vandaag nog een rustdagje heb voordat het weer tijd is voor legday morgen :o.

Ain't even mad :p Is gewoon ook zo :p
Haha, maar je blijft een heerlijk ding hoor Robke, no worries! *doet grote aai over de bol geeft*

Lekkere training weer:D Ik ben sinds deze week ook 2 x gaan squaten. Tijdens mn cut was t niet eens meer wekelijks, dys merk nu dat er wel weer progressie in zit:)

Hoe zit jij met je herstel van de benen dagen? Ik kan echt MAX 2 x p week mn benen trainen anders heb ik echt teveel spierpijn. Ik deed daarom hams en quads apart, alleen wil eigenlijk wel 2 x p. week squaten en mn billen trainen huhu.

Heb door mn soort van griep/buikloop niet echt goed op schema getraind. Ik moet namelijk 1 x p week zwaar squaten (2-4 reps 6 sets 85-90% 1 rep max) en om de week 1 medium dag (4-6 reps 6 sets 75%) en 1 lichte dag op 60% (3 x 8)

Heb ook t idee dat ik met alles achter liep! Deze week meer rust en heb t huishouden aan de kant. Heb mooi de tijd om mn schema in Excel te maken (het is nu echt een chaos:p). Trainingen zijn vaker chaotisch als t te druk in mn hoofd is hehe

Oja ben weer aan t ratelen haha
Vind 3x in de week squatten tot nu toe wel erg fijn, maar weet niet of ik dat morgen na mijn eerste legday nog steeds vind.. :o
Wat herstel betreft weet ik het dus nog niet zo goed.. Heb twee volledige legdays per week en dan een derde squatsessie op pullday (dan heb ik sowieso nog één dag herstel voordat ik weer legday heb). Moet eerlijk bekennen dat ik regelmatig nog (wat) spierpijn heb van een vorige been-sessie, maar na een aantal setjes trekt dat dan wel weer weg :).
Ik denk dat ik ongeveer een soortgelijk schema als die van jou volg (golvend periodiseren). Doe dat schema nu voor BP, SQ en DL. Ene dag eerst heavy SQ gevolgd door lichtere DL en andere dag begin ik met heavy DL en lichtere SQ. Bevalt me erg goed!

En bij mij mag je altijd ratelen hoor, dat weet je! :heart:

dat is weer een lekkere training! Wat doen die carbs toch goed he! :D

Zo zie je maar.. je ervaart nu letterlijk het effect van "ervaring leert" ! :thumb:
echt super!

Mijn cheats.. helaas geen sushi.. 2 x all you can eat life cooking, 1 x restaurant, 1 x onbeperkt fondueen. Al ben ik nog altijd meer van sushi en sashimi. :D
Kan die carbs natuurlijk het best zo uitgekiend mogelijk inzetten, dan haal ik er in ieder geval flink wat profijt uit ;).
Je cheats klinken wel eeeerg lekker, en afwisselend! Ben serieus nog nooit wezen fondueen :o. Eerst een kaasfondue gevolgd door een chocoladefondue, dat lijkt me wel wat :rolleyes:.

Hoe bevallen de paused squats? Vind je ze fijner dan normale squats? Ik heb het idee dat het bij mij ook wat beter gaat als ik niet zo explosief uitstoot. En precies wat je zegt, je voelt het lekker op je quads! Ik hoop dat ik donderdag weer kan squaten, al 2 dagen last van spierpijn in mijn hams van de RDL haha.
Vind de paused squats wel lekker, maar op zich houd ik toch van wat meer tempo.. Vind het juist lekker om die spanning op mijn quads te houden, precies zoals jij omschrijft! Doe op dit moment paused om dat dode punt eruit te krijgen, zo hoop ik op lange termijn weer progressie te boeken.. Ach, zo blijf je lekker bezig hè.. ;).
Heerlijk hè, die spierpijn in je onderlijf :p. Bij mij helpt het nog wel eens om met lichter gewicht flink wat reps op iets te maken, doorbloeden die handel! :D

Spierpijn is fijn (nou ja.... niet echt, maar het is voor het goede doel ;) ). Ik moet die pauzed squats ook maar eens gaan oppakken.... iedereen is er enthousiast over :)

Kan die carbs natuurlijk het best zo uitgekiend mogelijk inzetten, dan haal ik er in ieder geval flink wat profijt uit ;).
Je cheats klinken wel eeeerg lekker, en afwisselend! Ben serieus nog nooit wezen fondueen :o. Eerst een kaasfondue gevolgd door een chocoladefondue, dat lijkt me wel wat :rolleyes:.
Nou die 2 varianten van fondue zijn aan mij niet besteed... :o ten eerste omdat ik liever voor vleessscchhhh ga. :D
Daarbij.. lactose en ik hou niet van zoet... ;) dus vallen sowieso af.

• #2.546
Spierpijn is fijn (nou ja.... niet echt, maar het is voor het goede doel ;) ). Ik moet die pauzed squats ook maar eens gaan oppakken.... iedereen is er enthousiast over :)
Sommige soorten spierpijn vind ik stiekem best fijn.. Alleen spierpijn in buik vind ik echt zwaar waardeloos :o.
Paused squats, zeker eens proberen, voelt erg lekker!

Nou die 2 varianten van fondue zijn aan mij niet besteed... :o ten eerste omdat ik liever voor vleessscchhhh ga. :D
Daarbij.. lactose en ik hou niet van zoet... ;) dus vallen sowieso af.
Vleesch is ook altijd goed :rolleyes:
.. Bij mij is het volgens mij al snel goed.. :o

Training van vandaag: LB 1

SQ

10 x 20 ATG
6 x 30
5 x 40
7 x 50 Was mijn AMAP-set.. Heb eens 11 x 50 gehaald, een beetje een bummer dit..
5 x 50
5 x 50
13 x 30 ATG
Een moeizame start van de training. Voelde me niet echt futloos, maar lijf voelde zwaar ofzo. Wellicht door paused SQ van eergisteren vandaag wat in moeten leveren?

DL
5 x 50
3 x 54
8 x 57.5
8 x 57.5
5 x 57.5
Zelfde gevoel als bij SQ. Targets gehaald, maar ging niet gemakkelijk.
Wederom compliment ontvangen over techniek. Lijkt er op dat ik DL nu eindelijk prima onder de knie heb.
(Op de negative na.. Nog steeds met een klein boogje om mijn knieën terug naar beneden..)

SLDL
12 x 40
12 x 42.5
12 x 45
9 x 47.5

Plate loaded leg press 90o, unilateral triset
10 x 10
10 x 12.5 "PR"
10 x 12.5
10 x 12.5
Ben wederom verbaasd over krachtverschil links tegenover rechts.. Rechterbeen is bikkelen terwijl ik met linkerbeen de reps er gemakkelijk en soepel uitpomp :o.

Hip thrust Wellicht terug van weggeweest?
8 x 20
8 x 20
8 x 30
8 x 30
8 x 40
Kan me niet indenken deze ooit op 70 gedaan te hebben, viel zwaar tegen :o.

Rating
2.5 / 5
Voelde niet echt lekker vandaag. Al mijn targets gehaald, niet terug in kracht hoeven gaan, maar het was gewoon zo'n training 'op karakter'.
Denk dat het overschot aan carbs zo ontzettend lekker voelde (had ik nog tot en met de training van maandag profijt van), dat het nu toch weer even tegenvalt om het met minder te moeten doen. Mijn cut is afgelopen en ik ben aan het reversen, maar dat betekent wel dat ik de komende tijd nog steeds in een deficit zit. Op dit moment om en nabij 500 onder onderhoud, wellicht dat mijn lijf daarom alsnog niet helemaal optimaal voelt waardoor de training soms erg zwaar valt.

Hele nette training Sanne! Die baused squats ga je zeker wat aan hebben. Box squats zou ook nog een optie zijn..

Begint het vocht alweer een beetje te minderen of nog steeds flink bloated?

Hmm..en dan valt deze training even tegen!:sad: Balen zeg, maar komt uiteindelijk wel weer goed!:D

Wat verwacht je zelf als je kcal +100 doet en nog 500 eronder zit?

Kracht zal no way omhoog schieten.
Zal nog wel paar weken duren.

Pas als je op of iets boven onderhoud zit ga je het merken.

Die energie komt pas terug als he kachel weer aan het laaien is:) Dat kleine beetje extra is je lijf nog niet tevreden mee:p

Ik merk dat ik nu steeds meer honger krijg en heb t weer warm!!! Ik geef daar nu aan toe, want honger hebben is nu echt uit den boze. Heb wel wat vet erbij, maar er zijn nog steeds erg veel veins te zien dus zou mooi zijn als ik dit kan behouden. Ach en verschil tussen laagste gewicht en nu is 2 kg dus t valt nog wel mee:)

Ik heb de hip thrust er sinds een tijdje weer standaard in. Ik doe m na de deadlift zodat ik niet alle schijven eraf hoef te halen haha:D

Trek het je niet te veel aan Sanne. Je zit nog steeds op een deficit, dan kun je niet verwachten dat je met 100 kcal verhogen ineens weer op een oud niveau zit. En zo'n training gaat er altijd tussen zitten, ook met een 200 kcal surplus. Kop op en lekker naar je volgende training kijken!

Die energie komt wel weer als je aan het ophogen bent meid. 500 onder onderhoud kan je ook niet echt kracht toename van verwachten. ;)
Maar dan alsnog een sterke training.

waarom niet gelijk terug naar onderhoud? het enige gewicht wat je erbij zal krijgen is darm en maaginhoud plus wat vocht..

waarom niet gelijk terug naar onderhoud? het enige gewicht wat je erbij zal krijgen is darm en maaginhoud plus wat vocht..

Gezien haar gewicht niet veel meer doet, lijkt me dit nu haar onderhoud ongeveer te zijn op dit moment. Beter in kleine stapjes verhogen.
Alhoewel 100 nu wel echt weinig is. 200 lijkt me een betere optie

• #2.555
Hele nette training Sanne! Die baused squats ga je zeker wat aan hebben. Box squats zou ook nog een optie zijn..

Begint het vocht alweer een beetje te minderen of nog steeds flink bloated?
Thanks Marvin!
Box SQ helaas niet echt een optie aangezien ik te lui ben om de desbetreffende box vanuit kelder twee verdiepingen naar boven te sjouwen :o.
Houd het voorlopig dus bij paused :D.

Hmm..en dan valt deze training even tegen!:sad: Balen zeg, maar komt uiteindelijk wel weer goed!:D
Vandaag hetzelfde als gister.. Vreemd gevoel er over: haal targets en vandaag zelfs nog mooie BP en T-bar gehad, maar het gevoel is er even niet ofzo :o.
De harde leef, je weet zelf ;).

Wat verwacht je zelf als je kcal +100 doet en nog 500 eronder zit?

Kracht zal no way omhoog schieten.
Zal nog wel paar weken duren.

Pas als je op of iets boven onderhoud zit ga je het merken.
Ligt gewoon puur aan mijn mindset, te veel gedacht van "oeeehh, de cut is voorbij", elke keer niet beseffende dat ik voorlopig nog wel in een steeds kleiner wordende cut zit :).

Die energie komt pas terug als he kachel weer aan het laaien is:) Dat kleine beetje extra is je lijf nog niet tevreden mee:p

Ik merk dat ik nu steeds meer honger krijg en heb t weer warm!!! Ik geef daar nu aan toe, want honger hebben is nu echt uit den boze. Heb wel wat vet erbij, maar er zijn nog steeds erg veel veins te zien dus zou mooi zijn als ik dit kan behouden. Ach en verschil tussen laagste gewicht en nu is 2 kg dus t valt nog wel mee:)

Ik heb de hip thrust er sinds een tijdje weer standaard in. Ik doe m na de deadlift zodat ik niet alle schijven eraf hoef te halen haha:D
Ughh, mijn lijf wil inderdaad alleen nog maar meer!
.. Maar dat gaat hij dan krijgen ook ;).

Warmte wordt al wat beter bij me, alhoewel het vast ook komt omdat het buiten gewoon wat minder koud is geworden :p.
Valt nog erg mee, het verschil tussen je laagste gewicht en nu! 2 kg is vrij verwaarloosbaar (vocht etc.), hopelijk voel je jezelf er ook wat fijner bij :).

Hip thrust is bij mij al maanden geleden, viel echt even flink tegen :o. Heb hem op het laatst gedaan omdat ik het restje dat nog in mijn glutes zat nog even goed wilde laten affikken :rolleyes:.

Trek het je niet te veel aan Sanne. Je zit nog steeds op een deficit, dan kun je niet verwachten dat je met 100 kcal verhogen ineens weer op een oud niveau zit. En zo'n training gaat er altijd tussen zitten, ook met een 200 kcal surplus. Kop op en lekker naar je volgende training kijken!
Ugh, het voelde gewoon even zo hemels na afgelopen carb-weekend, de training die je daar op doet went erg snel :o.
.. Maar vanaf nu elke week 100kcal omhoog, dus geduldig afwachten wat het met mijn lijf en energie gaat doen :).

Die energie komt wel weer als je aan het ophogen bent meid. 500 onder onderhoud kan je ook niet echt kracht toename van verwachten. ;)
Maar dan alsnog een sterke training.
Had gewoon al in mijn hoofd zitten dat de cut voorbij is, "vergeet" elke keer voor het gemak dat ik nog wel een tijdje onder onderhoud zit :p.
Dankjewel meid :kiss:.

Zie uitleg bij Robke :).

Gezien haar gewicht niet veel meer doet, lijkt me dit nu haar onderhoud ongeveer te zijn op dit moment. Beter in kleine stapjes verhogen.
Alhoewel 100 nu wel echt weinig is. 200 lijkt me een betere optie
Precies dit, mijn onderhoud zal wel stuk lager liggen dan voordat ik met bulken begon. In het mooiste geval raak ik dit laatste maandje nog beetje vet kwijt, maar ik reken er niet op.
Door met kleine stapjes te verhogen hoop ik weer achter mijn huidige onderhoud te komen. Plus ik heb vorig jaar kunnen constateren dat juist door erg langzaam te verhogen ik mijn onderhoud enorm hoog kreeg. In 2013 kwam ik al aan bij 1900 kcal, in 2014 kwam ik aan met 2700 kcal. Nogal een verschil.. En aangezien ik van eten houd.... :rolleyes:.
Per week met 100 omhoog, voel ik me nu het fijnst bij. Heb al heel streng met mezelf moeten afspreken dat ik zaterdag naar 1900 ga, ongeacht wat de weegschaal zegt :o.

Training van vandaag: UB

BP

10 x 20
5 x 24
5 x 26.5
10 x 30
10 x 30
10 x 30

BP, paused speed met elastiek
6 x 24
6 x 26.5 VPR
3 x 28 PR
10 x 20

Standing OHP
6 x 18
8 x 22
2 x 24.5 Vertrouwde het niet helemaal, voelde niet echt lekker
6 x 22
4 x 22
8 x 18
.. Pijntje aan linkerkant schouder, even aankijken

T-bar row
6 x 25
6 x 30
6 x 35
6 x 36.25 PR, ging makkelijker dan ik dacht. Kwam er pas achteraf achter dat ik met 1.25 in plaats van 2.5 had opgehoogd :o
10 x 30

Dips met elastiek
x 7 VPR
x 7
x 7
x 7
x 6

Dips met elastiek
x 4
x 4
x 4
x 4
x 4
Elke keer met veel moeite 4 reps, in plaats van 6..

Rating
3 / 5
Ben stikchagrijnig vandaag, dus het "gevoel" was er vandaag even niet. Desalniettemin wederom targets gehaald, zelfs een kleine PR.
Zal me nu maar even afzonderen en heel erg kinderachtig in een hoekje gaan zitten mopperen, geen idee waarom ik me vandaag ellendig voel, word bijna zelf depressief van mijn 'mood' vandaag :o.

Ondanks je mood wel een mooie training!!

Zal wel aan het grauwe weer liggen (denk dat ik de zonnebank er eens bij pak als lichttherapie:p).

Ik merk wel een behoorlijke verbetering in mijn humeur nu ik weer lekker kan eten. Ben veel positiever:)

tijd weer niet geweest maar meid wat ga je goed joh!
Iets mindere training naar je gevoel..ja die kennen we allemaal wel zo af en toe..
En ik zou idd ook met kleine stapjes verhogen, zelfde als wat Robke zegt..dan kan je heel precies erop reageren als t niet gaat zoals jij wil! Maar je foto's ook op Insta..petje af!

Holy shit! Sterke T-bars hoor Sanne!! Ik stond ze vandaag bijna met hetzelfde gewicht te doen:o

Verstandige keuze om gewoon rustig te reversen! Het kost wat meer tijd, maar het is geen sprintwedstrijd waar we ons in bevinden..

Wat betreft je mood...slik je al vitamine D (~1000IU/dag), kun je zeker baat bij hebben!:thumb:

Gewoon rustig terug opbouwen.
Toch nog een flink training ook al voelt het niet zo.. dat in het hoekje wegkruipen en mokken ken ik ook wel. :rolleyes:
Het trekt weer weg hoor! :)

Niet te veel miepen, niks mis met de training vandaag :)

Terug
Naar boven