Fitness Seller

Sanne's log

Hahaha, zó veel eten dat je serieus maagpijn krijgt. Goed bezig ;)

Edit: Het is dus zo erg dat het vervelend is. Dan is het niet nice

Laatst bewerkt:
Nice going die AYCE sushi! Ik heb dat ook.. eten eten eten en dan.. oef.. opstaan.. builpijn niet te kort. :o
Als je maar genoten hebt he meid!
lekker getraind ook! Hoop dat knie en rug mee gaan werken.

AYCE sushi & ijs
Oh my, it's that time again..
Dat ik weer kcal ga ophogen en meer eet dan Tdwag :o.
.. Hij zat wederom met verbazing toe te kijken hoeveel ik naar binnen stouwde :o.
Echter vrij gefrustreerd omdat mijn ogen nog altijd groter zijn dan mijn maag, en ik daar dan ná het eten achter kom. Als in: mezelf weer overeten en eindigen met flinke maagpijn en (vandaag gelukkig maar lichte) misselijkheid. Gawd, wanneer leer ik nou eens dat ik niet voor een paar jaar aan voorraad naar binnen hoef te werken.. :scratch:.
Het klinkt allemaal grappig, maar begin mezelf inmiddels serieus af te vragen of er iets "stuk" is ofzo, krijg gewoon echt geen signaal van "goh, je hebt genoeg, je kunt nu beter stoppen". Voel ook gewoon echt niet dat ik "vol" zit, totdat het te laat is. Als ik nou tegen willens en weten blijf dooreten terwijl ik eigenlijk al zit te "hikken"...
Serieuze First World Problems dit, de harde leef :o.
Pff, erg herkenbaar dit! Had het er gister nog met iemand anders over, maar het zal ook voornamelijk een mind-set zijn. Waarom is een gerechtje 1 keer nemen niet genoeg bijvoorbeeld? Ik betrap mezelf er met dergelijke dingen er regelmatig op dat ik bijvoorbeeld 4x beef teriyaki bestel..terwijl 1 keer ook voldoende zou zijn..

Het blijft erg lastig en zal neer moeten komen op jezelf trainen in dit geval..trainen om 'normaal' te doen..

Voedsel hoog in zout, vet, snelle suikers stilt de verzadiging ook slecht en helemaal na een lange periode cutten!! Is niets mis met je hihi, zelfs mn vriend die serieus waar al zijn hele leven op hetzelfde vetpercentage zit gaat ook wel eens flink loos tijdens een AYCE of een zak drop :P Ik eet standaard teveel als ik er veel voor heb betaald haha (onder het mom dat het te zonde is om weg te gooien).

Naar hoeveel mag je nu ophogen?

Ik zit deze week rond de 2800. Op 2650 (waar ik mn schema op heb gebaseerd), had ik gewoon echt honger (knormaag etc.). Ik vraag me alleen af of dat komt omdat mn lijf nog niet happy is met mn huidige vet% of dat ik ook daadwerkelijk meer verbrand?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.606
Heel herkenbaar, heb nu op vakantie een beetje hetzelfde. Ik weet dat ik me beter voel als ik wat gezonder/minder eet, maar toch duw ik veel te veel troep naar binnen...
Het is gewoon allemaal zo lekker, da's al een probleem an sich! :o

Hahaha, zó veel eten dat je serieus maagpijn krijgt. Goed bezig ;)

Edit: Het is dus zo erg dat het vervelend is. Dan is het niet nice
Hahaha, precies, het is precies hetgeen je in de edit zegt :p.
Ik kan absoluut flink cheaten en daar ook intens van genieten, zou alleen willen dat ik zodanig maat kan houden dat ik niet de cheat met pijn hoef te eindigen :rolleyes:.

Nice going die AYCE sushi! Ik heb dat ook.. eten eten eten en dan.. oef.. opstaan.. builpijn niet te kort. :o
Als je maar genoten hebt he meid!
lekker getraind ook! Hoop dat knie en rug mee gaan werken.
Oh my, ik voel het gewoon echt niet.. Enige voordeel is wel dat ik de rest van de dag geen behoefte meer heb aan wat dan ook, ben dan compleet verzadigd :o.
Dankjewel meid! Vandaag en morgen rustdag.. En dan na mijn tentamen gelukkig vrij/za/zo trainen om de zenuwen tot de uitslag van tentamen te bedwingen :p.

0.25 = veersluiting
0.5 = goedkope gietijzer schijven
0.75 = gietijzer schijven + veersluiting
1.00 = 2x goedkope gietijzer schijven

scheelt je 60 euro:fluit:
Hmm.. Alleen wel de vraag of die dan op de stang gaan passen.. Aan de andere kant.. Ze hebben daar 3 verschillende soorten barbells, moet er toch eentje bijzitten waar ze op passen, zou je zeggen :o.
Thanks voor de tip! :D

Pff, erg herkenbaar dit! Had het er gister nog met iemand anders over, maar het zal ook voornamelijk een mind-set zijn. Waarom is een gerechtje 1 keer nemen niet genoeg bijvoorbeeld? Ik betrap mezelf er met dergelijke dingen er regelmatig op dat ik bijvoorbeeld 4x beef teriyaki bestel..terwijl 1 keer ook voldoende zou zijn..

Het blijft erg lastig en zal neer moeten komen op jezelf trainen in dit geval..trainen om 'normaal' te doen..
Ugh, het is gewoon echt vervelend. Natuurlijk kan je er grappen over maken (het is eigenlijk ook wel grappig natuurlijk), maar die pijn is echt een hell.. Vind het allemaal gewoon veel te lekker.. Voel ook oprecht niet wanneer ik genoeg heb gehad en mijn lijf aangeeft dat het wel voldoende is zo, dan zit ik me weer te over-eten en dat voelt gewoon niet fijn :o.
Vind het op zich niet eens erg dat ik enorm veel eet bij een cheat, geniet er ook gewoon van, vind het alleen erg dat ik geen maat kan houden en zodanig veel eet dat ik in een sugarcoma en buikpijn op de bank beland :rolleyes:.
Moest overigens wel erg gniffelen om de blik die Tdwag weer aan het eind van het twee grote toetje had: dat er zo veel in een klein meisje past :p.

Voedsel hoog in zout, vet, snelle suikers stilt de verzadiging ook slecht en helemaal na een lange periode cutten!! Is niets mis met je hihi, zelfs mn vriend die serieus waar al zijn hele leven op hetzelfde vetpercentage zit gaat ook wel eens flink loos tijdens een AYCE of een zak drop :P Ik eet standaard teveel als ik er veel voor heb betaald haha (onder het mom dat het te zonde is om weg te gooien).

Naar hoeveel mag je nu ophogen?

Ik zit deze week rond de 2800. Op 2650 (waar ik mn schema op heb gebaseerd), had ik gewoon echt honger (knormaag etc.). Ik vraag me alleen af of dat komt omdat mn lijf nog niet happy is met mn huidige vet% of dat ik ook daadwerkelijk meer verbrand?
Inmiddels ben ik weer bij de mensen en heb ik alweer mijn bak goddelijk oats er in zitten, mijn lichaam "doet het weer" :rolleyes:.
Het is allemaal zo ontzettend lekker.. Wat dat betreft is bijvoorbeeld het etentje dat ik zaterdag heb beter: dan kan je niet onbeperkt eten en moet je het maar doen met wat je voorgeschoteld krijgt :p.

Ben langzaam aan het reversen, dus zaterdag weer 100 omhoog, zit dan op 2000. Zal zaterdag ongetwijfeld het gevolg van de cheat gisteren op de weegschaal terugzien.. Ben me dus al mentaal aan het voorbereiden, ik ken mezelf.. Heb dan de neiging te gaan compenseren en in ieder geval niet op te hogen, maar wil echt consequent zijn en rationeler leren kijken, dus ik ga sowieso 100 omhoog :).
Ben je in stappen omhoog gegaan, of vrij snel hoger gaan zitten?

Ben zelf van mening dat een lichaam erg goed kan aangeven waar het behoefte aan heeft. Als je een knorrende maag hebt.. Dan denk ik dat, om welke reden dan ook, je lichaam gewoon meer nodig heeft.
En je gaat weer bouwen, dus..
Mooi excuus om meer te eten! :D

Ja zo denk ik er ook over, heb daarom op behoefte wat meer gegeten afgelopen dagen :). Vandaag is het helemaal idioot, ik zat na mn normale ontbijt en 2e maaltijd gewoon totaal nog niet vol terwijl die 2 samen al ongeveer 1000 kcal zijn (en de 2e maaltijd was voor half 11 al op)

• #2.608
Ja zo denk ik er ook over, heb daarom op behoefte wat meer gegeten afgelopen dagen :). Vandaag is het helemaal idioot, ik zat na mn normale ontbijt en 2e maaltijd gewoon totaal nog niet vol terwijl die 2 samen al ongeveer 1000 kcal zijn (en de 2e maaltijd was voor half 11 al op)
Je bent goed bezig hoor, vind het top hoe je uit je dipje bent gekomen :).
Maar ben je vanuit je cut snel op je huidige aan kcal gesprongen? Vraag me af hoe je die overgang hebt gemaakt ^^.

Je bent goed bezig hoor, vind het top hoe je uit je dipje bent gekomen :).
Maar ben je vanuit je cut snel op je huidige aan kcal gesprongen? Vraag me af hoe je die overgang hebt gemaakt ^^.
dank je meid :)

De weken voor mijn definitieve einde heb ik hoog en laag dagen gehanteerd. (2500-1500), maar de dag voor de scan (2 okt) ging ik al los met eten. Heb dat hele weekend lopen vreten als een gek (daarom toen ook zoveel kilo's vocht erbij) en daarna heb ik op gevoel proberen te eten (en ben een week alles achteraf gaan invullen). Daarna was er gewoon teveel chaos (werkuitje, uit eten, soort van griep etc.).

Pas vanaf vorige week donderdag (toen heb ik die balans dag gehouden) heb ik muv zaterdag alles tot op de g bijgehouden. Ik besef me nu ook wel dat het wat langer duurt voordat ik weer kan eten zoals voor mijn cut.

In feite ben ik nu dus pas aan het opbouwen en merk eigenlijk dat ik elke dag net iets meer honger heb dan de dag ervoor (ook te zien in mijn my fitnesspall grafiekje).

Had dit allemaal beter gekund? Jazeker! Ik was het invullen, alles afwegen echt zo zat na 5 maanden dieet. Daarom zei ik al in mn dagboek dat ik never nooit meer zo'n lange cut ga doen (wel als recomp, maar niet 6 dagen per week in een deficit).

Maar goed, het gaat nu gelukkig weer goed (de rust is terug) en merk nu ook dat mn kracht vooruit gaat. Als ik er nu op terug kijk heb ik best een ellendige maand gehad :P

Misschien iets rustiger eten? Of een vaste hoeveelheid van tevoren vast stellen ipv proppen tot het er door je oren uitkomt? :p

Iets teveel genoten van je AYCE! Ik had dat de laatste keer ook hoor, ik dacht nog wel even een 4de ronde flink te buffelen, maar dat viel ook erg tegen. Ik voelde me een ballon toen ik klaar was met eten.
Lekker eten is dan ook lekker, maar het is denk ik meer genieten als je het dan met mate doet. Ik wil wel een foto zien van die burger op insta, dat snap je natuurlijk wel :D

Laatst bewerkt:
AYCE vind ik persoonlijk ook meer voor paupers...ga liever naar een goed restaurant..

Wij gaan ook wel eens naar een echt super goed restaurant.. 6 gangen verrassingsdiner.. wel prijzig maar soms hebben ze voor vaste klanten een bon met ipv 55 euro per persoon betaal je dan 65 euro met zijn tweeen.. en das echt heel goed eten.
http://www.madamecheung.nl/?pagina=Restaurant&pid=1

Voor de echte liefhebber van apart.. Heb nog wel wat foto's voor wie het wil zien. :D
oh ja.. 6 gangen ex amuse en hapjes vooraf.

• #2.618
Misschien iets rustiger eten? Of een vaste hoeveelheid van tevoren vast stellen ipv proppen tot het er door je oren uitkomt? :p
Dit ! Wat meer tijd tussen je porties laten. En voldoende groenten erbij eten.
Dergelijke dingen hebben bij mij geen zin..verwacht bij Sanne hetzelfde..
Vrees inderdaad dat ik me bij Marvin moet voegen :o.
Kom dat restaurant binnen en heb dan gelijk zoiets van omfgkijkdatetenikmoethetallemaalhebbenenwelnuuuuuuu!

:rolleyes:
Maar ze zeggen dat oefening kunst baart..
Dus zit er niets anders op dan opnieuw pogingen te blijven wagen ;).

Moet je een menu nemen met meerdere gangen ipv dat AYCE gedoe :p
Indeed, dat werkt dan wel weer gewoon prima! :D

Iets teveel genoten van je AYCE! Ik had dat de laatste keer ook hoor, ik dacht nog wel even een 4de ronde flink te buffelen, maar dat viel ook erg tegen. Ik voelde me een ballon toen ik klaar was met eten.
Lekker eten is dan ook lekker, maar het is denk ik meer genieten als je het dan met mate doet. Ik wil wel een foto zien van die burger op insta, dat snap je natuurlijk wel :D
Ghehe, het was inderdaad wederom tè.. :o
Het is inderdaad heel ander genieten wanneer je gewoon maat weet te houden en 'gewoon genoeg' hebt na afloop :).
Zal proberen te onthouden er een foto van te maken, hoop niet dat daar spontane Mac/Burger King praktijken zijn.. Als in: op foto ziet het er goddelijk uit, in het echt vraag je je af of het wel eetbaar is ;).

AYCE vind ik persoonlijk ook meer voor paupers...ga liever naar een goed restaurant..
Ken zeker tenten die in mijn ogen 'pauper' zijn, maar Shabu vind ik daar absoluut niet onder vallen :).

Wij gaan ook wel eens naar een echt super goed restaurant.. 6 gangen verrassingsdiner.. wel prijzig maar soms hebben ze voor vaste klanten een bon met ipv 55 euro per persoon betaal je dan 65 euro met zijn tweeen.. en das echt heel goed eten.
http://www.madamecheung.nl/?pagina=Restaurant&pid=1

Voor de echte liefhebber van apart.. Heb nog wel wat foto's voor wie het wil zien. :D
oh ja.. 6 gangen ex amuse en hapjes vooraf.
Dat is een goede tip meid, dankjewel!!
Prijzig vind ik persoonlijk nooit echt een probleem, het is me een gezellige en lekkere avond meer dan waard! ^^

Tentamen
.. Ging ruk.
Kwam onbehandelde stof in voor en vragen waren dubbelzinnig.
Nu agressief, maar: rustdag :sad:
Ga nu poets -en schrobgains maken in huis en morgen mijn frustraties op het ijzer botvieren.

Balen van je tentamen... maar toch.. zit er nog een voldoende in?

Ik had ook de poets e schrob manie vanmorgen.. dat wachten was een ramp...

Tegenvaller dat tentamen. Poets het maar helemaal van je af!

Terug
Naar boven