XXL Nutrition

Sanne's log

Balen van je tentamen inderdaad..

Zit je nog steeds in de schrob en poetsmodus? Bij mij moet de douche nog gedaan worden..:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.624
Balen van je tentamen... maar toch.. zit er nog een voldoende in?

Ik had ook de poets e schrob manie vanmorgen.. dat wachten was een ramp...
Echt flink balen.. Veel vragen kwamen niet overeen met de lesstof, en veel vragen waren dubbelzinnig gesteld, nogal flauw vind ik dat.. Hoor er meer studenten over, dus wellicht valt er over te praten wanneer er veel onvoldoendes vallen.

Denk nog steeds veel aan je, houd je taai kanjer :heart:

Tegenvaller dat tentamen. Poets het maar helemaal van je af!
Dat poetsen is gelukt, alles blinkt weer ;).

Balen van je tentamen inderdaad..

Zit je nog steeds in de schrob en poetsmodus? Bij mij moet de douche nog gedaan worden..:rolleyes:
Hahaha, grapjas :p

mooi idee voor je volgende strafcardio:P
Precies Broken Bat, gisteren aan de satésaus geweest, doe die douche vanavond maar als strafcardio @Skatermarvin :rolleyes:

Doel meer op het concept AYCE :)

Klote van je tentamen meid :aai:
Ahhh zo :). Maar.. Maar.. Shabu is gewoon zo verdomd lekker :o.
Hopelijk haal ik er alsnog een voldoende uit.. Het irritante wachten is nu begonnen..

Training van vandaag: UB

BP

10 x 20
5 x 24
5 x 26.5
8 x 34
8 x 34
8 x 34
Gelukkig 75% vandaag, voelde me niet echt sterk.

Paused speed BP, elastiek
6 x 24
5 x 28 VPR
8 x 24
8 x 24

OHP
6 x 20
5 x 22.5
5 x 25 VPR
3 x 26.5 PR
10 x 20
Weer eens met rechte bb in plaats van EZ-bar. Verschil met wat maanden geleden is duidelijk te merken. Betere houding en overall gewoon stabieler.

Cable seated row
8 x 39
6 x 43.6
6 x 49.6
5 x 54.3 PR, maar niet helemaal tevreden though, kon naar mijn gevoel niet goed genoeg "knijpen". En tsja, dan krijg je weer dat inwendige bakkeleien over die Mijnt-Mossel-Konneksie enzo.. :rolleyes:
10 x 39

Dips, elastiek
x 8 VPR
x 8
x 6
x 5
Leeg :heart:

Chin ups, elastiek
x 4
Gefrustreerd, boek geen progressie meer met elastieken
Chins
2 x bw
2 x bw
2 x bw
2 x bw
Exit elastieken, maar weer gewoon verder met bw proberen

Spotopress nieuw
20 x 8
15 x 12
15 x 12
15 x 13
Nieuw idee van Tdwag, opgedaan van Mark Bell. Had er eerst mijn twijfels over, maar het laatste setje gaf voor mij de doorslag: deze voel ik toch echt wel goed in triceps, lekker! :heart:

Overhead curls
15 x 6.8
10 x 9
8 x 11.3 VPR
8 x 9
Vind het wennen wat voller te staan van het vocht. Maar dat heeft ook voordelen, krijg het idee dat mijn biceps er toch wat groter uitzien bij bijvoorbeeld overhead cable curls :).

Rating:
4 / 5
Erg lekker na het teleurstellende tentamen van gisteren :).

Verder ongeveer anderhalve week minder strict aan het eten. Op de dag zelf kijk ik waar ik zin in heb, en dat laat ik dan in mijn macro's passen. Echter wel alleen voeding dat in mijn ogen 'schoon' is.
Morgen voor de tweede keer deze week uit eten, mooie mentale uitdaging voor me ;).
Tevens morgen mijn wekelijkse weegmoment. Ga sowieso omhoog naar 2000 kcal, al zal de weegschaal wel wat meer aangeven door de AYCE van afgelopen dinsdag :).

Oja, en deze brokkenpiloot heeft het weer voor elkaar.. Velletje van onderarm bleef tussen dat ding van de cables zitten toen ik hem naar boven wilde afstellen, seriously, dikke bloeduitstorting, donkerblauw, flinke verdikking, pijn, alles, oorlogswond! Noessss! Ternauwernood overleefd.. ;)

Auw :(

Precies Broken Bat, gisteren aan de satésaus geweest, doe die douche vanavond maar als strafcardio @Skatermarvin :rolleyes:
;)
Hmm..zoveel satesaus heb ik gister niet op, dus die strafcardio sla ik over! Wel weer mooie training hoor Sanne..een hoop liefde:heart: PR's en VPR's!":D:D

Wel balen van het velletje en de bloeduitstortingen!:eek!:

Goed gewerkt weer schat!

Battle scars horen er nu eenmaal bij ;)

Lekker getraind weer meid! Blijf jaloers op je progressie!

Ik zou uit mijzelf nooit een bp of sq doen waar ik nog zeg meer dan 3 reps in de tank heb, dus opzich wrl fijn dat er nu ook zulke lichte dagen zijn voor de compounds. Vooral ook ff voor een goede vorm check etc.

Nice train btw!

ik ga die spotopress dinges ff googlen :D

Hahaha Sanne..ik zit net in jouw logje en mijn zoontje (8) ziet je avatar..hij zegt..heee das Rocky!! Das Rocky! Just saying...

prut van je tentamen..
maar iig wel lekker je frustratie van je af kunnen gooien! Fijn weekend

• #2.633
.. "Heee, waarom gaat dat ding nou niet verder omhoog?!"
*Trekt er gewoon nog wat harder aan*
Aaaah, omdat mijn velletje er dus tussen zat :o.

Hmm..zoveel satesaus heb ik gister niet op, dus die strafcardio sla ik over! Wel weer mooie training hoor Sanne..een hoop liefde:heart: PR's en VPR's!":D:D

Wel balen van het velletje en de bloeduitstortingen!:eek!:
Yesssss, meer eten doet gelijk een hoop goed, heerlijk! :D
Ben gewoon enorm onhandig, haal wel vaker van dat soort rare capriolen uit :o.

Goed gewerkt weer schat!

Battle scars horen er nu eenmaal bij ;)
Thanks kanjer! :kiss:
Indeed.. Alleen heb ik er altijd wel heel erg veel.. :o
Als in: als ik in de zomer mijn benen wil showen is dat niet zo "lady like" met al die blauwe plekken op mijn schenen enzo :sad:

Chins met elastiek is zoals pulldowns voor je pull ups gaan doen. It just doesn't work.

Probeer dit eens ;)

Laat iemand 'je naar boven duwen' of spring en laat je traag zakken

http://www.alkavadlo.com/inspirational/pull-ups-for-women/
Nice, die link, thanks! ^^
Ben in een grijs verleden begonnen met negatives en dergelijke.. Alleen ben ik al vrij snel met elastieken gaan werken. Achteraf bekeken heeft me dat niet eens zo ver gebracht..
Nu dan toch maar weer terug op de "oude" manier, de aanhouder wint!
Denk inderdaad dat je gelijk hebt: elastieken halen het niet bij negatives.

Lekker getraind weer meid! Blijf jaloers op je progressie!
Dankjewel lieverd :heart:

Negatives. Echt een monster om sterker te worden op de pull-ups!
Ga inderdaad toch maar weer terug naar de "good old" negatives..
Ik moet en zal mooi setjes kunnen chinnen! :whip:

Ik zou uit mijzelf nooit een bp of sq doen waar ik nog zeg meer dan 3 reps in de tank heb, dus opzich wrl fijn dat er nu ook zulke lichte dagen zijn voor de compounds. Vooral ook ff voor een goede vorm check etc.

Nice train btw!

ik ga die spotopress dinges ff googlen :D
Precies wat je zegt SP, zonder uitgekiend PL-schema zou ik ook nooit minder reps draaien dat ik werkelijk in me heb op dat moment.. Toevallig vandaag nog bijna voor gaas gegaan bij DL, het ging gewoon zo ontzettend lekker.. Volgende keer nieuwe 1RM zetten, maar had het idee dat ik dat beter vandaag kon doen. Maar ja, had er al wel een rep out op zitten..
Zonder schema zou ik waarschijnlijk weer standaard elke week veel te zwaar gaan.

Hahaha Sanne..ik zit net in jouw logje en mijn zoontje (8) ziet je avatar..hij zegt..heee das Rocky!! Das Rocky! Just saying...

prut van je tentamen..
maar iig wel lekker je frustratie van je af kunnen gooien! Fijn weekend
Haha, ik mag jouw lieve zoontje wel :heart:
Heeft hij nog steeds zo'n heerlijke krullenbol? :D
Jij ook fijn weekend! ^^

Training van vandaag: LB 2

DL

5 x 50
3 x 55
3 x 62.5
11 x 67.5 VPR, geen idee waar deze belachelijk sterke VPR vandaan kwam, na de 8e rep schrok ik van mijn eigen brul maar ging vervolgens gewoon door :o. Vorm bleef ook goed, nice!
1 x 67.5 Dooddoener dit, na de AMAP singles.. Jup 67.5 was berekend op 90% van 1RM.. Die 100 DL moet er toch echt in zitten deze bulk!
1 x 67.5
Volgende keer bekijken of mijn 1RM hoger ingesteld kan worden. Moest de verleiding weerstaan om dat vandaag te proberen.. Het ging gewoon erg lekker :o.

SQ
10 x 20 ATG
8 x 30
6 x 40
5 x 50
5 x 50
5 x 50
Was even doorbijten na de DL, maar targets gelukkig gehaald.

Bb reversed lunges
20 x 25
20 x 30 VPR
12 x 32.5 PR
20 x 30

Goblet SQ
12 x 22
12 x 24
12 x 26
12 x 28 VPR

Unilateral hyperextensions
10 x bw
10 x 4 VPR
8 x 4
10 x bw

Glute bridge op step
10 x 20 "PR", voor het eerst met bb in plaats van plate
10 x 20
10 x 20
10 x 20

Rating:
4.5 / 5
Ging gewoon heerlijk vandaag, alles er uit kunnen halen :heart:

Wekelijkse update

Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Damn, dat had ik dan weer totaal niet verwacht na mijn AYCE inclusief misselijkheid afgelopen dinsdag :o.
Deze week naar 2000 kcal.

Vanavond uit eten bij Ter Marsch (beste burger van Nederland 2015).
Verder zit ik nu aan een zakje zelfgeschepte kruidnoten (jup, met allerlei smaakjes). Seriously? Jup!

Ben gewoon echt geschrokken van hoe ik de laatste tijd bezig ben met voeding. Prima dat ik me zo strict aan mijn schema houd, maar ik durf niet meer te genieten van bepaalde dingen omdat ik me constant zorgen maak om welke invloed dit op mijn lijf heeft. Ik ontzeg mezelf erg veel, terwijl ik ook gewoon van bepaalde dingen wil kunnen genieten.
Wanneer ik dan eindelijk eens van mezelf mag cheaten, dan loopt dit volledig uit de hand. Nu ik er gewoon voor de derde keer serieus ziek door ben geworden, besef ik dat ik toch echt een rap normaal moet gaan doen.

Dat ik me zeer gedisciplineerd aan een voedingsschema kan houden heb ik wel aan mezelf bewezen. Wil nu dus 6 dagen precies "on point" eten waarbij ik op zaterdag mijn schema geheel loslaat. En dan leer om wat lekkers te eten, zonder mezelf ziek te eten. Gewoon, normaal, iets lekkers. Vandaag bijvoorbeeld dus toevallig uit eten, verder heb ik een zakje kruidnoten geschept en wat losse snoepjes erbij gekocht.
Moet eerlijk bekennen dat ik dit best spannend vind, en dat is voor mij direct het teken dat er inderdaad iets niet lekker bij me zit. Wil niet dat dit een probleem wordt ofzo, dus ik hoop dan ook dat het me werkelijk lukt elke week mijn schema een dagje los te laten. Zou natuurlijk mooi zijn als dan inderdaad blijkt dat dit niet eens zo veel effect heeft op mijn progressie :).

Nou die bulk slaat bij jou meteen als een berg in een training! Toe maar! gaat lekker zo!

Ik denk wel dat je het zal leren met je losse dagje van je schema. Het kost gewoon allemaal even tijd. Je weet inmiddels dat wat lekkers geen kwaad kan. Als jij het jezelf toe kan staan om te genieten die ene dag.. dan zal het ook steeds normaler worden voor je gevoel. Jouw progressie is op veel punten!
Je bent en blijft een topper!

Geniet van het uit eten. Ik doe mee. :D

Wat een toptraining weer Sanne! Ik herken je mind-set uiteraard volledig van het cheaten..volgas of niks. En dat moeten we inderdaad eens afleren.

Ik probeer meestal ook in het weekend gewoon wat meer IIFYM's te doen, want ook ik weet als ik echt 'moet' ik me als een superautist aan mijn schema kan houden.

Maar goed, ook ik ken de struggles van het jezelf inhouden en wil je daar dan ook succes mee wensen, want het zal niet altijd makkelijk zijn. Geniet ervan vandaag en laat je niet gek maken!:D

Lekkere train met een hoop PR's weer.

Ja leer eens normaal te doen met eten ;)
Die burger klinkt wel goed, en gelukkig is dat ook een vaste portie en niet een concept waarbij je tegen de klippen op moet eten om er 'zo veel mogelijk uit te halen'. Laat je weten hoe hij smaakte?

Lekker al die PRs :)

Je kan ook prima 6 dagen strict eten en dan 1 dag de hele dag genieten van alle 'verboden' voeding. Als je dan maar elke meal rustig aan doet en niet elke maaltijd gaat proppen en je 5000+ kcal erin ramt.

En als je dl max op reps gaat is het volkomen normaal dat alle setjes erna kut gaan. Daarom die max rep set bewaren voor het eind ;)

Kan je niet iets kleins on je schema incalculeren doordeweeks om de alles of niets mentaliteit teniet te doen? Ik snap wel dat een een zak pepernoten in huis halen absoluut niet gaat werken, maar 1 mans porties van iets waar je echt van kan genieten.

Dus Maybe ietsje losser doordeweeks en iets stricter in het weekend voor meer balans?

Jou trainingen zien er super goed uit!!
Die 100 kg deadlift moet lukken:)

• #2.640
Nou die bulk slaat bij jou meteen als een berg in een training! Toe maar! gaat lekker zo!

Ik denk wel dat je het zal leren met je losse dagje van je schema. Het kost gewoon allemaal even tijd. Je weet inmiddels dat wat lekkers geen kwaad kan. Als jij het jezelf toe kan staan om te genieten die ene dag.. dan zal het ook steeds normaler worden voor je gevoel. Jouw progressie is op veel punten!
Je bent en blijft een topper!

Geniet van het uit eten. Ik doe mee. :D
Het langzaam ophogen van voeding doen mijn training duidelijk goed!
Denk dat het wat dat betreft altijd een lastig punt bij me blijft, voeding.. Hoe ik in het verleden was heeft nogal wat sporen achter gelaten, kan dan ook maar beter proberen te accepteren dat het nu eenmaal lastig voor me blijft waarbij ik zoek naar een manier om gewoon weer op een normale wijze van lekker eten te kunnen genieten :).

Wat een toptraining weer Sanne! Ik herken je mind-set uiteraard volledig van het cheaten..volgas of niks. En dat moeten we inderdaad eens afleren.

Ik probeer meestal ook in het weekend gewoon wat meer IIFYM's te doen, want ook ik weet als ik echt 'moet' ik me als een superautist aan mijn schema kan houden.

Maar goed, ook ik ken de struggles van het jezelf inhouden en wil je daar dan ook succes mee wensen, want het zal niet altijd makkelijk zijn. Geniet ervan vandaag en laat je niet gek maken!:D
Thanks Marvin!
Die mindset moet gewoon echt veranderen.. Geen zin meer om na een cheat als een aangespoelde walvis in bed te liggen :o.

Wil me zoals gebruikelijk gewoon dedicated aan mijn schema houden en door elke zaterdag mijn schema los te laten hoop ik dat ik op lange termijn eindelijk ga inzien dat ik gewoon "normaal" kan cheaten waarbij er niets met mijn progressie gebeurt. Ik denk dat ik dan met de tijd ook afleer om zo full yolo te gaan wanneer ik eindelijk mag cheaten..
Makkelijk gaat het inderdaad niet altijd zijn, maar ik roep altijd het hardst dat het allemaal vooral leuk moet blijven, en dat is het op deze manier gewoon niet meer. Het trainen gaat heerlijk, voeding ook, maar juist die cheatstruggles: die zijn kut :p.

Gisteren ging best goed though. Wilde halverwege het volscheppen van mijn zakje kruidnoten toch maar weglopen, maar Tdwag had dat al snel door :o. De horror was compleet toen de cassière me twee keer nadrukkelijk vroeg of ik echt niet 150 gram erbij wilde scheppen, dan kreeg ik 50% korting en had ik meer voor minder :twitch:.
's Avonds echter serieus de beste burger ooit op.. Inclusief friet en brownie :rolleyes:.
Nu weer terug op schema, inclusief verhoging (2000 kcal), ik ga dit gewoon doen joh :).

Lekkere train met een hoop PR's weer.

Ja leer eens normaal te doen met eten ;)
Die burger klinkt wel goed, en gelukkig is dat ook een vaste portie en niet een concept waarbij je tegen de klippen op moet eten om er 'zo veel mogelijk uit te halen'. Laat je weten hoe hij smaakte?
Thanks Neet ^^.

Haha ja, het wordt tijd! Wil gewoon lekker kunnen genieten!
De burger gister was gewoonweg episch.. Ze hebben de titel "beste burger van Nederland" absoluut verdiend! Inderdaad een vast portie: had een "Burgeresse" van 300 gram, patat en een brownie.
Echt, ik overdrijf niet over die burger hoor.. Zo ontzettend zacht en mals, heerlijk perfect broodje, alles vers en huisgemaakt, gewoonweg top!

Thanks Jack 3D, hij gaat fijn nu ik meer carbs heb :rolleyes:

Je kan ook prima 6 dagen strict eten en dan 1 dag de hele dag genieten van alle 'verboden' voeding. Als je dan maar elke meal rustig aan doet en niet elke maaltijd gaat proppen en je 5000+ kcal erin ramt.

En als je dl max op reps gaat is het volkomen normaal dat alle setjes erna kut gaan. Daarom die max rep set bewaren voor het eind ;)
Houd ontzettend van lekker eten, maar ontzeg mezelf dat nu al letterlijk jarenlang met als gevolg dat ik bepaalde dingen gewoon niet meer durf te eten.. Morbide obees-zijn heeft er flinker ingehakt dan ik dacht..
Wil nu inderdaad gewoon leren weer van eten te kunnen genieten, en ik hoop dan ook maat te leren houden, juist door mezelf niet meer alles te ontzeggen waarbij ik maar eens per maand mag cheaten.. Juist dan ga ik denk ik full yolo, omdat ik weet dat ik pas over een maand weer "mag". Gisteren netjes een zakje kruidnoten geschept met wat losse snoepjes en 's avonds uit eten geweest. Denk dat dit toch wel een redelijk normale "off-diet-day" was. In in ieder geval niet misselijk geworden ;).

Wat compounds betreft volg ik nu een periodiserend schema, gister had ik dus 1 setje AMAP en 2 setjes van 1 rep.. Aankomende week singles draaien en kijken of mijn 1RM omhoog kan. Voelde me gister sterk en wilde dus eigenlijk de komende DL-sessie naar gisteren verplaatsen, maar had toen die AMAP er al op zitten :sad:
Die 1-reppers na die AMAP waren dus wel de bedoeling..

Kan je niet iets kleins on je schema incalculeren doordeweeks om de alles of niets mentaliteit teniet te doen? Ik snap wel dat een een zak pepernoten in huis halen absoluut niet gaat werken, maar 1 mans porties van iets waar je echt van kan genieten.

Dus Maybe ietsje losser doordeweeks en iets stricter in het weekend voor meer balans?

Jou trainingen zien er super goed uit!!
Die 100 kg deadlift moet lukken:)
Doordeweeks heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan cheaten, en vind ik het juist heerlijk om een schema te hebben. Mijn uitgangspunt is dat ik gewoon iets "slechts" kan nemen wanneer ik daar zin in heb, en eigenlijk is dat standaard in het weekend :o.
Tot nu toe ben ik enkele jaren 7 dagen per week strict geweest waarbij ik eens per maand een cheatday had. Nu wil ik dus naar 6 dagen per week strict en 1 dag in de week niet vooraf plannen, maar gewoon eten waar ik zin in heb. Als ik geen zin heb in een cheat: prima. Heb ik wel zin in een cheat: ook prima. Hoop dat dit me een beetje verder gaat helpen!

Thanks voor je compliment ^^.
Ga echt voor die 100, lijkt me heerlijk om dat eindelijk te kunnen! :D

Training van vandaag: push

BP

10 x 20
5 x 27.5
3 x 32.5
8 x 37.5 Er zat echt geen VPR in.. Blijf op 8 hangen :(
3 x 37.5
3 x 37.5

BP, brede grip
8 x 30
8 x 32.5
8 x 35

Incline BP
8 x 25
7 x 30 VPR
5 x 32.5 VPR
3 x 35 PR
8 x 27.5
Lekker :heart:

CGBP
8 x 30
5 x 32.5
8 x 30
9 x 30

SS db shoulder press / db side raises
10 x 8 / 4
10 x 8 / 4
10 x 8 / 4
13 x 8 / 4 VPR

Cable front raises
10 x 10
9 x 12.5
11 x 10
14 x 10

Triceps cable rope extensions
10 x 9
10 x 11.3
8 x 11.3
12 x 9

Rating:
3.5 / 5
Ging lekker. Vandaag net als vorige week wel een vreemd pijntje bij linkerarm, richting biceps, wederom na de incline.. Opvallend, alsof er een zenuwtje knel zit. Irritant, maar hopelijk zakt het weer snel.

De meeste epische burger ooit

Gisteren serieus de beste burger ooit op.
Kon geen duidelijk foto maken vanwege gebrek aan goed licht. Maar dat maakt niet uit. Dit plaatje, zo ziet het er gewoon in het echt ook uit:

ter-marsch-en-co-rotterdam-kynotes.jpg

Ja. Echt.

Nu kan ik nooit meer normaal een hamburger eten, niets haalt het bij de Burgeresse :(.

Terug
Naar boven