AndroidHealthClinic

Sanne's log

Sq is ook kwestie van durven. Helemaal als je in het rek staat met safety kan er vrij weinig gebeuren. Je wordt wel opgevangen.
Wil zelf ook niet altijd pillz erbij hebben en gewoon zelf doen. Ookal zit de kans erin dat ik neerstort:D denk ook dat je dat eens ervaren moet hebben. Bijv met licht gewicht testen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.662
Goed van je dat je bent gaan trainen ondanks de bijwerkingen van je medicijnen. Goede squats inderdaad! Goed bezig :D
Die burger ziet er trouwens goddelijk uit zeg.. DAMN! drool::burger:
Moet eerlijk bekennen dat het het pas tijdens de SLDL echt op begon te komen.. Maar anders was ik ook alsnog gegaan, ik bedoel, thuis zitten heb je ook weinig aan, beroerd blijf je je toch wel voelen :).

En JA, die burger was echt episch, moet je ook zeker eens gaan nommen! :D

Das geen lekkere mind set om te squatten....je moet vol vertrouwen 'the hole' in kunnen gaan
Nope.. Denk ook dat het komt omdat ik voorheen nooit squatte vanwege dat kraakbeen.. De angst blijft er een beetje inzitten dat het opeens weer in mijn knie 'schiet' en ik een paar weken pijnklachten heb..

Als je nou met squat standaard een goede spotter hebt, haalt dat je 'angst' niet weg?
Dat is eigenlijk het enorme rotte, ik heb de luxe altijd met dezelfde spotter (die ik absoluut vertrouw) te kunnen squatten, iedere training weer.. Denk dat de angst er vooral in zit dat het plotseling toch in mijn knieën schiet ofzo.. Of dat ik niet meer omhoog kom en een enorme smakker maak :o.

Sq is ook kwestie van durven. Helemaal als je in het rek staat met safety kan er vrij weinig gebeuren. Je wordt wel opgevangen.
Wil zelf ook niet altijd pillz erbij hebben en gewoon zelf doen. Ookal zit de kans erin dat ik neerstort:D denk ook dat je dat eens ervaren moet hebben. Bijv met licht gewicht testen.
Heb altijd een goede spotter en altijd safety bars, maar alsnog.. *Bibber* ..
Misschien moet ik me juist niet laten spotten bij het testen van mijn 1RM, dan moet ik wel :roflol:
Licht gewicht doe ik overigens uiteraard wel gewoon zonder spotter. Maar met een gewicht waarmee ik maximaal een rep of 5 kan / een AMAP-set, dan ga ik toch onzeker worden..

Tentamen
Wilde even snel studiemail bekijken (resultaat zou uiterlijk vrijdag komen), zie ik me daar ineens een nieuw cijfer staan.
Begon in wilde weg te klikken en klikte per ongeluk mijn pagina weg, dafaq, slim weer :').
Terug ingelogd, "beste student" met een 7.6, veel onvoldoendes gevallen en gemiddelde is een 5.6. Lucky me! :D

Geen schriftelijke tentamens meer..
Als afgelopen projectopdracht voldoende is, heb ik nu alleen nog maar een essay en een grote projectopdracht, en dan.. Afstuderen!

Ik bedoelde meer je eens laten vallen met lichter gewicht zodat je weet hoe het voelt wanneer het gebeurd;)

als je in een squatrack squat dan kun je hem gewoon op de vangers laten vallen.
anders moet je de bar van je rug afgooien en voorruit springen, zou dit niet doen als je low bar squat met een hele erge forward lean.

zelf probeer ik zo min mogelijk squats te missen, laatste die ik gemist heb is alweer bijna een half jaar terug, en dan gewoon op de spotters laten vallen.
als je het eng vind kun je het altijd gewoon eens proberen bij de opwarm setjes zodat je dat een keer gedaan hebt.

Herken die squat angst wel! In een gym met goede spotters zou ik denk ik wel tot mn max durven, maar in zo'n muisstille gym waar ik train met het grootste deel ectos vraag ik liever geen spot:p

Wel jammer dat mn echt max niet weet, maar komt nog wel ooit:)

Je hebt lekker getraind!
Ik hoop dat de bijwerkingen van de meds snel afnemen. You Go girl!

Ik durf ook echt niet tot mijn max te gaan.. heb dat 1 keer gedaan toen er opeens iemand spontaan achter me ging staan. En die vertrouwde ik echt wel. :)
Maar anders zorg ik er echt voor dat ik niet tot et voorbij het gaatje ga.

Laatst bewerkt:
Gefeli met je schriftelijk.... da's een stress minder ;)
Natuurlijk op je knieen letten, maar gewoon gaan met die squats hoor. Het is voor een groot deel mindfuck.

• #2.671
Ik bedoelde meer je eens laten vallen met lichter gewicht zodat je weet hoe het voelt wanneer het gebeurd;)
Doe eens niet zo eng joh :p
Ben een mietje :rolleyes:

Je kunt ook voor de bar uit springen. Pauper uitleg, maar je begrijpt me vast wel!
Ja zou kunnen maar lijkt me niet zo'n fijne optie
Hangt een beetje van de vloer en de sportschool/omgeving af.
In mijn gym zou dat prima kunnen, wordt gelukkig nooit geklaagd over dat soort dingen..
Het is een goed idee om in mijn achterhoofd te houden voor wanneer ik geen spotter heb en het idee heb dat het 'em echt niet gaat worden, thanks! ^^

als je in een squatrack squat dan kun je hem gewoon op de vangers laten vallen.
anders moet je de bar van je rug afgooien en voorruit springen, zou dit niet doen als je low bar squat met een hele erge forward lean.

zelf probeer ik zo min mogelijk squats te missen, laatste die ik gemist heb is alweer bijna een half jaar terug, en dan gewoon op de spotters laten vallen.
als je het eng vind kun je het altijd gewoon eens proberen bij de opwarm setjes zodat je dat een keer gedaan hebt.
Heb aangeleerd om high bar te squatten, dus dat scheelt gelukkig al.
Ik kan natuurlijk ook gewoon zo diep zakken dat hij mooi op de vangers valt en mezelf dan gewoon verder met een verhit hoofd op de grond laten zakken :o.
Heb nog nooit een SQ gemist, ook niet bij het testen van mijn 1RM. Tdwag is er dan ook van overtuigd dat mijn 1RM hoger ligt dan dat hij nu is.. Misschien eens oefenen met een opwarmsetje, als in dat ik weet wat er in het 'ergste geval' gebeurt, geeft wellicht vertrouwen voor de toekomstige zwaardere setjes, thanks! ^^

Herken die squat angst wel! In een gym met goede spotters zou ik denk ik wel tot mn max durven, maar in zo'n muisstille gym waar ik train met het grootste deel ectos vraag ik liever geen spot:p

Wel jammer dat mn echt max niet weet, maar komt nog wel ooit:)
Ieehhh, ben sowieso zwaar autistisch denk ik, wil alleen maar Tdwag al spotter, die weet al aan mijn ademhaling en grimas te zien wanneer het hem echt niet gaat worden :o.
.. Als ik echt ooit voor mijn max gaat, dan ga jij dat ook gewoon doen ;).

Je hebt lekker getraind!
Ik hoop dat de bijwerkingen van de meds snel afnemen. You Go girl!

Ik durf ook echt niet tot mijn max te gaan.. heb dat 1 keer gedaan toen er opeens iemand spontaan achter me ging staan. En die vertrouwde ik echt wel. :)
Maar anders zorg ik er echt voor dat ik niet tot et voorbij het gaatje ga.
Thanks meid, ondanks de bijwerkingen was hij best lekker!
Wel erg fijn dat iemand vanzelf naar je toe kwam om te spotten, better safe than sorry.. :).

Gefeli met je schriftelijk.... da's een stress minder ;)
Natuurlijk op je knieen letten, maar gewoon gaan met die squats hoor. Het is voor een groot deel mindfuck.
Dankje Neet, een heerlijke opluchting! :D
Precies, ik weet nu in ieder geval dat het echt 'tussen mijn oren' zit. Wil nu eens oefenen met een licht setje om zonder spotter de bar te laten 'vallen'/'zakken' op de vangers, gewoon om het gevoeld te hebben.. Misschien scheelt dat wat :).

Training van vandaag: UB

BP

10 x 20
5 x 27.5
5 x 32.5
5 x 36.5
5 x 36.5
5 x 36.5

Paused BP, elastiek
6 x 24
6 x 28 VPR
2 x 30 PR, oef, dat viel best tegen, zwaar!
5 x 25 leeg :o

OHP
5 x 20
5 x 24
4 x 26.5 VPR
3 x 27.5 PR
6 x 22.5
8 x 22.5 VPR

T-bar row
6 x 30
6 x 35
5 x 37.5 PR
7 x 35
10 x 32.5

Dips, elastiek
x 10 VPR
x 6
x 5
x 6
x 5

Chin ups
x 2
x 1 Ugh.. :(
x 1 + negative
x 1
x 1 + negative
x 1 + negative
x 1 + negative

Guillotine press
15 x 12
15 x 13
10 x 16
12 x 16

Overhead bicep curls
10 x 9
6 x 11.3
10 x 9
8 x 9

Rating:
3 / 5
Ging wel gewoon lekker.
Verder sinds gisteren h-e-e-l de fucking dag serieuze honger..
Zal combinatie zijn van bijwerkingen nieuw medicijn en in het algemeen per week carbs ophogen, denk ik..
Maar serieus: 's nachts om 04.30 wakker liggen met een hongerige maag is echt niet grappig :o.

je gaat nog lekker!!

ik haat ook op de safetys laten vallen
maar ja...ik was bumperplates gewend dus ik sprong eronder uit, voelde veel natuurlijker

feli trouwens met het behalen van je laatste schriftelijke tentamen.

Laatste loodjes en de studie zit er alweer op

Miss ooit bij een meet met wat sterke jongens en wat aanmoediging haha:D

Heb btw de spoto press opgezocht. Het is wel heel wat anders dan de guillotine press (ik doe m bewust incline en pak m heel breed en richting de nek). In het begin is een spotter wel aan te raden. Hij gaat nu erg easy

Ow en die spoto press zou me wel eens kunnen helpen bij mn laatste stuk vd bench. Ik zit namelijk nooit onderin vast.

als je de bench 'lockt' gaat alle spanning van de borst af.

Voor BB niet ideaal, wel voor PL natuurlijk.

Nu ga ik weer even flauw doen:P

Zelfs bij een goede sterkte spotter kun je nog op je gat gaan.
Met @Pillz ook zo vaak gehad. Dan gaan ze je echt niet van de grond rapen. Moet je ook niet willen met flink gewicht op je nek.

Mooie training en die pull ups komen wel! Lekker zo doorgaan

Gaat lekker he Sanne... straks lekker eten, volgens mij heb je er zin in! Ben wel heel benieuwd hoe je dat gaat merken in je trainingen hoor!

Het regent hier weer PR's en VPR's! Wat meer carbs in je systeem doet wonderen!:D

• #2.679
je gaat nog lekker!!

ik haat ook op de safetys laten vallen
maar ja...ik was bumperplates gewend dus ik sprong eronder uit, voelde veel natuurlijker

feli trouwens met het behalen van je laatste schriftelijke tentamen.

Laatste loodjes en de studie zit er alweer op
Thanks meid!

Sowieso haat ik het om te 'falen', denk dat ik bij wijze van eerder nog een spier scheur dan dat ik wil opgeven.. Ook heel groot stuk eigenwijsheid, ik ontken niet dat ik soms reps haal die absoluut verkeerd kunnen schieten.. Daarom ook des te fijner dat ik nu gewoon goede schema's heb, zorgt er bij mij voor dat ik de boel niet snel overbelast :).

En dankjewel, projectopdracht vandaag ook terug gehad met een magere voldoende.. (5.9). Echter wederom een hoop onvoldoendes gevallen, dus ben blij dat de eerste helft van de minor in ieder geval afgesloten is.
Ben niet zo van het groepswerk, heb liever alle touwtjes zelf in handen :o.

Miss ooit bij een meet met wat sterke jongens en wat aanmoediging haha:D

Heb btw de spoto press opgezocht. Het is wel heel wat anders dan de guillotine press (ik doe m bewust incline en pak m heel breed en richting de nek). In het begin is een spotter wel aan te raden. Hij gaat nu erg easy
Ghehe, waarom kom je niet naar de meet van Foxgym? :rolleyes:
.. Nu besef ik me gelijk dat je natuurlijk niet kunt, vandaag heb je de correctie toch? Ben ontzettend benieuwd hoe die is gegaan..
Zou echt tof zijn als we elkaar eens bij een meet of iets dergelijks kunnen ontmoeten :).

Vind het sowieso erg fijn om regelmatig met bepaalde uitvoeringen te variëren, zo leer ik ook steeds beter mijn sterkere en zwakkere punten kennen. Zit nog wel standaard de eerste keren te mopperen bij een nieuwe oefening, maar ik ken mezelf inmiddels, het heeft altijd wat tijd nodig voor ik iets helemaal onder de knie heb :p.

Ow en die spoto press zou me wel eens kunnen helpen bij mn laatste stuk vd bench. Ik zit namelijk nooit onderin vast.
Paused bench met elastieken helpt me ook goed vooruit, vooral wat betreft het 'doordrukken' op mijn dode punt (ongeveer 'halverwege' de weg naar boven).
Wel erg zwaar dat doordrukken met elastieken, maar voelt heerlijk als het er weer op zit :p.

als je de bench 'lockt' gaat alle spanning van de borst af.

Voor BB niet ideaal, wel voor PL natuurlijk.
Daarom vind ik het ook erg fijn af en toe wat setjes met brede grip te draaien, heb het idee mijn borst dan veel beter te voelen, ook het idee de spanning dan beter op mijn borst te kunnen houden..
Ik lock erg snel met oefeningen, moet ik eigenlijk eens mijn aandacht wat meer op richten..

Nu ga ik weer even flauw doen:P

Zelfs bij een goede sterkte spotter kun je nog op je gat gaan.
Met @Pillz ook zo vaak gehad. Dan gaan ze je echt niet van de grond rapen. Moet je ook niet willen met flink gewicht op je nek.

Mooie training en die pull ups komen wel! Lekker zo doorgaan
Dat is niet flauw doen hoor Natty, eerlijkheid wordt hier erg gewaardeerd ^^.

Maare.. @Pillz laat zijn dame dus maar mooi op de grond liggen, van je vent moet je het maar hebben ;).
Nee, even serieus, ik denk dat er niets mis is met weten wat je kunt doen wanneer het echt helemaal fout gaat, je blijft nog altijd zelf verantwoordelijk over je oefening vind ik. Alleen wel kut als het mis gaat met benchen ofzo.. :rolleyes:.

Die chin ups frustreren me een beetje.. Lang geoefend met elastieken, maar wilde dus niet echt baten.. Nu maar weer terug naar negatives. Merkte wel dat ik me veel langzamer en stabieler kan laten zakken dan voorheen, dus dat is in ieder geval iéts :).

Gaat lekker he Sanne... straks lekker eten, volgens mij heb je er zin in! Ben wel heel benieuwd hoe je dat gaat merken in je trainingen hoor!
We blijven bouwen, benieuwd wat ik dit jaar er bij kan bouwen!
Tot nu toe nog steeds elke week met 100 kcal omhoog, en begin al te merken dat ik veel meer energie heb dan voorheen. Ben dan ook erg benieuwd hoe de trainingen zullen gaan wanneer ik in een nette surplus zit ^^.
Heb er dan ook absoluut zin in! .. Alleen komen af en toe ook weer die onzekere momentjes om de hoek kijken, want tsja, je kunt natuurlijk niet bouwen zonder wat vet aan te zetten.. ;).

Het regent hier weer PR's en VPR's! Wat meer carbs in je systeem doet wonderen!:D
Carbs, heb er een haat -en liefdeverhouding mee :rolleyes: :D

Een bp is imo nog beetje anders spotten dan een sq. De meeste mannen tillen die baby gewichtjes van ons zo op:roflol:

Terug
Naar boven