AndroidHealthClinic

Sanne's log

Ja ik zag dat je die reverse grip pull downs doet idd.. daarom zei ik ook in principe;-)
Maar met die oef pak je hem toch ook heel veel op je rug..
Ik persoonlijk vind '2' oef voor biceps wat aan de weinige kant per training..en zou er lekker bv een cable curl erbij doen, lekker de spanning op de bicep houden..
Maar aan de andere kant, 'vergeet' ik ff dat je natuurlijk opbouwend bent in je trainingen..dus miss wat om naar toe te werken ;-)

Pff schouder blessures zijn echt kl#$%e

Heb ook tijdje last van gehad. Die lopen nu daarom naar mijn smaak wat achter. 8 x 12 kg dumbell drukken red ik nu ook niet meer, maar ben nu de pijn weg is weer aan het opbouwen :)

Heeft wel paar maanden geduurd. Ik heb mijn schouderdag eruit gegooid en enkele schouder oefeningen toegevoegd aan mijn rug/borrsttrainingen.

iig sterkte ermee en soms even een tadnje minder is ook prima. Ik herken dat wel, want ik ben ook maanden lang vol gas gegaan zonder deload en zonder ook maar 1 training te missen!

• Topic Starter Topic Starter
Dalen zijn om doorheen te gaan en weer op t klimmen he! en is geen leven zonder een dal! ;)
dus we zetten door net als jij he!

Super van je eten! je doet het echt top en wees er maar trots op! :thumb: we zijn er ook om elkaar te steunen he!
en nu zit je er nog mee..zit die angst er nog wat in.. maar zoals je al zegt.. je gaat al met sprongen vooruit en daar moet je je aan vasthouden! Die vooruitgang zet gewoon door omdat jij het wil en kan!
je komt echt wel wel!
Pieken en dalen, absoluut! Maar soms kan je daar wel een beetje steun bij gebruiken.. .. En ben enorm blij die hier te vinden, het doet me echt goed. Absoluut geen spijt dat ik uiteindelijk voor een logje heb gekozen, leer hier veel van en kan inderdaad regelmatig de steun vinden om zekerder te worden van de keuzes die ik maak en de weg die ik wil volgen :).

Dankjewel voor je mooie compliment! Had de kleine peptalk gisteren ook echt even nodig, af en toe is die schop onder mijn kont net dat ene beetje dat ik nodig heb om dat angstige stemmetje de kop in te drukken en er gewoon voor te gaan :).

Met een beetje steun kom je al een heel eind, dat merk ik zelf ook!:D
Fijn is dat he, Marleentje!! Het beetje steun kan soms net het verschil maken!

Ja ik zag dat je die reverse grip pull downs doet idd.. daarom zei ik ook in principe;-)
Maar met die oef pak je hem toch ook heel veel op je rug..
Ik persoonlijk vind '2' oef voor biceps wat aan de weinige kant per training..en zou er lekker bv een cable curl erbij doen, lekker de spanning op de bicep houden..
Maar aan de andere kant, 'vergeet' ik ff dat je natuurlijk opbouwend bent in je trainingen..dus miss wat om naar toe te werken ;-)
Vind die reverse grips pull downs zo ongelofelijk heerlijk! Mijn biceps schieten er goed vol van. Wil uiteindelijk mezelf met die grip ook kunnen optrekken, dus probeer regelmatig negatives op deze manier te doen. Verder vind ik de oefening gewoon top.

Bedankt voor je input, ben ik blij mee! Cable curl is inderdaad een goed idee, heb hem in mijn schema gezet voor de volgende keer. Ben inderdaad nog een beginner, maar ik vertrouw erop dat het geen overkill is er nog een isolatie bij te doen. De ene train heb ik ook meer tijd dan de andere train, dus mocht ik in tijdnood zijn kies ik er sowieso voor een isolatie te laten vallen. Compounds hebben voor mij in ieder geval altijd prioriteit, dan de overige grote spiergroepen, isolaties op het laatst.
.. En voor de op langere termijn lijken die lying biceps cable curls me wel wat ;).

Pff schouder blessures zijn echt kl#$%e

Heb ook tijdje last van gehad. Die lopen nu daarom naar mijn smaak wat achter. 8 x 12 kg dumbell drukken red ik nu ook niet meer, maar ben nu de pijn weg is weer aan het opbouwen :)

Heeft wel paar maanden geduurd. Ik heb mijn schouderdag eruit gegooid en enkele schouder oefeningen toegevoegd aan mijn rug/borrsttrainingen.

iig sterkte ermee en soms even een tadnje minder is ook prima. Ik herken dat wel, want ik ben ook maanden lang vol gas gegaan zonder deload en zonder ook maar 1 training te missen!
Het is inderdaad gewoonweg k.u.t., je voelt het ook overal bij. Het scherpste randje is eraf, maar dan besluit je fanatiek te gaan poetsen (want: rustdag :rolleyes:), en dan voel je het toch elke keer trekken..

Mag ik vragen wat voor schouderblessure je hebt gehad en hoe lang ermee aan het tobben bent geweest? Frustrerend he, dat opbouwen na een blessure.. En het ergste is dat het er zomaar weer eens een beetje in kan schieten, ten minste, dat was bij mijn vorige schouderblessure zo :rolleyes:.

Moet eerlijk gezegd bekennen dat ik altijd van mening wat dat een deload overrated is. Maar begin daar nu een beetje op terug te komen.. Je lichaam vindt je niet lief meer als je maandenlang zonder skippen en zonder uitzondering steeds zwaarder/meer pakt en maar door blijft knallen. Maar krijg het idee dat jij nu ook ondervindt dat het lichaam soms even wat rust nodig heeft om weer goed te herstellen? :)

pas je eerste deload? hmz you need it!
(jaja....ook mijn eerste nu ;))

pas je eerste deload? hmz you need it!
(jaja....ook mijn eerste nu ;))

Yup, eigenwijsheid enzo :o.
Maar.. Het is een semi-deload vind ik. Want wat lower body betreft heb ik nergens pijntjes of vermoeidheid, dus op legday mag ik van mezelf nog lekker knallen :D.

En jij heb een deload die eigenlijk door je strot wordt geduwd (met je rug), dat is echt shitty :(.
Maar wees nu wel verstandig en pas goed op je lijf, je moet er nog lang mee doen! :)

ook buiten dat had ik dat nodig na een jaartje trainen ;)
en ja..wie weet was het te laat ;)

ook buiten dat had ik dat nodig na een jaartje trainen ;)
en ja..wie weet was het te laat ;)
Om je maar weer eens met een dooddoener om de oren te slaan: beter laat dan nooit ;).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: benen

DL
5 x 45
5 x 50
5 x 55
5 x 60
5 x 65 VPR
2 x 70 PR

Bb hip thrust
20 x 50
8 x 50
6 x 50
8 x 50
2 weken geleden laatste set op 40kg geprobeerd, week geleden 60kg. Allemaal vpr's op 50kg dus. 60kg vond ik te zwaar om voldoende te "burnen" en bovenin goed vast te kunnen houden. Doel is nu 4x10x50, lekker lang vasthouden bovenin, en gaan voor die burn.

Leg press 45o
15 x 25
5 x 70
5 x 75
5 x 80
5 x 85
5 x 90 VPR
3 x 95 PR
Must.. Has.. 100kg! :o

Step ups nieuw 1 set = 20 maal linkerbeen en 20 maal rechterbeen
3 x 40 x bw
Even uitproberen zonder gewicht. Mijn evenwicht is kak :o. Voelde wel als een goede oefening though, vooralsnog geen last van knie. Deze oefening laat me in ieder geval wel lekker zweten :rolleyes:.

Cable glute kickback
3 x 10 x 11,3 VPR

Lying leg curl
10 x 15
4 x 27,5
6 x 22,5
10 x 17,5
Wat een gekloot.. Blijkbaar was het hier op. Ben 27,5-30 kg gewend. Dat was even slikken toen ik bij de tweede set maar met veel moeite 4 reps kon halen.. Dan maar lichter gewicht en focussen op een gecontroleerde uitvoering.

Schouder lijkt de goede kant op te gaan. Links voel ik niets meer. Rechts is het beduidend minder gevoelig dan twee dagen geleden, het is blijkbaar toch echt aan het herstellen. Ontzettend opgelucht dat het niet tot een blessure is gekomen.
.. De verleiding om morgen lekker zwaar te gaan benchen is dan ook groot. Maar: hierbij beloof ik plechtig me gewoon te houden aan het stapje terug!

Vanavond is het weer tijd om de centimeters op te laten meten. Ben benieuwd. Morgen dan wegen. Aan de hand van deze twee resultaten zal ik een beslissing moeten nemen over hoe nu verder wat betreft voeding. Blijven op 2400 of toch naar 2500? Vind het lastig beslissen.. Mocht er geen toename zijn wat betreft mijn taille ben ik geneigd op te hogen. Maar mocht ik weer netjes een halve kg aangekomen zijn.. Dan neig ik toch naar de 2400.
Kracht en energie blijven vooralsnog op peil. Vierdaagse split begint me te bevallen. Het gaat lekker dus!
De laatste week wel af en toe struggelen met eten en het "dik-voelen". Ik weet nu echt dat het in mijn hoofd zit, maar af en toe is het even lastig er goed mee om te gaan.
Dit is eigenlijk het enige kleine "zwarte wolkje" in mijn progressie. Dus al met al ben ik tevreden!

Zo heee... das een lekkere zware training! Kan ik nog jaloers op zijn!Lekker sterk!

fijn dat je schouder lijkt te herstellen. Maar hou je er wel aan echt te rusten tot het over is. Té vroeg beginnen kan je nog meer ellende geven he! Dus niet meteen knallen! voorkomen is beter dan genezen! ;)

Ik snap je twijfel met je voeding. Maar vergeet niet dat spieren zwaarder zijn dan vet. je kan aankomen en in cm gellijk blijven of minder worden. Kijk het vanavond aan. Je weet dat het veelal in je koppie zit en dat JIJ de controle nu hebt!
Bij twijfel. lekker spuien hier ! We kunnen altijd meekijken en advies geven he!

Die deadlift gaat goedd

lkkr zeg die hip thrust!

Ik ben ff de naam kwijt, maar het zat hem in de diepere schouder spieren die je bij side raise gebruikt. Op een gegeven moment was alleen mn arm omhoog heffen al vervelend (het waren geen steken, maar meer een zeurderig en branderig gevoel). Waarschijnlijk een opgezwollen ontstoken spiertje die de boel verdrukte. Heb er paar maanden mee gelopen. Gelukkig ben ik er nu helemaal vanaf!

Zo heee... das een lekkere zware training! Kan ik nog jaloers op zijn!Lekker sterk!

fijn dat je schouder lijkt te herstellen. Maar hou je er wel aan echt te rusten tot het over is. Té vroeg beginnen kan je nog meer ellende geven he! Dus niet meteen knallen! voorkomen is beter dan genezen! ;)

Ik snap je twijfel met je voeding. Maar vergeet niet dat spieren zwaarder zijn dan vet. je kan aankomen en in cm gellijk blijven of minder worden. Kijk het vanavond aan. Je weet dat het veelal in je koppie zit en dat JIJ de controle nu hebt!
Bij twijfel. lekker spuien hier ! We kunnen altijd meekijken en advies geven he!
Heb er ook heerlijk van genoten! Kan wat UB betreft niet voluit, dus dan maar hier even mijn ei in kwijt ;). Wil tot de meet zaterdag rustig aan blijven doen om UB geheel te kunnen laten herstellen. De pijnklachten zijn nu meer naar boven verplaatst, dus er zit beweging in ;).

Zie maandelijkse update rondom centimeters.. Het zette mijn hoofd even helemaal op zijn kop.
Maar nu gaat het weer goed :).

Ja, vind ik ook!! Vind het fijn om dat laatste setje 3 reps op een nieuwe max te doen, werk tot nu toe prima :D.
Wel insane spierpijn in mijn onderrug though.. Vorige week en nu weer.. :rolleyes:.

lkkr zeg die hip thrust!

Ik ben ff de naam kwijt, maar het zat hem in de diepere schouder spieren die je bij side raise gebruikt. Op een gegeven moment was alleen mn arm omhoog heffen al vervelend (het waren geen steken, maar meer een zeurderig en branderig gevoel). Waarschijnlijk een opgezwollen ontstoken spiertje die de boel verdrukte. Heb er paar maanden mee gelopen. Gelukkig ben ik er nu helemaal vanaf!
Ja, wat hip thrust betreft heb ik het idee nu het ideale gewicht te hebben gevonden, op naar de 4x10!

Snap welke spier je bedoelt, heb sowieso het idee dat de spieren die traint bij oefeningen zoals side raises, front raises etc. blessure gevoelig zijn. Paar maanden ermee lopen, dat lijkt me dan wel erg frustrerend.. Helemaal omdat je dan weer moet gaan opbouwen. Goed te horen dat je er nu in ieder geval vanaf bent, hopelijk herken je de volgende keer op tijd wanneer het weer gevoelig wordt!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: borst en triceps Wederom wat gas terug om UB te laten herstellen

BP
10 x 20
8 x 30
8 x 30
6 x 32,5
6 x 32,5
6 x 32,5
Op de 30 en 32,5 allemaal vpr's, maar vind die niet tellen omdat ik normaal sowieso altijd 5x5 deed :).

BP paused
8 x 25
8 x 25
7 x 27,5
7 x 27,5
5 x 30
De barbell extreem langzaam proberen te laten zakken om de spanning er volledig op te houden. .. Dan blijkt dat light weight nog prima zwaarder te maken is. Voelde goed alles eens intensief te kunnen spannen.

BP incline in de smith omdat het met losse barbell nog niet lukt en ik vandaag geen zin in dumbells had
10 x 10
10 x 12,5
10 x 12,5
10 x 12,5

Triceps lever dips
3 x 10 x 20

Bb close grip bench nieuw
6 x 20
9 x 20
8 x 20
Eindelijk! Een oefening waarbij ik het gevoel heb me echt goed op triceps te kunnen focussen! Had wel hulp van spotter nodig, vooral de eerste set wat het evenwicht ver te zoeken. Mooi moment om nu pas met close grip bench te beginnen, enkele maanden geleden had ik de stang niet kunnen houden. Zwakke triceps.. Maar met deze oefening ga ik ze laten groeien, ik voel het! :D

Triceps cable pushdown
10 x 9
10 x 11,3
10 x 11,3
Na bijna een jaar begin ik te voelen hoe ik op een goede manier triceps oefening moet uitvoeren. Verliet de gym voor het eerst met een moe en vol gevoel in mijn triceps. Nice!

Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg (2400 kcal)
Week 3 65.5 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 4 66 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 5 67 + 1 kg (2400 kcal)
Week 6 66.5 -0.5 kg (2300 kcal)
Week 7 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 8 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 9 66.5 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 10 67 (2400) kcal + 0.5 kg
Week 11 67 (2400 kcal) gelijk gebleven

Conclusie: ik kom per maand een halve kilo erbij. Dat mag naar mijn mening op zich wel wat meer zijn. Maar de decembermaand komt erbij.. Ben van plan 5 december en de twee kerstdagen gewoon te eten waar ik zin in heb. Ik verwacht dat dus wel meer dan een halve kilo bij te komen.
Afgelopen week had ik het lastig rondom voeding. Ik wil daar van af, ik wil losse met voeding om kunnen gaan (vooral met situaties waarbij ik mijn inname niet volledig in de hand kan hebben, onverwachte situaties etc.). Daarom wil ik de "afspraak" met mezelf maken deze week 3 keer wat extra's bovenop de 2400 kcal te nemen wanneer ik trek heb, of gewoon zin in eten heb. Met een max van 100 kcal extra. Op deze manier wil ik het psychologische aspect ook een beetje aanpakken. Dat zal de volgende bulk alleen maar ten goede komen.

Maandelijkse update

Ben nogal (lees: erg) droevig over het maandelijkse meetmoment.. Snap er geen hol van. Als ik het aantal kg naast de centimeters leg kan ik me niet voorstellen dat de meting klopt. Was er eerst best door van slag (paniek: fatgains!). Mijn eerste gedachte was: vocht, en normaal meet ik niet snel na het diner, en nu wel. Maar het onzekere stemmetje liet me daarna al snel twijfelen. Benieuwd naar jullie mening. Denken jullie dat dit een betrouwbare meting is, of dat ik dit even moet "vergeten" en zo moet doorgaan, in afwachting van de meting op 15 december?
Borst 93-92-91-92-92,5-90,5-93,5
Taille 77-75-75-76-75-75-77
Heup 106,5-105-104-105-107-107-107,5
Arm 30-29-29-29-27-29-29
Bovenbeen 62,5-61,5-61-61,5-62-63-62,5
Borst + 3 cm
Taille + 2 cm
Heup + 0.5 cm
Arm gelijk gebleven
Been - 0.5 cm

Wel lekkere training
Van die metingen snap ik zelf niet heel veel, dus dat laat ik aan andere over:rolleyes:

he meid, spiermassa zorgt ook voor meer cms he! Mijn mini taille is paar cm gegroeid terwijl mn vet% naar beneden is. Vooral door oefeningen als de deadlift.

Laat je niet ontmoedigen he.. je doet het super goed!

Ik heb vandaag ook weer gethrust.. doel voor volgende week is 12 x 50. Vandaag ook weer lkkr branden in de billen!!

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:51 ----------

oja sterke triceps gaan ook helpen met je bench dus indd goed idee om smal bankdrukken erbij te doen:)

T is jammer dat je nog niet voluit kan gaan. maar beter nu even wat rustiger aan doen en goed herstellen he!

Je training ziet er goed uit!
Wat triceps betreft. Als je een oefening echt heel goed geconcentreerd doet kan je zelfs spierpijn hebben bij het gebruiken van minimaal gewichten. ;) Heb dat zelf ook ervaren vooral met rope push down.

Ik vind het een goed plan even wat losser te worden. Eten moet leuk blijven. Je moet eten om te leven en niet leven om te eten. ;) kijk wat dit met je doet. Heb je er een naar gevoel bij ga dan na waar dat vandaan komt. Wat je verwacht dat er kan gebeuren en plaats hier tegenover een relativerende gedachte. Want jij weet best in je koppie dat je van een keer wat meer en losser eten niet in ene aankomt. Alleen je gevoel wil er nog niet in mee.

Cm meten vind ik ook lastig. Ik doe het niet meer op het moment. Het hangt er ook vanaf hoe hard je aantrekt. Of je net wat meer gedronken hebt die dag (zie ik in taille ook terug) of net wat anders gegeten.
Twijfel je heel hard dan misschien een keer na laten meten. maar ik denk zelf dat je nu door kan zetten en dit ook gaat doen. Want alleen door nu door te gaan kan je zien of het betrouwbaar is of niet. Stel het is toeval.. je wil toch wat minderen of gelijk houden.. . dan zit je de volgende keer weer in twijfel... want stel dat het dan meer is? wat dan? of stel dat het minder is? dan heb je zoiets van shit.. had ik het maar niet gedaan. Dus kijk het aan zou ik zeggen. Je hebt echt niet in ene van 100 kcal meer 2 cm vetgains. ;)

Wel lekkere training
Van die metingen snap ik zelf niet heel veel, dus dat laat ik aan andere over:rolleyes:
Normaal vind ik een training waarbij ik niet voluit kan gaan helemaal niets, maar die van vandaag kon ik wel appreciëren :).
.. Kom er inmiddels achter dat je inderdaad heus niet per se "heavy weight" hoeft te hebben om daadwerkelijk je spieren te prikkelen. Het meer bewust stilstaan bij het spannen van de spieren en deze langer spannen dan normaal doet me goed. Denk uiteindelijk dat het op de lange termijn ook alleen maar voordeel oplevert :).

he meid, spiermassa zorgt ook voor meer cms he! Mijn mini taille is paar cm gegroeid terwijl mn vet% naar beneden is. Vooral door oefeningen als de deadlift.

Laat je niet ontmoedigen he.. je doet het super goed!

Ik heb vandaag ook weer gethrust.. doel voor volgende week is 12 x 50. Vandaag ook weer lkkr branden in de billen!!

---------- Toegevoegd om 12:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:51 ----------

oja sterke triceps gaan ook helpen met je bench dus indd goed idee om smal bankdrukken erbij te doen:)
Wel typisch dat je begint over oefeningen als DL, daar ben ik afgelopen maand mee begonnen :). Inmiddels kan ik het wat meer rationaliseren, maar gisteren na de meting was ik even een en al twijfel :o. Die centimeters bij mijn borst vind ik helemaal niet erg, mijn boven -en onderlichaam zijn erg uit verhouding, en ik hoop zelfs stiekem dat mijn bovenrug wat breder aan het worden is. Maar ja, leg zelf de focus altijd erg op taille omdat ik altijd het idee heb dat je daar eventuele fatgains als eerst ontdekt..
Ik houd in gedachten: meer centimeters kan naast fatgains ook juist spiermassa zijn. Ik houd het vooralsnog op een mooie combinatie van die 2.
Many thanks voor je aansporing, heb veel aan de steun en het meedenken hier :).

Heb net je logje gelezen, nice die hip thrust, echt lekker he! Ik zeg altijd maar dat het een geweldige oefening is, vooraf en achteraf ben je er totaal verliefd op, alleen tijdens het uitvoeren ervan kan je het grondig haten.. En dat is dan direct na de oefening weer verdwenen omdat je gewoon voelt dat het precies de juiste focus op je glutes legt :D.

T is jammer dat je nog niet voluit kan gaan. maar beter nu even wat rustiger aan doen en goed herstellen he!

Je training ziet er goed uit!
Wat triceps betreft. Als je een oefening echt heel goed geconcentreerd doet kan je zelfs spierpijn hebben bij het gebruiken van minimaal gewichten. ;) Heb dat zelf ook ervaren vooral met rope push down.

Ik vind het een goed plan even wat losser te worden. Eten moet leuk blijven. Je moet eten om te leven en niet leven om te eten. ;) kijk wat dit met je doet. Heb je er een naar gevoel bij ga dan na waar dat vandaan komt. Wat je verwacht dat er kan gebeuren en plaats hier tegenover een relativerende gedachte. Want jij weet best in je koppie dat je van een keer wat meer en losser eten niet in ene aankomt. Alleen je gevoel wil er nog niet in mee.

Cm meten vind ik ook lastig. Ik doe het niet meer op het moment. Het hangt er ook vanaf hoe hard je aantrekt. Of je net wat meer gedronken hebt die dag (zie ik in taille ook terug) of net wat anders gegeten.
Twijfel je heel hard dan misschien een keer na laten meten. maar ik denk zelf dat je nu door kan zetten en dit ook gaat doen. Want alleen door nu door te gaan kan je zien of het betrouwbaar is of niet. Stel het is toeval.. je wil toch wat minderen of gelijk houden.. . dan zit je de volgende keer weer in twijfel... want stel dat het dan meer is? wat dan? of stel dat het minder is? dan heb je zoiets van shit.. had ik het maar niet gedaan. Dus kijk het aan zou ik zeggen. Je hebt echt niet in ene van 100 kcal meer 2 cm vetgains. ;)
Normaal staat een training waarbij ik niet voluit kan gaan me tegen, maar vandaag kon ik er voor de eerste keer wel van genieten. Je staat dan op een heel andere manier stil bij je lichaam. Denk dat dit de uitvoering van de oefeningen op de langere termijn alleen maar goed doet. Als mijn schouder/nek zo blijft als die nu is lijkt het er op in ieder geval nog een week rustiger te trainen wat UB betreft.

Kom er inderdaad inmiddels achter dat je helemaal geen zwaar gewicht nodig hebt om spieren te prikkelen, juist iets tergend langzaam en gecontroleerd uitvoeren zorgt voor die burn. .. En stiekem voelt dat ook wel eens erg goed!

Ja, precies, dat streng houden aan mijn schema is enerzijds goed (aan discipline ontbreekt het niet), anderzijds moet het inderdaad wel leuk blijven. Vind het niet erg strikt volgens schema te eten, maar wil wel van een "uitstapje" wat betreft mijn schema kunnen genieten wanneer de gelegenheid zich voordoet. .. En me daar dan achteraf niet druk om maken. Het is precies wat jij zegt: rationeel weet ik heus wel hoe de vork in de steel zit, alleen het gevoel wil nog niet altijd meewerken..

Centimeters laat ik altijd door dezelfde persoon meten. Nameten ga ik expres niet doen, wil de centimeters nu even laten voor wat het is en de volgende meting over een maand weer aankijken. Zoals ik ook bij SP zei: ik houd het even op een combinatie van toename van spiermassa met een lichte stijging in vet, en dan de hoeveelheid die in deze lean bulk normaal is.
Nogmaals heel veel dank voor je karma en PB'tje, ben nu veel sneller op het rechte pad dan normaal :)

Normaal staat een training waarbij ik niet voluit kan gaan me tegen, maar vandaag kon ik er voor de eerste keer wel van genieten. Je staat dan op een heel andere manier stil bij je lichaam. Denk dat dit de uitvoering van de oefeningen op de langere termijn alleen maar goed doet. Als mijn schouder/nek zo blijft als die nu is lijkt het er op in ieder geval nog een week rustiger te trainen wat UB betreft.

Kom er inderdaad inmiddels achter dat je helemaal geen zwaar gewicht nodig hebt om spieren te prikkelen, juist iets tergend langzaam en gecontroleerd uitvoeren zorgt voor die burn. .. En stiekem voelt dat ook wel eens erg goed!

Ja, precies, dat streng houden aan mijn schema is enerzijds goed (aan discipline ontbreekt het niet), anderzijds moet het inderdaad wel leuk blijven. Vind het niet erg strikt volgens schema te eten, maar wil wel van een "uitstapje" wat betreft mijn schema kunnen genieten wanneer de gelegenheid zich voordoet. .. En me daar dan achteraf niet druk om maken. Het is precies wat jij zegt: rationeel weet ik heus wel hoe de vork in de steel zit, alleen het gevoel wil nog niet altijd meewerken..

Centimeters laat ik altijd door dezelfde persoon meten. Nameten ga ik expres niet doen, wil de centimeters nu even laten voor wat het is en de volgende meting over een maand weer aankijken. Zoals ik ook bij SP zei: ik houd het even op een combinatie van toename van spiermassa met een lichte stijging in vet, en dan de hoeveelheid die in deze lean bulk normaal is.
Nogmaals heel veel dank voor je karma en PB'tje, ben nu veel sneller op het rechte pad dan normaal :)
Goed dat je het merkt dat niet voluit gaan niet betekend dat je niet goed traint. Juist heel bewust trainen kan soms een intense prikkel geven die echt lekker brand. Concentreren op uitvoering en spieren spannen en knijpen.. Zo nu en dan doe ik dat ook. heb daar vaak meer spierpijn van dan voluit gaan.

Streng zijn mag... maar los zijn moet er inderdaad ook bijkunnen. Je weet het. Nu is het een kwestie van je gevoel mee te zien laten werken. Dat kost tijd. Maar als ik het zo lees kom jij echt wel op het punt dat je dit kan!

Goed dat je zo doorzet. leanbulken kan nooit alleen spiermassa zijn. Dat moet je gewoon ook in je hoofd houden. Je wordt sterker dus daaraan merk je ook dat het echt niet alleen maar fatgains zijn he! ;) Kijk goed naar die spierdefinitie in de spiegel als je weer zo een twijfel momentje hebt. Want juist dan ga je anders kijken naar jezelf. Dan zien je ogen wat je koppie denkt. ;)
Graag gedaan. We zijn er om elkaar te helpen en steunen he! Lekker doorgaan meid! Het komt helemaal goed met je!

Vandaag even een bliksem-update!
Mijn nederige excuses voor het achterlopen wat betreft het volgen van de logjes.. Normaliter steek ik er veel tijd in (vind het altijd erg leuk iedereen te volgen), maar de afgelopen dagen heb ik daar niet echt de tijd voor.. Ik ga het allemaal inhalen, beloofd, ben veels te nieuwsgierig om dat niet te doen! :D

Training van vandaag: schouder/dijen/kuiten
Nog steeds light-weight vanwege schouderklachten. Ze lijken zeer langzaam af te nemen, maar vooralsnog zijn ze nog steeds vrij duidelijk aanwezig.

Machine shoulder press
3 x 10 x 20

Arnold press
3 x 10 x 6

Cable front raises met rope
3 x 10 x 6,8

Adductor/abductor superset
1 x 10 x 95/80
2 x 10 x 100 x 85 VPR

EZ-bar upright rows
3 x 10 x 18

Standing calf raises
3 x 10 x 70
Bovenin zo lang mogelijk vasthouden. Heerlijke burn!

Db side raises
3 x 10 x 3

Db bent over lateral raises
3 x 10 x 2
Naar mijn uitvoering laten kijken, vind die bij deze oefening lastig..

Dat was het voor vandaag. Was een lekkere train, heb hem er vlot doorheen kunnen draaien. Trainen met licht gewicht irriteert me, maar weet dat het even niet anders kan :).

Je hebt in ieder geval lekker getraint! En het volgen van de logjes komt wel weer hoor. Ben eigenlijk veel nieuwsgieriger naar zaterdag

Terug
Naar boven