yvn
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 87
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 61kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Thanks!wow die progress!!
en die skinny en dat vestje klinken goed!!

Nieuwe week.. En ik heb besloten te gaan knallen, dus het zal vast beter gaan dan de eerste weekGaat goedd,
Nieuw schema is altijd wennen, helemaal de eerste week haha.
.
.
Heb deze klachten eerder gehad, herken het gelijkKan zijn, dat het van de nieuwe oefening is..dat je wat ongemak ervaart.
Kan ook zijn dat je miss iets te zwaar hebt gedaan, uitvoering etc..
Maar weet je, daar is die meet ook voor..dat we allemaal vragen etc aan elkaar kunnen stellen en leren..
Word echt gezellig ;-)
. Ik noem het altijd een "scherp randje" aan de binnenzijde van mijn rechter schouderblad, en dan die verticale spier. Vooral pijnlijk wanneer ik naar beneden kijk. Na de training van vandaag natuurlijk een stuk gevoeliger. Vanavond weer netjes smeren . Morgen rug/biceps, zit er aan te denken mijn rug misschien maar op 50% te trainen om het wel in beweging te houden. Geen zin in een blessure.. Maar het voelt altijd alsof je voor niets traint, wanneer je zo licht traint, moet die eigenwijsheid even opzij zetten
.
. Ben erg leergierig en altijd op zoek naar manieren waarop ik mijn trainingen etc. kan verbeteren. En vind het ook erg leuk eens mensen te leren kennen die net als ik zo ongelofelijk van deze sport houden!Zie de uitleg bij Miss H, het is nu toch even wat verergerd.. Krijg een donkerbruin vermoeden even pas op de plaats te moeten maken en even alles heel licht te pakken.. Aan deloads doe ik nooit, dus misschien is het nu wel even een mooi moment dat wel te doen, al is het alleen maar om mijn lichaam even de rust te gunnen te herstellen van de afgelopen 10 weken. .. En om een blessure bij mijn schouderblad te voorkomen.. Even mijn eigenwijsheid opzij zetten!nieuwe oefeningen moeten soms ook gaan voegen en soms kan je inderdaad een beetje verkeerde beweging maken een eerste keer of net met wat teveel gewicht starten.
Dus gewoon morgen een beetje opletten. En anders eerst even zonder of met heel licht gewicht even de vorm goed oefenen. Doe ik ook vaak even 1 setje vooraf.
Succes morgen en hoop dat het morgen al beter gaat met je ongemakjes.![]()
.
.
.

Precies zoals je zegt, je gebruikt je schouders toch bij veel oefeningen, ook al richt je je er niet specifiek op.. Rust.. Tsja.. Heb daar zo'n hekel aan, maar op den duur ontkom je er niet aan, ten minste niet als je goed voor je lijf wilt zorgen.Gewoon even rustig aan doen met je schouder. Nadeel met schouder is dat je hem bij veel oefeningen toch voelt ook al doe je geen schouders. Heb dat zelf ook ervaren. Rust is eigenlijk het enigste wat het bij mij beter maakt. Maar dan kan je daarna gewoon weer knallen. Concentreer je dan gewoon op knijpen van je spieren. Dan hoef je echt geen zwaar gewicht te pakken om spierpijn te krijgen hoor.Wat betreft je polsen kan je ook eens kijken naar wristwraps. Maar misschien beter om je polsen sterker te maken met oefeningen? verder een lekkere training! ziet er goed uit! en wat ik al zei.. gewoon op wat lager gewicht en lekker knijpen met je spieren morgen! Alles beter dan een blessure!
.
.Gek he, twee dagen later soms de ergste spierpijn! Een jaar geleden werd ik als ik had getraind dezelfde nacht letterlijk wakker van spierpijn, en de dag na de training was dan het ergst. Nu heb ik 's nachts geen pijn meer, de dag erna licht, maar de tweede dag het ergst. Wat zit een lichaam toch interessant in elkaarLogisch dat je nog spierpijn hebt hoor, tis vandaag dinsdag dus 2 dagen later..ik heb ook meestal de 2de dag het meeste spierpijn. Lekker getraind zo te lezen, als je twijfelt over uitvoering is het juiste de 22ste het moment voor een uitvoeringscheck;-)
.
. Geen idee of dit te zien is aan de uitvoering van oefeningen..
.
.Slimmer, maar niet leuker. Wel fijn om eens verstandig te zijnLijkt me inderdaad slimmer om even wat rustiger aan te doen. Je hoeft niet meteen helemaal niet meer te gaan trainen maar gewoon lichter. Hou je schouder goed in de gaten![]()
.
.Ik word nog eens wat verstandigerFijn dat je er zin in hebt;-)
is altijd wel gezellie, slim van je dat je toch besluit om t iets rustiger aan tr doen
.

.

Dankje!!Lekkere training...Ik heb eigenlijk ook wel zin in de meet?
![]()
. Haha, nee hoor, zonder dollen, vind het nog steeds spannend, maar de nieuwsgierigheid en de zin nemen de overhand
.Precies. Heb deze klachten eerder gehad, toen bleef ik stug doortrainen. Het gevolg was dat ik uiteindelijk meer dan 2 maanden er over heb gedaan om weer op het oude niveau terug te komen. Uiteindelijk ben je dan langer uit de roulatie dan wanneer je tijdig een stapje terugdoet. Begin nu ook langzaamaan de signalen te herkennen die mijn lichaam geeft. Nu nog leren er op te vertrouwen, dit lijkt me een goede stapEen verstandig besluit inderdaad om het even rustiger aan te doen. Beter voorkomen dan genezen. Ik begrijp heel goed hoe lastig het is. Toen ik met mijn nekhernia zat ben ik evengoed 3 x per week naar de gym blijven gaan. Mocht toen alleen fysio gerelateerd trainen.. dus veel buikspieren met steun in nek om mijn core sterker te maken en enkele beenspieren op max 50% en wat triceps met ellebogen in mijn zij geklemd op 50%. Zo ben ik toch al mijn trainingen geweest. Op de eerste 2 weken na uiteraard.. want toen kon ik niets.Maar rusten en stilzitten is ook niet mijn ding. Zeker niet als je graag wil. Op zich is wat extra reps niet zo erg... als je maar goed naar je lichaam luistert.
Polsen kan je inderdaad nog los trainen. Maar tijd en geduld zal ook heel veel uitmaken. Al is dat wel lastiger.
Hoe is het nu met slapen bij jou?
.
. Zo'n lekker "semi-gezond" fruitijsje van Hero toe. 

Maar je man is ook degene die het weet en snapt he! 

Poeh, lijkt me echt een vrij diep dal waar je dan even doorheen moetTja... een stapje terug is baak heel moeilijk. Je wil zo graag he.![]()
Maar laat het verstand winnen! dat scheelt enorm veel. Op zich is een nekhernia heel wat anders.. maar bij herstel moet je wel braaf elke dag oefeningen doen... Dus helemaal stilzitten was alleen de eerste 2 weken... alhoewel.. ben gewoon gaan werken.. mocht alleen niet zelf autorijden.
Balen van je slapen. Prikkelbaarheid pakt dan toch snel op en vooral wie dicht bij je staat krijgt dat helaas te verduren.Maar je man is ook degene die het weet en snapt he!
Tja met eten.. beschouw het gewoon als een lekkere cheat. Het kan en mag best allemaal een keer want je bent verder keurig strict. Dus hoppa.. niets compenseren! die voeding heb je nodig om je spieren te laten groeien en juist als je gewoon doorzet met je eten volgens een normaal patroon zal je lichaam er ook niet opeens gek op gaan reageren! Juist als je daarna in ene terugslaat en minder eet zal je lichaam er wel op reageren![]()
.
.Tot enkele maanden geleden had ik dit soort "buien" (het schuldig voelen, het twijfelen, de angst om snel vet aan te zetten) wekelijks, een jaar geleden praktisch elke dag. Weet inmiddels dat het bij me hoort en dat het tijd nodig heeft. Zit nu bijvoorbeeld alsnog "braaf" aan mijn kwark met klein appeltje. Wil niet meer compenseren, en hoop dat het over nog eens wat maanden verder het weer een stuk gemakkelijker is geworden om af en toe gewoon lekker van eten te kunnen genieten, zonder angst of iets dergelijksVoeding..tja..ga je jezelf een keer te buiten geniet er dan van op dat moment en voel je niet schuldig.
En pak na die maaltijd gewoon je schema weer op.
Klein vraagje: Zag in principe maar 1 echte bicep oefening..mag ik vragen waarom?
. Maar nogmaals: het gaat al een stuk beter dan voorheen!