XXL Nutrition

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.821
Training van vandaag: LB 1

SQ, Wendler cycle 1 week 3

10 x 20
5 x 26.5
5 x 32.5
3 x 39
5 x 49
3 x 55
1 x 62.5
Pokke-nerveus :(
F x 67,5
Hup, kwoad.. Mocht van Tdwag niet kijken wat er aan hing. Zakte te snel naar beneden en gaf op toen ik paar centimeter naar boven was gekomen. Vlak daarvoor ook nog eens mijn hoofd gestoten tegen de stang (tsja, je bent brokkenpiloot of niet.. :o). Nee dus, nope, nada..
Toen vond Tdwag dat het allemaal aan mijn mindset lag ik en wederom mezelf vreemde mentale blokkades laat opwerpen. Met veel gemopper opnieuw een poging gedaan..

1 x 67,5 PR, en nog vrij soepel ook :o
Verschil tussen eerste en twee poging was sowieso de negative. Bij de eerste poging zakte ik snel, bij de tweede poging langzaam en gecontroleerd. Ging vrij soepel waardoor ik zelfs twijfelde of ik wel echt op parallel zat. Tdwag weet zeker dat het zelfs een stukje onder prarallel was, dus.. Toch een PR :).

Het is wel serieus een dingetje hoor, die nervositeit en mentale blokkade..
Zit mezelf er gewoon mee in de weg :/

DL, techniek op 75%
5 x 50
5 x 56.5
5 x 64
5 x 64
5 x 64
5 x 64
5 x 64
Bohhhh, zwaar na de SQ :o
Vorm bleef echter prima, nice!

SLDL
10 x 40
10 x 40
10 x 40
13 x 40
Onderrug volledig verzuurd :o

Plate loaded incline leg press
10 x 50
10 x 60
10 x 70
12 x 75
Wat op kunnen bouwen ten opzichte van vorige keer. Langzame, gecontroleerde negatives, als er een MMC bestaat, dan had ik 'em vandaag.. :rolleyes:

Bb glute bridge op step
10 x 20
10 x 24
10 x 26.5 PR
10 x 26.5
10 x 26.5

Rating:
4 / 5
Op naar een nieuwe cycle voor de SQ, ben benieuwd wat het me gaat brengen. Eerste cycle in ieder geval succesvol afgesloten :).

Ik heb die mentale blokkades bij nieuwe gewichten. Heb dus wel easy 6 x 75 kg gesquat maar 80 kg vind ik idioot spannend!!

Vandaag ga ik het voor t eerst proberen zonder spotter (eng!!!!):p. Wel met een tussen stap van 2.5 kg voor t gevoel:)

Ik kan na mn dl nog weinig volume handelen voor mn onderrug. Heb ook in mn nieuwe schema RDL op de sq dl dag dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Lekkere training iig weer:)

Maar tdawg spot of sta je tussen de safety;s?

In beide gevallen kan er niks gebeuren mocht je falen toch?
Ja ego schade, maar dat is niet boeiend.

Niet nadenken, gewoon SQ'en :p Desnoods:"lightweight baby!" roepen :p

Oh, ik dacht dat ik zeldzaam was. Heb ook last van mentale blokkade / faalangst / examenvrees bij nieuwe gewichten / PR pogingen. :(

prima squat, klote dat het mentale zo'n groot probleem bij je speelt.

Die training is zijn rating meer dan waard!!:D

Squat PR:heart:

Nice squat pr sanne! Hogere squat als mij atm :P

Lekker hoor die PR op de squat! Je gaat heel erg lekker de laatste tijd volgens mij :D

Soms is het gewoon beter om je verstand op 0 te zetten bij een squat. In het begin dacht ik ook teveel na over vrijwel alles (sta ik goed, staan mn benen goed, sta ik genoeg stapjes achteruit, is alles goed aangespannen). Nu haal ik dat ding uit het rek, 3 stappen naar achter, adem in en gaan met die banaan. Denk dat dat ook veel scheelt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.831
Ik heb die mentale blokkades bij nieuwe gewichten. Heb dus wel easy 6 x 75 kg gesquat maar 80 kg vind ik idioot spannend!!

Lekkere training iig weer:)
Ugggh, wat zijn we toch ontzettend rare wezens.. Naast mijzelf weet ik nu dat jij en @Mieshka hetzelfde hebben, toch wel weer typisch dat ik het tot nu toe alleen bij vrouwen zie :p.
En dankje ^^.

Maar tdawg spot of sta je tussen de safety;s?

In beide gevallen kan er niks gebeuren mocht je falen toch?
Ja ego schade, maar dat is niet boeiend.
Tdwag spot me.. En op zich als ik me heel diep kan zakken kan ik hem ook nog op safety's leggen (squat het liefst niet in de kooi, maar voor een rek met niet verstelbare safety's). Hij pakt dan mijn middel vast en helpt me zeg maar naar boven.
Er kan ook niets gebeuren, maar denk niet dat het aan die angst om te falen lag. Heb namelijk vorige tips ter harte genomen en met licht gewicht gekeken hoe ik in het slechte geval mezelf kan redden (als in: expres falen met 30 kg :p).
Ging er denk ik gewoon te nerveus in. Zakte te snel.. Denk dat ik té veel nadacht.
Tsja, dat kan blijkbaar ook :rolleyes:.
Tweede poging ging eigenlijk nog soepel ook, dus had die eerste prima moeten kunnen pakken.

Niet nadenken, gewoon SQ'en :p Desnoods:"lightweight baby!" roepen :p
:roflol: Zal het onthouden voor mijn toekomstige PR-pogingen!
Je hebt wel gelijk though, je kan ook "te veel" in "the zone" zitten en het voor jezelf veel groter maken dan het werkelijk is..

Oh, ik dacht dat ik zeldzaam was. Heb ook last van mentale blokkade / faalangst / examenvrees bij nieuwe gewichten / PR pogingen. :(
Muhhh, het is echt niet fijn.. In mijn dagelijkse leven heb ik het inderdaad ook bij examens en dergelijke, blijf een onzeker beestje wat dat betreft :/. Twijfel al snel aan mezelf, niet handig bij PR-pogingen..

Hahaha, deze insteek ga ik de volgende keer maar eens gebruiken!

prima squat, klote dat het mentale zo'n groot probleem bij je speelt.
Thanks Broken Bat, blij uiteindelijk toch die PR te hebben gezet!
En jup.. Op alle vlakken zijn het vooral de mentale struggles waar ik tegenaan loop.. Maar goed, ik heb de tijd, ik kom er wel :).

Die training is zijn rating meer dan waard!!:D

Squat PR:heart:
Whiieeeee!! :banana:

Nice squat pr sanne! Hogere squat als mij atm :P
Thanks Flexx!
Jij gaat hem de eerstvolgende legday doen! :D
(.. Vind ik dan he! :rolleyes:)

Lekker hoor die PR op de squat! Je gaat heel erg lekker de laatste tijd volgens mij :D

Soms is het gewoon beter om je verstand op 0 te zetten bij een squat. In het begin dacht ik ook teveel na over vrijwel alles (sta ik goed, staan mn benen goed, sta ik genoeg stapjes achteruit, is alles goed aangespannen). Nu haal ik dat ding uit het rek, 3 stappen naar achter, adem in en gaan met die banaan. Denk dat dat ook veel scheelt.
Jaaaa, de compounds gaan goed!! Meer eten in combinatie met Wendler en techniektrainingen werpen bij mij goede vruchten af!

Ik denk veel te vaak te diep na over wat ik wel of niet ga doen.. Precies zoals je omschrijft: ook maar blijven checken of ik wel goed sta, of ik er echt klaar voor ben, etc.. Wat jij nu doet is wat ik ook maar eens moet gaan doen: niet denken maar gewoon squatten/liften!

Training van vandaag: UB

BP, techniek op 75%

10 x 20
5 x 27.5
5 x 34
5 x 34
5 x 34
5 x 34
5 x 34
Ging lekker. Weet de spanning goed op mijn borst te houden, voelt goed!

BP, paused met elastiek
7 x 25
3 x 30
6 x 25
10 x 20

OHP, Wendler cycle 1 week 2
5 x 20
5 x 20
3 x 20
3 x 20
3 x 22.5
7 x 25 VPR
Tevreden! :heart:

T-bar row
6 x 30
6 x 35
6 x 37.5 VPR
10 x 30

Dips met elastiek
x 12 VPR
x 8
x 9
x 8
x 9
Tussendoor wel te veel gekletst though :rolleyes:
Wellicht volgende week het laatste (lichtste) elastiek gebruiken (bw lukt nog niet)

Chin ups
x 3, "halfjes"
x 4 VPR, wel iets minder dan een "halfje" though :o
x 3 "halfjes"
x 1 + neg
x 1 + neg
x 1 + neg

Spotopress
10 x 20 PR, noodgedwongen, kleine stang was bezet. Bleek prima te gaan! :D
9 x 20
8 x 20
8 x 20

Overhead cable curls
10 x 6.8
10 x 9
6 x 11.3
9 x 9

Wekelijkse update
Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Hmmm, in een maand een kwart kg aangekomen.
Heb op zich geen haast ofzo, en wil eigenlijk zo lang mogelijk bulken en zeer langzaam en gestaag aankomen.
Als ik vanavond geen cheat had gehad (I know, wederom AYCE sushi.. :rolleyes:) en morgen niet bij mijn schoonmoeder had gegeten (veel kip en opgebakken aardappeltjes :D), had ik naar 2200 gegaan. Maar zie nu eigenlijk niet de reden waarom ik zou ophogen.

Blijf nu dus op 2100. Vind het eigenlijk wel fijn om minder snel kcal op te voeren en daarbij wekelijks te cheaten. Zie nu al enkele weken dat er werkelijk niets noemenswaardig gebeurt. Wellicht júist omdat ik zo langzaam ophoog en andere dagen strict (clean) eet.

In december geen sushi meer (mits we uit eten worden genomen, wat mijn schoonmoeder nog wel eens doet :rolleyes:), dus ik ga vanavond flink genieten :heart:.
Overigens wordt er in december al genoeg gecheat met Sinterklaas en kerst! :drool:

goed bezig sanne, en 0,25kg is misschien niet veel maar aan de andere kant beter 0,25kg schone massa erbij als 1kg fatgains

dat mentale.....zo herkenbaar!
0,25 is een mooie recomp meid!

en feli met je PR

(deadliften na squatten is gewoon ff wennen)

Weer 2 mooie trainingen zie ik! en een all you can eat sushi! :D Nice!
Je gaat goed meid. En gestaag is ook omhoog he! Gewoon doen wat voor jou goed voelt.

Super netjes die 0.25kg. Gaat goed zo.

pff alweer ayce sushi haha, ik wil wel ruilen;)

Goeie training weer Sanne. Hoeveel rondes sushi? Ik ga in december nog 2 keer sushi eten:)

Kilo's zeggen niet zoveel ;)

Zorg dat vp stabiel blijft.

Verstandige keus om voor een slow-bulk te gaan..

Dan kom je tenminste nog weg met al dat sinterklaas, AYCE en kerstvoer!:D:D

Wederom weer PR's en VPR's..je blijft goed gaan hoor Sanne! Behoorlijk sterke T-bars ook trouwens!:rocknana:

Lekkere training Sanne! Fijn dat je borst goed aanvoelt bij de benchpress. Ik denk dat ik daar ook beter op moet trainen; ik heb het idee dat ik mijn borst nog niet goed genoeg aanspan.
Hoe was de sushi? Ik had eigenlijk wel een fotootje verwacht op insta, maar volgens mij ben je een beetje klaar met insta :D

Terug
Naar boven