MuscleMeat

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.841
goed bezig sanne, en 0,25kg is misschien niet veel maar aan de andere kant beter 0,25kg schone massa erbij als 1kg fatgains
Dankje Bric! Slow and steady.. Wil niet weer als een obi eindigen natuurlijk.. ;)

dat mentale.....zo herkenbaar!
0,25 is een mooie recomp meid!

en feli met je PR

(deadliften na squatten is gewoon ff wennen)
Ugh, het zit soms echt in de weg.. Gelukkig heb ik iemand die me dan (soms letterlijk) een schop onder mijn kont kan geven :).
Vind DL en SQ op één dag zwaar (en dat twee dagen in de week..), maar vind de afwisseling door de ene keer met DL en andere keer met SQ wel erg fijn. Het doet mijn techniek ook goed: eens per week lekker zwaar en andere keer volledige focus op techniek.
Denk dat het mij op lange termijn verder gaat brengen dat de aanpak die ik voorheen had :).

Weer 2 mooie trainingen zie ik! en een all you can eat sushi! :D Nice!
Je gaat goed meid. En gestaag is ook omhoog he! Gewoon doen wat voor jou goed voelt.
Whiiee, dankje meid! :kiss:
Slow and steady gaat het worden, soms zit ik zelfs te twijfelen in 2016 überhaupt niet te gaan cutten.. Maar goed, ik ken mezelf, kijken of ik over een paar maanden nog hetzelfde denk :p.

Super netjes die 0.25kg. Gaat goed zo.

pff alweer ayce sushi haha, ik wil wel ruilen;)
Thanks SP! :D
Ghehehe, tsja, je doet het meteen goed, of je doet het helemaal niet.. :eyebrow:

Goeie training weer Sanne. Hoeveel rondes sushi? Ik ga in december nog 2 keer sushi eten:)
Dankje Flex! ^^
Heb het eigenlijk best netjes gehouden.. Drie volle rondes en één los gerechtje. Daarna nog wel twee bakken met toetjes though :o.
Naast 2 keer sushi eten ook nog fijn eten met Sinterklaas en/of kerst? :D

Kilo's zeggen niet zoveel ;)

Zorg dat vp stabiel blijft.
Daarom meet ik maandelijks centimeters, vind taille een betrouwbare manier om toename van VP te schatten.. Centimeters icm met weegschaal geven mij denk ik wel een goede richtlijn :).
Heb het een tijdje geprobeerd met een calliper, maar werkte niet voor mij. Naast het feit dat boven -en onderlichaam flink uit verhouding is (scheelt anderhalve maat), heb ik ook last van vel wat de ene keer losser zit dan een andere keer. Hoewel ik dus vaste meetpunten heb met een calliper, verschilt door huidoverschot het resultaat alsnog per keer veel te veel..
Ach, dan maar roeien met de riemen die ik heb :).

Verstandige keus om voor een slow-bulk te gaan..

Dan kom je tenminste nog weg met al dat sinterklaas, AYCE en kerstvoer!:D:D

Wederom weer PR's en VPR's..je blijft goed gaan hoor Sanne! Behoorlijk sterke T-bars ook trouwens!:rocknana:
Weet je.. Ben zelfs heel erg dapper geweest door er aan te denken heel 2016 off season te blijven :o.
Maare.. Denk dat ik daar rond februari alweer anders over denk hoor :p.

Heb je daar in het dagelijkse leven ook last van Sanne? Die mentale blokkade dinges, of is dat alleen tijdens het trainen/ bepaalde oefeningen?
Muhh, heb er in het dagelijks leven ook zeer regelmatig last van.. Onzeker en faalangstig, het idee het nooit goed genoeg te doen. Voorheen ging ik dan ook veel dingen uit de weg, nu doe ik dat niet meer, maar dat maakt de mentale blokkades er niet minder op.. Ben erg gevoelig voor spanning cq stress.. Ervaar al snel een hoge prestatiedruk.
Moet eerlijk bekennen dat juist door deze sport te doen ik al een stukje zelfverzekerder ben geworden, ik hoop dan ook dat ik in de loop van tijd alleen nog maar meer dingen in deze sport leer die me ook op persoonlijk vlak verder brengen :).

Lekkere training Sanne! Fijn dat je borst goed aanvoelt bij de benchpress. Ik denk dat ik daar ook beter op moet trainen; ik heb het idee dat ik mijn borst nog niet goed genoeg aanspan.
Hoe was de sushi? Ik had eigenlijk wel een fotootje verwacht op insta, maar volgens mij ben je een beetje klaar met insta :D
Het doet mij goed om alle compounds 2 keer per week te doen: één keer lekker zwaar en andere keer volledige focus op techniek. Mijn uitvoering is bij alle compounds met sprongen vooruit gegaan! Ben er wat borst betreft achter gekomen dat ik na elke rep te veel 'lockte', door mijn armen als het ware minder ver uit te strekken weet ik constant de spanning goed vast te houden.

De sushi was wederom erg lekker, schandalig dat het zo insane goddelijk is, daardoor wil ik elke keer weer terug :p.
Zat van de week ook nog te denken dat ik wederom niets met Insta doe.. Ben er niet zo goed in, het kost me al te snel moeite :o. Moet het misschien toch maar weer eens oppakken.. Als ik vakantie heb ofzo :p.

Training van vandaag: LB 2

DL, Wendler cycle 1 week 2

5 x 34
5 x 42.5
3 x 50
3 x 60
3 x 68
5 x 76.5 VPR, al waren laatste 2 reps wel stukje minder net dan voorgaande 3 reps

SQ, techniek op 75%
10 x 20
5 x 35
5 x 50 Oef, blijft verbazingwekkend heavy na DL :o
5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50 Zonder nadenken gewoon gaan squatten, niet stilstaan bij hoe ik mijn voeten heb geplaatst etc., gewoon verstand op 0 en gaan. Werkte perfect, laatste set ging spoepel :rolleyes:

FSQ, ATG
10 x 25
10 x 30
8 x 32.5 PR
10 x 30
15 x 25
Ohhhh my, had ik deze maar eerder ontdekt.. Heerlijk om hier ATG te gaan, voelt ontzettend goed, burn!!

Bb reversed lunges
12 x 30 Muhhh, hier begon spiertje in rechterbeen weer te irriteren
16 x 25
20 x 25 Pijn in spiertje trok weer langzaam weg
20 x 25
Ga deze vervangen door andere vorm van lunges om te kijken of dit geen klachten oplevert. Als ik hem licht doe met meer reps ga het wel, maar ik ken mezelf, wil dan uiteindelijk toch zwaarder.. :o

Unilateral hyperextensions, zeer trage negatives
8 x bw
8 x bw
8 x bw
8 x bw
Doe de pinguïn-waggel...

Cable glute kickback
10 x 14
10 x 14
10 x 14
10 x 16.3
Heb nieuwe houding ontdekt: ik sta nu met mijn bovenlichaam als het ware parallel aan de grond. Kan mijn torso dan volledig stil houden en alles uit glutes en hammies pakken. Kan daardoor de oefening gecontroleerder uitvoeren en voel het des te beter, nice!

Rating:
4 / 5

.. En gister voor gaas gegaan en naast een flink bord goed voer bij schoonmams (kippenbout, peultjes, flink wat opbakaardappeltjes en fruit) voor gaas gegaan en 2 mini-bounty's gegeten :o.
Beetje last van mindfucks nu, maar whatever, ik ga niet compenseren en eet vandaag gewoon netjes mijn geplande voeding.
Zo ontzettend jammer dat je niet aan spier kunt gainen en tegelijkertijd VP kan laten dalen :(.

Zo ontzettend jammer dat je niet aan spier kunt gainen en tegelijkertijd VP kan laten dalen :(.
Jawel hoor... Anavar..

Wel lastig weer die mind-fucks! Maar maak jezelf niet gek! Is nergens voor nodig! Ik ben al 3 dagen aan het aanvreten en zie er geen f**k van :roflol:

Die training trouwens! Waar haal je het vandaan..het is gewoon een psychische strijd om zoveel compound movements achter elkaar te doen!! Heel veel respect, ik kan het vaak niet opbrengen om bijvoorbeeld nog lunges te doen na squats en deads!

Die training trouwens! Waar haal je het vandaan..het is gewoon een psychische strijd om zoveel compound movements achter elkaar te doen!! Heel veel respect, ik kan het vaak niet opbrengen om bijvoorbeeld nog lunges te doen na squats en deads!
kwestie van gewenning....trainde 6 x per week en altijd eerst de drie compounds

Maar OT
Lekker die bounties, van genieten! DIe aanpassing met de kickbacks klinkt goed :thumb:

lekker getraind! en meid.. 2 minibounties.. dat valt toch alles mee in de bulk! :)
Gewoon lekker ervan genoten hebben en dan doorgaan is het beste wat je kan doen. En dat doe je ook. :D

Mooie training weer meid!

Dan doe je toch gewoon eerst lunges en dan pas squats en deads :p

• #2.850
Jawel hoor... Anavar..

Wel lastig weer die mind-fucks! Maar maak jezelf niet gek! Is nergens voor nodig! Ik ben al 3 dagen aan het aanvreten en zie er geen f**k van :roflol:

Zeg.. Eh... Jij ben juist van de natty-club toch? Je gaat me toch niet stiekem een bepaalde kant op duwen? :p

Tsja, die mindfucks.. Blijf het toch echt een erfenis van vroeger noemen, maar verdomme, moet er toch eens overheen stappen zou je zeggen :). Ontzettend blij dat ik deze sport heb, ben er van overtuigd dat ik anders absoluut was doorgeslagen in het afvallen. Je zou toch zeggen dat na zoveel cheats en niet belachelijk veel aankomen ik eindelijk besef dat het dus niet veel kwaad kan? :o

Tsja, die compounds.. Moet zeggen dat ik niet veel anders gewend ben inmiddels, al ben ik na mijn tweede legday wel aardig gesloopt. Dat ik toch altijd wel een hoop frustratie cq. agressie heb af te reageren helpt ook wel, mezelf beetje opfokken, doel voor ogen houden en al mijn energie er in gooien enzo. Vind het stiekem wel erg fijn om stuk te gaan :o. Potdomme, klinkt een beetje masochistisch :roflol:

kwestie van gewenning....trainde 6 x per week en altijd eerst de drie compounds

Maar OT
Lekker die bounties, van genieten! DIe aanpassing met de kickbacks klinkt goed :thumb:
Precies, het is maar net wat je op een gegeven moment gewend ben. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat compounds bij mij volledig centraal staan en ik bij overige oefeningen niet meer zo gebrand ben op (v)pr's. Natuurlijk blijf ik mezelf er in uitdagen, maar na een zooi compounds vind ik het niet realistisch om nog op je top van je kunnen op isolaties te presteren. Daarnaast: kwaliteit boven kwantiteit, ben er inmiddels ook wel achter dan een aantal kg's aan plates niet veel zegt bij isolaties :).

Zal ook wat te doen hebben met intensiteit en volume..
eerste periode lineaire progressie met met VPR sets op rpe 9
daarna golvend periodiseren met VPR sets op rpe9 (ene training 70 andere training 80 %)

steeds 4 sets overigens
Momenteel train ik vergelijkbaar inderdaad. SQ's in het meest ideale geval 3x per week (2x techniek op 70-80% en 1x Wendler), BP in het meest ideale geval 3x per week (2x techniek op 70-80% en 1x Wendler), DL 2x per week (1x techniek op 75% en 1x Wendler) en OHP eens per week (Wendler).
Moet zeggen dat ik verbazingwekkend lekker ga met deze aanpak, techniek is in ieder geval bij alles met sprongen vooruit gegaan!

lekker getraind! en meid.. 2 minibounties.. dat valt toch alles mee in de bulk! :)
Gewoon lekker ervan genoten hebben en dan doorgaan is het beste wat je kan doen. En dat doe je ook. :D
Ghehe, denk dat de sushi van de vorige avond de boosdoener was: het voelde even 'too much' en 'te vies' :o.
Maar verdomme, tsja, ben gewoon gek op kokos, kan dat niet laten liggen :rolleyes:

Thanks meid :kiss:

Lekkere training. DL, SQ en daarna nog FSQ. Nice!
Voor mijn gevoel absoluut de zwaarste training van de week, maar tevens de training die het meeste voldoening geeft!

Dan doe je toch gewoon eerst lunges en dan pas squats en deads :p
Hahaha, je username! :roflol:

Training van vandaag: push

BP, Wendler cycle 1 week 3

5 x 20
5 x 22.5
3 x 27.5
5 x 34
3 x 38
1 x 43 Ging erg lekker en stabiel
F x 47.5 Zat er echt niet in
1 x 45 Met moeite
negative x 47.5
negative x 47.5
Muh, geen PR. Beetje teleurgesteld, oké, het zat er gewoon echt niet in. Wil de eerste cycle opnieuw doen waarbij ik op de laatste set voor VPR wil gaan. Dan over drie weekjes weer kijken hoe het er voor staat.
Het meest dode punt zit duidelijk letterlijk op de overgang tussen negative en positive. Ga daarom paused speed met elastieken eruit gooien en paused zonder elastiek er in gooien.

Incline BP
8 x 25
7 x 30
4 x 35 VPR, en pijnloos :cheer:
1 x 37.5 PR, kon het niet laten :o
11 x 27.5 VPR
Ging top vandaag, en nog pijnloos ook :heart:

CGBP
8 x 30
4 x 32.5 Komt die muur :p
7 x 30
11 x 27.5

SS db shoulder press / db side raises
10 x 9 / 4
10 x 9 / 5 Niet tevreden over uitvoering side raises
10 x 9 / 4
8 x 9 / 4

Plate front raises
8 x 10
15 x 5
10 x 7.5
10 x 7.5
Heerlijk langzame negatives voor de burn :heart:

Cable rope triceps extensions
10 x 11.3
6 x 14
10 x 11.3
8 x 11.3
12 x 9

Rating:
3.5 / 5

Mooie trainingen :p

Tsja, die mindfucks.. Blijf het toch echt een erfenis van vroeger noemen, maar verdomme, moet er toch eens overheen stappen zou je zeggen :)
Dat zeker, maar misschien moet je ook proberen om er niet zoveel op te focussen. Ik zie het namelijk wel heel vaak terugkomen. Bewust zijn van je 'zwaktes' (om dat zo maar ff te nemen, ondanks dat dat negatiever klinkt dan bedoeld) is zeker goed, maar er dan weer een obsessie van maken lijkt me dan weer averechts te werken.

Je bent super goed bezig. Focus daarop!

Jammer van he bench girl!

Helpt t miss als je het gedicht langzaam laat zakken, maar nog wel spanning houd in je benen en lats voor je weer omhoog gaat? Ik merk bij mijzelf dat ik nogal snel wou "bouncen" onderin waardoor ik halverwege vast kwam te zitten. Dit is iets waar ik na mn herstel aan wil gaan werken :)

Lekker hoor die inclines. En wel vervelend van die mindfucks.. Een cheat moet gewoon kunnen vind ik en gaat echt niet een aanslag plegen op je lichaam. Dat gewicht erbij de volgende dag is gewoon normaal en die ben je na een paar dagen echt wel weer kwijt. Waar ben je nu echt bang voor?

Er mag geen twijfel zijn.

Niet bang zijn voor de gewichten of blokkades oproepen.

Train je met muziek? Niks beter voor pr's als goede motiverende muziek wat knalt in je oren.

Goeie trainingen! Lekker bezig hoor, goeie incline

lkkre inclines netjes.

• #2.859
Thanks Natty ^^

Dat zeker, maar misschien moet je ook proberen om er niet zoveel op te focussen. Ik zie het namelijk wel heel vaak terugkomen. Bewust zijn van je 'zwaktes' (om dat zo maar ff te nemen, ondanks dat dat negatiever klinkt dan bedoeld) is zeker goed, maar er dan weer een obsessie van maken lijkt me dan weer averechts te werken.

Je bent super goed bezig. Focus daarop!
Daar heb je een goed punt, zo had ik het nog niet eens bekeken :). Moet eerlijk bekennen er wel een flink handje van te hebben mezelf helemaal te 'verliezen' in iets waardoor het uiteindelijk enorm groot wordt. Wellicht wordt het dan inderdaad eerder een obsessie en een te groot struikelblok in plaats van iets waar ik me van bewust ben en waar ik gericht aan kan werken..
Ben wat dat betreft van nature een pessimist, focussen op goede punten doe ik veel minder snel dan focussen dingen op slechte ( lees: minder goede, dat klinkt al gelijk beter ;) ) punten.
Thanks! ^^

Jammer van he bench girl!

Helpt t miss als je het gedicht langzaam laat zakken, maar nog wel spanning houd in je benen en lats voor je weer omhoog gaat? Ik merk bij mijzelf dat ik nogal snel wou "bouncen" onderin waardoor ik halverwege vast kwam te zitten. Dit is iets waar ik na mn herstel aan wil gaan werken :)
Uggggh, ja, trek dat altijd slecht.. Maar ben niet kwaad geworden en heb niet met mijn boekje/pen/mp3speler gegooid, dus ik ga vooruit :rolleyes:.

De bb laat ik nu inderdaad langzaam zakken, maar merkte al direct op dat dode punt dat ik er geen beweging meer in ging krijgen.. Daarom vind ik het wel erg fijn die negatives met Tdwag te doen, alleen wel hilarisch hoe hij ook merkt dat het me enorm veel energie kost om alleen al gecontroleerd te zakken, mijn energie is dan gewoon helemaal op waardoor ik de bb met geen mogelijkheid meer omhoog krijg :o.

Heb mezelf door een mede-lifster in laten fluisteren dat het bij haar erg hielp wanneer haar coach gewoon een dikke 10 kg extra op de bar gooide en haar die (uiteraard met hulp!!) liet benchen, door puur dat zware gevoel doorbrak ze uiteindelijk haar maandenlange plateau. Vond ik wel interessant, dus denk dat ik die negatives met (net) te zwaar gewicht af en toe terug laat komen :).

Lekker hoor die inclines. En wel vervelend van die mindfucks.. Een cheat moet gewoon kunnen vind ik en gaat echt niet een aanslag plegen op je lichaam. Dat gewicht erbij de volgende dag is gewoon normaal en die ben je na een paar dagen echt wel weer kwijt. Waar ben je nu echt bang voor?
Dankje Freakjam!
Die mindfucks, daar heb ik nu al last van sinds ik ben afgevallen.. Moet wel zeggen dat het minder wordt, waar ik me voorheen dagenlang druk kon maken om een cheat (tot ik bevestiging kreeg van de weegschaal dat er nauwelijks wat was veranderd), maak ik me nu even een uurtje flink druk en kan ik mezelf daarna wel tot een halt roepen. Vind het dan ook bewonderenswaardig dat het je lukt gewoon te genieten van een cheat en er achteraf niet over te piekeren!
Rationeel weet ik wel dat het ook helemaal niet kan; weer 'ineens dik' zijn. Denk dat de angst er eerder bij me zit dat ik mezelf niet weet te stoppen, dat ik zeg maar slechter ga eten en langzaam aankom, en dan op een gegeven moment denk van 'f**k it' en all the way ga. Denk dat ik daarom zo krampachtig met voeding om ga en cheaten lastig vind, en dat terwijl ik het wel heel graag wil..
Heb voorbeelden ten overvloede dat het heus niet veel uitmaakt, weken gehad waarbij ik bijvoorbeeld 3 etentjes had en daarbij gewoon stabiel bleef. Hoop dat ook dat ik bijvoorbeeld deze decembermaand (tot nu toe al 4 dagen 'feest met eten' in de planning) oprecht kan genieten en mezelf eindelijk eens een beetje kan laten gaan. Zonder te veel te piekeren en waarbij ik in januari gewoon weer normaal kan doen met een 'wekelijkse cheat'.
Het is allemaal wat.. :o

Er mag geen twijfel zijn.

Niet bang zijn voor de gewichten of blokkades oproepen.

Train je met muziek? Niks beter voor pr's als goede motiverende muziek wat knalt in je oren.
Lees nu net toevallig in jouw log dat je zonder spotter bencht.. Damn, over geen twijfel hebben gesproken! :bow:
Denk dat failures 90% van de gevallen puur mijn mindset betreffen.. Te veel nadenken, overrationaliseren etcetera. Iets waarvan ik nu zie dat ik dat überhaupt veel te veel doe buiten het trainen om. Een mooi iets om me nu van bewust te zijn. Wellicht af en toe gewoon 'f**k it' denken, stoppen met mijn 'maniertjes' (sta ik wel goed, lig ik wel goed, heb ik de bb wel goed beet enz..) en gewoon te drukken/liften whatever.

En ja, muziek wil me gelukkig soms wel goed op weg helpen. Vooral Disturbed enzo :o.
Heb jij favo muziek tijdens het trainen?

Goeie trainingen! Lekker bezig hoor, goeie incline
Thanks Rambo! Incline ging lekker, vooral blij dat hij geheel pijnloos ging! :D

Dankje Bric ^^

ik heb even wat gemist... maar je gaat lekker door in ieder geval! go girl! :D

Terug
Naar boven