Ben je mentaal op of gewoon overtraind ?
Paar dagen rust kan geen kwaad.
Of soort van deload doen.
Daarna kan je altijd starten met nieuw schema.
Rustig aan, blijft een marathon.
Moet het wel met plezier blijven doen en geen verplichting worden.
Denk dat het een combinatie van beiden is. Op privégebied speelt ook het één en ander wat enorm veel energie kost. Heb een hoge prestatiedrang, daarom wil ik me zowel meer dan 100% op zowel studie en trainen storten, dat gaat op een gegeven moment blijkbaar parten spelen.
Het plezier is inderdaad het belangrijkste, maar mijn lijf en psyche lijken nu inmiddels zodanig vermoeid te raken dat ik mezelf eigenlijk in de weg zit. Nu ik er een nacht over heb kunnen slapen is het denk ik inderdaad een goed idee dat 'boekje' thuis te laten en dit weekend gewoon 'voor de lekker' te gaan. Maandag gewoon weer fris starten met een andere aanpak.
Zou lekker van je vakantie gaan genieten meid, lekker eten en ontspannen!
Trainen als je daar zin in hebt en geen targets zetten.
Dikke E-hug!
Zie mijn update, dat eten lukt wel

. Vandaag een hele dag waarbij ik alles als het ware opzij heb geschoven, dus even gas terug en opladen

.
Dit weekend zijn die targets even helemaal weg. Nieuwe schema is iets lager ingesteld zodat ik dadelijk met een nieuwe mindset aan de slag kan gaan.
Dikke E-hug is much appreciated!
Goed dat Tdawg direct actie heeft ondernomen en je mee naar huis heeft genomen. Waarschijnlijk was je zelf gewoon door gegaan met je training. Een kleine pauze inlassen is nu niks mis mee! Ik denk trouwens dat het ook wel meevalt in hoeverre jij je belachelijk gemaakt zou hebben in de sportschool. Een reset zal je goed doen. Geniet nu even lekker van je rust en vooral van de kerstdagen! Ga er anders een weekendje tussenuit samen, zal je goed doen!
Wilde zelf inderdaad het liefst verder gaan, maar achteraf bekeken had ik mezelf dan aardig tegen zitten werken. Blijkbaar alles op laten stapelen en stug door blijven knallen op zowel trainings- als privégebied waarbij de teleurstelling op de SQ de druppel was

. Het frustrerend is/was dan ook dat ik weet dat mijn lichaam het kan, maar dan ik gewoon zo moe ben dat het me niet lukt om door te zetten.
Weekendje tussenuit lijkt me heerlijk, maar de financiën zijn daar helaas niet naar.. Weet wel dat wanneer dat eenmaal op orde is we absoluut een welverdiende vakantie nemen, kijk er nu al naar uit!
ZET JE SCHEMA VOORLOPIG AAN DE KANT!!!!!
Je bent nu al weer bezig met hoe je het weer gaat aanpakken.
Je raakt je vooruitgang niet snel kwijt. Sterkte
True, ben inderdaad wel gelijk weer bezig met plannen

. Aard van het beestje vrees ik.. Iets wat me juist op dit punt gebracht heeft.
Dit weekend 'voor de lekker' trainen zonder enige vorm van prestatiedrang of wat dan ook, en ik heb na een nachtje slapen zomaar het idee dat dit wel eens fijn zou kunnen gaan worden

.
Soms is het niet anders meid, dan moet je ff een stap terug doen om er vervolgens 2 vooruit te zetten. Gek eigenlijk dat je al weet dat het hele proces geen sprint is, maar een extreem lange marathon (met soms wat doodlopende zijweggetjes) dat je toch ergens het gevoel hebt soms dat elke gemiste training een gemiste kans is (nu spreek ik een klein beetje voor mijzelf).
Ik heb nu verplicht een deload moeten doen en toen besefte ik me wel hoe ik soms geleefd werd en overal achteraan probeer te hobbelen (training, eten, voeding, slaap, huishouden, gezin, familie, rust?).
Jij bent geen opgever dus die marathon ga je vroeg of laat wel uitlopen
Had het zelf niet aan zien komen eigenlijk, maar achteraf bekeken zat dit er eigenlijk wel in.. Voor mij een lastig iets, omdat ik vanaf ik besloot af te vallen (zo'n jaar of 4 geleden inmiddels, damn, wat gaat dat hard..) altijd als een trein door ben gegaan. Dit voelt voor mij een beetje als 'opgeven', iets dat ik vroeger werkelijk waar heel vaak heb gedaan. Ik blijf dus al weken denken van 'stel je niet aan, doorgaan'. Maar als ik maar door blijf gaan loopt het blijkbaar uiteindelijk alsnog de spuitgaten uit.
Herken me wederom in wat je zegt: rationeel weet ik dat het een heel lange weg is en dat één (of zelf enkele) trainingen op wat minder volle toeren heus niet het uiteindelijke verschil gaat maken. Sterker nog: ik weet dondersgoed dat rust juist een enorm belangrijk aspect is.. Maar toch, iedere gemiste training voelt inderdaad als een gemist kans.
Overal achter aan hobbelen is wederom iets dat ik herken. Maar de komende dagen hobbelt deze meid even nergens meer achter aan, ga even lekker doen waar ik zin in heb

.
Opgeven doe ik niet aan. In rust groei je toch? Damn, ga ik dit weekend eens even wat gains maken..

.
Effe lekker bijkomen en resetten. Niks mis mee.
Paar dagen rust en dan weer lekker beginnen, kan alles wel een naam geven of een kwaal aan hangen.
Straks gewoon weer lekker knallen.
Dankjewel Shark, lief van je
Oef meid.. geloof dat ik even een voorbeeld aan je neem.. hier ook een totale crash... niet meer kunnen en toch moeten van jezelf..

Het is klote.. maar beter even rust nemen nu..
*ugh... note aan mezelf.. ook maar even doen*
Hou je taai! Rust doet je echt geen kwaad!
Houd je logje nog wel bij hoor lieverd, maar nu begrijp je misschien ook dat ik niet het gevoel had inhoudelijk iets bij te kunnen dragen.. Steek wat dat betreft net als jij liever een tijdje mijn kop in het zand (want dat doen we beiden toch eigenlijk?), vond het een beetje hypocriet om iets tegen je te zeggen wat ik voor mezelf niet kan realiseren

.
Lessons are there to be learned
Nee, dat klopt. Maar als je in hoog tempo bulkt, bereik je dat vet% bv al na 2 mnd, en dan kan je nog niet zo veel spier hebben aangezet.
Maar nu even niet over in zitten. Pak je rust met de feestdagen en geniet nog even na van je mooie ruggetje en de aanmoedigende woorden van iedereen daarover
Daarom een langzame bulk, houd veel te veel van eten om kort te bulken
Wat een enorm lieve reacties krijg ik in mijn logje, dat doet me echt heel erg goed
Ik had het in ieder geval niet zien aankomen. Maar heel veel sterkte Sanne..
Even rustig aan kan zeker geen kwaad. En zou toch eens overwegen naar 4 trainingsdagen te gaan en 3 rustdagen of 1 dag van die drie wat cardio of herstel training.
Het meeste is al gezegd denk ik.maar onthoudt inderdaad dat het geen sprint is maar een marathon..
Jij kan dit Sanne!
Recompen overwegen..werkt zeker op de longrun erg goed.
Gewoon gemiddeld per week net op of boven onderhoud..trainingsdagen 10-20% boven onderhoud en de 3 (!) rustdagen net iets onder onderhoud..
Vind het niet fijn om me kwetsbaar op stellen Marvin, gewoon rug recht houden, kop omhoog en doen alsof je alles perfect op orde hebt, dat voelt voor mij altijd het meest veilig.
Maar goed, wellicht eens goed een kwetsbare kant te tonen, mezelf (en anderen) voorhouden dat alles oké is heeft me duidelijk niet gebracht waar ik heen wilde

.
Ai ai, je stelt nu iets voor wat Tdwag ook al heel voorzichtig deed.. Want dat is voor mij eigenlijk vloeken in de kerk

. Houd zo ontzettend veel van deze sport.. Lever voor mijn gevoel nu al flink wat in met het uitproberen van een nieuwe benaderingswijze wat trainen betreft.. Mijn trainingsdagen naar een lager aantal terugbrengen gaat me op dit moment nog even te ver

.
Recompen is echter in mijn ogen wel beter te realiseren bij 4 ipv 5 trainingsdagen per week.. Je hebt dan ook zeker input waar ik over na kan denken. Echter vind ik het nu nog te vroeg om te beslissen mijn trainingsdagen naar beneden bij te stellen

.
Je weet inmiddels wat ik van je vind, wat dat betreft vind ik jou een mooi voorbeeld voor het bewust blijven van een marathon in plaats van een sprintinstelling

. Met hard werken en veel geduld kan je een mooi resultaat bereiken.
Dankjewel voor je input, doet me goed
Pfoe, Sanne. Hard! Neem even je rust om alles op een rijtje te krijgen, daarna weer met frisse moed beginnen.
Het sporten moet ontspanning blijven, geen obsessie. Uit je verhaal maak ik voorzichtig op dat je toch wel iets teveel op het MOETEN zit..
Een flinke les, had mezelf nu niet bepaald vol tranen in het squatrek zien staan

.
Er zit inderdaad te veel 'moeten' in, blijf eisen stellen die prima zijn om na te streven, maar het moet ook leuk blijven. Wil op alle vlakken het uiterste van mezelf geven, maar om alle ballen dan in de lucht te houden is op een gegeven moment niet gemakkelijk meer..
Begin zowaar zin te krijgen om dit weekend 'gewoon voor de lekker' te trainen en daarna gewoon een andere aanpak uit te proberen, dus dat lijkt me een goed teken

.