Fitness Seller

Sanne's log

Super die rug van je! en lekker getraind. Je ziet je progressie en anderen ook. Wat mooier kan je nog hebben he! :D
Nou ehm.. nog meer massa! :rolleyes: natuurlijk. ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.962
Mooie update weer en goeie glutes...eh rug in je filmpje ;)
:rofl: I have a big butt and I cannot lie :p.
.. Altijd al een flinke derrière gehad, nu maar eens een goede vorm er in zien te shapen :p.

Flinke training Sanne, Nice!
Thanks Flexx ^^

Isolatie oef maakt het af.

Alle kracht/energie/focus in je compounds stoppen.
Zie nieuwe update..
Hoor graag je mening en feedback erover @Pillz :)

Irritant he dat je niet weet wat dan die 7 ons in houd. Vet, vocht, spier, darminhoud, maaginhoud??

Wat ik aankomende tijd van plan ben is om zoveel mogelijk variabelen weg te filteren, . Dus wel dagelijks wegen en dan de gemiddelden per week en per 4 weken (ivm de hormooncyclus) tegen elkaar afzetten (de uitschieters laat ik dan wel weg). Dit in combi met de huidplooimeter en de spiegel. Dit zou dan een trent moeten laten zien en hopelijk kan ik daar een beetje uit opmaken of ik in de goede flow zit.

Die 0.75 g die je erbij hebt is super netjes! Daar ga ik ook voor (0.5-1 kg gemiddeld per maand)

Mooie rug heb je btw!!!
Ughhh, precies dat ja! Waar bestaat die gewichtstoename uit?
Hoe je het omschrijft klinkt in mijn oren de meest accurate manier die je kunt hebben om zo goed mogelijk in te schatten wat eventuele gewichtstoename betekent..
Het lijkt erop dat we dezelfde uitgangspunten hebben deze bulk, ben dan ook erg benieuwd hoe het bij ons allebei gaat verlopen! :D

Mooi om te zien dat je je lichaam nu ook echt ziet veranderen. Hello hammies, hello gainz! Lekker bezig Sanne!
Niets is meer motiverend dan in de spiegel terug kunnen zien waar je zo hard voor werkt, maar daar hoef ik jou natuurlijk weinig over uit te leggen ;).

Dankjewel Tara!

Gimme those wings!! ^^

Realistisch gezien is 2 kg spiermassa erbij in een jaar toch al behoorlijk netjes, zeker voor een vrouw. Dus als je met dit tempo 15 kg zou aankomen in een jaar is dat 13 kg vet. Ik zou niet zo snel gaan aankomen. Maar dat is mijn mening.
Je moet ook niet jaar bulken ;)

Boven bepaald vp is het tijd om te cutten.
Snap wel wat je bedoelt Neet, maar net als Pillz zegt, ik ga dan ook absoluut niet een jaar lang bulken :).
Als vrouw is het zo ontzettend moeilijk degelijke massa aan te zetten.. Daarbij zet je als vrouw volgens mij ook sneller vet aan dan mannen doen, dus aan fatgains ontkomt je sowieso niet. Liever een langere periode (maar dus niet té lang) langzame gewichtstoename met daarbij de zekerheid dat je ook spiermassa gaint dan ellenlang bulken op relatief laag aantal kcal waarbij het maar de vraag is of er überhaupt wel wat spiermassa aangezet wordt.. Denk dat je dan langer blijft aanmodderen?

Super die rug van je! en lekker getraind. Je ziet je progressie en anderen ook. Wat mooier kan je nog hebben he! :D
Nou ehm.. nog meer massa! :rolleyes: natuurlijk. ;)
Dankjewel meid :kiss:
Massa kan je nooit genoeg hebben hè.. ;)

Update

Nou, dit zagen enkelen om mij heen al aankomen, "fijn" dat ik het zelf anders zag en vandaag dus midden in de gym na een zwaar falende SQ een totale mental breakdown had.

Loop al enkele weken mentaal en fysiek met mezelf te slepen. Blijf mezelf maar pushen wat tot op zekere hoogte (tot vandaag dus) lukte. Mijn kerstvakantie is ingegaan en ik stort als een kaartenhuis in elkaar.

Het heilige "moeten" in het trainen komt weer centraal te staan terwijl ik me volledig uitgeput voel. Het plezier is er nog altijd, en de wil al helemaal, maar het begint me wel op te breken. Ik kan niet meer alle ballen in de lucht houden.

Nadat ik mezelf voor mijn gevoel onsterfelijk belachelijk heb gemaakt in de gym heeft Tdwag me gelijk mee naar huis genomen en hebben we eens goed gepraat over hoe ik mezelf weer een beetje op de rit kan zetten. Dit betekent dat ik vandaag en morgen even niet train (slik..) en deze dagen volledige rust pak (en hopelijk vooral veel ga slapen). Zaterdag een zeer rustige (als in op 50%) LB-training en zondag een zeer rustige UB-training.

Vanaf volgende week start ik opnieuw bij cycle 1 van Wendler waar ik bij alle compounds 10% er af haal.
Blijf 5 keer per week trainen, alleen nu daadwerkelijk in praktijk brengen wat ik mezelf voor ogen houd maar wat toch maar lastig lukt.

Uitgangspunt:
- Compounds centraal en op kracht volgens Wendler cycles
- Isolatie oefeningen met steady gewicht en hoger aantal reps, meer op 'burn' en 'mmc' (niet meer elke keer naar (v)pr's streven, als bijvoorbeeld 4 x 10 x 30 me goed af gaat kan ik de week erna bijvoorbeeld 3 x 10 x 30 en dan 1 x 10 x 35 doen).

Deze kerstvakantie de tijd nemen mezelf even te 'resetten', ook met het oog op een spannend halfjaar dat er aan zit te komen (afstuderen). Deze vakantie voorlopig 's ochtends geen koffie meer, tevens geen PWO meer. Wordt even afkicken lijkt me.. :rolleyes:

Mijn trouwe metgezel 'het trainingsboekje' blijft dit weekend thuis, dus dan wordt er qua trainingen minder gelogd..

Uiteraard blijf het doel nog hetzelfde: lekker massa gainen.
En voor nu vooral even terug naar de basis :).

Ben je mentaal op of gewoon overtraind ?

Paar dagen rust kan geen kwaad.

Of soort van deload doen.

Daarna kan je altijd starten met nieuw schema.

Rustig aan, blijft een marathon.
Moet het wel met plezier blijven doen en geen verplichting worden.

Zou lekker van je vakantie gaan genieten meid, lekker eten en ontspannen!
Trainen als je daar zin in hebt en geen targets zetten.

Dikke E-hug!

Goed dat Tdawg direct actie heeft ondernomen en je mee naar huis heeft genomen. Waarschijnlijk was je zelf gewoon door gegaan met je training. Een kleine pauze inlassen is nu niks mis mee! Ik denk trouwens dat het ook wel meevalt in hoeverre jij je belachelijk gemaakt zou hebben in de sportschool. Een reset zal je goed doen. Geniet nu even lekker van je rust en vooral van de kerstdagen! Ga er anders een weekendje tussenuit samen, zal je goed doen! :)

Goed dat Tdawg direct actie heeft ondernomen en je mee naar huis heeft genomen. Waarschijnlijk was je zelf gewoon door gegaan met je training. Een kleine pauze inlassen is nu niks mis mee! Ik denk trouwens dat het ook wel meevalt in hoeverre jij je belachelijk gemaakt zou hebben in de sportschool. Een reset zal je goed doen. Geniet nu even lekker van je rust en vooral van de kerstdagen! Ga er anders een weekendje tussenuit samen, zal je goed doen! :)
Tv

ZET JE SCHEMA VOORLOPIG AAN DE KANT!!!!!
Je bent nu al weer bezig met hoe je het weer gaat aanpakken.
Je raakt je vooruitgang niet snel kwijt. Sterkte

Soms is het niet anders meid, dan moet je ff een stap terug doen om er vervolgens 2 vooruit te zetten. Gek eigenlijk dat je al weet dat het hele proces geen sprint is, maar een extreem lange marathon (met soms wat doodlopende zijweggetjes) dat je toch ergens het gevoel hebt soms dat elke gemiste training een gemiste kans is (nu spreek ik een klein beetje voor mijzelf).

Ik heb nu verplicht een deload moeten doen en toen besefte ik me wel hoe ik soms geleefd werd en overal achteraan probeer te hobbelen (training, eten, voeding, slaap, huishouden, gezin, familie, rust?).

Jij bent geen opgever dus die marathon ga je vroeg of laat wel uitlopen;)

Effe lekker bijkomen en resetten. Niks mis mee.

Paar dagen rust en dan weer lekker beginnen, kan alles wel een naam geven of een kwaal aan hangen.
Straks gewoon weer lekker knallen.:thumbs:

Oef meid.. geloof dat ik even een voorbeeld aan je neem.. hier ook een totale crash... niet meer kunnen en toch moeten van jezelf.. :(
Het is klote.. maar beter even rust nemen nu.. *ugh... note aan mezelf.. ook maar even doen*
Hou je taai! Rust doet je echt geen kwaad! :kiss:

Je moet ook niet jaar bulken ;)

Boven bepaald vp is het tijd om te cutten.
Nee, dat klopt. Maar als je in hoog tempo bulkt, bereik je dat vet% bv al na 2 mnd, en dan kan je nog niet zo veel spier hebben aangezet.

Maar nu even niet over in zitten. Pak je rust met de feestdagen en geniet nog even na van je mooie ruggetje en de aanmoedigende woorden van iedereen daarover :)

Ik had het in ieder geval niet zien aankomen. Maar heel veel sterkte Sanne..

Even rustig aan kan zeker geen kwaad. En zou toch eens overwegen naar 4 trainingsdagen te gaan en 3 rustdagen of 1 dag van die drie wat cardio of herstel training.

Het meeste is al gezegd denk ik.maar onthoudt inderdaad dat het geen sprint is maar een marathon..

Jij kan dit Sanne!

Nee, dat klopt. Maar als je in hoog tempo bulkt, bereik je dat vet% bv al na 2 mnd, en dan kan je nog niet zo veel spier hebben aangezet.

Maar nu even niet over in zitten. Pak je rust met de feestdagen en geniet nog even na van je mooie ruggetje en de aanmoedigende woorden van iedereen daarover :)
Recompen overwegen..werkt zeker op de longrun erg goed.

Gewoon gemiddeld per week net op of boven onderhoud..trainingsdagen 10-20% boven onderhoud en de 3 (!) rustdagen net iets onder onderhoud..

Pfoe, Sanne. Hard! Neem even je rust om alles op een rijtje te krijgen, daarna weer met frisse moed beginnen.
Het sporten moet ontspanning blijven, geen obsessie. Uit je verhaal maak ik voorzichtig op dat je toch wel iets teveel op het MOETEN zit..

• #2.976
Ben je mentaal op of gewoon overtraind ?

Paar dagen rust kan geen kwaad.

Of soort van deload doen.

Daarna kan je altijd starten met nieuw schema.

Rustig aan, blijft een marathon.
Moet het wel met plezier blijven doen en geen verplichting worden.
Denk dat het een combinatie van beiden is. Op privégebied speelt ook het één en ander wat enorm veel energie kost. Heb een hoge prestatiedrang, daarom wil ik me zowel meer dan 100% op zowel studie en trainen storten, dat gaat op een gegeven moment blijkbaar parten spelen.
Het plezier is inderdaad het belangrijkste, maar mijn lijf en psyche lijken nu inmiddels zodanig vermoeid te raken dat ik mezelf eigenlijk in de weg zit. Nu ik er een nacht over heb kunnen slapen is het denk ik inderdaad een goed idee dat 'boekje' thuis te laten en dit weekend gewoon 'voor de lekker' te gaan. Maandag gewoon weer fris starten met een andere aanpak.

Zou lekker van je vakantie gaan genieten meid, lekker eten en ontspannen!
Trainen als je daar zin in hebt en geen targets zetten.

Dikke E-hug!
Zie mijn update, dat eten lukt wel :o. Vandaag een hele dag waarbij ik alles als het ware opzij heb geschoven, dus even gas terug en opladen :).
Dit weekend zijn die targets even helemaal weg. Nieuwe schema is iets lager ingesteld zodat ik dadelijk met een nieuwe mindset aan de slag kan gaan.

Dikke E-hug is much appreciated! :kiss:

Wilde zelf inderdaad het liefst verder gaan, maar achteraf bekeken had ik mezelf dan aardig tegen zitten werken. Blijkbaar alles op laten stapelen en stug door blijven knallen op zowel trainings- als privégebied waarbij de teleurstelling op de SQ de druppel was :o. Het frustrerend is/was dan ook dat ik weet dat mijn lichaam het kan, maar dan ik gewoon zo moe ben dat het me niet lukt om door te zetten.
Weekendje tussenuit lijkt me heerlijk, maar de financiën zijn daar helaas niet naar.. Weet wel dat wanneer dat eenmaal op orde is we absoluut een welverdiende vakantie nemen, kijk er nu al naar uit! :o

ZET JE SCHEMA VOORLOPIG AAN DE KANT!!!!!
Je bent nu al weer bezig met hoe je het weer gaat aanpakken.
Je raakt je vooruitgang niet snel kwijt. Sterkte
True, ben inderdaad wel gelijk weer bezig met plannen :o. Aard van het beestje vrees ik.. Iets wat me juist op dit punt gebracht heeft.
Dit weekend 'voor de lekker' trainen zonder enige vorm van prestatiedrang of wat dan ook, en ik heb na een nachtje slapen zomaar het idee dat dit wel eens fijn zou kunnen gaan worden :).

Soms is het niet anders meid, dan moet je ff een stap terug doen om er vervolgens 2 vooruit te zetten. Gek eigenlijk dat je al weet dat het hele proces geen sprint is, maar een extreem lange marathon (met soms wat doodlopende zijweggetjes) dat je toch ergens het gevoel hebt soms dat elke gemiste training een gemiste kans is (nu spreek ik een klein beetje voor mijzelf).

Ik heb nu verplicht een deload moeten doen en toen besefte ik me wel hoe ik soms geleefd werd en overal achteraan probeer te hobbelen (training, eten, voeding, slaap, huishouden, gezin, familie, rust?).

Jij bent geen opgever dus die marathon ga je vroeg of laat wel uitlopen;)
Had het zelf niet aan zien komen eigenlijk, maar achteraf bekeken zat dit er eigenlijk wel in.. Voor mij een lastig iets, omdat ik vanaf ik besloot af te vallen (zo'n jaar of 4 geleden inmiddels, damn, wat gaat dat hard..) altijd als een trein door ben gegaan. Dit voelt voor mij een beetje als 'opgeven', iets dat ik vroeger werkelijk waar heel vaak heb gedaan. Ik blijf dus al weken denken van 'stel je niet aan, doorgaan'. Maar als ik maar door blijf gaan loopt het blijkbaar uiteindelijk alsnog de spuitgaten uit.
Herken me wederom in wat je zegt: rationeel weet ik dat het een heel lange weg is en dat één (of zelf enkele) trainingen op wat minder volle toeren heus niet het uiteindelijke verschil gaat maken. Sterker nog: ik weet dondersgoed dat rust juist een enorm belangrijk aspect is.. Maar toch, iedere gemiste training voelt inderdaad als een gemist kans.

Overal achter aan hobbelen is wederom iets dat ik herken. Maar de komende dagen hobbelt deze meid even nergens meer achter aan, ga even lekker doen waar ik zin in heb :o.
Opgeven doe ik niet aan. In rust groei je toch? Damn, ga ik dit weekend eens even wat gains maken.. ;).

Effe lekker bijkomen en resetten. Niks mis mee.
:kiss:

Paar dagen rust en dan weer lekker beginnen, kan alles wel een naam geven of een kwaal aan hangen.
Straks gewoon weer lekker knallen.:thumbs:
Dankjewel Shark, lief van je :)

Oef meid.. geloof dat ik even een voorbeeld aan je neem.. hier ook een totale crash... niet meer kunnen en toch moeten van jezelf.. :(
Het is klote.. maar beter even rust nemen nu.. *ugh... note aan mezelf.. ook maar even doen*
Hou je taai! Rust doet je echt geen kwaad! :kiss:
Houd je logje nog wel bij hoor lieverd, maar nu begrijp je misschien ook dat ik niet het gevoel had inhoudelijk iets bij te kunnen dragen.. Steek wat dat betreft net als jij liever een tijdje mijn kop in het zand (want dat doen we beiden toch eigenlijk?), vond het een beetje hypocriet om iets tegen je te zeggen wat ik voor mezelf niet kan realiseren ;).
Lessons are there to be learned :kiss:

Daarom een langzame bulk, houd veel te veel van eten om kort te bulken :roflol:

Wat een enorm lieve reacties krijg ik in mijn logje, dat doet me echt heel erg goed :kiss:

Ik had het in ieder geval niet zien aankomen. Maar heel veel sterkte Sanne..

Even rustig aan kan zeker geen kwaad. En zou toch eens overwegen naar 4 trainingsdagen te gaan en 3 rustdagen of 1 dag van die drie wat cardio of herstel training.

Het meeste is al gezegd denk ik.maar onthoudt inderdaad dat het geen sprint is maar een marathon..

Jij kan dit Sanne!
Recompen overwegen..werkt zeker op de longrun erg goed.

Gewoon gemiddeld per week net op of boven onderhoud..trainingsdagen 10-20% boven onderhoud en de 3 (!) rustdagen net iets onder onderhoud..
Vind het niet fijn om me kwetsbaar op stellen Marvin, gewoon rug recht houden, kop omhoog en doen alsof je alles perfect op orde hebt, dat voelt voor mij altijd het meest veilig.
Maar goed, wellicht eens goed een kwetsbare kant te tonen, mezelf (en anderen) voorhouden dat alles oké is heeft me duidelijk niet gebracht waar ik heen wilde :).

Ai ai, je stelt nu iets voor wat Tdwag ook al heel voorzichtig deed.. Want dat is voor mij eigenlijk vloeken in de kerk :o. Houd zo ontzettend veel van deze sport.. Lever voor mijn gevoel nu al flink wat in met het uitproberen van een nieuwe benaderingswijze wat trainen betreft.. Mijn trainingsdagen naar een lager aantal terugbrengen gaat me op dit moment nog even te ver :o.
Recompen is echter in mijn ogen wel beter te realiseren bij 4 ipv 5 trainingsdagen per week.. Je hebt dan ook zeker input waar ik over na kan denken. Echter vind ik het nu nog te vroeg om te beslissen mijn trainingsdagen naar beneden bij te stellen :p.

Je weet inmiddels wat ik van je vind, wat dat betreft vind ik jou een mooi voorbeeld voor het bewust blijven van een marathon in plaats van een sprintinstelling :). Met hard werken en veel geduld kan je een mooi resultaat bereiken.

Dankjewel voor je input, doet me goed :kiss:

Pfoe, Sanne. Hard! Neem even je rust om alles op een rijtje te krijgen, daarna weer met frisse moed beginnen.
Het sporten moet ontspanning blijven, geen obsessie. Uit je verhaal maak ik voorzichtig op dat je toch wel iets teveel op het MOETEN zit..
Een flinke les, had mezelf nu niet bepaald vol tranen in het squatrek zien staan :o.
Er zit inderdaad te veel 'moeten' in, blijf eisen stellen die prima zijn om na te streven, maar het moet ook leuk blijven. Wil op alle vlakken het uiterste van mezelf geven, maar om alle ballen dan in de lucht te houden is op een gegeven moment niet gemakkelijk meer..
Begin zowaar zin te krijgen om dit weekend 'gewoon voor de lekker' te trainen en daarna gewoon een andere aanpak uit te proberen, dus dat lijkt me een goed teken :).

Marvinnen
Heb het van @Skatermarvin afgeleide werkwoord maar eens in de praktijk gebracht :roflol:
Afgelopen woensdagavond onverwacht AYCE sushi + ijs.
En had er gisteren zodanig de schijt in dat ik een pizzaatje in de oven heb gegooid, wat Snickerijsjes heb gegeten en een reep Milka en pot B&J heb verorberd :o.

Ben me ervan bewust dat de volgende keuze niet bepaald een verantwoorde invulling van het IIFYM-gedachtegoed is, maar voor dit ene weekje vind ik het wel prima.. Vanaf vandaag tot kerst (precies een week) ga ik op 1700 kcal zitten, als ik het goed heb berekend kunnen de afgelopen 2 dagen dan nagenoeg geen tot weinig schade geven. Met kerst ga ik gewoon lekker eten waar ik zin in heb, daarna weer verder waar ik gebleven was (clean bulk, opbouwend vanaf 2200 kcal).

Vandaag sinds tijden een hele dag doen waar ik zin in heb, gelukkig gaat het Glazen Huis vanavond open, geeft me een goede reden de komende tijd wat meer onderuit op de bank te zitten ;).

Houd je logje nog wel bij hoor lieverd, maar nu begrijp je misschien ook dat ik niet het gevoel had inhoudelijk iets bij te kunnen dragen.. Steek wat dat betreft net als jij liever een tijdje mijn kop in het zand (want dat doen we beiden toch eigenlijk?), vond het een beetje hypocriet om iets tegen je te zeggen wat ik voor mezelf niet kan realiseren ;).
Lessons are there to be learned :kiss:
True that meid.. ik ben ook maar gestopt met kop in het zand stoppen..
even op relax trainen... sauna tje gepakt.. even op slow en ook op werk even hold gezegd.
Even niets doen en morgen op relax wat trainen. Dussssssssssssssss we leren wel he! ;)

Kloten maar neem de tijd om bij te komen. Lekker rust nemen en genieten van de komende dagen.
Er is meer in t leven dan trainen;)

Gewoon even lekker genieten, is niks mis mee. Zul je zien dat je daar ook voldoening uit kunt halen!

• #2.980
True that meid.. ik ben ook maar gestopt met kop in het zand stoppen..
even op relax trainen... sauna tje gepakt.. even op slow en ook op werk even hold gezegd.
Even niets doen en morgen op relax wat trainen. Dussssssssssssssss we leren wel he! ;)
Sauna, dat klinkt heerlijk! Goed van je dat je het werk even 'on hold' hebt gezet, wanneer je zelf niet goed in je vel zit, kan het je werkt uiteindelijk alleen maar ten goede komen wanneer je gas terug neemt..
Al doende schijnen we het inderdaad wel te leren ;).

Kloten maar neem de tijd om bij te komen. Lekker rust nemen en genieten van de komende dagen.
Er is meer in t leven dan trainen;)
Wil het zo ontzettend graag, wellicht iets té graag :o.
Je hebt uiteraard gelijk, kan wat dat betreft een voorbeeld aan je nemen :).

Gewoon even lekker genieten, is niks mis mee. Zul je zien dat je daar ook voldoening uit kunt halen!
Dankjewel Tara, even een nieuwe weg zien te vinden! ^^

Training van vandaag: LB

Vandaag en morgen geen boekje bij, vanaf aankomende week wordt er wel gewoon weer gelogd omdat ik dan begin met mijn nieuwe manier van trainen.

sets x reps

DL

5 x 5

SQ
5 x 10

FSQ
4 x 10

Lying leg curls
4 x 10

Cable kickback
4 x 10

Standing calfraises
4 x 10

Rating is vandaag niet van toepassing, maar laat ik het er op houden dat 30 kg voor mijn 10 reppers-squats zwaar genoeg bleken te zijn :o.

Vanaf gister dus geen caffeïne en PWO's meer, en de harde realiteit lijkt inderdaad te zijn dat juist al die sloten koffie en PWO's mij op de been hebben gehouden. Ben zoooooo ontzettend moe, loop bijna letterlijk met mezelf te slepen.
Ken mezelf helemaal niet zoals ik nu ben. Kracht is laag, energie lijkt verdwenen. Angst om aan te komen is ook weer op volle kracht bezig. Loop een beetje met mezelf te tobben geloof ik.. :scratch:

Terug
Naar boven