AndroidHealthClinic

Sanne's log

Erg herkenbaar.. doorrennen en niet omkijken.. en als je dan beseft .. "what the hell am I doing... " en dan even pas op de plaats.. baf.. letterlijk even een muur. :(
Het is zo meid.. Niet tobben en erover inzitten. Probeer het los te laten. Je hebt het gewoon even nodig om bij te tanken. Het komt echt goed! :kiss:

Neem voldoende rust momenten tussendoor. Zowel dagen als bij training of lekker kort even trainen.
Heb vandaag bijv superset gedaan ub zodat ik alles toch beetje train. Het geeft niet als je eens moet afwijken om even bij te tanken.

Zoals je las heb ik ook een flinke dip. Eet op gevoel en train wanneer ik zin heb en pas aan op dat moment. Werkt prima en toch gevoel dat je het niet helemaal verprutst :D

gewoon even herstellen, resetten en weer doorgaan :thumbs: ik herken het streven naar elke training (v)pr's wel, maar dat is niet altijd het beste..

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.984
Erg herkenbaar.. doorrennen en niet omkijken.. en als je dan beseft .. "what the hell am I doing... " en dan even pas op de plaats.. baf.. letterlijk even een muur. :(
Het is zo meid.. Niet tobben en erover inzitten. Probeer het los te laten. Je hebt het gewoon even nodig om bij te tanken. Het komt echt goed! :kiss:
Het gaat even een tijdje kosten, maar het komt wel weer :).
Toch goed dat Tdwag er op aandrong dat ik stopte met caffeïne en PWO's, zo enorm moe heb ik me sinds mijn obese tijdperk niet meer gevoeld :o.

Neem voldoende rust momenten tussendoor. Zowel dagen als bij training of lekker kort even trainen.
Heb vandaag bijv superset gedaan ub zodat ik alles toch beetje train. Het geeft niet als je eens moet afwijken om even bij te tanken.

Zoals je las heb ik ook een flinke dip. Eet op gevoel en train wanneer ik zin heb en pas aan op dat moment. Werkt prima en toch gevoel dat je het niet helemaal verprutst :D
Deze trainingsautist hier heeft nogal moeite met veranderingen wat trainen betreft, dus dat gaat even flink omschakelen worden de komende tijd.. Echter vandaag een kortere training gehad en op een andere manier dan normaal getraind, vreemd genoeg alsnog een voldaan gevoel, dat stemt me al wat geruster :).

Op gevoel eten vind ik een chapeau waard, daar durf ik me nog niet aan te wagen hoor :o.

gewoon even herstellen, resetten en weer doorgaan :thumbs: ik herken het streven naar elke training (v)pr's wel, maar dat is niet altijd het beste..
Was altijd eigenwijs aan het rondbazuinen dat deloads en aanverwanten voor mietjes was, maar juist door die houding loop ik na 2 jaar bb (na eerst 2 jaar lang overgewicht weg getraind te hebben) achter de feiten aan en moet ik toch kleur bekennen. Moet misschien iets minder stoer doen nu ik voluit op mijn plaat ben gegaan :p.
Niets mis met competitief zijn, mits het ten koste van je lijf/mind gaat.. Maak je zelf overigens gebruik van deloads of plan je meer rust in wanneer je aanvoelt dat het nodig is?

Training van vandaag: UB

sets x reps

BP

1 x 10
1 x 8
3 x 6

Incline BP
1 x 10
3 x 8

OHP
5 x 5

T-bar rows
4 x 10

Close grip reversed pulldown nieuw
4 x 10
Op nieuwe manier gedaan. Benen niet meer onder zo'n kussen klemmen, maar met rug er naar toe zitten zodat je zelf aan het werk wordt gezet om je core stevig te houden. Voelt erg lekker!

One arm tricep cable pushdown nieuw
4 x 10
Ohhhh my, had ik deze maar eerder ontdekt, heerlijke burn :heart:

Db curls
4 x 10

Rating
Onverwacht toch best lekkere training. Juist door hoger aantal reps (op flink wat minder gewicht) een lekkere, kleine burn. Had niet verwacht dat ik me best voldaan zou voelen.
Af en toe gevarieerd met wat langzame negatives, ook dat hakt er best lekker in.

Overigens flinke spierpijn van legday gisteren, dus moet toegeven dat het aantal plates je op de bar gooit ook niet altijd alles wil zeggen..

It's that time of the year again..
Kerssemis! :D
Dat betekent dat er 2 best cheatdays aan zitten te komen.. :eyebrow:

Deze week en volgende week eet ik om en nabij 2000 kcal. Daarna weer terug netjes opbouwen met voeding en verder met mijn clean bulk. Deze week zal gewoon niet zo clean zijn, en eet liever 2 weekjes iedere dag wat minder zodat ik eventuele ridicuul grote vetgains kan voorkomen :o.

Tevens begin ik deze week met een nieuwe manier van trainen. Compounds op Wendler (10% er af gehaald, opnieuw beginnen met eerste cycle). Compounds zijn de kern van mijn training.
De rest van een training bestaat uit isolatie oefeningen waarbij ik vooral op gevoel en hoger aantal reps ga zitten. Wil gaan voor de 'burn' en de '(v)pr-mentaliteit' alleen nog voor de compounds laten gelden.

Tevens gebruik van PWO verlagen na 2 á 3 maal per week. Deze week nog even helemaal niets..

Gister en eergisteren had ik wat motivatie betreft een nieuw dieptepunt bereikt, maar tijdens het trainen vandaag kreeg ik het wel weer naar mijn zin. Heb het idee dat ik toch wel enthousiast aan het worden ben het roer even om te gooien en op een andere manier te trainen. Hoop alleen dat de nieuwe aanpak in combinatie met een klein kcal overschot toch echt voor gains gaan zorgen..
We shall see :).

Overigens wil ik iedereen bedanken voor het meedenken en het geven van tips/feedback/pets op mijn achterhoofd als ik het nodig heb. Het wordt zeer gewaardeerd, jullie zijn top :kiss:

Gek he.. als je dan in ene even een stap terug neemt dat de vermoeidheid toeslaat... en als je dat toelaat dat het trainen op licht gewicht in ene we voldoening geeft. Hier idem. Ik mag morgen ook weer een lichte training doen. Gewoon even oefeningen pakken waar ik zin in heb. En bij genoeg tijd.. even een korte sauna... :)

Goed dat je er nu in ieder geval aan toegeeft... ik ben op dat gebied ook zo een autist hoor. :o Maar we komen er wel.. met ups en downs.
rust en kerstmis zijn welkom he! :kiss:

Je moet overigens niet denken dat alles wat je in de afgelopen 4 jaar hebt bereikt in 2 kerstweken weer verkloot kan worden. Dat gaat echt niet gebeuren.

Ik ben ook pwo verslaafd. kan niet zonder!!! Dat was t enige voordeel van kreupel zijn:p

Ik was ook al 2 jaar aan het door baggeren en vind (vond? ) deloads echt dikke bullshit (niet compleet, maar ik vond niet dat ik dat nodig was).

Mn mening is niet compleet veranderd (ik ben wat nog steeds niet zo'n fan van deload cycles omdat je nooit weet wanneer je op je best en op je slechtst bent) maar een paar dagen een x niet trainen is helemaal niet erg en kan miss nog wel positief uitpakken.

Een extremere variant is het strategisch inplannen van deloads voor new be gains (het 1 stap terug 2 stappen verder principe). Ik noem t deloads maar eigenlijk neem he dan een 1 a 2 tal weken compleet vrij van de gym en doe je wat anders (hardlopen). Ook al zou het werken, ik zou niet kunnen of durven O.o

• #2.988
Gek he.. als je dan in ene even een stap terug neemt dat de vermoeidheid toeslaat... en als je dat toelaat dat het trainen op licht gewicht in ene we voldoening geeft. Hier idem. Ik mag morgen ook weer een lichte training doen. Gewoon even oefeningen pakken waar ik zin in heb. En bij genoeg tijd.. even een korte sauna... :)

Goed dat je er nu in ieder geval aan toegeeft... ik ben op dat gebied ook zo een autist hoor. :o Maar we komen er wel.. met ups en downs.
rust en kerstmis zijn welkom he! :kiss:
Vreemd is het inderdaad.. Al moet ik toegeven dat minder caffeine en PWO ook wel een aardig duwtje geeft.. Geef er nu maar gewoon aan toe, op lange termijn heb ik er niets aan als ik nu weer in het oude patroon terugval :).
We gaan er allebei voor, we kunnen het wel.. ;)

Je moet overigens niet denken dat alles wat je in de afgelopen 4 jaar hebt bereikt in 2 kerstweken weer verkloot kan worden. Dat gaat echt niet gebeuren.
.. Je weet precies hoe deze dame hier in elkaar zit geloof ik :rolleyes: :kiss:

Ik ben ook pwo verslaafd. kan niet zonder!!! Dat was t enige voordeel van kreupel zijn:p

Ik was ook al 2 jaar aan het door baggeren en vind (vond? ) deloads echt dikke bullshit (niet compleet, maar ik vond niet dat ik dat nodig was).

Mn mening is niet compleet veranderd (ik ben wat nog steeds niet zo'n fan van deload cycles omdat je nooit weet wanneer je op je best en op je slechtst bent) maar een paar dagen een x niet trainen is helemaal niet erg en kan miss nog wel positief uitpakken.

Een extremere variant is het strategisch inplannen van deloads voor new be gains (het 1 stap terug 2 stappen verder principe). Ik noem t deloads maar eigenlijk neem he dan een 1 a 2 tal weken compleet vrij van de gym en doe je wat anders (hardlopen). Ook al zou het werken, ik zou niet kunnen of durven O.o
Heb ook zo ontzettend veel potjes staan, de één nog interessanter dan de ander.. Werkt niet echt mee in het laten staan van dat spul.. Deze week nog even helemaal niets (drink 's ochtends wel weer trouw mijn kop koffie), dan vanaf volgende week heel af en toe weer PWO..

Precies wat je zegt wat deload betreft: je kunt gewoonweg niet zelf inplannen in welke week je sterker of minder sterk dan een andere week bent.. Vind het zonde om knallende trainingen te laten schieten omdat het nu eenmaal je deload is..
Toch is het denk ik wel verstandig te leren luisteren naar je lichaam (vind dat zo zweverig klinken..) en regelmatig wat gas terug te geven. Beter herstel en dergelijke, op lange termijn heb je daar denk ik dan toch profijt van.. Maar goed, zoals ik al zei: vind het best zweverig, ik (en jij ook..) ben meer van het 'niet zeiken maar gewoon knallen' :o.

Training van vandaag: LB 1

SQ, Wendler cycle 1 - Week 1

10 x 20 ATG
5 x 24
5 x 30
3 x 36.5
5 x 40
5 x 45
7 x 50
5 x 40 First set last set
10% van 1RM gehaald bij het berekenen van mijn nieuwe cycle. De eerste week squatten viel me verrassend zwaar. Als in: hoe heb ik ooit een PR op de SQ kunnen zetten :scratch:. Voor nu probeer ik er niet te veel bij stil te staan, ik geef absoluut wat ik op dit moment heb, een PR komt vroeg of laat wel weer.

DL, techniek
5 x 50
3 x 56.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
Eerste werkset voelde vrij zwaar. Maar eindelijk.. Daar kwam ineens weer de motivatie: tandjes op elkaar, core goed gespannen, en omhoog met dat ding! Techniek zag er solide uit, zaten lekkere setjes bij.

Lunge met ez-bar, dubbele pas nieuw
12 x 8
12 x 8
12 x 8
12 x 8
Totally love this one! :heart:
Dem burnz.. :D

Plate loaded incline leg press
12 x 40
12 x 40
12 x 40
17 x 40

Hip thrust
6 x 40
6 x 40
6 x 40
6 x 40
10 x 40

Rating:
3 / 5
Ging gewoon lekker. Motivatie begint weer beetje te komen. Wel vreemd om meer volume te draaien en een zeer langzame progressive overload na te streven, maar het zal vanzelf blijken of het resultaat oplevert..

.. Je weet precies hoe deze dame hier in elkaar zit geloof ik :rolleyes: :kiss:
Een tikje autistisch/compulsief/obsessief/hysterisch maar verder wel lief?

Ging gewoon lekker. Motivatie begint weer beetje te komen. Wel vreemd om meer volume te draaien en een zeer langzame progressive overload na te streven, maar het zal vanzelf blijken of het resultaat oplevert..
Goed nieuws, maar ik zou het nog even rustig aan doen. Gewoon trainen voor de leuk. Je hebt niet voor niks een 'wake-up call' van je lichaam gekregen....

Mooie planning weer Sanne! Beetje 'Marvinnen' rond kerst lijkt me verstandig...als broer weet ik wat deze dagen inhouden en hoe het er aan toe gaat..:o

Goed dat de motivatie er weer begint te komen en dat zonder PWO, chapeau:thumb:

Kijk overigens wel uit met trainen gericht op burn (isolatie) dat je niet je hele systeem alsnog verrot draait door mega volumes. Met goede mind-muscle conncetie (ja, dat zei ik echt) c.q. uitvoering heb je die burn:fire:/pomp zo te pakken!:D

Wat staat er allemaal op de kerstplanning eigenlijk of nog geen idee?

ja klopt helemaal wat je zegt. Heb wel zaterdag een dag rust genomen, was toch best trots:D (ja ik weet hoe belachelijk dat klinkt, want heb wel ff 5 x getraind vorige week).

Met mn nieuwe programma (schema is het niet, want het programma veranderd aan aan de hand van mn vorderingen) heb ik geen deloads. Bij het falen van een load op de intensiteitsdag wordt het volume op de volumedag juist groter (afhankelijk van de amrap set op vrijdag). Ik neem enkel een extra rustdag(en) als ik merk dat ik slecht herstel door ziekte, stress of watdanook. Als ik op mn intensiteits dag niet ben hersteld door een teveel aan volume dan is het tijd voor een nieuw programma :) Heb een heel protocol geschreven wat ik precies moet doen per oefening en per dag dus ik kan als het goed is nog wel wat maanden vooruit met mn schema.

Lekker weer schat! Zo gaat ie goed :)

Je doet het goed! Even pas op de plaats.. de progressive overload hoeft ook niet bij elke training he! Gewoon rustig aan doorpakken. Je komt er zeker wel. :kiss:

Komt goed sanne, gewoon lekker rustig opbouwen en over tijdje kan je weer lekker pr's zetten:D

• #2.995
Een tikje autistisch/compulsief/obsessief/hysterisch maar verder wel lief?

Goed nieuws, maar ik zou het nog even rustig aan doen. Gewoon trainen voor de leuk. Je hebt niet voor niks een 'wake-up call' van je lichaam gekregen....
Haha, ja, precies dat :p.
Vandaag een heerlijke training er op zitten, lekker gevoel en vooral veel plezier, en dat zonder een (v)PR gezet te hebben.. Wake up call is wel gelukt denk ik ;)..

Mooie planning weer Sanne! Beetje 'Marvinnen' rond kerst lijkt me verstandig...als broer weet ik wat deze dagen inhouden en hoe het er aan toe gaat..:o

Goed dat de motivatie er weer begint te komen en dat zonder PWO, chapeau:thumb:

Kijk overigens wel uit met trainen gericht op burn (isolatie) dat je niet je hele systeem alsnog verrot draait door mega volumes. Met goede mind-muscle conncetie (ja, dat zei ik echt) c.q. uitvoering heb je die burn:fire:/pomp zo te pakken!:D

Wat staat er allemaal op de kerstplanning eigenlijk of nog geen idee?
Ghehe, ik begin het Marvinnen onder de knie te krijgen, geen grammetje aangekomen terwijl ik in één week maar liefst 3x heb gecheat :D.

Die MMC, daar wordt hard aan gewerkt.. Vandaag heb ik 'em volgens mij ontdekt :rolleyes:

ja klopt helemaal wat je zegt. Heb wel zaterdag een dag rust genomen, was toch best trots:D (ja ik weet hoe belachelijk dat klinkt, want heb wel ff 5 x getraind vorige week).

Met mn nieuwe programma (schema is het niet, want het programma veranderd aan aan de hand van mn vorderingen) heb ik geen deloads. Bij het falen van een load op de intensiteitsdag wordt het volume op de volumedag juist groter (afhankelijk van de amrap set op vrijdag). Ik neem enkel een extra rustdag(en) als ik merk dat ik slecht herstel door ziekte, stress of watdanook. Als ik op mn intensiteits dag niet ben hersteld door een teveel aan volume dan is het tijd voor een nieuw programma :) Heb een heel protocol geschreven wat ik precies moet doen per oefening en per dag dus ik kan als het goed is nog wel wat maanden vooruit met mn schema.
Vind je plan weldoordacht, maar best ingewikkeld klinken :p. .. Ik denk dat wanneer ik het teruglees in je logje ik er een beter beeld van krijg.. Zolang het maar voor je werkt, toch?! :D

Lekker weer schat! Zo gaat ie goed :)
Terug in het zadel :kiss:

Je doet het goed! Even pas op de plaats.. de progressive overload hoeft ook niet bij elke training he! Gewoon rustig aan doorpakken. Je komt er zeker wel. :kiss:
Langzaam maar zeker... ;)

Komt goed sanne, gewoon lekker rustig opbouwen en over tijdje kan je weer lekker pr's zetten:D
Eén stapje terug en twee stappen vooruit, was het toch? ;)

Training van vandaag: UB

OHP, Wendler cycle 1 - week 1

5 x 20
5 x 20
3 x 20
5 x 20
5 x 22.5
7 x 24
5 x 20

Paused bench
8 x 26.5
6 x 30
6 x 32.5
6 x 32.5
6 x 32.5
6 x 32.5

Close grip reversed pulldown
10 x 25
10 x 32
10 x 32
10 x 32

SS side raises / front raises
10 x 4
10 x 4
10 x 4
10 x 4
Holy moly.. Viel dat even tegen.. Brandt als een gek :o.
Laatste reps gingen moeizaam, maar wel met goede techniek. Voelde erg lekker!

Cable seated row
10 x 32
10 x 32
10 x 32
10 x 32
10 x 32
Beweging van overgang positive/negative enkele tellen vasthouden, lekker! :heart:

Spotopress
12 x 20
12 x 20
12 x 20
12 x 20
Triceps helemaal stuk.. Laatste reps elke keer op mijn tandvlees :whip:

Incline hammer curls
10 x 4
10 x 4
10 x 4
15 x 5

Rating:
4 / 5
Jup, en dat zonder PWO én zonder (v)pr's.. Goed idee om meer volume te draaien en te variëren met positives/negatives etc. Zit gedurende de oefeningen ongeveer op 8 RPE. Prima burn, heb ik lang niet gevoel met de lagere volumes die ik draaide. Armen zaten ook volledig vol aan het eind :o.
Voelde gewoon erg lekker, goed naar mijn zin, lijkt erop dat verandering erg welkom was :).

Wekelijkse update
Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven

3 cheats in één week en qua gewicht gelijk gebleven.. De rest van de dagen wat gecompenseerd door op 1900 á 2000 kcal te gaan zitten, precies een aantal waarbij ik geen achterlijke honger heb.
Afgelopen week één avond AYCE sushi/ijs, één avond met B&J, pizza en chocolade, één middag met een grote lunch bij Delifrance. I did a good job there :eyebrow:.
Verwacht uiteraard niet dat ik volgende week na kerstmis nog steeds hetzelfde weeg, simpelweg omdat ik eerste en 'derde' kerstdag gewoon helemaal loos ga :rolleyes:.

Lees alleen maar goeds hier! Geniet van de vreetdagen!:D

Heb t allemaal flink lopen uitwerken lol, maar wel weer makkelijk om te volgen straks.

Mooi dat je gewicht zo stabiel blijft! Ga je nog verder ophogen na oud en nieuw?

Ik was gisteren mn pwo vergeten. Ging prima mn training!! Baalde eerst wel dat ik mn fles was vergeten, maar eigenlijk een mooie stap om af te kicken haha

Gaat weer lekker hier. Plezier in EN goed gevoel over de training! :thumbs:

Zo zie je maar.. trainen veranderen en even lichter en mmc kan zoveel voldoening geven!
En je gaat prima weer. Gelijk blijven met zulke cheats.. je zat toch in je bulk?? :roflol:
je doet toch niet helemaal aan Marvinnen... je doet geen stafcardio. ;) je voorkomt dat gewoon. *hekelaancardio*

Fijn dat alles weer op de rit is Sanne! Even alles losgelaten, lekker genoten van wat cheats en vervolgens een knaltraining er achteraan! Heerlijk toch! Geniet van je kerstdagen en ga lekker los zoals je al aangaf!

Terug
Naar boven