AndroidHealthClinic

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.041
Ik heb die stempels ook gehad (heb ooit paleo, rawfood en meer van die *onzin* aangehangen haha), maar ik voelde me destijds enorm schuldig als ik toch ergens iets niet-cleans at en meestal durfde ik het niet te eten (vooral als ik niet wist wat er in zat). Ik voel me nu 1000 x vrijer. Niks geen schuldgevoelens of rare kronkels. Ik weer waar ik me goed bij voel (en dat is iig geen macdonaldscrap en kilo's drop :p), maar dat ene koekje weet ik wel in te calculeren in mn macro's ( mocht ik daar zin in hebben).

Ik heb er niks over gelogd, maar heb al een week chips en m&ms in huis. Is nog steeds niet op hehe. Na een dieet is het wat minder verstandig omdat je dan minder goed controle kan houden, maar dat gaat nu prima. Die snaailust is compleet verdwenen op t moment.
Voor mezelf is het absoluut een mooi streven om wat losser met voeding om te kunnen gaan! Achteraf gezien ben ik vooral heel blij dat ik tijdens de periode van overgewicht naar gezond gewicht niet een bepaald 'dieet' heb gevolgd (bijvoorbeeld koolhydraat-arm eten of iets dergelijks), denk dat ik er dan een aardig complexje aan over had gehouden :o.

Overigens haal ikzelf nog altijd niets van chocolade of iets dergelijks in huis, het lukt me echt niet dat netjes in het keukenkastje te laten liggen, respect dus! :bow:

Misschien toch het proberen waard om gewoon eens wat lekkers standaard in te plannen. Mogelijk kan het de snaaizin om de twee weken toch wat weghalen?
In ieder geval een lekkere training. Kan niet wachten tot ik weer eens kan.. is al een week terug.. :(
Ben ook zeker van plan om dat te doen.. Uiteindelijk valt achteraf bekeken wat ik aangekomen ben na die enorme kerstdagen afgelopen tijd ook wel mee. Als je het dan in het perspectief van af en toe wat lekkers eten plaatst.. Moet ik rationeel zijn en inderdaad bekennen dat het weinig schade kan doen :).
Hoop dat je aankomende week weer kan meid... Maar eigen gezondheid staat uiteraard voorop ;).

Heel verstandig....
En al die 100 stromingen hebben weer hun eigen (en onderling strijdige) definities van clean food. Dus waar moet je je nu schuldig over voelen?
Gewoon normaal eten en op je macro's letten :p
True, very true.. Het is maar net wat voor label je er zelf aan hangt..

Training van vandaag: LB 2

DL, Wendler cycle 1 - week 2

5 x 32.5
5 x 40
3 x 47.5
3 x 55
3 x 62.5
6 x 70
3 x 55
Hmm.. Heb enige tijd geleden 7 x 74.5 gepulld.. Laten we het er op houden dat het vast van minderen van voeding de laatste dagen komt.. Alsnog niet echt slechte repout, maar had beter gekund.

Paused SQ
10 x 20 ATG
6 x 30
6 x 35
6 x 35
6 x 37.5
6 x 37.5
8 x 37.5
Ging lekker vandaag, steady en goede techniek.

FSQ ATG
10 x 30
10 x 30
10 x 30
10 x 32.5 Potdomme, was zwaar..
Ugh, nog steeds struggels met rollende stang. Straps iets breder plaatsen lijkt te helpen, maar vooralsnog heb ik weer blauwe schouders :o.

Lying leg curls, slow negatives
10 x 20
10 x 20
10 x 20
10 x 22.5
Kwam wederom die buuurrrrnnnn :heart:

Glute bridge met plate op hoge step
12 x 15
12 x 15
12 x 15
12 x 15
Voel deze serieus beter in glutes dan hip thrust.. :scratch:

Rating
3.5 / 5
Vond het best wel mooi vandaag :).

Wekelijkse update
Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg

De werkelijke schade van de 'kerstweek' valt dus best mee.. In iets meer dan 2 maanden tijd 2 kg aangekomen. Wilde minimaal een halve kg en maximaal een hele kg per maand aankomen, dus ik zit nog in mijn geplande pad ook.
Wederom: paniek om niets.

Heb er wel van geleerd, en hoop dan ook dat ik het geleerde kan vasthouden voor volgende momenten wanneer ik weer een aan het struggelen ben. Marvinnen is niets voor me. Ik ga vandaag dan ook gewoon mijn normaal lunchprep eten, normaal een tussendoortje en avondmaal eten, en dan vanavond bij de jaarwisseling gewoon eten waar ik op dat moment zin in heb.
En ja, morgen gewoon weer terug naar mijn normaal voedingsschema.

Top dat jullie actief met me meedenken en altijd bereid zijn me te helpen, doet mij erg goed en het werpt dan ook zijn vruchten af :).

Laatst bewerkt:
Mooie training en wederom een mooi en goed besef van hoe je lijf echt gaat he! Je ziet het.. schade valt mee en ik denk dat met nog een paar dagen gewoon je shema aanhouden dat je misschien volgende week wel gewoon bijna een week stil hebt gestaan... Zou mij iig niet verbazen. ;)
Lekker genieten vanavond! Dat kan jij! :D

Fijne jaarwisseling meid! Op naar een volgend knal jaar!

Laatst bewerkt:
6x70 is gewoon dikke prima voor een 3+

Goeie jaarwisseling en een mooi lean bulk jaar Sanne!

Precies wat Kev al zegt! 6 reps op de 3+ is meer dan goed hoor en toont dat er nog rek in zit!:thumbs:

Fijne jaarwisseling en geniet van de appelbeignets!

Wel knap dat je je aan de FSQ waagt. 1 x geprobeerd maar deed f*kng pijn:p Ik begin er niet meer aan. Liever andere versies (front sq met een zandzak, Box squats, sumo, small stance).

Balen van je deadlift, maar komt vast wel weer. Hoe vaak deadlift je per week? Miss volume of frequentie iets omhoog?

• #3.047
Mooie training en wederom een mooi en goed besef van hoe je lijf echt gaat he! Je ziet het.. schade valt mee en ik denk dat met nog een paar dagen gewoon je shema aanhouden dat je misschien volgende week wel gewoon bijna een week stil hebt gestaan... Zou mij iig niet verbazen. ;)
Lekker genieten vanavond! Dat kan jij! :D

Fijne jaarwisseling meid! Op naar een volgend knal jaar!
Dankjewel meid!
Die kilo is (zelfs voor mij) te overzien.. Zeker wanneer ik over de langere termijn kijk en ik netjes maximaal een kg per maand ben aangekomen.. Nu weer bouwen vanaf 2000, met af en toe een normale cheat. Benieuwd of ik die 2750 kcal van vorig jaar kan aantikken ;).
Voor jou wens ik ook een knaljaar, en dit jaar vooral veel positieve knallers! :kiss:

6x70 is gewoon dikke prima voor een 3+
.. Deze hier blijft toch altijd stiekem naar een all-time (v)pr streven .. Aard van het beestje :o

Goeie jaarwisseling en een mooi lean bulk jaar Sanne!
Dankjewel Neet, voor jou wens ik dit jaar mooie gains! ^^

Precies wat Kev al zegt! 6 reps op de 3+ is meer dan goed hoor en toont dat er nog rek in zit!:thumbs:

Fijne jaarwisseling en geniet van de appelbeignets!
Ja maar, ja maar.. Uggghhh, wil gewoon altijd iets beter kunnen doen dan voorheen!! :o
Nogal een switch van mindset, deze nieuwe manier van trainen.. Maar ik blijf volhouden ^^.

Thanks Marvin, heb heerlijk genoten! Niet alleen van de appelbeignets, maar ook van de oliebollen, toastjes, stokbrood, salades, en het aller- allerlekkerste.. Gedroogde bananenschijfjes met chocoladerozijnen.. Die combinatie.. Ooooooohhhhhhh :drool:

Wel knap dat je je aan de FSQ waagt. 1 x geprobeerd maar deed f*kng pijn:p Ik begin er niet meer aan. Liever andere versies (front sq met een zandzak, Box squats, sumo, small stance).

Balen van je deadlift, maar komt vast wel weer. Hoe vaak deadlift je per week? Miss volume of frequentie iets omhoog?
Blijf het stug proberen, zal er toch op een gegeven moment een handigheidje in moeten krijgen, zou je zeggen.. :o
Deadlift op dit moment 2 keer per week, één keer aan het begin van de training met Wendler, en één keer als oefening na SQ (puur op techniek). DL hangt alleen steeds meer af van hoe ik me die dag voel.. En dat zorgt nog wel eens voor een kleine teleurstelling.. Volume omhoog op techniekdagen is echter wel een goed idee! ^^

Training van vandaag: push

BP, Wendler cycle 1 - week 2

10 x 20
5 x 20
5 x 20
3 x 24
3 x 28
3 x 32.5
7 x 36.5
Mwah, muh.. Wel lekker, niets bijzonders :).

BP, brede grip
10 x 30
10 x 30
10 x 30
Brede grip voelt toch wel erg lekker..

Incline BP
10 x 25
10 x 25
10 x 25
8 x 26.5
Niet eerlijk, mijn armen verzuren terwijl mijn borst het nog prima aankan.. :o

CGBP
10 x 26.5
10 x 26.5
10 x 26.5 Laatste reps moeizaam
10 x 26.5 Struggelen om de set af te maken, maar had 'em toch maar mooi :rolleyes:

Db shoulder press
10 x 8
10 x 8
10 x 8
8 x 9

One arm cable triceps extension
10 x 6.8
10 x 6.8
10 x 6.8
10 x 6.8
Oei oei, de laatste reps gaan tergend langzaam :o

Reversed machine flyes
10 x 10
10 x 10
10 x 10
10 x 15

Machine flyes
10 x 15
10 x 15
10 x 15
10 x 20

Rating
3 / 5
Niet veel bijzonders vandaag, gewoon een training waar ik tevreden over ben.

Ben van plan mijn reprange iets te veranderen. 8 - 10 vind ik fijner omdat ik dan wat vlotter sets kan gaan uitbouwen. Vind het niet fijn om volgende week weer exact dezelfde sets op bijvoorbeeld incline BP en shoulder press te draaien, enkel omdat ik de 10 reps niet aan wist te tikken.

Verder sta ik te stuiteren van enthousiasme aangezien de baas van de gym heeft besloten het roer om te gooien. Het was wat mij betreft al een krachthonk waar ik zeer tevreden mee ben, maar nu zijn er veel cardiotoestellen weg en is de groepslessenzaal verplaatst naar een kleiner zaaltje. Er wordt nu een grote muur doorbroken zodat de free weights zone uitgebreid kan worden. Daar komen er ook nieuwe machines zoals de hacksquat (:heart:), ben benieuwd of er bijvoorbeeld ook een plek speciaal voor het squatten komt, vergelijkbaar met hoe het bijvoorbeeld bij Fox Gym is.
Dat wordt dramatisch wanneer ik dit jaar moet verhuizen en niet meer bij dezelfde gym kan trainen.. Wil daar nu al helemaal niet meer weg natuurlijk :o.

Ten eerste de beste wensen voor jou Sanne in het nieuwe jaar! Dat je lekker mag gainen! Wel tof dat er veranderingen aanstaande zijn in de gym. Hoe groot acht je de kans dat je gaat verhuizen of staat dat al vast?

Goeie training sanne, en nog de beste wensen!

Goeie training en nog de beste wensen!

Kijk aan zeg! Doe mij ook zo een gym-eigenaar!!!:D Alleen maar goede berichten :thumbs:

Je hebt ook lekker kunnen genieten met oud en nieuw! Op naar een topjaar!:rocknana:

Das een super mooie training weer! Goed het nieuwe jaar ingeluid!
Nice zo een uitbreiding. Ik zit bij ons nog altijd te wachten op een tweede squatrek... maar denk niet dat die er komt... :(

Mooie eerste training. Nice dat je gym gaat uitbreiden. :engel:

Lekker, de eerste train van het jaar weer!
En zo'n grote autist als je zelf zegt ben je dus ook weer niet als je nu al staat te juichen, en de resultaten van al die veranderingen zijn nog niet duidelijk :)

Lekkere eerste training van het jaar, moge er nog vele volgen :)

Lekker veel volume zeg:D

• #3.057
Ten eerste de beste wensen voor jou Sanne in het nieuwe jaar! Dat je lekker mag gainen! Wel tof dat er veranderingen aanstaande zijn in de gym. Hoe groot acht je de kans dat je gaat verhuizen of staat dat al vast?
Dankjewel Freakjam, voor jou ook de beste wensen! Allebei lekker bulken.. Komen die gains! :D
Het verhuizen hangt geheel af van waar Tdwag en ik een baan kunnen vinden.. Als ik bijvoorbeeld na het afstuderen een goede baan in Groningen heb gevonden zou het zomaar kunnen zijn dat we over enkele maanden ineens tussen de boeren zitten ;). Er is (naast de gym dus..) verder niet echt iets dat mij hier houdt, dus verhuizen an sich vind ik geen probleem. Wisselen van gym echter wel.. :o

Goeie training sanne, en nog de beste wensen!
Thanks Flexx, jij ook nog de beste wensen!

Goeie training en nog de beste wensen!
Dankjewel, jij ook alle goeds voor 2016!

Kijk aan zeg! Doe mij ook zo een gym-eigenaar!!!:D Alleen maar goede berichten :thumbs:

Je hebt ook lekker kunnen genieten met oud en nieuw! Op naar een topjaar!:rocknana:
Mag absoluut niet klagen over de gym-eigenaar en zijn gym, voel me er sowieso goed thuis en nu de gym alleen nog maar beter wordt dat hij al was.. Wil ik al helemaal niets anders meer!

Moge 2016 maar veel gains brengen.. Van het goede soort, en niet alleen maar vet uiteraard ;).

Das een super mooie training weer! Goed het nieuwe jaar ingeluid!
Nice zo een uitbreiding. Ik zit bij ons nog altijd te wachten op een tweede squatrek... maar denk niet dat die er komt... :(
Dankjewel meid!
Wat mij betreft zijn verschillende rekken sowieso een absolute must in de gym.. We hebben nu één kooi en één los rek, en dat is soms al aardig behelpen als het druk is.. Heb dan ook medelijden met dat jullie er maar eentje hebben, dan mag ik eigenlijk niet zo klagen ;).

Mooie eerste training. Nice dat je gym gaat uitbreiden. :engel:
Thanks Natty!
Ben dadelijk helemáál niet meer uit de gym te slaan ;).

Lekker, de eerste train van het jaar weer!
En zo'n grote autist als je zelf zegt ben je dus ook weer niet als je nu al staat te juichen, en de resultaten van al die veranderingen zijn nog niet duidelijk :)
We knallen lekker 2016 in! ^^
Ben alleen een autist wat schema's en gewichten betreft, de rest valt qua trainen en omgeving van trainen wel mee ;). Overigens kom ik er steeds meer achter de veel mensen die krachttraining doen vaak spreekwoordelijke autistische trekjes hebben.. Zo ken ik er bijvoorbeeld inmiddels aardig wat mensen die aan elke kant van de bb per sé dezelfde soort schijf moeten hangen :roflol:

Lekkere eerste training van het jaar, moge er nog vele volgen :)
Dankjewel Tara, we gaan in 2016 voor de massa! :D

Eerste week mopper ik standaard op een nieuw schema, en de tweede week ook nog een beetje.. Maar nu begin ik het volume nog lekker te vinden ook :rolleyes:

Training van vandaag: pull (en wederom wat legs)

SQ

10 x 20
5 x 30
3 x 40
75 %
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
Holy moly, ben er eigenlijk wel klaar mee na het zesde setje.. :o. Toch doet het mijn techniek erg goed. Vorige week moest ik na enkele sets zakken naar 70% om een goede vorm te behouden, vandaag heb ik de rit op 75% weten uit te zingen. Eerste setjes wederom wat aan het kloten met de stance, iets smaller voelt voor mij toch beter. Bij een wat bredere stance heb ik rare zwabberknieën (bij het omhoog komen willen knieën flink naar binnen). Laatste setjes waren dus het zwaarst, maar tevens de mooiste wat techniek betreft.

BOR
10 x 25
10 x 35
10 x 35
10 x 35
13 x 37.5
Ging heerlijke, lekker doorrammen :heart:

Lat pulldown, brede grip
10 x 27.3
10 x 27.3
16 x 27.3

Lat pulldown, smalle grip
10 x 29.6
10 x 29.6
16 x 29.6

One arm seated cable row
10 x 25
10 x 25
10 x 25
10 x 27.3

Cable curls
10 x 14
10 x 14
10 x 14
10 x 16.3

Cable upright rows
10 x 16.3
10 x 16.3
10 x 16.3
15 x 16.3

Rating
4 / 5
Ging heerlijk vandaag, lekkere pomp en goed tempo.
Tweede week dat ik volgens het nieuwe trainingsprincipe werk, voelt lekker om langzaam op te gaan bouwen. Meer volume geeft in ieder geval duidelijk meer pomp :rolleyes:

Lekkere volume training... even uitpuffen nu denk ik :)
We knallen lekker 2016 in! ^^
Ben alleen een autist wat schema's en gewichten betreft, de rest valt qua trainen en omgeving van trainen wel mee ;). Overigens kom ik er steeds meer achter de veel mensen die krachttraining doen vaak spreekwoordelijke autistische trekjes hebben.. Zo ken ik er bijvoorbeeld inmiddels aardig wat mensen die aan elke kant van de bb per sé dezelfde soort schijf moeten hangen :roflol:
Dat laatste is normaal toch? De ene 10 kg is niet de andere 10 kg :lol:

Lekkere training inderdaad. Hmmm.. genieten van pomp. :D

dat van die schrijven heb ik ook hoor. :o we hebben 2 soorten 5 en 10 kg schijven.. en die zijn ook net wat anders in grootte...

Jeetje, wat een sets aan squats. Dat moet pijn hebben gedaan?!
Fijn bericht van je gym, wel zonde dag je gaat verhuizen dan ja.. Verplaats je jezelf erg ver weg van die gym??

Terug
Naar boven