Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Lekker getraind. Je plannen klinken goed!
Streef niet naar perfectie he meid... niemand is perfect en dat hoeft ook niet.
Geniet ook van de weg naar je doel. Dat is dubbel zo belangrijk.
Hoop dat het niet doorzet... bij mij begon het ook met wat keelpijn.. om vervolgens een week plat te gaan...
Even pas op de plaats en wat rust nemen.. hopelijk ben je er snel vanaf.
Ik bedoelde ook meer van wauw, wat knap dat je zoveel bent afgevallen!
Waardoor heeft het 8 maanden cutten je meer kwaad dan goed gedaan?
Ik denk zelf dat je beter kleinere periodes kunt doen, bijvoorbeeld 15-20 weken cutten, 15-20 weken bulken maximaal.
Ik zou dan wel even veel bulken als dat je gecut hebt en andersom, dus bijvoorbeeld 300 kcal overschot, 300 kcal tekort.
Als je eerst lang gaat bulken en daarna een korte, flinke cut er tussendoor pakt, dan raak je al sneller je spiermassa kwijt, waardoor je daarna weer langer moet bulken. Dat is zonde.
Die 8 maanden cutten heeft denk ik teveel van mijn lichaam geëist. Tijdens de cut heb ik zelfs nog krachtgains kunnen maken, maar de laatste maand á anderhalve maand ging ik eigenlijk aan diverse vermoeidheidssignalen voorbij. Nu heb ik 'ineens' een achteruitgang in kracht, juist terwijl ik meer ben gaan eten. Alleen in de decembermaand heb ik flink zitten kloten (enorme junkdagen en dat dan flink compenseren door een dag heel weinig te eten).
De kleinere periodes cutten en bulken klinkt me dan ook erg goed in de oren. Een 'mildere' bulk afgewisseld met een 'mildere' cut. Langzaam gainen, langzaam vetpercentage verlagen.. Lijkt mij dat dit inderdaad verstandiger is, zeker wanneer ik gewoon progressie wil blijven maken op compounds!
De eerste weken van een cut hebben het meeste effect dus misschien kort en langzaam, maar frequenter? Na elke "mini" cut een reversed diet tot je hoog genoeg zit om opnieuw te cutten. Het is maar een idee hoor! Uiteindelijk zijn er tig manieren die allemaal effectief zijn, ik denk dat het belangrijker is dat het bij je past en je daar goed bij voelt. Lang cutten is voor mij echt not done. Ik ga liever nu rustiger bulken en korter cutten
Je plan (als reactie op natty) klinkt goed! In combi met genoeg slaap (en daardoor ook minder stress) gaat dat vast goed komen. Ik ben er zelf achter gekomen dat ik voor mn operatie veel teveel deed en toch aardig wat stress had (in combi met weinig slaap). Ik neem nu veel vaker een rustdag en merk dat dat mn kracht ten goede komt. Ik ben in het algemeen nu relaxter en vrolijker (valt mn vriend ook op). Ik moet mijzelf wel echt dwingen vroeger te slapen
Lang cutten wordt het voor mij ook echt niet meer.. Riep vorig jaar heel hard dat wanneer ik lang zou gaan cutten meer refeeds zou inplannen, maar ja, je kent me.. Daar kwam natuurlijk niets van terecht .
Vind het nu ontzettend leuk om aan mijn compounds te werken, en zie mijn reactie op Hell93, door mildere (en kortere) periodes van bulk-cut met elkaar af te wisselen overvraag ik mijn lichaam denk ik niet.
Overigens heb ik gisteren ongegeneerd en wellicht best schandalig letterlijk heel de dag op de bank gelegen.. Beetje gamen, beetje series en films kijken. Weet niet of het door de gehele rustdag komt (waarschijnlijk wel..), maar vandaag stond ik in ieder geval een stuk frisser in de gym. Per februari begin uik met afstuderen, gaat natuurlijk erg hectisch en spannend worden, denk dan ook dat ik mezelf er aan moet herinneren dat een hele dag off me enorm goed kan doen!
Je plan klinkt zeker goed en meer naar jezelf luisteren en proberen te accepteren.
Je kunt niet altijd maar "perfect" willen zijn en alles goed doen. Mindere dagen horen er eenmaal bij.
Zodra je alles wat in balans hebt en daar niet over stresst gaat je lichaam ook veel beter meedoen.
Denk dat stiekem de meeste mensen die aan KT doen nogal perfectionistisch zijn.. Het is nooit goed en kan altijd beter .
Maar.. Uiteraard heb je wel volledig gelijk! Er was alleen iets met een ezel en een paar keer aan dezelfde steen stoten.. Ik heb in ieder geval weer veel bijgeleerd, en dat is absoluut ook wat waard .
Lekker getraind. Je plannen klinken goed!
Streef niet naar perfectie he meid... niemand is perfect en dat hoeft ook niet.
Geniet ook van de weg naar je doel. Dat is dubbel zo belangrijk.
Hoop dat het niet doorzet... bij mij begon het ook met wat keelpijn.. om vervolgens een week plat te gaan...
Even pas op de plaats en wat rust nemen.. hopelijk ben je er snel vanaf.
Dankjewel meid!
Perfectie.. Het kan je veel brengen maar het kan je absoluut af en toe ook nekken. Met de tijd hoop ik wat sneller te herkennen dat ik even op de rem moet trappen, aldoende komt het vast wel ^^.
Moet zeggen dat ik gisteren de hele dag als een dweil op de bank heb gehangen, mijn keelpijn is zowaar weg en voel me vandaag best fit! .. Hoop niet dat het later alsnog op komt zetten.. Voor nu lijkt het er op dat ik 'veilig' van ziektekiemen ben
Slow and steady it will be.. Mijn eigen gedrag hing me zodanig de keel uit dat ik er helemaal klaar mee ben. Heb intussen heus nog wel wat keren in mezelf gemekkerd over 'oh wat veel eten, ik ga aankomen, ik word dikker' etc, maar weet het nu wel goed om te buigen. Om gespierd te worden zal je niet als een zwerver moeten eten; wil ik koninklijke gains, dan moet ik royaal en koninklijk eten .
Eat big to get big .
Ben er klaar mee Freakjam, geen gemuts meer, er wordt nu gegaind!
Training van vandaag: LB 2
DL, Wendler cycle 1 - week 3
5 x 32.5
5 x 40
3 x 48
5 x 58
3 x 67.5
4 x 75 Solid en steady
5 x 58
5 x 58
5 x 58 Kan inmiddels concluderen dat mijn kracht inderdaad achteruit is gegaan. 4 x 75 tegenover 7 x 74 slaat natuurlijk nergens op.
Maar goed, ik ben met een nieuwe cycle Wendler geworden. Vier reps op een één-repper is prima. Ik laat dat krachtverlies maar los en kijk vanaf de volgende cycle verder. Begin gewoon opnieuw met kracht bouwen, zal naargelang ik steeds meer eet vast wel lukken.
Paused SQ
10 x 20
6 x 30
6 x 35
6 x 37.5
6 x 37.5
6 x 37.5
6 x 40 Ging erg lekker. Techniek in orde, laten checken van alle kanten. Squat nog altijd highbar, als je vanaf de zijkant kijkt gaat de bb in een prima verticale lijn naar beneden.
FSQ ATG
8 x 30
8 x 30
8 x 30
8 x 32.5 .. Laatste reps werden lastiger
8 x 32.5 .. Leeg
Lying leg curl, slow negative
10 x 20
10 x 20
9 x 22.5
8 x 22.5 dropset 4 x 20 zonder langzame negative, gewoon nog even 'voor de lekker'
Glute bridge met plate op hoge step
12 x 15
12 x 15
12 x 15
12 x 20 Glutes in de fik
Standing calf raises
10 x 35
10 x 35
10 x 35
10 x 35
Rating:
4 / 5
Ging lekker vandaag!
Deze week is een goede week om te gainen..
Afgelopen dinsdag sushi gegeten en vanavond worden we meegenomen naar de Mexicaan..
De harde leef
BP, Wendler cycle 1 - week 3
10 x 20
5 x 20
5 x 20
3 x 24
5 x 30
3 x 34
4 x 38 Wtf is deze...
BP, brede grip
10 x 30
10 x 30
8 x 32.5
Incline BP
10 x 25
10 x 25
9 x 26.5
9 x 26.5
CGBP
10 x 26.5
8 x 26.5
8 x 26.5
8 x 26.5 .. Gaat helemaal nergens meer over..
Db shoulder press
10 x 8
10 x 8
10 x 8
8 x 8 Op dit punt kondigde ik aan dat ik wellicht net zo goed een breisetje had kunnen meenemen. Dan zou ik in ieder geval nog iets nuttigs doen
One arm triceps cable extension
8 x 6.8
10 x 4.5
10 x 4.5
10 x 4.5
Triceps dips machine nieuw
15 x 15
10 x 25
10 x 25
16 x 25
Abs, decline triset Geen idee hoe veel reps. Bij tweede set herinnerde Tdwag me er aan dat we morgen weer 12 sets SQ draaien voor techniek, dus maar met abs gestopt.. Stom dat ik me het niet herinnerde, niet zo slim om abs voor een dag SQ te doen..
Rating
1.5 / 5 (voor de moeite)
Ging waardeloos vandaag. Paar nachten weer slechter geslapen, daarbij ben ik er compleet niet met mijn gedachten bij. Zoals enkelen inmiddels weten ben ik een enorm cavia-gekkie, heb er op dit moment 6. Helaas is er eentje flink ziek van, als in: gaat het waarschijnlijk niet redden. Tot mijn overgrote schrik worden de andere beestjes nu ook als een malle ziek. Waarschijnlijk een flink virus ofzo. Het zijn enorm lieve, maar ook enorm fragiele beestjes. Ben dus enorm bang dat ik dadelijk wellicht heel mijn caviagroep kwijt ben.
Voel me gewoon enorm kut.
Buh.
He getver.. wat kloterig meid.. Kan me voorstellen dat je er dan niet helemaal bij bent...
Evengoed zet je toch een flinke training neer.
Sterkte met je beestjes.
De toppen en diepe dalen van Sanne ..... waarschijnlijk was je er met je gedachten ook niet bij vandaag.
Waarschijnlijk weet je het wel, maar cavias kunnen net als mensen niet hun eigen vitamine C maken. Een beetje extra vitamine C helpt mensen met een griepje meestal wel ...... I'm just saying.....
He getver.. wat kloterig meid.. Kan me voorstellen dat je er dan niet helemaal bij bent...
Evengoed zet je toch een flinke training neer.
Sterkte met je beestjes.
Het klinkt zo knullig, 'ik ben er niet bij met mijn hoofd want mijn cavia's zijn ziek', maar wat dat betreft houd ik net zoveel van die lieverd als anderen bijvoorbeeld van hun hond houden..
De toppen en diepe dalen van Sanne ..... waarschijnlijk was je er met je gedachten ook niet bij vandaag.
Waarschijnlijk weet je het wel, maar cavias kunnen net als mensen niet hun eigen vitamine C maken. Een beetje extra vitamine C helpt mensen met een griepje meestal wel ...... I'm just saying.....
Het lijkt er wel op Neet.. Bij mij is het vaak alles of niets, supergoed of ronduit klote.. Gelukkig weet ik dit inmiddels ook wel van mezelf
Zeg, hoe kom jij aan die kennis, dat weten de meesten niet! .. Heb je stiekem ook van die lieve biggetjes in huis?
Het ene oude dametje kreeg vanwege haar hoge leeftijd (en dus mindere weerstand) al vitaminepilletjes, die nam ze voorheen altijd gretig aan.. Nu moet het zeg maar een beetje 'geforceerd' worden, net als het andere zieke biggetje .
De rest eet het gelukkig met smaak op..
Ben een dweil wat mijn dieren betreft.. Blijf dan ook zeggen dat er één reden zou zijn geen huisdieren meer te nemen: wanneer een beestje ziek is en/of lijdt trek ik dat echt maar moeilijk..
Lief dat je het vraagt
Het ene oude dametje dat ziek is, bij haar ziet het er wel erg slecht uit.. Ik reken er eigenlijk op dat ze het niet gaat redden.
Verder is de heer ook erg ziek, maar die heeft gelukkig wel wat bij te zetten op zich.. Het dametje is namelijk maar 900 gram en het ventje 1300 graam. De rest is een beetje aan het snotteren.. Maar doen het nu best wel goed.
Denk toch wel dat ik er sowieso eentje of twee kwijt ga zijn.. Zo sneu om ze zo ziek te zien
Training van vandaag: pull (en de gebruikelijke SQ)
SQ, techniek @ 70%
10 x 20
5 x 30
3 x 40
3 x 44
3 x 44
3 x 44
3 x 44
3 x 44
3 x 44
3 x 44
3 x 44
3 x 44
3 x 44
3 x 44
3 x 44 Volledig verbaast, heb vorige sessies serieus veel hoger dan 70% á 75% op techniek getraind.. Zat eerder op 80%, logisch dat het zo slopend was dus . Ach, nu maar opgepakt met de werkelijke goede percentages.. Voelde stuk lekkerder, uiteraard alsnog zwaar, maar niet zodanig zwaar dat ik werkelijk moeite met techniek gaat krijgen. Die was vandaag dus gewoon mooi on point.
Echter niet zo knus om met spierpijn in buik en onderrug te squatten..
BOR
10 x 25
10 x 35
10 x 35
10 x 37.5
10 x 37.5
One arm cable seated row
10 x 25
10 x 25
10 x 27.3
10 x 27.3
Lat pulldown, brede grip
10 x 27.3
10 x 27.3
10 x 29.6
Lat pulldown, smalle grip
10 x 29.6
10 x 26.6
10 x 32
Cable curls
10 x 14
10 x 14
10 x 16.3
10 x 16.3
Cable upright rows
10 x 16.3
10 x 16.3
10 x 16.3
10 x 18
Rating
3 / 5
Heb gewoon gedraaid wat ik moest draaien, en daar is alles dan eigenlijk wel mee gezegd..
Motivatie is even low, geen idee waarom. Wellicht door spanning rondom afstuderen en ziekte beestjes.
Komt vast wel weer terug, heb de aflopen 3 á 4 jaar nog geen motivatiedipje meegemaakt, dus ik vergeef het mezelf even .
Voor een motivatiedipje een lekkere training!
Soms is gewoon even je ding doen en draaien wat je moet ook al even lekker.
Kan me voorstellen dat je beestjes en afstuderen wel wat spanningen geeft. Dus gewoon rustig aan doorgaan.
Het komt allemaal echt wel op zijn pootjes terecht...
Hoop en duim iig dat het snel beter gaat met je beestjes.