Fitness Seller

Sanne's log

Wow Sanne! Goed begin is het halve werk natuurlijk:D:D

Tja...we zijn niet de enige autisten in de gym!:roflol: Ik betrapte mezelf er gister ook weer op dat ik een bepaalde schijf eraf haalde om een zelfde terug te hangen..

De autist in mij vond het in eerste instantie ook alles behalve leuk dat de gym-indeling is veranderd!:eek!: 1 voordeel...het squatrack staat eindelijk voor een spiegel (kan ik eindelijk mijn quarter squats checken..:o)..

Nog een gelukkig nieuwjaar! De autist in mij is vooral blij dat het normale ritme weer begonnen is. Ik kan nooit zo goed omgaan met al die rare dagen :o

Hier nog een gewichten-autist :D you're not alone

:eek: ze zijn overal :p

dan ben je niet de enige lol, ik heb dat ook.

damn wat een sets!!! O.o

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.067
Lekkere volume training... even uitpuffen nu denk ik :)

Dat laatste is normaal toch? De ene 10 kg is niet de andere 10 kg :lol:
Was heerlijk! Vreemd genoeg geeft zo'n training me juist niet dat 'uitpuffen-gevoel', word er juist lekker energiek van ^^.
Maare.. Wat je zegt is ook echt waar hoor! De ene 10 kg is als je het puntje bij paaltje bekijkt echt niet de andere kg.. Het verschil is wellicht minimaal, maar het is er wel.. :rolleyes:

Lekkere training inderdaad. Hmmm.. genieten van pomp. :D

dat van die schrijven heb ik ook hoor. :o we hebben 2 soorten 5 en 10 kg schijven.. en die zijn ook net wat anders in grootte...
Die pomp had ik veel minder bij sets met hoger gewicht en lagere reps, dus vooruit.. Ben er wel tevreden over.. ;)

Jeetje, wat een sets aan squats. Dat moet pijn hebben gedaan?!
Fijn bericht van je gym, wel zonde dag je gaat verhuizen dan ja.. Verplaats je jezelf erg ver weg van die gym??
Doet mijn techniek erg goed! In het begin had ik zoiets van 'waar the f**k ben ik dit voor aan het doen', maar inmiddels werpt het toch echt zijn vruchten af.. Vooral de laatste sets zijn even afzien, maar ik voel me heerlijk voldaan wanneer ik alle sets weer heb kunnen draaien.

Wat verhuizen betreft, nog geen idee hoe, wat, waar en wanneer.. Het ligt er maar net aan waar Tdawg en/of ik een goede baan kunnen vinden. Het enige dat ons hier houdt en dus serieus de gym :o. Stel dat we in de eigen regio aan de slag kunnen, dan is het ook prima, hoeven we ook geen andere gym te zoeken.. :rolleyes:

Wow Sanne! Goed begin is het halve werk natuurlijk:D:D

Tja...we zijn niet de enige autisten in de gym!:roflol: Ik betrapte mezelf er gister ook weer op dat ik een bepaalde schijf eraf haalde om een zelfde terug te hangen..

De autist in mij vond het in eerste instantie ook alles behalve leuk dat de gym-indeling is veranderd!:eek!: 1 voordeel...het squatrack staat eindelijk voor een spiegel (kan ik eindelijk mijn quarter squats checken..:o)..
Yiehaaa, we knallen erin, broeder! :D

Haha, heb vandaag nog twee rondjes door de gym gelopen, verwoed zoekend naar 'die ene goede 2,5 kg-schijf' :roflol:

Gym-indeling die verandert heb ik het ook wel eens lastig mee, maar gelukkig gebeurt dat maar weinig.. Dadelijk natuurlijk wel omdat de free-weightsectie groter wordt, maar dat is uiteindelijk alleen maar in mijn voordeel :D.
Kan trouwens echt niet meer zonder spiegel SQ, DL en OHP doen.. Ben niet anders gewend dan met spiegel, squatten bij Fox Gym bijvoorbeeld voelde echt ineens wereldvreemd :o.

Nog een gelukkig nieuwjaar! De autist in mij is vooral blij dat het normale ritme weer begonnen is. Ik kan nooit zo goed omgaan met al die rare dagen :o
Jij ook nog de beste wensen Kuonanouk! Ken dat gedoe rond de feestdagen hoor.. Ben je gelijk van je eigen gewoontes en 'rituelen' af, voelt niet echt comfortabel ofzo.. :o
Nu in ieder geval wel lekker terug in het regime! ^^

Hier nog een gewichten-autist :D you're not alone
Cheers! :D

DE HORROR!! :roflol:

+1 vind het zelf 'normaal' dat alle schijven aan beide kanten hetzelfde zijn :o
Zie je nou, de meeste mede-lifters hebben dezelfde afwijking.. :rolleyes:

dan ben je niet de enige lol, ik heb dat ook.

damn wat een sets!!! O.o
Kan inmiddels constateren dat je eerder van de norm afwijkt wanneer je niét met dezelfde schijven lift :o.
Heerlijke setjes hè SP, raad het iedereen aan, het doet mijn techniek enorm goed!

Training van vandaag: LB 1

SQ, Wendler cycle 1 - week 3

10 x 20
5 x 24
5 x 30
3 x 36.5
5 x 45
3 x 50
2 x 57.5 Godverkut, vind dit echt niet tof.. Hoe the f**k kan mijn 1RM op 67,5 staan, als ik nu met 10 kg lichter maar 2 reps haal?! Zie update, dit moet echt afgelopen zijn, zo is het doen van compounds echt niet meer leuk..
First set last set
5 x 45
5 x 45
5 x 45

DL
5 x 52.5
70%
5 x 62.5
5 x 62.5
5 x 62.5
5 x 62.5
5 x 62.5
Oef, was zwaar vandaag.. Wel lekkere setjes though, voelde stabiel vandaag, kon in ieder geval lekker mijn SQ-frustratie kwijt :o

Walking bb lunges, dubbele pas
12 x 8
12 x 8
12 x 10.5 Holy moly.. De laatste reps erg zwaar
12 x 12 Heerlijke burn :heart:
26 x 8 enkele pas

Vertical leg press
20 x 40
20 x 40
20 x 40
20 x 45
20 x 45
Brandt als een malle, blij dat ik deze weer terug in het schema heb gegooid!

Cable glute kickbacks
10 x 14
10 x 14
10 x 14
10 x 16.3

Rating
4 / 5
Ondanks SQ toch een erg lekkere training. De fik zat er goed in en begin het steeds lekkerder om weer hogere volumes te draaien.

Wekelijkse update
Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 -0.25 kg

Aanpak
Oké, ik ben het zat. Het lukt me wel om de knop om te zetten en 60kg af te vallen, hoe the f**k kan het dan dat ik de knop niet 'de andere kant' op weet te zetten? Hoe kan het dat ik wel de discipline heb om de helft van mijn lichaamsgewicht kwijt te raken, maar niet het lef heb om nu eindelijk gewoon eens te gaan voor wat ik wil: gains! Ik weet verdomd goed hoe ik die kan krijgen, maar ik blijf maar compenseren en een matig aantal kcal eten in de angst weer dik te worden. Rationeel weet ik heus wel dat het niet kan, dat ik er ook prima uitzie met een speklaagje en dat ik het de toename in vet er prima weet af te cutten.

Begin echt in te leveren op compounds, het frustreert me. Mijn 'filosofie' is dat ik aardig 'PL-achtig' train wat compounds betreft, en 'BB-achtig' op overige oefeningen. 'Powerbuilding' vind ik een belachelijke populaire benaming, maar het komt er wel het dichtst bij in de buurt. Als ik echt krachtiger wil worden op compounds, dan zal mijn voeding in orde moeten zijn. Als ik werkelijk wil kunnen buffelen en mijn 1RM omhoog wil krijgen, dan moet ik er ook goed naar gaan eten. En als ik spiermassa wil, dan zal ik gewoon boven onderhoud moeten eten. En ja, dan kom je aan. En ja, dat gaat er ook weer af.

Het hangt me de keel inmiddels wel uit, had na de squat vandaag echt zoiets van 'wtf ben je nou allemaal aan het doen?! Wat wil je nou eigenlijk?'
Dusse.. Ik ga per direct gewoon meer eten en niet meer compenseren. Vandaag eet ik sushi en morgen en de resterende dagen tot aan volgende weegmoment 2100 kcal. Dus nee, ik ga vanavond niet compenseren.
En ik begin zelfs er aan te denken gewoon een flink lange tijd, als in: een jaartje ofzo, gewoon lekker fluffy te zijn en te bouwen. Die cut komt dan wel weer eens een keer. Misschien tussendoor even een korte, maar ik wil gewoon massa, ik wil er gewoon er voor gaan.. En deze keer er góéd voor gaan :).

/.exit rantmode :o

60 kg af te vallen :eek: :o

Ik ken de feels wel hoor. Als je een strikt schema wilt/kunt volgen, kun je 200 kcal boven onderhoud zitten. Je komt dan geen tot heel weinig vet aan, maar je wordt wel sterker en zet spiermassa aan. Wat er niet of nauwelijks aan komt aan vet, hoeft er dus ook niet af.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat begrijp ik heel goed, maar als je flink gaat bulken en daarna weer flink gaat cutten, blijf je niet alleen heen en weer gaan met je vetmassa, maar ook met je spiermassa.

Kom ik ook eens bij jou buurten... :)

Angst voor gewichtstoename is heel begrijpelijk, hoor! En die knop omzetten is heel lastig.

Squats (en deadlifts) vragen best veel van je energie. Misschien was je batterijtje niet helemaal vol toen je begon? Ook stress buiten sport kan je batterij flink leegslurpen... :(

Doe ff. rustig Sanne.... van stress en frustraties kom je ook geen massa aan :) Ik denk dat je een slecht squat dagje had. Volgende keer vast beter!

PS. Dat van die 10 kg schijven was sarcastisch.... je eigenlijk bent gestoord (mezelf inclu hoor) als je zo schijven aan het paren bent.

Ik ken de feels wel hoor. Als je een strikt schema wilt/kunt volgen, kun je 200 kcal boven onderhoud zitten. Je komt dan geen tot heel weinig vet aan, maar je wordt wel sterker en zet spiermassa aan. Wat er niet of nauwelijks aan komt aan vet, hoeft er dus ook niet af.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat begrijp ik heel goed, maar als je flink gaat bulken en daarna weer flink gaat cutten, blijf je niet alleen heen en weer gaan met je vetmassa, maar ook met je spiermassa.
Ben ik wel mee eens. Ik heb dat extreme gecut en bulk ook altijd maar jojo-en gevonden. Hoewel ik een minderheid schijn te zijn :o
Squats (en deadlifts) vragen best veel van je energie. Misschien was je batterijtje niet helemaal vol toen je begon? Ook stress buiten sport kan je batterij flink leegslurpen... :(

Juist, met een vol batterijtje voelt het weer een stuk lekkerderder.

Respect als je het volhoudt een lange periode te bulken zonder compensatie!

Je kunt bij me terecht voor beklag.. ;)

Kop op Sanne! Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lastig dit voor je moet zijn, laat staan tips geven. Ga ik ook even niet doen, want er zijn genoeg mensen die wel een idee hebben van hoe dit voelt en je daardoor veel betere adviezen kunnen geven.
Het is in ieder geval een mega prestatie om zo veel af te vallen. Het gaat jou ook echt wel lukken om de doelen de andere kant op te behalen.. Want als je 60kg kunt afvallen, dan heb je allang bewezen dat je ergens die knop om kunt zetten.

Heb je ook over alle andere mogelijke oorzaken nagedacht? Bijv minder slaap, meer stress, ander tijdstip van trainen, minder rust tussen de sets, algehele fitheid enz.

Sowieso moet je niet meer compenseren, maar misschien ook niet meer te uitbundig los gaan zodat je de overige dagen meer kan eten wat de gains wel ten goede komt.

Je angst is heel logisch hoor! Er zijn weinig vrouwen die dat niet hebben tijdens hun bulk:p Langzaam opbouwen en je kacheltje laten fikken! Straks ben je een hr kacheltje en kun je 3000 kcal per dag eten zonder vet gains:D

Makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer het eens los te laten. Zoals hier boven ook gezegd het levert alleen maar stress en frustratie op wat ook ten koste gaat van! En je weet best dat je nooit meer zoveel kg gaat bijkomen en wat eraan komt aan die paar kg er zo weer af cut.

Maak een plan voor jezelf wat jij denkt dat werkt en waar je je goed bij voelt. Hoeft niet ineens veel meer eten maar kan ook geleidelijk. Kracht komt vanzelf wel weer terug beetje bij beetje. Je hebt zo lang gecut en dan duurt het vaak even voor dat dat ook weer terug is

You go girl.
Je weet wat je moet doen. Maar vergeet niet dat er ook een mindere dag bij kan zitten.
Plan wat je wil en probeer je eraan te houden. Je hebt een ijzeren wilskracht dus dit kan je ook wel degelijk.
Na een lange cut terug op kracht komen kost ook tijd. Gun jezelf die tijd en blijf relativeren. Dit kan jij! dat weet ik zeker!

Ik denk dat je het een niet moet vergelijken met het andere. Zoveel afvallen is natuurlijk al een superprestatie, maar bulken is natuurlijk ook weer andere koek. Het is niet alleen zo zeer een knop die je omzet, maar ook je lichaam heeft tijd nodig om zich aan te passen. Je bent geruime tijd bezig geweest met afvallen en nu ga je de andere kant op (echter wel bewust deze keer). Ik denk dat je het even wat meer tijd moet geven en dat het echt wel vanzelf komt. Ik snap je frustratie verder wel en ik weet dat je oprecht ook heel graag wilt gainen, maar geef het gewoon de tijd. Frustraties en dergelijke werken alleen maar averechts. Hang in there!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.077

Laten we het erop houden dat het 'nogal nodig' was :o..

Jouw plan klinkt me als muziek in de oren, ook precies wat ik voor ogen heb: slow and steady. Wil dan ook graag een langzame bulk doen, maar een langzame cut.. Die heb ik dit jaar gehad (zo'n 8 maanden), en dat heeft me achteraf gezien meer kwaad dan goed gedaan. Daarom denk ik ook dat ik langzaam en lang wil bulken met eventueel een korte, flinke cut tussendoor.. Maar goed, zo ver is het natuurlijk nog helemaaaaal niet, eerst maar eens flink bouwen :rolleyes:.
Hoe denk jij hierover? Een langzame cut, heb je dan echt een cut van (net zoals mijn afgelopen cut) een maand of 8 voor ogen, of bedoel je dan meer een maand of 3 afgewisseld met een even zo'n lange bulkperiode?

Kom ik ook eens bij jou buurten... :)

Angst voor gewichtstoename is heel begrijpelijk, hoor! En die knop omzetten is heel lastig.

Iedereen is altijd welkom hier ^^.

Hoor 'gelukkig' meer vrouwen die toch best wat moeite hebben met bulken, gedeeld leed is halve smart zegt men dan.. ;)

Op persoonlijk vlak is er absoluut veel gaande, heb dagen dat ik niet vooruit te branden ben.. Dat batterij is sowieso niet alle dagen vol.. Misschien heeft het toch meer invloed op mijn compounds dan ik dacht.. Eigenlijk was mijn mentaliteit altijd eentje van 'niet lullen, gewoon doen', maar als het op een gegeven moment écht niet lukt moet je toch erkennen dat er iets moet zijn dat een negatieve invloed op je progressie heeft..

Doe ff. rustig Sanne.... van stress en frustraties kom je ook geen massa aan :) Ik denk dat je een slecht squat dagje had. Volgende keer vast beter!

Juist, met een vol batterijtje voelt het weer een stuk lekkerderder.
True, gespannenheid helpt absoluut niet mee.. Alleen begint het me tegen te staan dat over een langere periode bekeken mijn compounds niet eens op een plateau geraken, maar zelfs achteruit gaan..
Net zoals anderen nu ook aanstippen moet ik misschien 'kleur bekennen' en mezelf wat meer ruimte geven om niet altijd goed te kunnen presteren, door wat privé-omstandigheden voel ik me absoluut niet altijd even fit.

Respect als je het volhoudt een lange periode te bulken zonder compensatie!

Je kunt bij me terecht voor beklag.. ;)
Wil het toch echt gaan doen, ik weet je te vinden!! :D

Kop op Sanne! Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lastig dit voor je moet zijn, laat staan tips geven. Ga ik ook even niet doen, want er zijn genoeg mensen die wel een idee hebben van hoe dit voelt en je daardoor veel betere adviezen kunnen geven.
Het is in ieder geval een mega prestatie om zo veel af te vallen. Het gaat jou ook echt wel lukken om de doelen de andere kant op te behalen.. Want als je 60kg kunt afvallen, dan heb je allang bewezen dat je ergens die knop om kunt zetten.
Dankjewel KevvL, lieve reactie :kiss:
De mentale overgang van 'trainen om af te vallen' en 'trainen omdat je dit gewoon geweldig vindt' verloopt wat moeizamer en langer dan ik had verwacht.. Wellicht 'moet' het 'moeten' (haaaa, hoe dubbel...) er wat meer af, mezelf af en toe wat meer ruimte geven.. Wil het gewoon zo graag dat het af en toe frustrerend wordt :o/

Heb je ook over alle andere mogelijke oorzaken nagedacht? Bijv minder slaap, meer stress, ander tijdstip van trainen, minder rust tussen de sets, algehele fitheid enz.

Sowieso moet je niet meer compenseren, maar misschien ook niet meer te uitbundig los gaan zodat je de overige dagen meer kan eten wat de gains wel ten goede komt.

Je angst is heel logisch hoor! Er zijn weinig vrouwen die dat niet hebben tijdens hun bulk:p Langzaam opbouwen en je kacheltje laten fikken! Straks ben je een hr kacheltje en kun je 3000 kcal per dag eten zonder vet gains:D
True, daar heb je absoluut een punt.. Slaap is lang niet altijd te goed, veel spanning, soms gewoonweg futloosheid.. Vond het voorheen alleen nooit een excuus om dan maar minder te presteren in de sportschool, had zoiets van 'het zit tussen je oren', als je jezelf gewoon hard genoeg onder je eigen kont schopt, dan lukt het alsnog wel.
Maar.. Niet dus :o.

Wat jij zegt is precies wat ik wil gaan proberen. Ik wil (met jou als voorbeeld!) dan ook van het etiketje 'schoon' en 'niet-schoon' eten af. Tdwag stelde zelfs voor om bijvoorbeeld gewoon een aantal Snickers te kopen en in de kast te leggen. .. Alleen dat spul in huis halen vind ik serieus al best eng, omdat ik bang ben dat ik alles in één keer opeet. Het plan is om af en toe gewoon zo'n Snickers in mijn macro's te laten passen en zodoende te leren dat ik af en toe gewoon iets kan nemen wat wellicht minder gezond is, maar daarbij zie dat het geen slechte invloed heeft op de doelen die ik voor mezelf gesteld heb.

3000 kcal eten zonder vet gains klinkt me dan ook ontzettend goed in de oren, grote hoeveelheden eten is nooit het probleem geweest.. :rolleyes:.

Makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer het eens los te laten. Zoals hier boven ook gezegd het levert alleen maar stress en frustratie op wat ook ten koste gaat van! En je weet best dat je nooit meer zoveel kg gaat bijkomen en wat eraan komt aan die paar kg er zo weer af cut.

Maak een plan voor jezelf wat jij denkt dat werkt en waar je je goed bij voelt. Hoeft niet ineens veel meer eten maar kan ook geleidelijk. Kracht komt vanzelf wel weer terug beetje bij beetje. Je hebt zo lang gecut en dan duurt het vaak even voor dat dat ook weer terug is
Je brengt me op de indruk die ik nu van mezelf krijg, ik 'moet' van mezelf veel, daardoor komt er op een gegeven moment ook wel een hoop druk op te liggen.. Ik vind het belangrijk dat je het vooral leuk hebt bij wat je doet, en juist door die frustratie raakt dat plezier soms een beetje ondergesneeuwd. Ik wil het gewoon zo ontzettend graag :o.
De cut was achteraf gezien veel te lang, wellicht heeft dat meer invloed op mijn lichaam gehad dan ik dacht.. Ik ben nu van plan om met kleine stapjes van 100 kcal op te hogen en daarbij anders om te leren gaan met 'minder schoon' eten. Niet meer van die achterlijke cheats, maar gewoon wat lekkers nemen af en toe. Wellicht (weet eigenlijk wel zeker..) gaat mijn kracht ook omhoog wanneer ik meer binnenkrijg. Zal wat geduld gaan kweken.. ;).

You go girl.
Je weet wat je moet doen. Maar vergeet niet dat er ook een mindere dag bij kan zitten.
Plan wat je wil en probeer je eraan te houden. Je hebt een ijzeren wilskracht dus dit kan je ook wel degelijk.
Na een lange cut terug op kracht komen kost ook tijd. Gun jezelf die tijd en blijf relativeren. Dit kan jij! dat weet ik zeker!
Dankjewel meid! Denk dat ik nu redelijk wat op een rijtje heb kunnen zetten en nu wel weet welke kant ik op moet gaan.. Had alleen niet verwacht dat de privé-omstandigheden en het lange cutten zo'n invloed op mijn lijf zouden hebben.. Leer weer heel wat bij :).

Ik denk dat je het een niet moet vergelijken met het andere. Zoveel afvallen is natuurlijk al een superprestatie, maar bulken is natuurlijk ook weer andere koek. Het is niet alleen zo zeer een knop die je omzet, maar ook je lichaam heeft tijd nodig om zich aan te passen. Je bent geruime tijd bezig geweest met afvallen en nu ga je de andere kant op (echter wel bewust deze keer). Ik denk dat je het even wat meer tijd moet geven en dat het echt wel vanzelf komt. Ik snap je frustratie verder wel en ik weet dat je oprecht ook heel graag wilt gainen, maar geef het gewoon de tijd. Frustraties en dergelijke werken alleen maar averechts. Hang in there!
Lief van je Freakjam, dankjewel :kiss:
Heb enige tijd geprobeerd het afvallen en krachtsport doen puur omdat je het geweldig vindt los van elkaar te zien, maar denk niet dat het echt gaat.. Het zijn inderdaad twee totaal verschillende dingen, alleen het één zadelt je wel op met wat moeilijke dingetjes, zoals inderdaad die knop om kunnen zetten en gewoon flink eten met een helder doel voor ogen. Ik hoop dan ook dat het vertrouwen stijgt wanneer ik zie dat ik zelf controle heb over het aankomen, als daarbij mijn kracht ook nog eens omhoog gaat.. Niets is meer motiverend dan dat natuurlijk!

Training van vandaag: UB

OHP, Wendler cycle 1 - week 3

5 x 20
5 x 20
3 x 20
5 x 22.5
3 x 24
4 x 26.5 VPR? Heb eens 8 x 24 gehaald.. 2.5 kg omhoog lijkt niet veel, maar het is toch bijna 10% zwaarder.. Wellicht dus toch een mooie, kleine VPR :).
5 x 22.5
5 x 22.5
5 x 22.5 Oef, voor het gevoel zware setjes na een repout :o

Paused BP
8 x 25
6 x 32.5
6 x 32.5
8 x 32.5
5 x 35
7 x 32.5
8 x 30
Gewerkt aan techniek, met name explosief omhoog en borst goed gespannen houden.

Close grip reversed pulldown
10 x 32
10 x 32
10 x 34.3
13 x 34.3

T-bar row
10 x 20
10 x 20
10 x 20
10 x 20
Viel me zwaar vandaag, ging niet zo soepel als ik had verwacht :o

SS db side raises / db front raises
10 x 4
10 x 4
10 x 5
13 x 5
Helemaal in de fik, lekker!

Spotopress
12 x 20
12 x 20
8 x 20 Gewoon helemaal leeg.. Had mijn ziel en zaligheid in de superset gegooid :o
9 x 20

Incline hammer curls
10 x 4
10 x 4
10 x 5
10 x 5

Rating
4 / 5
Heb vandaag werkelijk alles gegeven wat ik had, vind ik zeker wat waard. Schouders stonden lekker in de fik, tevens een goede pomp in biceps en triceps.

Sinds vanochtend echter wat keelpijn, nu een beetje rillerig. Morgen dus gelukkig een rustdag.

Laten we het erop houden dat het 'nogal nodig' was :o..

Jouw plan klinkt me als muziek in de oren, ook precies wat ik voor ogen heb: slow and steady. Wil dan ook graag een langzame bulk doen, maar een langzame cut.. Die heb ik dit jaar gehad (zo'n 8 maanden), en dat heeft me achteraf gezien meer kwaad dan goed gedaan. Daarom denk ik ook dat ik langzaam en lang wil bulken met eventueel een korte, flinke cut tussendoor.. Maar goed, zo ver is het natuurlijk nog helemaaaaal niet, eerst maar eens flink bouwen :rolleyes:.
Hoe denk jij hierover? Een langzame cut, heb je dan echt een cut van (net zoals mijn afgelopen cut) een maand of 8 voor ogen, of bedoel je dan meer een maand of 3 afgewisseld met een even zo'n lange bulkperiode?

Ik bedoelde ook meer van wauw, wat knap dat je zoveel bent afgevallen! :)
Waardoor heeft het 8 maanden cutten je meer kwaad dan goed gedaan?
Ik denk zelf dat je beter kleinere periodes kunt doen, bijvoorbeeld 15-20 weken cutten, 15-20 weken bulken maximaal.
Ik zou dan wel even veel bulken als dat je gecut hebt en andersom, dus bijvoorbeeld 300 kcal overschot, 300 kcal tekort.
Als je eerst lang gaat bulken en daarna een korte, flinke cut er tussendoor pakt, dan raak je al sneller je spiermassa kwijt, waardoor je daarna weer langer moet bulken. Dat is zonde.

De eerste weken van een cut hebben het meeste effect dus misschien kort en langzaam, maar frequenter? Na elke "mini" cut een reversed diet tot je hoog genoeg zit om opnieuw te cutten. Het is maar een idee hoor! Uiteindelijk zijn er tig manieren die allemaal effectief zijn, ik denk dat het belangrijker is dat het bij je past en je daar goed bij voelt. Lang cutten is voor mij echt not done. Ik ga liever nu rustiger bulken en korter cutten:)

Je plan (als reactie op natty) klinkt goed! In combi met genoeg slaap (en daardoor ook minder stress) gaat dat vast goed komen. Ik ben er zelf achter gekomen dat ik voor mn operatie veel teveel deed en toch aardig wat stress had (in combi met weinig slaap). Ik neem nu veel vaker een rustdag en merk dat dat mn kracht ten goede komt. Ik ben in het algemeen nu relaxter en vrolijker (valt mn vriend ook op). Ik moet mijzelf wel echt dwingen vroeger te slapen:p

Mooie training trouwens:)

Je plan klinkt zeker goed en meer naar jezelf luisteren en proberen te accepteren.
Je kunt niet altijd maar "perfect" willen zijn en alles goed doen. Mindere dagen horen er eenmaal bij.

Zodra je alles wat in balans hebt en daar niet over stresst gaat je lichaam ook veel beter meedoen.

Heb gewoon plezier in de dingen die je doet! ;)

Terug
Naar boven