Fitness Seller

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt het in ieder geval beter onthouden dan ikke! Het was inderdaad erg gezellig
Haha, weet niet exact alle gewichten meer, maar de dubbele PR op de hip thrust kon ik moeilijk vergeten ;).

Nou je hebt heel wat mee gedaan dan ik.. doet me eraan denken dat ik vergeten ben op te schrijven dat ik nog wat chi ups had gedaan.. hahahah. zo even aanvullen!

Lekker getraind en leuk je gezien te hebben! en thanks voor de PWO samples! Heb ikw at te proberen met agressie uitten. ;)

lekker die hiptrust he! ik had het ook nooit gedacht te redden. :D

Dus op naar de volgende meet he!
Toen ik eenmaal bezig was bleef het maar naar meer smaken, dan neem ik gretig gebruik van de gelegenheid ook :D.

Vond het ook erg tof je eindelijk eens ontmoet te hebben! .. Op naar de tweede keer ;). Geniet van de samples, ik hoop dat er eentje bijzit die zijn werk goed doet! Kan je je agressie beter kwijt enzo ;).

Jaaa, zo blij met die dubbele PR, die is goed bij me blijven hangen, heerlijk!! Hebben we toch maar even mooi gefikst gisteren :rolleyes:.

lekkere train!
en zwaar he die negatives!
Thanks! Was een heerlijke train, voel hem dan ook erg goed vandaag!
Die negatives vallen inderdaad vies tegen.. Maar, je moet ergens beginnen! Ik hoop net als jij uiteindelijk bij mijn eerste echt chin up/pull up te belanden. Die is nu nog erg ver weg, maar vind het heerlijk om te voelen dat je werkelijk alles in je lijf aanspant bij negatives. Voelde hem bij wijze tot in mijn tenen aan toe.. Lekker!
Hoe gaan ze nu bij jou? Ga je ze nu regelmatig als warm up of iets dergelijks doen? Nieuw doel om een paar achter elkaar te kunnen?

Je kon ons toch erg goed bijhouden Sanne, leuk dat je meedeed! En hoe?! je deed het toch maar mooi allemaal en uiteindelijk ging die liggende bicep curl ook goed!

Ben blij dat je het ook geslaagd vond, told you so ;-)
Tot de volgende keer, en succes met de spierpijn....
Als ik de kans krijg om mee te doen sla ik die niet af! :D
Je had me inderdaad verteld gewoon te komen omdat het toch wel gezellig was.. Je had inderdaad gelijk.. Ben nu in ieder geval van mijn koudwatervrees af, dus bedankt!

En.. Euh.. Bedankt voor de spierpijn, het lijkt nog steeds elk uur alleen maar erger te worden :rolleyes:.
Maar stiekem is dat wel heel erg lekker!! :D

Wie weet ga ik de volgende x ook wel mee. Lijkt me erg gezellig! Nu ik 1 van mn 2 banen heb opgezegd heb ik ook wat meer tijd.

Ziet er uit als een lekkere training en nice die pr ook!:)
Jaaaa, lijkt me leuk SP, moet je doen hoor! Het was gewoon heerlijk trainen en ook erg gezellig. Leuk om ervaringen uit te wisselen en gewoon lekker te kletsen. Vind het altijd erg leuk je logje bij te houden, dus ik zou het erg top vinden als je de volgende keer meegaat!

ik zag de foto's sanne...wow wat gaan je armen goed!!!
Haha, heb net nieuwe progressiefoto's laten maken (doe ik eens in de 2 maanden), en was net aan het klagen over dat ik niet tevreden was over de groei in mijn armen :rolleyes:.
Dus dankjewel, je compliment komt op het juiste moment! :D

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: borst/triceps

Het lijkt erop dat ik vanaf aanstaande week weer lekker voluit kan gaan! Nog klein stukje opbouwen en dan weer proberen af en toe een PR neer te zetten. Schouder gaat goed, de klachten zijn bijna helemaal over. Blij mee! Het lijkt erop dat het zijn oorsprong vindt in een verkeerde houding op de bench.. Probeer nu mijn schouders beter te plaatsen, de verlichtte de pijn in mijn schouders al meteen.
De training gister heeft er denk ik toch meer ingehakt dan ik eerst vermoedde.. Ben nu werkelijk helemaal leeg en de spierpijn lijkt nog steeds erger te worden :rolleyes:.

BP max
10 x 20
8 x 30
5 x 32,5
5 x 35
3 x 37,5
1 x 40
3 x 37,5

BP paused
5 x 5 x 30

BP close grip
10 x 20 VPR
10 x 20 VPR
14 x 20 VPR

Incline db press
10 x 8
10 x 8
10 x 8
10 x 9

Cable triceps pushdown
10 x 11,3
10 x 13,6
10 x 13,6

Lever triceps dips
7 x 22,5
10 x 20
10 x 20
Liep hier tegen een muur aan, was ineens leeg :o

Plate triceps extension
10 x 5
9 x 7,5 PR
8 x 7,5

Nu moed verzamelen maaltijden te preppen voor aankomende week.. Het was een prima weekend, moe maar voldaan!
En vanavond.. Verassing van mijn schoonmoeder: SUSHI! :D

Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg (2400 kcal)
Week 3 65.5 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 4 66 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 5 67 + 1 kg (2400 kcal)
Week 6 66.5 -0.5 kg (2300 kcal)
Week 7 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 8 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 9 66.5 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 10 67 (2400) kcal + 0.5 kg
Week 11 67 (2400 kcal)
Week 12 67,5 (2400 kcal) + 0.5

Tevreden! Zojuist ook progressiefoto's laten maken. Fatgains lijken mee te vallen. Rug gaat goed vooruit. Was wat ontevreden over armen, maar ze lijken wel voller. Begin alleen ongeduldig te raken, wil weten wat onder dat hoge vetpercentage aan spiermassa zit :rolleyes:. "Noodgedwongen" ben ik gaan bulken, na twee jaar cutten wilde mijn lijf gewoon niet meer. Zat niet meer lekker in mijn vel, fysiek en psychisch heeft zo'n lange "cut" veel met me gedaan. Daarom genoodzaakt te gaan bulken terwijl mijn vetpercentage nog aan de hoge kant is, zeker wat betreft onderlijf. Maar: geduld is een schone zaak. Ik probeer optimaal gebruik te maken van deze bulk zodat ik in de volgende cut zie dat hard werken beloond wordt!

Zo zeg.. dat je nog zo hebt kunnen trainen! Netjessss! en niet zo gek dat je leeg was.
op zich had ik er ook nog wel tegenaan gekund.. maar na een redelijke nacht op een slaappil van wel 6 uur!!!! toch maar besloten vandaag rustdag te houden. Wordt morgen nog druk zat en wil dan lekker trainen met je sample. Moet nog even zien welke ik neem. :D

Je voortgang gaat super! Ik hoop echt dat ik ook nog een zo een mooie progressie ga maken!
En nu ga ik je foto's kijken. :) edit.. dacht dat je ze gepost had. :o

Nice benchpresses :)

mooie bench hoor!! :thumb:

oeh nice presses! en vasthouden aan je plan. Niet zo gek dat twee jaar cutten even genoeg was, heb er al bewondering zat voor.

Zo zeg.. dat je nog zo hebt kunnen trainen! Netjessss! en niet zo gek dat je leeg was.
op zich had ik er ook nog wel tegenaan gekund.. maar na een redelijke nacht op een slaappil van wel 6 uur!!!! toch maar besloten vandaag rustdag te houden. Wordt morgen nog druk zat en wil dan lekker trainen met je sample. Moet nog even zien welke ik neem. :D

Je voortgang gaat super! Ik hoop echt dat ik ook nog een zo een mooie progressie ga maken!
En nu ga ik je foto's kijken. :) edit.. dacht dat je ze gepost had. :o
Had in mijn hoofd zitten dat ik gister voornamelijk onderlijf had, en dus biceps.. Dus voor mijn logica moest ik vandaag nog prima kunnen presteren met borst/triceps. Dat mijn lijf toch nog aardig vermoeid was van gisteren, daar kwam ik al snel achter :rolleyes:. Maakte de training er vandaag niet minder lekker om! Altijd lekker om een ongehaaste training te kunnen doen op een weekend-dag :).
Wat goed te lezen dat je een redelijk nacht hebt gehad, 6 uur slaap, voor jou toch een heerlijk nachtje! Oh, echt, ik hoop dat er deze week nog meer zullen volgen.. Je kunt het goed gebruiken, aansterken en zowel fysiek als mentaal even een oppepper, gun het je zo ontzettend!
Laat even weten hoe het morgen gaat, en met welke sample, zou mooi zijn als er eentje bijzit die ook daadwerkelijk zijn werk doet!
Bedankt voor je mooie compliment! Met jouw doorzettingsvermogen kan progressie ook bij jou niet uitblijven ^^.

Thanks! Schouder voelde beter, dus weer langzaam aanvoelen waar max ligt :).
Tot nu toe faal op 1 x 42,5 , maar hij gaat er vast komen :D

Dankjewel! ^^.

oeh nice presses! en vasthouden aan je plan. Niet zo gek dat twee jaar cutten even genoeg was, heb er al bewondering zat voor.
Dankuuu! Voelde onwennig in het begin, zo veel sets aan het bankje vastgeplakt zitten, maar zondagochtend is inmiddels al mijn "bench-dagje" geworden :o.
En bedankt voor de mooie woorden, waardeer het zeer :).

Had in mijn hoofd zitten dat ik gister voornamelijk onderlijf had, en dus biceps.. Dus voor mijn logica moest ik vandaag nog prima kunnen presteren met borst/triceps. Dat mijn lijf toch nog aardig vermoeid was van gisteren, daar kwam ik al snel achter :rolleyes:. Maakte de training er vandaag niet minder lekker om! Altijd lekker om een ongehaaste training te kunnen doen op een weekend-dag :).
Wat goed te lezen dat je een redelijk nacht hebt gehad, 6 uur slaap, voor jou toch een heerlijk nachtje! Oh, echt, ik hoop dat er deze week nog meer zullen volgen.. Je kunt het goed gebruiken, aansterken en zowel fysiek als mentaal even een oppepper, gun het je zo ontzettend!
Laat even weten hoe het morgen gaat, en met welke sample, zou mooi zijn als er eentje bijzit die ook daadwerkelijk zijn werk doet!
Bedankt voor je mooie compliment! Met jouw doorzettingsvermogen kan progressie ook bij jou niet uitblijven ^^.
Ach ja... het as best veel at je gedaan hebt he! Ik was met een ruim uur al klaar. :o
Het is heerlijk ongehaast te trainen. Zal ik deze week ook eens proberen. ;)
Slapen was zalig... maar wel op de zwaarste slaappil die ik heb gekregen. De vriend van wie ik ze had is boven de 100 kg en slaapt op 1 hele echt een hele lange nacht... ik met nog geen eens de helft aan gewicht net 6 uur.. maar toch! 6 uur is 6 uur. Vanaaf toch nog maar 1 nemen. Heb die rust veel te hard nodig nu.

Ik laat het morgen weten! Hoop dat er een werkt. Misschien dan voor mijn verjaardag vragen.. duurt nog wel een paar maandjes. maar oke.. :o

JIj gaat gewoon super! Ik hoop echt dat ik je achterna kan komen. :D

Tussentijdse update

Omdat de huidige ontwikkeling wel degelijk grote invloed zal hebben op mijn trainingen en progressie besloten dit toch in mijn logje te omschrijven.

Vannacht wederom een slapeloze nacht gehad. De druk op mijn borst was niet te harden. Veel zweten, erg hoge hartslag, buiten adem, de hele mikmak. In die staat in overleg met mijn man toch een beslissing genomen die mij erg zwaar valt. Ik vind het lastig, moeilijk, en ben angstig voor de invloed die dit op mijn progressie gaat hebben.
Vanochtend bij de huisarts langs geweest en direct medicatie meegekregen. Deze huisarts heeft meer dan voldoende kennis van de stand van zaken en mijn "rugzakje". Ik ben er dan ook van overtuigd dat hij een adequate keuze heeft voorgelegd. Hij zal me dan ook begeleiden in het traject waar ik nu inga. (Voor meer uitleg: zie spoiler)

Ik heb even de tekst uit het topic dat ik heb aangemaakt voor deze kwestie onder de spoiler gekopieerd:

Laat ik beginnen met de vragen waar het mij in de harde kern om gaat:

1. Bij het gebruik van Venlafaxine kom je enkele kilo's aan. Is het door het gebruik van Venlafaxine onmogelijk een succesvolle cut te doen? Kan je bij het gebruik van dit medicijn vetpercentage verlagen, of is dit niet mogelijk bij het gebruik hiervan?
Als in: voor mensen met schildklierproblemen is het fysiek onmogelijk af te vallen. Is dit met Venlafaxine ook zo, of is de cut alleen lastiger (door bijvoorbeeld cravings), maar niet onmogelijk?

2. De gewichttoename, is dit vooral vocht?

3. Heeft het gebruik van Venlafaxine en/of Xanax invloed op spierontwikkeling?

4. Heeft het gebruik van Venlafaxine en/of Xanax invloed op de kwaliteit van trainingen? (bijvoorbeeld krachtverlies, door sufheid minder goed presteren, etc.).

5. Iemand ervaringen met een of beide van deze medicijnen die zijn ervaringen wil delen?

Ik wil niet ingaan op de mening omtrent gebruik van antidepressiva etc. Ieder heeft zo zijn "rugzakje".
Kort en bondige toelichting (zonder details) onder de spoiler:
Intussen heb ik ruim 5 jaar "ervaring" in diverse (cognitieve) gedragstherapieën, andere behandelemethoden etc. Toentertijd ook Zoloft en Seroquel geslikt. Hier zelfstandig mee gestopt en vanaf daar het een aantal jaren "clean" geprobeerd met de kennis die ik tot dan toe had opgedaan.
Ik ben niet depressief, maar heb wel angstklachten die mijn dagelijkse leven dermate belemmeren dat het nu geen doen meer is. Het lijkt er op dat, ondanks alle inspanning die ik daar de afgelopen jaren voor heb geleverd, ik niet kan functioneren zonder medicijnen. Ik "mis" blijkbaar iets aan stofjes in mijn hersenen, dat ik wel met behulp van medicatie binnen kan krijgen.
Zeer kort:
14 - 19 jaar: diverse behandelmethoden gevolgd, in combinatie met medicatie
19 - 25 jaar: gestopt met medicatie, zelf het proberen te "rooien" met opgedane kennis

Mochten mensen een constructieve bijdrage kunnen leveren aan dit topic, dat is zeer welkom!

Kort door de bocht: ik heb een aantal jaar enorm hard geknokt het "zelf" te doen. Maar ik moet nu toch concluderen dat het zo niet goed met me gaat. Mijn man merkt wel eens op dat hij zich afvraagt hoe oud men kan worden wanneer je elke dag het grootste gedeelte van de dag in opperste staat van enorm hoge spanning verkeert. Dit heeft me wel langzaam aan het denken gezet. Ik zit mezelf enorm in de weg. Dit voelt als "opgeven", maar het is kiezen tussen twee kwaden.

Bodybuilding is echt mijn "way of life" geworden. Ik geniet er intens van, en het is het enige waar ik als het ware die constante spanning in lijf en hoofd niet voel. Ik wil dit dan ook echt niet opgeven. Maar ben nu wel bang voor de invloed die medicatie op deze sport gaat hebben.

Poeh, dat is nogal wat, om dit nu zo neer te zetten.
Be gentle with me, please :o.

Tussentijdse update

Omdat de huidige ontwikkeling wel degelijk grote invloed zal hebben op mijn trainingen en progressie besloten dit toch in mijn logje te omschrijven.

Vannacht wederom een slapeloze nacht gehad. De druk op mijn borst was niet te harden. Veel zweten, erg hoge hartslag, buiten adem, de hele mikmak. In die staat in overleg met mijn man toch een beslissing genomen die mij erg zwaar valt. Ik vind het lastig, moeilijk, en ben angstig voor de invloed die dit op mijn progressie gaat hebben.
Vanochtend bij de huisarts langs geweest en direct medicatie meegekregen. Deze huisarts heeft meer dan voldoende kennis van de stand van zaken en mijn "rugzakje". Ik ben er dan ook van overtuigd dat hij een adequate keuze heeft voorgelegd. Hij zal me dan ook begeleiden in het traject waar ik nu inga. (Voor meer uitleg: zie spoiler)

Ik heb even de tekst uit het topic dat ik heb aangemaakt voor deze kwestie onder de spoiler gekopieerd:

Laat ik beginnen met de vragen waar het mij in de harde kern om gaat:

1. Bij het gebruik van Venlafaxine kom je enkele kilo's aan. Is het door het gebruik van Venlafaxine onmogelijk een succesvolle cut te doen? Kan je bij het gebruik van dit medicijn vetpercentage verlagen, of is dit niet mogelijk bij het gebruik hiervan?
Als in: voor mensen met schildklierproblemen is het fysiek onmogelijk af te vallen. Is dit met Venlafaxine ook zo, of is de cut alleen lastiger (door bijvoorbeeld cravings), maar niet onmogelijk?

2. De gewichttoename, is dit vooral vocht?

3. Heeft het gebruik van Venlafaxine en/of Xanax invloed op spierontwikkeling?

4. Heeft het gebruik van Venlafaxine en/of Xanax invloed op de kwaliteit van trainingen? (bijvoorbeeld krachtverlies, door sufheid minder goed presteren, etc.).

5. Iemand ervaringen met een of beide van deze medicijnen die zijn ervaringen wil delen?

Ik wil niet ingaan op de mening omtrent gebruik van antidepressiva etc. Ieder heeft zo zijn "rugzakje".
Kort en bondige toelichting (zonder details) onder de spoiler:
Intussen heb ik ruim 5 jaar "ervaring" in diverse (cognitieve) gedragstherapieën, andere behandelemethoden etc. Toentertijd ook Zoloft en Seroquel geslikt. Hier zelfstandig mee gestopt en vanaf daar het een aantal jaren "clean" geprobeerd met de kennis die ik tot dan toe had opgedaan.
Ik ben niet depressief, maar heb wel angstklachten die mijn dagelijkse leven dermate belemmeren dat het nu geen doen meer is. Het lijkt er op dat, ondanks alle inspanning die ik daar de afgelopen jaren voor heb geleverd, ik niet kan functioneren zonder medicijnen. Ik "mis" blijkbaar iets aan stofjes in mijn hersenen, dat ik wel met behulp van medicatie binnen kan krijgen.
Zeer kort:
14 - 19 jaar: diverse behandelmethoden gevolgd, in combinatie met medicatie
19 - 25 jaar: gestopt met medicatie, zelf het proberen te "rooien" met opgedane kennis

Mochten mensen een constructieve bijdrage kunnen leveren aan dit topic, dat is zeer welkom!

Kort door de bocht: ik heb een aantal jaar enorm hard geknokt het "zelf" te doen. Maar ik moet nu toch concluderen dat het zo niet goed met me gaat. Mijn man merkt wel eens op dat hij zich afvraagt hoe oud men kan worden wanneer je elke dag het grootste gedeelte van de dag in opperste staat van enorm hoge spanning verkeert. Dit heeft me wel langzaam aan het denken gezet. Ik zit mezelf enorm in de weg. Dit voelt als "opgeven", maar het is kiezen tussen twee kwaden.

Bodybuilding is echt mijn "way of life" geworden. Ik geniet er intens van, en het is het enige waar ik als het ware die constante spanning in lijf en hoofd niet voel. Ik wil dit dan ook echt niet opgeven. Maar ben nu wel bang voor de invloed die medicatie op deze sport gaat hebben.

Poeh, dat is nogal wat, om dit nu zo neer te zetten.
Be gentle with me, please :o.

sanne ik ken jou pas kort en nu ook in het echt ontmoet ik kan je geen advies geven omdat ik de kennis daarvoor niet heb maar ik heb je afgelopen zaterdag ontmoet en vind je echt een zeer sportieve en lieve meid zeer sympathiek ik ken jou geschiedenis en heb ontzettend veel respect met wat je tot nu toe bereikt hebt
hoop echt dat je hier uit komt zou zo zonde zijn om je body building hiervoor te moeten opgeven want ik heb gezien hoe fanatiek en dedicated je traint maar je gezondheid gaat voor vind het bovenal erg moedig dat je het hier vertelt

wens je veel sterkte en steun toe en ik weet zeker dat je dat hier van vele mede dbb ers gaat krijgen

gr opa

Voor elk probleem zijn oplossingen, je moet ze alleen wel zien of willen zien.
Wellicht moet je je doelen bijstellen. Let op BIJstellen, dus niet AFstellen.
Zal geen gemakkelijke weg zijn. Maar zoals je zelf aangeeft, de BB heeft je al zoveel gegeven.
Dus waarom dan niet nog meer.

Is de standaard medicatie het enige wat er is? Kan er niet iets anders voorgeschreven worden dat aansluit bij je sport en je doel mbt je sport.
Is er iets te doen mbt het vochtprobleem? Kan er ook iets van schildklier medicatie worden gedaan?
Zomaar even een paar afwegingen.

Bovenal wens ik je veel wijsheid en ik weet zeker dat dit samen met je man gaat lukken.

oef meid, wat een hard gelag.
ik snap dat er nu medicijnen aan te pas komen, die worden niet zomaar voorgeschreven.
Wel komt inderdaad de vraag op of deze medicijnen het beste zijn, met al je doelen.
Ik weet er weinig van, maar voorleggen van die vraag aan de psychiater (of huisarts??) kan altijd.

In ieder geval veel sterkte! Ik hoop dat het rap betert.

Ook jij komt hieruit meid.
Er zijn veel problemen en er zijn veel oplossingen. Sommige dingen zijn niet makkelijk. Het is tijdelijk op een andere manier je doel gaan stellen en halen. Kleinere stappen. Haalbare doelen. Ik snap veel van wat je zegt en je vraagtekens. Mijn doelen waren in het begin ook anders. Ik heb ze ook drastisch bij moeten stellen. Maar bijstellen wil niet zeggen dat het niet haalbaar is. Begin aan het begin. Stap voor stap. Het is een moeilijke en lange weg vaak. Maar de doorzetter en volhouder wint! Mijn steun heb je in ieder geval 100%!

Jij komt er ook wel:D

net als ik

Ah klote zeg, sterkte
Ik weet er niets over dus kan je niet helpen :(

sanne ik ken jou pas kort en nu ook in het echt ontmoet ik kan je geen advies geven omdat ik de kennis daarvoor niet heb maar ik heb je afgelopen zaterdag ontmoet en vind je echt een zeer sportieve en lieve meid zeer sympathiek ik ken jou geschiedenis en heb ontzettend veel respect met wat je tot nu toe bereikt hebt hoop echt dat je hier uit komt zou zo zonde zijn om je body building hiervoor te moeten opgeven want ik heb gezien hoe fanatiek en dedicated je traint maar je gezondheid gaat voor vind het bovenal erg moedig dat je het hier vertelt wens je veel sterkte en steun toe en ik weet zeker dat je dat hier van vele mede dbb ers gaat krijgen gr opa
Wat een lieve, bemoedigende woorden opa.. Dankjewel, dat stel ik zeer op prijs.
Het staat nu allemaal even op zijn kop. Ben lang bezig geweest met worstelen, maar na afgelopen zondagnacht werd het mij ineens heel duidelijk dat ik mezelf hier gewoon mee stuk maak. Dat doe in met medicatie op een andere manier natuurlijk ook, maar daarmee kan ik dan in ieder geval functioneren. Dat lukt op de manier waarop ik het liefst wilde niet meer.
Nu even afwachten hoe het er over een week of 6 voorstaat, dan kan ik pas echt bemerken of het werkt voor mij. Tot die tijd rekening houden met vervelende bijwerkingen, daar zal ik even doorheen moeten.
Bedankt voor de steun, het doet me goed!

Voor elk probleem zijn oplossingen, je moet ze alleen wel zien of willen zien. Wellicht moet je je doelen bijstellen. Let op BIJstellen, dus niet AFstellen. Zal geen gemakkelijke weg zijn. Maar zoals je zelf aangeeft, de BB heeft je al zoveel gegeven. Dus waarom dan niet nog meer. Is de standaard medicatie het enige wat er is? Kan er niet iets anders voorgeschreven worden dat aansluit bij je sport en je doel mbt je sport. Is er iets te doen mbt het vochtprobleem? Kan er ook iets van schildklier medicatie worden gedaan? Zomaar even een paar afwegingen. Bovenal wens ik je veel wijsheid en ik weet zeker dat dit samen met je man gaat lukken.
Precies Ron, en soms is het helaas een kwestie van jarenlang zoeken naar een manier waarop je toch zo normaal mogelijk door het leven kan gaan. Heb inmiddels ontzettend veel verschillende soorten therapieen, behandelingen, medicijnen (zowel “chemisch” als homeopathisch) geprobeerd door de verschillende jaren heen. Op een gegeven moment ben je eigenlijk aan het eind van je latijn. De afgelopen vier jaren waren erg heftig, maar heb zo goed mogelijk geprobeerd zonder medicatie te functioneren. Blijkbaar kan ik dat in zeer stressvolle perioden niet handelen. Het voelt even als “verliezen”. Maar sta met de rug tegen de muur: zonder medicatie is het onhoudbaar, maar met medicatie is het sowieso de komende tijd even erg heftig. Ik weet niet hoe het gaat aanslaan.
Stoppen met BB komt niet eens in mij op. Doelen BIJstellen zal inderdaad moeten gebeuren, het huilen staat me eerder bij dan lachen.
De huisarts weet exact welke wegen ik allemaal al bewandeld heb. Hij is ook op de hoogte van mijn levensstijl. Het klinkt erg negatief, maar sinds mijn veertiende ben ik al aan het tobben en heb ik al ontzettend veel wegen bewandeld, op een gegeven moment blijven er maar weinig opties over.
Bedankt voor je bemoedigende woorden, we hopen het er beste van!

oef meid, wat een hard gelag. ik snap dat er nu medicijnen aan te pas komen, die worden niet zomaar voorgeschreven. Wel komt inderdaad de vraag op of deze medicijnen het beste zijn, met al je doelen. Ik weet er weinig van, maar voorleggen van die vraag aan de psychiater (of huisarts??) kan altijd. In ieder geval veel sterkte! Ik hoop dat het rap betert.
Muh, achteraf bekeken liep ik er al langer tegenaan. Mijn man zag het al aankomen, ik was blijkbaar de allerlaatste die verwacht het dat het na die jaren alsnog hier op zou uitdraaien. Zie de uitleg bij Ron. Heb in de voorbijgaande 11 jaar werkelijk al een ontzettend breed scala aan verschillende mogelijkheden (therapieën, behandelmethoden, medicatie (zowel chemisch als homeopatisch) geprobeerd. Op een gegeven moment blijft er nog maar weinig over.
Bedankt voor je reactie, even wennen aan de nieuwe stand van zaken, maar ik hoop dat ik gewoon alsnog door kan blijven knallen!

Ook jij komt hieruit meid. Er zijn veel problemen en er zijn veel oplossingen. Sommige dingen zijn niet makkelijk. Het is tijdelijk op een andere manier je doel gaan stellen en halen. Kleinere stappen. Haalbare doelen. Ik snap veel van wat je zegt en je vraagtekens. Mijn doelen waren in het begin ook anders. Ik heb ze ook drastisch bij moeten stellen. Maar bijstellen wil niet zeggen dat het niet haalbaar is. Begin aan het begin. Stap voor stap. Het is een moeilijke en lange weg vaak. Maar de doorzetter en volhouder wint! Mijn steun heb je in ieder geval 100%!
Thanks Marina, je peptalk doet me goed!
Het is gewoon frustrerend.. Al zo veel geprobeerd over zo’n lange tijd.. Dan denk je uiteindelijk het spreekwoordelijk ei van Columbus gevonden te hebben, loop je alsnog tegen een keiharde muur op. Was achteraf bekeken al sinds het begin van mijn studie heel hard aan het roepen dat het perfect met me ging, maar blijkbaar moet ik gaan accepteren dat bepaalde dingen gewoon niet zo gaan als ik zelf voor ogen had. Dat voelt als opgeven, zeker na alles wat ik bereikt heb.
Doelen bijstellen vind ik erg lastig. Voel me dan ook een emotionele dweil op het moment. Wil zo ontzettend graag, maar word nu even gedwongen een nieuw plan te maken. Stoppen komt sowieso niet in me op! .. Misschien heeft het even de tijd nodig om te aarden.
Vanavond ga ik gewoon in ieder geval lekker naar de gym. Eetlust is momenteel weg, kaakspieren zijn er gespannen en pijnlijk, en heb vlagen van misselijkheid. Maar: weer houd ik mijn doel voor ogen, even doorbijten, en hopelijk kan ik over een week of 6 zeggen dat ik de juiste beslissing heb gemaakt!

Ja Marleentje, we blijven gewoon doorgaan, de aanhouder wint!!

Ah klote zeg, sterkte Ik weet er niets over dus kan je niet helpen

Dankjewel Yvn, gewoon je reactie alleen helpt al ^^.

heftig hoor

en om op je eerdere vraag antwoord te geven:
het zou goed kunnen dat door de antidepressiva het signaaltje van "vol zitten" minder goed verwerkt wordt.

Thanks Marina, je peptalk doet me goed!
Het is gewoon frustrerend.. Al zo veel geprobeerd over zo’n lange tijd.. Dan denk je uiteindelijk het spreekwoordelijk ei van Columbus gevonden te hebben, loop je alsnog tegen een keiharde muur op. Was achteraf bekeken al sinds het begin van mijn studie heel hard aan het roepen dat het perfect met me ging, maar blijkbaar moet ik gaan accepteren dat bepaalde dingen gewoon niet zo gaan als ik zelf voor ogen had. Dat voelt als opgeven, zeker na alles wat ik bereikt heb.
Doelen bijstellen vind ik erg lastig. Voel me dan ook een emotionele dweil op het moment. Wil zo ontzettend graag, maar word nu even gedwongen een nieuw plan te maken. Stoppen komt sowieso niet in me op! .. Misschien heeft het even de tijd nodig om te aarden.
Vanavond ga ik gewoon in ieder geval lekker naar de gym. Eetlust is momenteel weg, kaakspieren zijn er gespannen en pijnlijk, en heb vlagen van misselijkheid. Maar: weer houd ik mijn doel voor ogen, even doorbijten, en hopelijk kan ik over een week of 6 zeggen dat ik de juiste beslissing heb gemaakt!
Ik kan je zeggen dat ik je helemaal snap. Ik kom graag bij je dweilen. Doe ik zelf nog even mee ook. ;)
Sterkte. Je komt er echt!

Weet je meid.. er is maar een enkeling die weet waar ik door gegaan ben.. De hele malle molen.. alles en ook zoals jij vele behandelingen en ook therapieen. Dingen verwerken en van daaruit dan een punt bereiken waarop je zegt ja. Ik kan alles aan en nu gaat het me lukken. En dan ben je zover en ga je je plannen uitvoeren. Doen wat JIJ wilt en leven zoals jij wilt en dan. Baf.... daar is dan toch die muur. Iedereen ziet het alleen jij niet. Want je wil verder... je weet dat je het kan en gaat er vol voor. Ik zie dat bij jou nu ook gebeuren.. en die muur.. is zo keihard dat je nu zo vast zit en je wereld onder je vandaan weg lijkt te zakken... waar eindigt die put waar ik nu in val.. dat gevoel..
Maar wat je doet is niet opgeven. Al voelt het zo.. het gevoel van falen.. het niet kunnen.. denken van zie je wel ik kan het niet.. en zeker nu.. omdat je al zover stond en dacht iets "achtergelaten" te hebben.

Het is keihard.. je kan wel janken en liefst doe je dat ook maar toch hou je je groot. Je weet dat er veel gaat veranderen. Je gedwongen wordt om dat te doen. Maar verandering is heel wat anders dan stoppen en niet verder gaan. Bedenk jezelf.. de weg is lang.. met hobbels en kuilen ... je hebt er al veel gepasseerd en uitgerekend nu kom je er weer een tegen. Maar je valt niet.. je struikelt alleen even. Want jij bent sterker en geloof me.. je komt hier uiteindelijk alleen maar sterker uit. Je doelen in BB zullen met een omweg gaan.. misschien wat langer duren. Maar als jij het wil zal het je gaan lukken! Je geeft pas op als je valt en niet meer opstaat. en dat is juist wat jij niet doet en dat is ook waarom ik zeker weet dat jij het gaat redden.

Geef het tijd. BB is ook een kwestie van veel tijd en geduld. Train dat geduld.. daar ga je heel veel aan hebben. Dat heb ik uit eigen ervaring geleerd. Hard.. maar wel waar.

Misselijkheid, niet lekker voelen, wereld weg zien zakken. Alles hoort erbij. Maar ga vanavond naar de gym. Zeg tegen jezelf. Ja ik ga door! Opgeven is geen optie want dat kan en wil ik niet. Dat zeg je zelf ook al. En door die instelling ga jij er 100% doorkomen. Op jouw manier, op jouw tempo naar jouw doel!

Die 6 weken.. ze zullen zwaar zijn.. maar je weet ook dat trainen je helpt om erdoorheen te komen. Want dat geeft jou die extra drive! De motivatie zit in je. je doorzettingsvermogen ook. JIj gaat het redden meid. Dat weet ik zeker!
5u3fyr.jpg

heftig hoor

en om op je eerdere vraag antwoord te geven:
het zou goed kunnen dat door de antidepressiva het signaaltje van "vol zitten" minder goed verwerkt wordt.
Heb het idee dat mijn keel de hele dag "dicht" zit. Dat samen met die gespannen kaak, heb dan gewoon het gevoel niet te kunnen eten (en dan word ik dus misselijk).
Maar ik blijf wel braaf eten, want ik wil niet kwijt wat ik toe nu toe heb kunnen opbouwen :).

Ik kan je zeggen dat ik je helemaal snap. Ik kom graag bij je dweilen. Doe ik zelf nog even mee ook. ;)
Sterkte. Je komt er echt!

Weet je meid.. er is maar een enkeling die weet waar ik door gegaan ben.. De hele malle molen.. alles en ook zoals jij vele behandelingen en ook therapieen. Dingen verwerken en van daaruit dan een punt bereiken waarop je zegt ja. Ik kan alles aan en nu gaat het me lukken. En dan ben je zover en ga je je plannen uitvoeren. Doen wat JIJ wilt en leven zoals jij wilt en dan. Baf.... daar is dan toch die muur. Iedereen ziet het alleen jij niet. Want je wil verder... je weet dat je het kan en gaat er vol voor. Ik zie dat bij jou nu ook gebeuren.. en die muur.. is zo keihard dat je nu zo vast zit en je wereld onder je vandaan weg lijkt te zakken... waar eindigt die put waar ik nu in val.. dat gevoel..
Maar wat je doet is niet opgeven. Al voelt het zo.. het gevoel van falen.. het niet kunnen.. denken van zie je wel ik kan het niet.. en zeker nu.. omdat je al zover stond en dacht iets "achtergelaten" te hebben.

Het is keihard.. je kan wel janken en liefst doe je dat ook maar toch hou je je groot. Je weet dat er veel gaat veranderen. Je gedwongen wordt om dat te doen. Maar verandering is heel wat anders dan stoppen en niet verder gaan. Bedenk jezelf.. de weg is lang.. met hobbels en kuilen ... je hebt er al veel gepasseerd en uitgerekend nu kom je er weer een tegen. Maar je valt niet.. je struikelt alleen even. Want jij bent sterker en geloof me.. je komt hier uiteindelijk alleen maar sterker uit. Je doelen in BB zullen met een omweg gaan.. misschien wat langer duren. Maar als jij het wil zal het je gaan lukken! Je geeft pas op als je valt en niet meer opstaat. en dat is juist wat jij niet doet en dat is ook waarom ik zeker weet dat jij het gaat redden.

Geef het tijd. BB is ook een kwestie van veel tijd en geduld. Train dat geduld.. daar ga je heel veel aan hebben. Dat heb ik uit eigen ervaring geleerd. Hard.. maar wel waar.

Misselijkheid, niet lekker voelen, wereld weg zien zakken. Alles hoort erbij. Maar ga vanavond naar de gym. Zeg tegen jezelf. Ja ik ga door! Opgeven is geen optie want dat kan en wil ik niet. Dat zeg je zelf ook al. En door die instelling ga jij er 100% doorkomen. Op jouw manier, op jouw tempo naar jouw doel!

Die 6 weken.. ze zullen zwaar zijn.. maar je weet ook dat trainen je helpt om erdoorheen te komen. Want dat geeft jou die extra drive! De motivatie zit in je. je doorzettingsvermogen ook. JIj gaat het redden meid. Dat weet ik zeker!
5u3fyr.jpg

Amen. Weet niet wat te zeggen hierover.. Je omschrijft het werkelijk treffend, je snapt exact hoe de vork in de steel zit.
Dankjewel, weet even niet wat er verder over te zeggen, je hebt alles gezegd :o.
Goed te weten dat het herkend wordt!
Al had ik natuurlijk veel liever gehad dat je het niet zou herkennen.. :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: schouders/dijen

Nog steeds lichtelijk spierpijn in mijn hammies, thanks MissH :rolleyes:.
Schouder voelt eindelijk goed! Geduld loont dus toch echt!

Shoulder press machine Iedere week standaard bb en rek voor MP bezet, frusterend!!
10 x 20
10 x 25
10 x 25
10 x 30 PR

Adductor/abductor superset
3 x 10 x 100/85 VPR

Arnold press
3 x 10 x 7

EZ-bar upright rows
10 x 18
10 x 18
10 x 20,5 PR

Cable front raises stang in plaats van rope, en andere pully, want: druk in de gym :(
3 x 10 x 10

Db side raises
10 x 3
10 x 3
10 x 4 PR

Niet al te lange, zware training, maar voor nu ben ik tevreden. Even gedachten kunnen verzetten :).
Morgen rug/biceps!

Tja... helaas herkenbaar. Maar weet dat je er niet alleen in staat er dat er altijd steun is hier. :)

Lekkere training! en lekker je gedachtes verzet is het allerbelangrijkste nu even.
Mooie (V)PR's!!

Tja... helaas herkenbaar. Maar weet dat je er niet alleen in staat er dat er altijd steun is hier. :)

Lekkere training! en lekker je gedachtes verzet is het allerbelangrijkste nu even.
Mooie (V)PR's!!
Dankjewel :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: rug/biceps

DL
5 x 5 x 50

BOR
5 x 5 x 30

Lat pulldown
4 x 8 x 32

Straight arm pulldown
10 x 13,3
10 x 13,3
9 x 15,6 PR

Overhead bicep curl
10 x 4,5
10 x 6,8
10 x 6,8

Hyperextension
3 x 15 x bw

Db curl
3 x 10 x 8

Cable seated row
10 x 25
10 x 27,3
10 x 27,3

Laten we deze training maar gewoon snel vergeten :).
Moest mezelf voor het eerst sinds.. Sinds.. Jaren (!) naar de gym slepen. Erg moe, trillerig, misselijk en soms ook duizelig. Laatste twee dagen in een negatieve state of mind die ik misschien al een jaar of 10 niet zo sterk heb ervaren.
Maar.. Dat gaat over. Sowieso! :)

Terug
Naar boven