XXL Nutrition

Sanne's log

lekkere training! Ik krijg er gewoon zin van om te trainen!
Wel jammer dat ik echt een inzinking in kracht heb... zou echt graag weer eens willen knallen zoals jij doet. :o

lkkre reps op dat dl vpr

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.184
Gewoon na je laatste setjes MP. Even helemaal leeg maken zeg maar. Of op het einde van de training. Beetje a la Poliquin Doublé stijl.
Daar heb ik wat aan, thanks! ^^

Zo je blijft maar gaan op dl:D

Wat is je 1 rep max?

lijkt toch wel sowieso 100 kg in te zitten
DL gaat ineens flink hard, geen idee wat voor peper er ineens in mijn reet zit.. :o
Mijn 1RM staat op 85.. Ben er vrijwel zeker van dat die nu sowieso hoger ligt. Alhoewel.. De lift-off vind ik altijd het zwaarst, dus als ik hem niet netjes van de grond getrokken krijg telt hij voor mij al niet meer :p.

Mooi hoor die DL en SQ. Daarna was het weer een kwaaie Sanne zo te lezen :kiss:
Haha, ik moet erom lachen Neet, je hebt wel gelijk.. Mopperkont ben ik :roflol:

Goeie weer hoor! Je gaat lekker kanjer!
Dankjewel Rambo! :kiss:

Als je na de zware basis oef niet leeg bent doe je juist iets fout ;)
Dat is pas een staaltje Omdenken, zo had ik het nog nooit bekeken! :rolleyes:

Ik ben ook nooit echt leeg

mannen zijn gewoon p*ssy's
:trollface:

Nee op 80% trainen zou ik ook niet leeg van raken

:trollface:
Oef, shots are fired! :p

lekkere training! Ik krijg er gewoon zin van om te trainen!
Wel jammer dat ik echt een inzinking in kracht heb... zou echt graag weer eens willen knallen zoals jij doet. :o
Dankjewel lieverd! Verlies in kracht is erg demotiverend.. Heb enkele weken gehad dat ik ineens terugknalde in kracht, het enige waardoor het voor mij toch wel leuk bleef was het 'freewheelen' en veel nieuwe oefeningen uitproberen (omdat ik dan geen prestatiedrang hebt). En die knaller.. Die komt dan vanzelf ineens een keer. Hoe meer je jezelf er op focust, hoe meer je jezelf in de weg gaat zitten..
Natuurlijk allemaal makkelijk gezegd, maar toch.. Kop op meisje, blijf ervoor gaan :kiss:

Dankje Bric :kiss:

Training van vandaag: push

BP, Wendler cycle 2 - week 2

10 x 20
5 x 20
5 x 22.5
3 x 26.5
3 x 30
3 x 34
6 x 38 "VPR", soort van.. Vorige cycle had ik 1 x 38 in de derde week en kwam ik op 4 x 36 uit, vandaag 2 reps meer.

BP, brede grip
10 x 30
10 x 32.5 Prima, kleine verhoging voor 10-reppers
8 x 32.5

Incline BP
10 x 25
10 x 26.5
8 x 27.5 Wederom een kleine verhoging ten opzichte van vorige weken
9 x 26.5

CGBP
10 x 26.5
9 x 26.5
8 x 26.5
9 x 25

Db shoulder press
8 x 8 .. Nou zeg.. :sad:
11 x 7
10 x 7
10 x 7
Bizar hoe mijn kracht in schouders per training zo ontzettend verschilt..

One arm cable tricep extension
10 x 4.5
10 x 6.8
8 x 6.8
12 x 4.5

Tricep plate loaded machine dips
12 x 30
12 x 30
12 x 30
11 x 35

Cable flyes nieuw
15 x 4.5
10 x 6.8
10 x 6.8
12 x 6.8
Voelt wel lekker, heb alleen tegenstrijdige filmpjes gezien over hoe je deze het best kunt uitvoeren.. Heeft iemand hier een uitleg/filmpje/voorbeeld waarvan je vindt dat die wijze de correcte manier van cable flyes is?
Alleen al bijvoorbeeld hoe je de katrol instelt.. Schouderhoogte of hoger dan dat?

Rating
3.5 / 5

Goede workout Sanne, en ook weer een VPR te pakken. Geniet van je weekend! :thumbs:

Keertje samen flys doen?? :eyebrow:

Geen wonder dat je schouders niet best willen. Je hebt er borst en nog triceps vooraan gedaan;)

Cable : armen recht met schouders op die hoogte instellen. Tenminste dat doe ik altijd.

JE kunt iets naar voren leunen en meer sluiten richting je navel.
Je kunt je armen helemaal recht naar voren brengen.
Je kunt een cross versie doen. Link boven rechts onder sluiten en andersom.

Hoop beetje duidelijk zo.

• #3.190
Goede workout Sanne, en ook weer een VPR te pakken. Geniet van je weekend! :thumbs:
Thanks Freakjam, het gaat weer langzaam maar zeker omhoog!
Jij ook fijn weekend, volgens mij heb ik iets over sushi gelezen..? :rolleyes:

High rep dan zeker? :eyebrow:

Het is beter dan alles diep oppotten van binnen :P

Mooi zo, die kleine verhoginkjes zijn belangrijk :thumb:
True :p.
Probeer nu elke training ten opzichte van dezelfde training een week daarvoor net wat zwaardere setjes te pakken, werkt tot nu toe goed! ^^

Geen wonder dat je schouders niet best willen. Je hebt er borst en nog triceps vooraan gedaan;)
Ja maar.. Ja maar.. Dat vind ik geen excuus :p
Ja, ik ben eigenwijs :o

Cable : armen recht met schouders op die hoogte instellen. Tenminste dat doe ik altijd.

JE kunt iets naar voren leunen en meer sluiten richting je navel.
Je kunt je armen helemaal recht naar voren brengen.
Je kunt een cross versie doen. Link boven rechts onder sluiten en andersom.

Hoop beetje duidelijk zo.
Hier heb ik absoluut wat aan, dankjewel! :kiss:
Pakte hem gisteren op schouderhoogte en dan met licht gebogen armen op borsthoogte de flyes.
Ga er eens mee variëren, thanks!

Training van vandaag: push

SQ, techniek

10 x 20 ATG
5 x 30
65 %
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
75 %
3 x 44
3 x 44
Mezelf stiekem een schouderklopje gegeven :o. Aangezien ik overmorgen geen spierpijn wil hebben van het squatten vandaag (is namelijk de derde week van Wendler) heb ik het licht gehouden. Van squats heb ik soms twee dagen volle spierpijn, wil ik niet hebben dinsdag :).

BOR
10 x 27.5
10 x 37.5
10 x 37.5
10 x 37.5
10 x 40

Lat pulldown, brede grip
10 x 29.6
10 x 29.6
12 x 29.6

Lat pulldown, smalle grip
10 x 32
10 x 32
14 x 32

Db row
10 x 12
10 x 12
10 x 12
15 x 12

Cable curls
10 x 16.3
10 x 16.3
10 x 16.3
11 x 16.3

Db shrugs
10 x 10
10 x 10
10 x 10
15 x 10

Rating
4 / 5
Op het eerste gezicht lijkt er niets bijzonders, maar ten opzichte van vorige week heb ik alles wederom wat kunnen ophogen wat gewicht of reps betreft. Dat is ook mijn streven: elke oefening iets zwaarder cq met meer volume doen ten opzichte van de week ervoor. Tot nu toe werkt het dus nog prima.

Benieuwd naar de weegschaal morgen.. Heb dan exact een week geleden een flinke junkdag gehad. Afgelopen vrijdag bij schoonmoeder wezen eten waar ik heel dapper (voor mijn doen..) een minibounty en een brownie heb gegeten. Verder die avond flink bord met gebakken aardappels (wedges en met schil :drool:), diverse groentensoorten en een enorm flink stuk biefstuk gegeten :heart:. Geen idee of ik dat goed in mijn macro's heb laten passen, maar ach.. Het was allicht gezonder dat mijn gemiddelde junkdag :p.

Das weer een lekkere training meid! En zo zie je hoe goed het gaat. Lekker voldaan en alles op kunnen hogen! Nice!
Je gaat ook steeds beter met je eten om. En chapeau voor je minibounty en brownie! :D
Topper!

Goed volume meid!

Damn..blijf die BOR's echt sterk vinden hoor! Doodnormale maaltijd toch bij je schoonmams! :D

Zo doe ik het nu ook (ik tel nu ook het totaal aan reps). Alle beetje bij elkaar leveren op de lange termijn een flinke verhoging op!!

Dinsdag heb je een amrap sessie voor sq?

Ik ervaar nu niet zo heel veel spierpijn ondanks 3 x p. week sq. Ik heb wel mn volume voor mn legs drastisch naar beneden moeten gooien en dat lijkt nu zn vruchten af te werpen :)

Lijkt me niet dat je dinsdag last hebt als je zondag op 65-75% squat. (en voor de rest geen oef voor benen doet)

Jeez wat een lading squats!
Je trainingen zijn leuk om te lezen, krijg er goede ideeën van!

Thanks Freakjam, het gaat weer langzaam maar zeker omhoog!
Jij ook fijn weekend, volgens mij heb ik iets over sushi gelezen..? :rolleyes:

Dat heb je goed gelezen, lekker sushi gegeten inderdaad :D Jij ook lekker gegeten bij schoonmoeders zo te zien, biefstukje is altijd nice :D
Fijn dat het in ieder geval verhogen van het volume nog steeds goed gaat elke week!

• #3.198
Das weer een lekkere training meid! En zo zie je hoe goed het gaat. Lekker voldaan en alles op kunnen hogen! Nice!
Je gaat ook steeds beter met je eten om. En chapeau voor je minibounty en brownie! :D
Topper!
Langzaam en stukje bij beetje lukt het me om die focus op het controle houden over het eten los te laten, ben er erg blij mee, scheelt ook een hoop frustratie ^^.

Dankjewel Rambo! :kiss:

Damn..blijf die BOR's echt sterk vinden hoor! Doodnormale maaltijd toch bij je schoonmams! :D
Maar houd mijn lichaam niet parallel aan de grond hoor! .. Denk niet dat ik het dan zou redden met dit gewicht :o.
Die maaltijd was zooooo lekker.. Vleesch is al snel goed, en dan die wedges.. Oei oei! :drool:

Zo doe ik het nu ook (ik tel nu ook het totaal aan reps). Alle beetje bij elkaar leveren op de lange termijn een flinke verhoging op!!

Dinsdag heb je een amrap sessie voor sq?

Ik ervaar nu niet zo heel veel spierpijn ondanks 3 x p. week sq. Ik heb wel mn volume voor mn legs drastisch naar beneden moeten gooien en dat lijkt nu zn vruchten af te werpen :)
Precies, probeer het nu in het aantal reps te bekijken, in dat opzicht probeer ik dan geen onderscheid te maken tussen bijvoorbeeld 3 x 6 of 2 x 9, als het totaalvolume maar groter is. En dan langzaam opbouwen in gewicht.. Lijkt mij wel dat ik daar op lange termijn een mooi progressive overload van kan bouwen!

Wanneer ik DL of SQ volgens het schema van Wendler doe, heb ik inderdaad altijd 1 AMRAP set, dat is standaard de laatste werkset. De eerst week 5+, de week erop 3+ en de laatste week 1+. Alles wat ik daar boven zit is mooi meegenomen.

Lijkt me niet dat je dinsdag last hebt als je zondag op 65-75% squat. (en voor de rest geen oef voor benen doet)
Had inderdaad geen spierpijn, heb goed gegokt met het gewicht!
Voel wel tegenstrijdig bewust wat lichter te squatten dan normaal, though :o.

Jeez wat een lading squats!
Je trainingen zijn leuk om te lezen, krijg er goede ideeën van!
Vind dat superleuk om te lezen, dankjewel Suus!
Al die setjes squats is puur om de beweging te blijven oefenen, het werpt bij mij in ieder geval goede vruchten af!

Dat heb je goed gelezen, lekker sushi gegeten inderdaad :D Jij ook lekker gegeten bij schoonmoeders zo te zien, biefstukje is altijd nice :D
Fijn dat het in ieder geval verhogen van het volume nog steeds goed gaat elke week!
Ghehehe, je hebt Tdwag op ideeën gebracht, dankjewel hè! :D

Training van vandaag: LB 1

SQ, Wendler cycle 2 - week 3

10 x ATG
5 x 25
5 x 32.5
3 x 37.5
5 x 47.5 Vind dit een idioot grote stap omhoog, maar goed.. Wendler zal wel gelijk hebben :o
3 x 54
4 x 60 Uuuugh, had op een VPR gehoopt, maar eentje meer zat er niet meer in.. Nu wel terug op mijn oude niveau though.
5 x 47.5 Oef, wat voelt dat nu ineens belachelijk zwaar..!
5 x 47.5
5 x 47.5
Goh, verrassend.. Mijn eerste reactie was dat ik teleurgesteld was. Echter draaide ik de vorige cycle bijvoorbeeld max. 2 x 57.5 en deze cycle in week 1 haalde ik max. 5 x 54 en respectievelijk max. 5 x 56.5. Dan lijkt me nu achteraf dat 4 x 60 best een mooi resultaat is.. Ben niet snel tevreden denk ik :o

DL @ 75%
5 x 50
5 x 60
5 x 60
5 x 60
5 x 60
5 x 60
Nog altijd het gevoel dat DL de laatste tijd met sprongen vooruit gaat. Weet spanning goed op core te houden en de reps gaan gewoon solide en stevig. Lijkt er dus op dat ik de techniek nu goed onder controle heb, fijn!

Bb reversed lunges
20 x 18
20 x 18
20 x 18
22 x 18
Achteraf last van mijn knieën. Herinner me nu pas dat ik bij deze lungevorm vaker last van knieën heb gehad. Laat deze dus maar weer droppen en houd het dan bij walking lunges.

20cm Box step ups
20 x bw
20 x bw1
20 x bw
24 x bw
Ok, mijn conditie is dus prut, ondertussen zwetend als een otter :o

Cable glute kickbacks
10 x 14
10 x 14
5 x 16.3 *pats*, daar schoot het klittenband van mijn enkel-kickback-ding los.
Tot drie keer toe. Later, was er wel klaar mee.. :p

Planks nieuw
45 seconden
28 seconden
Beetje meegedaan met Tdwag. Ik voel me dan zo:
1530486_706237219427329_1615065062_n.png
Heb het ooit eens een blauwe maandag geprobeerd, haalde toen serieus de 10 seconden niet eens. Kreeg er pijn van in mijn onderrug en het frustreerde me mateloos omdat ik niet eens 10 seconden uit wist te houden. Was dan ook verrast dat het nu blijkbaar toch een stukje beter gaat :o.

Rating
3.5 / 5
Wanneer ik langzaam vast begin te lopen met Wendler ga ik denk ik voor een deload.
Ik ga verstandig doen enzo :o.

Wekelijkse update

Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 11 (2100 kcal) 63 +0.25 kg
Week 12 (2200 kcal) 61.75 -1.25 kg
Week 13 (2300 kcal) 62.25 + 0.5 kg
Weeg nu nog steeds 0.75 kg minder dan 3 weken geleden en ben dus ten opzichte van een maand of 3 geleden 1.25 kg zwaarder.

Vanavond sushi (tsja, heb besloten te gaan genieten van waar ik zin in heb :p). Om deze reden blijf ik deze week op 2300 kcal.
Een mooi excuus voor het etentje vanavond is het feit dat ik mijn minor heb afgesloten. Ben sinds gisteren dan officieel begonnen met afstuderen. Vind het superspannend, maar ben voor nu vooral erg blij dat ik zonder herkansingen in het laatste stadium van de studie ben beland!

Sterke training weer Sanne! Gefeliciteerd met het behalen van je minor:thumbs: Een goede reden om lekker sushi te gaan eten..:meal:

Die 3x5 aan het eind bij de squats is dat 'first set last'? Volhouden die plancks!!

Tussen 3 x 6 of 2 x 9 maak ik wel weer onderscheid lol. Ik bedoel meer het verschil tussen bijv 12 x 50 10 x 50 14 x 50 (totaal 36 reps) of 12 x 50 12 x 50 12 x 50 (ook 36 reps).

Je nieuwe wendler cycle wordt berekent op basis van je 1+ amrap? Zoja, zit je dan niet gedurende de cycle op te lage %es te werken als je in de loop van de weken kracht op aan het bouwen bent?

Volgens mijn tabelletje zou je deadlift obv je 10 rm deadlift rond de 98 moeten zitten en dan zou je met 75% 73.5 kg moeten liften.. of is het 75% van je 5 rm?

Nice die 4 x 60 sq :)

Terug
Naar boven