MuscleMeat

Sanne's log

Blijf dat wendler ingewikkeld gedoe vinden, maar als je er lekker op gaat .... ;)
Puntjes voor de DL en planks :thumbs: en de eindstreep van studie die nu in zicht is natuurlijk!

Whhaaa die afbeelding. Geweldig!

Sterke training weer!
en die afbeelding.. zo voelde ik me ook na een combi van split squat en daarna box squat.. :D
Geniet van je sushi! Je verdiend het!

Ik breng mensen graag op goede ideeën. Hopelijk hebben jullie beiden genoten van een avondje sushi! Succes met je afstuderen en je geplande deload. :thumbs:

Hoe was de Sushi:meal:

Je moet het uit je hoofd zetten dat je elke training een pr of vpr kan zetten.

Is gewoon onmogelijk.

Een training is niet direct slecht of kut alleen maar omdat je geen (v)pr zet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.207
Sterke training weer Sanne! Gefeliciteerd met het behalen van je minor:thumbs: Een goede reden om lekker sushi te gaan eten..:meal:

Die 3x5 aan het eind bij de squats is dat 'first set last'? Volhouden die plancks!!
Dankjewel Marvin, vond het inderdaad een prachtig excuus voor sushi..
Al kan ik volgens mij altijd wel een excuus vinden.. :o

Doe inderdaad bij elke compound aan het eind first set last set, vind ik net wat lekkerder omdat ik het anders te weinig volume vind..
Of ik die planks ga volhouden, daar ga ik geen uitspraken over doen :roflol:

Tussen 3 x 6 of 2 x 9 maak ik wel weer onderscheid lol. Ik bedoel meer het verschil tussen bijv 12 x 50 10 x 50 14 x 50 (totaal 36 reps) of 12 x 50 12 x 50 12 x 50 (ook 36 reps).

Je nieuwe wendler cycle wordt berekent op basis van je 1+ amrap? Zoja, zit je dan niet gedurende de cycle op te lage %es te werken als je in de loop van de weken kracht op aan het bouwen bent?

Volgens mijn tabelletje zou je deadlift obv je 10 rm deadlift rond de 98 moeten zitten en dan zou je met 75% 73.5 kg moeten liften.. of is het 75% van je 5 rm?

Nice die 4 x 60 sq :)
Zoals jij het uitlegt bedoel ik het ook mee, maar qua veranderen van setjes bedoel ik bijvoorbeeld laatst bij mijn SQ. Ik had die dag een sterke dag, maar was enkel op techniek aan het trainen. Op dat moment vond ik bijvoorbeeld (ik noem maar wat hoor) 3 x 50 gevolgd door 3 x 55 lekkerder dan 6 x 50.
Uitleggen is niet mijn sterkste punt :o.

Mijn nieuwe Wendler bereken ik elke keer door het voorgaande uitgangspunt + 2.5 kg. Bij het berekenen van het programma gebruik ik de calculator daarvoor. Dan voer je je real 1 rep max in, maar Wendler haalt daar wat van af. Je laatste week (1+ reps) is dus niet je werkelijk 1 rep max, maar het streven is om dan juist een VPR te zeggen bij een gewicht dat misschien op 95% van je real 1 rep max zit.
Het gevolg daarvan is dat je uiteindelijk natuurlijk hoger uitkomt dan je real 1 rep max, dat is dan gelijk je PR en tevens nieuwe 1RM..

Is het te volgen of produceer ik nu klinkklare onzin? :p

Blijf dat wendler ingewikkeld gedoe vinden, maar als je er lekker op gaat .... ;)
Puntjes voor de DL en planks :thumbs: en de eindstreep van studie die nu in zicht is natuurlijk!
Heb er een website voor met een calculator hoor Neet, als er iemand slecht is in het maken van berekeningen, dan ben ik het wel :o.
Bedacht me tijdens het planken nog hoe trots je op me zou zijn, jij bent in mijn ogen toch wel een soort meester in de abs-oefeningen :p.

Whhaaa die afbeelding. Geweldig!
Hahaha, moest er ontzettend om lachen toen ik hem voor de eerste keer zag :roflol:

Sterke training weer!
en die afbeelding.. zo voelde ik me ook na een combi van split squat en daarna box squat.. :D
Geniet van je sushi! Je verdiend het!
Dankjewel meid!
Haha, geweldige foto hè, voel me soms net een aangespoelde potvis als ik abs aan het doen ben :roflol:

Ik breng mensen graag op goede ideeën. Hopelijk hebben jullie beiden genoten van een avondje sushi! Succes met je afstuderen en je geplande deload. :thumbs:
Ga er vooral mee door, het werkt aanstekelijk ;).
We hebben absoluut genoten, weer eventjes voor wat gains gezorgd :o.

Oeeeef, het was weer heerlijk.. Geen achterlijke buikpijn erna, dus begin het te leren :p.
Tdwag en ik zijn in februari 5 jaar getrouwd en willen dan overigens voor Shizen gaan. We hebben van een vriend van ons begrepen (die is er afgelopen maandag geweest) dat absoluut een eindje rijden waard is. Dus dan verlaten we onze vertrouwde Shabu omgeving, het zal me benieuwen :p.

Is gewoon onmogelijk.

Eerst lukte het me absoluut niet die gedachte los te laten, maar inmiddels lukt het gelukkig wel. Als iedereen constant in elke training een (v)pr zou zetten, zou het tegennatuurlijk zijn en iedereen er als een belachelijk grote hulp bij lopen :o.
Een goede training vind ik nu wanneer ik er voor die specifieke training er alles uit heb kunnen halen wat er inzit. Sommige dagen weet je net wat beter door bepaalde reps heen te bijten dan een andere dag. En komt er dan toch nog een (v)pr om de hoek kijken.. Dan is dat mooi meegenomen en geeft dat toch nog wel een kick :).

Nu ben ik natuurlijk wel erg nieuwsgierig wat in jouw ogen een goede training is, @Pillz :)

Training van vandaag: UB

OHP, Wendler cycle 2 - week 3

5 x 12
5 x 15.5
3 x 18
5 x 23
3 x 25
3 x 28 VPR, maar niet strict uitgevoerd
5 x 22.5
5 x 22.5
5 x 22.5 Laatste rep ging bijna niet meer :o

Paused, BP
8 x 27.5
75%
8 x 32.5
7 x 32.5
70%
8 x 30
9 x 30
8 x 30

Close grip reversed pulldown
10 x 34.3
10 x 34.3
10 x 36.6
13 x 36.6

Plate loaded t-bar row
10 x 20
10 x 20
10 x 20
10 x 22.5

SS db side raises / db front raises
10 x 5
10 x 5
10 x 5
10 x 5
Mijn God, wat is dat een hel elke week zeg...

Spotopress
12 x 20
12 x 20
12 x 22.5 VPR
10 x 22.5

Db incline hammer curls
10 x 5
10 x 5
10 x 6
14 x 6 VPR

Rating
3.5 / 5
Ondanks een nacht slaap die zwaar ruk was, voor het ener

Ohhh heerlijk die ss op de raises:heart:

Sterk wederom Sanne! Zeer herkenbaar ook met die OHP's...als je meer richting je max gaat..dan gaat de striktheid er wel een beetje af...en voor je het weet sta je te pushpressen..

Pillz zei:

Is gewoon onmogelijk.

Klik om te vergroten...
Eerst lukte het me absoluut niet die gedachte los te laten, maar inmiddels lukt het gelukkig wel. Als iedereen constant in elke training een (v)pr zou zetten, zou het tegennatuurlijk zijn en iedereen er als een belachelijk grote hulp bij lopen :o.
Een goede training vind ik nu wanneer ik er voor die specifieke training er alles uit heb kunnen halen wat er inzit. Sommige dagen weet je net wat beter door bepaalde reps heen te bijten dan een andere dag. En komt er dan toch nog een (v)pr om de hoek kijken.. Dan is dat mooi meegenomen en geeft dat toch nog wel een kick :).

Nu ben ik natuurlijk wel erg nieuwsgierig wat in jouw ogen een goede training is, @Pillz :)

Een goede training draait om intensiteit. Of je nou 8x70 squat of 10x70, zolang jij maar alles geeft die training. Het is niet zo dat alleen low rep trainen zwaar is. Ga maar eens maximaal squatten met 10-15 reppers. Ga je ook dood terwijl gewicht veel minder is.
Alles draait om intensiteit.
Als je elke training een pr kon zetten was je na paar jaar sterkste vrouw ter wereld ;)

Zoals jij het uitlegt bedoel ik het ook mee, maar qua veranderen van setjes bedoel ik bijvoorbeeld laatst bij mijn SQ. Ik had die dag een sterke dag, maar was enkel op techniek aan het trainen. Op dat moment vond ik bijvoorbeeld (ik noem maar wat hoor) 3 x 50 gevolgd door 3 x 55 lekkerder dan 6 x 50.
Uitleggen is niet mijn sterkste punt :o.

Mijn nieuwe Wendler bereken ik elke keer door het voorgaande uitgangspunt + 2.5 kg. Bij het berekenen van het programma gebruik ik de calculator daarvoor. Dan voer je je real 1 rep max in, maar Wendler haalt daar wat van af. Je laatste week (1+ reps) is dus niet je werkelijk 1 rep max, maar het streven is om dan juist een VPR te zeggen bij een gewicht dat misschien op 95% van je real 1 rep max zit.
Het gevolg daarvan is dat je uiteindelijk natuurlijk hoger uitkomt dan je real 1 rep max, dat is dan gelijk je PR en tevens nieuwe 1RM..

Is het te volgen of produceer ik nu klinkklare onzin? :p

Ik denk dat ik het volg haha. Na iedere cycle verhoog je je nieuwe 1rm met 2.5 kg ?

Ik was toch ff benieuwd dus heb ff een wendler template bekeken. Ik zie nu dat er 10% vanaf wordt gehaald. Doe je er ook jokersets bij?

Lekkere training ondanks een ruk nacht. Krijg gewoon zin in mijn training morgen. Denk wat schouders en armen te gaan pakken... :D

Succes met je afstuderen!!

goed bezig sanne, blijf vpr's zien :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.216
Ohhh heerlijk die ss op de raises:heart:
Neeee joh, die SS is zwaar ruk, houd niet van dat enorm brandende gevoel in mijn schouders :o
Daarom ook een SS, dan ben ik er sneller vanaf ;).

Sterk wederom Sanne! Zeer herkenbaar ook met die OHP's...als je meer richting je max gaat..dan gaat de striktheid er wel een beetje af...en voor je het weet sta je te pushpressen..
Thanks Marvin! Denk dat het niet eens zo dramatisch is als ik bij het maxen meer richting een pushpress ga.. Ben van mening dan je best heel af en toe een rep mag 'forceren' om het gewicht überhaupt eens omhoog te krijgen. Het streven is dan om het te volgende keer strict te doen..
Wellicht complete broscience dit, maar in mijn hoofd werkt het :').

Een goede training draait om intensiteit. Of je nou 8x70 squat of 10x70, zolang jij maar alles geeft die training. Het is niet zo dat alleen low rep trainen zwaar is. Ga maar eens maximaal squatten met 10-15 reppers. Ga je ook dood terwijl gewicht veel minder is.
Alles draait om intensiteit.
Als je elke training een pr kon zetten was je na paar jaar sterkste vrouw ter wereld ;)
Precies, dat laatste wat je zegt houd ik mezelf voor als ik een beetje begin te mopperen over mijn training :o.
Wat ben je toch ook een wijs man .. ;)

Ik denk dat ik het volg haha. Na iedere cycle verhoog je je nieuwe 1rm met 2.5 kg ?

Ik was toch ff benieuwd dus heb ff een wendler template bekeken. Ik zie nu dat er 10% vanaf wordt gehaald. Doe je er ook jokersets bij?
Ja, precies, elke cycle verhoog ik mijn 1RM met 2.5 kg!
Ik doe na mijn werksetjes altijd nog 3 'first set, last set' setjes. Dus dan pak ik mijn eerste werkset en die doe ik aan het eind nog 3 keer. Vind dat heerlijk: ben je aardig gesloopt en kan je de restjes er nog even uitbranden met wat meer volume! ^^

Lekkere training ondanks een ruk nacht. Krijg gewoon zin in mijn training morgen. Denk wat schouders en armen te gaan pakken... :D
Dankjewel meid, als iemand door mijn training zelf krijgt in de eigen trainen is dat absoluut mooi meegenomen! :D

:kiss:

Dankjewel Suus! Vind het echt ontzettend spannend..

goed bezig sanne, blijf vpr's zien :D
Dankjewel Bric! Ze vloeien niet meer zo rijkelijk als voorheen, maar zo lang er progressie is, is het goed ;).

Training van vandaag: LB 2

DL, Wendler cycle 2 - week 3

5 x 32.5
5 x 40
3 x 50
5 x 60
3 x 68
7 x 75.5 VPR
5 x 60
5 x 60
5 x 60 Oef, deze setjes vind ik toch wel bikkelen na mijn laatste werkset :o.

Paused SQ
10 x 20 ATG
6 x 30
6 x 35
6 x 40
6 x 40
6 x 42.5
3 x 47.5
4 x 55 VPR (voor paused SQ, niet de conventionele SQ)
Ging erg lekker vandaag. Goede diepte (net onder parallel) en kwam krachtig en steady omhoog na de pauze. Genieten, zulke setjes! :heart:

Goblet SQ, ATG terug van lang weggeweest
12 x 20
12 x 20
12 x 20
15 x 20
f**k die FSQ, dit voelt voor mij veel lekkerder en kan er alsnog lekker ATG mee gaan. Kan me nu helemaal concentreren op glutes en quads, in plaats van me te irriteren aan de bb. Deze houden we er weer in!

Unilateral lying leg curls nieuw
10 x 2.5
10 x 2.5
10 x 2.5
10 x 2.5
Holy moly, dat viel flink tegen.. De eerste 4 á 5 reps denk ik 'veel te licht, valt ontzettend mee', maar vanaf een rep of 7 wordt het serieus zwaar voor me :o.

Cable pullthrough op hoge step
12 x 18
12 x 18
12 x 18
15 x 20.3

Plate loaded leg press, calves met hold
15 x 20
15 x 20
15 x 20
15 x 22.5 "PR"

Rating
4.5 / 5
Legdays zoals deze, ik houd d'r van :).

mooie training. . fijn dat t weer lekker gaat:D

Die goblet sq ga ik ook een x doen:D

Wow! 4.5 uit 5 rating! Nice:D:D Over de hele training goed hoor zus!!:thumb:

Goed weekend!

Goeie training hoor meid!
En wat @Pillz zegt :thumb:

Ga je helemaal full potato op die back off sets bij je DL? Of gewoon telkens 5 en meer zit er ook niet in? :)

Die pull through klinkt goed!

Terug
Naar boven