MuscleMeat

Sanne's log

Lekkere beentrain! Die goblet ga ik ook weer doen. :) Love them!

Mooie train!
Ik blijf verdorie youtuben door jou, steeds lees ik weer wat nieuws

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.223
mooie training. . fijn dat t weer lekker gaat:D

Die goblet sq ga ik ook een x doen:D
Blij met dit soort legdays, groeien moeten die krengen!
Vind goblet SQ vele malen fijner dan FSQ.. Kan ik me tenminste echt op mijn quads en glute concentreren, in plaats van me doorlopend te ergeren aan de bb :o.

Wow! 4.5 uit 5 rating! Nice:D:D Over de hele training goed hoor zus!!:thumb:

Goed weekend!
Thanks, hij ging lekker!! :D
Ben je al een beetje bekomen van het feit dat je nu bij de grote club van 30 hoort? ;)

Goeie training hoor meid!
En wat @Pillz zegt :thumb:
Thanks kanjer! :kiss:

Ga je helemaal full potato op die back off sets bij je DL? Of gewoon telkens 5 en meer zit er ook niet in? :)

Die pull through klinkt goed!
Volle aardappel, whhuut? :p
Maar nee, ik ga niet helemaal volle patat (in België heten aardappels patatten toch? :rolleyes:) in die laatste setjes. Is 'first set last set', gewoon om nog het restje eruit te branden en nog wat extra volume te draaien. Al voelen die setjes soms serieus zwaarder dan de AMRAP set :o

Pull through vind ik heerlijk voor glutes, mits ik op een step sta.. Geeft net wat grotere ROM :).

Lekkere beentrain! Die goblet ga ik ook weer doen. :) Love them!
Jaaaa, die is superfijn!! Lekker ATG en alles vol laten lopen ^^.

Mooie train!
Ik blijf verdorie youtuben door jou, steeds lees ik weer wat nieuws
Dankjewel Suus!
Je bent nooit uitgeleerd.. Ik zoek ook heel vaak weer eens wat op, zijn zoveel verschillende oefeningen (en vooral variaties daar op) te doen! Of ik zie iemand in de gym iets doen waarvan ik denk 'wtf is dat', Youtube thuis aanslingeren en het vervolgens als het in mijn ogen nut heeft het ook eens proberen. Verandering smaakt altijd naar meer!

Training van vandaag: push

BP, Wendler cycle 2 - week 3

10 x 20
5 x 20
5 x 22.5
3 x 26.5
5 x 32.5
3 x 36.5
3 x 40 Godverkut
Tsjaaaa.. Wel 6 x 38 draaien, maar niet eens boven de 4 reps op de 40 komen.. Is me nog nooit gelukt meer dan 4 te halen, en zit nu volgens mij officieel bekeken meer dan een jaar op een plateau. Wat is dat toch met die klotebench?!

BP, brede grip
10 x 32.5
10 x 32.5
9 x 32.5
1 x 40 Wilde even aanvoelen hoe 40 voelt met een brede grip. Alsof er dan een wonder zou gebeuren ofzo..
.. En dat gebeurde natuurlijk niet.

Incline BP
10 x 26.5
9 x 26.5
8 x 26.5
8 x 26.5

CGBP
9 x 26.5
9 x 25
9 x 25
8 x 25
Waardeloos

Db shoulder press
10 x 8
10 x 8
10 x 8
9 x 8

Cable flyes
12 x 6.8
10 x 9
9 x 9
11 x 6.8

One arm cable tricep extension
12 x 4.5
12 x 4.5
12 x 4.5
12 x 4.5

Dips
6 x elastiek
6 x elastiek
6 x elastiek
6 x elastiek

Rating
2 / 5
Slapjes en moe vandaag.

Deload
Laat ik maar eens verstandig doen en aankomende week een deloadweekje inlassen.. Daarna weer verder met Wendler met de oude gewichten + 2.5, gewoon een nieuwe cycle dus.
Deload komt wellicht goed van pas omdat ik aan mezelf merk dat ik door spanningen en dergelijke als het ware met mezelf ga 'sleuren' en gewoon ontzettend moe ben. Wat dat betreft ben ik serieus een beetje autistisch denk ik, als er veranderingen op handen zijn kan ik dat niet zo goed handelen, nogal gehecht aan mijn eigen, vaste ritme. Om dan weer een nieuw ritme eigen te maken.. Dat heeft vaak nogal wat voeten in aarde :o.
Aankomende week dus een studiebijeenkomst en beginnen met het uitvoeren van mijn afstudeeronderzoek bij mijn opdrachtgever. Deze week al aardig wat voorbereid, en de zenuwen schieten alle kanten op. Ben nogal een onzeker beestje, en wil gewoon dat verdomde papiertje, maar heb altijd tig rampscenario's waarom me dat niet gaat lukken :o.

Long story short: een deload komt zowel fysiek en psychisch aankomende week denk ik ten goede. Even een weekje dat presteren los laten en voor mezelf zorgen :).

HA, dat wordt wat zeg, begin wijs te worden :roflol:

Erg verstandig :) niet altijd maar elke training het hoogste willen halen. Het gaat om het uiteindelijke doel. En die cgbp is nog best sterk als ik het even mag zeggen, vergeleken met je andere stats zeker vind ik

Goed besluit even rustig aan doen ook gezien de drukte van afstuderen.

Je plateau . tja lastig. Ben zelf van mening dat je al teveel sets ervoor aan het energie verspillen bent. Misschien niet die 5x32.5 moeten doen bijvoorbeeld. Maar goed opzet van wendler waarschijnlijk.
Ben zelf wel meer van op gevoel ook wanneer ik een schema volg.

Hoe breed pak je de bench met brede grip en wat is het doel daarvan? Was ik ff benieuwd naar:)

Zal t helpen om meer werk setjes te draaien op de bench en dan op een hoger percentage van je 1 rm? Miss dan wat minder bij werk dan zoals CGBP. .

Miss kun je iets meer freewheelen deze periode nu je zoveel stress hebt. Trainen is dan ff minder belangrijk:)

Thanks, hij ging lekker!! :D
Ben je al een beetje bekomen van het feit dat je nu bij de grote club van 30 hoort? ;)

Deload
Laat ik maar eens verstandig doen en aankomende week een deloadweekje inlassen.. Daarna weer verder met Wendler met de oude gewichten + 2.5, gewoon een nieuwe cycle dus.
Deload komt wellicht goed van pas omdat ik aan mezelf merk dat ik door spanningen en dergelijke als het ware met mezelf ga 'sleuren' en gewoon ontzettend moe ben. Wat dat betreft ben ik serieus een beetje autistisch denk ik, als er veranderingen op handen zijn kan ik dat niet zo goed handelen, nogal gehecht aan mijn eigen, vaste ritme. Om dan weer een nieuw ritme eigen te maken.. Dat heeft vaak nogal wat voeten in aarde :o.
Aankomende week dus een studiebijeenkomst en beginnen met het uitvoeren van mijn afstudeeronderzoek bij mijn opdrachtgever. Deze week al aardig wat voorbereid, en de zenuwen schieten alle kanten op. Ben nogal een onzeker beestje, en wil gewoon dat verdomde papiertje, maar heb altijd tig rampscenario's waarom me dat niet gaat lukken :o.

Long story short: een deload komt zowel fysiek en psychisch aankomende week denk ik ten goede. Even een weekje dat presteren los laten en voor mezelf zorgen :).

HA, dat wordt wat zeg, begin wijs te worden :roflol:
Ik merk helemaal niks anders vandaag..:sad: Behalve dat ik een beetje een kater heb (dat was lang geleden:eek!:)

Verstandig om jezelf even wat mentale en fysieke rust te geven!:thumb: Die rampscenario's gaat helemaal niks mee gebeuren, want je gaat je papiertje gewoon halen!!:D:D

Goed weekend nog!

Soms is zo een besluit gewoon even nodig. Deload is zo slecht nog niet. Zeker niet met alle spanningen.
Je pakt het goed aan. Topper!

wat de rest zegt :) geen gek idee om de druk er ff af te halen.
Succes komende week en laat die rampscenario's los, je schiet er geen bal mee op.

• #3.230
Erg verstandig :) niet altijd maar elke training het hoogste willen halen. Het gaat om het uiteindelijke doel. En die cgbp is nog best sterk als ik het even mag zeggen, vergeleken met je andere stats zeker vind ik
Verstandigheid komt letterlijk met de jaren.. 'Geloofde' nooit zo in een deload, maar ik geef het een kans.. Nu vind ik het best plausibel klinken, je blijft in beweging waarbij je je alsnog je lichaam weer eens de kans geeft beter te herstellen. Maar vind ik eerlijk gezegd wel heel lastig om even stapje terug te doen :o.

Goed besluit even rustig aan doen ook gezien de drukte van afstuderen.

Je plateau . tja lastig. Ben zelf van mening dat je al teveel sets ervoor aan het energie verspillen bent. Misschien niet die 5x32.5 moeten doen bijvoorbeeld. Maar goed opzet van wendler waarschijnlijk.
Ben zelf wel meer van op gevoel ook wanneer ik een schema volg.
Inmiddels ken ik mezelf, het liefst wil ik op elk gebied op mijn top presteren, maar op lange termijn kom ik mezelf dan wel tegen.. Zolang ik in ieder geval nog maar een beetje mijn dingetje kan doen en mezelf echt plechtig beloof netjes een week lang even gas terug te nemen lukt het vast :o.

Was zelf eerlijk gezegd ook bij compounds voorheen veel meer 'van het gevoel', maar dat resulteerde in constant willen draaien van hoog gewicht en laag volume.. Liefst iedere week een PR, en natuurlijk lukte dat op een gegeven moment niet meer waardoor ik *verrassing* gefrustreerd raakte :p. Met bijvoorbeeld Wendler weet ik in ieder geval dat ik niet te vaak tot 'het gaatje ga'.

Hoe breed pak je de bench met brede grip en wat is het doel daarvan? Was ik ff benieuwd naar:)

Zal t helpen om meer werk setjes te draaien op de bench en dan op een hoger percentage van je 1 rm? Miss dan wat minder bij werk dan zoals CGBP. .

Miss kun je iets meer freewheelen deze periode nu je zoveel stress hebt. Trainen is dan ff minder belangrijk:)
Brede grip doe ik denk ik een centimeter of 5 wijder dan mijn normale grip, ik voel dan net meer mijn pecs en voel mijn borstspieren dan überhaupt net even vanuit een andere hoek. Vind het zelf best lekker en had de indruk dan zelfs sterker te zijn, maar toen ik er even één zware rep mee deed had ik toch niet het idee dat het veel uitmaakte..

Je tip komt wel erg van pas, zit er aan te denken iets te veranderen in de training wanneer ik die paused benches doe. Misschien toch op hoger percentage en dan wat minder reps. .. Baadt het niet, dat schaadt het in ieder geval ook niet!
Thanks!

Ik merk helemaal niks anders vandaag..:sad: Behalve dat ik een beetje een kater heb (dat was lang geleden:eek!:)

Verstandig om jezelf even wat mentale en fysieke rust te geven!:thumb: Die rampscenario's gaat helemaal niks mee gebeuren, want je gaat je papiertje gewoon halen!!:D:D

Goed weekend nog!
Haha, wacht maar, binnen afzienbare tijd klaag je over kleine pijntjes en over je eerste grijze haar ;).

En wat een heerlijke nuchtere reactie, dat helpt *doet klap op eigen achterhoofd geven*
Ik doe weer normaal :rolleyes:

Soms is zo een besluit gewoon even nodig. Deload is zo slecht nog niet. Zeker niet met alle spanningen.
Je pakt het goed aan. Topper!
Dankjewel meid :kiss:. Vind het (zoals je inmiddels als geen ander weet..) flink lastig daadwerkelijk gas terug te nemen, maar zo lang ik het doel voor ogen houd lukt het vast :).

wat de rest zegt :) geen gek idee om de druk er ff af te halen.
Succes komende week en laat die rampscenario's los, je schiet er geen bal mee op.
Ben vooral benieuwd hoe het trainen de week na de deload gaat.. Zou mooi zijn als alle vermoeidheid uit mijn lijf is en alles even goed heeft kunnen herstellen :).
En je hebt absoluut gelijk.. Je hebt helemaal niets aan dat doemdenken.. Even een schop onder mijn eigen kont geven.. ;)

Training van vandaag: pull

BOR

15 x 20
10 x 30
10 x 37.5
10 x 37.5
10 x 40
10 x 40

Lat pulldown, brede grip
10 x 29.6
10 x 29.6
10 x 32

Lat pulldown, smalle grip
10 x 32
10 x 32
12 x 34.3

Db row
10 x 12
10 x 12
10 x 12
12 x 14
Vandaag geprobeerd het bankje wat omhoog te zetten en daar dan met mijn vrije hand op te steunen. Veel fijnere manier om db rows te doen, normaal werd mijn onderrug vermoeid, nu voel ik daar helemaal niets meer van.

Straight arm pulldown
10 x 11
10 x 11
10 x 11
17 x 11

21-ers
x 13
x 13 Begon naar mijn mening te veel mee te 'zwaaien'
x 12 Op het nippertje gehaald
x 8 Nog even voor de pomp dan maar :rolleyes:

EZ-bar upright rows
8 x 18
10 x 17
10 x 17
11 x 17

Rating
3.5 / 5

Aankomende week dus een deload, benieuwd hoe de trainingen de week erna gaan :).

Niet verkeerd Sanne! Lekker een weekje rustig aan doen volgende week, daarna weer knallen! :flex:

Iedereen heeft een plateau en dat is logisch. Je kan toch niet constant sterker worden.
Was het maar waar dan kon ik nu 150 kg benchen. Gewoon doorgaan en tevreden zijn met SL je vpr..s

Ik weet als geen ander hoe lastig het is een stapje terug te doen.
Maar je zal merken dat het in je voordeel gaat werken. :)

Jij kan in ieder geval een deload doen! Ik kan gewoon 4 dagen niet trainen.. :(

Ik heb ook wel iets met bench en plaeau... ik ga maar eens langzaam de reps opvoeren bij niet te hoog gewicht, hopelijk leidtt dat tot iets. Voel met je mee hoor :)

Ik ben benieuwd naar je deloadweekje! Even een weekje de spanning eraf is niks mis mee :D

succes met deloaden, mij lukt dat nooit zo erg.

Deload bleh maar als het nodig is...gewoon doen :)

• #3.238
Niet verkeerd Sanne! Lekker een weekje rustig aan doen volgende week, daarna weer knallen! :flex:
Kevv, je begrijpt hopelijk wel dat ik nu minstens op net zulke knaltrainingen als jij hebt reken hè? ;)

Iedereen heeft een plateau en dat is logisch. Je kan toch niet constant sterker worden.
Was het maar waar dan kon ik nu 150 kg benchen. Gewoon doorgaan en tevreden zijn met SL je vpr..s
Doorgaan sowieso Grosje, opgeven zit er niet bij! :)
Vind het alleen frustrerend dat het plateau van BP al meer dan een jaar zo is.. Op een gegeven moment zou bijna de lol er af gaan.. Vooral DL gaat laatste tijd wel flink goed though, absoluut blijven kijken naar de punten die wel vooruit gaan :).

Ik weet als geen ander hoe lastig het is een stapje terug te doen.
Maar je zal merken dat het in je voordeel gaat werken. :)

Jij kan in ieder geval een deload doen! Ik kan gewoon 4 dagen niet trainen.. :(
Hoop het meid! Vandaag mijn eerste deloadtraining gehad en moet zeggen dat ik het nog best zwaar vond aanvoelen.. Wel een extra signaal though, wellicht inderdaad de beste keuze even een deload in te lassen :).
Enne.. Heb je 4 dagen zonder trainen een beetje overleefd? :o

Ik heb ook wel iets met bench en plaeau... ik ga maar eens langzaam de reps opvoeren bij niet te hoog gewicht, hopelijk leidtt dat tot iets. Voel met je mee hoor :)
Als het qua volume vooruit gaat, is het alsnog een soort progressie.. Nu alleen maar hopen dat de hogere werksets ook vooruit gaan, en dan op een gegeven moment qua gewicht.. :o
Als jij het kan, dan kan ik het ook, we gaan er allebei gewoon voor! :flex:

Ik ben benieuwd naar je deloadweekje! Even een weekje de spanning eraf is niks mis mee :D
Neeeee joh, deloadweekje is zo.. Zo.. Saai en slap :sad:
Maar goed.. Ik reken dan wel op een knallende wederopstanding de week erop natuurlijk.. :rolleyes:

succes met deloaden, mij lukt dat nooit zo erg.
Vandaag de eerste deloadtraining erop zitten.. Moet zeggen dat mijn lijf best zwaar voelde, denk wel het juiste moment om even beter te herstellen voordat ik weer voluit ga.. :)

Deload bleh maar als het nodig is...gewoon doen :)
Mijn lichaam voelde enorm zwaar en log tijdens het trainen, bedacht me dat ik mezelf weer aan het overvragen was wanneer ik geforceerd zou gaan liften. Overigens ben ik er ook van overtuigd dat een deel van blessures aan dat soort fratsen te wijten zijn.. Better safe than sorry!
Ik leer het wel... :)

Training van vandaag: LB 1 DELOAD

SQ

10 x ATG
5 x 25
5 x 32.5
5 x 37.5
5 x 37.5
5 x 37.5

DL
5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50

Bb walking lunges
20 x 8
20 x 8
20 x 8
20 x 8

Vertical leg press in Smith
10 x 50
10 x 50
10 x 50
10 x 50
Langzame negatives, explosieve positives

Donkey kickbacks in Smith
10 x 5
10 x 5
10 x 5
10 x 5

Rating:
Ga ik niet geven in deze deload week.. Wat zal ik er van zeggen .. Tsja, het is gewoon een echte deload :o.

Overigens merkte ik al vrij snel dat mijn lichaam duidelijk toe is aan wat meer hersteltijd. Hoewel de training licht was, voelde mijn lijf alsnog log en zwaar aan. Ben natuurlijk wel van plan om volgende week zo hard mogelijk terug erin te knallen.. Nog maar 4 deloadtraininkjes te gaan.. :rolleyes:

Bonusvraag
Is het overigens gebruikelijk dat je nog wel dezelfde hoeveelheid kcal blijft eten? Als in.. Ik zit in een clean bulk, moet ik qua voeding dan ook niet een klein stapje terug?

Weekje is zo om joh. Even doorbijten en dan weer zwaarder liften.

We gaan beiden voor een betere bench dit jaar :)
Ik verwacht vlgd week wel vlammen van je dan, na deze deload ;)

Terug
Naar boven