MuscleMeat

Sanne's log

Mooie tijd samen idd :) Donderdag moet wel epic worden dan ;)

Leuk! Ben benieuwd wat jullie gaan doen donderdag

Mmmm, 2 jaar op hetzelfde bench gewicht is niet zo motiverend meer, nee :(

Vat dit een beetje samen wat je bedoelt: http://www.lift.net/workout-routines/texas-method/
Werkt dat prettig voor jou?
Ik heb zelf afgelopen maand een aangepaste versie gedaan van de Texas method, maar wel met een volume dag aan het begin van de week (5x5 met als laatste set een amrap set), de 2e dag van de week een lichtere dag (3x8) en de 3e dag van de week een 5 rep max test (ik deed er alleen zelf nog 3 setjes van 3 bij voor meer volume op een hogere intensiteit). Normaal verhoog je dacht ik met 2.5 kg per week, ik heb dit zelf compleet van mn amrap op de 3e dag af laten hangen zodat ik geen reps zou missen en wel gewoon volume kon draaien.

Ik zeg aangepaste versie, maar het is ook een basic template en leent zich perfect om aan te passen naar je eigen voorkeur.

Ik heb zelf afgelopen maand een aangepaste versie gedaan van de Texas method, maar wel met een volume dag aan het begin van de week (5x5 met als laatste set een amrap set), de 2e dag van de week een lichtere dag (3x8) en de 3e dag van de week een 5 rep max test (ik deed er alleen zelf nog 3 setjes van 3 bij voor meer volume op een hogere intensiteit). Normaal verhoog je dacht ik met 2.5 kg per week, ik heb dit zelf compleet van mn amrap op de 3e dag af laten hangen zodat ik geen reps zou missen en wel gewoon volume kon draaien.

Ik zeg aangepaste versie, maar het is ook een basic template en leent zich perfect om aan te passen naar je eigen voorkeur.
Thnx ik ga het zeker een keer overwegen. Het idee van een volume dag, een herstel training en een zware dag en verder niet te veel, maar wel fullbody oefeningen spreekt me wel aan.

Thnx ik ga het zeker een keer overwegen. Het idee van een volume dag, een herstel training en een zware dag en verder niet te veel, maar wel fullbody oefeningen spreekt me wel aan.
Wat ik zelf fijn vind aan de methode is dat je elke week weer opnieuw je 5 rm test zodat je kan zien of je wekelijks progressie boekt. Zoniet dan is het goed om te kijken waarom je vast loopt (te weinig volume om homeostase te doorbreken, teveel volume en daarmee onvoldoende herstel, griep, externe factoren zoals slaap, voeding, stress etc..).

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.328
Jeetje 10 jaar samen alweer:) Jullie waren zeker best jong bij elkaar?

Wij zijn volgend jaar 10 jaar samen, tijd gaat echt idioot snel! Mn meisje word alweer 7 van de zomer:p

Fijn dat je kan ophogen! Meer foid is altijd beter:D
We waren inderdaad erg jong toen we bij elkaar kwamen.. Daarbij komen we beiden ook nog eens uit een 'apart nest' waardoor we beiden noodgedwongen al vroeg op onszelf moesten wonen, denk dat je jezelf dan scheef gaat verhouden als je dan naar leeftijdgenootjes kijkt. In ieder geval, veel mensen vinden het een beetje vreemd, terwijl het voor hem en mij als een logische stap voelde. We delen zeg maar nogal een flinke geschiedenis, denk dat je relatie dat kan maken of breken :).

Maare.. Een kindje, dat hebben we dan weer niet hoor, denk ook niet dat er eentje gaat komen :o. Lijkt me overigens wel ontzettend vreemd (maar wel bijzonder!) om je kleine meisje te zien opgroeien tot een dame, zou me niet kunnen voorstellen dat het op een gegeven moment gewoon een volwassen vrouw is :p.

Waauw mooie tijd samen al zeg!

En je bp zou je idd anders kunnen opbouwen. Maja wat voor mij werkt werkt misschien niet voor jou dus je moet er echt een weg in zien te vinden.
Denk dat je huidige methode teveel is om er sterker van te worden. Tenminste voor jou lijkt ie met bp niet te werken.
En het voelt niet ineens zo ontzettend lang! :o

Ik ga me eens verdiepen in de Texas Methode.. Merk inmiddels dat ik steeds meer mijn eigen draai er aan wil gegeven, maar tsja, Texas methode is ook weer een programma waarbij ik mijn eigen dingetjes erbij verzin.. Alleen drie keer per week compounds bijvoorbeeld vind ik echt niets. Van 5 naar 4 keer trainen in de week gaan zou ik al heel wat vinden, no way dat ik isolatie-oefeningen er uit zou gooien :o.
Heb jij al eens een programma geprobeerd wat je ook echt beviel, @natty87 ?

10jaar damn, ik heb het nog niet langer als 10mnd met iemand uitgehouden :o
Je bent gewoon erg kieskeurig.. ;)
En dat terwijl de meiden als bosjes er bij neervallen als je je shirt uittrekt :eyebrow:

Dit! :)

Mooie tijd samen idd :) Donderdag moet wel epic worden dan ;)
Een flink poosje, maar van mij mag het vooral nog heel veel langer worden :).
Ben benieuwd donderdag, hij loopt nu al dagen met veel gegrinnik over donderdag te smoezelen, dus ik reken nu natuurlijk wel op een flink cadeau ;).

Leuk! Ben benieuwd wat jullie gaan doen donderdag
Hij begint me er nu ook mee te pesten maar wil geen hints geven, dus ben blij als ik ook eindelijk weet wat hij in zijn hoofd heeft gehaald :p.

Mmmm, 2 jaar op hetzelfde bench gewicht is niet zo motiverend meer, nee :(

Vat dit een beetje samen wat je bedoelt: http://www.lift.net/workout-routines/texas-method/
Werkt dat prettig voor jou?
Het frustreert me flink.. Vooral al ik bijvoorbeeld de borst van @SP1988 zie, *doet stampvoeten*, ik wil dat oooohooook :o.
Thanks voor het posten van het linkje, ik kijk met je mee!

Thanks voor je antwoord, daar kan ik ook wat mee! :D
Als ik een nieuw programma probeer, zal ik denk ik ook sowieso er weer een eigen draai aan geven.. Teruggaan in het aantal trainingen en het laten vallen van isolatie zie ik niet zitten though, maar dat heb jij natuurlijk ook niet gedaan. Zit ik alleen te denken hoe het schema mooi uitkomt met 5 dagen trainen. De logica erachter spreek me wel flink aan in ieder geval!

Maar.. Maar.. Full body kom niet uit met mijn 5 dagen trainen..
Weet je wat, probeer jij het eens voor me uit en haal me over ofzo als je het programma top vindt :rolleyes:

Wat ik zelf fijn vind aan de methode is dat je elke week weer opnieuw je 5 rm test zodat je kan zien of je wekelijks progressie boekt. Zoniet dan is het goed om te kijken waarom je vast loopt (te weinig volume om homeostase te doorbreken, teveel volume en daarmee onvoldoende herstel, griep, externe factoren zoals slaap, voeding, stress etc..).
Vooral dit spreekt me heel erg aan :).

Training van vandaag: UB

Even serieus. Trainden alle randdebielen vandaag bij mijn gym, of wat?! Seriously, waarom kreunen sommige 'mannen' alsof ze iemand uit elkaar aan het trekken zijn terwijl ze niet eens één druppeltje zweet laten? Of waarom moet iemand constant met liedjes meefluiten, inclusief verschillende toonhoogtes en dan werkelijk bij ieder fucking liedje? En waarom zijn er serieus gasten die na een oefening voor de spiegel gaan schaduwboksen met zichzelf? :roflol:
Zowat horizontaal op de lat pulldown liggen kan overigens ook (geheel nieuwe ervaring..), dan kan je natuurlijk veeeuuuul meer gewicht trekken en dan ben je cool. Echt waar.
/.exit rant :o

Paused BP
15 x 20
8 x 30
5 x 32.5
3 x 35
3 x 35
3 x 35
3 x 35
Constant afgeleid door een puffende, briesende en joelende (echt waar!) baardbaviaan naast me, stond volgens mij helemaal stijf van de coke. Of van de meest epic PWO ever.

OHP
12 x 13
10 x 15.5
8 x 17
6 x 20
6 x 20
6 x 20

Close grip reversed pulldown
15 x 25
12 x 27.3
10 x 29.6
8 x 32
6 x 34.3

Cable seated row, D-handle
15 x 18
12 x 20.3
10 x 22.6
10 x 22.6
10 x 22.6
Oordopjes vergeten en de oren werden me uitgerekend vandaag van mijn hoofd gekletst.
:(

SS db side raises / db front raises
10 x 4
10 x 4
10 x 4
10 x 4
Tussen de setjes door dodelijke blikken naar de fluiter werpend

One arm cable tricep extension
10 x 6.8
10 x 6.8
10 x 6.8
10 x 6.8
Terwijl ik een man in midlifecrisis aan het bestuderen was die woest met dumbbells aan het zwaaien was. Denk dat hij side raises aan het doen was. Maar dan zeg maar van je zij helemaal tot boven aan je hoofd, met gekromde armen.
Zag er interessant uit.

Rope hammer curls ala @Pillz
15 x 9
12 x 11.3
10 x 11.3
10 x 11.3

Rating
2 / 5
Ben duidelijk niet gewend 's middags te trainen. Was futloos en met mezelf aan het slepen terwijl ik mateloos geïrriteerd was.
Snel op naar morgen.

Midlife crisis...wat is dat

Donderdag belooft een een hele mooie dag te worden, een mooie mijlpaal samen! Ben benieuwd wat Tdawg voor je in petto heeft :)

Een mooie dag gewenst samen! Het weer is ook mooi, zonnig en helder.

Zulke debielen hebben wij ook veel in onze gym hehe. Veel plezier donderdag!

Ik zie het dagelijks.
Kut form, te veel gewicht, overdreven lawaai.
Ik maak ook lawaai maar alleen bij max.
Dat moet ook kunnen.

Je moet gewoon terug kreunen :D

Ik zie het dagelijks.
Dat moet ook kunnen.

Een paar keiharde Sharapovaatjes door die zaal :D Dat zal ze leren....

Pff..wat een ellende Sanne! Gauw weer vergeten dit en op naar de volgende workout!:D

Bij mij in de gym zit er ook zo eentje... grommen... maar ipv fluiten laat die scheten op maat van de muziek. Dat is pas irritant :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.338

:roflol:

Daar heb jij geen last van toch hoop ik? Je bent nog lang niet halverwege joh ;)

Donderdag belooft een een hele mooie dag te worden, een mooie mijlpaal samen! Ben benieuwd wat Tdawg voor je in petto heeft :)
Heb er zin in, en ben dan ook ontzettend benieuwd! :D

Een mooie dag gewenst samen! Het weer is ook mooi, zonnig en helder.
Dankjewel Neet! Ze geven wel wat winterse neerslag 's avonds, maar gelukkig lijkt het er op dat het overdag inderdaad mooi weer wordt ^^

Zulke debielen hebben wij ook veel in onze gym hehe. Veel plezier donderdag!
Kan me er werkelijk deaud aan irriteren :o.
Thanks!!

Ik zie het dagelijks.
Dat moet ook kunnen.

Ugh, vind het vooral vervelend als testosteronbommetjes zich luidruchtig er van vergewissen aanwezig zijn, smijten met dingen enzo, constant om zich heen kijken of iemand wel kijkt..
Maar.. Terugkreunen, dat klinkt goed, zal eens mijn mooiste kreun laten horen en kijken of dat effect heeft :eyebrow:
Overigens wil ik ook wel eens wat geluid maken, maar inderdaad, alleen bij een laatste rep of iets dat me gewoon even zwaar valt.. Moet kunnen, maar vind het hilarisch dat sommigen het echt bij elke rep doen..

Een paar keiharde Sharapovaatjes door die zaal :D Dat zal ze leren....
Haha, inderdaad!

Pff..wat een ellende Sanne! Gauw weer vergeten dit en op naar de volgende workout!:D
Ben hem alweer vergeten, vandaag ging het gelukkig stukken beter, de vertrouwde autist kon zich in ieder geval weer gewoon 's ochtends in plaats van 's middags uitleven ;).

Bij mij in de gym zit er ook zo eentje... grommen... maar ipv fluiten laat die scheten op maat van de muziek. Dat is pas irritant :p
What, you serious?! Scheten?! Wist niet dat zoiets op commando kon.. :o

Training van vandaag: LB 1

Squat, Wendler cycle 1 - week 2

10 x 20 ATG
5 x 26.5
5 x 32.5
3 x 40
3 x 45
3 x 52.5
5 x 58 VPR, maar ging vanaf de derde rep al moeizaam. Net als bench verschilt de ene dag squatten enorm met een anderen. Apart, wel een goede nachtrust gehad namelijk.. Maar goed, de laatste twee wist ik er in ieder geval uit te persen :)
3 x 45
3 x 45
3 x 45

DL
8 x 50
8 x 55
8 x 57.5
8 x 57.5
8 x 60
Weer naar vorm laten kijken, en dus inderdaad écht niet meer met een boogje om mijn knieën naar beneden :cheer:

Walking bb lunges
24 x 10.5
24 x 13
24 x 15.5
30 x 15.5 Opperdepop :o
Heerlijke lunges kunnen doen in het nieuwe gedeelte van een nieuwe zaal, goddelijk, zeeën van ruimte :heart:

Step ups, 20cm
15 x bw
15 x bw
15 x bw
10 x 5 PR
10 x 5
Durfde het eindelijk met iets in mijn handen step ups te doen.. Balans begint wat minder waardeloos te worden :o

Cable pullthrough
10 x 18 Whut? Nog wat spierpijn in hammies.. Van vorige week.. :scratch:
12 x 14
12 x 14
12 x 14

Rating
4 / 5
Begin ging moeizaam, maar zat er op een gegeven moment weer helemaal in. Zaal voor mezelf, muziekje op en goan.
Lekker!

En morgen.. Yaaaay, cheats! :D

Lekkere training! :D super fijn dat je DL zo beter lukt en je gewicht hebt kunnen pakken bij de step ups.

Orh wat staat er morgen op het menu?

Lekkere rant, Sanne! ;)

Terug
Naar boven