- Waardering
- 10.714
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 8%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Slechte dagen bestaan niet.
Dat zijn juist karakter bouwende dagen.

Precies. Overtraind zijn zal niet snel voorkomen bij amateurs. Maar hij noemt wel een aantal dingen over tig keer in de week trainen, de obsessie van steeds meer, lange sessies, doorgaan terwijl je het eigenlijk al gehad hebt. Dat zorgt er wel voor dat sommige mensen hun eigen progressie in de weg gaan staan. Niet dat dat perse bij jou speelt, maar eens over deze zaken denken kan geen kwaadHmm.. Interessant artikel, heb het op mijn gemakje zitten lezen. Weet je wat het is, ik denk dat je als 'recreant' eigenlijk niet echt overtraind kunt raken. Qua psyche though.. Denk ik nog altijd dat ik me soms te verplicht voel altijd maar beter dan voorheen te willen, juist door de hele 'afvalrace' en weer opnieuw beginnen met studie en dergelijke.. Net als zo'n training van vandaag: geen main-compound en alles op volume en gevoel: het plezier komt dan meteen weer terug.. Weet op het moment niet goed welk doel ik nastreef, ik denk dat ik dan al snel denk van 'waar ben ik nou mee bezig'.

Zie update, het wordt toch eens tijd om wat te veranderen, de lol gaat er een beetje uit op deze manierLekker getraind! Hoog volume kan soms gewoon lekker voelen.
je ziet dat he lijf het nodig heeft he! die kcallen! Soms weet je gewoon niet wat je lijf doet.. maar je ziet dat jij de touwtjes in handen hebt!
Foamrollen.. het helpt mij nu in ieder geval echt. Zolang last gehad van mijn rechterhamstring.. en nu kan ik gewoon met gestrekte benen mijn handen weer o de grond leggen. nu kijken of het morgen ook met legday zijn vruchten afwerpt!![]()
.
. Het eten begin ik (nu ik bulk) toch wat meer los te laten, ik compenseer niet eens. Echter heb ik dan zoiets van 'dan verhoog ik mijn dagelijkse inname deze week niet, die extra surplus van gisteren eet ik dan gewoon in één keer in plaats van over de dagen verspreid
'. Dankjewel Neet! Denk dat ik dat toch maar eens meer moet gaan doen..Goed volume gedraaid!
Precies. Overtraind zijn zal niet snel voorkomen bij amateurs. Maar hij noemt wel een aantal dingen over tig keer in de week trainen, de obsessie van steeds meer, lange sessies, doorgaan terwijl je het eigenlijk al gehad hebt. Dat zorgt er wel voor dat sommige mensen hun eigen progressie in de weg gaan staan. Niet dat dat perse bij jou speelt, maar eens over deze zaken denken kan geen kwaad
Edit: en een training vooral op plezier/gevoel draaien ipv op prestatie is helemaal top!
Was er zo blij mee dat ik gister spontaan een pizza en chocolate chip cookie heb gegetenDat is fijn dat er na een cheatdag nagenoeg niks bij is
Af en toe is een hoger volume training ook wel lekker
Wat betreft de opmerking van @Pillz
Wendler is oorspronkelijk niet bedoeld als PL schema. Het is niet specifiek genoeg voor PL en indd is het volume te laag voor de 3 lifts om goede progressie mee te maken.
http://www.powerliftingtowin.com/beyond-531/
. Kan nu ein-de-lijk oprecht meer denk in de trant van 'als het te snel gaat houd ik me gewoon wat meer in', lijkt me in ieder geval een gezondere mindset dan maar altijd rigide en strict volgens je geplande voeding eten, en dat enkele jaren lang.. Het had even tijd nodig, denk ik
.Dankjewel Freak! Moest nog aan je denken, zag op FB een post over ridicule namen in 2016 voorbij komen, er is een baby naar je vernoemt, nu al!! (Hij heeft namelijk FreakGoed herstel hoor Sanne, na die "vervelende" training van afgelopen week (als ik het zo even mag uitdrukken). Hoe tevreden ben je eigenlijk op dit moment met je bulk? Je bent nu 2 kilo aangekomen in bijna 4 maanden tijd. Gaat dit precies volgens schema, of had je meer gehoopt? Veel succes trouwens met je sollicitatie, ben benieuwd!
)
.Dankjewel Suus, ik hoop het er beste op, you never know!Succes met je sollicitatie!
Mooie train heb je weer neergezet.
Is er een bepaald doel wat je jezelf hebt gegeven? (Misschien heb ik eroverheen gelezen) maar soms is t goed om iets tijdelijk los te laten om weer vooruitgang te kunnen boeken.
En om plezier te kunnen hebben in wat je doet![]()

Weet eigenlijk niet precies wat ik nu echt wil en hoe ik dat wil bereiken. Soms weet ik eigenlijk niet waar ik nou mee bezig ben.

Wat dat betreft echt een inspiratiebron!
Balen van je squats trouwens, maar van de andere kant, was je niet iets teveel bezig met het perse willen halen van een PR? Ik snap dat je heel erg graag wil hoor, maar met frustratie een setje doen lijkt me ook niets. (en dat gaat sowieso ten koste van je concentratie).dit.Niet zo eigenwijs doen en iedere keer maar pr's of vpr's willen zetten, beter gewoon een degelijk volume draaien. Gewoon rustig door bouwen

De low reps kruipen er al snel weer in.. Tijd om even een andere aanpak te proberen, meer high repNiet zo eigenwijs doen en iedere keer maar pr's of vpr's willen zetten, beter gewoon een degelijk volume draaien. Gewoon rustig door bouwen
.Hahaha

Dat is wellicht ook een stukje onderliggende frustratie.. Zou absoluut niet gaan gebruiken ofzo, maar dan moet je er wel op in stellen dat ik in mijn geval nooit het lichaam zou kunnen kweken wat ik voor ogen heb. En tsja, vind het gewoon geweldig om af en toe weer eens een PR te zetten, op een compound zoals DL of SQ vind ik dat gewoon heerlijkAls ik eerlijk ben weet ik ook niet wat ik wil hoor. Een enorm lichaam hoeft niet, dat zit er toch niet in naturel. En ik doe het uit gezondheids overwegingen, dus ga geen hormonen en sups nemen. Sterker worden geeft wel een goed en voldaan gevoel, maar daar zit ook ergens een natuurlijke grens. Uiteindelijk moet je het allemaal leuk vinden. Zo niet, moet je stoppen.
.
.Jouw 'geratel' is altijd erg constructief en informatief, dus van mij mag je zo veel ratelen als je maar wiltHeb net als jou zo lopen twijfelen na m'n prep. Van dec tot oktober was het doel helder namelijk flink veel massa gainen en daarna flink droog trainen. Daar lag de focus en dat werkte ook heel goed.
Ik merk zelf dat ik echt wel een doel moet hebben qua trainen. Doel is nu ook weer helder, alleen vreemd genoeg (of eigenlijk niet vreemd) bouw ik alsnog massa op ook al ligt de focus daar niet. Ik denk ook zeker wel dat je op beide kan richten, maar wellicht de 1 iets meer dan de ander.
Je hebt op het internet genoeg hybride atleten. 1 van m'n favoriete atleten is katie Anne Rutherford. Fijn om ook een sterke gespierde atleet te zien die niet vol gepompt is met aasWat dat betreft echt een inspiratiebron!
Mijn eigen mening wat betreft kracht en massa. Voor kracht heb je voldoende massa nodig en vice versa. Als je focust op voldoende volume (daarmee ook voldoende frequentie qua lifts omdat kracht ook een "skill" is) en voldoende intensiteit dan kun je prima massa bouwen en kracht winnen. Met daily undulating periodisation kun je in diverse repranges werken gedurende een microcycle en daarmee extra nadruk leggen op hypertrophie of kracht.
Bijv voor kracht 3 x 10 (hypertrophie) 5 x 5 (kracht) 3 x 3 (kracht) Of voor hypertrophie 3 x 12 (hypertrophie) 4 x 8 (hypertrophie) 5 x 4 (kracht).. is niet zo zwart wit omdat in feite 5x5 ook voldoende volume is voor hypertrophie maar dan heb je een idee..
Sorry voor mijn geratel haha.. hopelijk kun je er iets mee
.
Precies, ik wil dat plezier weer terug dat ik in het begin had.. In het begin ging het allemaal natuurlijk ook redelijk rap, een pak vet kwijt en als beginner lekker bouwen. Nu heb ik het gevoel even tegen een 'muur' te lopen, en dat is me de afgelopen vier jaar nog nooit gebeurd..Hmm... ik snap je twijfel. Het moet wel leuk blijven.
Ik heb zelf wel gemerkt dat het go with the flow principe me voor nu wel bevalt. Wil ik een keer wel meer op gewicht gaan dan doe ik dat.
wil mijn lijf dat niet dan maar lager gewicht en wat meer volume en MMC.
Misschien moet je gewoon een tijdje go with the flow gaan en daarna kijken. Misschien omdat de focus van het moeten en welk doel te kiezen er dan wat afgaat en je dan na een tijdje in ene hebt van ja die kant wil ik op.. zoiets?![]()
Haha, echt hè! Heb eens een kindje begeleid dat serieus Plank heette :|.Je zult je kind maar Freak noemen, mijn god! HahaBalen van je squats trouwens, maar van de andere kant, was je niet iets teveel bezig met het perse willen halen van een PR? Ik snap dat je heel erg graag wil hoor, maar met frustratie een setje doen lijkt me ook niets. (en dat gaat sowieso ten koste van je concentratie).
.
.Alles moet dan kapotttddttt

Nou ja, doorzettingsvermogen.. Ik vergelijk mezelf in dit geval eerder met een gefrustreerde, stampvoetende kleuter die koste wat het kost haar zin wil krijgenPff Sanne! Je hebt wel echt een pak doorzettingsvermogen om die gewichten zo vaak nog een keer te proberen!
Ik hou het vaak na 1 fail gewoon voor gezien!
Persoonlijk zie ik niet in waarom je zou gaan powerliften..of heb je wedstrijdambities? Verder zijn er genoeg schema's die beide een beetje combineren..
Je moet alleen leren jezelf niet teveel te frustreren als een training geen PR's of VPR's opleverd...
.Ik "moet" minder "moeten"Wat zijn we lekker eensgezind hier
Ik denk dat loslaten van "iets" moeten je verder gaat brengen en dat je dan vanzelf je doel voor ogen krijgt.

.