MuscleMeat

Sanne's log

Ziet er al stuk beter uit meid!

Nog bedankt voor de foto's @Pillz :D

Ik ben trots!

Ziet er uit als een keurige training! Ik vind zelf die close grip reverse pulldowns heerlijk, zelfde reden :rolleyes:

Zoojaaa :flex:

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.385
Heb je naakt foto's uitgeprint op A3 hoor :D
.. Niet eens een groter formaat dan dat? :sad:

^^

Ziet er al stuk beter uit meid!

Nog bedankt voor de foto's @Pillz :D
.. Ben ik even blij dat ik de meer pikante foto's in vertrouwen alleen aan @natty87 heb verstuurd ;)

:D

Ziet er uit als een keurige training! Ik vind zelf die close grip reverse pulldowns heerlijk, zelfde reden :rolleyes:
Heerlijk hè, die houd ik er lekker in! ^^

:flexing: raaaaaawr!

Training van vandaag: LB 2

DL

5 x 50
3 x 60
3 x 65
3 x 70
3 x 75 T&G
1 x 80 Ging niet helemaal lekker, het lukt me niet me goed 'schrap' te zetten en dan explosief omhoog te komen. Ik loop vast op de lift-off. Good to know, we hebben iets waar aan gewerkt kan worden :).
1 x 85 Even om te voelen hoe ik bij mijn 1RM 87.5 kwam. Zie bovenstaand, het lukt me, echter komt dit mijn vorm absoluut niet ten goede. Als ik hem met mooie houding goed omhoog wil krijgen, lukt mijn lift-off niet. Met een minder goede vorm (bollere rug, oei!) lukt het prima..
3 x 70
3 x 65 Slow: 4 tellen op, 4 tellen neer
3 x 65 Explosief
3 x 60 Explosief, ging al stukje beter
6 x 60 Slow
8 x 50 Slow
Hoooooly moly, als ik DL 'slow' uitvoer, lopen mijn benen helemaal vol.. Vol nu wel waar het knelpunt zit: bij de lift-off lukt het niet mijn onderlichaam zodanig te spannen dat ik goed omhoog komt. Bij de langzame setjes voel ik inderdaad spieren in mijn benen zich schrap zetten die ik normaal nooit voel :o.
De langzame setjes vond ik erg zwaar, maar wel lekker though.
Fijn dat Tdwag gek is van PL en zich daar nog altijd erg graag mee bezig houdt, heb in ieder geval altijd iemand die ik vertrouw en me verder kan helpen met dit soort dingen. Komende tijd dus wat DL betreft iets aan te werken!

SQ
15 x 20
14 x 30
11 x 35
11 x 35
11 x 35
10 x 35
Mijn conditie is zwaar ruk :o

Frog SQ (geen idee hoe deze eigenlijk heet :o)
Hierbij pak ik 2 steps die ik een stukje uit elkaar zet, met elke voet op één step zodat je een kettlebel of plate kan pakken die je in die ruimte kunt laten zakken bij je negative. Zeg maar soort goblet SQ, flink ATG waarbij je in soort kikkervorm zit voordat je weer omhoog komt.
20 x bw
20 x 5
18 x 8
18 x 8
18 x 8

Lying leg curl
Unilateral
10 x 5 slow
10 x 5 slow met hold
Double legs

12 x 15 slow negatives
23 x 10

Glute bridges op step
20 x bw
20 x bw
14 x 5
20 x bw
Deze begint me wat te irriteren.. Lukt me niet goed te blijven liggen zodat ik een plate op mezelf leg, omdat ik dan als het ware tijdens het uitvoeren steeds naar achteren schuif. Eventjes kijken of ik hier een mooie vervanging voor kan vinden.

Rating:
4 / 5
Had er weer plezier in, en wat een enorm fikkend gevoel geef het om hoger in reps te gaan.
Compound niet volgens schema, maar volgens gevoel met focus op techniek vind ik weer fijn om te doen. Laat me nu voortaan wat compounds betreft meer door Tdwag begeleiden. Vertrouw hem sowieso in het voldoende kennis hebben omdat hij nog altijd compleet gek is op PL, erg fijn dat iemand dus wil helpen met over mijn schouder kijken :).

Vanmiddag even rondstruinen in Rotterdam en de dag afsluiten bij de Bazar, zin in!! :heart:
Want.. Oja, het lukt me tegenwoordig te cheaten én er van te genieten zonder me druk te maken over de gevolgen. Doe toch een kleine cheer voor mezelf hiervoor :).

Haha lekker volume schat!
Kom je nog bakkie doen? ;)

Vanmiddag even rondstruinen in Rotterdam en de dag afsluiten bij de Bazar, zin in!! :heart:
Want.. Oja, het lukt me tegenwoordig te cheaten én er van te genieten zonder me druk te maken over de gevolgen. Doe toch een kleine cheer voor mezelf hiervoor :).
Have fun!! Heel waardevol dat laatste!

Training was ook supernice!!!:D:D

Lekkere sterke training! Heerllijk als je op gevoel kan genieten van trainen en eten! Topper!

High reps squats vind echt echt dodelijk! Heb er ook een gruwelijke hekel aan als ik niet faal op kracht maar op conditie:p

Fijn dat je steeds meer kan genieten van je cheats!

Lucky you met zon personal trainer! Bij ons is het andersom:p

• #3.390
Haha lekker volume schat!
Kom je nog bakkie doen? ;)
Dankjewel kanjer :kiss:
Je deed niet open.. :sad:

Have fun!! Heel waardevol dat laatste!

Training was ook supernice!!!:D:D
Thanks, het is zeker gelukt!
Moehaha, kon het niet laten om je te laten weten dat we in de Markthallen waren, wat een idiote zaligheid is het daar zeg.. :drool:
Ach, het eten bij de Bazar (voor-, hoofd- én nagerecht!) was ook wel te pruimen ;).

Lekkere sterke training! Heerllijk als je op gevoel kan genieten van trainen en eten! Topper!
Thanks meid! Het begint te komen! Het genieten komt dan ook weer terug :).

High reps squats vind echt echt dodelijk! Heb er ook een gruwelijke hekel aan als ik niet faal op kracht maar op conditie:p

Fijn dat je steeds meer kan genieten van je cheats!

Lucky you met zon personal trainer! Bij ons is het andersom:p
Denk de eerste reps standaard 'oooh, dit is veel te licht, veel te makkelijk'.. Tot ik bij de achtste rep denk en denk van 'kut, het gaat nu branden en ik moet nog verder' :p.

En ik bof absoluut met zo'n persoonlijke trainer, al heeft hij het soms zwaar te verduren met mijn moods en vloekbuien :o.

Training van vandaag: push

BP

10 x 20
5 x 27.5
5 x 32.5
5 x 37.5 laatste rep ging me te moeizaam af
5 x 35
5 x 35
6 x 32.5
Zie je nou, ik kan me heus wel inhouden en niet elke keer proberen te toppen.. :rolleyes:

Incline db press
15 x 8
11 x 9
11 x 9
10 x 9
12 x 9
Erg lange tijd geleden deze gedaan te hebben, minstens een jaar.. Viel niet geheel tegen, wel duidelijk even zoeken naar balans en even focus erop geen 'zwabberarmen' te krijgen :o.

Db hex press nieuw
15 x 6
12 x 7
13 x 7
12 x 7
14 x 7
Niets nieuws: weet het niet met deze nieuwe oefening, dus ik probeer het volgende week gewoon weer..
Had na het tweede setje het idee meer mijn biceps dan triceps te voelen :scratch:. Daarna goed uit mijn triceps geprobeerd te pushen, had het idee hem toen wat beter te pakken..

Db shoulder press
10 x 8
11 x 7
12 x 7
11 x 7
11 x 7

Skullcrushers terug van heel lang weggeweest
12 x 10.5
12 x 10.5
11 x 10.5
9 x 10.5
18 x 8
Normaal richtte ik op mijn voorhoofd, vandaag er achter gekomen dat ik hem lekkerder vind wanneer ik hem als het ware een stukje achter mijn hoofd laat zakken. Zeker lekker deze weer eens te doen!

Cable rope triceps extension
11 x 6.8
17 x 4.5
16 x 4.5
16 x 4.5

Rating
3.5 / 5

Gewoon lekker. Aderen op mijn schouders, ik wijt het aan de epic cheat gisteren :heart:
- koffie met Baileys
- 3 yufkarolletjes gevuld met feta, mint en peterselie
- pide met wat falafel
- gegrilde kebab van gemarineerde kippendijfilet met rijst, haydari, wedges en kerriemayonaise :drool:
- grand dessert. Gewoon. Omdat het kan :rolleyes:

Epic cheat is epic! Toch dat restaurant eens opzoeken :D

Hele mooie training ook hoor Sanne! Die benches zien er zo toch meer dan prima uit:thumbs: Mooie volumes ook voor de rest!:thumb:

gewoon een lekkere cheat! en een super lekkere training!
Daar doe je het voor!
Maxen kan best.. maar niet elke keer. Soms is high volume gewoon ook lekker.
Doen waar je je goed bij velt is nummero uno! Dat heb ik zelf ook geleerd!

Die Frog squat klinkt wel goed :)
BP
10 x 20
5 x 27.5
5 x 32.5
5 x 37.5 laatste rep ging me te moeizaam af
5 x 35
5 x 35
6 x 32.5
Zie je nou, ik kan me heus wel inhouden en niet elke keer proberen te toppen.. :rolleyes:

Goeie strategie hoor. Je kan de 5x35 ook langzaam uitbreiden naar 6x of 7x en dan een keertje het gewicht verhogen....
Er komt een dag dat je door je plateau knalt :D

• #3.394
Epic cheat is epic! Toch dat restaurant eens opzoeken :D

Hele mooie training ook hoor Sanne! Die benches zien er zo toch meer dan prima uit:thumbs: Mooie volumes ook voor de rest!:thumb:
Hnnnng, het is ontzettend lekker daar! Ook erg gezellig om er te zitten, zou er zeker eens een poging aan wagen!
Wel even van tevoren de kaart bekijken though, voor een 'moeilijke eter' kan het een beetje tegenvallen denk ik.. :)

Al het volume maar eens flink omhoog gegooid, kijken of dat wat op gaat leveren! Totaal tegen mijn gevoel in praktisch alles wat terug in gewicht en meer volume draaien om te bekijken of ik daar in deze bulk wat op ga gainen. Daarom was ik ook erg geïnteresseerd in je meet van gisteren, zoals ik het lees werd daar min of meer bevestigd dat je júist massa kunt winnen als je flink volume pakt en je daarbij richt op volledige ROM etc. :)

gewoon een lekkere cheat! en een super lekkere training!
Daar doe je het voor!
Maxen kan best.. maar niet elke keer. Soms is high volume gewoon ook lekker.
Doen waar je je goed bij velt is nummero uno! Dat heb ik zelf ook geleerd!
Het was heerlijk, genieten!
We komen er saampjes wel, stelletje eigenwijze bokjes ;)

Die Frog squat klinkt wel goed :)

Goeie strategie hoor. Je kan de 5x35 ook langzaam uitbreiden naar 6x of 7x en dan een keertje het gewicht verhogen....
Er komt een dag dat je door je plateau knalt :D
Denk wel dat er een 'officiële' naam voor is, maar heb hem nog niet ergens voorbij zien komen :o.

Wat jij zegt, dat wil ik inderdaad het uitgangspunt laten zijn! Reprange langzaam uitbreiden zodat je als vanzelf naar een hoger gewicht gaat grijpen om weer wat terug in reps te kunne ngaan. We shall see! :D

Training van vandaag: pull

BOR, 90 graden
nieuw
15 x 20
12 x 25
15 x 25
12 x 30
14 x 30
10 x 35
Errr.. Dat is inderdaad wel een stuk zwaarder dan de houding waarbij je ongeveer op 45 graden een BOR uitvoert.. :o

Lat pulldown, brede grip
19 x 25
13 x 27.3
12 x 27.3
10 x 27.3 slow negatives
Ten opzichte van vorige week grotere reprange

Lat pulldown, smalle grip
21 x 25
18 x 27.3
14 x 29.6
15 x 29.6
Ook grotere reprange ten opzichte van vorige week, lekker!
Laatste reps vanuit mijn tenen, zaaaalig :heart:

Straight arm pulldown
20 x 11 VPR
15 x 11
15 x 11
15 x 11

Incline db row
nieuw
15 x 8
14 x 8
17 x 7
16 x 7
Ooit eerder geprobeerd, maar voelde niet lekker omdat het bankje te breed voor me was. Nu is er echter een smaller bankje waarbij het perfect gaat. Lekkere contractie bovenin, voelt top!

One arm cable curl
15 x 4.5 VPR
12 x 4.5
14 x 4.5
12 x 4.5

Cable upright row
17 x 11.3
15 x 11.3
15 x 11.3
15 x 11.3

Rating
4 / 5

Vraag me al sinds ik begon met krachttraining af of ik welke mijn triceps op de juiste manier train, altijd onzeker over de uitvoering en dergelijke. Vaak naar laten kijken, niet veel commentaar op gehad. Gisteren maar weer wat nieuws erin gegooid en vandaag spierpijn als een malle in triceps, heb ik volgens mij nog nooit gehad. .. Blijkbaar pak ik triceps dus toch goed, al zat die spierpijn me vandaag tijdens het trainen wel wat in de weg :o.

Wekelijkse update
Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 11 (2100 kcal) 63 +0.25 kg
Week 12 (2200 kcal) 61.75 -1.25 kg
Week 13 (2300 kcal) 62.25 + 0.5 kg
Week 14 (2300 kcal) 62.75 + 0.5 kg
Week 15 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 16 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 17 (2400 kcal) 63 + 0.25 kg
Week 18 (2400 kcal) 63 gelijk gebleven

Ongelofelijk.. Vorige week een volledig losgeslagen cheatday gehad, en deze week ook twee cheats gehad.. Gewicht kan rare dingen doen. Anyway, ik hoog nu op naar 2500 kcal, zeker omdat ik stiekem hoop dat meer voeding me ook wat meer kracht gaat geven :rolleyes:
Weeg nu hetzelfde als 7 weken geleden, dus vind het dan ook wel safe om direct weer een stapje omhoog te nemen.

waarschijnlijk is je onderhoud hoger als je zelf denkt ;)

Precies dit! Goed te lezen dat je gewoon gelijk gebleven bent ondanks de cheats...wat dat betreft geldt gewoon dat het lichaam geen machine is die je eventjes inregeld. Het lichaam kan gewoon ineens rare dingen doen.

Je kunt je natuurlijk voorstellen dat dit trainingen naar mijn hart zijn..ook gezien de side comments. Ben benieuwd wat het voor je doet!:thumbs:

Die trainingen zien er heerlijk uit! Ik ga misschien ook maar eens op die manier trainen. ipv setjes van 10 reps. Misschien voelt dit ook wel een keer lekker.

Gewicht is een gek iets.. maar vergeet niet.. je bouwt spieren op dus je onderhoud gaat omhoog. :)
Lekker doorgaan en op naar meer kracht en muscles! :D

• #3.398
Dat zou ik alleen maar toejuichen :D

Precies dit! Goed te lezen dat je gewoon gelijk gebleven bent ondanks de cheats...wat dat betreft geldt gewoon dat het lichaam geen machine is die je eventjes inregeld. Het lichaam kan gewoon ineens rare dingen doen.

Je kunt je natuurlijk voorstellen dat dit trainingen naar mijn hart zijn..ook gezien de side comments. Ben benieuwd wat het voor je doet!:thumbs:
Had het eigenlijk niet verwacht.. Niet dat ik een rampscenario in mijn hoofd had, maar het had logisch geweest als er wat bij had gekomen :). Ach, mij hoor je niet klagen.. Doet me alleen maar goed: bevestigt wederom dat je de teugels af en toe kan laten vieren als je jezelf voor de rest aan het schema houdt.

Huidige manier van trainen valt goed bij je in de smaak.. Moet zeggen dat ik ook langzaam ga beseffen dat dit een heel andere manier van trainen is, wat mij tot nu toe veel meer voldoening dan voorheen brengt! Het plezier komt in ieder geval weer terug.
Sterker nog: door op een andere manier te trainen ben ik zoals vandaag helemaal stuk gegaan, veel meer dan wanneer ik een vooropgezet plan volg.

Die trainingen zien er heerlijk uit! Ik ga misschien ook maar eens op die manier trainen. ipv setjes van 10 reps. Misschien voelt dit ook wel een keer lekker.

Gewicht is een gek iets.. maar vergeet niet.. je bouwt spieren op dus je onderhoud gaat omhoog. :)
Lekker doorgaan en op naar meer kracht en muscles! :D
Zag dat je de laatste training ook meer volume hebt gepakt, lekker! Hoop dat je net als ik gaat merken dat je daar helemaal op stuk kunt gaan, heerlijk! ^^

Training van vandaag: LB 1

SQ 'conjugate method'

Heb er zelf geen kaas van gegeten en kan botweg zeggen dat ik momenteel te veel aan mijn hoofd heb om me bezig te houden met het volgen van een nieuwe programma op compounds. Echter heb ik het zeer getroffen met Tdwag en stelde hij zelf voor om wekelijks voor mij een programma op te zetten aan de hand van je 'conjugate method'. Veel variatie in oefeningen, veel werken aan techniek: klinkt mij erg goed in de oren. Van deze methode weet ik dus compleet niets, maar aangezien ik aardig vastzit had ik zoiets van ach, waarom niet.. :). We zullen zien of het wat oplevert!
3 x 20
3 x 25
3 x 32.5
3 x 37.5
3 x 42.5
3 x 47.5
3 x 52.5
3 x 55
3 x 58 laatste rep ging niet easy, maar had vandaag blijkbaar de moed om 'door te drukken'. Begin te vermoeden dat hier mijn zwakste punt ligt: bij de liftoff bij mezelf denken dat het toch best zwaar is om vervolgens er van uit te gaan dat ik er op ga falen waardoor ik het eigenlijk al direct opgeef en 'nee' schud zodat ik met hulp van Tdwag de bb wegleg. Gebrek aan vertrouwen? Dunno.. Heb nu ervaren dat wanneer ik 'faal' er niets gebeurt: Tdwag ondersteunt me terwijl ik simpelweg op mijn gat ga zitten en de bb op de steunen terecht komt :o. Heb 4 x 60 gehaald en mijn 1 RM is 67.5, Tdwag is er van overtuigd dat ik 70 sowieso kan, maar dat het een kwestie van gebrek aan vertrouwen is..
5 x 45
10 x 40 was niet precies de bedoeling er een 10tje van te maken, maar het ging zo ontzettend lekker en vlot dat het gewoon naar meer smaakte :)
Vandaag op mijn maximale 3RM getraind waarbij ik de laatste werkset op 97% zat.
Potdomme, dat was lekker :).

SLDL, tenen op schijfjes
20 x 22.5
18 x 30 VPR
12 x 35 PR
12 x 35
12 x 35
Ging top vandaag, heerlijke stretch.

En had toen eigenlijk al last van trillende beentjes :o.

Walking bb lunges
dubbele stap x 10 x 12
driedubbele stap x 10 x 12
Bij een 'dubbele stap' ga ik dus bijvoorbeeld 2 keer door mijn linkerbeen voordat ik een stap vooruit zet met de andere been. Driedubbele stap viel enorm tegen, brandde enorm en de laatste passen was werkelijk stappen door de hel :o. Kwam de laatste reps elke keer nog nauwelijks omhoog, hakte erin, lekker!

Box step ups, 20 cm
10 x bw + kick
10 x bw + kick
10 x bw + kick
10 x bw + kick

Cable glute kickback
10 x 9 hammies leeg :o
12 x 6.8
12 x 6.8
14 x 6.8

Rating
4.5 / 5 :heart: