Fitness Seller

Sanne's log

super training weer! High rep is slopend maar kan goed werken!

enne.. ook met eelt kan ik duimen hoor. :D

Hele berg (V)pr's zo kan ik je weer :D. netjes. goed bezig.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.483
Wat een volumes zeg! Hoeveel pauze neem jij tussen je setjes?
Dat was mijn nieuwe insteek, ben nog steeds verbaasd dat ik het elke training braaf volhoud :o.
Pauze is bij compounds (op max-effort dagen) wel wat langer, bij isolatie probeer ik tussen de halve á één minuut te zitten.
Behalve wanneer ik geen oordopjes in heb en ik wonderbaarlijk genoeg zin heb om sociaal te doen :rolleyes:

Wat leuk om te lezen dat je wat aan de filmpjes hebt:) trainingen gaan weer lekker zo te zien.
Absoluut Natty, lekker blijven filmen! ^^
Zit in een goede flow, wil dat vooral vasthouden!

Spierpijn! :o

Wat een heerlijke trainingen, gaat je goed af zo te lezen! En spannend wat betreft je sollicitatie :)
Het gaat eindelijk weer lekker, fijn om weer motivatie terug te hebben gevonden!
Nog 2 nachten slapen, dan weet ik eindelijk meer over de sollicitatie..!

super training weer! High rep is slopend maar kan goed werken!

enne.. ook met eelt kan ik duimen hoor. :D
Hij was weer lekker! Hoog volume is erg vermoeiend, maar ach, ga niet naar de gym om mooi en lui te wezen :o.
Blijf nog maar effe doorduimen dan... :D

Hele berg (V)pr's zo kan ik je weer :D. netjes. goed bezig.
Haha, precies! Aard van het beestje wil natuurlijk toch iets 'beter' dan een vorige training, dus dan maar de focus op vpr's nu ik hoog volume draai.. ;)

Training van vandaag: push

BP dynamic effort, paused speed @ 60%

12 x 20
3 x 27.5
3 x 27.5
3 x 27.5
3 x 27.5
3 x 27.5
3 x 27.5
3 x 27.5
3 x 27.5
3 x 27.5
Oh my, super boring dit.. :yawn:

Db incline press
18 x 9 VPR
10 x 10
13 x 9
12 x 9
13 x 9
Wederom het gevoel dat mijn armen veel eerder dan mijn borst faalt..

Db hex press
18 x 7 VPR
14 x 8 PR
15 x 8
15 x 8
16 x 8
Lekker heur, even wennen aan een stapje hoger en pakte het netjes op.

Db shoulder press
9 x 8 Ugh...
12 x 7
14 x 7
12 x 7
12 x 7

Skullcrushers
23 x 8 Kleine schijfjes waren nergens te vinden.. Dit sloeg echt nergens op, heb na deze set de kleintjes maar gewoon vriendelijk weggekaapt :rolleyes:
Natuurlijk wel eerst met mijn allerliefste glimlach erom gevraagd.. ;)
13 x 10.5
12 x 10.5
12 x 10.5
12 x 10.5

Cable tricep extension
15 x 6.8
11 x 6.8
10 x 6.8
16 x 4.5
19 x 4.5

Machine flyes
14 x 15
14 x 15
15 x 15
13 x 15
14 x 15

Rating
3.5 / 5

Mis mijn gymbuddy.. Het is in Tdwag z'n rug geschoten, dus moest het gisteren en vandaag (en morgen) in mijn eentje rooien.. :sad:

Bonusvraag
Over skullcrushers:
Met de stang als het ware je hoofd 'aantikken' of achter je hoofd mikken en de bb daar een beetje als het ware laten zakken?

Over skullcrushers:
Met de stang als het ware je hoofd 'aantikken' of achter je hoofd mikken en de bb daar een beetje als het ware laten zakken?
Eindeloze discussie volgens mij.. Ik doe ze altijd tot aan m`n haarlijn zeg maar. Sommige mensen zweren erbij om achter het hoofd te laten zakken.. Ik heb dan moeite om m`n ellebogen naar binnen te laten wijzen iig

Achter je hoofd is het een French press. Tegen je voorhoofd of net ervoor een skull crusher :p

In

Prima training toch! Wat betreft die skullcrushers gewoon beide eens proberen en kijken welk lekkerder voelt.. ;)

Nog leuke weekend plannen?? Beterschap voor @Tdawg

• #3.487
Eindeloze discussie volgens mij.. Ik doe ze altijd tot aan m`n haarlijn zeg maar. Sommige mensen zweren erbij om achter het hoofd te laten zakken.. Ik heb dan moeite om m`n ellebogen naar binnen te laten wijzen iig
Hmmm.. Tot net achter mijn hoofd heb ik het idee wel als het ware meer te gaan 'zwaaien' waardoor ik er meer stretch in heb, maar ben nog altijd zoekende naar de manier waarop ik hem nu echt het meest effectief uitvoer.. :scratch:

Achter je hoofd is het een French press. Tegen je voorhoofd of net ervoor een skull crusher :p

In
Dus jij vindt dat ik vooral vol op mijn hoofd moet mikken.. :o

Prima training toch! Wat betreft die skullcrushers gewoon beide eens proberen en kijken welk lekkerder voelt.. ;)

Nog leuke weekend plannen?? Beterschap voor @Tdawg
MMC toch? ;)
Dit weekend niets bijzonders gepland.. Ben mezelf mentaal aan het voorbereiden op het belletje over mijn sollicitatie morgen, en volgende week is de deadline voor mijn onderzoeksplan.. Spanning en sensatie :p.
Maare.. Jij hebt het vanavond beter bekeken, damn.. Laat je even weten welk toetje het is geworden? Zag bijvoorbeeld al iets met mars en mousse.. :o

Training van vandaag: pull

BOR

20 x 25
20 x 30
14 x 35
11 x 35
17 x 30

Lat pulldown, brede grip, slow
14 x 25
13 x 25
15 x 25
15 x 25
Net wat meer volume dan vorige week

Close grip reversed lat pulldown, slow
20 x 27.3
16 x 29.6
15 x 29.6
16 x 29.6
Ook net wat meer volume ten opzichte van vorige week..
Dit blijft toch één van mijn favorieten, vooral bij een langzame uitvoering. Brandt als een malle, heerlijk!

Straight arm pulldown
20 x 11
20 x 11
22 x 11 VPR
20 x 11
Heerlijk volume, echter weet ik wel waar vorige week spierpijn in mijn buik vandaan kwam.. Span mijn core enorm aan bij deze oefening, mooie bijkomstigheid lijkt me? :o

One arm cable row
18 x 14
20 x 14
17 x 14
18 x 14
Lang niet gedaan, vergeten hoe lekker deze voelt :heart:

Cable curl
10 x 14
12 x 11.3
11 x 11.3
11 x 11.3

Cable upright row
14 x 11.3
13 x 11.3
14 x 11.3
13 x 11.3

Rating
3.5 / 5

Gewoon lekker, al was het net iets te druk naar mijn zin, maar tsja, je kunt niet altijd alles hebben.. :rolleyes:

Wekelijkse update

Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 11 (2100 kcal) 63 +0.25 kg
Week 12 (2200 kcal) 61.75 -1.25 kg
Week 13 (2300 kcal) 62.25 + 0.5 kg
Week 14 (2300 kcal) 62.75 + 0.5 kg
Week 15 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 16 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 17 (2400 kcal) 63 + 0.25 kg
Week 18 (2400 kcal) 63 gelijk gebleven
Week 19 (2500 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 20 (2600 kcal) 64 + 1.25 kg

OEPS :roflol:
Kan dit niet helemaal verklaren.. Normaal houd ik van een cheat nauwelijks vocht vast, maar denk dat daar nu wel sprake van is.. Ten minste, ik hoop dat het vooral vocht is :o.
Afgelopen woensdag AYCE tapa's, veel vetter dan AYCE sushi, dus wellicht daarom dit resultaat? :scratch:

Nope, geen paniekmodus deze keer. Blijf lekker op 2600 kcal hangen, wellicht trekt het nog bij :).

Lekkere training!

Ik had vorige week toevallig ook een AYCE tapas cheat, waar ik normaal vooral losga op sushi, stokbrood en burgers. Resultaat was een dikke kilo erbij de dag erna, die twee dagen later weer foetsie was. Kan dus heel goed daarmee te maken hebben :D

Lekkere training! zalig dat volume he!
Ben benieuwd waar ik morgenochtend zin in heb als ik dit zo lees... *laatfooninautoliggenengaattrainenvoorhetwerk*

Ik herken de spierpijn in mijn buikspieren nu... :o heb iktnog nooit gehad.. tot ik gisteren die abwheel had geprobeerd.. man wat voel ik mijn buikspieren nu :D

Je gewicht.. bekijk het over 5 weken..dan ben je maar 0,25 per week aangekomen ;)
je doet het super!

Dat moet een serieuze pomp hebben opgeleverd :D

In
Inderdaad eindeloze discussie, maar ik denk dat de consensus is skull crusher tot voorhoofd. Dat french press zittend of staand is en dat achter het hoofd lying triceps extension is:)

OEPS :roflol:
Kan dit niet helemaal verklaren.. Normaal houd ik van een cheat nauwelijks vocht vast, maar denk dat daar nu wel sprake van is.. Ten minste, ik hoop dat het vooral vocht is :o.
Stel dat het geen vocht is, kan je dan zo'n 9000-10.000 kCal boven normaal hebben gegeten deze week?

Uppen naar 2700 :D

Die oef voor tricep doe ik het liefst zakken diep achter me hoofd
Krijg ik veel betere 'stretch'
Rom voelt veel groter.

Gewoo doen wat voor jou het beste voelt.

*duimt voor je*

Goeie gainzzzz kanjer :)

Hopelijk vandaag mooi nieuws! Bummer dat je vent ook al rugpijn heeft. *joint de club*.

Gefeliciteerd! :bow:

Congratz meid. :D

• #3.500
Lekkere training!

Ik had vorige week toevallig ook een AYCE tapas cheat, waar ik normaal vooral losga op sushi, stokbrood en burgers. Resultaat was een dikke kilo erbij de dag erna, die twee dagen later weer foetsie was. Kan dus heel goed daarmee te maken hebben :D

Lekkere training! zalig dat volume he!
Ben benieuwd waar ik morgenochtend zin in heb als ik dit zo lees... *laatfooninautoliggenengaattrainenvoorhetwerk*

Ik herken de spierpijn in mijn buikspieren nu... :o heb iktnog nooit gehad.. tot ik gisteren die abwheel had geprobeerd.. man wat voel ik mijn buikspieren nu :D

Je gewicht.. bekijk het over 5 weken..dan ben je maar 0,25 per week aangekomen ;)
je doet het super!
Heerlijk, hoog volume bevalt me prima!
Heb net gelezen over je spierpijn in je abs, zelf vind ik dat echt verschrikkelijk om te hebben :o.

Ehm..alle?

Don't worry about the 1.25kg's ;) En ik duim voor je morgen!!:D
Het duimen heeft geholpen! :D
Zie update, ben wel benieuwd wat de weegschaal aankomend weekend gaat zeggen.. :o

Dat moet een serieuze pomp hebben opgeleverd :D
Voor minder doe ik het niet wanneer ik hoog volume doe! ;)

Inderdaad eindeloze discussie, maar ik denk dat de consensus is skull crusher tot voorhoofd. Dat french press zittend of staand is en dat achter het hoofd lying triceps extension is:)
Hmm, houd wel van discussies, zal er nog eens wat meer info over opzoeken.. Denk dat het vooral belangrijk is dat je een goede stretch voelt en je als het ware je triceps voelt 'vollopen'. Ik ga volgende week maar eens een paar reps variëren met tot hoofd - achter hoofd, kijken waar ik nu daadwerkelijk het verschil in voel.

Stel dat het geen vocht is, kan je dan zo'n 9000-10.000 kCal boven normaal hebben gegeten deze week?
Ehh.. Dat was een sarcastische vraag, neem ik aan hè? :o
Want, true true, dat moet onmogelijk zijn..

Uppen naar 2700 :D

Die oef voor tricep doe ik het liefst zakken diep achter me hoofd
Krijg ik veel betere 'stretch'
Rom voelt veel groter.

Gewoo doen wat voor jou het beste voelt.
Haha, vreetbeest, dat zou feest voor me zijn :D.
Zo te lezen voel jij bij het zakken achter je hoofd dus ook meer 'stretch'.. Heb je dan (net als ik) wel het idee dat het 'cheaten' met de uitvoering dan op de loer ligt? Ik moet dan bijvoorbeeld wel tijdens de uitvoering heel bewust mijn ellebogen naar 'binnen' houden..

Hoe voelt dat, die eelt op je duimen? ;)

Wil grrrrroeien! :D

Hopelijk vandaag mooi nieuws! Bummer dat je vent ook al rugpijn heeft. *joint de club*.
Misschien kunnen jullie tips met elkaar uitwisselen.. ;)
Enne.. Thanks!! :D

Yieeeeehaaaa, dankjewel! :D

Training van vandaag: LB 1

SQ, max effort, brede stance

10 x 20 ATG
3 x 20 Dafaq, voelt wel heel erg weird om breed te squatten..
3 x 25
3 x 32.5
3 x 37.5
3 x 42.5 Begin steeds minder lekker te voelen, knieën klappen snel naar binnen
3 x 47.5 Waardeloze uitvoering, knieën klappen naar binnen
3 x 47.5 Een laatste poging, maar brede stance vind ik gewoon zwaar ruk
3 x 52.5 Vanaf dit setje gewoon verder met mijn normale stance
3 x 55
2 x 60
3 x 60 100 % van mijn 3RM. Ooit 4 reps er op kunnen halen.. 1RM nog steeds 67.5.
Het idee is om op dynamic effort SQ met de brede stance te oefenen. Ben er zelf nog niet zo'n fan van om het te doen, puur omdat ik geen zin heb in pijnlijke knieën, en die knieën zwabberen toch echt naar binnen als ik breed ga staan. Tdawg noemt het mijn zwakke punt waar dan juist op geoefend moet worden. Weet zelf nog niet echt wat ik ervan moet denken...

SLDL, tenen op schijfjes
20 x 27.5
20 x 32.5 VPR
12 x 37.5 PR
17 x 35 PR

Reversed lunges met een 'zak' op rug
30 x 8
30 x 10
26 x 12
26 x 12
24 x 12
Burnnnn!

Plate loaded incline leg press, slow
17 x 40
17 x 40
17 x 40
17 x 40

Hyperextensions, tenen naar buiten
12 x bw
12 x bw
12 x bw
12 x bw
Door @lloydatoni zin gekregen om hyperextensions nog maar weer eens uit de kast te trekken :o.

Rating
3 / 5
Puur gevoelsmatig, cijfermatig is training absoluut meer waard.

Dikke onderzekerheidsfit vandaag. Raakte aan de praat met een zogenoemde 'fitchick'. Prachtig lijf enzo, werd erg onzeker. Weet dat je jezelf niet met anderen moet vergelijken, maar ik begin gewoon zwaar gefrustreerd te worden. 'Maar kijk eens van hoe ver je komt', wordt er dan gezegd. Oké, prima, leuk allemaal, maar daar koop ik niets voor. Feit blijft dat ik aan het trainen ben voor een bepaald fysiek dat eigenlijk zonder operatie onmogelijk is. Dan walg ik van de losse huid bij mijn buik en armen, en voel ik me volledig misplaatst in de gym. Vervolgens begin ik me af te vragen wie ik eigenlijk denk te zijn, om bijvoorbeeld naar zo'n Summer Meeting van United Bodybuilding te gaan, en ben ik bang daar volslagen voor lul te lopen.
./exit rant

Tussentijdse update
Neiging tot Marvinnen door het nieuws dat ik gister kreeg :o.
Wat mij gister toch gebeurde.. Ben er nog steeds een beetje sprakeloos over, totaal niet verwacht :o.
Uit de tientallen sollicitaties werd ik dus uitgenodigd voor een eerste gesprek. Vond ik al een compliment an sich, aangezien ik nog aan het afstuderen ben in het vakgebied dus zeer weinig ervaring heb. Ik zou gisteren gebeld worden of ik op een tweede gesprek mocht komen, omdat er uiteindelijk 2 kandidaten door zouden gaan voor een laatste gesprek. En er werd maar niet gebeld.. Werd er doodnerveus van. 's Middags ging de telefoon dan ein-de-lijk. Kreeg ik te horen dat ik geen tweede gesprek zou krijgen. Dus ik dacht 'tsja, da's kut, maar lag wel in de lijn der verwachtingen, het was het proberen waard'.
Maar vervolgens werd dus uitgelegd dat ze geen tweede gesprek met me willen, maar wel een arbeidsvoorwaardengesprek :o.
Dus.. Gisteravond zeer spontaan het fijne nieuws wezen vieren met AYCE sushi.. En hoorde 's avonds dat mijn schone mams me vrijdag ook nog eens meeneemt vrijdag naar de Markthallen (episch food heb je daar!) en Hotel New York (epische tiramisu! :heart:). Met Pasen naar Shizen.. De lol kan niet op :o.
Neiging tot compenseren is zeer groot, al helemaal omdat ik op onverklaarbare wijze na een lange periode van stilstand juist ineens 1.25 kg aankwam.. Dus tsja, heb het een klein beetje lastig, maar blijf gewoon de overige dagen op 2600 zitten. Mocht ik het te hard vinden gaan, kan ik nog altijd een kleine minicut tussendoor inpassen.
Irritant is dat, willen cutten en bulken tegelijk :rolleyes:.

Terug
Naar boven