MuscleMeat

Sanne's log

Als het goed is moet je meer kunnen benchen met elbows tucked.

Bij dl is eigenlijk bij iedereen de lift off het zwaarst. Zodra hij over de knie is heb je hem sowieso wel.
Volgens mij doen veel pl-ers ook Pauzed dl om te verbeteren.

Toch @Pleurklaat ?

Lekkere training.
:eek: 5 verschillende PWO's?
welke bevallen je?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.643
3x90 rack pulls? Damn girl, dat is nice!
Dankjewel!
Vind het wel opvallend dat ik bij de conventionele DL laatst maar 1 x 80 deed, 3 x 90 bij rack pulls ging nog soepel ook..
Werk aan de winkel, ga aan de lift-off werken :).

Als het goed is moet je meer kunnen benchen met elbows tucked.

Bij dl is eigenlijk bij iedereen de lift off het zwaarst. Zodra hij over de knie is heb je hem sowieso wel.
Volgens mij doen veel pl-ers ook Pauzed dl om te verbeteren.

Toch @Pleurklaat ?
Precies wat je zegt, als ik hem eenmaal bij mijn knieën heb gaat de rest sowieso lukken..
Paused DL doe ik nu ook af en toe, vind het enorm killing :o.

Ben ook benieuwd wat @Pleurklaat er van vindt :).

Lekkere training.
:eek: 5 verschillende PWO's?
welke bevallen je?
Ghehe, lekker hè, eens flink ingeslagen her en der toen er goede reclames waren!
Gister het huismerk van Myprotein geprobeerd, ik ging er lekker op!

Training van vandaag: pull

Jaaaa, was t'r al bang voor, rug enorm vermoeid door de rack pulls gisteren.. Viel vandaag dus tegen :o.

Lat pulldown, achter nek
16 x 25
20 x 25
14 x 27.3
14 x 27.3

Close grip reversed pulldown
20 x 29.6
14 x 32 slow
15 x 32 slow
14 x 32 slow

Straight arm pulldown
12 x 13.3
16 x 11
16 x 11
17 x 11

One arm cable row
20 x 14
17 x 16.3
17 x 16.3
15 x 16.3

Bicep overhead curls
10 x 6.8
12 x 4.5
14 x 4.5
12 x 4.5

Cable upright row
15 x 14
12 x 14
13 x 14
13 x 14

Facepulls
10 x 14
10 x 14
10 x 14
10 x 14

Rating
3 / 5
Tevreden gezien mijn rug nog beurs voelt van gisteren.. Het zij zo, was gewoon een training waar niets bijzonders aan is maar voor wat ik vandaag in huis had ging het lekker :).

Wekelijkse update
Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 11 (2100 kcal) 63 +0.25 kg
Week 12 (2200 kcal) 61.75 -1.25 kg
Week 13 (2300 kcal) 62.25 + 0.5 kg
Week 14 (2300 kcal) 62.75 + 0.5 kg
Week 15 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 16 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 17 (2400 kcal) 63 + 0.25 kg
Week 18 (2400 kcal) 63 gelijk gebleven
Week 19 (2500 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 20 (2600 kcal) 64 + 1.25 kg
Week 21 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 22 (2600 kcal) 64 - 1 kg
Week 23 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 24 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven

Een kilo meer tegenover vorige maand. Prima, blijf nog even zo doorgaan op 2600 :).

Vind toch wel goeie training sanne:)

Ik vind rackpull een heerlijke oefening! Het is alleen net te belastend om nog bovenop m'n deadlifts te gooien.

Mooie pull training weer

Gewicht gaat mooi zeg! Geen trek?

Mazzel gehad dus met de PWO's. Zo jammer dat er bijna geen samples zijn....

Lekkere training! zeker prima na een zware training ervoor!
Gewicht gaat ook mooi zo! je ziet het.. vertrouw je lijf en jezelf gewoon he! :thumb:

shrugs doe je nooit?

Log je alle calorieen eigenlijk netjes, inclusief de cheats en treats?

• #3.650
Vind toch wel goeie training sanne:)
Dankjewel Flex, voelde me wel aardig beurs achteraf :o

Ik vind rackpull een heerlijke oefening! Het is alleen net te belastend om nog bovenop m'n deadlifts te gooien.

Mooie pull training weer
Heb het idee dat ik gewoon te weinig 'aanpak' met rackpulls.. Vind de ROM zo ontzettend klein, vind dat niet fijn :o.

Gewicht gaat mooi zeg! Geen trek?
Moet zeggen dat ik 2600 exact een juiste hoeveelheid kcal vindt.. Krijg trek wanneer ik dat 'mag' krijgen en voor de rest voel ik me gewoon voldaan. Tot nu toe gaat de gewichtstoename zoals ik wilde: langzaam maar gestaag. Maar ik houd veel te veel van eten, dus hoop stiekem wel dat ik nog wat keertje voeding kan gaan ophogen :rolleyes:

Mazzel gehad dus met de PWO's. Zo jammer dat er bijna geen samples zijn....

Lekkere training! zeker prima na een zware training ervoor!
Gewicht gaat ook mooi zo! je ziet het.. vertrouw je lijf en jezelf gewoon he! :thumb:
Heb vooral mazzel met Tdawg die het ineens in zijn hoofd kreeg te willen experimenteren met verschillen pwo's :roflol:
Overigens heb ik gezien dat we bij United Budybuilding een heeeuuul mooie goodiebag krijgen, dus daar zit vast wel wat in.. :eyebrow:

De ene week die ik upright rows en de andere week shrugs.. Vind je het één van de twee 'beter' dan de ander, of vind je überhaupt dat je deze twee helemaal niet kunt afwisselen maar dat je ze beide nodig hebt?

Log je alle calorieen eigenlijk netjes, inclusief de cheats en treats?
Noem mezelf niet voor niets lichtelijk autistisch.. :o
A-L-L-E-S wordt gelogd, tot en met de olie waar ik mijn kip ik bak aan toe :rolleyes:
Als ik 's avonds bijvoorbeeld AYCE heb log ik uiteraard niet. Ik eet overdag dan gewoon minder koolhydraten en vet :).

Mooie trainingen zeg. Ik vind oprecht dat je goed sterk bent :eek:.
Binnenkort maar eens wat deficit deadifts in de strijd gooien om aan je lift-off te werken zou ik zeggen!

Toch nog een beste training ondanks dat je rug nog vermoeid was! Tsja de deadlift lift-off blijft gewoon erg lastig, denk dat verl mensen daar last van hebben. Als die eenmaal voorbij de knietjes is, gaatie inderdaad "gewoon" :rolleyes:

Noem mezelf niet voor niets lichtelijk autistisch.. :o
A-L-L-E-S wordt gelogd, tot en met de olie waar ik mijn kip ik bak aan toe :rolleyes:
Als ik 's avonds bijvoorbeeld AYCE heb log ik uiteraard niet. Ik eet overdag dan gewoon minder koolhydraten en vet :).
Dat lichtelijk autistisch hebben er meer (guilty as charged....), maar als je toch geen schatting van je AYCE maakt heb je nog steeds geen goed inzicht in de daadwerkelijke balans tussen verbruik en consumptie. Ver moedelijk ligt je verbruik nu rond de 2100 per dag bij gemiddelde activiteit, zo iets? Dus met 2600 kCal zet je een kilo vet per 2 weken aan denk ik. Maar als het op 2300 kCal ligt dan verdubbelt die tijd bijna.

Ik ben wat loggen ook aardig autistisch, maar niet zo erg als vroeger. Een kleine banaan is ongeveer 80 g dus dan ga ik niet nog op werk mijn banaan afwegen bijv. Tijdens de cut log ik ook de refeeds, maar ook een beetje globaal. Heb na jaren van autistisch loggen een soort interne weegschaal en calorieteller ontwikkeld:p Best erg eigenlijk.

Ik ben wat loggen ook aardig autistisch, maar niet zo erg als vroeger. Een kleine banaan is ongeveer 80 g dus dan ga ik niet nog op werk mijn banaan afwegen bijv. Tijdens de cut log ik ook de refeeds, maar ook een beetje globaal. Heb na jaren van autistisch loggen een soort interne weegschaal en calorieteller ontwikkeld:p Best erg eigenlijk.
Ha ha, dat is het beste een interne calorieteller... :p
Maar serieus, als je het een tijdje nauwkeurig hebt bijgehouden, weet je je onderhoud precies, en krijg je er wel een gevoel voor of je daar boven of onder zit.

• #3.657
Mooie trainingen zeg. Ik vind oprecht dat je goed sterk bent :eek:.
Binnenkort maar eens wat deficit deadifts in de strijd gooien om aan je lift-off te werken zou ik zeggen!
Dankjewel Basma :). Ben zelf absoluut niet tevreden over mijn compounds, maar er wordt hard aan gewerkt.. ;). Als ik kijk naar andere vrouwen die compounds doen kunnen die al snel heel wat meer liften, bij mij gaat het niet zo rap omhoog..
Doe nu varianten van DL, deze week ook deficit! Slow deadlifts doe ik inmiddels ook, killing, maar stiekem juist zo lekker :o.

Toch nog een beste training ondanks dat je rug nog vermoeid was! Tsja de deadlift lift-off blijft gewoon erg lastig, denk dat verl mensen daar last van hebben. Als die eenmaal voorbij de knietjes is, gaatie inderdaad "gewoon" :rolleyes:
Had het gevoel alsof heel mijn rug bont en blauw was :p.
Hoop dat deficit DL's me uiteindelijk weer verder brengen.. In ieder geval fijn dat ik weet wat mijn zwakke punt is :).

Dat lichtelijk autistisch hebben er meer (guilty as charged....), maar als je toch geen schatting van je AYCE maakt heb je nog steeds geen goed inzicht in de daadwerkelijke balans tussen verbruik en consumptie. Ver moedelijk ligt je verbruik nu rond de 2100 per dag bij gemiddelde activiteit, zo iets? Dus met 2600 kCal zet je een kilo vet per 2 weken aan denk ik. Maar als het op 2300 kCal ligt dan verdubbelt die tijd bijna.
Ghehe, houd jij het ook nauwkeurig bij? Welk programma gebruik je?
2100 kcal ligt onder mijn onderhoud, op dat aantal kcal val ik af.. Ik blijf ongeveer gelijk als ik rond de 2300 á 2400 kcal zit. Lijkt me ook wel realistisch met 5 trainingen in de week? Lijkt me sterk dat die kilo die ik per maand gain dan allemaal vet is.. Al helemaal gezien het feit dat ik nu ongeveer 300 kcal boven onderhoud zit, kan toch nooit allemaal vet zijn dat ik dan gain? Ben overigens benieuwd wat anderen ervan denken? Begin nu te twijfelen aan mijn aanpak :o. Bijvoorbeeld @Pillz , @natty87 , @SP1988 , wat denken jullie?
AYCE en/of cheatday is overigens natuurlijk ook niet wekelijks. Meestal één a twee keer in de maand. Daar omheen wel soms wat uit eten, maar dan houd ik me gewoon netjes in en pas ik de rest van de dag aan :).

Een banaan weeg ik inmiddels ook niet meer hoor :p. Maare.. Rauwe cacaopoeder, jam, pindapasta, rijst, melk etc. allemaal wel.. :)
Geef mij ook zo'n interne weegschaal :p. Soms test ik mezelf af en toe door iets te smeren of vol te doen met wat ik denk van 'dat is ongeveer zoveel of zoveel gram'. Zit er niet vaak naast, maar toch.. Ik vertrouw mezelf nog niet goed genoeg om het zonder Fatsecret te doen :rolleyes:.

Ha ha, dat is het beste een interne calorieteller... :p
Maar serieus, als je het een tijdje nauwkeurig hebt bijgehouden, weet je je onderhoud precies, en krijg je er wel een gevoel voor of je daar boven of onder zit.
Ik wil er ook eentje! :p
Heb vorig jaar heel lang gedaan over het berekenen van mijn onderhoud, heeft zo'n 2 a 3 drie maanden geduurd voor ik er redelijk zeker van was..

Durf niet op mijn gevoel af te gaan :o

Training van vandaag: LB 1

SQ, max effort
Alles een halve kg omhoog ten opzichte van 2 weken geleden
10 x 20
5 x 22.5
3 x 27.5
3 x 35
3 x 40
3 x 45
3 x 50
3 x 55 Weer het mentale gedeelte, 'het voelt zo zwaar' terwijl Tdawg zegt 'als je 3RM 60 kg is hoort dit ook zwaar te voelen' :o
3 x 57.5
5 x 60 VPR
3 x 50
11 x 40
Meh. Muh. Mah. Die laatste rep van 60 kg ging absoluut enorm moeizaam en heulemaal niet netjes. Als in: heb nu direct pijnklachten in mijn rechterknie..
Volgende week maar eens boxsquats proberen. Misschien kan ik dan ook eindelijk eens wennen aan wat meer gewicht op mijn nek en dan niet gelijk denken van 'dit is te zwaar'.
Echt hoor, die klote mindfucks. Ben er wel onderhand klaar mee. Er hoort gewoon progressie in te zitten. Vorig jaar november haalde ik volgens mij 4 x 60, nu maar één rep meer. Dat vind ik gewoon boute progressie.

SLDL, tenen op schijfjes
20 x 30
16 x 37.5 VPR
10 x 40 PR
16 x 35

Walking bb lunges
20 x 18
20 x 20.5
20 x 20.5
20 x 20.5

Step ups, 20"
20 x bw
20 x 5
20 x 7.5 PR
20 x 7.5
Had ik eigenlijk niet moeten doen.. Protesterende rechterknie.

Cable kickbacks
10 x 11.3
10 x 11.3
10 x 11.3
10 x 11.3

Rating
3.5 / 5

Weet je wat het gewoon is.. Ik wil iets wat ik niet kan bereiken. Sprak vandaag een vrouw die er ook vaak is als ik train, en zij gaat in juni het podium op. Kan er niets aan doen, maar vind dat gewoon hartstikke gaaf en zou dat ook gewoon graag willen. Voel me net zo'n jengelend kind, ik wil ook! Maar tsja, dan kijk ik in de spiegel, en dan zie ik dat verlepte lijf.. Hartstikke leuk en tof hoor, dat ik zoveel ben afgevallen, maar then again: toen was ik beperkt, en nu nog steeds. Stel hè, stel dát ik eindelijk het geld bij elkaar heb voor een buikwandcorrectie, dan kan ik alsnog niet doen wat ik zou willen. Want bij mijn triceps hangt ook vel, en tussen mijn bovenbenen ook.
Echt hoor, ik raad niemand aan ooit zo'n dik te worden. It scars you for life.
Goed, dat was even wat negatief gespui.. Wil niet heel slap overkomen, maar soms springen de tranen in mijn ogen van pure frustratie. Vind het gewoon kloten.

On the other side, ook maar even wat positiefs.. Vanavond uit eten bij Jamie Oliver in de Markthallen voor een verjaardag. Ben wel benieuwd hoe dat gaat smaken.

300 boven onderhoud kan prima.

No way dat je zoveel vet gaint

Dan 9000 bovenop je onderhoud is pas 1 kilo.

Enige manier om het echt precies te weten is je vet % te laten meten.

Je kunt natuurlijk ook van de spiegel uit gaan maar bij mij persoonlijk werkt dat niet zo heel goed. Snel een vertekend beeld.

Zal vast en zeker niet alleen maar vet gainen;)

En die ayce 1x in de zoveel tijd maakt ook helemaal niets uit. Mijn cheat is gewoon een hele dag vaak. Maar in de cut wil ik t wel wat meer proberen te beperken. Al maakt het volgens mij niet heel veel uit met gewicht of %.

Sorry Sanne, wilde niet met je mind fucken maar mijn gedachten gingen op de loop bij die cijfertjes. Het is wat Pills zegt dat voor iedere 9000 (of 8000 als je een beetje water meerekent) kCal boven je verbruik, je maximaal 1 kg vetweefsel kan aanzetten. Hoeveel van die 9000 kCal extra je voor aanmaken voor spierweefsel gaat gebruiken (wat toch de bedoeling is) is veel moeilijker te zeggen, maar hopelijk aardig wat. Maar reeel gesproken, 4 kg spieren in een jaar, dat is een heel mooi jaar lijkt me, dus 300 g per maand. Ik zou er heel blij mee zijn, want het gaat mij niet meer lukken.

Terug
Naar boven