AndroidHealthClinic

Sanne's log

En die ayce 1x in de zoveel tijd maakt ook helemaal niets uit. Mijn cheat is gewoon een hele dag vaak. Maar in de cut wil ik t wel wat meer proberen te beperken. Al maakt het volgens mij niet heel veel uit met gewicht of %.
Daar ben ik het dan niet mee eens. Als je eens in de 10 dagen een AYCE met 2000 kC extra doet, dan ligt je gemiddeldde gebruik de andere dagen dus 200 kCal hoger.

Daar ben ik het dan niet mee eens. Als je eens in de 10 dagen een AYCE met 2000 kC extra doet, dan ligt je gemiddeldde gebruik de andere dagen dus 200 kCal hoger.

Ja zeker ligt je inname gemiddeld dan wel hoger. Maar of je heel veel verschil gaat merken daardoor. Mwa. Tenminste das mijn ervaring. Al heb ik nog niet getest Hoe het resultaat zal zijn als ik t bij 1 meal houd. :D

Je frustratie is geheel terecht meis! Misschien de focus op andere doelen leggen die wel haalbaar zijn? Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, want als je mega graag dat podium op wil en je lijf dat niet toelaat dan is dat hartstikke klote!!

Heb je wel eens jou ayce dagen gelogd? Misschien 1 x achteraf doen zodat je een idee hebt.

Echt meid.. ik heb zoveel respect voor je. En wie zegt dat het podium niet haalbaar is? Er zijn kansen genoeg en dromen om achterna te jagen. Zeg nooit het lukt me niet.. want ik geloof best dat het je kan lukken!
Weet je.. ik heb die droom ook.. nog steeds... en ik denk nu ook.. onmogelijk dat dat ooit haalbaar is. En nee ik heb dan wel geen overtollig vel of de dingen die jouw dwarsliggen.. maar bij mij komt er totaal gewoon geen massa op... maar ik zal niet stoppen met dromen en dat moet jij ook beslist niet doen.
Je kan meer dan je denkt! en ook met je lijf! ;)

Lekker getraind. en die mindfuck ga je ook winnen! Nu lekker eten en genieten! zo een cheat zal je echt niet veel doen. Trust yourself! Dat kan jij echt!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.665
300 boven onderhoud kan prima.

No way dat je zoveel vet gaint

Dan 9000 bovenop je onderhoud is pas 1 kilo.
Het leek me zelf ook erg sterk.. Zou dan alleen pap ipv spier aanzetten, niet bepaald de bedoeling :rolleyes:

Enige manier om het echt precies te weten is je vet % te laten meten.

Je kunt natuurlijk ook van de spiegel uit gaan maar bij mij persoonlijk werkt dat niet zo heel goed. Snel een vertekend beeld.

Zal vast en zeker niet alleen maar vet gainen;)

En die ayce 1x in de zoveel tijd maakt ook helemaal niets uit. Mijn cheat is gewoon een hele dag vaak. Maar in de cut wil ik t wel wat meer proberen te beperken. Al maakt het volgens mij niet heel veel uit met gewicht of %.
Vet meten is door huidoverschot en vreemde verhoudingen (bovenlichaam is ongeveer een kledingmaat kleiner dan mijn onderlichaam) een lastig dingetje.. Wil echter misschien wel eens zo'n dexascan laten maken. Mocht ik daar dadelijk de financiële ruimte voor hebben lijkt het me erg interessant dat eens te doen!

Overigens heb ik aanstaande zaterdag weer eens zo'n cheat als in: een zaterdag lang gewoon eten waar ik zin in heb. Die ene keer in de maand zet volgens mij inderdaad niet echt zoden aan de dijk..

Sorry Sanne, wilde niet met je mind fucken maar mijn gedachten gingen op de loop bij die cijfertjes. Het is wat Pills zegt dat voor iedere 9000 (of 8000 als je een beetje water meerekent) kCal boven je verbruik, je maximaal 1 kg vetweefsel kan aanzetten. Hoeveel van die 9000 kCal extra je voor aanmaken voor spierweefsel gaat gebruiken (wat toch de bedoeling is) is veel moeilijker te zeggen, maar hopelijk aardig wat. Maar reeel gesproken, 4 kg spieren in een jaar, dat is een heel mooi jaar lijkt me, dus 300 g per maand. Ik zou er heel blij mee zijn, want het gaat mij niet meer lukken.
Haha, dat maakt niet uit hoor, vind het alleen maar fijn als mensen met me meedenken! Zoals ik hierboven bij Natty zei, lijkt het me als ik daar de financiële ruimte voor heb het wel erg fijn een dexascan te laten maken, en dan een jaar of iets dergelijks weer eentje. Denk dat ik dan betrouwbare statistieken heb waar ik mijn plan verder op kan voortbouwen..

Maare.. Als het schandalig uit de hand is gelopen kan wat Marvinnen hier en daar ook niet echt kwaad.. :rolleyes:

Ja zeker ligt je inname gemiddeld dan wel hoger. Maar of je heel veel verschil gaat merken daardoor. Mwa. Tenminste das mijn ervaring. Al heb ik nog niet getest Hoe het resultaat zal zijn als ik t bij 1 meal houd. :D
Haha, ben nu wel erg benieuwd naar één van je cheatdagen.. Kan me nog een foto herinneren van een kastje waar nog koekjes in lagen die over waren gebleven ofzo? :p

Je frustratie is geheel terecht meis! Misschien de focus op andere doelen leggen die wel haalbaar zijn? Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, want als je mega graag dat podium op wil en je lijf dat niet toelaat dan is dat hartstikke klote!!

Heb je wel eens jou ayce dagen gelogd? Misschien 1 x achteraf doen zodat je een idee hebt.
Ugh, dat is het inderdaad meid, ik weet dat ik vooral realistische moet blijven en daar het beste mijn doelen op kan aanpassen, maar het gevoel dat de kans op het podium te komen mij ontnomen wordt (door mezelf, ben natuurlijk niet zo dik geweest omdat iemand me aan het force-feeden was ofzo :p) blijft gewoon kut.
En af en toe ben ik in een rant-bui en moet ik dat even kwijt :o.

Zaterdag komt er weer een dag met cheat, ik ga het eens bijhouden! :D

Echt meid.. ik heb zoveel respect voor je. En wie zegt dat het podium niet haalbaar is? Er zijn kansen genoeg en dromen om achterna te jagen. Zeg nooit het lukt me niet.. want ik geloof best dat het je kan lukken!
Weet je.. ik heb die droom ook.. nog steeds... en ik denk nu ook.. onmogelijk dat dat ooit haalbaar is. En nee ik heb dan wel geen overtollig vel of de dingen die jouw dwarsliggen.. maar bij mij komt er totaal gewoon geen massa op... maar ik zal niet stoppen met dromen en dat moet jij ook beslist niet doen.
Je kan meer dan je denkt! en ook met je lijf! ;)

Lekker getraind. en die mindfuck ga je ook winnen! Nu lekker eten en genieten! zo een cheat zal je echt niet veel doen. Trust yourself! Dat kan jij echt!
Jij weet als geen ander hoe frustrerend het is als je iets heel erg graag wilt maar je een bepaald doel ondanks je zet niet kan bereiken.. Je hebt niet op alle factoren invloed, en als je geen invloed kunt uitoefenen op iets dat je in de weg staat, ben je gewoon fucked :o.
Wat een enorm lief oppeppend berichtje, dankjewel lieverd :kiss:

Training van vandaag: UB

BP

10 x 20
10 x 27.5
10 x 32.5
5 x 37.5
9 x 32.5
11 x 30
Net wat andere setjes dan voorgaande weken, voelde fijn.

OHP
13 x 15.5
10 x 17
4 x 20 Wilde het weer eens met een normale bb proberen ipv ez-bar, maar dat voelde totaal niet lekker :o
10 x 17
8 x 17
12 x 15.5
Enkele reps minder, maar toch best wat stevigere gewichten dan vorige UB-trainingen, schouders waren er klaar voor vandaag :)

Lat pulldown, smalle grip
20 x 32 De-laatste-reps-met-een-gezicht-waar-alleen-mijn-moeder-van-kan-houden
13 x 32
15 x 29.6
13 x 29.6
15 x 29.6
Heerlijk om de negatives langzaam en gecontroleerd te doen, rug loopt dan helemaal vol :heart:

Lat pulldown, brede grip
15 x 25
14 x 25
15 x 25
14 x 25
16 x 25
Rustige en gecontroleerde uitvoering, heb het idee dat het me zo veel meer brengt dan 'gewoon je ding doen'

SS db side raises / db front raises
15 x 4 / 5
10 x 5 / 7.5
10 x 5 / 7.5
10 x 5 / 7.5

Tricep pushdown
25 x 18 VPR?
17 x 20.3
16 x 20.3
16 x 20.3
15 x 20.3
Steviger volume en krachtigere setjes dan afgelopen trainingen, nice!

Rope hammer curls
18 x 14 VPR
12 x 14
12 x 14
11 x 14
11 x 14

Rating
3.5 / 5
Ging lekker, niet veel bijzonders. Net wat sterkere UB-training dan normaal het geval is, fijn!

Jamie's Italian
Gisteren wezen nommen bij Jamie's in de Markthallen. Leuk om er eens gegeten te hebben, maar zou er niet een tweede keer terug willen komen.. Het was lekker, maar had er eigenlijk meer van verwacht.

Vooraf: crispy mushrooms uit te oven met pittige arrabiatasaus en mozzarella (was lekker, maar niet bepaald bijzonder)
Hoofd: gegrilde featherblade steak met Italiaans gekruide frieten & regenboogsalade (steak was zo plat als een dubbeltje en er zaten zeentjes in. Wel lekker gekruid though, peperig, en de patatjes waren ook prima :rolleyes:)
Na: warm chocolade taartje met een lopend hart, geserveerd met caramel ijs & praline (ooooomfg, chocolade-iets met iets vloeibaars erin, ik houd d'r van! Alleen.. Vanille-ijs ipv caramel ijs, en geen praline..)

Ik lees wat over podium, maar meid nooit zeggen dat iets niet mogelijk is. Ik kom zelf van anorexia, zit momenteel 10kg boven me gewicht dan ik zou moeten van de arts en heb zelfverzekerd op het podium gestaan. Dat is de reden waarom je er voor zou moeten gaan, door een mooi doel te stellen en behalen wat je zeker kan krijg je in alles meer zelfvertrouwen is het mooie. En met hard trainen en een goed schema kan je al een mooie plaatst halen, als ik namelijk zie wat sommige er voor doen 3 maandjes trainen maar..
Ik ga je zeker volgen! En hoop stiekem dat je ervoor gaat!

Prima training! Je uitgebreide logjes over je etentjes altijd ook! Hngggggggggggg! drool:

Lekkere training en foods :)
Podium, dan kom ik kijken hoor!! :kiss:

hnnng training and hnnng foods :o

Ik lees wat over podium, maar meid nooit zeggen dat iets niet mogelijk is. Ik kom zelf van anorexia, zit momenteel 10kg boven me gewicht dan ik zou moeten van de arts en heb zelfverzekerd op het podium gestaan. Dat is de reden waarom je er voor zou moeten gaan, door een mooi doel te stellen en behalen wat je zeker kan krijg je in alles meer zelfvertrouwen is het mooie. En met hard trainen en een goed schema kan je al een mooie plaatst halen, als ik namelijk zie wat sommige er voor doen 3 maandjes trainen maar..
Ik wou net iets negatiefs posten over bimbos op een podium, maar dit vind ik dan wel weer heel mooi om te lezen. Ook jij draagt net als Sanne iets uit je verleden mee waar overheen bent gekomen en waarmee je anderen kan inspireren, en dat is waardevoller dan dat podium zelf. Top! :thumbs:

Sanne, jouw verhaal dat je de obesitas circel zelf hebt doorbroken, een krachtig en fit lichaam hebt, waar je nooit van had kunnen dromen, en toch niet doorgeschoten naar de anorexia kant, maar nu zelfs durft te bulken, dat vind ik waardevoller dan dat podium. En dat verhaal zal je je hele leven kunnen gebruiken om jezelf maar zeker andere te motiveren.

Zit hier wel half te watertanden atm :D
Je bench gaat ook al wel iets vooruit als ik het zo zie geloof ik? En nooit zeggen op voorhand dat iets niet gaat lukken. Werk je ergens naartoe en valt het dan tegen, dan kan het -mis-lukt zijn, anders ben je er gewoon langer naartoe aan het werken dan dat je wilde. Jammer dan!

Haha mijn cheatdag. Wat in het kastje lag inderdaad over maar dan gewoon teveel in huis.

Vaak ontbijt met broodjes Nutella en/of croissants.

Tussendoor: lekkere koeken /koekjes of eigen baksel bij de thee. Vaak wel 3/4 of heel pak. Heb nu limoen tompouce ondekt bij hema laatst 2 van gehad.

Lunch : halve stokbrood met brie of iets anders, fruit en kwark

Tussen : m&ms overige koekjes baksels

Avond : patat pindasaus kroket frikadel speciaal , milkshake of ijs

Avond chips of nog wat stukjes stokbrood met smeersel. .

Avond laat: laatste tijd vaak shoarma of pizza

Eet gewoon lekkers wanneer ik zin heb:D

San op het podium?! Dat kun jij!

^+1! ik weet zeker dat jij dat kan!

lekker getraind!
wat een bummer als het eten dan net at tegenvalt... Maar toch wel een lekker toetje he! :D

Eerst en vooral vind ik niet dat je 'slap' overkomt, als je zoals iedereen weleens even een ***moment hebt. Ik vind het dan net ook ongeloofelijk sterk dat je dit gewoon kenbaar maakt. Die mindfuck is erg herkenbaar, maar geloven in het proces doet al veel. Ook jij kan bereiken wat je wil, al duurt het dan misschien langer dan je gehoopt had, of langer dan je graag zou willen. Blijf erin geloven!

En omg dat chocoladetaartje klinkt echt wel goed!!!!

Wwauw had nooit je eerste log gelezen. Maar wat heb jij veel bereikt! Herken mezelf er erg in. Zeg idd nooit nooit want waarschijnlijk had je toen ook nooit verwacht dat je zo veel zou verliezen qua kilo's en nu zo goed bezig bent. Vooral zo doorgaan!

En die etens logjes krijg wel honger van hoor :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.678

Wat een motiverend berichtje Kim, dat doet me goed!

Vind de weg die je hebt afgelegd ontzettend bijzonder, en vind het dan ook interessant om te lezen hoe je op het moment aan het bulken bent. Als ik alles goed begrijp vind je dat namelijk nogal een uitdaging, juist vanwege het verleden, maar je doet het ontzettend goed en gaat erg lekker, echt top!

Weet je wat het is, ik weet niet wanneer ik de grens moet trekken bij wat nog realistisch is en niet.. Je kunt grote dromen hebben, maar de vraag is wel of een bepaald doel bereikt kan worden. Ik zou bijvoorbeeld niet met 'hangende zakjes' door overtollig vel op het podium willen staan.. Ten minste, ik weet realistisch bekeken dat mijn buik een 'zakje/flapje' is en dat bij mijn triceps en binnenkant van bovenbenen ook een soort 'zakjes' zitten. Then again, mocht het mogelijk zijn in de toekomst zou ik er wel in willen investeren het te corrigeren. Echter moet ik mezelf tot die tijd wel volhouden dat ik nu alles moet geven voor het aanzetten voor wat massa, en dan hopen dat die correctie wellicht in de toekomst er echt komt, en dan is de weg naar het podium wat mij betreft eentje die ik ontzettend graag wil afleggen..

Oei, vind het moeilijk om wat korter van stof te zijn, maar ik schrijf het maar even van me af :p.

Anyway, vind het erg tof dat je me volgt, feedback en tips zijn altijd ontzettend welkom! :D

Prima training! Je uitgebreide logjes over je etentjes altijd ook! Hngggggggggggg!

Ghehehe, *doet in handjes wrijven*, wacht maar tot morgen… ;)

Lekkere training en foods

Podium, dan kom ik kijken hoor!!

Dankje kanjer!

En ieehhhh, dan heb ik in ieder geval iemand op mijn zenuwen op bot te kunnen vieren, weet alleen niet of je dat wel aan zou kunnen ;)

hnnng training and hnnng foods

En morgen.. Weer eens tijd om lekker te cheaten zonder met macro's rekening te houden.. :rolleyes:

Sanne, jouw verhaal dat je de obesitas circel zelf hebt doorbroken, een krachtig en fit lichaam hebt, waar je nooit van had kunnen dromen, en toch niet doorgeschoten naar de anorexia kant, maar nu zelfs durft te bulken, dat vind ik waardevoller dan dat podium. En dat verhaal zal je je hele leven kunnen gebruiken om jezelf maar zeker andere te motiveren.

Als je het zo schetst heb je wel een punt Neet.. De weg dié ik inmiddels heb afgelegd, daar ben ik dan ook erg dankbaar voor. Alleen beland ik soms in een soort negatieve spiraal, 'had ik nou maar', 'als ik toen en toen..' etc.. Maar goed, het is nu eenmaal gebeurd, kan het niet terugdraaien en moet toch vooral vooruit blijven kijken.. Zie de uitleg bij mijn reactie op Kim, ik vind het wel belangrijk om voor mezelf uit te zoeken wat nu echt realistische is, en wat een doel is dat niet of wel behaald kan worden. .. Dat is af en toe een beetje een struggle..

Zit hier wel half te watertanden atm

Je bench gaat ook al wel iets vooruit als ik het zo zie geloof ik? En nooit zeggen op voorhand dat iets niet gaat lukken. Werk je ergens naartoe en valt het dan tegen, dan kan het -mis-lukt zijn, anders ben je er gewoon langer naartoe aan het werken dan dat je wilde. Jammer dan!

Haha, vooral dat toetje! Ik las 'lopend hart van chocolade' en ik was verkocht :').

Ik probeer wat te variëren met de setjes op de bench.. Vanmiddag ga ik weer voor maximum effort, dus even kijken wat er dan nog voor fut inzit na een lange werkdag.. :o.

Het is nu denk ik zaak om een beetje kaders te stellen voor mezelf, te bekijken wat haalbaar is en wat door het verleden niet (meer) mogelijk is. Maar then again.. Je weet nooit hoe het loopt, misschien is er over een jaar of 10 weer medisch bekeken heel veel meer mogelijk dan nu het geval is J.

Haha mijn cheatdag. Wat in het kastje lag inderdaad over maar dan gewoon teveel in huis.

Vaak ontbijt met broodjes Nutella en/of croissants.

Tussendoor: lekkere koeken /koekjes of eigen baksel bij de thee. Vaak wel 3/4 of heel pak. Heb nu limoen tompouce ondekt bij hema laatst 2 van gehad.

Lunch : halve stokbrood met brie of iets anders, fruit en kwark

Tussen : m&ms overige koekjes baksels

Avond : patat pindasaus kroket frikadel speciaal , milkshake of ijs

Avond chips of nog wat stukjes stokbrood met smeersel. .

Avond laat: laatste tijd vaak shoarma of pizza

Eet gewoon lekkers wanneer ik zin heb

Ohhhhhhh my, dat is een epische cheat!!

Ik ga morgen sowieso voor B&J en pizza.. Ongetwijfeld komt er nog de nodige chocolade bij :p. Tot nu toe is gebleken dat mijn ogen altijd veel groter zijn dan mijn maag, dus ik probeer niet al te hard en te enthousiast door de supermarkt te stuiteren :p.

San op het podium?! Dat kun jij!

Ieeeeh, het zweet breekt me nu al uit :p.

^+1! ik weet zeker dat jij dat kan!

lekker getraind!

wat een bummer als het eten dan net at tegenvalt... Maar toch wel een lekker toetje he!

Lief van je meid :kiss:.

Dat toetje.. Dat had ik wel als zowel voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht gelust :rolleyes:

Eerst en vooral vind ik niet dat je 'slap' overkomt, als je zoals iedereen weleens even een ***moment hebt. Ik vind het dan net ook ongeloofelijk sterk dat je dit gewoon kenbaar maakt. Die mindfuck is erg herkenbaar, maar geloven in het proces doet al veel. Ook jij kan bereiken wat je wil, al duurt het dan misschien langer dan je gehoopt had, of langer dan je graag zou willen. Blijf erin geloven!

En omg dat chocoladetaartje klinkt echt wel goed!!!!

Niet te geloven hoe veel invloed mindfucks kunnen hebben.. Des te fijner om het even neer te pennen en alles met feedback van anderen net vanuit een andere invalshoek te kunnen bekijken.. Dankjewel voor je lieve reactie :kiss:

Wwauw had nooit je eerste log gelezen. Maar wat heb jij veel bereikt! Herken mezelf er erg in. Zeg idd nooit nooit want waarschijnlijk had je toen ook nooit verwacht dat je zo veel zou verliezen qua kilo's en nu zo goed bezig bent. Vooral zo doorgaan!

En die etens logjes krijg wel honger van hoor

True Neko, ik had jaren geleden absoluut durven dromen dat ik weer in een normale kledingmaat zou kunnen passen.. Ik denk dat ik voor nu vooral voor ogen moet houden dat het trainen an sich al heel fijn is, en me tot er eventueel een correctie mogelijk is maar goed richten op punten waar ik wat meer tevreden over ben..

Tussentijdse update

Na de laatste keer squatten (maximum effort) heb ik twee dagen lang kniepijn gehad. Tdawg heeft even een 'onderzoekje' gedaan omdat mijn knieën bij zwaardere gewicht als het ware naar binnen klappen. Uiteindelijk is hij op informatie gestuit over de oorzaak van 'collapsing knees'.

Nu legt dit filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=egtjx5bc9ZU) precies uit hoe en wat, maar ik krijg het gewoon echt niet voor elkaar.. Het lijkt wel alsof ik er fysiek gewoon niet toe in staat ben ofzo :o.

Heupen 'opdraaien', whuuttt, whaaat, hoeeee?

Iemand tips voor oefeningen of iets dergelijks om dit te oefenen?

Na de laatste keer squatten (maximum effort) heb ik twee dagen lang kniepijn gehad. Tdawg heeft even een 'onderzoekje' gedaan omdat mijn knieën bij zwaardere gewicht als het ware naar binnen klappen. Uiteindelijk is hij op informatie gestuit over de oorzaak van 'collapsing knees'.

Nu legt dit filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=egtjx5bc9ZU) precies uit hoe en wat, maar ik krijg het gewoon echt niet voor elkaar.. Het lijkt wel alsof ik er fysiek gewoon niet toe in staat ben ofzo :o.

Heupen 'opdraaien', whuuttt, whaaat, hoeeee?

Iemand tips voor oefeningen of iets dergelijks om dit te oefenen?
Je moet leren je knieen 'open' te houden tijdens het squatten. Dat kan met een elastieken band rond je knieeen die je op spanning houdt bij BW squats, goblets of glute bridges. Zoiets? : https://bretcontreras.com/knee-valg...tion-exercises-and-ankle-dorsiflexion-drills/

Terug
Naar boven