MuscleMeat

Sanne's log

Bonusvraag
Over skullcrushers:
Met de stang als het ware je hoofd 'aantikken' of achter je hoofd mikken en de bb daar een beetje als het ware laten zakken?

Om hier even op terug te komen, ben al een tijdje door wat lectuur aan het spitten en kwam tot volgende samenvatting:
Beide zijn gericht op je triceps, dat is al wel duidelijk, maar er zit toch een klein verschil in.
- bb naar voorhoofd: nadruk op uitwendige en inwendige hoofd van de triceps (medial en lateral)
- bb achter het hoofd: nadruk op het lange hoofd van de triceps
--> meest elleboog vriendelijke beweging
triceps_r.gif

Voel je vrij om te verbeteren of aan te vullen :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.602
Jammer dat het niet top ging maar denk dat je schouders armen best wel aan het fikken waren na die side/front raises en curls :o
True, na die superset heb ik altijd gegarandeerd fikkende schouders :o

Volgende keer beter schat !

Denk niet dat die repen echt in mn schema passen :D
Meeh, Mwoohh, Muuhh :p.
En tuurlijk passen die repen in je schema.. Laat zelf enkele dagen per week zo'n kleine Snickers er in passen, niet die mini, niet die grote reep, maar het formaat er tussen.. Macro's passen prima! :D

Voor de lekker trainen is ook prima.
Je hebt iig wat gedaan;)
True, altijd wel een excuus te vinden om niet te gaan, maar weiger daar vooralsnog aan toe te geven :o.

Laat nu niet de bench heel je training beinvloeden. Vind het er best prima uitzien namelijk!:D
Dem feels.. Soms vraag ik mij af of mijn gevoel over een training soms belangrijker is dan het werkelijke resultaat dat je neer hebt gezet.. :rolleyes:

Dat is een best volume met veel oefeningen, die zul je gevoeld hebben :p

Ik zie 2 VPRs en toch is het maar een 40%?
Vandaag zijn armen inderdaad toch wel een beetje sore.. :o
En tsja, net zoals bij @Skatermarvin hierboven.. Hoewel het getalsmatig er niet eens zo slecht uit ziet, voelde de training gewoon ruk. Als in: ik had meer kunnen geven, maar mijn lijf en hoofd stonden er even niet zo naar ofzo.. Then again.. Vrouwengezeik natuurlijk, lekker mopperen en zeiken, is het vrouwenvolk goed in :p.

Je traint wel en het gaat lekker! Dat is wat telt.
Zeker met zo een eerste week ;) gun jezelf ook eens wat rust he! zei degene die het ook moet doen....:o
True :).
En ai ai, merk al na vandaag dat dit pittige maandjes gaat worden.. Wilde dit weekend volle bak aan mijn onderzoek, maar ik denk dat ik daar maandag pas weer mee verder ga.. Heb nog even wat energie nodig voor de komende tijd ;).

Om hier even op terug te komen, ben al een tijdje door wat lectuur aan het spitten en kwam tot volgende samenvatting:
Beide zijn gericht op je triceps, dat is al wel duidelijk, maar er zit toch een klein verschil in.
- bb naar voorhoofd: nadruk op uitwendige en inwendige hoofd van de triceps (medial en lateral)
- bb achter het hoofd: nadruk op het lange hoofd van de triceps
--> meest elleboog vriendelijke beweging
triceps_r.gif

Voel je vrij om te verbeteren of aan te vullen :p
Kijk, dat is een toevoeging waar ik blij van word, thanks!! :D :kiss:

Goed, zoals ik mezelf had voorgenomen braaf na mijn eerste werkdag naar de gym gegaan om mijn benen aan te pakken. Het duizelt me van alle info en het valt me eerlijk gezegd best tegen, niet zomaar een functie die ik snel oppak vrees ik. Ben er wat onzeker door geworden en vandaag heeft me gewoon erg vermoeid. Dan de zorgen rond het onderzoek erbij.. Gawd, zo ontzettend blij als ik eindelijk dat diploma in mijn zak heb!

Training van vandaag: LB 2

DL, dynamic effort @ 70 %

5 x 50
5 x 55
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
De eerste sets vlogen er zowat uit, zodra ik mijn legging na deze dag aandeed voelde ik me weer heerlijk 'thuis' :o. Even lekker mijn frustraties in de DL knallen! Ondanks vermoeidheid waren alle sets on point wat techniek betreft. DL gaat dus nog steeds prima.

SQ
12 x 25
12 x 30
12 x 35
12 x 40
12 x 40
12 x 40
20-reppers zaten er vandaag echt niet in. Niet geheel goede focussen, geen zin in blessures door pure onoplettendheid. Dan maar wat minder volume, alsnog best wat, en het gewicht wat omhoog. Na de laatste set stond mijn haar alle kanten op, had ik een vuurrode plofkop en droop het zweet van mijn neus, dusse.. Voor vandaag prima lijkt me zo :roflol:

Vertical leg press in Smith
15 x 40
15 x 50
15 x 50
15 x 50
23 x 50 VPR, totaal vanuit het niets, werkelijk vanaf een rep of 16 door de fik heen gebeten, zelfkastijding :rolleyes:

Lying leg curl
Single leg

11 x 7.5 VPR
15 x 5
Double leg
16 x 15 slow negatives VPR
22 x 10

Glute hyperextensions
10 x bw
10 x bw
10 x bw
10 x bw

Rating
3.5 / 5

Een jaar geleden zou ik deze training niet echt top vinden. Echter is mijn mindset wat dat betreft veranderd: voor wat ik vandaag nog in me had heb ik werkelijk gegeven. Vanuit het niets ook nog eens een vlammende VPR. Voelde hammies enorm tijdens mijn leg curls en ben blij dan ik ondanks vermoeidheid gewoon door de zure appel heen heb weten te bijten.
Een training op karakter, ik houd d'r van :).

Waarom zou je 20 reppers doen :o

Goeie training met je rooie plofkop ;)

lkkre lb day sanne

Karaktertrainingen +1 :hedbang:

trainingen op karakter zijn altijd goed!
Veranderingen vreten ook energie he!

Mooie training Sanne! Ook wat betreft werk niet je koppie laten hangen...je kunt nooit op dag 1 alles al weten! Wacht nu maar af, werk hard en kijk waar je over een maand staat!:thumb:

• #3.612
Waarom zou je 20 reppers doen :o
.. Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;).
SQ nu 2 keer in de week: één keer meer gericht op kracht en één keer meer gericht op hypertrofie en dus gewoon stuk proberen te gaan op hoog volume. Is gezond voor je joh, houd je scherp ;).

Omdat kai greene ze ook doet :D
.. Ik doe ze omdat het á la @Pillz is :eyebrow:

Ja heb een keer heel z'n benen training gedaan. Was niet echt leuk die 5x20 Squats aan het einde en al die supersetjes als warming up
Seriously?! Daar waag ik me dan weer niet aan.. Je doet geen 20 reppers SQ maar doet wel voor de lol een training van Kai :roflol:
Heb je wel een weekje erna nog gevoeld denk ik? :o

Dat is net zoiets als Lewis Hamilton als voorbeeld voor mijn neefje nemen die net met rijles is begonnen :)
Haha :p

Goeie training met je rooie plofkop ;)
Ghehe, dankjewel, mooi rood is niet lelijk.. ;)

Thanks Bric! ^^

Precies, niet zeuren maar met gewichten sleuren! :D

trainingen op karakter zijn altijd goed!
Veranderingen vreten ook energie he!
Precies.. Heb het al snel bekeken, vandaag lekker niets, morgen een beetje poetsen in huis en maandag zie ik wel weer verder. Voor vandaag check ik als het ware even uit :o.

Mooie training Sanne! Ook wat betreft werk niet je koppie laten hangen...je kunt nooit op dag 1 alles al weten! Wacht nu maar af, werk hard en kijk waar je over een maand staat!:thumb:
Dankjewel Marv, je hebt waarschijnlijk ook wel gelijk.. Maar toch, vrij onzeker en al dat nieuws, soms denk ik serieus (ja echt, serieus!) dat ik lichtelijk autistisch ben.. Ben echt fucking weird met sommige dingen, vooral met veranderingen enzo :o.

Training van vandaag: push

BP, maximum effort, smalle grip

Twee weken geleden dezelfde setjes gedaan met normale grip, vorige week dezelfde setjes met brede grip en nu dezelfde setjes met smalle grip. Op deze manier hoop ik er achter te komen wat mijn sterkere en zwakkere punten zijn.
10 x 20
3 x 20
3 x 20
3 x 20
3 x 24
3 x 27.5
3 x 30
3 x 34
3 x 35
3 x 36.5
3 x 38 Niet verwacht deze target met smalle grip te halen, hij ging nog best steady ook.
1 x 40 Kon het niet laten :o
1 x 40 Even proberen met normale grip, maar was toch echt op :).
13 x 30 Halverwege dacht ik van 'oja, kut, ellebogen naar binnen!", dus ben in ieder geval nog altijd bewust met de techniek bezig :o. Tdawg zei dat het een erg komisch gezicht is omdat je als buitenstaander duidelijk ziek dat ik me iets bedenk waarna ik mijn techniek direct bijstuur :roflol:
Zowel met normale als met brede en smalle grip targets gehaald, vanaf volgende week alle setjes dus met 2.5kg omhoog.

Incline db press
14 x 10 VPR
12 x 10
11 x 10
12 x 10
11 x 10

Machine flyes
17 x 15
15 x 15
14 x 15
15 x 15

Db shoulder press
13 x 8
12 x 8 Tussendoor mocht in zowaar voor het eerst in mijn leven onderarmspieren bij me zien bewegen, geen idee sinds wanneer dat zichtbaar is geworden, maare.. Bevalt me prima! :rolleyes:
13 x 8
12 x 8

Db hex press
11 x 9
9 x 9
14 x 8
14 x 8

Skullcrushers
17 x 10.5 VPR
14 x 10.5
13 x 10.5
13 x 10.5

Rating
3 / 5
Tevreden over bench en incline press, flyes voelde ik ook goed vandaag. Echter was mijn hex press zwak tegenover vorige week.
Gewoon een fijne zaterdagtrain met Tdawg, dan is het al snel goed ;).

Laatst bewerkt:
Pics van je onderboomstamarmspieren :D

Dat was nog in mijn bodybuilding tijd die kai greene training
Groet

Nette training sanne! :)

Hoe smal is je bench trouwens?

Gewoon een lekkere training .:) dat is heel veel waard!

35x36,5 bench is best sterk :D

• #3.619
Pics van je onderboomstamarmspieren :D
Moet tot mijn schaamte bekennen dat ik mijn mobiel wederom weer altijd thuis laat.. Insta nieuw leven inblazen lukt me niet zo goed :o

Dat was nog in mijn bodybuilding tijd die kai greene training
Groet
Pics or it didn't happen! ;)

Nette training sanne! :)

Hoe smal is je bench trouwens?
Dankjewel meid!
Brede grip is dan net wat vingers naar rechts, smalle grip gewoon net wat vingers naar binnen. Net niet ver genoeg om er CGBP van te maken zeg maar.. Althans, wat de één close grip, vindt een ander niet close grip geloof ik :rolleyes:

Gewoon een lekkere training .:) dat is heel veel waard!
Absoluut, gewoon even lekker ^^.

Goed hè, wist wel dat je trots zou zijn :D

Sssttt ;)

Training van vandaag: pull

Lat pulldown, slow negatives

20 x 25
18 x 25
17 x 25
17 x 25

Close grip reversed pulldown, slow negatives
13 x 32
16 x 29.6
16 x 29.6
17 x 29.6

Straight arm pulldown
15 x 13.3 VPR
12 x 13.3 Holy moly, dat zo'n klein verschil in gewicht zo'n pak zwaarder kan voelen zeg.. Kan niet anders dan spierpijn opleveren dit :o
21 x 11
22 x 11

One arm cable row
20 x 14
15 x 16.3
16 x 16.3
15 x 16.3

Overhead bicep curls
13 x 6.8
10 x 6.8
15 x 4.5
15 x 4.5

Cable upright rows
17 x 11.3
13 x 14
13 x 14
15 x 14

BOR om rug eventjes helemaal leeg te krijgen
20 x 20
13 x 30
12 x 30
12 x 30
Niet normaal, het verschil tussen BOR als eerste of als laatste in de training doen, er was niets meer over :roflol:

Rating
3.5 / 5
Hier en daar wat meer volume ten opzichte van vorige week. Had, zoals ik al de hele week heb gehad, wederom niet echt veel zin toen in richting gym ging. Echter krijg ik standaard na de tweede oefening de slag weer te pakken :).

Wekelijkse update
Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 11 (2100 kcal) 63 +0.25 kg
Week 12 (2200 kcal) 61.75 -1.25 kg
Week 13 (2300 kcal) 62.25 + 0.5 kg
Week 14 (2300 kcal) 62.75 + 0.5 kg
Week 15 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 16 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 17 (2400 kcal) 63 + 0.25 kg
Week 18 (2400 kcal) 63 gelijk gebleven
Week 19 (2500 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 20 (2600 kcal) 64 + 1.25 kg
Week 21 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 22 (2600 kcal) 64 - 1 kg
Week 23 (2600 kcal) 65 + 1 kg
En we schommelen weer een kilo heen en terug :rolleyes:
Blijf deze week op 2600 kcal. Als ik volgende week die kilo wéér kwijt ben ga ik naar 2700.

Moet zeggen dat een kilo me nog wel meevalt, gezien die Paas-AYCE en Paas-brunch :o

Klinkt als weer een lekkere training! en ja veel volume en slow negatives ... that dere burn. :fire:
Heerlijk klinkt dat! Kan niet wachten om ook weer aan de slag te gaan! :D

enne.. gewicht zegt niet veel he! Spiegel zegt genoeg toch! ;) Let's build some muscle! :D

Terug
Naar boven