Fitness Seller

Sanne's log

Gewoon mopperen en schelden hier hoor als t niet gaat zoals je wil, dat lucht zo lekker op :)
Ik kan me je frustratie wel voorstellen ondanks dat ik er geen ervaring mee heb en ik kan wel heel bijdehand zeggen dat je het naast je neer moet leggen maar zo eenvoudig werkt t helaas niet. (Dat weet ik dan weer wel)
Wat mij enorm helpt/heeft geholpen is steeds wanneer er iets van tegenslag is bewust terug kijken naar waar je vandaan komt.
En f**k he, jij hebt een weg afgelegd waar je belachelijk trots op moet zijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.683
Je moet leren je knieen 'open' te houden tijdens het squatten. Dat kan met een elastieken band rond je knieeen die je op spanning houdt bij BW squats, goblets of glute bridges. Zoiets? : https://bretcontreras.com/knee-valg...tion-exercises-and-ankle-dorsiflexion-drills/
Zo ontzettend vaag, ik heb serieus het gevoel dat ik daar fysiek niet toe in staat ben ofzo, alsof ik een afwijking heb in mijn heupen of knieën waardoor het mij niet lukt, hoe bizar dat ook klinkt :p. Ik moet echt ontzettend hard mijn quads spannen om het voor elkaar te krijgen, en dat is juist niet de bedoeling..
Bedankt voor de tip!! Ik ga er eens goed naar kijken. Als ik het goed heb begrepen is het ook raadzaam om adductors te trainen. Niet bepaald mijn favoriet.. Maar wat nodig is, dat is nodig :).

PS: moest aan jou denken bij dit berichtje: http://www.nu.nl/gezondheid/4247244...rectie-maagverkleining-standaard-vergoed.html
Het is voor anderen moeilijk voor te stellen denk ik, dat dit probleem de bron is voor vele sociale en relatieproblemen, en de reden voor terugval naar de obesitas situatie. Misschien opent dit initiatief de weg naar vergoeding via verzekering in sommige gevallen.
Heb het inderdaad gelezen! Maar, daar komt het.. Het zou gaan om mensen die een maagverkleining of gastric bypass hebben gekregen, en die heb ik niet.. Maar mochten de plannen er toch doorheen komen, dan hoop ik toch heel erg dat ze uitzonderingen kunnen maken, bijvoorbeeld in mijn geval. Ten minste, ik zou het ongelofelijk vinden om mensen die op eigen kracht eenzelfde weg afleggen als mensen die een ingreep hebben gehad het niet vergoed krijgen, enkel omdat er geen operatie heeft plaatsgevonden..
Ik denk overigens ook dat veel mensen de gevolgen, zowel fysiek als psychisch, erg onderschatten. Ik weet dat mijn zelfbeeld (nog) niet geheel realistisch is, maar ik weet wel dat het niet meer dan logisch is dat ik het moeilijk vind om bijvoorbeeld daadwerkelijk naar mijn naakte lichaam te kijken, als in: de vellen hangen er letterlijk bij. Zeg dan ook wel vaker dat ik niet het strand op durfde toen ik 120+ was, maar nu durf ik het alsnog niet. Zowel toen als nu schaam ik me voor me lichaam. Frustrerend dat bijvoorbeeld je longen (tot op zekere hoogte) wel herstellen nadat je bent gestopt met roken, maar als je moribde obees bent geweest, dan kom je nooit meer van bepaalde klachten af.

Gewoon mopperen en schelden hier hoor als t niet gaat zoals je wil, dat lucht zo lekker op :)
Ik kan me je frustratie wel voorstellen ondanks dat ik er geen ervaring mee heb en ik kan wel heel bijdehand zeggen dat je het naast je neer moet leggen maar zo eenvoudig werkt t helaas niet. (Dat weet ik dan weer wel)
Wat mij enorm helpt/heeft geholpen is steeds wanneer er iets van tegenslag is bewust terug kijken naar waar je vandaan komt.
En f**k he, jij hebt een weg afgelegd waar je belachelijk trots op moet zijn.
Nou, moet zeggen dat het me wel heeft geholpen, absoluut mede door alle lieve en bemoedigende reacties hier! Ik voel me dan een stuk minder alleen, niet iedereen snapt de impact van alles wat er is geweest op hoe ik nu ben en denk :).
Toch moet ik denk ik wel leren om, precies wat jij zegt, niet alleen realistisch te kijken naar de toekomst, maar ook naar het verleden. Misschien moet ik maar eens gaan stoppen met het proberen van het 'wegwissen' van het verleden. Want dat ik enkele jaren geleden een 'moord' zou hebben gedaan om dit resultaat te bereiken, dat is een waarheid als een koe..

Training van vandaag: push

Wederom trainen na het werk. Het is niet bepaald mijn favoriete tijdstip, maar zal er toch maar aan moeten gaan wennen :).
Had van de week zoals jullie hebben gelezen best even een dip. Maar serieus, de reacties, suggesties en het meedenken hebben me echt goed gedaan! Dus: heb mezelf figuurlijk weer een trap onder mijn kont gegeven, en had vandaag weer frisse zin om te trainen.
Dankjewel voor de steun, vind het echt super, heb er heel veel aan :).

BP, maximum effort
10 x 20
3 x 22.5
3 x 22.5
3 x 22.5
3 x 26.5
3 x 30
3 x 32.5
3 x 36.5
3 x 38 Verrassend genoeg ging deze stabiel en vrij soepel omhoog, dat gaf al wat vertrouwen
3 x 40 Yiehaaa, maaaaaanden geleden ooit eens 4 x 40 gehaald, zo blij dat ik er 3 reps uitkreeg!
10 x 32.5
10 x 32.5 Helemaal leeg
Ging vandaag met een heel andere mindset de bench in, blijkbaar heeft dat wel geholpen. Heb me erg proberen in te prenten om de bar langzaam te laten zakken en dan mezelf als het ware toe te schreeuwen dat hij zo rap mogelijk weer naar boven moest. Het gaf wat meer explosiviteit, waar ik ongetwijfeld de derde rep op de 40 aan te danken heb. De tweede rep ging namelijk al erg moeizaam, zo moeizaam dat ik normaliter geen derde rep had geprobeerd. Weet eigenlijk niet wat me bezielde om toch door te gaan, maar volgens Tdawg ging de laatste rep beter dan de tweede rep, dusse.. Ik vind helemaal mooi :o.

Incline BP
10 x 20
10 x 24
8 x 26.5
10 x 26.5
8 x 26.5
Ging soepel en lekker vandaag

Cable flyes
12 x 6.8
10 x 9
10 x 11.3 PR
8 x 11.3
10 x 9 dropset 8 6.8

Db shoulder press
14 x 8
12 x 8
12 x 8
14 x 8

CGBP met ez-bar
20 x 8
16 x 13
18 x 13
16 x 13
Niet bepaald een succes.. Ik ga weer lekker terug naar hex press :)

Dips met elastiek
x 6
x 6
x 6
x 6
x 7

Rating
4 / 5

Ben vooral tevreden met mijn bench, had ik niet verwacht na een dag werken. 3 x 40 is enorm lang geleden, dus ik hoop dat ik maximum effort op brede grip en smalle grip ook 3 x 40 kan halen.. Dan dus eventueel als dat lukt over 3 weken weer wat omhoog.
Wil-het-zo-enorm-graag! :rolleyes:

Verder ben ik helemaal in de gloria door mijn nieuwe verslaving: thee :o. Ja, serieus, thee.. Maar dan natuurlijk wel van die losse thee die je in een thee-ei doet. Want wat blijkt nou.. Ik kan mijn chocoladeverslaving onderhouden op een kcal-loze manier.. :rolleyes:. Heb een blend gevonden van rooibos met cacao en kokos, werkelijk, het smaakt serieus naar chocola, this is a very happy woman! :p

Maar morgen gaat er uiteraard wel 'echte' chocolade gegeten worden, want mag morgen cheaten.. Sowieso B&J, pizza bestellen en wat van chocolade, me likes! ^^

Super van je bench!
het is even een nieuw ritme vinden met je werk. Maar dat komt echt wel en dan weet je niet anders meer!

Lekker getraind!

Damn wat een hoop setjes bench haha. Lekkere train Sanne!

Wat kan er simpeler zijn dan door je knieen zakken met een stuk ijzer in je nek, denken veel mensen. Dat lijkt toch geen raket wetenschap :D
Toch zitten we allemaal nog aan onze techniek te sleutelen.

Hmm ik heb dat soms ook als zwaarder ga met squat. Maar bij 1knie. Wat bij mij helpt is klein stukje terug gaan in gewicht. Eerste keer 20kg gedaan. Half jaartje terug. Nu kreeg van de week weer. Toenben training erna 5kg terug gegaan. Je squat is dan gewoon wat lekkerder waardoor je goed kan focussen op de techniek / knieën. In spiegel kijken als dat kan. Dat hielp bij mij.
Succes!

• #3.688
Super van je bench!
het is even een nieuw ritme vinden met je werk. Maar dat komt echt wel en dan weet je niet anders meer!

Lekker getraind!
Voelde dan ook heerlijk!!
Mijn favoriet blijft toch echt een ochtendtraining.. Maar gelukkig hebben we nog altijd het weekend daar voor ;).

Damn wat een hoop setjes bench haha. Lekkere train Sanne!
Dankjewel Flex! :D

Wat kan er simpeler zijn dan door je knieen zakken met een stuk ijzer in je nek, denken veel mensen. Dat lijkt toch geen raket wetenschap :D
Toch zitten we allemaal nog aan onze techniek te sleutelen.
Haha, ja, je zou het zeggen hè.. Het lijkt zo simpel, maar ondertussen.. :rolleyes:

Hmm ik heb dat soms ook als zwaarder ga met squat. Maar bij 1knie. Wat bij mij helpt is klein stukje terug gaan in gewicht. Eerste keer 20kg gedaan. Half jaartje terug. Nu kreeg van de week weer. Toenben training erna 5kg terug gegaan. Je squat is dan gewoon wat lekkerder waardoor je goed kan focussen op de techniek / knieën. In spiegel kijken als dat kan. Dat hielp bij mij.
Succes!
Bij mij gebeurt het duidelijk bij beide knieën.. Wil daar ook echt actief aan gaan werken, heb geen zin in een blessure als ik hoger ga met gewichten.. Nu max ik niet heel erg veel, dus gelukkig zal het op zich nog niet zo'n vaart lopen. Er is in ieder geval nog werk genoeg te doen wat techniek betreft! Heb altijd een plekje voor de spiegel met squatten, dus ik ga je tip onthouden, thanks!

Training van vandaag: LB 2

DL, dynamic effort @ 75%

5 x 50
5 x 57.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
3 x 62.5
De eerste driekwart van de zooi deadlifts gingen solide en in een mooi tempo. Daarna was het na elke set naar adem happen om even bij te trekken :o.

SQ
15 x 27.5
15 x 37.5
15 x 37.5
15 x 37.5
15 x 37.5
17 x 37.5 VPR
De laatste reps bij ieder setje moest ik het op karakter doen, quads vermoeid van de DL I guess..

Vertical leg press in Smith
15 x 50
15 x 55
15 x 55
15 x 55
18 x 55

Seated leg curl
20 x 15
15 x 20
15 x 20
15 x 20

Glute hyperextensions
10 x bw
10 x bw
10 x bw
14 x bw

Rating
4 / 5
Erg tevreden met mijn DL en SQ vandaag. Vooral blij dat het er op lijkt dat ik eindelijk een prima techniek wat DL betreft onder de knie heb.

Wekelijkse update
Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 11 (2100 kcal) 63 +0.25 kg
Week 12 (2200 kcal) 61.75 -1.25 kg
Week 13 (2300 kcal) 62.25 + 0.5 kg
Week 14 (2300 kcal) 62.75 + 0.5 kg
Week 15 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 16 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 17 (2400 kcal) 63 + 0.25 kg
Week 18 (2400 kcal) 63 gelijk gebleven
Week 19 (2500 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 20 (2600 kcal) 64 + 1.25 kg
Week 21 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 22 (2600 kcal) 64 - 1 kg
Week 23 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 24 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 25 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Hang nu bijna een maand stil op 65.
Deze week blijf ik echter op 2600 zitten aangezien ik vandaag de nodige cheats op het programma heb staan :rolleyes:
Als in
- Kinder maxi reepjes
- Milka collage
- Kleine B&J
- Grote B&J
- Kaiserbroodje met filet american
- Croissant met filet american
- Pizza
- Chocolate chip cookie

Voor het eerst sinds .. Well .. Ooit, dat ik 2 'cheats' heb die niet eens zo bizar slecht voor je zijn. Althans.. Dat croissantje dan.. :rolleyes:

Ik vind een ochtend training ook zalig. :D maar heb vandaag toch braaf nog maar even niet getraind.. ben er nu wel zat van na 3 weken. Maandag weer wat proberen.
Je trainingen gaan lekker! en je ziet het je lijf doet het ook helemaal super! Je leert jezelf zo goed kennen meid! echt top!
geniet van je cheats!

Heb je een uur gedeadloft? :D

Ik zou persoonlijk wel naar 2700 gaan.
1 dag cheaten gaat niet veel met je gewicht doen.
Ja paar kilo vocht.
Maar dat is er snel weer af.

Maar ik weet hoe raar vrouwen denken :D

Jij gaat hele week compenseren voor 1 dag.

Gewoon up the kcal. Zijn er maar 100.

Hahaha deze DL setjes, daaaayumn!

flinke DL dagtaak training.

• #3.693
Ik vind een ochtend training ook zalig. :D maar heb vandaag toch braaf nog maar even niet getraind.. ben er nu wel zat van na 3 weken. Maandag weer wat proberen.
Je trainingen gaan lekker! en je ziet het je lijf doet het ook helemaal super! Je leert jezelf zo goed kennen meid! echt top!
geniet van je cheats!
Kan me goed voorstellen dat je staat te popelen om weer aan de slag te gaan.. Het zou top zijn als je maandag weer een beetje kunt trainen, probeer vooral goed naar je lichaam te luisteren.. Al is dat natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan :kiss:

Heb je een uur gedeadloft? :D

Ik zou persoonlijk wel naar 2700 gaan.
1 dag cheaten gaat niet veel met je gewicht doen.
Ja paar kilo vocht.
Maar dat is er snel weer af.

Maar ik weet hoe raar vrouwen denken :D

Jij gaat hele week compenseren voor 1 dag.

Gewoon up the kcal. Zijn er maar 100.
Haha, nee, volgens mij een halfuur á drie kwartier.. Elke keer opnieuw op -en afladen omdat ik samen met mijn vent train, dus dat is al een extra inspanning an sich :').

Je hebt zelf een topper van een vrouw, dus je weet inderdaad hoe de vreemde wezens kunnen zijn ;). Moet zeggen dat ik serieus nog nokkie-vol zit van gisteren, dus vandaag ga ik toch echt een héél klein beetje compenseren.. Maar ik weet dat ik morgen gewoon weer heel de dag door trek heb, dus dan ga ik weer als een flink meid eten ^^.
Top dat je meedenkt! :D

Hahaha deze DL setjes, daaaayumn!
Haha, ja toch of niet dan? Als je het doet, moet je het goed doen :roflol:

Heerlijk, ten minste.. Dat zeg ik natuurlijk alleen nu het voorbij is ;).

Training van vandaag: pull

Lat pulldown behind neck

15 x 25
15 x 27.3 VPR
13 x 29.6 PR
12 x 29.6
Ondanks de (v)pr merkte ik dat dit een moeizame training ging worden.. Vreemd genoeg heb ik dat vaker nadat ik gecheat hebt, begint nu wel opvallend te worden :o.

Close grip reversed pulldown
15 x 29.6
15 x 32
13 x 34.3
13 x 34.3
Net iets minder volume dan vorige week, wel zwaarder gewicht though

Straight arm pulldown
11 x 13.3
17 x 11
20 x 11
18 x 11

Db row
15 x 10
12 x 12
12 x 12
12 x 12

EZ-bar curls
15 x 13
10 x 17
15 x 13
15 x 13
Kakte compleet it..

Db shrugs
15 x 10
10 x 12
10 x 12
10 x 12

Battlerope
Paar minuutjes.

Rating
2.5 / 5

Vooruit, op papier ziet het er niet eens zo bizar slecht uit.. Maar moest mezelf vandaag door de gym slepen en voelde me gewoon een zoutzak.. Soms heb je van die dagen.
Snel vergeten, morgen begint een nieuwe week :).

Gisteren overigens goed gecheat, en eindelijk heb ik mezelf niet veel te vol gepropt. Voelde me gewoon voldaan, lekker gecheat, maar absoluut niet te veel. Het lijkt er op dat ik het begin te leren :).
Toch wel erg, trots zijn op het feit dat je hebt gecheat zonder buikpijn te krijgen omdat je een te erge schrans aan het zijn bent :o.

Op papier niet zo slecht, tussen de oren wel..... oren tellen voor de helft mee zie ik aan je rating :D
En de cheats worden langzaam iets meer bro en iets minder suiker junk, dat is winst!

Zou gewoon verhogen als je al een maand stil staat. Bevalt het je niet kun je altijd weer terug;)

Das een lekkere training! Meer het gevoel dat de training die je het cijfer liet geven denk ik zo ;)

Je weet heel goed wat je kan en wil meid! Heb wat meer vertrouwen in jezelf!

Soms heb je van die dagen, dat je amper vooruit te branden bent.. Gewoon je best blijven doen en zorgen dat je je training goed eindigt. Die gedachte neem je dan weer mee naar de volgende workout!

Woaah, dat DL volume! :eek:. Ik zou sterven van de honger na zo een enorme lading deads, haha!
Over honger gesproken.. Die cheats klinken echt veeeel te goed!

Hahaha wat een volume, lekker bezig meid!

Lekker hoor die DL, SQ en BP zo in het weekend. Lekkere cheat ook, hoe wel ik een iets uitgebreider verslag had verwacht. Ben&Jerry drool:

Terug
Naar boven