XXL Nutrition

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.701
Op papier niet zo slecht, tussen de oren wel..... oren tellen voor de helft mee zie ik aan je rating :D
En de cheats worden langzaam iets meer bro en iets minder suiker junk, dat is winst!
Vandaag wederom zo'n training.. Vind het gevoelsmatige deel over de training inderdaad erg belangrijk, vind dat soms serieus lastiger dan daadwerkelijk bepaalde sets en repranges neerzetten die ik vooraf in gedachten had :o.
Klinkt gek, maar ben serieus beetje trots op mezelf dat ik eindelijk een 'normale' cheat heb kunnen doen zonder mezelf klem te eten, voel me hier toch een stuk lekkerder bij :rolleyes:.

Zou gewoon verhogen als je al een maand stil staat. Bevalt het je niet kun je altijd weer terug;)
Ieehh.. Toch maar gekozen deze week op 2600 te blijven. Maar ik beloof hierbij plechtig dat wanneer ik zondag nog steeds 65 weeg ik naar 2700 ga :D.

Das een lekkere training! Meer het gevoel dat de training die je het cijfer liet geven denk ik zo ;)

Je weet heel goed wat je kan en wil meid! Heb wat meer vertrouwen in jezelf!
Mijn gevoel over een training bepaald inderdaad het grootste gedeelte van de rating die ik er aan geef.. :o.

Soms heb je van die dagen, dat je amper vooruit te branden bent.. Gewoon je best blijven doen en zorgen dat je je training goed eindigt. Die gedachte neem je dan weer mee naar de volgende workout!
Ugh, vandaag weer zo'n eentje.. 'Op karakter', noem ik het dan maar. Wellicht toch wat vermoeid door alle veranderingen de laatste tijd, als semi autist kan ik dat gewoon moeilijk handelen :o.
Ik probeer het maar even de tijd te geven :).

Woaah, dat DL volume! :eek:. Ik zou sterven van de honger na zo een enorme lading deads, haha!
Over honger gesproken.. Die cheats klinken echt veeeel te goed!
Haha, heb nu na de legtraining van zonet veel meer honger dan na al die DL-setjes van eergisteren! Jou vertrouw ik wel in de keuken.. Kom je wat brengen? :rolleyes:

Hahaha wat een volume, lekker bezig meid!
Haha, dankje kanjer :kiss:

Lekker hoor die DL, SQ en BP zo in het weekend. Lekkere cheat ook, hoe wel ik een iets uitgebreider verslag had verwacht. Ben&Jerry drool:
Compounds blijven toch echt mijn favoriet! Tdawg probeert me nog altijd zover te krijgen om gewoon aan het powerliften te gaan.. Maar vooralsnog zeg ik daar nog steeds standaard 'nee' op.. :rolleyes:
Het verslag was inderdaad maar kort en krachtig.. Was ook weinig boeiend verder, vooral heel lui films gekeken en gewoon genoten van al het lekkers :o. Overigens eindelijk eens Peanut Butter Cup van B&J geprobeerd (een klein kuipje), vond het nog lekker ook, was er al heel lang benieuwd naar. En Double Bleh als nieuwe smaak geprobeerd, maar vond dat best tegenvallen..
Doe de volgende keer maar weer gewoon die met gezouten karamel :rolleyes:

Training van vandaag: LB 1

SQ, dynamic effort @ 75 %

10 x 20
5 x 30
3 x 40
3 x 50 Oef, viel al gelijk tegen.. Voelde dat dit even 'weer zo'n dag' is :o.
3 x 50 Vooral bij elke set gewerkt aan die 'collapsing knees'
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
3 x 50
Ugh, die collapsing knees frustreren me enorm.. Het zit me in de weg, kan op deze manier niet zwaarder gaan squatten. Heb er maar een thread over gemaakt: https://forum.bodybuilding.nl/topics/collapsing-knees-bij-sq.396428/#post-9473559 .
Kwam mezelf weer tegen vandaag. Als zoiets me frustreert word ik erg drammerig en kinderachtig.. Zelfkennis ;). Heb op een gegeven moment de neiging maar plates te gaan gooien en ermee te nokken. Ploeter hard voor een mooie squattechniek, maar krijg mijn knieën gewoon echt niet onder controle.

Slow DL
8 x 50
8 x 52.5
8 x 52.5
8 x 52.5
Iets zwaarder dan de eerste keer slow DL.
Killing, maar wel heerlijk :heart:

Reversed lunges
20 x 13
20 x 13
20 x 13
26 x 13
Was begonnen met walking lunges á 23kg, maar kon maar moeilijk in balans blijven. Achteraf bleek Tdawg hetzelfde te hebben, dus ik geef de schuld maar aan de slow DL's..

SS adductor / abductor, enkele tellen vasthouden 'on top'
12 x 40 / 40
12 x 50 / 45
12 x 50 / 45
12 x 50 / 45
Met enkele tellen vasthouden bij de overgang van positive naar negative voel ik het wel branden ja :o

Cable pullthrough
12 x 18
12 x 23
12 x 23
12 x 23

Rating
3 / 5
Zeer veel frustraties over mijn SQ. Slow DL ging daarentegen heerlijk. Lunges vielen tegen, en de rest.. Tsja, gewoon, tsja :).
Had mijn 'prepmiddag' verschoven dus moest nog preppen voordat ik na het trainen kon eten, vond het een hel, doe dat nooit meer, lekker wel een hongerig paard dat daarna aanviel :o.

Begint beetje op pl log te lijken zo met je volume op de compounds :D

Je hebt al flinke stappen gemaakt met de squat sinds het ellendige begin met die knieen, vergeet dat niet. Hopelijk komen er nog goeie tips in je andere post :)

kan je wel knieeen naar buiten drukken?

Ik kan zo slecht uitleggen lol. Je snapt me vast wel.

@Pillz bedoel je dit?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Knieën naast je oren?

Heb je ook echt pijn in de knie vanwege de slijtage of zijn je knieën niet sterk genoeg? Heb zelf het idee dat leg extensions helpen, maar is geen advies want heb daar geen verstand van verder

Oew walking lunges, dat is alweer lang geleden voor mij:p

• #3.710
Begint beetje op pl log te lijken zo met je volume op de compounds :D
Shhhht joh, ben geen PL'er.. :p
Of noem je mij nu gewoon op een diplomatieke wijze dik? ;)

Je hebt al flinke stappen gemaakt met de squat sinds het ellendige begin met die knieen, vergeet dat niet. Hopelijk komen er nog goeie tips in je andere post :)
True, het is sowieso al fijn dat het überhaupt lukt om te squatten :).
In het andere logje heb ik gelukkig goede tips gekregen, ik kan er mee aan de slag!

kan je wel knieeen naar buiten drukken?

Ik kan zo slecht uitleggen lol. Je snapt me vast wel.
Zodra het gewicht zwaarder wordt begint dat 'naar binnen slingeren' van mijn knieën er in te sluipen.. High rep op lichter gewicht gaat bijvoorbeeld prima. In de thread die ik er over heb aangemaakt heb ik gelukkig wel goede tips gevonden, hoop dus dat ik er gewoon aan kan werken :).

Ga weer eens in de elastieken verzameling kijken, zou mooi zijn als ik er eentje heb liggen die goed is om mee te oefenen.

Heb je ook echt pijn in de knie vanwege de slijtage of zijn je knieën niet sterk genoeg? Heb zelf het idee dat leg extensions helpen, maar is geen advies want heb daar geen verstand van verder

Oew walking lunges, dat is alweer lang geleden voor mij:p
Kan nagenoeg pijnloos squatten, maar als ik op hoger gewicht ga en dat naar binnen klappen van mijn knieën begint weer, dan heb ik er wel een dag of twee last van.. Moet zeggen dat ik vorige keer bij het testen van mijn 3RM voor het eerst echt flink last had van mijn knieën, niet direct tijdens het squatten, maar het sloop er die dag verder zeg maar langzaam in. Gezond kan het natuurlijk niet voor je knieën zijn lijkt me..
Leg extensions is een oefening die ik juist niet kan doen in verband met mijn knieën, zelf gewichtloos is dat te pijnlijk :o.
Heb via de thread die ik heb aangemaakt echter wel wat tips gekregen, dus ik ga eens kijken hoe ik het één en ander in mijn schema kan passen! Hoop dat ik er gewoon vanaf kan komen door er aan te gaan werken :).

Training van vandaag: UB

Eerst voor medicijncontrole wezen bloedprikken, werd meer afgenomen dan normaal.. Dus had even de tijd nodig om daarna rustig op te starten met trainen, ben blij dat ik geen legday voor de boeg had :o.

BP
10 x 20
10 x 27.5
10 x 32.5
6 x 37.5 een repje meer dan vorige week, het ging lekker
10 x 32.5
8 x 32.5
8 x 30

OHP
12 x 15.5
10 x 15.5
13 x 13
12 x 13
12 x 13
11 x 13

Lat pulldown, smalle grip
12 x 32
12 x 34.3
8 x 36.6
12 x 34.3
10 x 34.3
Iets minder grote reprange, wel wat zwaarder though. Merk dat ik het fijn vind te variëren met repranges. Dan weer een tijdje 12-20, dan weer tijdje 8-15. Vind het wel prima op deze manier, blijft afwisselend :).

Lat pulldown, wijde grip
10 x 27.3
10 x 27.3
15 x 25
15 x 25
12 x 25
Langzaam en gecontroleerd uitgevoerd, voel 'em dan des te beter.

SS db side raises / plate front raises
10 x 5 / 7.5
10 x 5 / 7.5
10 x 5 / 7.5
10 x 5 / 7.5
Was pijnlijk door het bloedprikken :/

Cable tricep pushdown
18 x 23 VPR
14 x 25.3 PR
13 x 25.3
14 x 25.3

Db hammer curls
10 x 5
10 x 5
10 x 5
10 x 5
Idem, plek van het prikken nog te gevoelig.

Rating
3 / 5
Niets bijzonders, gewoon lekker. Wat gekletst tussendoor, alles op het gemakje. Nog even genieten van de ochtendtrainingen zolang het nog kan ;).

Haha nee hoor, jij bent helemaal niet dik :D

Geen legextension voor jou dus:p

Mooie training!

Damn 6 setjes Ohp O.O

Ik heb geloof ik een training gemist.. Was wat druk hier :o
Maar het blijft lekker gaan he! Alles wel oke met de meds? veel last of valt het mee?

Trainingen gaan lekker! Lang leve de ochtend training! Ik vind het ook zalig!

• #3.714
Haha nee hoor, jij bent helemaal niet dik :D
.. Dat zou ik ook maar zeggen .. ;)

Geen legextension voor jou dus:p

Mooie training!

Damn 6 setjes Ohp O.O
Nope, sowieso niet, never :p. Ach, ik zit er absoluut niet mee, ben allang blij dat ik nu bijvoorbeeld in ieder geval kan squatten en lunges kan doen!
En dankjewel :).

Ik heb geloof ik een training gemist.. Was wat druk hier :o
Maar het blijft lekker gaan he! Alles wel oke met de meds? veel last of valt het mee?

Trainingen gaan lekker! Lang leve de ochtend training! Ik vind het ook zalig!
Haha, het is af en toe hollen en stilstaan Marina :p
De meds zijn overigens weer opnieuw opgehoogd na een aantal maanden rond hetzelfde gehangen te hebben.. Zal dus wederom uit bloed moeten blijken hoeveel werkzame stof er nu actief van is, dus ben benieuwd.. Bijwerkingen vallen nu na deze ophoging wel mee, dus daar ben ik al erg blij mee :)

Training van vandaag: push

Eerder begonnen vanochtend en dus eerder naar huis.. Eenmaal aangekomen in de gym.. Is het hartstikke vol met jong puberig grut :sad:
Benches waren bezet dus werd genoodzaakt te verkassen naar de zaal die er als laatst bij is gekomen. Staan ook andere benches, maar niet bepaald mijn voorkeur.. Maar goed, we moesten het er maar mee doen.

BP, dynamic effort @ 75 %
10 x 20 Ugh, wil mijn eigen stang en bench.. Dit vind ik niets :(
5 x 30
3 x 35
3 x 35
3 x 35
3 x 35
3 x 35
3 x 35
3 x 35
3 x 35
3 x 35
Alle setjes uiteraard gehaald, maar ging niet bepaald soepel. Vermoeid van de werkdag en lag absoluut niet lekker op deze bench. Daarnaast lukte het me niet mijn armen goed 'getuckt' te houden. Nog even paar reps met alleen stang geprobeerd om weer even de goede techniek aan te voelen.

Incline db press
12 x 10
12 x 10
10 x 10 &*^ver, slappe pap vandaag
12 x 10
10 x 10

Machine flyes
12 x 15
10 x 20
11 x 20
16 x 15
Hnnng, die voelde ik goed!

Db shoulder press
8 x 9 Lang niet meer met hoger dan 8 geprobeerd. Nog geheel door toeval ook, pakte de verkeerde set db's :o
13 x 8
12 x 8
12 x 8

Hex press
13 x 9 VPR
12 x 9
13 x 9
11 x 9

Cable rope tricep extensions, achter hoofd langs
15 x 4.5 VPR
11 x 6.8 "PR"
11 x 6.8
10 x 6.8

Rating
3 / 5
Gevoelsmatig lager, maar vooruit, moet me niet al te blind staren op de moeizame BP en incline db press. Plausibel te verklaren door slaapgebrek en een verrotte bench.
Voel me op het moment zo labiel als een hysterische huisvrouw, dus heb gewoon een heel goede nacht slaap nodig en moet even 'the man up-fucken' hier. Gawd, wat kijk ik er naar uit om gewoon afgestudeerd te zijn en alleen maar met werk bezig te hoeven zijn :).

Misschien is het een idee om te stoppen met je training cijfers te geven als je je daar op gaat focussen.

Als jij op een slechte dag (moe, slap, bloeden whatever) alles geeft is het toch top training?

Ik denk dat @Pillz helemaal gelijk heeft Sanne. We hebben allemaal wel eens wat mindere dagen. Niet zo gek, aangezien we geen topatleten zijn die alles kunnen laten voor hun sportprestaties. Wees blij dat je uberhaupt de mogelijkheid had om te gaan trainen en focus je op deze dagen niet te veel op de getalletjes! By the way.. Benchen op bankjes die je niet gewend bent is trouwens wel echt K*T. :roflol:!

Oh, en welk schema volg je trouwens?! Je draait behoorlijke volumes weg in ieder geval ;D.

Haha ja, steeds weer (positief) verrast door het volume die Sanne er elke keer weer uit weet te persen :D

• #3.718
Misschien is het een idee om te stoppen met je training cijfers te geven als je je daar op gaat focussen.

Als jij op een slechte dag (moe, slap, bloeden whatever) alles geeft is het toch top training?
Hmmm ja, heb het even een avond en nachtje laten sudderen.. Zie update :).
Aard van het beestje neigt weer naar het moéten van het halen van een (v)pr, en dat was nou net de bedoeling niet meer..

Ik denk dat @Pillz helemaal gelijk heeft Sanne. We hebben allemaal wel eens wat mindere dagen. Niet zo gek, aangezien we geen topatleten zijn die alles kunnen laten voor hun sportprestaties. Wees blij dat je uberhaupt de mogelijkheid had om te gaan trainen en focus je op deze dagen niet te veel op de getalletjes! By the way.. Benchen op bankjes die je niet gewend bent is trouwens wel echt K*T. :roflol:!

Oh, en welk schema volg je trouwens?! Je draait behoorlijke volumes weg in ieder geval ;D.
Maar het is zo vervelend wanneer mannen gelijk hebben :p. Nee, even serieus, zoals ik bij @Pillz net antwoordde kruip ik langzaam weer terug naar waar ik vandaan kwam: niet tevreden zijn met een training wanneer er niet een (v)pr gehaald is. Even weer terugschakelen en terug naar de 'broscience' wat betreft MMC en zo'n mooi mogelijke techniek en dergelijke.
f**k de getalletjes ;).

Heb overigens al flink lang hetzelfde schema wat me nog steeds bevalt. De oefeningen variëren nog wel eens, maar net hoe mijn pet staat, ik ben nogal van het houden van variatie.
Maar elke week is het in ieder geval steevast LB 1 - UB - rust - Push - LB 2 - Pull. Vind het nog steeds erg fijn!
Heb nog wat gelezen over het programma dat jij volgt, maar ik struikel over het lagere volume :o.

Haha ja, steeds weer (positief) verrast door het volume die Sanne er elke keer weer uit weet te persen :D
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Training van vandaag: LB 2

DL, maximum effort

5 x 20
4 x 32.5
3 x 50
3 x 50
3 x 56.5
3 x 62.5
3 x 70
3 x 72.5
3 x 75
2 x 80
5 x 62.5
15 x 62.5 T&G
Een rep meer op de 80 in vergelijking met de vorige maximum effort DL. Beiden met prima techniek, echter weer te gehaast de derde rep willen doen. Wellicht had die er nog ingezeten wanneer ik mezelf tussen de reps nog wat meer tijd had gegund. Maar goed, ook weer die twijfel, en in die split second dat ik twijfel krijgt deze muts hem dus niet meer van de grond :rolleyes:.
f**k die mindfuck!

SQ
15 x 30 Vaag gevoel om nu iets anders te squatten en gefocust te blijven op het naar buiten drukken van mijn knieën..
15 x 35 Voel het direct een stuk meer in mijn adbducters :o
15 x 40
8 x 45 .. Rechterknie wilde gaan zwabberen
13 x 40
Focus vandaag uiteraard op knieën. Zelfde breedte aangehouden maar tenen nog wat meer naar buiten laten wijzen. Bewust mijn knieën naar buiten geduwd tijdens de oefening, maar 45 is dus al het 'randje' waar die zwabberknie erin sluipt. Echter zijn mijn enkels ook veel stabieler nu ik me richt op het werken aan de flabberknietjes :).

Plate loaded incline leg press
12 x 45
12 x 45
13 x 45
15 x 45
Langzame positives en negatives, dem burns!

Seated leg curl
17 x 20
16 x 20
16 x 20
16 x 20

Glute hyperextension
12 x bw
12 x bw
12 x bw
12 x bw

Geen ratings meer, laat dat te veel afhangen van mijn gevoel :). Het is mooi als ik op een isolatie een (v)pr behaal, maar mijn uitgangspunt was een maand of 2 geleden juist niet meer te trainen op het per sé willen halen van een (v)pr. Uiteraard wil ik wel sterker worden op de compounds, maar juist de oefeningen die ik daar omheen doe wil ik meer op gevoel gaan trainen en meer gaan zitten op het 'squeezen', slow negatives etc.

Vandaag ging wel lekker. Tevreden dat ik toch een repje meer heb op de DL en vooral tevreden dat mijn techniek bij alle setjes mooi bleef. Verder vooral brandende quads en hammies, nu even hopen dat ik maandag een beetje hersteld ben omdat ik vanwege Koningsdag mijn trainingsschema overhoop moet gooien :o.

Lekker van je deadlift! :) en mooi dat je het op deze manier aan gaat pakken vind ik. Gaat vast goedkomen.

Heb je al een planning rondom koningsdag gemaakt? Zit zelf ook nog te twijfelen wat ik ga doen

Hahah sanne, dan gaan er bij mij veeeeeul kitties dood ;(

Terug
Naar boven