XXL Nutrition

Sanne's log

Keurige training zeg :D. It is all about the mindset!

Jij bent trouwens de eerste die struikelt over LAAG volume in mijn log :roflol:..

Lekker volume weer. En is geen slechte strategie om met de squat terug te gaan in gewicht, en even focussen op die knieen.

Hahah sanne, dan gaan er bij mij veeeeeul kitties dood ;(
En dat is weer een zegen voor de kleine vogeltjes. Ieder nadeel hep ze voordeel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.723
Lekker van je deadlift! :) en mooi dat je het op deze manier aan gaat pakken vind ik. Gaat vast goedkomen.

Heb je al een planning rondom koningsdag gemaakt? Zit zelf ook nog te twijfelen wat ik ga doen
Techniek staat bij mij erg hoog in het vaandel.. Ik denk dat je op lange termijn er veel meer aan hebt wanneer je eindelijk flink zwaar kunt liften met een nette vorm, een goede basis om op te bouwen :).

Wilde eigenlijk morgen legs doen.. Maar 1 dag tussen 2 legdays is bij mij echt te kort, dan ben ik nog helemaal niet hersteld.. Onderrug is ook flink dood van de training gister, dus heb mezelf laten verleiden morgen eens een rustdag in te lassen. Als in: ook weer eens een keer uitslapen en dagje rustig aan, zal me goed doen :o. Deze week dus 4x in plaats van 5x :).
Weet jij inmiddels al wat je gaat doen?

Hahah sanne, dan gaan er bij mij veeeeeul kitties dood ;(
Noeeeees, dat is zielig... Kom aan, per die reps eruit! :sad:

Keurige training zeg :D. It is all about the mindset!

Jij bent trouwens de eerste die struikelt over LAAG volume in mijn log :roflol:..
Dankjewel Bas ^^
Haha, ik denk dat mijn definitie van hoog of laag volume een beetje verschilt met die van anderen.. :o. High rep vind ik persoonlijk 15-20, laag rep dan 3-6 en wat er tussen zit.. Is gewoon medium rep ofzo :')

Lekker volume weer. En is geen slechte strategie om met de squat terug te gaan in gewicht, en even focussen op die knieen.
Dankjewel Neet! Het voelt natuurlijk even als een 'terugval' om terug te gaan in gewicht, maar ik denk dat het belangrijker is om een goede basis te hebben om letterlijk op door te bouwen.. Nu nog een beetje geduld kweken :o.

Training van vandaag: pull

Lat pulldown behind neck

15 x 25
15 x 27.3
15 x 29.6 VPR
12 x 32 PR
Aaaahh ja, logisch.. Je gaat op gevoel trainen waarbij je niet meer de focus legt op (v)pr's en vervolgens zet je er alsnog eentje neer :')

Close grip reversed pulldown
15 x 32
12 x 34.3
10 x 36.6 'PR'
12 x 36.6
De laatste reps heerlijk langzaam, onderarmen ook volledig vol

One arm cable row
12 x 16.3
12 x 18
12 x 18
20 x 14

Straight arm pulldown
13 x 13.3
12 x 13.3
21 x 11
21 x 11
Heerlijke volle rug

Cable curl
12 x 14
10 x 14
13 x 11.3
13 x 11.3

Cable upright row
15 x 14
14 x 14
14 x 14
14 x 14

BOR
15 x 20
15 x 25
12 x 30
12 x 30
Om even het laatste restje eruit te fikken :rolleyes:

Met een reden gestopt met het geven van een rating aan mijn rating, focus weer weg op het 'moeten' zetten van een (v)pr, en warempel, een heerlijke rugtraining sinds tijden. Trainen op gevoel voelt goed! Vind overigens dat rug zich uitermate leent voor negatives, burrrnnn!

Morgen een extra rustdag, vanwege koningsdag deze week 4x training in plaats van 5x. Niets voor mij, maar mijn onderrug is nog compleet deaud van de DL gister. Overigens is één rustdag tussen twee legdays voor mijn gevoel sowieso te kort, ben dan nog niet hersteld. Heb me dus laten verleiden tot een extra rustdag.. Dinsdag des te harder aan de legs natuurlijk ;).

Wekelijkse update
Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 11 (2100 kcal) 63 +0.25 kg
Week 12 (2200 kcal) 61.75 -1.25 kg
Week 13 (2300 kcal) 62.25 + 0.5 kg
Week 14 (2300 kcal) 62.75 + 0.5 kg
Week 15 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 16 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 17 (2400 kcal) 63 + 0.25 kg
Week 18 (2400 kcal) 63 gelijk gebleven
Week 19 (2500 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 20 (2600 kcal) 64 + 1.25 kg
Week 21 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 22 (2600 kcal) 64 - 1 kg
Week 23 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 24 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 25 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 26 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven

Sta nu officieel een maand stil, tijd om op te hogen naar 2700 kcal.
En dinsdag.. Nieuwe kaart van Shabu maar eens uitproberen, nu al zin in :rolleyes:

Haha je eet meer dan mij:eek:

Waarom zo hoog in reps eigenlijk?

Ben het helemaal eens met goede techniek. Blessures zijn niks en ik vind het persoonlijk gewoon leuk om van alles wat te kunnen leren en doen. Dus niet alleen focus op progressie in gewicht, maar ook techniek, voeding, alles erop en dr aan :)

Goed plan. Als je het niet zou trekken zo kort op elkaar, niet doen. Beïnvloed anders ook nog je andere trainingen. En lekker ophogen die kcals!
Ik doe altijd 3x pw ma-woe-vrij, maar denk dat het nu ma-do-za-ma wordt of ma ochtend - di avond/nacht - do - zo. Om maar een beetje om koningsdag heen te plannen.

Shabu shabu drool:

Gewoon trainen zonder rating is ook gewoon lekker! Dan gaat het soms juist extra lekker!

Op naar die 2700! na 3 dagen knallen van de week genieten bij Shabu dus he!
Je bent en blijft een topper!

2700 geeft al aardig wat meer ruimte! Dan hoeven die epic cheats ook niet meer toch;)

Een onverwachte pr is altijd mooi:D

dam 2600 en dan stil blijven staan ik kom aan op 2300 verdorie

2200 en op gewicht blijven crew!

Beter zo zonder rating, goeie training

grinnik low reps op 3-6
arme weightlifters komen geeneens voor in het schema haha

een maand stil op 2700, netjes
meer stouwen!

• #3.733
Haha je eet meer dan mij:eek:

Waarom zo hoog in reps eigenlijk?
Om een grote meid te worden zal ik ook als een grote meid moeten eten, vrees ik :o.
Heb best lang (meer dan een jaar) vooral laag ik reps gezeten omdat ik elke keer PR's wilde zetten. Door hier en daar wat rond te snuffelen en wat minder eigenwijs te worden heb ik dat idee maar laten varen, ben geen PL'er en kan mijn doelen des te beter bereiken door high rep :).

Ben het helemaal eens met goede techniek. Blessures zijn niks en ik vind het persoonlijk gewoon leuk om van alles wat te kunnen leren en doen. Dus niet alleen focus op progressie in gewicht, maar ook techniek, voeding, alles erop en dr aan :)

Goed plan. Als je het niet zou trekken zo kort op elkaar, niet doen. Beïnvloed anders ook nog je andere trainingen. En lekker ophogen die kcals!
Ik doe altijd 3x pw ma-woe-vrij, maar denk dat het nu ma-do-za-ma wordt of ma ochtend - di avond/nacht - do - zo. Om maar een beetje om koningsdag heen te plannen.

Shabu shabu drool:
Precies wat jij zegt @TaraSmit, het 'hele plaatje' bij elkaar is gewoon ontzettend fijn om mee bezig te zijn.. Veel leren en informatie opdoen en daar voor jezelf een mooi plan uit trekken :).

Ben overigens blij gisteren inderdaad 'overgeslagen' te hebben, des te beter ging het vandaag, had me gisteren absoluut niet gelukt :).

Volume draaien, dat hoeft niet altijd tot failure ;) Zeker niet als je 3x per week squat en DL of 4x per week bencht ;)

Goeie training weer Sanne, gas erop!
Maar ik doe compounds maar twee keer week en dan ook nog dat gezooi met maximum effort en dynamic effort enzo :o. Heb de leiding daarover uit handen gegeven aan Tdawg, hij mag me mooi naar sterkere compounds leiden :rolleyes:.

Enne.. High rep op isolatie, het mag wel een beetje 'pijn' doen toch? ;)

Dit...behalve afgelopen twee weken dan..
Wellicht eet ik sommige dagen zelfs het dubbele als jij? :roflol:

Gewoon trainen zonder rating is ook gewoon lekker! Dan gaat het soms juist extra lekker!

Op naar die 2700! na 3 dagen knallen van de week genieten bij Shabu dus he!
Je bent en blijft een topper!
Het was een goede keus, even die druk er weer even af!
Vanavond Shabu, nieuwe kaart, heb er zinnnn in :drool:

2700 geeft al aardig wat meer ruimte! Dan hoeven die epic cheats ook niet meer toch;)

Een onverwachte pr is altijd mooi:D
Voor mijn gevoel kom ik nu (net als vorige bulk) op het punt dat ik het idee heb heel de dag door aan het eten te zijn.. Niet bepaald vervelend :rolleyes:
Enne.. Eet nu bijna elke dag een Snickers (wel zo'n kleintje though, ongeveer 190 kcal ofzo), dus begin langzaam aan ook weer 'minder schoon' eten te waarderen en als 'normaal' te zien :). Epic cheats, daar heb ik dan ook veel minder behoefte aan.. En maat houden lukt steeds beter, weet nu van mezelf dat mijn ogen altijd veel groter zijn dan mijn maag, vorige 'cheayday' was imo best netjes, en ben die week niet eens aangekomen.. :o

dam 2600 en dan stil blijven staan ik kom aan op 2300 verdorie
Maar.. Ehhh.. Neem wel aan dat je nu aan het cutten bent toch? :scratch:
Ben ervan overtuigd dat je je onderhoudsniveau zelf kunt verhogen.. Enkele jaren geleden kwam ik aan bij 1600 kcal en moest ik enorm laag zitten om af te vallen. Nu een paar jaar later ben ik langzaamaan alles gaan verhogen en mag ik dagelijks dus ruim 1000 kcal meer eten, works for me! :rolleyes:

2200 en op gewicht blijven crew!

Beter zo zonder rating, goeie training
Wanneer je maar 2200 kcal eet, blijf je dan serieus hetzelfde gewicht hebben ja? .. Heb dan eigenlijk best wel medelijden met je, ik val op dat aantal kcal langzaam af :o.

Enne.. Doe helemaal geen rating meer, het bevalt me veel beter zo, de druk en het 'moeten' is er dan af :).

grinnik low reps op 3-6
arme weightlifters komen geeneens voor in het schema haha

een maand stil op 2700, netjes
meer stouwen!
Misschien heb ik een wat vertekend beeld van wat high en low rep is :o.
Voel me nu als vrouw overigens echt een veelvraat, zeker als ik lees dat sommige mennekes minder eten dan ik :roflol:

Training van vandaag: LB 1

Box SQ, maximum effort
nieuw
15 x 20
5 x 22.5
5 x 27.5
5 x 35
5 x 40
5 x 45 Op mijn donder gekregen van Tdawg.. Moesten 3-reppers zijn maar ik vond het te licht en deed telkens dus stiekem met opzet 5-reppers :rolleyes:
3 x 50
3 x 55
3 x 60
3 x 65
3 x 70 Laatste rep bijna head-first tegen de spiegel knallen.. Laatste rep had ik geen spanning meer op mijn rug en stond ik als een volleerd gekkie compleet verkeerd op van de box.. Ging echt bijna mis, stond te shaken op mijn benen, ging maar net goed :o
3 x 65 Verplicht van Tdawg omdat ik dus na de vorige set meldde noooooooit meer box squats te doen :roflol:
Het is duidelijk waar mijn zwakke punt zit, de overgang van negative naar positive. Over een poosje opnieuw box squats maar dan net onder parallel, vermoed dat het dan stukgaan is voor me :).

Sumo DL
10 x 50
10 x 55
10 x 55
6 x 60
Overgehaald het toch nog eens te proberen, laatste keer is flink wat maanden geleden. Vond het een rukoefening, echter is mijn techniek van de conventionele DL flink verbeterd, hoopte dan ook dat sumo DL ook beter zou gaan. En dat ging het absoluut, ging erg goed en vond het zowaar lekker.. :o

Vertical leg press in Smith
10 x 60
10 x 70
10 x 80
10 x 85
16 x 70
Langzame negatives en explosieve positives :heart:

SS abductor / adductor
12 x 45 / 50
12 x 50 / 55
12 x 55 / 60
12 x 55 / 60
Elke keer bij overgang positive naar negative enkele tellen vasthouden, de fik erin!

Donkey kickbacks in Smith
12 x 7
12 x 7
12 x 7
12 x 7

Voelde direct bij het begin van de training dat het goed was gisteren niet deze training gedaan te hebben.. Vandaag helemaal hersteld en met gezonde dosis energie aan de slag gegaan. Wel flink geschrokken van die laatste set box SQ though.. Had serieus het gevoel alsof die paar tellen alles in slowmotion ging ofzo :o.

Vanavond nieuwe kaart van Shabu uitproberen.. De harde leef :rolleyes:

Toch goed die box sq en de sumo's. Niet te zwaar zou ik zeggen, tot de beweging er goed in zit :)
En eet ze vnv!

Wanneer je maar 2200 kcal eet, blijf je dan serieus hetzelfde gewicht hebben ja? .. Heb dan eigenlijk best wel medelijden met je, ik val op dat aantal kcal langzaam af :o.

Enne.. Doe helemaal geen rating meer, het bevalt me veel beter zo, de druk en het 'moeten' is er dan af :).

Ja ongeveer wel, schommeling van 1 a 2 kg (103-105kg)
Heb gewoon laag onderhoud en weekenden zijn soms te gek vrees ik :o

Goeie training weer!

Ik besef me nu dat high rep sumo niks voor me was (lelijke blauwe plekken enzo:p), maar zwaar gaan ze veel beter en netter!! Hoop nu stiekem dat ik net zo sterk in sumo word want vind sumo leuker:D

Ik was na een half jaar High volume High rep het eigenlijk best wel zat (wel goed voor de mussolgaainnzz). Ik wissel het nu af en dat bevalt me prima!

Super training weer! en zo zie je maar.. dagje rust en dan vandaag knallen!
en nu enjoooyyyyyyy! :D

Ga je echt zitten bij box squats (spanning er helemaal vanaf) of alleen met kont box raken en weer omhoog?

• #3.739
Toch goed die box sq en de sumo's. Niet te zwaar zou ik zeggen, tot de beweging er goed in zit :)
En eet ze vnv!
Blijf erbij dat afwisseling, ook wat compounds betreft, je verder brengen dan elke keer je volledig vast te pinnen op een schema :).
En dankjewel, is absoluut gelukt! :D

Ja ongeveer wel, schommeling van 1 a 2 kg (103-105kg)
Heb gewoon laag onderhoud en weekenden zijn soms te gek vrees ik :o

Goeie training weer!
.. En ik maar klagen als ik 'maar' rond de 2000 a 2200 kcal zit .. :o
Then again, buiten de cheats om eet ik wel exact volgens schema :).
Thanks!! ^^

Ik besef me nu dat high rep sumo niks voor me was (lelijke blauwe plekken enzo:p), maar zwaar gaan ze veel beter en netter!! Hoop nu stiekem dat ik net zo sterk in sumo word want vind sumo leuker:D

Ik was na een half jaar High volume High rep het eigenlijk best wel zat (wel goed voor de mussolgaainnzz). Ik wissel het nu af en dat bevalt me prima!
Ben zo te zien nog steeds blauwe-plekken-vrij :D. Nu ik de techniek beter onder de knie heb vind ik sumo ook leuker worden, over een tijdje maar nog eens keer opnieuw :rolleyes:. Slow DL's vind ik tot nu toe trouwens het meest zalig!

High rep als in 15-20 reps heb ik denk ik een maand of 2 trouw vastgehouden, maar terug kom ik er weer op terug.. De ene dag lijkt mijn lichaam gewoon meer in te zijn voor minder reps en hoger gewicht, andere dagen is het juist andersom. Ik bekijk het nu dus gewoon per training, maar net waar mijn hoofd naar staat :).

Super training weer! en zo zie je maar.. dagje rust en dan vandaag knallen!
en nu enjoooyyyyyyy! :D
Dankjewel meid! :D

Ga je echt zitten bij box squats (spanning er helemaal vanaf) of alleen met kont box raken en weer omhoog?
Nou, ik denk dat bij mij laatste zat de fout daar dus inzat.. Dat ik inderdaad echt ging zitten waardoor ik de spanning verloor, mijn rug zakte volgens mij ook een beetje in.. Bij de rest van de reps raakte ik inderdaad gewoon met mijn kont de box even aan waardoor de spanning er op bleef..

Sumo deadlifts.. Ze zijn wel errrg goed voor de glutes. Verder ben ik toch meer een voorstander van conventionals voor overall kracht winst :)

Terug
Naar boven