XXL Nutrition

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.841
Lekker getraind! en niet op je sterkst kan evengoed een zalige training opleveren! Had ik vandaag ook. Zeker niet op mijn sterkst maar wel lekker!

goed dat je lekker genoten hebt van het eten gisteren.. en ja Lux.. is meet haute cuisine.. oftewel *ganaarhuismethongerenevenlangsdemac* :roflol:
Schouders eronder en door met die bulk! You can do it! :)
Even doorbijten en verder op karakter, langetermijndoel in zicht houden ;)

Ugh, ging gewoon letterlijk me honger naar huis, dat gedoe is echt niets voor mij :o

Gewoon weer in stapjes opbouwen die BOR, in een paar weken heb je hem weer :)
Al moed aan het verzamelen voor de volgende 10x10 squat?
Misschien inderdaad verstandig om hem gewoon wekelijks weer te gaan doen en op te bouwen, het voelde op zich wel weer lekker :).
Die 10 x 10 ga ik zeker nog een keer doen, maar niet iedere week hoor!! :o

Dan had je echt een sterke BOR! 12x35 klinkt voor mij zelfs nog prima
Dankjewel Tara :).
Moet wel zeggen dat ik ook meer parallel aan de grond ben gaan staan, dat maakte het voor mijn gevoel al direct een stuk zwaarder..

waarom overdag weinig eten als je uit eten gaat?

Soort van compensatie? Marvinnen?

Nergens voor nodig.

Geniet en dan erna weer back on track.
Oei oei, je geeft me er weer van langs @Pillz! :whip: :roflol:
Ach, ik luister over het algemeen om één of andere reden best goed naar je.. Dus ik houd dit in mijn achterhoofd voor de volgende keer ;).

LMAO, en dan nog bakken met geld betalen voor dat beetje eten ook zeker? :P
Precies zoals je het zegt, even snel op de rekening weten te spieken en het was ruim 300 Euro, kan daar wel betere dingen mee doen :o.
Ach, gelukkig hoefden we het niet zelf te betalen.. Maar wel erg lullig dat je met buikpijn van de honger naar huis gaat :roflol:

Zoals Pillz al aangeeft is dat marvinnen/compenseren in jou situatie nergens goed voor! :P Er wordt hard getraind hier, dan moet er natuurlijk ook consistent goed gegeten worden om sterker te worden :D.
Hnggg, die compounds moeten inderdaad wel omhoog ja.. Consequent eten speel er wellicht dan toch een grotere rol in dan ik dacht :p.

Ik doe dat ook zodat ik nog meer rondes op kan en eten smaakt met honger NOG beter:D

Wat betreft je kracht afname, ik heb daarom het conjugatesysteem nooit helemaal begrepen. De meeste oefeningen (of eigenlijk bewegingen) zijn dusdanig specifiek dat je enkel in die specifieke beweging sterker wordt. Een andere grip maakt niet zoveel verschil, maar van dumbell drukken (als voorbeeld) wordt je bench niet per direct sterker (je chest wel natuurlijk). Puur voor bodybuilding zou ik wel roteren (ook niet te vaak ivm adaptatie).

Het komt wel heel snel terug, dat wel.

Ik heb het nu zelf met dumbell schouder drukken. Mijn bench en Ohp zijn veel sterker geworden, maar ben toch echt flink omlaag gegaan met db. Schouders drukken! Ben benieuwd hoe snel dat weer terug komt.
Haha, precies SP, eten als je honger hebt is gewoon het beste gevoel :p

Moet toegeven dat ik het inmiddels wel fijn vindt om elke week te variëren in de houding/grip van compounds, heb nog steeds de hoop erop gevestigd dat ik juist door deze 'langzame' aanpak op lange termijn sterker wordt waarbij mijn lifts niet alleen maar afhangen van voldoende slaap, goede voeding en weinig stress, om het zo maar even te zeggen :p. Die 46.5 op de bench heb ik ooit één keer gehaald omdat blijkbaar de maan, de sterren en de zon in de goede stand stonden, want heb geen idee hoe ik dat ooit geflikt hen :o.

Training van vandaag: LB 1

SQ, dynamic effort @ 67.5 %

10 x 20 ATG
5 x 30 ATG
5 x 40
3 x 45
3 x 45
3 x 45
3 x 45
3 x 45
3 x 45
3 x 45 paused had ik gewoon even zin in :rolleyes:
3 x 45
3 x 45
3 x 45
3 x 45
3 x 45
Ging lekker vandaag. Begin nu het gevoel te krijgen sterker te zijn als ik vrij langzaam zak en daarbij de spanning er flink ophoud. Knieën sloegen niet naar binnen en het voelde gewoon lekker. Nice dus!

Sumo DL
5 x 50
5 x 55
5 x 60 Je 'hoort' toch sterker te zijn bij sumo dan bij de conventionele DL? .. Vond de laatste 2 reps niet bepaald mooi gaan namelijk, en het is nog licht ook..
5 x 57.5
5 x 57.5
5 x 57.5
5 x 57.5
Spanning bleef er goed opzitten, mooie techniek. Heeft een ongeveer een jaar lang tobben met mijn techniek toch echt eindelijk goede vruchten afgeworpen :)

Reversed db lunges
20 x 14
20 x 14
20 x 14
22 x 14
Oef, dat viel me vies tegen na de sumo DL :o

SS abductor / adductor met 'hold'
12 x 55 / 60
12 x 60 / 65
12 x 60 / 65
12 x 60 / 65

Hip thrust in leg extension nieuw
12 x 5
12 x 5
12 x 5
12 x 10
Enorm weird dit.. Geen idee of ik dit volgende week opnieuw ga proberen :p

Prima training vandaag, dik tevreden met mijn compounds en het helemaal 'af' en leeg kunnen maken met lunges en de superset :).

Parallel gaan staan maakt inderdaad een enorm verschil :) doe dat nu ook sinds een paar weken bij de row oefeningen en het voelt gelijk een stuk effectiever. Plus ik had het gevoel dat ik veelste eel m'n traps trainde itt de rest van m'n rug (wat ik juist ook wil).

Misschien dat je minder snelheid neemt op je sumo's en het daardoor zwaarder valt? Zelf heb ik ze nog nooit gedaan maar merk wel bij conv deadlifts dat snelheid wel een erg bepalende factor is voor hoe zwaar het aanvoelt

Gaat nog steeds prima hier! Hoe lang wil je nog doorgaan met bulken?

dat zijn veel setjes squatten :D

• #3.845
Parallel gaan staan maakt inderdaad een enorm verschil :) doe dat nu ook sinds een paar weken bij de row oefeningen en het voelt gelijk een stuk effectiever. Plus ik had het gevoel dat ik veelste eel m'n traps trainde itt de rest van m'n rug (wat ik juist ook wil).

Misschien dat je minder snelheid neemt op je sumo's en het daardoor zwaarder valt? Zelf heb ik ze nog nooit gedaan maar merk wel bij conv deadlifts dat snelheid wel een erg bepalende factor is voor hoe zwaar het aanvoelt
Wil vanaf deze week de ene week BOR doen en de andere week pendlay row, beginnen met een (soort van) compound blijk ik toch weer het fijnst te vinden ^^.
Die snelheid, daar heb ik nog niet eens bij stilgestaan! Mijn snelheid was inderdaad wel wat minder dan bij mijn conventionele DL.. Volgende keer maar eens erbij stilstaan, kijken wat het doet.. Thanks voor het meedenken!

Gaat nog steeds prima hier! Hoe lang wil je nog doorgaan met bulken?
Slow and steady it is! :D
Schaam me bijna dit te zeggen.. Maar ben eigenlijk van plan pas in 2017 te cutten zodat ik gewoon een jaartje lekker vadsig ben en daarbij eindelijk meer gains kan pakken.. Dan blijft er misschien wat meer over na de cut ;).

dat zijn veel setjes squatten :D
Vond het eigenlijk veel fijner dan lunges, geef mij dan maar 10 x 10 :rolleyes:

Training van vandaag: UB

BP

10 x 20
8 x 27.5
6 x 35
6 x 35
6 x 35
6 x 35
6 x 35 + 5 negatives
8 x 32.5 + 5 negatives
7 x 30 + 6 negatives
Die negatives waren een idee van Tdawg, afgekeken van Bradley Martin. Holy moly, da's een stuk zwaarder dan ik verwacht had.. :o

OHP
10 x 13
10 x 15.5
10 x 17
10 x 17
7 x 17
9 x 15.5

Lat pulldown, smalle grip
10 x 32
10 x 39 VPR
8 x 41.3 VPR
9 x 39
13 x 32

SS machine side raises / plate front raises
10 x 5 / 10
12 x 5 / 7.5
12 x 7.5 / 7.5
12 x 7.5 / 7.5

Cable rope pushdown
20 x 14
10 x 16.3 met hold
12 x 16.3 met hold
14 x 16.3 met hold

Cable hammer curls
16 x 14
10 x 16.3 PR
12 x 14
13 x 14

Prima training, niets te klagen. Krijg steeds meer plezier terug in de compounds met betrekking tot het werken aan kracht. Wellicht push ik nu nog steeds niet 'zomaar eventjes' 6 x 40 bijvoorbeeld, maar voel zelf wel dat mijn bench steeds stabieler wordt, dat kan alleen maar iets positiefs voorspellen :).

lunges zijn ook niet mijn ding nee..

Dat ziet er uit als meer dan prima trainingen hoor Sanne!!:thumb:

Goeie trainingen kanjer :kiss:

Trainingen gaan weer top he! Je bent en blijft een voorbeeld! en een sterke ook nog! :D

je hoort sterker te zijn op sumo zeg je...
doe je al even lang sumo als conventional? (techniek??)
hoe is je lichaamsbouw
slechts twee zaken die van invloed zijn op de gewichten...

• #3.851
lunges zijn ook niet mijn ding nee..
Probeer dan ook maar elke week een andere variant te doen..
.. Tot nu toe maakt het er niet minder vervelend op though :')

Dat ziet er uit als meer dan prima trainingen hoor Sanne!!:thumb:
Thanks Marv ^^

Dankjewel net-terug-van-vakantie-ganger :kiss:

Trainingen gaan weer top he! Je bent en blijft een voorbeeld! en een sterke ook nog! :D
Awww, dankjewel lieverd :kiss:

je hoort sterker te zijn op sumo zeg je...
doe je al even lang sumo als conventional? (techniek??)
hoe is je lichaamsbouw
slechts twee zaken die van invloed zijn op de gewichten...
Qua goede techniek heb ik het nu tweemaal gedaan :o. Voorheen schoot mijn reet als het ware te vroeg omhoog waarna de rest pas volgde.. Ben dus inderdaad nog wel bezig met opbouwen.. Maar vind het gewoon tegenvallen, hoor iedereen praten over dat sumo qua gewicht vaak hoger uitkomt dan bij conventioneel, dus heb me daar misschien te veel op blindgestaard :rolleyes:

Training van vandaag: push

BP, dynamic effort @ 62.5 %, langzame negatives, positives op speed

10 x 20
3 x 30
3 x 30
3 x 30
3 x 30
3 x 30
3 x 30
3 x 30
3 x 30
3 x 30
3 x 30
3 x 30
3 x 30
Niet mijn ding, dynamic effort op zo'n enorm laag percentage.. Luister nog altijd braaf naar Tdawg though, bewijst inmiddels wel dat hij het inderdaad bij het rechte eind heeft wat betreft compounds op kracht doen. Zou bijna, b-ij-n-a gaan nadenken te switchen naar PL ;). Begin nieuwsgierig te worden hoe mijn compounds zouden gaan als ik minder isolatie-oefeningen zou doen, in verband met herstel enzo..
Maar nee, PL'ing is nog steeds niets voor mij :rolleyes:

Incline BP
10 x 20
10 x 24
10 x 26.5
8 x 27.5
7 x 27.5

Peck deck, met 'hold'
10 x 15
10 x 15
10 x 15
10 x 15
17 x 15 zonder 'hold', even leegmaken
Damn, door de beweging bij de overgang even 'vast te houden' brandt het toch echt als een malle!

Db shoulder press
10 x 8
10 x 9
10 x 9
10 x 9

Db hex press
13 x 9
12 x 9
12 x 9
12 x 9

Cable tricep rope extension
15 x 6.8
14 x 6.8
14 x 6.8
13 x 6.8

Ging wel naar mijn zin vandaag, al vind ik een compound op laag percentage gewoonweg saai. Eerste keer dat ik na de werkdag nog puf had om een in mijn ogen vrij nette training neer te zetten, nice dus!

Powerbuilding is the way to go bro.. ehh girl! :D
Ik denk dat je er goed aan doet de compounds op deze manier te blijven trainenn, maar ik zie geen reden om daarnaast geen isolatie oefeningen te doen (:

Fijn zo'n lekkere training! En je incline BP vind ik netjes, al helemaal tov je bench :)

Ik heb ook weer zin om te trainennn

Saai maar wel een lekkere training!

Ik vind de isolatie oefeningen wel prettig om erbij te doen. Al moet de focus op je compounds liggen. En die sumo gaat mij ook veel slechter af dan de classic DL, dus ik kan je een handje geven ;)

Als je nooit sumo doet is ie veel zwaarder als nornaal dl

Moet je dan vaak en veel oefenen.

Je kan altijd combi doen van pl en bb

Compounds beuken en afmaken met isolatie.

Easy :)

Je hoeft niet perse sterker te zijn op de sumo;)
En wat @NickyCF ook zegt.

Probeer eerst de techniek onder de knie te krijgen en niet teveel te focussen op het gewicht.

• #3.858
Powerbuilding is the way to go bro.. ehh girl! :D
Ik denk dat je er goed aan doet de compounds op deze manier te blijven trainenn, maar ik zie geen reden om daarnaast geen isolatie oefeningen te doen (:
Powerbuilding is zo'n populaire benaming.. Maar.. Eh.. Zoiets ja :')

Fijn zo'n lekkere training! En je incline BP vind ik netjes, al helemaal tov je bench :)

Ik heb ook weer zin om te trainennn
Inmiddels al kunnen trainen? ^^

Saai maar wel een lekkere training!
Dankjewel meid :kiss:

Ik vind de isolatie oefeningen wel prettig om erbij te doen. Al moet de focus op je compounds liggen. En die sumo gaat mij ook veel slechter af dan de classic DL, dus ik kan je een handje geven ;)
Zonder isolatie lijkt me de training ook een minder voldaan gevoel geven..
Enne.. *doet handje schudden*

Als je nooit sumo doet is ie veel zwaarder als nornaal dl

Moet je dan vaak en veel oefenen.

Je kan altijd combi doen van pl en bb

Compounds beuken en afmaken met isolatie.

Easy :)
Ga hem er nu regelmatig inhouden, dus ga vanaf hier proberen verder op te bouwen.
Moet zeggen dat het nu wel de richting opgaat die je zegt, zie update :).

Je hoeft niet perse sterker te zijn op de sumo;)
En wat @NickyCF ook zegt.

Probeer eerst de techniek onder de knie te krijgen en niet teveel te focussen op het gewicht.
Ga het de tijd geven en vanaf hier verder opbouwen, vind hem veel te lekker voor hammies en glutes om hem eruit te gooien :rolleyes:

Training van vandaag: LB 2

Rack pulls

5 x 27.5
5 x 40
5 x 47.5
5 x 55
3 x 60
3 x 65
3 x 70
3 x 75
3 x 80
3 x 85 Laatste rep geen perfecte techniek meer, maar ook niet lelijk.. :)

SQ
10 x ATG
8 x 30 ATG
6 x 35 ATG
5 x 40
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45
Gingen wat moeizamer na mijn rack pulls..

Leg extension nieuw
15 x 5
15 x 10
15 x 15
15 x 15
20 x 15
Jawel, heb hem trouw elke keer af en toe geprobeerd, maar standaard bij het lichtste gewicht direct flinke knieklachten. En vandaag.. Helemaal niets! Uiteraard het licht gehouden, maar kan nu eindelijk voor het eerste zeggen dan ik leg extensions kan doen, ben er erg blij mee! :)

Seated leg curl
24 x 15
18 x 20
16 x 20
18 x 20

Cable pullthrough
18 x 20
14 x 25
12 x 25
12 x 25

Geen bijzondere training, ging gewoon lekker en beentje voelen goed vermoeid aan.

Maar.. Lief dagboek.. :o
f**k deze shit, ben hier al maanden mee aan het tobben en word gewoon moe van mezelf. Er moet echt wat gaan veranderen, het begint namelijk echt flink mijn keel uit te hangen. Ik vind gewoon dat ik te weinig terugkrijg voor de moeite, de tijd en de toewijding die ik erin stop. Naast het feit dat het eindelijk in mijn botte hersens begint door te dringen dat het fysiek ik voor ogen heb niet haalbaar is. Da's gewoon een feit. Zonder diverse operaties is het niet haalbaar, deal with it. En dat lukt mij dus niet.
Vooral nu ik weer langzaam aan het aankomen ben, zit ik letterlijk veel minder goed in mijn vel. Als ik foto's van toen ik pak hem beet ongeveer 70 kg woog, zie ik weinig verschil met hoe ik er nu uitzie. De lol begint er vanaf te gaan. Soms vraag ik mijzelf tijdens en na het trainen af waar ik het eigenlijk voor doe. Heb ik er nog plezier in? Jawel, vooral in de compounds. Maar daar sterker op worden gaat mij zeer moeizaam af. Ik weet gewoon even echt niet wat ik wil. Heb absoluut geen idee hoe ik nu verder moet. Wat ik echt wil, dat kan niet, die droom moet ik laten varen. Maar wat dan? Flink blijven eten en hard blijven zwoegen om sterker op compounds te worden en de isolatie er 'voor de lekker' bij blijven doen? Trainen zonder doel gaat hem niet worden, ik wil gewoon naar een doel toewerken. Zit gewoon een beetje met mezelf in de knoop, zit de laatste maanden op dit gebied niet lekker in mijn vel. Wellicht dat alles even te veel is, bijvoorbeeld ook spanning rondom mijn nieuwe baan en afstuderen, but, I dunno.. Wil ook gewoon van 'het leven' kunnen genieten, maar zodra ik hoor dat we 's avonds bijvoorbeeld bij mijn schoonmoeder een bepaald gerecht eten roep ik uit 'maar daar zitten veel koolhydraten in!'. Wil dat niet als eerste roepen. Tegelijkertijd wil ik gewoon af en toe een bak ijs kunnen eten. Maar. Het. Lukt. Me. Niet.
Er moet in ieder geval wat gaan veranderen. *Doet zichzelf schop onder kont geven* ./exit zeurmodus

Wekelijkse update

Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 11 (2100 kcal) 63 +0.25 kg
Week 12 (2200 kcal) 61.75 -1.25 kg
Week 13 (2300 kcal) 62.25 + 0.5 kg
Week 14 (2300 kcal) 62.75 + 0.5 kg
Week 15 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 16 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 17 (2400 kcal) 63 + 0.25 kg
Week 18 (2400 kcal) 63 gelijk gebleven
Week 19 (2500 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 20 (2600 kcal) 64 + 1.25 kg
Week 21 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 22 (2600 kcal) 64 - 1 kg
Week 23 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 24 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 25 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 26 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 27 (2700 kcal) 65.5 + 0,5 kg
Weel 28 (2700 kcal) 66 + 0.5 kg
Week 29 (2700 kcal) 66 gelijk gebleven
Week 30 (2700 kcal) 66.5 + 0.5
Als ik heel 2016 niet wil cutten, zal het iets langzamer moeten gaan. Zeker als ik sterker wil worden op compounds mag ik niet te laag in kcal gaan zitten though. Wil dus klein stapje terug doen naar 2500 a 2600 kcal om eventjes een weer of 2 á 3 weken meer richting onderhoud te gaan. Denk niet dat het veel invloed heeft op compounds, zo'n kleine stap.. En liever even langzaam aan dat alsnog in 2016 te gaan cutten :o.

Yes, net kunnen gaan :)

Hmm misschien even een totale break doen tot wanneer je je weer goed voelt? Als je nu het gevoel hebt te stagneren maakt dat ook niet zoveel uit. MFP deleten (of wat je gebruikt) en even ~2(?) weken geen gym bezoeken. Netflixen, naar de kinderboederij, I don't know, doen wat je leuk vindt buiten bodybuild-gerelateerde dingen om. Daarna heb je misschien weer volle moed en andere inzichten, omdat je er nu telkens middenin zit

Motivatie crisis. Wie heeft er op zijn tijd geen last van? :D
Ik zou gestoord worden van dat calorieen tellen wat jij doet. Moet je daar niet een keer een break van nemen? Je weet wel ongeveer wat OK is en wat niet. Doe eens een maandje relaxed. Misschien helpt dat al.
En de lat ligt ook bij trainingen wel hoog bij jou. Doe eens een dag minder per week, of 1-2 oefeningen mninder per dag?

gr. Rene

Terug
Naar boven