XXL Nutrition

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.901
Goede training ondanks de borrelende maag in de ochtend! Met muziek op trainen zorgt ook voor goede afleiding denk ik zo en stoor je je ook minder aan de kinders om je heen :D
Thanks Freakjam!
Vandaag ook weer trouw met muziek in getraind, moet zeggen dat het toch weer erg bevalt ^^.

Nog steeds hoofdpijn:( Ook nog steeds geen normale stoelgang. Misschien heb ik gewoon buikgriep, duurt nu al 4 dagen! Ook veel afgevallen al probeer ik nog wel goed te eten.

Ik ga nu wel wachten met zware sessies tot ik weer 100% ben. Nu eerst rust pakken (goed slapen en eten vooral) en hopelijk ben ik snel weer de oude!

Ik denk dat je pas echt 100% kan knallen als je rust hebt wat betreft het afstuderen. Ik merk dat ik nu ook beetje in m'n maag zit met m'n studie (moet nog zoveel doen!!!!). Slaap is ook niet super dus voor mij 1 van de belangrijkste dingen nu. De rest volgt wel.
Uggh.. Nu is het weer een aantal daagjes verder, hopelijk ook wat fitter ten opzichte van begin deze week? (Milde) buikgriep is echt een aanslag op je lichaam, sowieso lange tijd nodig om daar van te herstellen! Veel drinken, ik gebruik bijvoorbeeld van die zakjes die ervoor zorgen dat je niet 'uitdroogt'. En inderdaad proberen normaal te blijven eten, al snap ik het als je hoofd daar niet echt naar staat..

Je insteek is absoluut de juiste, vind het alleen af en toe lastig 'toe te geven' dat ik niet op alle vlakken op mijn top zit qua presteren, voelt dan een beetje als opgeven ofzo :o. Maar goed, door maar door te blijven gaan en dadelijk er voor een serieus tijdje eruit te liggen is natuurlijk helemaal niet de bedoeling.. Dus ik begin het wel te leren :)

Goeie tren, zeker met een borrelbuik :)
Whiiee, thanks kanjer :kiss:

Lekker getraind! Ik had ook een tijdje geen muziek op.. nu weer wel.. en lekker doen wat goed voelt. Geeft toch zo een voldaan gevoel!
Dat doe je goed! Je moet genieten van alles en ook het trainen en eten. Dat geeft dan weer meer rust ook :) 2 vliegen in 1 klap toch? ;)
Dankjewel meid! Weet niet, de klad kwam er gewoon in ofzo.. En irriteerde me eraan dat mijn oordopjes altijd helemaal in de knoop gaan zitten :p. Geef het nu gewoon weer een nieuwe kans ;).

Goede suggestie voor bij de aardbeien:roflol:

Sterke training neergezet! Met muziek trainen is voor mij eigenlijk altijd een pré! Ben graag afgesloten van de rest van de wereld en gefocust op trainen..

Ouwehoeren doe ik daarna wel weer!:D
Believe me, er is maar weinig net zo lekker als die suggestie :rolleyes:
Moet zeggen dat met muziek trainen voor mij altijd de standaard was, maar de klad kwam erin omdat ik me er gewoon aan ging irriteren dat alles altijd in de knoop raakte enzo :p. En op een gegeven moment heb ik het wel weer gehad met de nummers die ik altijd luister.. Nu wat nieuwe playlists, is toch wel weer erg lekker ^^.

Heel veel succes Sanne! Gewoon lekker doen waar je hoofd naar staat.
Dat heb ik na een tijdje dat ik het allemaal niet meer zag zitten qua training ook gedaan.. en dan vind je vanzelf het plezier terug.. en daar gaat het tenslotte om!
We kunnen niet altijd alleen maar fulltime knallen en progressie maken.. en daarnaast ook nog afstuderen en werken..

Zet 'm op en denk goed om jezelf ;)
Dankjewel meid! :kiss:
Vind het gewoon nog steeds zo ontzettend raar... Als je me een jaar geleden had gezegd dat ik even een motivatiedipje zou gaan krijgen, had ik daar hartelijk om gelachen. Nu moet ik wel zeggen dat je tijdens je studie gemakkelijk helemaal op de sport kunt richten, laten we het erop houden dat het 'echte grote-mensen-leven' blijkbaar meer energie eist dan ik voorheen dacht :o.

Training van vandaag: push

BP, maximum effort

10 x 20
3 x 20
3 x 22.5
3 x 25
3 x 27.5
3 x 32.5
3 x 35
2 x 37.5
2 x 40
1 x 42.5 Had een twee-repper moeten zijn.. Logischerwijs moet dat ook gewoon kunnen aangezien ik ook 3 x 40 haal
2 x 40
2 x 40
2 x 40
Het is opvallend dat mijn eerste rep op de 40 gewoon staat als een huis, maar dat het bij de tweede rep een heel pak zwaarder is en het trager en moeilijker gaat. Als tip gekregen tussendoor even als het ware opnieuw naar adem te happen en mezelf 'schrap' te zetten voor de tweede rep. Dit leek wel wat te helpen. Tdawg opperde dat het alsnog een 'mindfuck' dingetje lijkt, terwijl ik vandaag absoluut op de max van mijn kunnen zat. De setjes gingen naar mijn gevoel stevig en geluk werd dan ook bevestigd dat mijn techniek wel met sprongen vooruit is gegaan.
Ik wil er naar toe werken echt werksetjes te leren draaien met 40 kg. Ik hoop dat ik dan als het ware aan het gewicht 'wen' waarna ik verder kan uitbouwen. Tdawg was niet zo tevreden over mijn bench vandaag (getalsmatig gezien), maar technisch bekeken was het een prima bench. Daarnaast ben ik er tevreden mee enkele (zeer kleine) setjes met 40 te hebben gedraaid, nog nooit eerder gedaan :).
Doel is uiteraard om op alle bovenstaande setjes drie-reppers te draaien.

Incline BP
10 x 25
8 x 27.5
7 x 27.5
7 x 27.5
8 x 25
10 x 22.5

Cable flyes
13 x 6.8
13 x 6.8
12 x 6.8
12 x 6.8

Db shoulder press
15 x 8
12 x 8
11 x 8
10 x 8

Tricep rope extension achter rug langs
12 x 6.8
12 x 6.8
10 x 6.8
11 x 6.8
Blijf het een vage oefening vinden.. Bij de eerste 4 a 5 reps denk je van 'waar slaat dit op, veel te licht', en dan ineens hakt de burn erin en sta je op je tandjes te bijten :o.

Machine tricep pushdown
11 x 20
10 x 20
10 x 20
10 x 20
Lang geleden deze in de machine gedaan te hebben. Moet hem er weer vaker ingooien. Apparaat lijkt exact juist voor mijn afmetingen gemaakt te zijn, weet hier de spanning er goed op te houden en voelt gewoon lekker.. :heart:

Het ging lekker vandaag, voelde me bij begin van de training ook sterker dan ik me normaal voel na een werkdag. Natuurlijk baal ik een beetje van mijn bench, ging echt voor een twee-repper op de 42.5. Echter wel fijn dat ik enkele kleine setjes op 40 heb kunnen draaien.
Vind het erg fijn om vooral met compounds bezig te zijn. Daar vind ik het heerlijk om op los te gaan en mezelf helemaal te geven, alles wat na compounds komt doe ik 'om het af te maken'. Dit haalt gelijk de prestatiedruk voor een groot gedeelte weg.

Morgen maar weer eens op de weegschaal, benieuwd wat die heeft gedaan. Afgelopen maandag mezelf schandalig gedragen voedingsgewijs, de rest van de week licht gecompenseerd. Wil volgende week nog steeds op gevoel blijven eten waarbij ik wel gewoon mijn macro's tel. Volgende week zaterdag een etentje, en daar ga ik gewoon heel van genieten ^^.

Goed getrained weer. Je kan jezelf ook altijd lekker analyseren ;)

Goed die bench! Toch nog 1x die 42.5 en volgende keer doe je gewoon 2.
Schrap zetten zeg je goed. Probeer niet te snel te willen en idd opnieuw ademen en spanning te zetten op je core etc.

Misschien eens je bench laten filmen?

Fijn weekend!

Grote mensen leven zit vol met ups & downs

Hoe je daarmee omgaat is alles bepalend.

Je kan niet als iets tegenzit de handdoek in de ring gooien.

Dat doen watjes en dat ben jij niet.

Je weet er altijd weer uit te komen meid! en nu laat je ook weer een lekkere training zien!
Je kan het echt allemaal goed op gevoel. Trainen en eten!
Ben benieuwd wat morgen zal doen. Ik vermoed zomaar dat het wel goed zit! :D

Vandaag is alles weer als vanouds! Wel duidelijk wat krachtverlies, maar moet ik ff doorheen (krachtverlies is alleen op de compounds, de rest gaat wel vooruit, best weird). Als ik m'n ritme weer heb ga ik weer loggen:)

Ik wil ook op alle fronten presteren, maar als het trainen super gaat gaat de rest weer minder...

Nette training btw!

• #3.907
Goed getrained weer. Je kan jezelf ook altijd lekker analyseren ;)
Haha ja, aan het vermogen tot analyseren geen gebrek ;).

Goed die bench! Toch nog 1x die 42.5 en volgende keer doe je gewoon 2.
Schrap zetten zeg je goed. Probeer niet te snel te willen en idd opnieuw ademen en spanning te zetten op je core etc.

Misschien eens je bench laten filmen?

Fijn weekend!
Thanks Natty, vergeleken met enkele maanden geleden nu toch weer progressie, hoe klein ook. Had het er nog vandaag over hoe bizar het eigenlijk is. Toen ik stopte met cutten en begon met bulken verloor ik juist kracht in plaats van dat ik sterker werd :scratch:

Laten filmen is een goed idee! Vergeet 9 van de 10 keer mijn mobiel mee te nemen, maar ik ga mijn best doen het ding weer eens mee te slepen :o.
Jij ook fijn weekend ^^

Grote mensen leven zit vol met ups & downs

Hoe je daarmee omgaat is alles bepalend.

Je kan niet als iets tegenzit de handdoek in de ring gooien.

Dat doen watjes en dat ben jij niet.
True, daar kan ik helemaal niets aan toevoegen.
Je reactie las ik echter vanochtend en motiveerde me enorm, of het nou daar door kwam of niet, mijn legday die er op volgde was zalig :rolleyes:

Je weet er altijd weer uit te komen meid! en nu laat je ook weer een lekkere training zien!
Je kan het echt allemaal goed op gevoel. Trainen en eten!
Ben benieuwd wat morgen zal doen. Ik vermoed zomaar dat het wel goed zit! :D
Gisteren en vandaag ging het top, langzaam maar beetje komt het weer terug. Even een dip gehad, hopelijk vanaf hier weer langzaam en gestaag omhoog ^^.
Enne.. Weegschaal liet me ietwat schrikken, maar ik ben er in ieder geval wel uit wat ik nu precies wil gaan doen, en dat is me veel waard :).

Vandaag is alles weer als vanouds! Wel duidelijk wat krachtverlies, maar moet ik ff doorheen (krachtverlies is alleen op de compounds, de rest gaat wel vooruit, best weird). Als ik m'n ritme weer heb ga ik weer loggen:)

Ik wil ook op alle fronten presteren, maar als het trainen super gaat gaat de rest weer minder...

Nette training btw!
Super om te lezen, je moet er toch niet aan denken een week of 2 uit de roulatie te zijn.. Balen van het krachtverlies though, maar meestal trekt in enkele weekjes wel weer bij, toch? Wellicht dat je op de rest nu vooruit gaat omdat je even stapje terug moet doen met compounds en je een tijdje niet getraind en wellicht volledig hebt kunnen herstellen? Anyway, who cares, sterker/meer is altijd goed ;)

En gewoon even een dikke kus, het komt allemaal wel goed, powermama :).

Training van vandaag: LB 2

Speed DL, dynamic effort @ 72.5 %

5 x 50
5 x 55
5 x 60
3 x 65
3 x 65
3 x 65
3 x 65
3 x 65
3 x 65
3 x 65
3 x 65 speed ging er vanaf dit setje beetje uit
3 x 65
3 x 65
3 x 65 speed weer prima
3 x 65
Ging lekker vandaag, voelde goed en stevig. Als tip meegekregen dat ik als het ware mijn voeten 'in de grond' moet drukken. Wil dan ook wat met die tip doen, had al langer het idee dat ik een neiging heb met mijn voeten 'mee te wippen', geen idee hoe ik dat goed omschrijven moet.. Techniek is alsnog goed, maar kan naar mijn gevoel nog wel wat steviger staan.

SQ
15 x 20 ATG
12 x 27.5 ATG
12 x 35
10 x 42.5
10 x 42.5 Ugh, warm en vochtig.. Zweet drupte van gezicht op grond, vind dat zo ontzettend smerig :o
10 x 42.5 Laatste reps even doorbijten..
10 x 42.5
12 x 42.5 Prima rep-out, helemaal leeg

Leg extension
15 x 15
15 x 20
15 x 20
15 x 20
14 x 20 dropset 7 x 15
Nog altijd geen klachten in knieën, dus ben verder aan het opbouwen. Dat fikkende gevoel dat je hiervan krijgt ken ik helemaal niet, damn, niet bepaald een fijne soort burn, moet er nog erg aan wennen :p. Heb het gevoel dat ik echt ontzettend lelijk kijk bij de laatste paar reps :roflol:

Seated leg curl
17 x 20
14 x 25
13 x 25
13 x 25 dropset 12 x 15
Helemaal leeg, lekker :heart:

Cable pullthrough
17 x 20
15 x 25
14 x 25
14 x 25 dropset 12 x 20

Prima training, blijkbaar zit dat beestje er van binnen toch nog ergens ;).
Even de zweep erover, stoppen met dat ellendige gedoe en gewoon de schouders eronder en alles weer oppakken. Training van vandaag voelde dan ook weer als vanouds.
Daarnaast weet ik nu ook precies hoe ik verder wil qua voeding en dergelijke, dus heb het idee weer precies te weten waar ik mee bezig ben.

Wekelijkse update

Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 11 (2100 kcal) 63 +0.25 kg
Week 12 (2200 kcal) 61.75 -1.25 kg
Week 13 (2300 kcal) 62.25 + 0.5 kg
Week 14 (2300 kcal) 62.75 + 0.5 kg
Week 15 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 16 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 17 (2400 kcal) 63 + 0.25 kg
Week 18 (2400 kcal) 63 gelijk gebleven
Week 19 (2500 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 20 (2600 kcal) 64 + 1.25 kg
Week 21 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 22 (2600 kcal) 64 - 1 kg
Week 23 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 24 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 25 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 26 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 27 (2700 kcal) 65.5 + 0,5 kg
Weel 28 (2700 kcal) 66 + 0.5 kg
Week 29 (2700 kcal) 66 gelijk gebleven
Week 30 (2700 kcal) 66.5 + 0.5
Week 31 (cheatday + compensatie a 2300 kcal) 67 + 0.5

Oeps, daar schrok ik even van :o. Blijkbaar was mijn cheatday epischer dan ik dacht :roflol:

Weet nu in ieder geval hoe ik verder wil en hoe ik het ga aanpakken. Het allerbelangrijkste voor mij op dit moment is me weer lekker in mijn vel voelen. Ergens zijn waar ik me oké voel en waarbij ik kan werken aan kracht op compounds en daarnaast gewoon lekker kan pompen.
Ik voel me erg goed bij het idee rond onderhoud te gaan eten, á 2300 kcal per dag. Vreemd genoeg heb ik in mijn laatste cut juist aan kracht gewonnen, en ging kracht achteruit toen ik begon met bulken. Ik ben dan ook niet bang voor krachtverlies, ik denk zelfs dat ik me zodanig beter voel bij het op onderhoud eten dat ik juist fijner in mijn vel zit waardoor het trainen uiteindelijk juist beter gaat.

Lekkere training en goed dat je nu ook weet wat je wil.
Maar ga je nu ook krampachtig weer alles tellen? Of ga je op gevoel wat meer op onderhoud eten?

• #3.909
Lekkere training en goed dat je nu ook weet wat je wil.
Maar ga je nu ook krampachtig weer alles tellen? Of ga je op gevoel wat meer op onderhoud eten?
Dankjewel meid :kiss:
Ga nu alsnog alles bijhouden omdat ik dan zeker weet dat ik voldoende eet, maar ik ga niet meer vooraf invullen wat ik ga eten.. Dus eet dingen waar ik op dat moment zin in heb :)
Tussentijdse update

Vanaf nu ga ik vier keer in de week trainen in plaats van vijf keer. Heb er een tijdje over zitten dubben, maar lijkt me voorlopig even een goed plan om even wat meer rust in te bouwen. Ga nu een UB / LB schema volgen waarbij de focus nog steeds op de compounds ligt.
Andere ideeën zijn natuurlijk ook altijd erg welkom ^^.

Super dat je je gedachten terug een beetje op orde hebt en je voeding wat meer kan loslaten. Als jij je beter voelt met eten op onderhoud moet je dat gewoon doen! Er is maar één iemand die jouw geluk kan bepalen en dat ben je zelf, maak van elke dag het beste en als je eens een keer een epischere cheat hebt, so be it, just enjoy! We weten allebei dat je die dan toch wel compenseert op een ander moment, en daar is toch niks mis mee?

2 goede trainingen op deze pagina, San!

ik zeg fullbody :o

ik roep het al vaker maar ik zweer er echt bij..

Verstandig om jezelf in ieder geval een dag extra rust te gunnen!

Goed weekend gehad verder?

Vanaf nu ga ik vier keer in de week trainen in plaats van vijf keer. Heb er een tijdje over zitten dubben, maar lijkt me voorlopig even een goed plan om even wat meer rust in te bouwen.
Ik zei het toch :D
Goed plan hoor, heb je iets meer rustdagen om te groeien.

Ga je je volume op andere dagen omhoog schroeven? Ik zou wel je huidige volume aanhouden (misschien dan meer supersets zodat de trainingen niet te lang duren). Upper/lower is wel fijn, doe ik momenteel ook.. ik ga hierna wel terug naar fullbody

• #3.918
Super dat je je gedachten terug een beetje op orde hebt en je voeding wat meer kan loslaten. Als jij je beter voelt met eten op onderhoud moet je dat gewoon doen! Er is maar één iemand die jouw geluk kan bepalen en dat ben je zelf, maak van elke dag het beste en als je eens een keer een epischere cheat hebt, so be it, just enjoy! We weten allebei dat je die dan toch wel compenseert op een ander moment, en daar is toch niks mis mee?
Vind het nu wel eens tijd worden om wat te stabiliseren. Hopelijk dadelijk in één keer afgestudeerd, dan verder bouwen aan het begin van mijn carrière en daarnaast gewoon blijven genieten van deze sport. Maar het uiterste eruit halen op dat vlak, veel mensen weten alle ballen perfect in de lucht te houden.. Moet toegeven dat het mij gewoon moeilijker afgaat. Wellicht heb ik nu ook minder de focus op het doel dat ik eerst had, door het feit dat ik mijn oogkleppen afdeed en realiseerde dat met mijn huidige lijf het doel dat ik had gewoon niet mogelijk was :). Wie weet, ooit.. Maar niet nu.

2 goede trainingen op deze pagina, San!
Thanks Kevv!

ik zeg fullbody :o

ik roep het al vaker maar ik zweer er echt bij..
4 dagen full body? En dan 1 dag trainen, 1 dag rust zodat je ene week 5 dagen traint en de andere week 4 dagen?

Zie mijn reactie hierboven ^^

Verstandig om jezelf in ieder geval een dag extra rust te gunnen!

Goed weekend gehad verder?
Ga nu richting de 30, dan wordt het wel eens tijd om verstandig te worden, nietwaar? ;)
Weekend was wel lekker, alleen ben blij als het eindelijk morgenmiddag is.. Zit heel de weekend te dubben over morgen, of mijn scriptie is goedgekeurd of niet :o.

Thanks Rambo! ^^

Ik zei het toch :D
Goed plan hoor, heb je iets meer rustdagen om te groeien.
Ghehe, wijsheid komt met de jaren, dus jij hebt daar flink wat meer van dan ik ;).

Ga je je volume op andere dagen omhoog schroeven? Ik zou wel je huidige volume aanhouden (misschien dan meer supersets zodat de trainingen niet te lang duren). Upper/lower is wel fijn, doe ik momenteel ook.. ik ga hierna wel terug naar fullbody
Denk dat de andere dagen het er maar net aan ligt hoe ik me op dat moment voel.. Soms ben ik meer in voor low reps met hoger gewicht, soms juist wat lichter gewicht en high reps. Wil in ieder geval meer dropsetjes gaan doen, dan pak je denk ik ook wat extra volume mee?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je full body het best kunt inrichten wanneer je meer dan 3 dagen per week traint.. Ga weer eens loggen jij.. ;)

Training van vandaag: LB 1

Gisteren nog flinke spierpijn van de legday van afgelopen zaterdag. Vandaag was het nog steeds niet helemaal weggetrokken.. Dus was af en toe even doorbijten :o.

SQ, dynamic effort @ 72.5 %
10 x 20 ATG
5 x 30
5 x 40 Dat beloofde wat.. Dit voelde om de één of andere zeer vreemde manier al best zwaar :o
3 x 48
3 x 48
3 x 48
3 x 48
3 x 48 De speed begon er hier al een beetje uit te gaan
3 x 48
3 x 48
3 x 48
3 x 48
3 x 48
3 x 48
3 x 48
Oef, dat was even doorbijten :o. Heb wel het idee nu beter de spanning op mijn quads te kunnen houden waardoor ik 'steviger' omhoog kom :).

Sumo DL
8 x 50
8 x 54 Holy moly, door dat vochtige, vieze weer bleven de zweetdruppels onderaan mijn bril bungelen, fucking irritant :o
8 x 58
7 x 58
6 x 58
8 x 54
8 x 54
Techniek gaat duidelijk nog altijd met sprongen vooruit. Vond deze oefening eerst zwaar kut, nu juist één van de lekkersten. Tsja, vrouwen weten natuurlijk sowieso nooit wat ze nou willen.. :rolleyes:

Walking lunges, plate boven hoofd
20 x 5
20 x 7.5
20 x 7.5
20 x 7.5

SS abductor/adductor, met hold
12 x 60 / 60
12 x 60 / 65
12 x 60 / 65
14 x 60 / 16 x 65

Glute hyperextensions
12 x bw
12 x bw
12 x bw
12 x bw

Ging niet echt soepel vandaag, wellicht door het restje spierpijn. Verder ga ik niet bepaald lekker met warm en vochtig weer, geen idee waar al dat zweet dan vandaan komt, loop dan ook echt rond met een ongelofelijk rode plofkop, charmant enzo :o.
Toch was de training vandaag lekker though, goed door weten te pakken :).

Weer een hele lijst aan setjes bij mekaar gesprokkeld Sanne :thumbs:

Lekkere volume en luie zweet eruit ;)

Terug
Naar boven