AndroidHealthClinic

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.001
Voor een zak apenkoppen breng ik je ook weer terug bij de trein... :o
.. Noted .. :rolleyes:

Zulke trainingen maar snel vergeten, komen vanzelf weer goeie aan! Combi weinig slaap en nieuwe baan helpt niet echt mee, maar die ritme in alles komt wel weer:)
Vandaag was heerlijk, dus hoogstwaarschijnlijk toch echt inderdaad te verklaren vanwege slaap en nieuwe baan. Ik geef het even de tijd :).

Slecht slapen is een no go met trainen vaak.
Kop op schouders recht en volgende training wordt toch weer beter! ;)

Het is gewoon allemaal even wennen aan het ritme meid. Gun jezelf daar ook wat tijd voor he!

enne.. wat betreft etentjes... 8 dagen uit eten geweest nu 3 dagen thuis en nu weer 3 dagen uit eten... zowel met lunches als diners en een galadiner.. zal me wat worden. hahahhah. :D
Gelukkig ging vandaag stukken beter, des te meer geniet je er dan van!!
Ik verwacht de komende weken wat doordeweekse training betreft gewoon niet al te veel, kan het alleen maar meevallen :).
Heb afgelopen week 4x 'gecheat' (uit eten etc.), en de schade is maar een halve kilo.. Had wel meer verwacht eigenlijk :o.

Ha ha, heb zelf vorig jaar ook lang zitten twijfelen of ik naar die meet in Brunsum zou gaan, maar uiteindelijk niet gedaan :o
Het is niet in Brunssum, maar ergens vlakbij Haarlem geloof ik, Zwanenburg ofzo?
Waarom heb je jezelf toch niet aangemeld, had je graag willen ontmoeten :(.

Training van vandaag: LB 2

Opwarmen met hip circle

DL, speed @ 60%

5 x 50
3 x 52.5
3 x 52.5
3 x 52.5
3 x 52.5
3 x 52.5
3 x 52.5
3 x 52.5
3 x 52.5
3 x 52.5
3 x 52.5
3 x 52.5
3 x 52.5
3 x 52.5
Speed bleef absoluut set na set prima, techniek volledig onder controle, dit gaat gewoon erg easy bij me. Vanaf hier weer verder opbouwen, dus benieuwd waar ik dadelijk uit kom.
Voor mijn gevoel vind ik dit soort trainingen echt een beetje als onnuttig, maar volgens de principes werkelijk kracht te winnen op compounds hoort dit er nu eenmaal bij.

SQ
10 x 25 ATG
10 x 35
10 x 40
10 x 40
10 x 40 Laatste reps wat moeizamer, moeite doen om knieën niet naar binnen te laten klappen
10 x 40 Wederom laatste sets wat lastiger knieën niet naar binnen te laten klappen, maar uiteindelijk bleef elke rep prima wat techniek betreft
Verleiding was groot om zwaarder te gaan, maar wil nu vooral de focus op de techniek blijven houden. Bij alle sets geen last gehad van knieën die naar binnen klapten, uiteraard voelde ik wel dat het die kant op zou gaan. Lukt me nu echter om mijn abductors echter aan te spannen en mijn benen daarmee als het ware 'naar buiten' te duwen waardoor mijn knieën niet naar binnen klappen. Progress it is!

Leg extension
15 x 20
12 x 25
10 x 30 "PR"
12 x 25
18 x 20
16 x 20
Nog steeds geen knieklachten. Vergelijk leg extensions ondertussen met lunges: terwijl ik ze doe haat ik ze intens, maar als het erop zit vind ik ze stiekem heerlijk :o.

Lying leg curl
12 x 20 slow negatives
10 x 20 slow negatives
13 x 20
12 x 20
20 x 15

Cable pullthrough
12 x 30
12 x 30
12 x 30
12 x 30
14 x 30

Heerlijke training, waggelend naar buiten :heart:

Wekelijkse update
Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 11 (2100 kcal) 63 +0.25 kg
Week 12 (2200 kcal) 61.75 -1.25 kg
Week 13 (2300 kcal) 62.25 + 0.5 kg
Week 14 (2300 kcal) 62.75 + 0.5 kg
Week 15 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 16 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 17 (2400 kcal) 63 + 0.25 kg
Week 18 (2400 kcal) 63 gelijk gebleven
Week 19 (2500 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 20 (2600 kcal) 64 + 1.25 kg
Week 21 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 22 (2600 kcal) 64 - 1 kg
Week 23 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 24 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 25 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 26 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 27 (2700 kcal) 65.5 + 0,5 kg
Weel 28 (2700 kcal) 66 + 0.5 kg
Week 29 (2700 kcal) 66 gelijk gebleven
Week 30 (2700 kcal) 66.5 + 0.5
Week 31 (cheatday + compensatie a 2300 kcal) 67 + 0.5
Week 32 (2300 kcal) 66.5 - 0.5 kg
Week 33 (gemiddeld 2117 kcal + 1 cheatmeal + 1 cheatday) 66.5 gelijk gebleven
Week 34 (gemiddeld 2173 kcal + 4 etentjes :o) 67 + 0.5
Als ik terug kijk op afgelopen 2 week is het eigenlijk een wonder dat ik maar een halve kilo ben aangekomen :roflol:
Erg zware werkweek gehad waarbij ik 4 (!) etentjes had en me absoluut niet heb ingehouden. Om het 'af' te maken vandaag ook de nodige cheats, gewoon, omdat het kan :o.
Zonder dollen: ik vind het heerlijk om naar gevoel te eten (eet dan 'schone' voeding) waarbij ik ongeveer op 2200 kcal per dag uitkom. Daarnaast vallen soms wat cheats in de vorm van uit eten (of vandaag gewoon zin in chocolade en pizza), ik blijf rond hetzelfde gewicht zitten en dat bevalt me prima. Wil op zich niet echt afvallen, ook niet aankomen, dus tot ik weet wat ik werkelijk wil blijf ik gewoon rond onderhoud zitten waarbij ik een beetje van het goede, werkende leven wil genieten :).

Week 34 (gemiddeld 2173 kcal + 4 etentjes :o) 67 + 0.5
Als ik terug kijk op afgelopen 2 week is het eigenlijk een wonder dat ik maar een halve kilo ben aangekomen :roflol:
Erg zware werkweek gehad waarbij ik 4 (!) etentjes had en me absoluut niet heb ingehouden. Om het 'af' te maken vandaag ook de nodige cheats, gewoon, omdat het kan :o.
Zonder dollen: ik vind het heerlijk om naar gevoel te eten (eet dan 'schone' voeding) waarbij ik ongeveer op 2200 kcal per dag uitkom. Daarnaast vallen soms wat cheats in de vorm van uit eten (of vandaag gewoon zin in chocolade en pizza), ik blijf rond hetzelfde gewicht zitten en dat bevalt me prima. Wil op zich niet echt afvallen, ook niet aankomen, dus tot ik weet wat ik werkelijk wil blijf ik gewoon rond onderhoud zitten waarbij ik een beetje van het goede, werkende leven wil genieten :).
Verstandig dit! Een soort Marvinnen zonder strafcardio..:thumbs:

Toch lekker om te zien dat je met veel zaken 'weg komt' :)

Wel weer een goede training Sanne! Zelf zie ik ook niet zo het nut van speeddeads..vind persoonlijk dat je vorm ervan naar de klote gaat..

Ik hou zelf meer van paused werk, partial werk (floorpresses, boardpresses, box squats, rackpulls, blockpulls etc.) of bijvoorbeeld deficits (deadlift)..

Ben je zonder knee-sleeves gaan squatten dat je knie weer wat naar binnen klapt?

Gebruik je bands voor je speed lifts? Dat is iig wel aan te raden, gezien je anders vaak wel een harde lockout hebt die niet altijd even relaxed is voor je gewrichten.

Nette training weer Sanne! Ik ben benieuwd waar je eind dit jaar staat qua kracht, ervan uitgaande dat je dit programma blijft volgen :)

Lekkere training weer meid!
en zo top van je hoe je het doet met op gevoel eten. Je gaat er weer van genieten. Eten om te leven in plaats van leven om te eten.
Het kan ook allemaal. Uit eten en genieten en trainen. Je leert je lijf kennen en je gevoel geeft nu weer aan wat je kan.
Nu nog dat beetje vertrouwen in jezelf blijven houden he! je doet het super!

en daarnaast zet je puike trainingen neer! en door de weeks.... als je geeft wat je kan... dan prikkel je je spieren! Vergeet dat niet! :)

• #4.006
Lieve vriendjes en vriendinnetjes.. Ik ga voor onbepaalde tijd eventjes stoppen met loggen. Weet niet hoe lang het gaat duren, maar ik maak even pas op de plaats.
Trainen blijf ik gewoon doen, ga me richten op krachtprogramma voor compounds en de rest er omheen op gevoel. Even het 'moeten' er voor een periode af en geheel zonder druk in welke (goedbedoelde) vorm dan ook de focus op mezelf (en mijn mannetje en nieuwe werkleven) leggen.
Het komt niet als een verassing in die zin dat de oplettende lezer al wel doorhad dat het de afgelopen maanden steeds een stukje minder met me gaat. Wellicht plaats ik tussentijds gewoon een kleine update en ik zal ook nog graag logjes van anderen blijven lezen. Hell, ik wil op een gegeven moment absoluut verder met mijn eigen logje, maar voor nu gaat het hem eventjes niet worden.
:wave: Tot ziens.

Prima idee Sanne. Af en toe is het fijn om er even mee te kappen weet ik uit ervaring. Lees gewoon af en toe wat logjes zou ik zeggen en blijf bovenal van deze mooie trainingen neerzetten!!

Goed plan denk ik, maar daar kom je zelf wel achter! Veel succes en vooral plezier natuurlijk :)

Goed plan meid! Ik was ook ff weg en wist ook niet voor hoe lang, maar heeft me goed gedaan! Soms ook fijn om lekker je eigen ding te doen, zonder dat anderen daar (goedbedoeld) commentaar opleveren.

Ga ff lekker genieten!! In alle rust:)

Hou je taai meid!
Gewoon even je eigen weg weer wat vlakker maken en de hobbels even rustig nemen.
Komt echt wel goed... tijd en geduld en vooral even aan jezelf denken en de focus op jou en je mannetje en alles om je heen.
Het leven weer leren leven en genieten! Daar draait het uiteindelijk om. :kiss:

Goede keuze!
Gewoon even lekker tijd nemen om keuzes te maken die je goed doen. Vergeet niet dat je leven de afgelopen weken/maanden enorm is veranderd en dat je alles gewoon ook nog moet bolwerken naast je werk etc.

Niks mis met een logbreak! Hopelijk plaats je zo nu en dan nog wel iets, ik wil namelijk graag weten hoe het me je gaat!

Jammer Sanne. Ik volg niet heel veel mensen, maar wil wel weten hoe het met ze gaat. Zoals met die knieen van je... toch op de goede weg zo te horen met het focussen op niet naar binnen klappen en de hip circle. Dat soort dingen zijn goed om te horen.
Wel goed je best blijven doen he? :D

Jammer maar wel verstandig! Hou je taai kanjer! :kiss:

:aai:Nogmaals: Sanne hou je taai!

Ik vind het toch wel jammer Sanne. Las altijd met plezier je log, ook als het even wat minder met je ging. Maar.. Uiteindelijk moet je doen waar jij je het beste bij voelt. Succes de komende tijd!

Succes met alles :kiss:

Tot ziens!

Je kan me altijd pingen G

de ik-heb-niks-te-doen-op-mijn-werk crew checkin in. als het druk op me werk is ben ik er ook niet :roflol:

• #4.020
Prima idee Sanne. Af en toe is het fijn om er even mee te kappen weet ik uit ervaring. Lees gewoon af en toe wat logjes zou ik zeggen en blijf bovenal van deze mooie trainingen neerzetten!!
Ga er dan ook absoluut niet mee stoppen, gewoon even een (kleine) pauze en lekker wat aanklooien en kijken of ik een goed ritme kan vinden en weer wat beter in mijn vel kan komen te zitten :).
Heb de laatste twee weken praktisch nergens meer zin in (zelfs trainen niet), ben dus des te blijer dat Tdawg nog altijd niet alleen mijn hubby is, maar ook mijn trainingsmaatje. Als ik eenmaal in de gym ben gaat het namelijk direct stukken beter :).

Goed plan denk ik, maar daar kom je zelf wel achter! Veel succes en vooral plezier natuurlijk :)
Dankjewel Tara!

Goed plan meid! Ik was ook ff weg en wist ook niet voor hoe lang, maar heeft me goed gedaan! Soms ook fijn om lekker je eigen ding te doen, zonder dat anderen daar (goedbedoeld) commentaar opleveren.

Ga ff lekker genieten!! In alle rust:)
Precies meid, ik weet ook even niet hoe, wat en wanneer, maar tot die tijd blijf ik wel gewoon actief, alleen wat minder (specifiek) loggen en dergelijke. Even weer mijn weg vinden en wat dingetjes uitproberen zonder enige druk erop, kijken waar ik terecht kom!

Hou je taai meid!
Gewoon even je eigen weg weer wat vlakker maken en de hobbels even rustig nemen.
Komt echt wel goed... tijd en geduld en vooral even aan jezelf denken en de focus op jou en je mannetje en alles om je heen.
Het leven weer leren leven en genieten! Daar draait het uiteindelijk om. :kiss:
Dankjewel lieverd :kiss:
Ben elke dag vanaf ochtend tot avond werkelijk helemaal uitgeput, dus had dit wellicht eerder moeten doen. Ach, beter laat dan nooit, toch? ;)

Goede keuze!
Gewoon even lekker tijd nemen om keuzes te maken die je goed doen. Vergeet niet dat je leven de afgelopen weken/maanden enorm is veranderd en dat je alles gewoon ook nog moet bolwerken naast je werk etc.
Thanks Drangonky!
Denk dat alles bij elkaar (streven naar perfectie in studie, sport en werk tegelijkertijd) er voor heeft gezorgd dat ik toch harder ben gaan 'rennen' dan bij me past. Voel me eigenlijk best een mietje, maar dit gaat gewoon zo niet langer, heb het gevoel elke dag mezelf overal naartoe te slepen en het plezier in dingen verdwijnt gewoon. Dan maar even 'opgeven' en kijken waar ik dadelijk terecht kom, even adempauze :).

Niks mis met een logbreak! Hopelijk plaats je zo nu en dan nog wel iets, ik wil namelijk graag weten hoe het me je gaat!
Moet zeggen dat ik vandaag na mijn training direct zoiets had van 'ohhh, even lekker loggen', dus ik mis het nu al :o.
Natuurlijk blijf ik zo nu en dan wat plaatsen, en ik kom gewoon weer terug, hopelijk letterlijk sterker dan de afgelopen tijd ;).

Jammer Sanne. Ik volg niet heel veel mensen, maar wil wel weten hoe het met ze gaat. Zoals met die knieen van je... toch op de goede weg zo te horen met het focussen op niet naar binnen klappen en de hip circle. Dat soort dingen zijn goed om te horen.
Wel goed je best blijven doen he? :D
Af en toe blijf ik wel wat plaatsen hoor Neet, en ik weet ook niet hoe lang is gas terugneem, maar ik kom sowieso terug! Zal dan ook zeker nog updates posten, alleen wellicht wat minder expliciet en duidelijk dan voorheen. Maar dat komt wel weer.
Het plezier in trainen is er eerlijk gezegd alleen nog op het moment dat ik bezig ben, het liefst zou ik heel de dag in bed willen blijven liggen, maar tsja, gelukkig heb ik een hubby die me mee blijft slepen ;). Alle gekkigheid op een stokje, ben er wel van geschrokken dat mijn plezier in dingen begint te verdwijnen en ik me zo lamlendig voel, tegelijkertijd een duidelijk signaal waar ik niet meer omheen kan.
Natuurlijk blijf ik me best doen, al is het maar om ooit eens 90kg zonder knikkende knieën te kunnen squatten ;).

Jammer maar wel verstandig! Hou je taai kanjer! :kiss:
Dankjewel Rambootje! :kiss:

:aai:Nogmaals: Sanne hou je taai!
Thanks Marvin, enne.. Heel veel sterkte zaterdag, ben benieuwd hoe het je gaat bevallen ;).

Ik vind het toch wel jammer Sanne. Las altijd met plezier je log, ook als het even wat minder met je ging. Maar.. Uiteindelijk moet je doen waar jij je het beste bij voelt. Succes de komende tijd!
Het begint gelijk te kriebelen om gewoon de draad op te pakken en door te gaan waar ik gebleven was, maar dat komt wel weer hoor, ga absoluut niet helemaal stoppen :).
Zo nu en dan een kleine update en wie weet ben ik voor mijn gevoel binnen de kortste keren weer druk aan het loggen!

Dankjewel Natty :kiss:

Tot ziens!

Je kan me altijd pingen G
Thanks Pillz ^^.

de ik-heb-niks-te-doen-op-mijn-werk crew checkin in. als het druk op me werk is ben ik er ook niet :roflol:
Haha, moet eerlijk zeggen dat het bijhouden van logjes inderdaad 'ontspannend' en tijdvullend kan werken wanneer je op het werk bent :roflol:

Tussentijdse update

Besloten om aanstaande zaterdag niet naar de meeting van Bodybuilding United te gaan, hoewel ik er oprecht zin in had, lijkt het me dat dit wellicht een beter idee is voor in de toekomst.

Afgelopen zondag training geskipt. Tdawg had rugklachten en kon dus geen UB trainen. Ik had zo ontzettend veel tegenzin dat ik voor het eerst in een jaar of 4 á 5 (!) de gym heb geskipt. Heel de dag lamlendig en enorm moe gevoel en vooral veel met een boek op de bank gelegen.

Vanochtend direct weer de draad opgepakt, LB op het programma. Ging lekker vandaag. Had wederom geen zin in om naar de gym te gaan, maar eenmaal bezig vind ik het heerlijk. Minder klagen, en gewoon gaan dus, wanneer ik weer absoluut geen zin heb :o.

Ga met Tdawg zitten voor een nieuw programma op de compounds, gericht op kracht. De aanpak van isolatie-oefeningen ook veranderd: van elke isolatie-oefening 3 setjes (1 licht, 1 medium, 1 heavy, elke set ongeveer zelfde aantal reps) en dus meer en meer variërende oefeningen dan normaal. Voorgaande is een aanpak die Mark Bell hanteert. Sta/stond er skeptisch tegenover, maar ik geef het een kans. Bij het lichte en medium setje veel 'MMC', squeezen, vasthouden etc., laatste setje gewoon lekker 'rammen' en uitputten. Vandaag mezelf de peentjes gezweten en vloog met veel plezier door de afwisselende training heen, dus ben benieuwd hoe UB me op deze manier bevalt.

Terug
Naar boven