Fitness Seller

Sanne's log

OK, ik zie wel weer wanneer hier iets wordt gepost (of niet....) , voor nu :wave2::wave:

Ik wist niet dat dat ook de aanpak van Mark bell was, maar zo doe ik mijn ramped sets! Eerste sets indd meer op mmc, wat langzamer terug etc. Laatste set licht smokkelen als dat nodig is en soms ook paused reps om alle reps te halen. Werkt voor mij super! Ik doe het alleen bij oefeningen waar dat goed voelt (oa. pulldowns, curls, pushdowns, legextension..)

Ik wist niet dat dat ook de aanpak van Mark bell was, maar zo doe ik mijn ramped sets! Eerste sets indd meer op mmc, wat langzamer terug etc. Laatste set licht smokkelen als dat nodig is en soms ook paused reps om alle reps te halen. Werkt voor mij super! Ik doe het alleen bij oefeningen waar dat goed voelt (oa. pulldowns, curls, pushdowns, legextension..)
zo doe ik het ook! Bevalt prima :thumbs:

Een verstandig besluit voor nu. Je moet het plezier weer terugkrijgen en vooral ook je energie.
Nu moet ik alleen wel alleen naar BB united en ik zie er al best tegenop.. gezien ziek geweest en wat afgevallen... :sad:
Vind het ook echt jammer je niet te zien maar ik snap je wel...

Hou je taai meid! :kiss:

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.025
OK, ik zie wel weer wanneer hier iets wordt gepost (of niet....) , voor nu :wave2::wave:
Helemaal weggaan van DBB lukt me niet hoor, dus blijf gelukkig wel actief ;).

Moet zeggen dat ik zelf weinig weet van de aanpak van verschillende 'bekendere' atleten, maar Tdwag kijkt zich suf wat betreft filmpjes van PL'ers enzo, dus zo kom ik ook nog eens op ideeën :o. Moet zeggen dat ik het wel erg wennen vind, en nog een beetje zoekende naar de juiste gewichten. Vond het wel opvallend dat juist zo'n eerste, lichte set de laatste reps nog best heavy kan voelen, juist door bijvoorbeeld de beweging enkele tellen vast te houden. Ach, heb nu in ieder geval mooi de ruimte te experimenteren, niets mis mee :).

zo doe ik het ook! Bevalt prima :thumbs:
Je bent vast trots op me, die dikke MMC enzeau ;).

Een verstandig besluit voor nu. Je moet het plezier weer terugkrijgen en vooral ook je energie.
Nu moet ik alleen wel alleen naar BB united en ik zie er al best tegenop.. gezien ziek geweest en wat afgevallen... :sad:
Vind het ook echt jammer je niet te zien maar ik snap je wel...

Hou je taai meid! :kiss:
Precies, eventjes de focus op andere dingen en me tijdens het trainen en alles er omheen gewoon goed gaan voelen :).
Die meet gaat fantastisch worden, zeker als ik de updates op Facebook langs zie komen. Kan niet anders dan dat je het top naar je zin gaat hebben! :kiss:

Tussentijdse update

Gisteren eerst UB training van de week gehad. Eerste keer UB volgens het principe van 3 sets a la Mark Bell stijl. Vreemd genoeg vond ik het best lekker, had ik van tevoren niet verwacht. Weer een grote variatie aan oefeningen wat ik wel weer eens fijn vind. Bijvoorbeeld bij de eerste set bicep curls (lichte set dus) uit eindelijk toch goed de fik erin omdat ik 'on top' de beweging enkele tellen vasthoud. Door elk setje erna wat zwaarder te pakken maar wel hetzelfde aantal reps te doen, voelde ik best een flinke pomp.
Bench gisteren was op 70%, 5 x 5. Techniek is op dat percentage nog perfect, kijken wanneer mijn vorm begint te lijden. Mijn linkerarm doet precies wat het moet doen, maar met mijn rechterarm wil ik als het ware nog wel eens naar 'buiten schieten'. Links ben ik duidelijk sterker dan rechts.

Verder 2 slechte nachten achter de rug, kijk dan ook wederom weer uit naar het weekend. Geen bijzondere plannen, vooral lekker trainen en 's middags languit met een goed boek op de bank. En .. .. *tromgeroffel*, wil maar eens een wekelijkse cheatMEAL in plaats van een maandelijkse cheatday erin gaan gooien. Nu nog kiezen.. IJs of chocolade :drool:

Helemaal weggaan van DBB lukt me niet hoor, dus blijf gelukkig wel actief ;).

Moet zeggen dat ik zelf weinig weet van de aanpak van verschillende 'bekendere' atleten, maar Tdwag kijkt zich suf wat betreft filmpjes van PL'ers enzo, dus zo kom ik ook nog eens op ideeën :o. Moet zeggen dat ik het wel erg wennen vind, en nog een beetje zoekende naar de juiste gewichten. Vond het wel opvallend dat juist zo'n eerste, lichte set de laatste reps nog best heavy kan voelen, juist door bijvoorbeeld de beweging enkele tellen vast te houden. Ach, heb nu in ieder geval mooi de ruimte te experimenteren, niets mis mee :).

Je bent vast trots op me, die dikke MMC enzeau ;).

Precies, eventjes de focus op andere dingen en me tijdens het trainen en alles er omheen gewoon goed gaan voelen :).
Die meet gaat fantastisch worden, zeker als ik de updates op Facebook langs zie komen. Kan niet anders dan dat je het top naar je zin gaat hebben! :kiss:

Tussentijdse update

Gisteren eerst UB training van de week gehad. Eerste keer UB volgens het principe van 3 sets a la Mark Bell stijl. Vreemd genoeg vond ik het best lekker, had ik van tevoren niet verwacht. Weer een grote variatie aan oefeningen wat ik wel weer eens fijn vind. Bijvoorbeeld bij de eerste set bicep curls (lichte set dus) uit eindelijk toch goed de fik erin omdat ik 'on top' de beweging enkele tellen vasthoud. Door elk setje erna wat zwaarder te pakken maar wel hetzelfde aantal reps te doen, voelde ik best een flinke pomp.
Bench gisteren was op 70%, 5 x 5. Techniek is op dat percentage nog perfect, kijken wanneer mijn vorm begint te lijden. Mijn linkerarm doet precies wat het moet doen, maar met mijn rechterarm wil ik als het ware nog wel eens naar 'buiten schieten'. Links ben ik duidelijk sterker dan rechts.

Verder 2 slechte nachten achter de rug, kijk dan ook wederom weer uit naar het weekend. Geen bijzondere plannen, vooral lekker trainen en 's middags languit met een goed boek op de bank. En .. .. *tromgeroffel*, wil maar eens een wekelijkse cheatMEAL in plaats van een maandelijkse cheatday erin gaan gooien. Nu nog kiezen.. IJs of chocolade :drool:
Chocolade ijs? :D

klinkt als een goed plan. Wat meer oefeningen en lekker wat variatie kan zomaar in ene even goed aanvoelen.
Je moet gewoon alles even go with the flow nemen en ook je rust pakken. Slaaptekort... is een ramp.. weet ik zelf ook.
Maar dat je nu gewoon kan genieten van een dagje hangen met een boek en een cheat... dat klinkt goed!
enne.. zie het niet als cheat.. gewoon een keer wat anders eten. Klinkt een stuk beter! ;)

ik zie wel tegen zaterdag op... maar toch ook weer niet. Ik zal het zien. Ik zal veel leren ook al val ik in het niet ten opzichte van de rest. :o

• #4.029
Chocolade EN ijs :rolleyes:

klinkt als een goed plan. Wat meer oefeningen en lekker wat variatie kan zomaar in ene even goed aanvoelen.
Je moet gewoon alles even go with the flow nemen en ook je rust pakken. Slaaptekort... is een ramp.. weet ik zelf ook.
Maar dat je nu gewoon kan genieten van een dagje hangen met een boek en een cheat... dat klinkt goed!
enne.. zie het niet als cheat.. gewoon een keer wat anders eten. Klinkt een stuk beter! ;)

ik zie wel tegen zaterdag op... maar toch ook weer niet. Ik zal het zien. Ik zal veel leren ook al val ik in het niet ten opzichte van de rest. :o
Heb nu helder voor ogen wat ik wil, eerste weekje op die manier is goed bevallen. Wil op dit moment geen tijd meer steken in iets dat niet haalbaar en realistisch is :).

Kiezen??

Ben inderdaad trots op alle MMC hier:cheer:
Morgen aardig nette cheat op de planning, maar heb alsnog het beste van beide werelden ;).
Enne.. MMC it is, buiten de compounds om dan :rolleyes:

Goed, heb mezelf even een weekje de tijd gegeven om te 'mopen' over hoe kut ik me soms voel en heb even flink wat keren moeten slikken voordat ik gewoon echt goed besefte dat waar ik naar streef, op dit moment niet haalbaar is. Heb deze week een andere manier van trainen geprobeerd, die me eigenlijk wel bevalt. Het is dan ook mijn plan om meer krachtgericht te trainen (focus compounds) en de oefeningen er omheen variabel te houden met voornamelijk 3 setjes in ongeveer dezelfde reprange (lichte set met bijvoorbeeld slow negatives, mmc. Medium set met nog volledig correcte vorm. Zware set waar ik even alles ik 'kwijt' mag). Had verwacht dat het trainen op die manier weinig voldoening zou geven, echter is gelukkig het tegengestelde het geval. Vooral de legday vandaag vond ik killing.
Verder ben ik vrijer aan het omgaan met voeding en heb ik nu eindelijk daadwerkelijk één dag in de week waarop ik mag eten wat ik wil. Afgelopen week betrof het wederom een uit de hand gelopen cheatday, voor morgen gewoon een vrij normale weekenddag op de planning waar ik het vrij beschaafd houd. De afgelopen weken enorm veel etentjes gehad, nog altijd niet aangekomen. Wil ongeveer op onderhoud blijven en zien of ik daar wat kracht mee kan bouwen. Dan maar liever wat voller in plaats van toch wat leaner met duidelijk zichtbaar vel. Wil gewoon lekker heavy kunnen liften en veel plezier hebben in het trainen en op zijn tijd genieten van lekker eten, stiekem toch nog een hobby van me ;). Door mezelf één dag in de week 'vrijaf' van voeding te geven hoop ik dat de angst om weer dik te worden langzaam verder naar de achtergrond verdwijnt, en uiteraard vermoed ik dat mijn hang naar cheatdays verdwijnt, juist omdat ik mezelf eigenlijk niets meer ontzeg.

Long story short: let's fucking go!
Weer opnieuw beginnen en opbouwen :).
(al zal ik als ik het wat drukker heb wellicht hier en daar een training niet loggen ;))

Training van vandaag: LB 2

Opwarmen met hip circle

Speed DL @ 70 %

5 x 50
5 x 55
3 x 60
3 x 60
3 x 60
3 x 60
3 x 60
3 x 60
3 x 60
3 x 60
3 x 60
3 x 60 Speed begon er hier beetje uit te vreden, duurde aardig wat setjes dus ben content
3 x 60
3 x 60
Mooie speeds op 70%, tevreden enzeau.

SQ @ 70 %
10 x 25
8 x 35
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45
Op dit percentage heb ik op dit moment geen last van naar binnenklappende knie, normaliter had ik daar nu al wel last van. Rechterknie wil als het ware naar binnen klappen, maar begin nu controle te krijgen over het 'naar buiten duwen' van mijn benen. Maakt het momentum halverwege de oefening voor mijn gevoel wel flink zwaarder, fijn om het gevoel te hebben meer grip op de SQ te krijgen though.

SLDL
12 x 20 Focus op een lange stretch
12 x 30
12 x 40 Lekker gare hammies <3

Plate loaded leg press
12 x 30
12 x 40
12 x 50
Volgende week alle sets omhoog

Leg extensions
12 x 15
12 x 20
12 x 25

Seated leg curls
12 x 15 Langzame uitvoering
12 x 20 Slow negatives
12 x 25 Me de tandjes curlen :o

Cable pullthrough
12 x 20
12 x 25
12 x 30 Inmiddels flink vermoeid

Hanging knee raises (intense haat voor abs-oefeningen blijft though)
x 10
x 10
x 10

Helemaal rozig naar huis :heart:

In het weekend heb ik voortaan één dag 'vrijaf'. Dit weekend zal dat morgen zijn. Heb een reep van Milka (die-ene-die-nieuw-is-en-die-ik-wilde-proberen) en een pot B&J (uiteraard Blondie Brownie :heart). 's Avonds eten bij schoonmams, falafelballetjes en kipshoarma met pita, omnomnom!

Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 11 (2100 kcal) 63 +0.25 kg
Week 12 (2200 kcal) 61.75 -1.25 kg
Week 13 (2300 kcal) 62.25 + 0.5 kg
Week 14 (2300 kcal) 62.75 + 0.5 kg
Week 15 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 16 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 17 (2400 kcal) 63 + 0.25 kg
Week 18 (2400 kcal) 63 gelijk gebleven
Week 19 (2500 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 20 (2600 kcal) 64 + 1.25 kg
Week 21 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 22 (2600 kcal) 64 - 1 kg
Week 23 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 24 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 25 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 26 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 27 (2700 kcal) 65.5 + 0,5 kg
Weel 28 (2700 kcal) 66 + 0.5 kg
Week 29 (2700 kcal) 66 gelijk gebleven
Week 30 (2700 kcal) 66.5 + 0.5
Week 31 (cheatday + compensatie a 2300 kcal) 67 + 0.5
Week 32 (2300 kcal) 66.5 - 0.5 kg
Week 33 (gemiddeld 2117 kcal + 1 cheatmeal + 1 cheatday) 66.5 gelijk gebleven
Week 34 (gemiddeld 2173 kcal + 4 etentjes :o) 67 + 0.5
Week 35 (gemiddeld 2.069 + 1 cheatday) 67 gelijk gebleven
Netjes :).

Laatst bewerkt:
Lekker leven en genieten van het leven. Daarbij je hobby's lekker doen! Trainen (en lekker eten ;) )
Je pakt het goed aan meid. Doen wat jij wilt en waar je je lekker bij kan voelen. Neem tijd voor jezelf.. en een keer niet loggen.. so be it.
het gaat erom dat je geniet van je leven! Goede keuze om het zo te doen. Ik ben echt TROTS op jou!

Al hoop ik wel dat je de volgende keer gewoon voor fun mee gaat naar BB united. Het gaat niet om wat je presteert maar gewoon om gezelligheid en lekker trainen!
samen zijn met mensen die een hobby delen. Trainen!

Mooi dat je nu echt het gevoel hebt dat de squat beter wordt.
Goed om te horen dat je het loggen toch niet helemaal stopt. Altijd leuk om hier zo'n heel assay te lezen, maar het HOEFT niet.
Een regeltje dat het kut ging, of super ging voldoet ook wel als je niet zo heel veel tijd hebt :)

Lekker leven en genieten van het leven. Daarbij je hobby's lekker doen! Trainen (en lekker eten ;) )
Je pakt het goed aan meid. Doen wat jij wilt en waar je je lekker bij kan voelen. Neem tijd voor jezelf.. en een keer niet loggen.. so be it.
het gaat erom dat je geniet van je leven! Goede keuze om het zo te doen. Ik ben echt TROTS op jou!

Al hoop ik wel dat je de volgende keer gewoon voor fun mee gaat naar BB united. Het gaat niet om wat je presteert maar gewoon om gezelligheid en lekker trainen!
+1 qua alles!

Goede keuze om je oefeningen zo in te delen :D:D

• #4.033

Precies Marina, het 'moeten' eraf en net wat minder 'autistisch' tegen het trainen en de hele levensstijl an sich kijken. Het is niet dat ik mijn geld ermee verdient, dus tijd om me daar dan ook naar aan te passen :).
Wat een lieve reactie van je, dankjewel meid :kiss:. Het lijkt me erg leuk om eens deel te nemen aan meet van United Bodybuilding, ik houd in de gaten wanneer de volgende editie komt!

Mooi dat je nu echt het gevoel hebt dat de squat beter wordt.
Goed om te horen dat je het loggen toch niet helemaal stopt. Altijd leuk om hier zo'n heel assay te lezen, maar het HOEFT niet.
Een regeltje dat het kut ging, of super ging voldoet ook wel als je niet zo heel veel tijd hebt :)
Vind het verbazingwekkend hoe snel mijn techniek vooruit gaat sinds ik oefeningen met de hip circle doe, het is absoluut zijn investering waard!
Loggen werkt blijkbaar verslavend, toch fijn om af en toe je ei kwijt te kunnen.. :)

+1 qua alles!

Goede keuze om je oefeningen zo in te delen :D:D
Vind het alleen wel lastig om de oefeningen logisch te kiezen en te variëren, wil natuurlijk niet twee dezelfde UB-trainingen en twee dezelfde LB-trainingen per week.. Maar volgens mij gaat het tot nu toe nog prima ^^.

Training van vandaag: UB 2

Paused BP, techniek @ 70 %

10 x 20
8 x 25
3 x 30
3 x 30
3 x 30
3 x 30
3 x 30 Het begon Tdawg op te vallen dat ik bij paused reps de spanning op mijn borst verlies in de 'pauze', werk aan de winkel
3 x 30 Tips ter harte genomen, voelt direct anders om bewust de spanning op borst te houden
3 x 30
3 x 30
3 x 30
3 x 30
Wederom blij vandaag weer iets te kunnen hebben aangepast, begin het werken aan techniek steeds leuker te vinden, dat gewicht komt dan vanzelf wel weer. Denk dat ik met een goede fundering (wat bij mij blijkbaar best lange tijd duurt) uiteindelijk alsnog verder kan bouwen.

OHP
6 x 15.5
6 x 15.5
6 x 15.5
6 x 15.5
6 x 15.5
Slow negatives, lekker! Ging erg soepel, mooi gewicht om op uit te bouwen.

T-bar row (op plateau)
12 x 10 hold
12 x 12.5 hold
12 x 15

Close grip pulldown
12 x 20 hold & slow negatives
12 x 30 hold & slow negatives Holy moly, rug schoot halverwege al helemaal vol :o
12 x 35 Set voelde erg zwaar, laatste reps waren tergend, heerlijk!

Peckdeck
12 x 10 hold
12 x 15 hold Dat gaat spierpijn worden, soms voel je dat gewoon :rolleyes:
12 x 20

Machine side raises
12 x 5 hold
12 x 5 hold
12 x 7.5

Cable tricep pushdown
12 x 18 hold
12 x 20.3 hold
12 x 23 hold

Overhead bicep curls
12 x 4.5 hold
12 x 6.8 hold
12 x 9

Plate upright rows
12 x 5 hold
12 x 10
12 x 15 Oef, zwaar :o

Lekker gevoel als UB direct op LB volgt: heel mijn lichaam lekker sore, op naar een nieuwe week, tijd om langzaam uit te bouwen!

Fijn om te lezen dat je jezelf herpakt hebt en weet zin hebt om te knallen. Leuk dat jij ook meer krachtgericht gaat trainen en het gepomp grotendeels laat voor wat het is. :D.
The time has come to get seriously strong!! :lifter:.

Zocht je foto al op bodybuilding United maar zag hem niet. Lees nu pas dat je niet geweest bent. Volgende x dan maar samen als mijn schouder herstelt is en jij weer fut hebt. :) BB zit in je bloed nu....kom je niet zo snel vanaf :)

Fijn dat er iemand bij je is die je kan wijzen op de kleine dingen/foutjes. Soms ben je daar zelf niet altijd bewust van. Hopelijk herpak je je trouwens weer snel! Dipjes horen er nu eenmaal bij denk ik maar zo :D

And she is back! Laat de gainzzz maar beginnen:)

Helpt vaak goed zo'n reset!

Sanne is echt weer terug. Niet om het moeten maar om lekker te trainen zonder die dwang! Heerlijk is dat he als je gewoon lekker je gang kan gaan!
Dan ga je er weer van genieten en dat merk je nu. de zin komt terug en je gaat ervoor. Blijf dat vooral volhouden meid.
Je doet het goed... perfectionisme kan alleen soms een enorme pain-in-the-ass zijn. ;)
Go with the flow en het is heerlijk om je maatje er bij te hebben!

Ik hoop je echt te zien bij de volgende BB United! Je zal je echt op je gemak voelen. Ongedwongen en relaxed lekker hard trainen!

Korte log pauze zo ;)

Terug
Naar boven