XXL Nutrition

Sanne's log

Mij is verteld dat op onderhoud je lichaamscompositie verandert omdat je nooit exact elke dag die 2558,83572... kcals eet bij wijze van sprake. Eigenlijk ben je heel licht aan het recompen. Daardoor verlies je zowel wat vet (-> je oogt droger) en bouw je heel langzaam wat op (-> je oogt voller).

Natural recomping duurt heeeeel lang ;)

Niet bepaald mijn favoriet: hoog volume op bench. Mijn bovenarmen geven het voor mijn gevoel veel eerder op dan mijn borst.
Als je graag hoog volume benchpress doet, kun je deze beter 3/4 doen, dus niet volledig uitdrukken!Hierdoor falen triceps minder snel en gaat je borst aanzienlijk vooruit is mijn ervaring.
Bij de zwaardere setjes (4/8 reps) wel volledig uitdrukken, vermoeidheid triceps komt puur door volume bij bp..

Ik las te snel, maar ging dus om de db extension. Heb met sommige oefeningen ook dat ik de spier niet goed voel tot ik er 20 reps mee doe! Filmen is altijd goed, soms kijk ik filmpjes terug en ben ik toch aardig verrast hoeveel verbeterpunten ik nog zie die ik anders niet door heb.

Wat betreft het recompen. Ik heb soms ook het idee dat ik wat verschil zie, maar het is zoooo minimaal allemaal. Over een periode van 6-12 maand kun je het meestal wel goed zien. Wat pillz zegt, naturel recompen duurt lang. Kracht gaat wat sneller en is duidelijk, daar haal ik momenteel ook m'n energie uit.. en het trainen an sich!! Maar ja, het spieropbouwen gaat tragisch langzaam:p (alhoewel ik wel redelijk snel opmerkte dat mijn benen groeiden sinds ik meer ben gaan powerliften).

Laatst bewerkt:
Ja klopt, liggen en armen strekken omhoog en dan de db's naast je oren laten zakken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.067
netjes hoor! heb je wel eens van die knie hoezen ik noem ze zo maar even? om je knieen te beschermen?

in rotterdam vind ik de griek errug lekker. maar grieks is overal wel erg lekker hihi. Veel plezier!
Heb inderdaad kniehoezen, vind het wel een originele benaming, haha ;).
Overigens heb ik sneller knieklachten wanneer ik zonder sleeves bepaalde beenoefeningen doe, dus vind het een mooie uitkomst!
En Grieks.. Jum, vleesch! :D

Mij is verteld dat op onderhoud je lichaamscompositie verandert omdat je nooit exact elke dag die 2558,83572... kcals eet bij wijze van sprake. Eigenlijk ben je heel licht aan het recompen. Daardoor verlies je zowel wat vet (-> je oogt droger) en bouw je heel langzaam wat op (-> je oogt voller).
Natural recomping duurt heeeeel lang ;)
Prik mijn bubble nou niet door @Pillz, ik zou toch echt zweren dat ik mijn lichaam zie veranderen de laatste weken :rolleyes:.
Vind het overigens wel fijn om op deze manier bezig te zijn, al ben ik niet bewust aan het recompen. Op onderhoud eten vind ik serieus veel makkelijker dan cutten of bulken, de druk is er nu een beetje af.

Als je graag hoog volume benchpress doet, kun je deze beter 3/4 doen, dus niet volledig uitdrukken!Hierdoor falen triceps minder snel en gaat je borst aanzienlijk vooruit is mijn ervaring.
Bij de zwaardere setjes (4/8 reps) wel volledig uitdrukken, vermoeidheid triceps komt puur door volume bij bp..
Thanks @Ironmind, goede tip! Vind het zonde als een andere spiergroep dan borst begint te falen, zal deze tip volgende keer eens in praktijk brengen ^^.

Ik las te snel, maar ging dus om de db extension. Heb met sommige oefeningen ook dat ik de spier niet goed voel tot ik er 20 reps mee doe! Filmen is altijd goed, soms kijk ik filmpjes terug en ben ik toch aardig verrast hoeveel verbeterpunten ik nog zie die ik anders niet door heb.

Wat betreft het recompen. Ik heb soms ook het idee dat ik wat verschil zie, maar het is zoooo minimaal allemaal. Over een periode van 6-12 maand kun je het meestal wel goed zien. Wat pillz zegt, naturel recompen duurt lang. Kracht gaat wat sneller en is duidelijk, daar haal ik momenteel ook m'n energie uit.. en het trainen an sich!! Maar ja, het spieropbouwen gaat tragisch langzaam:p (alhoewel ik wel redelijk snel opmerkte dat mijn benen groeiden sinds ik meer ben gaan powerliften).
Het gaat inderdaad vooral om extensions, maar 20-reppers, die heb ik al heel lang niet gedaan. Misschien toch maar eens proberen, who knows, misschien zit het 'em wel gewoon in de reprange :).
Zou overigens toch zweren dat ik echt verandering zie :o. Heb het dan over een periode van pak hem beet een maand, natuurlijk geen overduidelijk verandering, maar heb het gevoel dat er iéts verandert. Wat dan precies, kan ik mijn vinger niet op leggen :rolleyes:.
Moet zeggen dat benen bij mij nu eindelijk ook vorm beginnen te krijgen, heb dat denk ik vooral te danken aan het feit dat ik eindelijk fatsoenlijk kan squatten, en niet te vergeten dat ik eindelijk leg extensions kan doen ^^.
Ja klopt, liggen en armen strekken omhoog en dan de db's naast je oren laten zakken.
Ga deze de volgende keer eens proberen, thanks! :D

Training van vandaag: UB 2

Max BP

10 x 20
5 x 25
3 x 30
3 x 32.5
3 x 35
3 x 37.5
2 x 40 Tsja.. Zeer frustrerend dit, ga er verder geen woorden aan vuil maken, de rage zat er zeg maar goed in :mad:
2 x 40
1 x 40
3 x 37.5
2 x 37.5
5 x 32.5 paused
Tdawg is ervan overtuigd dat het puur door mijn techniek komt. De eerste rep van 40 gaat erg mooi, vanaf de tweede rep laat ik bb te hoog neerkomen en zwabbert mijn rechterarm als het ware naar buiten. Zou het liefst heel kinderachtig wegstampen en de bench niet meer aanraken, maar tsja, daar ga ik natuurlijk sowieso niet verder mee komen.
Maar weer netjes verder met techniektrainingen en her en der wat paused en speed setjes. Dezelfde aanpak als bij de SQ maar hanteren: blijven oefenen en trainen met het gewicht waar mijn techniek nog prima blijft, en vanuit daar weer verderbouwen.
Frustrerend. Dat is het absoluut.

OHP, slow negatives
8 x 15.5
8 x 15.5
8 x 15.5
8 x 15.5
8 x 15.5
Netjes met 2 reps per set extra uitgebouwd, wil nu het gewicht verder gaan opvoeren.

Close grip lat pulldown
12 x 22.6 hold + slow negatives
12 x 27.5 slow negatives
14 x 32
Lekker!

Incline BP
12 x 20
12 x 22.5
10 x 25

Cable seated row
12 x 25 hold
12 x 27.3
12 x 29.6
Fikte flink, voelde hem flink zo na close grip lat pulldown gedaan te hebben gedaan.

Machine side raises
12 x 5
10 x 7.5
12 x 5

Bb curls
12 x 13
12 x 15.5
9 x 15.5 Leeg

Cable tricep pushdown (met hold onderin)
12 x 20.3
12 x 23
12 x 25.3

Plate upright row
12 x 10
12 x 10
12 x 10

Tsja, niet echt een bijzondere training, ben wederom gefrustreerd door de bench. Moet toch wel erg veel geduld en doorzettingsvermogen hebben, imo.. Denk dat het welbekende plateau nu bijna 2 jaar duurt. Het vertrouwen is er ook niet meer echt.
Toch maar netjes blijven luisteren en blijven werken aan m'n techniek, hoop dat toch eindelijk ooit eens erdoorheen te breken.

kop op meid! het is een mooie training! je weet zelf ook dat het een weg van lange adem is... dus adem-in en adem-uit en doorgaan maar weer!
Je komt er wel.. en juist het moment dat je het niet verwacht knal je door dat plateau! Komt zeker goed!

• #4.069
kop op meid! het is een mooie training! je weet zelf ook dat het een weg van lange adem is... dus adem-in en adem-uit en doorgaan maar weer!
Je komt er wel.. en juist het moment dat je het niet verwacht knal je door dat plateau! Komt zeker goed!
True, maar het is zo frustrerend om al zo ontzettend lang vast te blijven zitten, blijf goede hoop houden, maar op een gegeven moment is dat ook een beetje weg :o. Denk dat ik heel Zuid-Holland bij elkaar gil als ik er eindelijk doorheen ben :rolleyes:

Training van vandaag: LB 1

Opwarmen met hip circle

Techniek SQ @ 75 %

10 x 20 ATG
5 x 30
5 x 40
3 x 48
3 x 48
3 x 48
3 x 48
3 x 48
3 x 48
3 x 48
3 x 48
3 x 48
Ging niet zo soepel vandaag. Focus gelegd op houding bovenlichaam en stand van mijn armen, ze 'flaren' als het ware naar buiten. Gecorrigeerd en direct een stabielere SQ. Geen naar binnenklappende knieën, nice!

DL @ 72.5 %
5 x 50
5 x 55
5 x 60
5 x 64
5 x 64
5 x 64
5 x 64
5 x 64
Ging top vandaag, soepel en steady, lekker!

Bb walking lunges nieuw
16 x 20
18 x 20
20 x 20
Even wennen met grote bb op mijn rug, maar ging nog best soepel. Uitbouwen vanaf hier.

Plate loaded incline leg press
12 x 40
12 x 45
12 x 50
Met gecontroleerd terugzakken en gecontroleerd 'uitstoten', quads gingen hier wel lekker op :)

Lying leg curl
8 x 10 single leg, slow negatives
12 x 15 double, slow negatives
18 x 15 double

Leg extension
12 x 7.5 single leg, slow
12 x 10 single leg, slow
12 x 12.5 single leg

Cable glute kickback
12 x 11.3
12 x 11.3
12 x 11.3

Lekkere training erop zitten, en nu.. Eindelijk dat papiertje ophalen!
Vanavond dus eten bij 't Zusje, ben benieuwd! :D

Schreeuw Noord Holland er dan ook even bij he! ;) komt goed!!

Lekker getraind en nu genieten! bon appetit! :D

Yeey.... feest :cheer: geniet ervan vanavond!

En lekker gegeten?

• #4.074
Schreeuw Noord Holland er dan ook even bij he! ;) komt goed!!

Lekker getraind en nu genieten! bon appetit! :D
Haha, ga ik doen hoor ;)
Vanavond weer een etentje, wat een leven!

Yeey.... feest :cheer: geniet ervan vanavond!
Thanks Neet, is absoluut gelukt! :D

Damn, het is een ritje naar Braboland waard hoor Rambo, zou het zeker ook eens proberen!

Vanuit inside info kan ik hier al ja op zeggen..

Lang leve de bastogne parfait:heart:
Damn, die parfait was echt insane! Vond het seizoenstoetje ook erg lekker, ijs cauppucino, soort ijskoffie met ijs erin, damn!
We hebben echt schandalig veel rondes op, en gaan er zeker nog een keer heen :rolleyes:

Training van woensdag

UB 1

BP @ 72.5 %

10 x 20
5 x 27.5
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5
5 x 32.5
Focus op techniek gelet. Begin zowaar zelf aan te voelen wanneer ik rechts weer een 'zwabberarm' heb, het gaat dus stukje bij beetje vooruit :rolleyes:

BOR
15 x 20
8 x 30
8 x 30
8 x 32.5
8 x 32.5

Lat pulldown
12 x 25 hold & slow negatives
12 x 27.3 slow negatives
23 x 29.6
Merk vooral dat het 'vasthouden' bij de overgang van positive naar negative echt killing is, voel het goed!

Straight arm pulldown
12 x 13.3
12 x 13.3
15 x 13.3 Oef, laatste reps lekker branden

Cable flyes
12 x 6.8 hold & slow negatives
12 x 9 hold
9 x 11.3
Had er geen idee van dat het 'vasthouden' zo killing is, voelde het wederom erg goed

Db shoulder press
12 x 6
12 x 8
13 x 9

Plate front raises
12 x 5
12 x 6.25
14 x 7.5

Cable tricep reversed pulldown met 'hold'
12 x 14
12 x 16.3
15 x 18
Denk dat ik deze oefening voor triceps inmiddels wel het beste waardeer.. :)

Cable curls
12 x 11.3 hold & slow
12 x 14
12 x 16.3

Wat een leven.. Afgelopen dinsdag bij 't Zusje gegeten, lijkt erop dat we er weer een adresje bij hebben :o. Diploma-uitreiking achter de rug en deze dus afgesloten met een heerlijk etentje.
En vanavond.. Wederom uit eten, ditmaal Bazar in Rotterdam, heel vervelend natuurlijk :rolleyes:.
Om dit soort dagen heen compenseer ik licht, maar mijn uitgangspunt is geen honger te lijden :).

Deze week wederom getwijfeld om toch te gaan cutten, maar tsja, wil krachtgains en wil nog steeds meer massa kweken om dan na een cut ook echt wat te showen te hebben.. Dus heb mezelf streng toegesproken: cutten komt in 2017, als ik wat wil overhouden moet ik het eerst maar eens zien te kweken :rolleyes:.

Pff, zo jaloers dat je bij 't Zusje bent geweest! Echt genieten daar!

Training ziet er ook goed uit :D De BOR's ben je lichter gaan doen of zie ik dat verkeerd?

Wat bedoel je met zwabber arm?

Tuck je wel goed?

zwabber arm? is je huis zeker wel lekker schoon gezwabbert ;)

Lekker getraind he!
en lekker eten! Nou ik doe mee.. zo ook uit eten.. verplicht.. what a shame. :D

Deze week wederom getwijfeld om toch te gaan cutten, maar tsja, wil krachtgains en wil nog steeds meer massa kweken om dan na een cut ook echt wat te showen te hebben.. Dus heb mezelf streng toegesproken: cutten komt in 2017, als ik wat wil overhouden moet ik het eerst maar eens zien te kweken :rolleyes:.

Goeie paradigma shift na zoveel jaren minderen in gewicht :)
Dat is niet makkelijk.

Terug
Naar boven