Fitness Seller

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.081
Pff, zo jaloers dat je bij 't Zusje bent geweest! Echt genieten daar!

Training ziet er ook goed uit :D De BOR's ben je lichter gaan doen of zie ik dat verkeerd?
Ghehe, wat let je om binnenkort ook eens te gaan? Er is altijd wel een goed excuus te bedenken.. ;)
BOR's ben ik inderdaad terug gegaan in gewicht om langzaam weer op te bouwen. Eens zien of ik er over een tijd een mooie PR op kan zetten ^^. Moet zeggen dat lichtere BOR's in die zin zelfs lekkerder voelen omdat ik hem bovenin als het ware lekker vast kan houden, brandt goed!

Wat bedoel je met zwabber arm?

Tuck je wel goed?
Het tucken van mijn armen wil inderdaad soms niet goed lukken, links wel, maar rechts schiet mijn arm dus vaak als het ware naar buiten.. Voel het zelf eigenlijk niet gebeuren, maar wellicht doorbreek ik het plateau uiteindelijk als mijn techniek beter is..

zwabber arm? is je huis zeker wel lekker schoon gezwabbert ;)
Hahaha, ieder nadeel heb z'n voordeel ;)

Lekker getraind he!
en lekker eten! Nou ik doe mee.. zo ook uit eten.. verplicht.. what a shame. :D
Heerlijk meid, wat een leven hè, al die lekkere etentjes en het genieten ervan ;).

Goeie paradigma shift na zoveel jaren minderen in gewicht :)
Dat is niet makkelijk.
Gaat ook niet altijd even makkelijk, al wilde ik het voorheen los van elkaar zien: de weg naar gezond gewicht (dus afvallen) en het begin van het doen van krachttraining omdat ik dat gewoon erg fijn vindt om te doen. Probeer het nu wat meer in elkaars verlengde te zien en te bekijken wat haalbaar is met het oog op wat er aan vooraf is gegaan :).

En dat telt dan weer als cardio...en meer cardio = meer eten..:rolleyes:
Ghehe.. En meer eten maar doordeweeks wat minder eten = ruimte voor cheat = Bastogne-parfait :rolleyes:

Training van vandaag: LB 2

Max DL

5 x 50
5 x 55
3 x 60
3 x 65
3 x 70
3 x 75
3 x 80 T&G VPR Niiiice, lang geleden iets neergezet te hebben!
2 x 85 T&G VPR Dan maar gelijk voor een dubbele gaan, als we dan toch bezig zijn.. ;)
1 x 90 PR Wel met erg lelijke techniek though :o
5 x 60
5 x 60
5 x 60 Helemaal deaud :)

SQ
10 x 20 ATG
10 x 30
10 x 40
6 x 42.5
6 x 42.5
6 x 42.5
6 x 42.5
Was de bedoeling meer volume te pakken, maar rug was flink gaar na DL :o

Plate loaded legpress
12 x 40
12 x 45
12 x 50
12 x 55
Net als vorige week smallere voetenpositie, nog altijd geen knieklachten, verder met opbouwen dus!

Seated leg curl
12 x 25 hold + slow negatives
10 x 30 slow negatives
22 x 20
Hammies gaarrrrr!

Leg extension
8 x 25 Voelt vandaag niet lekker aan knieën :/
12 x 20
12 x 20
16 x 20
De rest gelukkig klachtenvrij :)

Cable pullthrough
12 x 25
12 x 27.5
12 x 27.5

Prima training om het weekend mee in te luiden.
Heb zowaar het voornemen abs te trainen om mijn core sterker te maken.
Maar.. Nogmaals: het is een vóórnemen.. :p.

Wekelijkse update
Week 1 (1800 kcal) 61.25 kg + 0.25 kg
Week 2 (1900 kcal) 61 kg - 0.25 kg
Week 3 (2000 kcal) 61.75 kg + 0.75 kg
Week 3.5 (2000 kcal) 61.75 gelijk gebleven
Week 4 (2000 kcal) 61.25 - 0.5 kg
Week 5 (2100 kcal) 61.5 + 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 61.25 - 0.25 kg
Week 7 (2200 kcal) 62 + 0.75 kg
Week 8 (1900-2000 kcal) 62 gelijk gebleven
Week 9 (Marvin-weekje kcal) 63 +1 kg
Week 10 (2000 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 11 (2100 kcal) 63 +0.25 kg
Week 12 (2200 kcal) 61.75 -1.25 kg
Week 13 (2300 kcal) 62.25 + 0.5 kg
Week 14 (2300 kcal) 62.75 + 0.5 kg
Week 15 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 16 (2300 kcal) 62.75 gelijk gebleven
Week 17 (2400 kcal) 63 + 0.25 kg
Week 18 (2400 kcal) 63 gelijk gebleven
Week 19 (2500 kcal) 62.75 - 0.25 kg
Week 20 (2600 kcal) 64 + 1.25 kg
Week 21 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 22 (2600 kcal) 64 - 1 kg
Week 23 (2600 kcal) 65 + 1 kg
Week 24 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 25 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 26 (2600 kcal) 65 gelijk gebleven
Week 27 (2700 kcal) 65.5 + 0,5 kg
Weel 28 (2700 kcal) 66 + 0.5 kg
Week 29 (2700 kcal) 66 gelijk gebleven
Week 30 (2700 kcal) 66.5 + 0.5
Week 31 (cheatday + compensatie a 2300 kcal) 67 + 0.5
Week 32 (2300 kcal) 66.5 - 0.5 kg
Week 33 (gemiddeld 2117 kcal + 1 cheatmeal + 1 cheatday) 66.5 gelijk gebleven
Week 34 (gemiddeld 2173 kcal + 4 etentjes :o) 67 + 0.5
Week 35 (gemiddeld 2.069 kcal) + 1 cheatday) 67 gelijk gebleven
Week 36 (gemiddeld 2.176 kcal + 1 cheatday) 67 gelijk gebleven
Week 37 (gemiddeld 2.055 kcal + 2 etentjes :rolleyes:) niet gewogen :roflol:
*Doet kop in het zand steken*
Ik ken mezelf inmiddels, ga mezelf niet dwarszitten door direct na 2 AYCE's (gisteren werd dus onverwacht sushi) op de weegschaal te zetten. Houd ongetwijfeld veel vocht vast wat het beeld vertekent, geen zin om me daar onzeker door te voelen :rolleyes:.

Gefeliciteerd met je deadlift! Netjes 1x90 na die vpr's, was een goede trainingsdag blijkbaar

En slim niet jezelf niet te wegen, komt wellicht alleen maar onnodige frustratie van :p

Netjes die deadlift!

Mooie dl!

Top DL!
en das karakter tonen! gewoon niet wegen en doorknallen meid! Je weet het wel he! jezelf niet onzeker maken dat is nergens voor nodig! :)

Niiicee die PR. Knap van je dat je niet gelijk op de weegschaal springt. Dat geeft duidelijk aan dat je de moeilijke tijd die je achter de rug hebt nu langzaam aan durft te vergeten!

Mooi zo. Je hebt je goed deaud gelift :thumbs:

Prima training om het weekend mee in te luiden.
Heb zowaar het voornemen abs te trainen om mijn core sterker te maken.
Maar.. Nogmaals: het is een vóórnemen.. :p.

Misschien komt die haat voor abs training uit het verleden, maar je moet het willen doen omdat sterke abs alle lifts ondersteunen en je rug kunnen beschermen! En ze worden natuurlijk ook meegepakt met de andere lifts, maar een stukje isolatie is wel goed :)

Twee-drie maanden 1x per week zo zwaar mogelijk ab rollouts doen heeft bij mij zeker eraan meegeholpen dat m'n lifts stabieler zijn. En minder last (verkramping) van lower back tijdens en na het deadliften.

Zal het zeker proberen als ik jou was

Gefeli met je dl pr:)

Feli met je dl en ayce gains ;)

Wow! Die deads Sanne :bow:

• #4.092
Gefeliciteerd met je deadlift! Netjes 1x90 na die vpr's, was een goede trainingsdag blijkbaar

En slim niet jezelf niet te wegen, komt wellicht alleen maar onnodige frustratie van

Thanks Tara! Het was absoluut een goede trainingsdag, erg fijn om eindelijk weer eens iets neer te zetten waar ik tevreden over kan zijn ^^.

Heb me overigens gisteren gewogen in plaats van afgelopen zaterdag, was een goed plan, want ben nog steeds netjes hetzelfde gebleven terwijl ik zeker weet dat het afgelopen zaterdag anders zou zijn geweest ;).

Thanks Flexx! :D

Whieee, dankje meid! :cheer:

Top DL!

en das karakter tonen! gewoon niet wegen en doorknallen meid! Je weet het wel he! jezelf niet onzeker maken dat is nergens voor nodig!

Eindelijk, het harde werken is beloond!

Soms is blik op oneindig en er vertrouwen in blijven houden dat het vroeg of laat zijn vruchten gaat afwerpen, al die saaiere techniektraining enzo :rolleyes:.

Niiicee die PR. Knap van je dat je niet gelijk op de weegschaal springt. Dat geeft duidelijk aan dat je de moeilijke tijd die je achter de rug hebt nu langzaam aan durft te vergeten!

Dankje Bas, kan nu bijna die 100 ruiken! :D

Zoals jij het zegt had ik het zelf nog niet eens bekeken.. Je hebt gelijk, het geeft in ieder geval aan dat het vertrouwen in mezelf eindelijk begint te komen, dat ik eindelijk besef dat ik na een cheat niet eens weer obi zal worden ;).

Mooi zo. Je hebt je goed deaud gelift

Misschien komt die haat voor abs training uit het verleden, maar je moet het willen doen omdat sterke abs alle lifts ondersteunen en je rug kunnen beschermen! En ze worden natuurlijk ook meegepakt met de andere lifts, maar een stukje isolatie is wel goed

Het voelde lekker Neet, ben er dan ook hartstikke blij mee!

Zou goed kunnen hoor, die afkeer van abs-oefeningen.. Ik vind dat branderige gevoel ook gewoon absoluut niet fijn, buik- en onderrugspierpijn vind ik de eerste spierpijn die er is :rolleyes:.

Praatte het altijd weg met 'in compounds train je indirect ook je abs', maar het lijkt erop dat ik daar niet meer mee wegkom :o.

Twee-drie maanden 1x per week zo zwaar mogelijk ab rollouts doen heeft bij mij zeker eraan meegeholpen dat m'n lifts stabieler zijn. En minder last (verkramping) van lower back tijdens en na het deadliften.

Zal het zeker proberen als ik jou was

Kijk, dat is wel iets wat ik even moest horen Tara, dat het bij jou precies het effect geeft wat ik met buikspieroefeningen wil behalen.. Alleen zie ik mezelf nog niet direct ab-rollouts doen, zie de epische faceplant die ik daarbij maak al gelijk voor me :roflol:

Begin wel braaf met hanging knee raises enzo :rolleyes:

Thanks meid! :D

Feli met je dl en ayce gains

Ghehe, misschien moet ik elke keer als ik voor max op compound ga maar een AYCE inlassen.. ;)

Ben er blij mee!! :D

Training van zondag

Techniek BP @ 72.5%
10 x 20
5 x 27.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5
3 x 32.5 Geen zwabberarm bij dit gewicht, techniek in orde
3 x 37.5 Duidelijk meer moeite mijn zwabberarm onder controle te houden :o
BP voelt voor mijn gevoel veel zwaarder nu ik constant bewust mijn armen goed moet blijven tucken zodat die rechterarm niet naar buiten zwabbert. Er maar vertrouwen in hebben dat het een kwestie van volhouden en terug opbouwen is.. Deze manier van benchen voelt erg onnatuurlijk, echter zal ik wellicht een goede techniek onder de knie moeten hebben om uiteindelijk meer te kunnen drukken?

OHP
8 x 15.5
8 x 15.5
8 x 15.5
8 x 17
8 x 17

Close grip pulldown
12 x 25 hold & slow negatives
12 x 27.3 slow negatives
16 x 32
Heerlijk leeg

Incline BP
12 x 20
12 x 22.5
11 x 25

One arm cable row
12 x 14 hold & slow negatives
12 x 16.3 slow negatives
12 x 18

Machine side raises
12 x 5 hold & slow negatives hooooly moly, even vasthouden maakt wereld van verschil!
8 x 5 slow negatives
13 x 5

Tricep cable pushdown
12 x 23 hold
12 x 25.3
13 x 27

Incline hammer curls
12 x 4 hold & slow negatives
12 x 6
11 x 6

Cable upright row
12 x 14 hold & slow negatives
12 x 16.3
12 x 16.3

Training van dinsdag

Opwarmen met hip circle

Speed SQ @ 60 %
10 x 20 ATG
5 x 30
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
3 x 40
Speed zat er goed in, voel duidelijk dat knie naar binnen wil schieten bij speed, echter weet ik deze op dit gewicht prima onder controle te houden.

SLDL
15 x 20 hold & slow negatives
15 x 25 hold & slow negatvies
15 x 30 slow negatives

Reversed db lunges
20 x 16
20 x 16
20 x 16

Plate loaded incline press
12 x 45
12 x 45
14 x 45

Lying leg curl
8 x 5 single leg, slow negatives
11 x 12.5 single leg, slow negatives
17 x 12.5 double leg

Leg extension
15 x 10 single leg
13 x 12.5 single leg
Om en om single leg: 5 x 15 + 5 x 15
Gelijk door met 12 x 15 double leg

Glute hyperextension
10 x bw slow negatives
10 x bw slow negatives
13 x bw

Tussentijdse update

Had na de PR op mijn last van enorme spierpijn in mijn onderrug. Zaterdag max DL gedaan, gisteren nog duidelijk aanwezig spierpijn, vandaag begint het pas wat te minderen. Legday van gisteren had er dan ook best onder te lijden, echter hard gewerkt en kunnen geven wat ik op dat moment nog in huis had.

Verder kon het ik gisteren niet laten toch even te wegen. En tot mijn verbazing.. Weeg ik nog steeds 67 kg. Op dit moment weeg ik al 4 weken hetzelfde, terwijl ik enorm veel (AYCE) etentjes heb gehad. Vorige week zelfs 2x AYCE (tsja, je diploma moet met diverse mensen gevierd worden :rolleyes:), en geen grammetje erbij.
Nu vrijdag wederom een etentje, evenals maandag.. Geniet er flink van, zeker nu ik steeds beter besef dat ik goed aanvoel wat ik wel en niet nodig heb.

Goooeede legday!! Reverse lunges ftw. Die ga je sws voelen vandaag mwaha.
Oh, en welkom bij de club van eten als een gek en niet aankomen :roflol:

Doe je trouwens niet aan core/stabiliteits oefeningen (Planks, leg raises, crunches etc..)?

Mooie training!

Helpt het ivm je zwabberarm op de bar keihard te knijpen (alsof je 'm wilt buigen)? Daarmee spreek je je lats ook beter aan en dat helpt weer mee qua stabiliteit. Miss heb je er iets aan!

Ik dacht trouwens dat je ging cutten:p Wel fijn dat er na al die etentjes niets bij is:)

Lekkere trainingen!
en zo zie je maar.. ik zei het al he.. heb meer vertrouwen in jezelf. Je weet echt wel wat je doet en je kan het echt wel aanvoelen! ;)

Even vasthouden bij side raises is echt killing, ja :)
Geniet van je etentjes, gewoon straf benches daarna doen :p

Tussentijdse update

Had na de PR op mijn last van enorme spierpijn in mijn onderrug. Zaterdag max DL gedaan, gisteren nog duidelijk aanwezig spierpijn, vandaag begint het pas wat te minderen. Legday van gisteren had er dan ook best onder te lijden, echter hard gewerkt en kunnen geven wat ik op dat moment nog in huis had.

Verder kon het ik gisteren niet laten toch even te wegen. En tot mijn verbazing.. Weeg ik nog steeds 67 kg. Op dit moment weeg ik al 4 weken hetzelfde, terwijl ik enorm veel (AYCE) etentjes heb gehad. Vorige week zelfs 2x AYCE (tsja, je diploma moet met diverse mensen gevierd worden :rolleyes:), en geen grammetje erbij.
Nu vrijdag wederom een etentje, evenals maandag.. Geniet er flink van, zeker nu ik steeds beter besef dat ik goed aanvoel wat ik wel en niet nodig heb.
Supernice dit!!:D:D

Je lijkt wel weer in een betere/goede flow terrecht te zijn gekomen!:D

• #4.098
Goooeede legday!! Reverse lunges ftw. Die ga je sws voelen vandaag mwaha.
Oh, en welkom bij de club van eten als een gek en niet aankomen :roflol:

Doe je trouwens niet aan core/stabiliteits oefeningen (Planks, leg raises, crunches etc..)?
Oef, heb inderdaad enorme spierpijn, haha! Vreemd genoeg vooral mijn rechterquad, links is een stuk minder :o.
En je hebt helemaal gelijk.. Heb alleen zo'n ontzettende pokkehekel aan buikspieren trainen.. Mijn trainingsbuddy Tdawg hamert er ook al langere tijd op, omdat hij ervan overtuigd is dat het me gaat helpen bij de compounds.
Heb overigens ooit in een grijs verleden toen ik een beenblessure had standaard een hele training lang alleen maar abs getraind, en dat dan een paar weken achter elkaar.. Denk dat daar die afkeer is ontstaan :rolleyes:.

Mooie training!

Helpt het ivm je zwabberarm op de bar keihard te knijpen (alsof je 'm wilt buigen)? Daarmee spreek je je lats ook beter aan en dat helpt weer mee qua stabiliteit. Miss heb je er iets aan!

Ik dacht trouwens dat je ging cutten:p Wel fijn dat er na al die etentjes niets bij is:)
Thanks meid! :D
Goede tip die je geeft, het toeval wil toevallig dat ik gisteren een filmpje van Mark Bell heb gezien waarbij hij het erover heeft dat je als het ware de 'bb moet ombuigen', als ik me dat zo indenk, komt het op hetzelfde neer als wat jij oppert.
Ik ga het in ieder geval de volgende training direct proberen!

Ugh, weet niet precies wat ik wil, daarom wil ik gewoon even rond hetzelfde gewicht blijven zitten. Weet je wat het is.. Ik wil cutten, maar wel wat spiermassa hebben om te showen. Ik wil anderzijds juist niet cutten, omdat ik me dan nog meer aan huidoverschot irriteer. Ik wil bulken, maar dan voel ik me dik. Aan de andere kant zou ik toch prima kunnen bulken omdat ik meer spiermassa wil en sterker wil worden om compounds. Heb voor nu voor ogen dat ik even moet gaan doen waar ik me lekker bij voel, en dat is focus volledig op compounds en eten naar behoefte. Heb de laatste tijd idioot veel etentjes, en vind stiekem eigenlijk wel knap dat ik hetzelfde ben gebleven :o.

Lekkere trainingen!
en zo zie je maar.. ik zei het al he.. heb meer vertrouwen in jezelf. Je weet echt wel wat je doet en je kan het echt wel aanvoelen! ;)
Dankjewel meid! Het begin gelukkig steeds meer te komen, dat werd dan ook de hoogste tijd :).

Even vasthouden bij side raises is echt killing, ja :)
Geniet van je etentjes, gewoon straf benches daarna doen :p
Het viel flink tegen, enorme fik erin!
Haha, ik vind het extra volume dat ik soms op compounds pak inderdaad eigenlijk gewoon gelden als cardio..
+ @Skatermarvin zegt dat poetsen ook als cardio geldt, dus dat plus alle fietsritjes van en naar mijn werk, zit ik wel goed ;).

Supernice dit!!:D:D

Je lijkt wel weer in een betere/goede flow terrecht te zijn gekomen!:D
Thanks 'broeder' :D
Moet zeggen dat ik het erg naar mijn zin heb nu ik de compounds centraal stel en op een andere manier isolatie-oefeningen ben gaan doen. Het plezier komt weer terug in ieder geval!

Mwhaha, ik doel meer op 3-4 setjes op het einde van een LB training. Buikspierkwartiertjes en dat soort onzin geloof ik niet in :D.
Op je compounds kan het behoorlijk helpen inderdaad. Mijn vriendin bijvoorbeeld, zou imo makkelijk 60 kg kunnen squaten met haar LB kracht, maar bij 45 kg zakt haar bovenlichaam al naar voren momenteel!

Lekker eten, genieten van het leven, lekkere trainingen en niets aankomen. Prima toch? :D

Terug
Naar boven