MuscleMeat

Sanne's log

PR en VPR: lekker
succes morgen bij de therapeut
lief zijn en luisteren he ;)

Nou Sanne dat gaat dus eigenlijk ook heel goed! Je trainingen zien er goed uit en it's only getting better!
En zondag dus weer bankdag?? Have fun! Ik had m vandaag maar had gewoonweg de energie er niet voor en dat terwijl ik dat het lekkerste vind hahaha
Fijn weekend!

• Topic Starter Topic Starter
PR en VPR: lekker
succes morgen bij de therapeut
lief zijn en luisteren he ;)
De pr's en vpr's, dat blijft toch stiekem altijd het uitgangspunt :rolleyes:.
Enne.. Ik heb braaf geluisterd, alleen vond hem niet zo lief gisteren. Vorige week was ik helemaal verbaasd omdat ik geen centje pijn voelde tijdens de behandeling, maar gisteren kwam ik daar op terug, was blij dat het erop zat :o.

Nou Sanne dat gaat dus eigenlijk ook heel goed! Je trainingen zien er goed uit en it's only getting better!
En zondag dus weer bankdag?? Have fun! Ik had m vandaag maar had gewoonweg de energie er niet voor en dat terwijl ik dat het lekkerste vind hahaha
Fijn weekend!
Dankjewel Miss H, altijd fijn om terugkoppeling van je te krijgen! :D
Probeer nog altijd elke training minstens bij enkele oefeningen meer reps/gewicht te doen, alles voor progressie! Al is het maar een beetje..
En ja, morgen weer lekker "bankhangen", op een actieve manier ;). Moet zeggen dat ik de zondag "bankdag" toch erg begin te waarderen, maar het lekkerste.. Dat dan nog net niet, blijft toch echt rug en biceps :rolleyes:.
Toch nog een restje energie missen van het ziek zijn? Hoe dan ook, ik hoop dat je de trainingen daarna gewoon weer lekker hebt kunnen knallen!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: benen

SLDL
10 x 20
8 x 40
8 x 45
8 x 50
8 x 55
8 x 60 PR
Bij alle vormen DL begint mijn grip nogal waardeloos te worden.. Erg frustrerend. Heeft iemand een idee waar magnesium voor je handen te koop is? Als ik daar naar zoek vind ik alleen magnesiumpoeder wat je als supplement door je water moet mixen :o

Bb hip thrust
8 x 55
8 x 60
8 x 65
5 x 70
4 x 75 PR
Zit er over te denken deze volgende week met licht(er) gewicht te pakken en weer eens helemaal de focus te leggen op de uitvoering ervan. Zo lang mogelijk vasthouden bovenin voor het branden. Met als nieuw doel uiteindelijk 8x75 te kunnen. Dus als het ware even terug schakelen, met als doel uiteindelijk weer vooruit te kunnen.

Leg press 90o
15 x 25
5 x 75
5 x 80
5 x 85
4 x 90
3 x 95
3 x 100
Hier begon mijn knie weer eens te sputteren..

Cable glute kickbacks
10 x 11,3
10 x 11,3
10 x 14 PR

Step ups in plaats van lunges, want: sputterende knie
4 x 40 x bw

Standing leg curl
4 x 10 x 10

Was vandaag erg op mezelf aan het mopperen en aan het sputteren. Voor mijn gevoel zat ik er gewoon niet lekker in. Mijn grip op de SLDL was wederom niet goed, dat frustreerde me. Dan begin je de training dus al met een negatief gevoel.. Ik had daarnaast geen goed gevoel bij de hip thrust, kan niet precies omschrijven waarom. Bij de legpress begon mijn knie te sputteren. Dus lunges maar vervangen door die boring step ups.. Kickbacks dan wel weer blij mee.
Na het het loggen zie ik eigenlijk dat het gewoon best een nette training is, en ik gewoon de conclusie moet trekken dat ik vandaag niet lekker in mijn vel zit :o.

Wat een volume zeg. Doe je dat altijd of heb je er een bijzondere bedoeling daarbij?
Ziet er goed uit.

Oeh cable kickbacks.. Zie ze ook regelmatig bij ons in de gym. Vind je het een fijne oefening?

Magnesium kan je kopen bij veel sportwinkels. (Bijvoorbeeld decathlon)

---------- Toegevoegd om 11:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

Even een linkje
http://www.decathlon.nl/C-947170-magnesium-en-accessoires
Jaaaa, super, heb meteen besteld! Thanks!

Wat een volume zeg. Doe je dat altijd of heb je er een bijzondere bedoeling daarbij?
Ziet er goed uit.
Normaliter trainde ik met veel minder volume. Ben een beetje aan het uitproberen wat wel en niet werkt.. Omdat ik nu qua training vooral goed moet aanvoelen wat blessuregevoelig is en niet, probeer ik af en toe meer volume te pakken met iets lichter gewicht om echt mijn spieren "leeg" te branden.
Ben op deze manier van trainen gekomen door de laatste meet. Ik trainde mee met Miss H, en dat was ook hoog volume. Ik merkte dat mijn spieren daar wel een heel fijne, nieuwe prikkel mee kregen. Dus zodoende :).

Oeh cable kickbacks.. Zie ze ook regelmatig bij ons in de gym. Vind je het een fijne oefening?
Een fijne oefening?! Een geweldige oefening! Samen met hip thrust mijn absolute favoriet voor de glutes, vind ze echt heerlijk!
Zou ze echt eens proberen, ik zou willen dat ik er eerder mee begonnen was!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: borst/triceps

BP max
10 x 20
5 x 25
5 x 30
5 x 35
4 x 37.5
1 x 40
3 x 37.5
Hoopte door op een andere manier de sets in te delen eindelijk eens verder te komen met de bench. Wil 5 x 37,5 kunnen, en natuurlijk zou 3 x 40 helemaal fantastisch zijn. Maar zit alweer erg lange tijd vast.. Heeft iemand tips om dit plateau te doorbreken?

Db press ter vervanging van paused bench
10 x 8
10 x 9
10 x 10
10 x 10
7 x 12 PR
Laatste keer dat ik deze deed was eind juli. Toen met veel moeite 10 x 9 kunnen halen. Kracht is in 5 maanden dus wel vooruit gegaan, geeft vertrouwen!

Incline press
4 x 10 x 14

Cable tricep pushdown
10 x 14
10 x 16.3
10 x 18.6 PR
Laatste reps wellicht niet geheel netjes, het kwam vanuit mijn tenen, maar heb hem maar wel mooi meegepakt :o

Bb close grip
3 x 10 x 20
9 x 20

Lever triceps dip
4 x 10 x 20

Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg (2400 kcal)
Week 3 65.5 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 4 66 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 5 67 + 1 kg (2400 kcal)
Week 6 66.5 -0.5 kg (2300 kcal)
Week 7 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 8 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 9 66.5 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 10 67 (2400) kcal + 0.5 kg
Week 11 67 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 12 67,5 (2400 kcal) + 0.5
Week 13 66 -1.5 kg (2400)
Week 14 66 (2400) gelijk gebleven

Week 15 66/66.5 gelijk gebleven/0.5 erbij
Met heel erg veel optimisme kan ik wellicht zeggen dat er ietsje, maar dan ook echt ietsje bij is :rolleyes:.

Als ik het over de langere termijn bekijk, heeft de medicatie duidelijk invloed op mijn gewicht. Alleen kom ik niet aan, in tegendeel.. Ik ben wat kwijt :o. Mijn eerste reactie was nog een week op 2450 te blijven zitten. Maar ik denk dat ik dat zou doen om maar in die comfort zone te blijven. Inmiddels heb ik echter wel ervaren dat ik zelf controle hebben over mijn gewicht. Toen ik bijvoorbeeld te snel aankwam, ben ik terug geschakeld en heb ik ervaren dat mijn gewicht toen ook terugschakelde. Zodoende heb ik besloten om deze week opnieuw kcal op te hogen, deze week 2500 kcal.
Aanstaande vrijdag is weer mijn maandelijkse meet-moment wat betreft centimeters. Benieuwd hoe dat eruit gaat komen te zien.

Verder zullen de aankomende weken wat rommeliger worden wat betreft voeding. Ik plan altijd alles strak en houd me daar zonder moeite aan. Echter heb ik donderdagochtend bijvoorbeeld een ontbijt op mijn stage, zou het liefst mijn bakje oats meenemen, maar ja, zal toch maar eens doen wat sociaal wenselijk is :rolleyes:. Vrijdag eet ik bij ouders. En de week erop.. Is het kerst. En eerste kerstdag ga ik toch echt even helemaal niet op mijn macro's letten en ga ik gewoon voor een cheat :D.

Conclusie: mijn voeding gaat weer omhoog. Ik ga me mentaal voorbereiden om deze maand toch echt aan te komen, ook met het oog op niet alle dagen voeding kunnen plannen. Gaat het te hard: dan schroef ik de kcal weer even terug.

Heeee daar ben ik dan en wat een knaltrainingen zeg! Je gaat toch nog steeds rap vopruit met VPR en PR's Echt super!!!
Ik zou het je graag nadoen! :D

Je gaat trouwens heel goed met je voeding om meid. Je ziet het he. niet iedereen heeft een lichaam die hetzelfde reageert op medicijnen! ;) Echt super dat je toch de stap neemt om wat hoger te gaan zitten. En weet je.. soms is afwijken ook wel een keer goed voor je. Ik had dit weekend ook alles braaf mee ivm gluten/lactose.. maar je kon het zo gek niet bedenken maar ze hadden alles geregeld.. glutenvrij/lactosevrij brood en croissants, diner werd zelfs apart gemaakt door de kok terwijl de rest aan de schnitsel met friet zat. Echt perfect en totaal anders dan ik ooit zou eten. Enigste wat ik braaf heb aangehouden was mijn shakes (lang lve de samples. :D) en een blikje tonijn om aan mijn eiwitten te komen. Maar kijk gewoon hoe het gaat deze maand. Soms kan je versteld staan dat het gewoon helemaal niets met je doet. :) en ik denk dat als je gewoon ervaart dat dat best kan dat dit het misschien wel net weer een stukje makkelijker maakt in je koppie. ;) Dus lekker genieten meid. Het hoort erbij!

je gaat TOP! Ik ben trots op je!

fijne train, goede kachtvooruitgang en nee....met de bench hang ik zelf ook, so can't help.

goed wat je met de voeding doet, dat aantal cheatdagen vallen bij jou nog reuzemee...
ik heb wel 8 kerstdiners, twee gala's, twee O&N diners en nog relatiediners met werk die ik moet zien in te passen...arrghhh

Heeee daar ben ik dan en wat een knaltrainingen zeg! Je gaat toch nog steeds rap vopruit met VPR en PR's Echt super!!!
Ik zou het je graag nadoen! :D

Je gaat trouwens heel goed met je voeding om meid. Je ziet het he. niet iedereen heeft een lichaam die hetzelfde reageert op medicijnen! ;) Echt super dat je toch de stap neemt om wat hoger te gaan zitten. En weet je.. soms is afwijken ook wel een keer goed voor je. Ik had dit weekend ook alles braaf mee ivm gluten/lactose.. maar je kon het zo gek niet bedenken maar ze hadden alles geregeld.. glutenvrij/lactosevrij brood en croissants, diner werd zelfs apart gemaakt door de kok terwijl de rest aan de schnitsel met friet zat. Echt perfect en totaal anders dan ik ooit zou eten. Enigste wat ik braaf heb aangehouden was mijn shakes (lang lve de samples. :D) en een blikje tonijn om aan mijn eiwitten te komen. Maar kijk gewoon hoe het gaat deze maand. Soms kan je versteld staan dat het gewoon helemaal niets met je doet. :) en ik denk dat als je gewoon ervaart dat dat best kan dat dit het misschien wel net weer een stukje makkelijker maakt in je koppie. ;) Dus lekker genieten meid. Het hoort erbij!

je gaat TOP! Ik ben trots op je!
Dankje Marina, dat zijn weer mooie complimenten :D.

Het is echt even aanvoelen wat betreft deze bulk.. Zeker in combinatie met die medicijnen. Denk inderdaad toch echt dat men vooral aankomt omdat je je minder snel "verzadigd" voelt.. Misschien kom ik dadelijk toch ineens snel aan (of dat nu door medicatie of door voeding komt..), maar heb nu wel het vertrouwen dan zelf de controle te hebben en dus zelf invloed kan uitoefenen op het verdere verloop!
Echt super dat er zo goed rekening met je gehouden werd, dan kan je maximaal genieten! Ik heb ook altijd als regel: zo lang ik in ieder geval maar aan mijn eiwitten kom ;).
Niet precies weten wat ik binnen krijg aan voeding vind ik nog steeds erg lastig.. Net als dat ontbijt op het werk. Natuurlijk kies ik de meest juiste voeding uit wat er beschikbaar is, maar dan wordt het gokken wat het ongeveer was, en dan ben ik al snel bang veels te veel binnen te krijgen.. Maar tsja, eerste kerstdag ga ik toch echt niets berekenen :rolleyes:.
Als ik het nu lastig heb denk ik maar dat je in een bulk beter te veel kunt hebben dan te weinig :D.

fijne train, goede kachtvooruitgang en nee....met de bench hang ik zelf ook, so can't help.

goed wat je met de voeding doet, dat aantal cheatdagen vallen bij jou nog reuzemee...
ik heb wel 8 kerstdiners, twee gala's, twee O&N diners en nog relatiediners met werk die ik moet zien in te passen...arrghhh
Thanks Nicky :).
Muh, ja, kutbench.. *Doet zichzelf lekker frustreren*, wellicht doorbreek ik het plateau dadelijk wel door pure frustratie, it's worth a try :rolleyes:.

Maar serieus, hoe ga je dat allemaal inpassen? :eek:
Heb gewoon bijna plaatsvervangende "paniek" :o
Doe maar gewoon net als ik: alles wat je die dagen eet worden regelrechte gains ;).

Dankje Marina, dat zijn weer mooie complimenten :D.

Het is echt even aanvoelen wat betreft deze bulk.. Zeker in combinatie met die medicijnen. Denk inderdaad toch echt dat men vooral aankomt omdat je je minder snel "verzadigd" voelt.. Misschien kom ik dadelijk toch ineens snel aan (of dat nu door medicatie of door voeding komt..), maar heb nu wel het vertrouwen dan zelf de controle te hebben en dus zelf invloed kan uitoefenen op het verdere verloop!
Echt super dat er zo goed rekening met je gehouden werd, dan kan je maximaal genieten! Ik heb ook altijd als regel: zo lang ik in ieder geval maar aan mijn eiwitten kom ;).
Niet precies weten wat ik binnen krijg aan voeding vind ik nog steeds erg lastig.. Net als dat ontbijt op het werk. Natuurlijk kies ik de meest juiste voeding uit wat er beschikbaar is, maar dan wordt het gokken wat het ongeveer was, en dan ben ik al snel bang veels te veel binnen te krijgen.. Maar tsja, eerste kerstdag ga ik toch echt niets berekenen :rolleyes:.
Als ik het nu lastig heb denk ik maar dat je in een bulk beter te veel kunt hebben dan te weinig :D.
En wel gemeend ook want je verdiend die complimenten echt!

Ik denk niet dat het nog komt bij jou. Je hebt ook discipline en een sterke wil en ik weet zeker dat die sterker zijn. Dat heb je ook al laten zien ook!

Yep ze hielden overal rekening mee. Zolang ik maar aan mijn eiwitten kom. l zal dat komende tijd lastig worden.. en misschien niet haalbaar. Proberen ga ik het wel. :)

Ik denk dat dat nog moet slijten. Er zijn soms gewoon dagen dat je niet exact weet wat je binnenkrijgt. Kerst en de dingen daaromheen zijn dat soort dagen. Ik denk dat als je inziet dat die paar dagen echt niet het verschil gaan maken dat het misschien wat makkelijker voor je gaat worden. Je bent nu al bang teveel binnen te krijgen. Maar denk eens na.. 2 dagen veel teveel eten.. dat sla je niet op he.. das voornamelijk maagvulling... en daarna eet je weer gewoon normaal zoals altijd en is het met een paar dagen ook weer weg. Probeer ook eens op die dagen juist te genieten zonder rekenen. En dan ook echt te nemen wat je zou willen. Daar leer je veel van ook al is het doodeng. En anders val je mij maar lastig. ;)
Je kan dit echt! en ook een paar dagen loslaten kan geen kwaad! hou je taai!
xx

Had je logje nog helemaal niet gezien. He diet het allemaal super netheid! Tip die sldl pr:)

ps. grip handschoenen werken erf goed bij mij:)

Maar serieus, hoe ga je dat allemaal inpassen? :eek:
Heb gewoon bijna plaatsvervangende "paniek" :o
Doe maar gewoon net als ik: alles wat je die dagen eet worden regelrechte gains ;).
vaak zelf koken, carbs laten liggen, iedere dag sporten en verder kleine maaltijden van ongeveer 150 kcal met veel eiwit peuzelen??
ik vrees met grote vrezen haha

En wel gemeend ook want je verdiend die complimenten echt!

Ik denk niet dat het nog komt bij jou. Je hebt ook discipline en een sterke wil en ik weet zeker dat die sterker zijn. Dat heb je ook al laten zien ook!

Yep ze hielden overal rekening mee. Zolang ik maar aan mijn eiwitten kom. l zal dat komende tijd lastig worden.. en misschien niet haalbaar. Proberen ga ik het wel. :)

Ik denk dat dat nog moet slijten. Er zijn soms gewoon dagen dat je niet exact weet wat je binnenkrijgt. Kerst en de dingen daaromheen zijn dat soort dagen. Ik denk dat als je inziet dat die paar dagen echt niet het verschil gaan maken dat het misschien wat makkelijker voor je gaat worden. Je bent nu al bang teveel binnen te krijgen. Maar denk eens na.. 2 dagen veel teveel eten.. dat sla je niet op he.. das voornamelijk maagvulling... en daarna eet je weer gewoon normaal zoals altijd en is het met een paar dagen ook weer weg. Probeer ook eens op die dagen juist te genieten zonder rekenen. En dan ook echt te nemen wat je zou willen. Daar leer je veel van ook al is het doodeng. En anders val je mij maar lastig. ;)
Je kan dit echt! en ook een paar dagen loslaten kan geen kwaad! hou je taai!
xx
Ophouden nu, anders word ik verlegen ;).

Maar denk inderdaad ook dat het gewoon tijd gaat kosten om die controle over voeding af en toe los te laten. Als ik bijvoorbeeld terugkijk naar een jaar geleden gaat het nu sowieso al beter dan toen. Kan sowieso nu oprecht genieten van een cheat, vorig jaar kon ik er serieus druk om blijven maken tot het volgende meetmoment.
Enne.. Zal het onthouden, als ik het moeilijk heb bel ik je op om me te laten vertellen dat dat toetje he-le-maal naar binnen gaat :rolleyes::o.

Had je logje nog helemaal niet gezien. He diet het allemaal super netheid! Tip die sldl pr:)

ps. grip handschoenen werken erf goed bij mij:)
Dankjewel SP! Heb vooral veel plezier met het nieuwe schema, en dat is toch ook niet geheel onbelangrijk!

Heb vandaag de magnesium binnen gekregen. Wil dat eerst proberen. Mocht het niet voldoende zijn, ga ik op zoek naar grip handschoenen! Mag ik vragen welke jij hebt?
Ben trouwens vergeten een zakje erbij te bestellen om die magnesiumbollen in te bewaren, wat een doos ben ik ook :o.

vaak zelf koken, carbs laten liggen, iedere dag sporten en verder kleine maaltijden van ongeveer 150 kcal met veel eiwit peuzelen??
ik vrees met grote vrezen haha
Dat kan jij :D.
Nee.. Serieus.. Lijkt mij dat je toch ook wel sowieso met kerst lekker uit de band mag springen? ;)

Geen handschoenen gebruiken hoor, beetje aan je grip werken is ook goed! Je kunt altijd nog straps aanschaffen voor als je high rep deadlift doet!

Maar denk inderdaad ook dat het gewoon tijd gaat kosten om die controle over voeding af en toe los te laten. Als ik bijvoorbeeld terugkijk naar een jaar geleden gaat het nu sowieso al beter dan toen. Kan sowieso nu oprecht genieten van een cheat, vorig jaar kon ik er serieus druk om blijven maken tot het volgende meetmoment.
Enne.. Zal het onthouden, als ik het moeilijk heb bel ik je op om me te laten vertellen dat dat toetje he-le-maal naar binnen gaat :rolleyes::o.

Dankjewel SP! Heb vooral veel plezier met het nieuwe schema, en dat is toch ook niet geheel onbelangrijk!

Heb vandaag de magnesium binnen gekregen. Wil dat eerst proberen. Mocht het niet voldoende zijn, ga ik op zoek naar grip handschoenen! Mag ik vragen welke jij hebt?
Ben trouwens vergeten een zakje erbij te bestellen om die magnesiumbollen in te bewaren, wat een doos ben ik ook :o.

Dat kan jij :D.
Nee.. Serieus.. Lijkt mij dat je toch ook wel sowieso met kerst lekker uit de band mag springen? ;)

ik lees weer mooie en goede trainingen en goede voeding gaat erg goed met jou sanne respect hoor

opa

Niet verlegen worden maar gewoon ja zeggen tegen de waarheid! :D

Het gaat gewoon steeds een stuk beter en zo nu en dan moet je even terug kijken om te zien hoe ver ej al gekomen bent. En dat is al heel ver!!!

enne.. je mag altijd bellen! :D dat weet je!

Geen handschoenen gebruiken hoor, beetje aan je grip werken is ook goed! Je kunt altijd nog straps aanschaffen voor als je high rep deadlift doet!
Heb het idee dat magnesium wellicht gaat bijdragen aan mijn grip. Heb vooral het idee dat het probleem meer in "zweethandjes" dan in de grip an sich zit.. Maar het is gewoon zo frustrerend, dat je voelt dat je zwaarder zou kunnen, maar dat het niet lukt, puur en alleen door de grip..
Morgenavond rack pulls, dus ga dan maar eens proberen wat magnesium voor effect heeft.
Jouw advies wat betreft grip is dus bij low reps geen hulpmiddelen, en enkel pas naar straps of iets dergelijks te grijpen wanneer je veel reps doet?

ik lees weer mooie en goede trainingen en goede voeding gaat erg goed met jou sanne respect hoor opa
Ahh, dankjewel lieve Opa, dat is weer een mooie oppepper!

Niet verlegen worden maar gewoon ja zeggen tegen de waarheid! :D Het gaat gewoon steeds een stuk beter en zo nu en dan moet je even terug kijken om te zien hoe ver ej al gekomen bent. En dat is al heel ver!!! enne.. je mag altijd bellen! :D dat weet je!
Haha.. Nou.. Bij deze dan: JA, je hebt gelijk, ik ben lekker aan het bouwen ;) :D.

zijn we lekker samen aan het bouwen he! :D

Steun is gewoon belangrijk! Vooral op van die momentjes dat..... ;)
Het komt vast en zeker helemaal goed! Dus lekker doorgaan en je taai houden hoor! Je doet het super! :thumb:

Heb t zelfde. grip is no problem. kleffe handen soms wel:) Magnesium werkt ook goed, maar is een geklieder van niks (tenzij je gym dat al heeft)

die handschoenen die ik heb zijn super zacht met stroeve onderkant. Ik heb ze voor 5e op ebay gekocht. Op bodyenfitshop zijn ze ook aardig goedkoop.

Terug
Naar boven