XXL Nutrition

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
zijn we lekker samen aan het bouwen he! :D

Steun is gewoon belangrijk! Vooral op van die momentjes dat..... ;)
Het komt vast en zeker helemaal goed! Dus lekker doorgaan en je taai houden hoor! Je doet het super! :thumb:
De aanhouder wint ;).

Heb t zelfde. grip is no problem. kleffe handen soms wel:) Magnesium werkt ook goed, maar is een geklieder van niks (tenzij je gym dat al heeft)

die handschoenen die ik heb zijn super zacht met stroeve onderkant. Ik heb ze voor 5e op ebay gekocht. Op bodyenfitshop zijn ze ook aardig goedkoop.
Precies, van die vieze, kleffe handjes. Ben dan altijd heel verwoed mijn handen over mijn trainingsbroek aan het wrijven, maar het ziet er maar vreemd uit en het werkt absoluut niet :o.
Thanks voor de tip!! ^^

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: schouders/dijen/kuiten

MP
3 x 5 x 20
2 x 5 x 22,5 VPR

Abductor/adductor superset
2 x 10 x 100/85
2 x 10 x 100/90 VPR

Arnold press
10 x 7
10 x 8 VPR
10 x 8

EZ-bar upright rows
3 x 10 x 18
7 x 20,5

Standing calf raises
3 x 10 x 70

Cable front raises
10 x 6,8
3 x 10 x 9 VPR

Db side raises
3 x 10 x 3
2 x 10 x 4 VPR

Goh, moet mijn voeding maar eens vaker ophogen.. Als het werkelijk daar aan ligt.. Ben tevreden over de train :).

Inderdaad de aanhouder wint!
lekkere training! en voeding en trainen hebben heel veel met elkaar te maken! :)
dus goed gedaan! :thumb:

nette training weer:)

Goede training!

Inderdaad de aanhouder wint! lekkere training! en voeding en trainen hebben heel veel met elkaar te maken! :) dus goed gedaan! :thumb:

Dankjewel dames ^^.

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:13 ----------

Training van vandaag: rug/biceps

Rack pulls
5 x 50
5 x 55
5 x 60
5 x 65
5 x 70
5 x 75

T-bar row machine
8 x 15
8 x 15
8 x 17,5
8 x 20 PR

Lat pulldown
4 x 8 x 32

Straight arm pulldown
3 x 10 x 15,6 VPR
10 x 18 VPR

Cable overhead curls
3 x 10 x 9
1 x 9 x 11,3 PR

Hyperextension
3 x 15 x 2,5

Db curls
3 x 10 x 8

Blij als rug/schouder helemaal over is. Ik wil gewoon lekker alles eruit kunnen knallen :o.

Lekkere training!
Ik snap het hoor. Lekker voluit knallen is ook wel weer eens fijn he!
Zal toch eens kijken wat rack pulls zijn. :o

mooie training! Lekker gevarieerd en sterk!

Lekkere training!
Ik snap het hoor. Lekker voluit knallen is ook wel weer eens fijn he!
Zal toch eens kijken wat rack pulls zijn. :o
Dankje!
Inmiddels gekeken naar rack pulls? ^^

mooie training! Lekker gevarieerd en sterk!
Thanks SP :).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: benen

SLDL
10 x 20
5 x 45
5 x 50
5 x 55
5 x 60
5 x 65 PR

Bb hip thrust
4 x 10 x 50
Even terug in gewicht en focussen op uitvoering. Extra lang vasthouden bovenin. Moet zeggen dat ik hem met lichter gewicht en meer reps beter voel dat zwaar gewicht en minder reps..
Maar.. Heb nu links en rechts blauwe plekken en een kleine bloeduitstorting, de barbell begint echt pijn te doen. Iemand tips? Zo'n "squatrol" er omheen gebruik ik al..

Leg press 90o
15 x 25
5 x 75
5 x 80
5 x 85
5 x 90
4 x 95 VPR
3 x 100
Zit er aan te denken net als hip thrust even terug te gaan in gewicht en meer reps te pakken.

Cable glute kickback
10 x 11,3
10 x 14 VPR
10 x 14

Walking lunges
4 x 20 x 12

Step ups
4 x 20

Twee maandelijks tussenstand centimeters
Meet maandelijks centimeters, maar vorige meting blijkt nu echt "vals" te zijn geweest. Dit zijn dus de resultaten na twee maanden wat betreft centimeters:
Borst +1
Taille gelijk
Heup +0,5
Arm gelijk
Been gelijk

Morgen weegmoment, dat tezamen met deze resultaten krijg ik het donkerbruin vermoeden wederom hoger te moeten gaan in kcal. Wil groeien!

Ik zie nu wat het is ja. Ziet er op zich niet als een heel moeilijke oefening uit. Misschien maar eens proberen inderdaad. :)

Lekkere training en nice die SLDL!

Hmm.. met hiptrust strek ik mijn armen volledig en hou ze locked.. dan komt de barbell net niet helemaal terug zeg maar bij het zakken. Dan heb ik er geen last van.

Zie je nu wel hoe goed je gaat! Je bouwt spieren en die verbruiken meer! dus het zou me niets verbazen als je weer wat op moet hogen hoor! Zie je nu hoe goed je het doet! Je moet alleen wat zekerder worden van jezelf! :)

Pm volgt nog hoor. :)

Ik zie nu wat het is ja. Ziet er op zich niet als een heel moeilijke oefening uit. Misschien maar eens proberen inderdaad. :)

Lekkere training en nice die SLDL!

Hmm.. met hiptrust strek ik mijn armen volledig en hou ze locked.. dan komt de barbell net niet helemaal terug zeg maar bij het zakken. Dan heb ik er geen last van.

Zie je nu wel hoe goed je gaat! Je bouwt spieren en die verbruiken meer! dus het zou me niets verbazen als je weer wat op moet hogen hoor! Zie je nu hoe goed je het doet! Je moet alleen wat zekerder worden van jezelf! :)

Pm volgt nog hoor. :)
De eerste keer vond ik het maar niets, maar nu begin ik het wel leuk te vinden ter variatie :).

Zal de volgende keer eens het een en ander uitproberen.. Thanks voor de tip! Inmiddels is het aan beide kanten letterlijk bont en blauw, voelt niet echt fijn :o.

Zie update..
Enne.. Zal vanavond als het lukt even goed voor je PM zitten, doe dat liever niet vluchtig, maar juist met volle aandacht ;).

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: borst/triceps

Spieren voelden als pap vandaag, geen idee waar dat ineens vandaan komt..
Heb het beste ervan gemaakt :).

BP max
10 x 20
5 x 25
5 x 30
5 x 32.5
5 x 35
2 x 37.5
5 x 35

Incline press
10 x 14
10 x 14
10 x 16.5 VPR
10 x 16.5 VPR

Db press
10 x 9
10 x 9
10 x 9
9 x 10

Close grip bench
10 x 20
10 x 20
9 x 20
8 x 20

Cable triceps pushdown
10 x 14
3 x 10 x 16.3 VPR

Lever triceps pushdown
4 x 10 x 20

Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg (2400 kcal)
Week 3 65.5 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 4 66 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 5 67 + 1 kg (2400 kcal)
Week 6 66.5 -0.5 kg (2300 kcal)
Week 7 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 8 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 9 66.5 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 10 67 (2400) kcal + 0.5 kg
Week 11 67 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 12 67,5 (2400 kcal) + 0.5
Week 13 66 -1.5 kg (2400) begonnen met medicatie
Week 14 66 (2400) gelijk gebleven
Week 15 66/66.5 gelijk gebleven/0.5 erbij

Week 16 65 (2500) - 1 kg
Snap er nu officieel helemaal niets meer van.. Zeker niet als je het over langere tijd (zie spoiler) bekijkt. Week nu een halve kilo minder dan aan het eind van mijn laatste cut.. Kwam eerst met 2400 kcal nog aan, nu blijf ik maar afvallen. Wel opvallend dat ik blijf afvallen sinds het gebruik van de medicatie. Ik blijf hard trainen, houd me goed aan mijn voeding, en blijf maar afvallen.
Per direct hoog ik mijn voeding op: nu 2600 kcal.

Vanmiddag een etentje, dinsdag een etentje, donderdag kerst, qua voeding zal ik in ieder geval wel goed aan mijn trekken komen, dat komt nu dan wel weer goed uit :o.

Ga me deze week denk ik even verdiepen in het effect van een drastische verlaging van het cortisolniveau op gewicht. Een andere verklaring kan ik op het moment niet vinden.
Afname van vet lijkt me niet erg logisch. Afname van spiermassa, daarvan hoop ik toch ook echt dat het niet is. Afname van vocht, lijkt me wel erg veel. In 4 weken ben ik nu 2,5 kg kwijt ???.

Soms ia varieren van oefeningen inderdaad ook wel eens lekker ja. :)
Neem je tijd.. al duurt het een paar dagen. Geniet nu ook een beetje van het vrij zijn en je rust he! ;)

Lekker training ondanks alles. Het als pap aanvoelen kan ook zijn omdat je nu vrij bent en er best wat spanning weer wegvalt he.. dat doet vaak ook veel en opeens komt dan ook vaak ee vreemde lichamelijke vermoeidheid eruit.

Ik snap denk ik wel enigzins wat er gebeurt nu. je bouwt spieren op. En vergeet niet dat die meer verbruiken. Je moet dus steeds wat meer gaan eten om je spieren ook van energie te voorzien. Cortisol heeft wel invloed op gewicht. maar meestal is het zo dat hoog cortisol gewicht verlaagd dacht ik.. Maar het kan ook zijn dat de meds gewoon een ander effect op je hebben. Maar vooralsnog denk ik eerder dat je door opbouwen van spieren meer verbruikt nu. Vocht kan ook. Maar dat verklaart niet alles. In mijn ogen ga je nu gewoon heel erg goed en pak je het super aan! Echt een mooi voorbeeld! Meer eten en strakker en sterker worden! en daarbij gewicht omlaag. Dus dat gaat helemaal goedkomen met je!

en met kerst.. lekker genieten van die etentjes. Het kan en mag en je ziet het.. je blijft vooruit gaan op alle fronten!

hmz, een lijf moet wel vaker wennen aan de omslag van cut naar bulk of andersom.
Dan ook nog eens die medicatie

Maar oef 2,5 kilo per 4 weken is wel heel straf ja.
Drastische verlaging van cortisol kan zeker gewichtverlies betekenen

(bij overtrainen kom je juist aan door teveel van het stresshormoon cortisol)

Voor de Hip Thrust kan je een vestje aandoen naar de sportschool, en die dan uitdoen en op je heupen leggen, samen met de squatrol. Leg er eventueel je handdoek nog eens bovenop en neemaan dat je er dan geen last meer van hebt.

Ik gebruik een squat rol voor de hip thrust dus heb gelukkig geen pijn:) Wel moeite om goed op het bankje te blijven (wordt aan gewerkt!). Meer reps lijkt bij de hip thrust indd meer effect te hebben!

Dat van die meds zou heel goed kunnen! Heb je ook meer eetlust? Miss ff de dok vragen.

Mooie trainingen weer!

Soms ia varieren van oefeningen inderdaad ook wel eens lekker ja. :)
Neem je tijd.. al duurt het een paar dagen. Geniet nu ook een beetje van het vrij zijn en je rust he! ;)

Lekker training ondanks alles. Het als pap aanvoelen kan ook zijn omdat je nu vrij bent en er best wat spanning weer wegvalt he.. dat doet vaak ook veel en opeens komt dan ook vaak ee vreemde lichamelijke vermoeidheid eruit.

Ik snap denk ik wel enigzins wat er gebeurt nu. je bouwt spieren op. En vergeet niet dat die meer verbruiken. Je moet dus steeds wat meer gaan eten om je spieren ook van energie te voorzien. Cortisol heeft wel invloed op gewicht. maar meestal is het zo dat hoog cortisol gewicht verlaagd dacht ik.. Maar het kan ook zijn dat de meds gewoon een ander effect op je hebben. Maar vooralsnog denk ik eerder dat je door opbouwen van spieren meer verbruikt nu. Vocht kan ook. Maar dat verklaart niet alles. In mijn ogen ga je nu gewoon heel erg goed en pak je het super aan! Echt een mooi voorbeeld! Meer eten en strakker en sterker worden! en daarbij gewicht omlaag. Dus dat gaat helemaal goedkomen met je!

en met kerst.. lekker genieten van die etentjes. Het kan en mag en je ziet het.. je blijft vooruit gaan op alle fronten!
Geniet absoluut van het vrij zijn, alleen geheel niets doen.. Dan is niets voor mij.. Zou het liefst juist extra trainingen pakken, maar laat ik nu maar even verstandig zijn en mijn lijf buiten de normale trainingen ook gewoon wat rust gunnen.

Daar zeg je wat, zou inderdaad best komen dat er nu een stukje vermoeidheid naar voren komt. Normaal ben ik gefrustreerd door zo'n training als deze, maar ik voelde gewoon dat meer er gewoon echt niet in zat. Kon het nu eindelijk gewoon accepteren. Volgende week gaat het vast beter :).

Wellicht is het een combinatie van factoren. Ik heb inmiddels een artikel gelezen waarbij is uitgelegd dat een hoog cortisolniveau kan zorgen dat je veel vocht vasthoudt. Wanneer het cortisol daalt, raak je ook vocht kwijt. Maar deze kilo's lijken me dan alsnog erg veel.. Wellicht is het de combinatie van het effect van medicijnen met een verhoogd metabolisme. Daarnaast hoog ik natuurlijk maar langzaam op, wat er denk ik voor zorgt dat mijn lichaam al snel een nieuw onderhoudsniveau aanneemt.
Super om te horen dat je vindt dat ik een mooi voorbeeld ben! Ik houd het doel voor ogen, en wil gewoon doen wat er voor nodig is, of het nu lastig is of niet :).

Vanmiddag eerste etentje achter de rug, heerlijke club sandwich (wel zonder gebakken spek though, geef daar serieus niets om :rolleyes:).. Benieuwd wat de rest van de week me te wachten staat ;).

hmz, een lijf moet wel vaker wennen aan de omslag van cut naar bulk of andersom.
Dan ook nog eens die medicatie

Maar oef 2,5 kilo per 4 weken is wel heel straf ja.
Drastische verlaging van cortisol kan zeker gewichtverlies betekenen

(bij overtrainen kom je juist aan door teveel van het stresshormoon cortisol)
Bizar he, ik stond vanochtend echt ontzettend raar te kijken!
Wellicht is het een combinatie. Verlies van vocht (zoals in het artikel van Mooren beschreven werd --> cortisol) in combinatie met heel langzaam kcal opvoeren waardoor mijn lichaam zich snel aanpast, en wellicht een toename van spiermassa waardoor ik in rust gewoonweg meer verbrand..
Alsnog vind ik het wel erg veel gewichtsverlies in zo'n korte tijd, zeker in een bulk met deze voedingsinname waarbij ik eerst al aankwam met 2400 kcal..

Benieuwd wat die 2600 gaat doen.
Gewoon stug door blijven eten en trainen :o.

Voor de Hip Thrust kan je een vestje aandoen naar de sportschool, en die dan uitdoen en op je heupen leggen, samen met de squatrol. Leg er eventueel je handdoek nog eens bovenop en neemaan dat je er dan geen last meer van hebt.

Bedankt voor de tip, Mark!
Heb geen vestje voor het trainen, maar wel een trui die ik altijd uittrek wanneer ik goed opgewarmd ben. Samen met een extra handdoek hoop ik dat dit het verschil zal maken..
En anders toch maar hopen dat ik snel heel onelegant eelt kweek op mijn heupbotten :p.
Nah, doe maar niet, gaat me net iets te ver :o

---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:23 ----------

Ik gebruik een squat rol voor de hip thrust dus heb gelukkig geen pijn:) Wel moeite om goed op het bankje te blijven (wordt aan gewerkt!). Meer reps lijkt bij de hip thrust indd meer effect te hebben!

Dat van die meds zou heel goed kunnen! Heb je ook meer eetlust? Miss ff de dok vragen.

Mooie trainingen weer!

Gebruik inderdaad ook de squat rol, maar geeft blijkbaar inmiddels niet meer voldoende bescherming.. In het begin wel, maar nu heb ik dus sinds twee weken steeds blauwe plekken die steeds flinker worden. Ze krijgen gewoon de tijd niet meer om te helen :o.
Zet je je bankje ergens tegenaan? Ik schuif hem altijd tegen een dikke pilaar aan zodat hij goed blijft staan. Daarbij houd ik dan de stang met beiden handen vast voor een goede balans. Of bedoel je wat anders?
Denk dat ik inderdaad even bij meer reps met lichter gewicht houd, de spierpijn vandaag vertelt me weer dat ik mijn glutes er goed mee te pakken heb gekregen! :)

Heb niet meer eetlust.. Ik eet netjes wat op mijn schema staat waarbij ik eerst met 2400 kcal aankwam, en nu dus met 2500 kcal afval :(.
Zoals in een bovenstaande reactie hoop ik stiekem op een combinatie van verlaging met cortisol (verlies van vocht) met een verhoogde verbranding door meer spiermassa, en het feit dat ik langzaam kcal opschroef waardoor mijn lichaam snel het onderhoudsniveau aanpast.
.. Wellicht wishful thinking. Maar geen idee hoe ik het anders kan verklaren..

Geniet absoluut van het vrij zijn, alleen geheel niets doen.. Dan is niets voor mij.. Zou het liefst juist extra trainingen pakken, maar laat ik nu maar even verstandig zijn en mijn lijf buiten de normale trainingen ook gewoon wat rust gunnen.

Daar zeg je wat, zou inderdaad best komen dat er nu een stukje vermoeidheid naar voren komt. Normaal ben ik gefrustreerd door zo'n training als deze, maar ik voelde gewoon dat meer er gewoon echt niet in zat. Kon het nu eindelijk gewoon accepteren. Volgende week gaat het vast beter :).

Wellicht is het een combinatie van factoren. Ik heb inmiddels een artikel gelezen waarbij is uitgelegd dat een hoog cortisolniveau kan zorgen dat je veel vocht vasthoudt. Wanneer het cortisol daalt, raak je ook vocht kwijt. Maar deze kilo's lijken me dan alsnog erg veel.. Wellicht is het de combinatie van het effect van medicijnen met een verhoogd metabolisme. Daarnaast hoog ik natuurlijk maar langzaam op, wat er denk ik voor zorgt dat mijn lichaam al snel een nieuw onderhoudsniveau aanneemt.
Super om te horen dat je vindt dat ik een mooi voorbeeld ben! Ik houd het doel voor ogen, en wil gewoon doen wat er voor nodig is, of het nu lastig is of niet :).

Vanmiddag eerste etentje achter de rug, heerlijke club sandwich (wel zonder gebakken spek though, geef daar serieus niets om :rolleyes:).. Benieuwd wat de rest van de week me te wachten staat ;).
Ik herken dat wel.. zat op een moment serieus te denken kan ik net zo goed 1 spiergroep per keer doen en 2 x per dag gaan.. zoveel tijd over. Maar groeien doe je in rust. Dus toch maar niet. ;)
Je lijf heeft die rust gewoon ook nodig.

Kan best hoor.. vaak als stress wegvalt komt er een soort van extra vermoeidheid wel uit. Ik ben ook altijd gefrustreerd als een training niet zo gaat als ik wil. Maar voor nu loslaten en de rust terug laten keren is het belangrijkste. Je triggert je spieren en dat telt!

Hmmm...dat klinkt wel apart allemaal. Dan hoop ik maar dat er bij mij niet nog een en ander afgaat. Maar zou wel verklaren waarom ik wat was afgevallen na al dat gedoe.. stress weg he.. Je begrijpt me wel. Maar het kan zoveel zijn. Meds, spieropbouw en die verhoogd metabolisme, cortisol.. en veel meer. Maar je zien in ieder geval dat het goed gaat! en ja.. je bent een super voorbeeld! Ik heb ook een doel en ik ga met je mee hoor! Alles geven wat ervoor nodig is om het te halen! Dwars door alles heen! :D

Oeeehh.. lekker! Nu moet ik zeggen dat ik ook geen spek liefhebber ben. Bacon (van die goeie bakbacon) daarentegen :o JIj komt de week wel door hoor! Geloof me maar! met jouw kracht en doorzettingsvermogen en doortrainen zit dat helemaal goed! Geniet ervan! :)

Training van vandaag: schouders/dijen/kuiten

MP
2 x 5 x 20
3 x 5 x 22.5 VPR

Adductor/abductor superset
1 x 10 x 100/85
3 x 10 x 100/90 VPR

Arnold press
3 x 10 x 8 VPR
4 x 9 PR
Polsen zijn het nog niet echt eens met 9 kg :o

EZ-bar upright row
3 x 10 x 18
10 x 20.5 VPR

Cable front raises
3 x 10 x 9
1 x 13 x 9 VPR

Standing calf raises
4 x 10 x 70

Db side raises
1 x 10 x 3
3 x 10 x 4 VPR

Vanochtend uit mijn dak gegaan bij het Glazen Huis (ben een totale Gerard Ekdom fan.. Een selfie met hem kunnen scoren, voelde me zowaar weer puber :rolleyes:). Blijkbaar heeft dat de nodige energie gegeven, today was VPR-day :D.

wow op zowat alles VPR's
respect!

Zo nice al die VPR's! !!! :D

hahaha.. nie als je er dan in het echt bij kan zijn he! En dat laat je training ook wel zien dat het een goede dag was!
Lekker hoor al die VPR's! je gaat echt lekker zo!

Terug
Naar boven