MuscleMeat

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
wow op zowat alles VPR's
respect!

hahaha.. nie als je er dan in het echt bij kan zijn he! En dat laat je training ook wel zien dat het een goede dag was!
Lekker hoor al die VPR's! je gaat echt lekker zo!

Thanks dames :D.
Weet ook niet waar dat ineens vandaan kwam, maar maakt me ook eigenlijk helemaal niet uit, zou er wel aan kunnen wennen als dit vaker gebeurt ;).

Thanks dames :D.
Weet ook niet waar dat ineens vandaan kwam, maar maakt me ook eigenlijk helemaal niet uit, zou er wel aan kunnen wennen als dit vaker gebeurt ;).
Niet over nadenken. Gewoon van genieten! :D
Dit zijn die momenten waar je aan vast moet houden als het even niet zo lekker gaat! ;)

Niet over nadenken. Gewoon van genieten! :D
Dit zijn die momenten waar je aan vast moet houden als het even niet zo lekker gaat! ;)
Daar heb je gelijk in, het moment maar even goed pakken als het daar is ;).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: rug/biceps

Rack pulls
10 x 25
5 x 55
5 x 60
5 x 65
5 x 70
5 x 75
5 x 80 PR

T-bar row machine
8 x 15
8 x 17.5
8 x 20 VPR
8 x 20

Lat pulldown
3 x 8 x 32
1 x 8 x 34.3

Straight arm pulldown
10 x 15.6
10 x 15.6
10 x 18 VPR
7 x 18

Hyperextension
15 x 2.5
15 x 2.5
15 x 5 PR

EZ-bar curls
3 x 10 x 18

Reversed grip pulldown
10 x 32
10 x 34.3
10 x 36.6

En morgen.. Kerst, met al het lekkers dat daar bijhoort! :D

en de PR-trein dendert voort!!

Zo wat dacht je nog ff wat PR's eruit knalleh. Super hoor.

nice treen weer!

Ga je met kerst alles in voeren of gewoon op gevoel? Hoe dan ook, geniet ervan:D

en de PR-trein dendert voort!!
Heb een goed excuus voor de (v)pr-trein van gisteren en vandaag.. In de ochtend presteer ik het best: normaal doe ik deze trainingen 's avonds en nu 's ochtends, dat deed de truuk ;).

Zo wat dacht je nog ff wat PR's eruit knalleh. Super hoor.
Dankjewel Ron! Inderdaad, dacht voor het kerstmaal morgen er maar eens flink wat uit te knallen ;).

nice treen weer!

Ga je met kerst alles in voeren of gewoon op gevoel? Hoe dan ook, geniet ervan:D
Thanks SP, tevreden over gisteren en vandaag, voelt goed!
Eerste kerstdag eet ik waar ik zin in heb (epic cheat!), tweede kerstdag gelijk terug in het zadel en weer netjes volgens schema :).
Ga jij ook nog cheaten of sla je dit jaar over?

Zo das een lekkere pre christmas train! :D nice weer met al die PR's en VPR's! Jij knalt gewoon lekker door!
geniet morgen van de kerst en alles wat erbij hoort het! Je verdiend het! :)

Hey meid, ik doe eigenlijk niet aan cheaten. Ik heb vroeger periodes van over en onder eten gehad en cheat meals triggert bij mij eetbuien omdat het de suggestie wekt dat je iets eet dat verboden is. Voor mij is IIFYM een uitkomst!

Ik eet dus alles maar wel met mate. Nu 2.6 kg kwijt binnen een paar dagen (vocht!!). Tot mijn nieuwe schema eet ik gewoon ff wat minder. Ik tel verder niets, maar ik zorg dat ik wat matig met koolhydraten.

Zo das een lekkere pre christmas train! :D nice weer met al die PR's en VPR's! Jij knalt gewoon lekker door!
geniet morgen van de kerst en alles wat erbij hoort het! Je verdiend het! :)
De kerst zit er voor mij inmiddels al weer op.. Strak terug in het regime ;).
Zaterdag en zondag weer trainen, eens kijken of ik er weer iets van kan brouwen ;).

Hey meid, ik doe eigenlijk niet aan cheaten. Ik heb vroeger periodes van over en onder eten gehad en cheat meals triggert bij mij eetbuien omdat het de suggestie wekt dat je iets eet dat verboden is. Voor mij is IIFYM een uitkomst!

Ik eet dus alles maar wel met mate. Nu 2.6 kg kwijt binnen een paar dagen (vocht!!). Tot mijn nieuwe schema eet ik gewoon ff wat minder. Ik tel verder niets, maar ik zorg dat ik wat matig met koolhydraten.
Goed dat je zelf weet waar je tegenaan loop en hoe je er op in moet spelen, helemaal prima dat je dan door middel van IIFYM gewoon kan blijven eten wat je wilt ^^.
Heb zelf nog altijd erg moeite met cheaten.. Al gaat het de ene keer beter dan een andere keer :).

Dus bij jullie 1 dag kerst? En morgen alles weer back to normal he. Toch ook wel weer lekker. :)
Lekker trainen zaterdag en zondag. k zit nog te twijfelen.. misschien dat ik 1 van de twee dagen er ook bijpak.. volgende week zijn ze ook weer dicht met O&N. Go for it!

wel genoten van je kerst? Met de cheats ook?

Dus bij jullie 1 dag kerst? En morgen alles weer back to normal he. Toch ook wel weer lekker. :)
Lekker trainen zaterdag en zondag. k zit nog te twijfelen.. misschien dat ik 1 van de twee dagen er ook bijpak.. volgende week zijn ze ook weer dicht met O&N. Go for it!

wel genoten van je kerst? Met de cheats ook?
Wij hebben dit jaar inderdaad alles in dag kunnen doen. Tweede kerstdag gewoon weer netjes volgens plan gegeten :).
Cheaten ging eerste kerstdag moeizaam, maar heb wel gewoon gezellig meegedaan :o.
Nu oud en nieuw nog ;).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: benen

SLDL
10 x 20
5 x 50
5 x 55
5 x 55
5 x 55
8 x 55
Even lichter in gewicht en focus op de techniek.

Bb hip thrust
10 x 50
10 x 50
10 x 50
10 x 55 VPR

Leg press 45o
15 x 25
5 x 75
5 x 80
5 x 85
5 x 90
5 x 95 VPR
5 x 100 VPR
3 x 105 PR

Cable glute kickback
3 x 10 x 14 VPR

Walking lunges
4 x 20 x 12

Nu vooral erg benieuwd wat het morgen qua gewicht zal worden.. Mijn cyclus is ook helemaal in de war, dus denk dat het vooral een hormonale kwestie betreft. Feit blijft wel dat het erg vreemd is, en het frustrerend is: meer eten maar blijven afvallen. Het klinkt ideaal, maar dat is het dus toch niet :o.
Vooralsnog wel tevreden over de trainingen, gelukkig lever ik aan kracht niets in!

Jammer dat het cheaten je nog zoveel moeite kostte. Maar ik ben wel blij te horen dat je hebt meegedaan. het kan echt geen kwaad! en ook oud en nieuw niet. Het hoort erbij meid. JIj kan dat echt gewoon aan!

je training ziet er weer top uit! Lekker veel (V)PR's! Je blijft gewoon doorknallen!

Komt morgen echt wel goed. Hou wel rekening ermee dat je cyclus hormonaal wat in de war is. ;)
wat betreft meer eten en afvallen.. Tja.. spieren gebruiken meer. Misschien wel toegenomen stofwisseling... je weet het niet. Een lichaam is een gek ding. Dus laat je niet gek maken he! Je doet het goed!

Nette training! Ik haat SLDL, doe het dus ook niet meer. Voel er ook niet genoeg van. Romanian deadlift is wel errrug fijn.

Heb het idee dat magnesium wellicht gaat bijdragen aan mijn grip. Heb vooral het idee dat het probleem meer in "zweethandjes" dan in de grip an sich zit.. Maar het is gewoon zo frustrerend, dat je voelt dat je zwaarder zou kunnen, maar dat het niet lukt, puur en alleen door de grip..
Morgenavond rack pulls, dus ga dan maar eens proberen wat magnesium voor effect heeft.
Jouw advies wat betreft grip is dus bij low reps geen hulpmiddelen, en enkel pas naar straps of iets dergelijks te grijpen wanneer je veel reps doet?

Jep, ik gebruik pas straps wanneer ik meer reps doe. Maar als het maar 50 kg is aan de stang en ik moet er 8, pak ik geen straps. Dan is het gewoon een kwestie van knijpen en magnesium. Een beetje grip kan natuurlijk geen kwaad.

alles heeft ook even nodig he, met nieuwe meds enzo....
geef het even tijd!

Jammer dat het cheaten je nog zoveel moeite kostte. Maar ik ben wel blij te horen dat je hebt meegedaan. het kan echt geen kwaad! en ook oud en nieuw niet. Het hoort erbij meid. JIj kan dat echt gewoon aan!

je training ziet er weer top uit! Lekker veel (V)PR's! Je blijft gewoon doorknallen!

Komt morgen echt wel goed. Hou wel rekening ermee dat je cyclus hormonaal wat in de war is. ;)
wat betreft meer eten en afvallen.. Tja.. spieren gebruiken meer. Misschien wel toegenomen stofwisseling... je weet het niet. Een lichaam is een gek ding. Dus laat je niet gek maken he! Je doet het goed!
De ene keer gaat het beter dan de andere, dus wie weet heb ik de volgende cheat wel de ballen om me helemaal te laten gaan ;). Heb een weddenschapje met mijn mannetje staan: in januari buffet van Pizza Hut. In de zomer heb ik daar 15 punten naar binnen gekregen, en daarna nog doodleuk drie bollen vers, Italiaans ijs naar binnen geschoven :o. Ik ga voor de winst, weet zeker dat ik mijn vent eruit gegeten krijg, dus we zullen zien :rolleyes:.
Thanks voor de bemoedigende woorden! Benieuwd naar morgenochtend, en dan maar weer de plannen voor aankomende week maken.. Ga vooralsnog uit van opnieuw 2600 kcal. Waar zit jij inmiddels eigenlijk op? Ook nog bezig met ophogen?

Nette training! Ik haat SLDL, doe het dus ook niet meer. Voel er ook niet genoeg van. Romanian deadlift is wel errrug fijn.

Jep, ik gebruik pas straps wanneer ik meer reps doe. Maar als het maar 50 kg is aan de stang en ik moet er 8, pak ik geen straps. Dan is het gewoon een kwestie van knijpen en magnesium. Een beetje grip kan natuurlijk geen kwaad.
Dankjewel!
Zit wat SLDL betreft nog steeds regelmatig te tobben. Heb er niet de volste vertrouwen in dat ik hem effectief genoeg uitvoer, vandaar even terug in gewicht.. In een andere variant verdiepen kan nooit kwaad ;).

Enne.. Het gaat nu echt super met magnesium! Het zat hem dus echt in de zweethandjes. Grip is prima nu ik magnesium gebruik, echt een verademing!

alles heeft ook even nodig he, met nieuwe meds enzo....
geef het even tijd!
*Mompelt iets over geduld en schone zaak* :rolleyes:

De ene keer gaat het beter dan de andere, dus wie weet heb ik de volgende cheat wel de ballen om me helemaal te laten gaan ;). Heb een weddenschapje met mijn mannetje staan: in januari buffet van Pizza Hut. In de zomer heb ik daar 15 punten naar binnen gekregen, en daarna nog doodleuk drie bollen vers, Italiaans ijs naar binnen geschoven :o. Ik ga voor de winst, weet zeker dat ik mijn vent eruit gegeten krijg, dus we zullen zien :rolleyes:.
Thanks voor de bemoedigende woorden! Benieuwd naar morgenochtend, en dan maar weer de plannen voor aankomende week maken.. Ga vooralsnog uit van opnieuw 2600 kcal. Waar zit jij inmiddels eigenlijk op? Ook nog bezig met ophogen?
Tja.. je weet het he.. met stapjes.. de ene keer beter dan de andere keer. Maar die weddenschap ga jij winnen he! :D dat kan jij echt!
en morgen.. laat het over je heenkomen. Het gaat echt goedkomen.
Afgelopen paar dagen even ivm kerst niet bijgehouden. Totale onregelmaat. Hoop vandaag weer wat normaler en morgen back to normal. Ik pm je nog wel even. :) als dat mag.

Tja.. je weet het he.. met stapjes.. de ene keer beter dan de andere keer. Maar die weddenschap ga jij winnen he! :D dat kan jij echt!
en morgen.. laat het over je heenkomen. Het gaat echt goedkomen.
Afgelopen paar dagen even ivm kerst niet bijgehouden. Totale onregelmaat. Hoop vandaag weer wat normaler en morgen back to normal. Ik pm je nog wel even. :) als dat mag.
Zie nieuwe update.. :).
Natuurlijk mag je me PM'en, je weet dat je altijd bij me terecht kan ^^.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: borst/triceps

BP max
10 x 20
5 x 25
5 x 30
5 x 35
5 x 35
8 x 32.5
Drie weken geleden piekte ik met mijn bench en wist ik 2 reps van 40 te halen. Sindsdien lijkt mijn bench zwakker te worden.. Denk dat ik vandaag wederom niet eens 5x37.5 had kunnen redden. Geen idee waar het aan ligt, triceps lijken juist sterker te worden. Kracht gaat wat UB betreft niet achteruit.
Conclusie: ik ga maar eens wat veranderen, dit gaat frustreren. Ik twijfel nog tussen a) BP max vervangen door BP paused, of b) BP max met lichter gewicht en 8-10 reps.
Ik hoop op die manier uiteindelijk weer verder te komen..

Bb incline press
10 x 14
10 x 16.5
10 x 16.5
6 x 20 PR

Db press
1 x 10 x 9
3 x 10 x 10 VPR

Close grip bench
3 x 10 x 20
1 x 11 x 20 VPR

Cable tricep pushdown
4 x 10 x 16.3 VPR

Lever tricep pushdown
1 x 10 x 20
3 x 10 x 22.5 VPR

Hanging knee raises
4 x 10

Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg (2400 kcal)
Week 3 65.5 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 4 66 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 5 67 + 1 kg (2400 kcal)
Week 6 66.5 -0.5 kg (2300 kcal)
Week 7 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 8 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 9 66.5 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 10 67 (2400) kcal + 0.5 kg
Week 11 67 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 12 67,5 (2400 kcal) + 0.5
Week 13 66 -1.5 kg (2400 kcal) begonnen met medicatie
Week 14 66 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 15 66/66.5 (2500 kcal) gelijk gebleven/0.5 erbij
Week 16 65 (2500 kcal) - 1 kg

Week 17 66.5 (2600 kcal) + 1.5 kg
Wat mij betreft kan ik de conclusie trekken dat mijn gehele hormoonhuishouding op zijn gat ligt :o.
Sinds het beginnen van medicatie in 4 weken 2.5 kg afgevallen. In de eerste week van medicatie 1.5 kg, vorige week 1 kg. Nu dus in één week ineens 1.5 erbij. Wellicht begint mijn lichaam zich te stabiliseren. Vind het opvallend dat ik een maand geleden in een week 1.5 afviel om nu een maand later weer 1.5 bij te komen.
Normaliter had ik uiteraard direct mijn voeding omlaag gegooid, maar gezien de rariteiten en fratsen die mijn lichaam op het moment aan het uithalen is, houd ik mijn voeding nog steeds op 2600 kcal. Al vind ik het lastig, ik zal het toch over een langere termijn moeten bekijken. Wanneer ik elke week mijn voeding omhoog of omlaag gooi, heb ik geen richtlijn om naar te kijken. Ik houd het voorlopig dus nog steeds op 2600 kcal.
Woensdag cheaten (oud en nieuw). Kerst is niet helemaal volgens plan gelopen omdat ik het toch ineens erg lastig vond.. Zit met het idee te spelen wat vaker een cheat(meal) te doen, in plaats van eens in de maand. Op deze manier hoop ik wat flexibeler met voeding om te kunnen gaan.

Zie nieuwe update.. :).
Natuurlijk mag je me PM'en, je weet dat je altijd bij me terecht kan ^^.

Week 17 66.5 (2600 kcal) + 1.5 kg
Wat mij betreft kan ik de conclusie trekken dat mijn gehele hormoonhuishouding op zijn gat ligt :o.
Sinds het beginnen van medicatie in 4 weken 2.5 kg afgevallen. In de eerste week van medicatie 1.5 kg, vorige week 1 kg. Nu dus in één week ineens 1.5 erbij. Wellicht begint mijn lichaam zich te stabiliseren. Vind het opvallend dat ik een maand geleden in een week 1.5 afviel om nu een maand later weer 1.5 bij te komen.
Normaliter had ik uiteraard direct mijn voeding omlaag gegooid, maar gezien de rariteiten en fratsen die mijn lichaam op het moment aan het uithalen is, houd ik mijn voeding nog steeds op 2600 kcal. Al vind ik het lastig, ik zal het toch over een langere termijn moeten bekijken. Wanneer ik elke week mijn voeding omhoog of omlaag gooi, heb ik geen richtlijn om naar te kijken. Ik houd het voorlopig dus nog steeds op 2600 kcal.
Woensdag cheaten (oud en nieuw). Kerst is niet helemaal volgens plan gelopen omdat ik het toch ineens erg lastig vond.. Zit met het idee te spelen wat vaker een cheat(meal) te doen, in plaats van eens in de maand. Op deze manier hoop ik wat flexibeler met voeding om te kunnen gaan.
Ik PM je zo even. :)

Lekkere training! wel balen van je BP. Misschien inderdaad even een tijdje op lager gewicht met meer reps. Afwisselen doet toch ook wel vaak goed. Ik hoop dat het gaat helpen.

Je gewicht.. meid... denk dat dat wel goedkomt. Je schommelde ook omlaag sinds je meds.. en nu weer wat omhoog. maar effectief gezien ben je nog niet terug op je gewicht van een tijd terug he. Denk dat je lichaam nu een beetje op orde aan het komen is. Dus super dat je je voeding zo houdt!
Het mag ook lastig zijn. Maar jij hebt controle dus vergeet dat niet he! Hou het gewoon even een tijdje zo en kijk wat het nu doet.

Jammer dat kerst niet optimaal gegaan is. Dus nu heb je oud jaar om te cheaten en zien of dit je wel lukt. Je kan het echt en het kan geen kwaad. Misschien is het inderdaad wel goed om eens wat vaker te cheaten. Zo wordt je misschien wel wat losser met je eten. Je zal er denk ik veel van leren. En vooral dat cheaten geen kwaad kan. ;)
Je doet het super! Dus lekker doorgaan!

Gewoon eens per week 2 cheatmeals erin gooien. Wel op een dag doen dan. Krijgt je metabolisme een kick van en je kan en mag jezelf belonen.

Terug
Naar boven