MuscleMeat

Sanne's log

uhm Sanne....
met een erguliere cyclus kan je gewicht ook ineens heel rap droppen (vochtverlies) en daarna weer aankomen, stabiliseren.
Er kan zo 2 a 3 kilo in een maand zitten.
Probeer dus in ieder geval nooit na een week/twee weken conclusies te trekken.

Ik houd nu zo'n maand of 5 echt dagelijks het gewicht bij, i.c.m. mijn cyclus en ik kan er nu pas langzaam conclusies uit trekken.

Tel daarbij nog eens medicijnen en jawel hoor...nog meer wat metingen vertroebelen.
Wij hebben gewoon complicerende factoren vergeleken met mannen!

(overigens is mijn ervaring met cheaten en hoeveel kwaad het kan heeeeeel anders dan die van Marina en Ron: zo zie je maar weer: een lijf kan verschillen!)

uhm Sanne....
met een erguliere cyclus kan je gewicht ook ineens heel rap droppen (vochtverlies) en daarna weer aankomen, stabiliseren.
Er kan zo 2 a 3 kilo in een maand zitten.
Probeer dus in ieder geval nooit na een week/twee weken conclusies te trekken.

Ik houd nu zo'n maand of 5 echt dagelijks het gewicht bij, i.c.m. mijn cyclus en ik kan er nu pas langzaam conclusies uit trekken.

Tel daarbij nog eens medicijnen en jawel hoor...nog meer wat metingen vertroebelen.
Wij hebben gewoon complicerende factoren vergeleken met mannen!

(overigens is mijn ervaring met cheaten en hoeveel kwaad het kan heeeeeel anders dan die van Marina en Ron: zo zie je maar weer: een lijf kan verschillen!)

Ben benieuwd wat je je ervaring noemt. Ik weeg niet bv. Ik kijk naar de spiegel en luister naar mijn lijf.
Als ik het warmer krijg gaat mijn verbranding omhoog. Zo bekijk ik het altijd. Gewicht is niet echt wat het is. Kan vocht zijn en tijdelijke obstipatie door verandering van voeding etc :D

Maar ben wel benieuwd wat jouw ervaring is.

• Topic Starter Topic Starter
Ik PM je zo even. :) Lekkere training! wel balen van je BP. Misschien inderdaad even een tijdje op lager gewicht met meer reps. Afwisselen doet toch ook wel vaak goed. Ik hoop dat het gaat helpen. Je gewicht.. meid... denk dat dat wel goedkomt. Je schommelde ook omlaag sinds je meds.. en nu weer wat omhoog. maar effectief gezien ben je nog niet terug op je gewicht van een tijd terug he. Denk dat je lichaam nu een beetje op orde aan het komen is. Dus super dat je je voeding zo houdt! Het mag ook lastig zijn. Maar jij hebt controle dus vergeet dat niet he! Hou het gewoon even een tijdje zo en kijk wat het nu doet. Jammer dat kerst niet optimaal gegaan is. Dus nu heb je oud jaar om te cheaten en zien of dit je wel lukt. Je kan het echt en het kan geen kwaad. Misschien is het inderdaad wel goed om eens wat vaker te cheaten. Zo wordt je misschien wel wat losser met je eten. Je zal er denk ik veel van leren. En vooral dat cheaten geen kwaad kan. ;) Je doet het super! Dus lekker doorgaan!
Vreemd he, die BP.. Ik hoop dat afwisseling gaat helpen. Ben nu sowieso van plan de manier van trainen te veranderen (lichter gewicht en meer reps). Kijken of ik daar een "kickstart" van kan krijgen.
Wat voeding betreft wil ik het inderdaad gewoon stabiel houden. Mocht ik weer afvallen of te lang stilstaan, dan gooi ik er gewoon wat bovenop. Maar zo lang ik niet te snel aan kom.. Ga ik toch echt niet naar beneden met voeding. De eerste bulk vorig jaar was niet eens een bulk te noemen, en dit jaar ga ik het beter doen :).

Gewoon eens per week 2 cheatmeals erin gooien. Wel op een dag doen dan. Krijgt je metabolisme een kick van en je kan en mag jezelf belonen.
Pas jij je cheat dan in je macro's, of zie jij een cheat niet per se als "ongezonde voeding" maar sowieso als surplus op de macro's die je normaliter hanteert?
Ik zie ongezonde voeding zeg maar sowieso als cheat, of het nu in mijn macro's past of niet. Omdat ik al in de bulk zit.. Zou ik een cheat vooralsnog niet voor een grote surplus willen laten zorgen (bovenop de surplus die ik al heb).

uhm Sanne.... met een erguliere cyclus kan je gewicht ook ineens heel rap droppen (vochtverlies) en daarna weer aankomen, stabiliseren. Er kan zo 2 a 3 kilo in een maand zitten. Probeer dus in ieder geval nooit na een week/twee weken conclusies te trekken. Ik houd nu zo'n maand of 5 echt dagelijks het gewicht bij, i.c.m. mijn cyclus en ik kan er nu pas langzaam conclusies uit trekken. Tel daarbij nog eens medicijnen en jawel hoor...nog meer wat metingen vertroebelen. Wij hebben gewoon complicerende factoren vergeleken met mannen! (overigens is mijn ervaring met cheaten en hoeveel kwaad het kan heeeeeel anders dan die van Marina en Ron: zo zie je maar weer: een lijf kan verschillen!)
Je hebt ook wel gelijk, alleen vind ik het zo vreemd dat ik dit in alle voorbijgaande jaren nog nooit zo heb gehad.. Maar aangezien mijn cyclus door de medicijnen nu sowieso op zijn gat ligt, zou het nu inderdaad zomaar kunnen zijn dat het een andere invloed heeft op mijn vochthuishouding en dergelijke. Ik neem je advies ter harte! Moet sowieso leren resultaten in een ander perspectief te leren plaatsen waarbij ik vooral naar de lange termijn kijk. Als ik de resultaten van nu bijvoorbeeld met die van 2 maanden vergelijk.. Dan snap ik uberhaupt niet waarom ik niet eerder heb verhoogd :o.
Typisch weer he, het cliche klopt toch echt, wij vrouwen zijn gewoon ontzettend aparte menschwezens :D.

Ben benieuwd wat je je ervaring noemt. Ik weeg niet bv. Ik kijk naar de spiegel en luister naar mijn lijf.
Als ik het warmer krijg gaat mijn verbranding omhoog. Zo bekijk ik het altijd. Gewicht is niet echt wat het is. Kan vocht zijn en tijdelijke obstipatie door verandering van voeding etc :D

Maar ben wel benieuwd wat jouw ervaring is.

Als ik cheat (en voor de duidelijkheid; daarmee bedoel ik meer kcal dan op de planning ofwel meer carbs dan op mijn planning) heb ik daar een week de gevolgen van. Die gevolgen zie ik niet alleen in gewicht, maar vooral ook in de spiegel en merk ik ook heel erg in mijn motivatie. Eens gecheat, dan is de behoefte aan lekkers veel groter en heb ik meer moeite om er vanaf te blijven.
Ik vind het veel makkelijker gewoon in mijn schema te blijven.

...
Pas jij je cheat dan in je macro's, of zie jij een cheat niet per se als "ongezonde voeding" maar sowieso als surplus op de macro's die je normaliter hanteert?
Ik zie ongezonde voeding zeg maar sowieso als cheat, of het nu in mijn macro's past of niet. Omdat ik al in de bulk zit.. Zou ik een cheat vooralsnog niet voor een grote surplus willen laten zorgen (bovenop de surplus die ik al heb).
....
Ik pak soms ongezond. Een cheat zie ik als eten wat ik lekker vind. Kijk niet naar de macro's.
In jou geval wellicht overbodig in de vorm van cheat om je metabolisme een boost te geven. Zie het dan als eten wat je lekker vind. :D
Als ik cheat (en voor de duidelijkheid; daarmee bedoel ik meer kcal dan op de planning ofwel meer carbs dan op mijn planning) heb ik daar een week de gevolgen van. Die gevolgen zie ik niet alleen in gewicht, maar vooral ook in de spiegel en merk ik ook heel erg in mijn motivatie. Eens gecheat, dan is de behoefte aan lekkers veel groter en heb ik meer moeite om er vanaf te blijven.
Ik vind het veel makkelijker gewoon in mijn schema te blijven.

Ik volg je NickyCF. En soms is het toch gewoon nodig. Carbs kunnen je ook voller laten lijken.
Maar doe vooral wat je lekker vind natuurlijk. ;)

Ik ben benieuwd hoe het lager gewicht en meer reps je gaat bevallen. Je weet nooit van tevoren hoe je lijf op iets reageert. Voor iedereen is dat anders.. Ik hoop dat dit beter zal gaan. Je weet maar nooit!
Met je voeding doe je het super! Ik denk dat deze bulk zeker weten beter zal gaan! Dat kan niet anders.

Een cheat in mijn ogen is iets wat je echt heel lekker vind en al een tijd niet hebt gehad. Ik zorg dan wel dat ik iig mijn eiwitten en vetten haal. Het surplus mag ook hoger zijn dan je al in je voedingsschema hebt. Dat kan je een boost geven. Maar je moet het op een manier doen die voor jou het beste werkt!

Als ik cheat (en voor de duidelijkheid; daarmee bedoel ik meer kcal dan op de planning ofwel meer carbs dan op mijn planning) heb ik daar een week de gevolgen van. Die gevolgen zie ik niet alleen in gewicht, maar vooral ook in de spiegel en merk ik ook heel erg in mijn motivatie. Eens gecheat, dan is de behoefte aan lekkers veel groter en heb ik meer moeite om er vanaf te blijven. Ik vind het veel makkelijker gewoon in mijn schema te blijven.
Als je dat prima bevalt, zou ik het inderdaad vooral zo houden :).
Zelf heb ik absoluut geen moeite om na een cheat gewoon weer strict het schema te volgen, júist omdat ik gecheat hebt.
Bij mij heeft het denk ik meer te maken met een erfenisje uit mijn "obi-tijd" waar ik een ster was in het overeten van mezelf.

Ik pak soms ongezond. Een cheat zie ik als eten wat ik lekker vind. Kijk niet naar de macro's. In jou geval wellicht overbodig in de vorm van cheat om je metabolisme een boost te geven. Zie het dan als eten wat je lekker vind. :D Ik volg je NickyCF. En soms is het toch gewoon nodig. Carbs kunnen je ook voller laten lijken. Maar doe vooral wat je lekker vind natuurlijk. ;)
Net als de discussie over wat "clean" is, is er wat mij betreft ook een discussie over wat een cheat is, vandaar ;).
Ik denk dat mijn voornaamste doel met leren cheaten is om normaal om te kunnen gaan met onverwachte omstandigheden en situaties waar ik ook "gewoon" wil genieten van bepaalde voeding. Dat lukt momenteel (nog) niet en zit mezelf daar mee in de weg.
Vooralsnog is de bedoeling morgen met oud en nieuw een nieuwe poging te wagen.. Verlang al meer dan een jaar naar Ben & Jerry's, en dan die versie met salted caramel, ik wil er nu toch echt eens voor gaan :D.

Ik ben benieuwd hoe het lager gewicht en meer reps je gaat bevallen. Je weet nooit van tevoren hoe je lijf op iets reageert. Voor iedereen is dat anders.. Ik hoop dat dit beter zal gaan. Je weet maar nooit! Met je voeding doe je het super! Ik denk dat deze bulk zeker weten beter zal gaan! Dat kan niet anders. Een cheat in mijn ogen is iets wat je echt heel lekker vind en al een tijd niet hebt gehad. Ik zorg dan wel dat ik iig mijn eiwitten en vetten haal. Het surplus mag ook hoger zijn dan je al in je voedingsschema hebt. Dat kan je een boost geven. Maar je moet het op een manier doen die voor jou het beste werkt!
Zit nu toch weer te twijfelen, vooral over de compounds! BP wil ik sowieso terug in gewicht en omhoog in reps. Andere oefeningen doe ik eigenlijk al high rep, en bij sommige oefeningen zet ik nog steeds (v)pr's. Ik denk dat ik deze week elke oefening even afzonderlijk bekijk om te kijken of ik de sets/reps moet aanpassen.. ..Iets met perfectionisme ;).

Net als de discussie over wat "clean" is, is er wat mij betreft ook een discussie over wat een cheat is, vandaar ;).
Ik denk dat mijn voornaamste doel met leren cheaten is om normaal om te kunnen gaan met onverwachte omstandigheden en situaties waar ik ook "gewoon" wil genieten van bepaalde voeding. Dat lukt momenteel (nog) niet en zit mezelf daar mee in de weg.
Vooralsnog is de bedoeling morgen met oud en nieuw een nieuwe poging te wagen.. Verlang al meer dan een jaar naar Ben & Jerry's, en dan die versie met salted caramel, ik wil er nu toch echt eens voor gaan :D.
Ik denk dat het inderdaad het leren omgaan met onverwachtse dingen is waar je veel van kan leren met je cheats. Mar het mag best boven je normale kcal zijn!
en die B&J ga jij morgen gewoon nemen!! :D dat lukt je echt!!

Zit nu toch weer te twijfelen, vooral over de compounds! BP wil ik sowieso terug in gewicht en omhoog in reps. Andere oefeningen doe ik eigenlijk al high rep, en bij sommige oefeningen zet ik nog steeds (v)pr's. Ik denk dat ik deze week elke oefening even afzonderlijk bekijk om te kijken of ik de sets/reps moet aanpassen.. ..Iets met perfectionisme ;).
Je moet gewoon kijken wat het beste bevalt. Je zou ook eens een 3x8 schema kunnen doen. Bevalt mij op dit moment ook erg goed.
En ja... dat perfectionisme.. ;) zoooo herkenbaar! hahahaha
Maar jij kan dit hoor!

altijd mooi een discussie over cheaten en clean eten haha:)

Ik herken van vroeger wel wat nicky zegt, maar dit kwam destijds juist doordat ik te streng was. Als ik dan mezelf liet gaan dan ging ik door..vol of niet.. ik kon daarna maar moeilijk mn eetpatroon herpakken

Sinds ik geaccepteerd heb dat ik zwaarder wordt en blijkbaar best veel kan eten EN snoep kan eten zonder vet te worden ben ik zo anders naar voeding gaan kijken. Als test ben ik in de zomer ala IIFYM gaan cutten en ik was in 6 weken bijna 5% kwijt. Ik heb toen binnen mn macro's b&j gehad, patat, drop..

Van eten wordt je niet dik, van teveel eten wel. Het viel me altijd op dat met dat programma super dik vs super dun die lat jes voornamelijk op suiker leven.

Ik kan nu zonder schuldgevoel junk eten, maar dit was vroeger anders. Het gekke is dat als je je bedenkt dat een kleine lekkernij op een berg gezonde voeding niet heel veel doet (op een negatieve manier iig) je automatisch minder behoefte krijgt aan junk. Het is er, je mag het hebben.. maar als je het niet *mag* dan veranderd het gevoel als je het dan toch een keer eet.

Beetje lastig uitleggen zo op mn foon, maar vind wel een interessant onderwerp. Ik heb het boekje *de grote voedsel verleiding* in huis.. echt een aanrader!

Ik heb zelf geworsteld met een eet stoornis. Ik was altijd op of niet op dieet. Op dieet was 1000-1500 kcal. Niet op dieet was zoveel eten als ik kon en dan met name verboden voedsel. Op een gegeven moment werd dit clean *paleo/detox/hormoonfactor* of gewoon eten waar ik zin in had. Door bodybuilding ben ik hier echt helemaal vanaf gekomen. Vooral omdat ik heel bewust ging aankomen ook al vond ik mn vet te hoog. Eerst krampachtig rond de 2000 kcal. Toch wel grappig dat ik een jaar later niet schrik van dagelijks +3300 kcal :)

---------- Toegevoegd om 15:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:34 ----------

oja wat betreft je bench. Hoeveel sessies achter elkaar is t gewicht of reps minder?

Ik weet niet hoeveel je ophoogt per training maar kan helpen om het rustig op te bouwen.

Bijv je doet 1 week 12 x 38 , week 2 13 x 38, week 3 15 x 38 dan zou je vanaf daar 2 kg erbij op kunnen gooien en opnieuw reps opbouwen. Werkt ook goed met lage reps. Je pakt dan een reprange en hoogt op tot je aan t max van je range zit.
bijv 6-10 of 10-15 (ik heb op die manier lekker kracht gewonnen op mn bench.. 1 power dag 1 hypertrofie dag)

een x een mindere training is niet zo erg:)

....Net als de discussie over wat "clean" is, is er wat mij betreft ook een discussie over wat een cheat is, vandaar ;).
.......
Een cheat is wat mij betreft eten buiten je normale patroon. Of dit nu wel of niet CLEAN is maakt niet uit voor mij.
Ben & Jerry's is voor mij ook een favoriete cheat. Een hele bak (500ml) als een na laatste maaltijd.
En dan gewoon die kwark als nachtvoeding.

Ik denk dat het inderdaad het leren omgaan met onverwachtse dingen is waar je veel van kan leren met je cheats. Mar het mag best boven je normale kcal zijn!
en die B&J ga jij morgen gewoon nemen!! :D dat lukt je echt!!

Je moet gewoon kijken wat het beste bevalt. Je zou ook eens een 3x8 schema kunnen doen. Bevalt mij op dit moment ook erg goed.
En ja... dat perfectionisme.. ;) zoooo herkenbaar! hahahaha
Maar jij kan dit hoor!
De B&J staat al in de vriezer :D.
3 x 8 is inderdaad ook een idee. Maar net als de training die ik net had.. Weer bijna overal een (v)pr op, en dan vind ik het bijna zonde om het te veranderen.. Wat schouderdag betreft in ieder geval dan. Daar ga ik nog zo ontzettend lekker op! Ik ga het dus even per trainingsdag bekijken (per spiergroep dus).
Wij perfectionistisch?! Neuhhhh :rolleyes:

altijd mooi een discussie over cheaten en clean eten haha:)

Ik herken van vroeger wel wat nicky zegt, maar dit kwam destijds juist doordat ik te streng was. Als ik dan mezelf liet gaan dan ging ik door..vol of niet.. ik kon daarna maar moeilijk mn eetpatroon herpakken

Sinds ik geaccepteerd heb dat ik zwaarder wordt en blijkbaar best veel kan eten EN snoep kan eten zonder vet te worden ben ik zo anders naar voeding gaan kijken. Als test ben ik in de zomer ala IIFYM gaan cutten en ik was in 6 weken bijna 5% kwijt. Ik heb toen binnen mn macro's b&j gehad, patat, drop..

Van eten wordt je niet dik, van teveel eten wel. Het viel me altijd op dat met dat programma super dik vs super dun die lat jes voornamelijk op suiker leven.

Ik kan nu zonder schuldgevoel junk eten, maar dit was vroeger anders. Het gekke is dat als je je bedenkt dat een kleine lekkernij op een berg gezonde voeding niet heel veel doet (op een negatieve manier iig) je automatisch minder behoefte krijgt aan junk. Het is er, je mag het hebben.. maar als je het niet *mag* dan veranderd het gevoel als je het dan toch een keer eet.

Beetje lastig uitleggen zo op mn foon, maar vind wel een interessant onderwerp. Ik heb het boekje *de grote voedsel verleiding* in huis.. echt een aanrader!

Ik heb zelf geworsteld met een eet stoornis. Ik was altijd op of niet op dieet. Op dieet was 1000-1500 kcal. Niet op dieet was zoveel eten als ik kon en dan met name verboden voedsel. Op een gegeven moment werd dit clean *paleo/detox/hormoonfactor* of gewoon eten waar ik zin in had. Door bodybuilding ben ik hier echt helemaal vanaf gekomen. Vooral omdat ik heel bewust ging aankomen ook al vond ik mn vet te hoog. Eerst krampachtig rond de 2000 kcal. Toch wel grappig dat ik een jaar later niet schrik van dagelijks +3300 kcal :)

---------- Toegevoegd om 15:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:34 ----------

oja wat betreft je bench. Hoeveel sessies achter elkaar is t gewicht of reps minder?

Ik weet niet hoeveel je ophoogt per training maar kan helpen om het rustig op te bouwen.

Bijv je doet 1 week 12 x 38 , week 2 13 x 38, week 3 15 x 38 dan zou je vanaf daar 2 kg erbij op kunnen gooien en opnieuw reps opbouwen. Werkt ook goed met lage reps. Je pakt dan een reprange en hoogt op tot je aan t max van je range zit.
bijv 6-10 of 10-15 (ik heb op die manier lekker kracht gewonnen op mn bench.. 1 power dag 1 hypertrofie dag)

een x een mindere training is niet zo erg:)
Thanks SP, dit is feedback waar ik erg blij van wordt! :heart:

Vind het ontzettend knap dat je hier in mijn logje zo open durft te praten. Ik heb er dan ook veel aan. Alleen al de herkenning dat meer vrouwen die bodybuilding serieus nemen hier mee worstelen of hebben geworsteld..
Vind het vooral erg fijn om te lezen welke ontwikkeling je door hebt gemaakt. Deze sport heeft als ik het goed snap ook veel voor je betekend op het vlak van voeding. Ik zeg wel eens dat ik zonder bodybuilding zonder meer er aan onderdoor was gegaan. Van obi naar gezond gewicht, en vervolgens durfde ik niet meer te eten.. Maar juist omdat ik deze sport zo fantastisch vind, word ik "gedwongen" bewust met voeding om te gaan en dus voldoende te eten. Wat zeg ik: zelfs boven overhoud eten. Feit blijft dat cheaten dus nog een erg gevoelig punt is.

Gelukkig mis ik cheats op zich helemaal niet. Ik heb niet vaak de behoefte aan "fout" voedsel. Dat meen ik ook echt serieus, het is geen smoesje. Ik heb zo'n eens per vier weken echt zin in een dikke, foute pizza. Of ijs of chocolade. En nu moet ik dus leren dat dit heus kan.
En bedankt voor de boekentip, ik ga dadelijk direct eens zoeken! Heb nog flink wat bonnen liggen van mijn werk die ik in de boekenwinkel kan besteden, dus wellicht is het een zeer mooie aanschaf!

En wow, dagelijks 3300 kcal.. Kom ik aan met mijn "oeh, ik zit nu al op 2600, da's best flink voor een vrouw" :o. Maar echt, aan jouw toelichting heb ik veel. Het biedt weer stof tot nadenken :).

Wat bench betreft: ik doe altijd 5 x 5. Eigenlijk 7 x 5.. Een opwarmset, en de zevende set probeer ik 1 od 2 reps op mijn max. Ik was de afgelopen weken lekker aan het bouwen, wat al vrij traag ging.. Toen zat ik vast waardoor ik andere stappen ben gaan nemen (bijvoorbeeld 20-25-30-35-37,5 kg.), maar nu red ik 37,5 niet eens meer. Triceps worden nu juist sterker, dat maakt het wat mij betreft alleen nog maar vager.. Jouw omschrijving in combinatie met hogere reps spreekt me wel erg aan. Ik ga hem erin gooien zondag!

Enne.. Nogmaals bedankt. Echt super :).

Een cheat is wat mij betreft eten buiten je normale patroon. Of dit nu wel of niet CLEAN is maakt niet uit voor mij.
Ben & Jerry's is voor mij ook een favoriete cheat. Een hele bak (500ml) als een na laatste maaltijd.
En dan gewoon die kwark als nachtvoeding.
Jaaaaa, B&J, die beker brandt als een gek hier in de vriezer :D. Chocolade en ijs, die twee dingen (het liefst tegelijk) zijn echt mijn cheatfavorieten :o.

---------- Toegevoegd om 17:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:27 ----------

Training van vandaag: schouders/dijen/kuiten

Shoulder machine press MP bezet :(
4 x 10 x 25 VPR

Adductor/abductor superset
4 x 10 x 100/90 VPR

Arnold press
3 x 10 x 8
1 x 6 x 9 VPR

EZ-bar upright row
2 x 10 x 18
2 x 10 x 20.5 VPR

Standing calf raises
4 x 10 x 70

Cable rope front raises
3 x 10 x 9
1 x 10 x 11.3 PR
Laatste twee reps absoluut niet netjes, met een rood, ontploffend hoofd en veel gegrom :o

Db side raises
4 x 10 x 4 VPR

Geen idee wat er met schouders aan de hand is. Vorige week met deze training ook veel vpr's. Kan niet anders dan constateren dat mijn kracht wat schouders betreft vooruit gaat. Yay! :)

Lekkere training weer:D

Die B&J moet gewoon sneuvelen morgen! en JIJ KAN DAT!! en wel genieten ervan he!

Qua trainen moet je gewoon kijken wat je het beste bevalt. Soms heb je gewoon dat bepaalde spiergroepen wel lekker gaan op minder reps en andere op meer. Ga op je gevoel af hierin! en dat doe je ook.
helemaal niet toch?? :rolleyes: hahahahahah[\spoiler]

lekkere training! barst weer van de (V)PR's! super!

:cheer: voor schouders
:cheer: voor Ben en Jerry's!!

Dankjewel ^^.

Die B&J moet gewoon sneuvelen morgen! en JIJ KAN DAT!! en wel genieten ervan he! Qua trainen moet je gewoon kijken wat je het beste bevalt. Soms heb je gewoon dat bepaalde spiergroepen wel lekker gaan op minder reps en andere op meer. Ga op je gevoel af hierin! en dat doe je ook.
helemaal niet toch?? :rolleyes: hahahahahah[\spoiler] lekkere training! barst weer van de (V)PR's! super!
Als ik het logje van SP zo bekijk.. Dan kriebelt het toch wel om high rep te doen.. Ik weet gewoon nog niet wat ik wil :o.

:cheer: voor schouders :cheer: voor Ben en Jerry's!!
Yaaaay, we gaan ervoor :D

He sanne, nice treen weer!

Ik denk dat het goed is om voor jezelf te bekijken wat je doelen zijn (of wat je belangrijkste doel is). Ik kon maar niet kiezen.. zwaar tillen is leuk, massa opbouwen is nice, meer conditie is fijn.. Nu is het eindelijk duidelijk.. maar ik mis nu ook wel de heavy weights (wat overigens minder zwaar voor mij is als het gaat om energie en spiervermoeidheid)

Het is wel leuk om zware (voor mijn doen) gewichten te loggen, maar voor mijn doel heeft het weinig nut.. tussen de 8-15 reps ligt de focus meer op hypertrofie

geen behoefte aan cheats lijkt me ideaal!!:D
Ik heb alleen behoefte aan drop.. rest boeit me niet zo. Er ligt al een week tortilla chips te versloffen haha

Ik kon maar niet kiezen.. zwaar tillen is leuk, massa opbouwen is nice

man man man

Bijna 2015 en dan nog denken dat dat elkaar uitsluit

Als je zwaar lift en niet op achterlijke hoge rep ranges bouw je ook een hoop spiermassa op

Of alle massa bij iedereen van PHM is uit de lucht komen vallen

man man man Bijna 2015 en dan nog denken dat dat elkaar uitsluit Als je zwaar lift en niet op achterlijke hoge rep ranges bouw je ook een hoop spiermassa op Of alle massa bij iedereen van PHM is uit de lucht komen vallen

simpel zat.. bodybuilders trainen niet als powerlifters en vice versa.. kan een powerlifter massa bouwen.. JA! Bouwt een bodybuilder kracht op.. JA! Maar is een bodybuilder zo sterk als een powerlifter en is een powerlifter zo breed als een bb-er.. nee.. andere doelen, andere focus

simpel zat.. bodybuilders trainen niet als powerlifters en vice versa.. kan een powerlifter massa bouwen.. JA! Bouwt een bodybuilder kracht op.. JA! Maar is een bodybuilder zo sterk als een powerlifter en is een powerlifter zo breed als een bb-er.. nee.. andere doelen, andere focus

Je bedoelt anders kuren?

Bb'ers doen maar wat

Terug
Naar boven