MuscleMeat

Sanne's log

simpel zat.. bodybuilders trainen niet als powerlifters en vice versa.. kan een powerlifter massa bouwen.. JA! Bouwt een bodybuilder kracht op.. JA! Maar is een bodybuilder zo sterk als een powerlifter en is een powerlifter zo breed als een bb-er.. nee.. andere doelen, andere focus

powerlifters hebben vaak wel net zo veel massa als bodybuilders.

kleurplaat had hier laatst een mooi stukje over geschreven.

• Topic Starter Topic Starter
He sanne, nice treen weer! Ik denk dat het goed is om voor jezelf te bekijken wat je doelen zijn (of wat je belangrijkste doel is). Ik kon maar niet kiezen.. zwaar tillen is leuk, massa opbouwen is nice, meer conditie is fijn.. Nu is het eindelijk duidelijk.. maar ik mis nu ook wel de heavy weights (wat overigens minder zwaar voor mij is als het gaat om energie en spiervermoeidheid) Het is wel leuk om zware (voor mijn doen) gewichten te loggen, maar voor mijn doel heeft het weinig nut.. tussen de 8-15 reps ligt de focus meer op hypertrofie geen behoefte aan cheats lijkt me ideaal!!:D Ik heb alleen behoefte aan drop.. rest boeit me niet zo. Er ligt al een week tortilla chips te versloffen haha
Thanks SP, de schouders gaan lekker!! ^^
Mijn doel is voor mij heel helder: spiermassa! Vind het zelf ook enorm gaaf om zo zwaar mogelijk te liften, vooral wat compounds betreft.. Vooralsnog neig ik naar bench hogere reps (wellicht piramide), de rest van de compounds 4 x 6-8. Wat kleine spiergroepen betreft doe ik momenteel 4 x 8-10. Soms een repout bij de laatste set (als die hoog is, dan verzwaar ik de keer daarop het gewicht). Zit nog te twijfelen kleine spiergroepen 4 x 12-15 te doen.
En ik ben ook erg blij dat ik geen behoefte heb aan cheats! Heb dat in het verleden genoeg gedaan, ik kan daar de komende jaren nog goed op vooruit ;).
Ik volg je logje met veel interesse en houd het nauwlettend in de gaten, je schema spreekt me tot nu toe erg aan! :)
Enne.. Vind het absoluut geen logvervuiling hoor, de discussie die ontstaat. Vind dat alleen maar interessant! :)
man man man Bijna 2015 en dan nog denken dat dat elkaar uitsluit Als je zwaar lift en niet op achterlijke hoge rep ranges bouw je ook een hoop spiermassa op Of alle massa bij iedereen van PHM is uit de lucht komen vallen

simpel zat.. bodybuilders trainen niet als powerlifters en vice versa.. kan een powerlifter massa bouwen.. JA! Bouwt een bodybuilder kracht op.. JA! Maar is een bodybuilder zo sterk als een powerlifter en is een powerlifter zo breed als een bb-er.. nee.. andere doelen, andere focus
Hoe ik het op dit moment zie:
Zowel een powerlifter als bb'er bouwen spiermassa en kracht. Alleen zullen de verhoudingen (denk ik) anders liggen. Ik denk dus dat het één het ander niet per definitie uitsluit, maar wel dat de nuances duidelijk anders zijn.

powerlifters hebben vaak wel net zo veel massa als bodybuilders. kleurplaat had hier laatst een mooi stukje over geschreven.
Heb je een linkje of weet je hoe ik dat stukje kan vinden? Ben nu nieuwsgierig geworden :).

Vind het ook wel interessant om mee te lezen inderdaad. Want veel gewicht pakken is leuk. Maar ik wil ook echt massa bouwen. Liever dat in ieder geval. :) dus ik lees mee met de logvervuiling! :D

Ik lees ook graag mee:) Ik zet t natuurlijk weer lekker zwart/wit neer (daarom ook hekel aan dingen uitleggen op WhatsApp :p), maar indd liggen die nuances anders. De spierverdeling is ook anders. Verschil natuurlijk ook per persoon (Hoe vaak iemand traint, volume, hoeveel jaar, aanleg). Iemand die 10 jaar aan powerliften doet zal vast flink wat massa hebben, helemaal als deze persoon aanleg heeft om te groeien. Toch denk ik persoonlijk dat je niet moet gaan powerliften als je zo snel mogelijk massa wil pakken en specifiek wil richten op symmetrie etc. Ik heb verder weinig verstand van powerliften. Zelf sl 5x5 gedaan, maar dat beviel erg slecht. P.H.U.L vond ik wel fijn werken (wel mn eigen versie).

Er zijn ook powerbuilders... Ronnie Coleman is fucking sterk en ziet er uit als een beest. Het kan wel! Het word tegenwoordig veel meer gedaan, vooral vrouwen die ook op het podium staan en daarnaast ook mee doen aan powerlifting wedstrijden. In Nederland niet nee, maar daar is het ook te klein voor.

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------

ik neem aan dat powerlifter ook kuren:p

sorry sanne voor je log vervuiling.. mijn excuses:)

:roflol: Natuurlijk, wat dacht je van de helft?

verdomme maurits kom van sanne's account af

:o :o

Ik denk dat het ook makkelijker is om als bodybuilder te gaan powerliften omdat ze in feite als zwaar liften alleen dan in hogere reprange. Omgekeerd zou ook kunnen, maar veel powerlifters hebben een te brede romp (al ligt dit wel aan je eigen bouw natuurlijk) en niet de gewenste vtaper. Lijkt mij persoonlijk ook best tof om eens een powerlift wedstrijd te doen. Wel na een paar mooie bb wedstrijden;) De term powerbuilder is nieuw voor mij. Doet me beetje denken aan p.h.u.l omdat je daar ook beidde combineert.

Ik lees ook graag mee:) Ik zet t natuurlijk weer lekker zwart/wit neer (daarom ook hekel aan dingen uitleggen op WhatsApp :p), maar indd liggen die nuances anders. De spierverdeling is ook anders. Verschil natuurlijk ook per persoon (Hoe vaak iemand traint, volume, hoeveel jaar, aanleg). Iemand die 10 jaar aan powerliften doet zal vast flink wat massa hebben, helemaal als deze persoon aanleg heeft om te groeien. Toch denk ik persoonlijk dat je niet moet gaan powerliften als je zo snel mogelijk massa wil pakken en specifiek wil richten op symmetrie etc. Ik heb verder weinig verstand van powerliften. Zelf sl 5x5 gedaan, maar dat beviel erg slecht. P.H.U.L vond ik wel fijn werken (wel mn eigen versie).
+1
Maar.. Compounds op 5x5 vind ik dan wel weer erg lekker :rolleyes:.

Er zijn ook powerbuilders... Ronnie Coleman is fucking sterk en ziet er uit als een beest. Het kan wel! Het word tegenwoordig veel meer gedaan, vooral vrouwen die ook op het podium staan en daarnaast ook mee doen aan powerlifting wedstrijden. In Nederland niet nee, maar daar is het ook te klein voor.

Powerbuilders.. Ik blijf hier nieuwe dingen leren :o.
Weet sowieso nog niet waar mijn lichaam het best op reageert qua training met betrekking tot het bouwen van spiermassa. .. Het lijkt me dat het sowieso wel de nodige tijd behoeft om dat precies uit te zoeken.

klinkt wel als iets voor jou SanneF!

+1 wat betreft het zoeken naar de beste manier om massa te bouwen. Daar ben ik ook nog steeds naar op zoek.
Dit jaar moeten we dat vinden he!

Ik heb altijd zo getraind, maar bij mij ging het power voor dus nooit het uiterste eruit gehaald :P

Ging bij mij in principe om zware squat, deadlift, bankdrukken en overhead press en de rest op 4x12 of meer.

klinkt wel als iets voor jou SanneF!
Zie nieuwe update :).
Heb er even over nagedacht.. Kan er eigenlijk weinig over vinden, maar ben toch momenteel aan het zoeken naar wat het best voor me werkt.. En het is tijd voor een nieuw schema!

+1 wat betreft het zoeken naar de beste manier om massa te bouwen. Daar ben ik ook nog steeds naar op zoek.
Dit jaar moeten we dat vinden he!
Zie nieuwe update ^^.

Ik heb altijd zo getraind, maar bij mij ging het power voor dus nooit het uiterste eruit gehaald :P

Ging bij mij in principe om zware squat, deadlift, bankdrukken en overhead press en de rest op 4x12 of meer.
Maar jij doet je naam als Strongwoman dan ook eer aan! :D

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: rug/biceps
Geprobeerd om eens lichter gewicht met hoog volume te pakken. Kwam er al snel achter dat mijn rug en biceps de oefening wel aankunnen, maar dat mijn onderarmen het op een gegeven moment niet meer trekken.. Mijn hartslag was al snel hoger, dit is wel eventjes wat anders dan hoger gewicht en lage reps.. Eigenlijk heb ik dus overal vpr's op, maar vind dat bij deze dat het natuurlijk niet telt :o. Na deze training het een en ander besloten, dat is te vinden in de tussentijdse update.

T-bar row machine
15 x 15
3 x 15 x 10
Dafaq.. Rug kon het aan, armen niet :o

Lat pulldown
4 x 15 x 25
Ook hier weer: rug kon het prima aan, armen daarentegen..

Straight arm pulldown
4 x 15 x 13.3

Close grip reversed pulldown
4 x 15 x 29.6
Lekker!!!

Hyperextensions
3 x 15 x 5 VPR

Biceps overhead curl
2 x 15 x 6.8
1 x 12 x 6.8
1 x 15 x 4.5
Raakte leeg :o

Db row
4 x 15 x 9

Weet nog niet echt wat ik van hoog volume moet vinden.. Kan ik natuurlijk ook nog weinig over zeggen na eenmalig proberen.

Tussentijdse update
Momenteel volg ik dit schema 9 weken. Tijd voor wat nieuws. Mijn interesse in het trainen met hoger volume is gewekt, maar daarnaast vind ik het ook erg fijn om op zijn tijd te maxen. Ik ga nu beginnen met een UB/LB schema (waar ik me de komende dagen over ga buigen). In dit schema wil ik 1x UB doen met hoog gewicht en laag volume, en 1x UB met lager gewicht en hoog volume. Hetzelfde principe bij LB. Kan weinig vinden over hoe effectief zo'n programma is, maar het lijkt me wel eens tijd om wat nieuws te proberen om uit te vinden waar mijn lichaam het best op reageert.
Mijn doel is nog steeds simpel: massa!

He meid, lijkt op mn schema die ik had:) Je kan wel ff terug lezen in mn dagboek. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Ik raak nogal snel leeg met dat hoge rep aantal. Ik denk dat dat steeds beter gaat, ook hier zal mn lijf aan wennen.

Nog de beste wensen btw:)

ps ben benieuwd hoe t met de spierpijn is morgen of overmorgen. Ik had iig meer spierpijn dan normaal.

Klinkt goed! Ik ga zelf ook een nieuw schema starten hopelijk volgende week. Ook als doel massa bouwen. Op 4x10.
Ik ben benieuwd waar jij op uit gaat komen. :)

Hai Sanne, ook best wishes of course ;-)

Veel hh, tja je moet maar kijken hoe je je erbij voelt..
Alleen door de ervaring leer je wat er bij jou werkt en lekker aanvoelt.
Leer je eigen lichaam kennen.
Succes mevr de powerbuilder :-D

He meid, lijkt op mn schema die ik had:) Je kan wel ff terug lezen in mn dagboek. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Ik raak nogal snel leeg met dat hoge rep aantal. Ik denk dat dat steeds beter gaat, ook hier zal mn lijf aan wennen.

Nog de beste wensen btw:)

ps ben benieuwd hoe t met de spierpijn is morgen of overmorgen. Ik had iig meer spierpijn dan normaal.
Ben in het begin van een nieuw schema voornamelijk aan het mokken omdat ik even moet wennen aan het nieuwe ritme.. Begin mezelf te kennen, dus over 2 weken weet ik hoe het bevalt ;).
Heb vandaag in ieder geval flinke spierpijn, en mijn beentrain van vandaag heeft me mank gemaakt, dus dat belooft in ieder geval al wat :).

Jij ook nog de beste wensen! Benieuwd wat dit jaar voor je gaat brengen, ik blijf je in ieder geval trouw volgen!

Klinkt goed! Ik ga zelf ook een nieuw schema starten hopelijk volgende week. Ook als doel massa bouwen. Op 4x10.
Ik ben benieuwd waar jij op uit gaat komen. :)
Zoals ik ook bij SP zei, ik ken mezelf, in het begin is het voornamelijk tobben en mokken :rolleyes:. Maar.. Ik voel wel dat mijn lichaam het kan appreciëren, voel spieren die ik al een poosje niet meer gevoeld heb, en dat is heerlijk!
Heerlijk een frisse wind, het zal ons allebei vast alleen maar goed doen!

Hai Sanne, ook best wishes of course ;-)

Veel hh, tja je moet maar kijken hoe je je erbij voelt..
Alleen door de ervaring leer je wat er bij jou werkt en lekker aanvoelt.
Leer je eigen lichaam kennen.
Succes mevr de powerbuilder :-D
Thanks, voor jou en je ventjes hetzelfde, ik hoop dat een knallend jaar voor jullie alledrie gaat worden :).

Gisteren dacht ik af en toe waar ik in godsnaam mee bezig was.. Maar vandaag toch ook flinke spierpijn. Ik geef het even twee weken om te kijken hoe een nieuw schema bevalt. De beentraining van vandaag vond ik in ieder geval erg lekker!
Het is inderdaad de bedoeling vooral mijn lichaam te leren kennen en te kijken waar het goed op reageert, en daar zal de nodige tijd in gaan zitten.. Maar dat is helemaal niet erg, heb er nog altijd even veel plezier in ^^.
Thanks!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: benen
Vandaag begonnen met een nieuw schema. Heb er gister maar weer eens goed voor gezeten. Het zal even aftasten zijn in het begin en zal tijdens de training het hier en daar moeten "finetunen", maar heb er zin in! Een frisse wind doet me altijd goed en geeft me weer een nieuwe dosis motivatie. De training van vandaag is me in ieder geval prima bevallen.
Ik ga proberen het idee om zo zwaar mogelijk te liften een beetje los te laten. Wil toch echt voor effectiviteit gaan. Op mijn "low rep dag" mag ik even lekker maxen, maar voor de rest wil ik vooral voor een goede uitvoering gaan. Wil uitvinden hoe ik mijn spieren zo optimaal mogelijk geprikkeld krijg.

DL
8 x 50
5 x 55
5 x 55
5 x 55
5 x 55
SLDL is out. DL is in. Heb het gemist! Lichter gepakt om weer even goed te focussen op de vorm.

Bb hip thrust
10 x 50
10 x 55
6 x 60
10 x 60 VPR

En toen moet ik gaan improviseren.. Haat aan januari-mensen :mad:

Cable glute kickbacks
10 x 14
10 x 14
10 x 14
10 x 16.3 PR

Leg press Een ander apparaat.. In plaats van 45o is deze 90o en niet plate loaded
10 x 80
10 x 80
10 x 80
10 x 85
10 x 90

Adductor/abductor superset
10 x 100/90
8 x 100/90
10 x 90/80
10 x 90/80

Lying leg curl
15 x 10
15 x 12.3
15 x 15
10 x 17.3

Seated calf raises
10 x 40
10 x 45
10 x 45
10 x 45

Looks like a good train to me ;-)
Alleen waarom de sldl eruit en de Dl erin? Just wondering..

oeh lekker!!

Lekker he zo een nieuw schema! Ik ga ook voor meer reps! Massa bouwen!
Zal je wel lekker voelen morgen! :D

Terug
Naar boven