Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Balen voor je, even geen benen trainen dus en eerst herstellen! Ik ken het 'knie-gezeur' helaas maar al te goed... De grote compounds gaan bij mij gelukkig goed, daar ben ik heel blij mee, maar legpress of legextension loopt niet goed af.
Succes, het gaat weer over en dan weer rustig aan bouwen!
Balen voor je, even geen benen trainen dus en eerst herstellen! Ik ken het 'knie-gezeur' helaas maar al te goed... De grote compounds gaan bij mij gelukkig goed, daar ben ik heel blij mee, maar legpress of legextension loopt niet goed af. Succes, het gaat weer over en dan weer rustig aan bouwen!
Het is inderdaad weer balen.. Hoop vooral dat de pijn snel zakt. Mag ik heel nieuwsgierig vragen wat voor knieklachten je hebt? In ieder geval wel heel fijn dat je in ieder geval kunt squatten! Onder de spoiler even ter verduidelijking de uitleg van mijn verpeste knieën .
In de tijd dat ik overgewicht had (120+) zakte ik regelmatig door mijn knieën. Ik denk dat dit de oorzaak is van wat er nu geconstateerd is. De orthopeed heeft vastgesteld dat het kraakbeen in mijn knieën op plekken verdwenen is. Het resterende kraakbeen is versleten. Om het proces van slijtage proberen te vertragen, slik ik visolie in combinatie met glucosamine. Helaas kan de situatie niet verbeteren. Er is maar één oplossing, en dat is een knievervangende operatie aan beide knieën. Dit zou betekenen dat ik twee kunstknieën krijg. Dit is uiteraard geen optie, omdat ik dan überhaupt mijn benen niet meer kan trainen.. De orthopeed heeft me ervan verzekerd dat trainingen de situatie niet kunnen verergeren. Het is echter wel belangrijk dat ik ga uitzoeken welke oefeningen wel en welke oefeningen geen pijnklachten geven. Kortom: het is goed aftasten en uitproberen, maar ik hoop dat ik uiteindelijk een routine kan vinden waar mijn benen alsnog goed op kunnen groeien!
Het is inderdaad weer balen.. Hoop vooral dat de pijn snel zakt. Mag ik heel nieuwsgierig vragen wat voor knieklachten je hebt? In ieder geval wel heel fijn dat je in ieder geval kunt squatten! Onder de spoiler even ter verduidelijking de uitleg van mijn verpeste knieën .
In de tijd dat ik overgewicht had (120+) zakte ik regelmatig door mijn knieën. Ik denk dat dit de oorzaak is van wat er nu geconstateerd is. De orthopeed heeft vastgesteld dat het kraakbeen in mijn knieën op plekken verdwenen is. Het resterende kraakbeen is versleten. Om het proces van slijtage proberen te vertragen, slik ik visolie in combinatie met glucosamine. Helaas kan de situatie niet verbeteren. Er is maar één oplossing, en dat is een knievervangende operatie aan beide knieën. Dit zou betekenen dat ik twee kunstknieën krijg. Dit is uiteraard geen optie, omdat ik dan überhaupt mijn benen niet meer kan trainen.. De orthopeed heeft me ervan verzekerd dat trainingen de situatie niet kunnen verergeren. Het is echter wel belangrijk dat ik ga uitzoeken welke oefeningen wel en welke oefeningen geen pijnklachten geven. Kortom: het is goed aftasten en uitproberen, maar ik hoop dat ik uiteindelijk een routine kan vinden waar mijn benen alsnog goed op kunnen groeien!
Dat is mooi klote voor je, dat kraakbeen komt inderdaad niet meer terug. Vonden ze daar maar eens wat op he! Je bent ook nog veel te jong voor zo'n operatie, gezien de leeftijdsduur van zo'n kunstknie. Train je eigenlijk onder begeleiding van een fysiotherapeut?
Mijn knieklachten zijn voornamelijk vaag... Het begon twee jaar geleden, plotseling ging mijn linkerknie af en toe 'op slot' en ik kreeg daarbij wat last aan de binnenkant iets boven mijn knie. Ging niet over, op MRI niets zichtbaar dus 'kijk'operatie. Waar bleek dat alles er keurig uitzag, maar dat er wel (bloedend) littekenweefsel van een letsel buiten het gewricht, tussen het gewricht ging zitten. Kapsel is schoon gemaakt, weefsel weggehapt. Het gewricht functioneert sindsdien weer goed. Maar het herstel ging heel langzaam, ik trainde obv een fysiotherapeut maar telkens als ik moest fietsen ging het weer mis. Het 'normale' herstelprogramma werkte bij mij niet.
Ik heb ook veel klachten door de operatie gekregen, vooral buigbeperking (nog steeds iets). De pijnplek aan de binnenkant is gebleven en vooral fietsen levert pijn op dus daar ben ik na afgelopen zomer helemaal mee gestopt. Strekken kan weer pijn geven, onderbeen naar buiten draaien ook, maar ook te ver buigen. Waarschijnlijk heb ik al twee jaar letsel aan mediale collaterale band, maar dat hoort veel sneller over te gaan! Dus tja...zeg het maar.
Dat is mooi klote voor je, dat kraakbeen komt inderdaad niet meer terug. Vonden ze daar maar eens wat op he! Je bent ook nog veel te jong voor zo'n operatie, gezien de leeftijdsduur van zo'n kunstknie. Train je eigenlijk onder begeleiding van een fysiotherapeut?
Mijn knieklachten zijn voornamelijk vaag... Het begon twee jaar geleden, plotseling ging mijn linkerknie af en toe 'op slot' en ik kreeg daarbij wat last aan de binnenkant iets boven mijn knie. Ging niet over, op MRI niets zichtbaar dus 'kijk'operatie. Waar bleek dat alles er keurig uitzag, maar dat er wel (bloedend) littekenweefsel van een letsel buiten het gewricht, tussen het gewricht ging zitten. Kapsel is schoon gemaakt, weefsel weggehapt. Het gewricht functioneert sindsdien weer goed. Maar het herstel ging heel langzaam, ik trainde obv een fysiotherapeut maar telkens als ik moest fietsen ging het weer mis. Het 'normale' herstelprogramma werkte bij mij niet.
Ik heb ook veel klachten door de operatie gekregen, vooral buigbeperking (nog steeds iets). De pijnplek aan de binnenkant is gebleven en vooral fietsen levert pijn op dus daar ben ik na afgelopen zomer helemaal mee gestopt. Strekken kan weer pijn geven, onderbeen naar buiten draaien ook, maar ook te ver buigen. Waarschijnlijk heb ik al twee jaar letsel aan mediale collaterale band, maar dat hoort veel sneller over te gaan! Dus tja...zeg het maar.
Het is gewoon kut, maar tsja, uiteindelijk waarschijnlijk wel mijn eigen "schuld". Veranderen kan ik het niet meer, dus blijf gewoon vooruit kijken. Moet het hiermee doen, en zal vast wel mijn weg er in kunnen vinden. Overigens train ik niet onder begeleiding van een fysio. Heb wel standaard van die oefeningen meegekregen etc., maar momenteel bezoek ik alleen een manueel therapeut voor mijn schouder/rug.
Maare.. Die knieklachten van jou, wat zit het lichaam toch soms vreemd in elkaar! Lijkt inderdaad onverklaarbaar.. Je zou toch zeggen dat het na die operatie verholpen had moeten zijn. Jij weet vast als geen ander hoe frustrerend het kan zijn.. Je neemt het al snel voor lief als je een periode pijnvrij bent, maar als het eenmaal weer zo ver is.. Dan is het een verademing als de klachten weer wegtrekken!
Ik zal bij het volgen van je logje eens bewuster kijken naar je beentrainingen, ben benieuwd hoe je de trainingen inricht. Kan er allicht wat van oppikken!
Veranderen kan ik het niet, dus ik ga er vanuit over een hele poos exact te weten wat de klachten triggert! En die quads.. Zullen helaas wat langer op zich laten wachten..
Maar ik heb er vooralsnog vertrouwen in dat het uiteindelijk lukt .
Weet nog niet wat ik van high rep moet vinden. De komende weken doe ik twee keer in de week high rep UB/LB, en twee keer in de week low rep UB/LB. Ik denk dat ik geduld moet hebben en dit een aantal weken moet volhouden. Het resultaat zal voor mij bepalen of dit voor mij werkt of niet. Vind high rep met lichter gewicht in ieder geval minder fijn en leuk om te trainen dan low rep met hoger gewicht.. Heb gewoon het idee effectiever te trainen met hogere gewichten en minder reps.
De eerste 10 reps heb ik bijvoorbeeld het gevoel dat het te easy gaat, maar een rep later loop ik ineens tegen een torenhoge muur aan, waarna de laatste reps er echt uit geperst moeten worden. Het is sowieso even slikken om lichtere gewichten te moeten nemen.. Die gaan echt flink achteruit, wil ik 15 reps halen!
Het voordeel tot nu toe van high rep is dat ik ontdek welke spiergroepen er achter lopen. Zo kan ik bijvoorbeeld met een bench press het qua borstspier prima aan, maar mijn armen geven het gewoon op. Bij overhead curls trekken mijn onderarmspieren het niet, terwijl mijn biceps het nog kunnen. Ik leer dus wel mijn zwakke punten kennen.
MP
4 x 8 x 20 VPR Voorlopig ga ik MP schrappen. Morgen is mijn laatste afspraak bij de manueel therapeut, de klachten waren nagenoeg over. Totdat ik weer eens een MP ging doen.. Ga deze even laten voor wat het is, en ga vervanging zoeken.
BP
15 x 20
15 x 20
15 x 22.5
15 x 22.5 Dat viel echt tegen.. Hoge reps zou ik echt niet zomaar met 35 kg trekken, terwijl ik dat prima kan met 5 reps
Lat pulldown
15 x 25
15 x 25
15 x 25
15 x 27.3
Bicep overhead curls
15 x 4.5
15 x 6.8
15 x 6.8
10 x 6.8 R.I.P. onderarmen
Cable tricep pushdown
15 x 9
15 x 11.3
15 x 14
15 x 14 Triceps worden duidelijk sterker. Een maand of d3 geleden trok ik maar amper 10 x 11.3.
Db row
4 x 15 x 8
Front + side raises 1 rep = 1 side raise + 1 front raise
4 x 10 x 3
Mijn beentrainingen... die heb ik niet. Ik doe iedere training vrijwel alleen compounds. Mijn begeleider zegt dat dat het allerbeste is om te doen, de eerste twee jaar. En ik denk echt dat ie gelijk heeft. Alles groeit netjes mee en door compounds te doen maak je het meeste groeihormoon aan, waardoor alle spiergroepen groeien. Toen ik begon in september 2013 kon ik niet squatten en ook de deadlift lukte nog niet. Inmiddels is mijn houding bij alle oefeningen heel goed (krijg altijd complimenten daarvoor op een of andere manier), ik ben dus veel flexibeler en ook sterker geworden.
High rep trainingen en low rep trainingen.. tja.. ik heb geen UB/LB training gedaan alleen splits. Ik heb wel een aantal keren gewoon 12 reps op mijn trainingen gedaan en dan benen high rep op 15-20 reps. Dat vond ik wel lekker gaan.
Maar je moet er heel erg aan wennen. Maar misschien inderdaad gewoon even aankijken. Bevalt het niet dan kan je altijd terug.
Jij gaat er zeker wel uitkomen met je knieen. Het kost wat tijd om uit te vinden wat zal gaan. Maar een doorzetter als jij.. je gaat er komen!
Mijn beentrainingen... die heb ik niet. Ik doe iedere training vrijwel alleen compounds. Mijn begeleider zegt dat dat het allerbeste is om te doen, de eerste twee jaar. En ik denk echt dat ie gelijk heeft. Alles groeit netjes mee en door compounds te doen maak je het meeste groeihormoon aan, waardoor alle spiergroepen groeien. Toen ik begon in september 2013 kon ik niet squatten en ook de deadlift lukte nog niet. Inmiddels is mijn houding bij alle oefeningen heel goed (krijg altijd complimenten daarvoor op een of andere manier), ik ben dus veel flexibeler en ook sterker geworden.
Compounds zijn naar mijn inderdaad het fundament van de training. Ten minste, zelf probeer ik ze centraal te stellen in mijn training. Helaas kan ik dus echt niet squatten, en MP gaat er ook uit.. (zie update manueel therapeut). Probeer nu vooral de focus te leggen op een goede houding en uitvoering, dan maar wat minder zwaar.. Ik ga inmiddels liever voor kwaliteit in plaats van kwantiteit, en wil uiteraard zo min mogelijk kans hebben op een blessure!
Heb je toevallig ook filmpjes van jezelf van compounds? Je hebt me nieuwsgierig gemaakt .
High rep trainingen en low rep trainingen.. tja.. ik heb geen UB/LB training gedaan alleen splits. Ik heb wel een aantal keren gewoon 12 reps op mijn trainingen gedaan en dan benen high rep op 15-20 reps. Dat vond ik wel lekker gaan.
Maar je moet er heel erg aan wennen. Maar misschien inderdaad gewoon even aankijken. Bevalt het niet dan kan je altijd terug.
Jij gaat er zeker wel uitkomen met je knieen. Het kost wat tijd om uit te vinden wat zal gaan. Maar een doorzetter als jij.. je gaat er komen!
Bb hip thrust
10 x 50
10 x 60 uitvoering ging niet helemaal mooi
10 x 55 VPR
10 x 55
Leg press 45o
10 x 60
10 x 60
10 x 65
10 x 70 Op alles een "VPR". Heb besloten leg press meer reps te pakken, in plaats van 5x5. Kijken hoe mijn quads hierop reageren.
Cable glute kickback
10 x 14
10 x 14
10 x 16.3 VPR
10 x 16.3 deze oefening
Adductor/abductor superset
10 x 100/90
10 x 100/90
8 x 100/90
10 x 95/85
Lying leg curl
10 x 12.5
10 x 15
10 x 17.5
10 x 20 VPR
Seated calf raises
4 x 10 x 45 VPR
Zo ontzettend blij met deze training. Heb twee dagen flinke pijnklachten gehad omtrent mijn knie. Ik kan dan ook wel een gat in de lucht springen dat het nu nagenoeg over is, zo ontzettend snel! Het is natuurlijk balen nu te weten dat ik weer een oefening weg kan strepen, maar ik kom er nu wel steeds meer achter wat ik wel en niet kan.
Flink genoten van deze training!
Manueel therapeut (schouder/rug)
Gisteren zou de laatste afspraak bij de manueel zijn. Ik had anderhalve week geen klachten meer. Dat is ook de periode dat ik geen MP heb gedaan. Donderdag deed ik hem weer, en waren dezelfde klachten direct terug. Nu zegt de manueel dat het kan kloppen dat ik van MP klachten krijg, terwijl shoulder press in machine of dumbbels prima gaan. Heeft iets te maken met stabiliteit, die ik met bijvoorbeeld losse gewichten met mijn polsen kan oplossen. Geen idee hoe ik het duidelijk moet uitleggen..
Conclusie: MP gaat er inderdaad de komende tijd uit. Ben nu vooral blij dat ik weet wat mijn schouder/rug triggert, ik heb goede moed dat ik de komende maanden er helemaal geen last meer van heb, ik weet eindelijk waar het vandaan komt!
Oeeeeh... das een lekkere training! Kan me voorstellen dat je daar echt een super gevoel over hebt! Ziet er zalig uit! En die BB hip trust is gewoon zo lekker. Hahahaha.
Wel fijn dat je nu weet waar de pijn in je schouder vandaan komt. Denk dat je bedoeld dat je met stang je handen gedwongen in een positie houdt en daarmee je schouder in een bepaalde positie wringt zeg maar. Met losse DB hoeft dan niet en met een machine hoef je die stabiliteit niet te zoeken waardoor je misschien ook die schouder er niet in wringt zeg maar. Het is lastig uit te leggen maar ik denk wel dat ik het snap.
Het is gewoon fijn te weten wat je wel en niet kan doen nu. MP eruit en DB press en machine erin. Zo kom je er ook!
Lekkere training en super dat je knieën weer beter gaan!
Enne, letten op houding en goede uitvoering is juist ook heel goed. Ik zie zo vaak mensen met teveel gewicht die een oefening slordig doen... Ik heb overigens geen filmpjes van mezelf nee, train meestal alleen en lijkt me zo genant om aan iemand te vragen, hahaha.
Oeeeeh... das een lekkere training! Kan me voorstellen dat je daar echt een super gevoel over hebt! Ziet er zalig uit! En die BB hip trust is gewoon zo lekker. Hahahaha.
Wel fijn dat je nu weet waar de pijn in je schouder vandaan komt. Denk dat je bedoeld dat je met stang je handen gedwongen in een positie houdt en daarmee je schouder in een bepaalde positie wringt zeg maar. Met losse DB hoeft dan niet en met een machine hoef je die stabiliteit niet te zoeken waardoor je misschien ook die schouder er niet in wringt zeg maar. Het is lastig uit te leggen maar ik denk wel dat ik het snap.
Het is gewoon fijn te weten wat je wel en niet kan doen nu. MP eruit en DB press en machine erin. Zo kom je er ook!
Dat kan je soms goed gebruiken, zo'n fijne training! Enne.. Wat hip thrust betreft.. Tijdens het uitvoeren ervan haat ik de oefening intens, maar de dag erna..
Wat jij omschrijft is inderdaad precies hetgeen ik bedoel. Die gedwongen positie waardoor het elke keer knel komt te zitten in mijn schouder. Stukje bij beetje leer je je eigen lichaam kennen, blijf het interessant vinden!
Lekkere training en super dat je knieën weer beter gaan!
Enne, letten op houding en goede uitvoering is juist ook heel goed. Ik zie zo vaak mensen met teveel gewicht die een oefening slordig doen... Ik heb overigens geen filmpjes van mezelf nee, train meestal alleen en lijkt me zo genant om aan iemand te vragen, hahaha.
Thanks! Een opluchting dat de klachten ditmaal snel weggetrokken zijn .
Precies wat jij zegt: liever licht en een correcte uitvoering dan maar wat aanklooien. Ben er ook van overtuigd dat een zo'n volledig mogelijke ROM de effectiviteit van de oefening alleen maar ten goede komt.
Enne.. Ik snap inderdaad dat je het niet snel aan iemand zou vragen om jezelf te filmen . Wil zelf ook eens een filmpje laten maken om zelf eens te kunnen zien hoe ik bijvoorbeeld de DL uitvoert, maar daar komt het ook maar niet van .
Dankjewel! Heb DL ook echt gemist, blij dat ik die toch weer ben gaan doen in plaats van SLDL.. Heb nog niet vaak DL uitgevoerd, dus ben nu vooral bezig met de techniek.
En precies, op zoek naar alternatieven, dat scheelt weer blessures in de toekomst!
Weeg nu inmiddels weer hetzelfde als 12 weken geleden.. Vrijdag is het maandelijks meetmoment wat centimeters betreft. De week erna tijd voor de tweemaandelijkse progressiefoto's. Merk nu wel verandering op. Het lijkt erop dat ik toch daadwerkelijk massa een het winnen ben, traag en gestaag verandert mijn lichaam.
Voor nu besloten een lichte verhoging kcal te doen: 2650.
Volgende week neemt mijn hubby me mee op een verrassingsdagje uit, wat we mooi zullen laten samenvallen met onze maandelijkse cheatday. Ben mezelf dus al aan het voorbereiden dat de weegschaal volgende week geen betrouwbare uitkomst zal bieden omdat ik de dag ervoor los heb kunnen gaan
Wil eigenlijk proberen om zo hoog mogelijk in kcal uit te komen voordat de cut weer begint, omdat ik dan hoop dat ik niet direct diep in de cut hoef te duiken..
Als ik volgende week (of de week erop) wederom 66.5 of 67 weg, zal ik dus sowieso naar 2700 kcal gaan.
Je leert je lijf nu pas echt goed kennen he!
Lekkere sterke training! flink wat (v)PR's weer!
enne.. telefoon verscholen opstellen en laten filmen terwijl je je DL doet. Heb ik ook een keer gedaan.. Hoef je het ook niet te vragen.
Je bent terug op het gewicht van 3 maanden terug maar wel met meer spiermassa! en toch weer gelijk gebleven. Zo zie je maar hoeveel je lijf nodig heeft he! ongelofelijk he! hihihihi Ben benieuwd hoe het dan volgende week zal zijn. Had je niet gedacht he dat je in ene op 2650 kcal moest zitten en toch strakker en meer spieren krijgt! Spieren gebruiken nu eenmaal meer energie dus heb je meer nodig! Je doet het super!
en volgende week lekker genieten van je cheat. Je verdiend het dubbel en dwars en daar mag je gewoon lekker van genieten. Go for it! je doet het super TOPPERRRRR!!!
Oh Sanne wat een shitzooi wat betreft je knieen zeg..pfff
Super dat je iig niet bij de pakken neer gaat zitten! Top.
Ik hoop voor je dat t niet erger word en je toch snel de juiste oefeningen kan vinden die werken voor je!
Maar wel toch wat lekkere trainingen tussendoor neergezet mevr! Well done en meer spiermassa erbij, win/win situation!
Ik las nu pas je stuk over die high rep training.. Ik was ook niet meteen overtuigd maar ben blij dat ik ermee ben begonnen
Gewichten gaan omhoog, verzuring wordt minder en ik groei!! Toch weer een kwestie van wennen. Nu proberen nieuwe pr's en vpr's neer te zetten. Btw dat falen op de onderarmen hen ik nu met Stiffed leg dl. 12-15 reps en niet te snel uitgevoerd merk ik dat mn onderarmen moeite krijgen. Ach train ik dat er ook mooi mee
Had t uit mijzelf minder snel gedaan. Het is dat ik 4 x in mn coach pas O.O
Je leert je lijf nu pas echt goed kennen he! Lekkere sterke training! flink wat (v)PR's weer! enne.. telefoon verscholen opstellen en laten filmen terwijl je je DL doet. Heb ik ook een keer gedaan.. Hoef je het ook niet te vragen. Je bent terug op het gewicht van 3 maanden terug maar wel met meer spiermassa! en toch weer gelijk gebleven. Zo zie je maar hoeveel je lijf nodig heeft he! ongelofelijk he! hihihihi Ben benieuwd hoe het dan volgende week zal zijn. Had je niet gedacht he dat je in ene op 2650 kcal moest zitten en toch strakker en meer spieren krijgt! Spieren gebruiken nu eenmaal meer energie dus heb je meer nodig! Je doet het super! en volgende week lekker genieten van je cheat. Je verdiend het dubbel en dwars en daar mag je gewoon lekker van genieten. Go for it! je doet het super TOPPERRRRR!!!
Het duurt inderdaad een tijdje voordat je je lichaam leert kennen. Maar het is wel de moeite waard: minder blessures betekent meer kunnen knallen!
Mijn man heeft ook eens aangeboden een filmpje te maken.. Lijkt me wel erg raar jezelf terug te zien. Maar denk wel dat het uiteindelijk eens goed zal zijn, iemand kan je wel vertellen waar je op moet letten, maar als je het zelf ziet begrijp je denk ik beter wat je moet veranderen!
Enne.. Het is inderdaad wel even een omschakeling van gedachten.. Ik voel nu ook dat voldoende voeding mijn lijf en prestaties echt goed doet. Heb inmiddels ook al eens meegemaakt dat ik te hard aankwam waarbij ik inderdaad door terug te schakelen weer netjes in een beter ritme kwam. Dus het vertrouwen groeit!
Ben benieuwd waar mijn cheats uit gaan bestaan zaterdag! Sowieso Starbucks.. Kom maar op met die latte en chocolate cookie! :
Oh Sanne wat een shitzooi wat betreft je knieen zeg..pfff Super dat je iig niet bij de pakken neer gaat zitten! Top. Ik hoop voor je dat t niet erger word en je toch snel de juiste oefeningen kan vinden die werken voor je! Maar wel toch wat lekkere trainingen tussendoor neergezet mevr! Well done en meer spiermassa erbij, win/win situation!
Het is inderdaad flink balen.. Er is nu niets meer aan te veranderen, dus bij de pakken neerzitten helpt me niet verder. Hoop inderdaad dat ik snel de juiste oefeningen kan vinden! Wil morgen bijvoorbeeld de split squat in de smith proberen. Heb hem op een bankje geprobeerd, maar mijn voet die dan op het bankje blijft rusten vind dat zeg maar niet zo fijn.. In de smith hoop ik dat ik hem op de juiste hoogte kan afstellen waardoor de oefening wel gaat lukken!
En bedankt voor je mooie compliment, dat doet me goed!
Heb zelf ook het gevoel nu eindelijk op de goede weg te belanden, lekker bouwen ^^.
Ik las nu pas je stuk over die high rep training.. Ik was ook niet meteen overtuigd maar ben blij dat ik ermee ben begonnen Gewichten gaan omhoog, verzuring wordt minder en ik groei!! Toch weer een kwestie van wennen. Nu proberen nieuwe pr's en vpr's neer te zetten. Btw dat falen op de onderarmen hen ik nu met Stiffed leg dl. 12-15 reps en niet te snel uitgevoerd merk ik dat mn onderarmen moeite krijgen. Ach train ik dat er ook mooi mee Had t uit mijzelf minder snel gedaan. Het is dat ik 4 x in mn coach pas O.O
Je hoort mij inderdaad niet klagen hoor, kom maar op met die flinke bak met oats . Dat wordt wel even flink terugschakelen als de cut eraan komt, vrees ik.. Dan moet ik er nu maar dubbel van genieten .
Zo te lezen heb jij gelukkig goede ervaringen met high reps. Ik ken mezelf: als ik iets nieuws probeer heb ik even de tijd nodig er aan te wennen.. Ik ga het dan ook een gedegen kans geven, ga het gewoon een aantal weken proberen voordat ik me er echt over uitspreek!
Ik las inderdaad in je logje dat je faalde op je SLDL door je onderarmen. Dat herken ik dus precies! Bij bepaalde oefeningen zou ik het prima uithouden, maar trekken mijn onderarmen het gewoon niet.. Als ik geen high rep zou proberen, had ik daar dus niet achter gekomen.. Fijn om te ontdekken waar mijn zwakke punten liggen!
Ben nu toch wel erg nieuwsgierig naar wat voor een beest jouw coach is .
Ja heb hetzelfde hoor.. moet altijd wennen aan nieuwe of andere ideeen over training.. maar ook voeding..
Mn coach is echt wel een beest.. hij zei zelf dat hij ook altijd zwaar trainde, maar door zijn coach destijds hoger in de reps is gaan zitten en veel meer groeide. Ik merk zel dat ik veel meer en langer spierpijn heb. Iedereen doet het op zijn eigen manier en niet 1 manier is de beste. Inderdaad ff de tijd geven en als het niets is dan weer wat anders prpberen
Btw de giantset ging als volgt:
10 reps schouderbreedte squat, 10 reps sumo stance en 10 reps mega smal.. dat achter elkaar zonder pauze met 30 kg en 4 sets.. doodgaan!!