MuscleMeat

Sanne's log

lekkere train. Nice deadlift en hip thrusts!!
En superveel plezier morgen!!

Morgen lekker genieten dan!

Was helemaal vergeten te reageren gisteren. :o
Maar lekkere trainingen! en zo te horen en prima LB daggie vandaag! Ziet er sterk en goed uit!
Morgen als pinguin genieten van je uitje he! en lekker en goed cheaten hoor! dat kan, mag en hoort erbij he!

• Topic Starter Topic Starter
lekkere train. Nice deadlift en hip thrusts!!
En superveel plezier morgen!!
Dankjewel Nicky!
Even helemaal de focus op uitvoering houden, voel het des te beter.
Benieuwd of ik netjes 70 DL kan halen volgende week!

Ga ik absoluut doen, benieuwd wat er op het programma (en menu) staat :D.

Was helemaal vergeten te reageren gisteren. :o
Maar lekkere trainingen! en zo te horen en prima LB daggie vandaag! Ziet er sterk en goed uit!
Morgen als pinguin genieten van je uitje he! en lekker en goed cheaten hoor! dat kan, mag en hoort erbij he!
Kan gebeuren ;).
Thanks!! Was een lekkere training. Niet bijzonder, maar gewoon lekker :). Vind het fijn dat ik het gewicht van oefeningen kan loslaten, voel het des te beter en geniet erg van de trainingen :).
Enne.. Ik ga er morgen voor! Ben wel ontzettend nieuwsgierig!
Ik ga voor je mail zitten hoor, maar ben bang dat het zondag of zelfs maandag wordt.. Hoop dat je me het vergeeft ;). Ga er altijd liever even goed voor zitten!

Maandelijkse update
Centimeters:
Alles gelijk, borst een halve eraf..
Echter valt het bijvoorbeeld mijn man, en mijzelf, ook op dat er toch echt massa bijkomt. Volgende week in ieder geval tijd voor de twee maandelijkse progressiefoto's, dat zal meer duidelijk maken!

Vooralsnog.. Lekker blijven eten dus. Zit er aan te denken er een lange bulk van te maken. Heb alleen nog niet echt een idee wanneer het een mooi moment is om te cutten.. Ben zo nieuwsgierig wat er onder die laag vandaan komt!
Wanneer is het gebruikelijk om te cutten zodat je in de zomer er droger voor staat?

lekker he.. gewoon trainen op gevoel met je gewichten. Niet maxen maar gewoon dat je alles goed pakt en voelt! Merk zelf ook dat dat heerlijk traint. :)
Mooi dat je ervoor gaat morgen! en wel genieten he!
Gewoon lekker laten gaan joh.. genieten van je weekend en die mail komt wel als je tijd hebt! :)

Mooi toch! even gelijk blijven is niet erg. Je eet meer en wordt sterker en cm gelijk. prima toch!
ben ook benieuwd naar volgende week. Maar dat zal zeker zichtbaar zijn!

Van cutten weet ik echter helemaal niet.. :o dus daar kan ik je niet bij helpen voor advies.

Veel plezier Sanne en zeker verdiend ook na zulke trainingen, goed bezig geweest!

Inderdaad, je bent hartstikke goed bezig meid! Heel veel plezier morgen! :)

-

Laatst bewerkt:
lekker he.. gewoon trainen op gevoel met je gewichten. Niet maxen maar gewoon dat je alles goed pakt en voelt! Merk zelf ook dat dat heerlijk traint. :)
Mooi dat je ervoor gaat morgen! en wel genieten he!
Gewoon lekker laten gaan joh.. genieten van je weekend en die mail komt wel als je tijd hebt! :)

Mooi toch! even gelijk blijven is niet erg. Je eet meer en wordt sterker en cm gelijk. prima toch!
ben ook benieuwd naar volgende week. Maar dat zal zeker zichtbaar zijn!

Van cutten weet ik echter helemaal niet.. :o dus daar kan ik je niet bij helpen voor advies.
Echt heerlijk, dat traint een stuk meer ontspannen..
Je mailtje komt inderdaad morgen. Ik ga morgen eens goed zitten om alle logjes aandachtig bij te lezen en berichtjes beantwoorden etc. :)
En zie update in mijn logje ;).

Veel plezier Sanne en zeker verdiend ook na zulke trainingen, goed bezig geweest!
Dankjewel Miss H, altijd goed om feedback van je te krijgen of je vind dat ik op het goede pad zit! Je bent nog altijd een voorbeeld voor me :).

Inderdaad, je bent hartstikke goed bezig meid! Heel veel plezier morgen! :)
Thanks Milly, goed om te horen, ik heb gisteren genoten!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

BP
10 x 20
5 x 25
5 x 30
5 x 32.5
5 x 35
3 x 37.5
1 x 40 Gelukkig, de 40 zit er toch nog in.. ;)

Incline db press
10 x 8
10 x 9
10 x 10
7 x 12 PR
Zo'n 2 maanden geleden redde ik maar amper 8 x 10, ben dus duidelijk vooruit gegaan op dit punt. Nice!

T-bar row machine
10 x 17.5
10 x 20 VPR
8 x 22.5 PR
6 x 22.5

Close grip reverse pulldown
10 x 34.3
10 x 36.6
10 x 39
10 x 41.3

Arnold press
10 x 7
10 x 8
7 x 8
10 x 7

Lever tricep dips
10 x 25
10 x 25
10 x 27.5
10 x 27.5 VPR

Db curls
4 x 10 x 8

Upright rows met plate
10 x 15
10 x 15
10 x 15
14 x 15 VPR

Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg (2400 kcal)
Week 3 65.5 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 4 66 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 5 67 + 1 kg (2400 kcal)
Week 6 66.5 -0.5 kg (2300 kcal)
Week 7 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 8 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 9 66.5 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 10 67 (2400) kcal + 0.5 kg
Week 11 67 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 12 67,5 (2400 kcal) + 0.5
Week 13 66 -1.5 kg (2400 kcal) begonnen met medicatie
Week 14 66 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 15 66/66.5 (2500 kcal) gelijk gebleven/0.5 erbij
Week 16 65 (2500 kcal) - 1 kg
Week 17 66.5 (2600 kcal) + 1.5 kg
Week 18 66.5 (2600 kcal) gelijk gebleven
Week 19 66.5 (2600 kcal) gelijk gebleven

Week 20 67.5 (2650 kcal) + 1 kg
Yesterday was a good day! Er volledig op los gecheat. Ik kan voorlopig weer vooruit..
Die kg die er nu bij is, is wat mij betreft dan ook niet betrouwbaar. Zal wel ook hoop vocht zijn. Centimeters zijn gelijk gebleven over de afgelopen maand. Toch merk ik op dat er duidelijk ontwikkeling is. Ik begin te groeien. En dat wil ik vooral doorzetten, dus ik blijf deze week op 2650. Mocht ik naar mijn zin weer achterblijven op gewicht, dan gooi ik er weer bij. Wil gewoon lekker blijven eten en groeien, wil (en ga!) me niet meer laten tegenhouden door die belachelijke angst "ineens" weer obi te zijn. Rationeel weet ik heus wel dat dit niet meer zomaar gebeurt. Ik heb inmiddels wel bewezen dat ik weet hoe je de controle over eigen lijf kunt houden. Ik ben helemaal klaar met mezelf en dat gejank rondom die angst aan te komen en dat gedoe over voeding en cheat. Dus ik heb besloten dat ik daar he-le-maal klaar mee ben :).
Zo, dat lucht op :D.

Zo das een lekkere training! Het barst weer van de (v) pr's! Je gaat lekker en die BP gaat super goed! echt top!

Wow.. zo te horen heb je lekker genoten van je cheat! en zo goed van je dat je nu zo reeel kijkt naar je gewicht. Inderdaad je weet wat je doet en je hebt controle en dat zie je nu ook. Ik vind het super hoe j eermee omgaat! Lekker eten is goed en belangrijk en je ziet het resultaat. Wat wil je nog meer he! nou ... ehm... meer resultaat dus! :D
Dus je gaat ervoor. Je doet het super dus lekker doorgaan en hou er gewoon zo nu en dan een cheat in. Je ziet dat het helemaal geen kwaad kan! Lekker he.. als je dat eruit kan gooien!
Nu opgelucht de week weer in en knallen! JIJ kan dit! *trots op jou* :thumb:

supertrain!
Mooi dat de centimeters gelijk blijven en je toch lijkt te groeien.
Wat betreft cutten: dat is voor iedereen anders.
Ligt er ook aan hoe snel het bij je gaat en hoeveel tijd je ermee kwijt bent.

Zo das een lekkere training! Het barst weer van de (v) pr's! Je gaat lekker en die BP gaat super goed! echt top! Wow.. zo te horen heb je lekker genoten van je cheat! en zo goed van je dat je nu zo reeel kijkt naar je gewicht. Inderdaad je weet wat je doet en je hebt controle en dat zie je nu ook. Ik vind het super hoe j eermee omgaat! Lekker eten is goed en belangrijk en je ziet het resultaat. Wat wil je nog meer he! nou ... ehm... meer resultaat dus! :D Dus je gaat ervoor. Je doet het super dus lekker doorgaan en hou er gewoon zo nu en dan een cheat in. Je ziet dat het helemaal geen kwaad kan! Lekker he.. als je dat eruit kan gooien! Nu opgelucht de week weer in en knallen! JIJ kan dit! *trots op jou* :thumb:
Wat een lief berichtje Marina, dankjewel! ^^.
Ben blij dat die 40 bench er blijkbaar toch nog ergens inzit.. ;).
Deze week even andere dagen trainen dan normaal.. Dinsdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Dat betreft niet mijn voorkeur, maar het is maar even niet anders.. Liever drie dagen trainingen achter elkaar dan eentje skippen, daar doe ik natuurlijk niet aan ;).
Als ik me weer onzeker voel over voeding, te snel aankomen, of wat dan ook.. Dan ga ik dat wegduwen, ben er nu onderhand wel klaar mee :).

supertrain! Mooi dat de centimeters gelijk blijven en je toch lijkt te groeien. Wat betreft cutten: dat is voor iedereen anders. Ligt er ook aan hoe snel het bij je gaat en hoeveel tijd je ermee kwijt bent.
Dankje Nicky :D.
Ben dan ook echt benieuwd naar de progressiefoto's vrijdag..
Heb eens de opmerking gelezen dat het pas tijd is om te cutten als je een bulk naar tevredenheid hebt kunnen afsluiten.. Dat zou betekenen dat ik niet echt een vastomlijnde datum kan prikken waar ik wil gaan cutten.. Of wellicht doorbulken met af en toe een minicut.. Twijfel, twijfel.. :)

Wat een lief berichtje Marina, dankjewel! ^^.
Ben blij dat die 40 bench er blijkbaar toch nog ergens inzit.. ;).
Deze week even andere dagen trainen dan normaal.. Dinsdag, vrijdag, zaterdag en zondag. Dat betreft niet mijn voorkeur, maar het is maar even niet anders.. Liever drie dagen trainingen achter elkaar dan eentje skippen, daar doe ik natuurlijk niet aan ;).
Als ik me weer onzeker voel over voeding, te snel aankomen, of wat dan ook.. Dan ga ik dat wegduwen, ben er nu onderhand wel klaar mee :).

Dankje Nicky :D.
Ben dan ook echt benieuwd naar de progressiefoto's vrijdag..
Heb eens de opmerking gelezen dat het pas tijd is om te cutten als je een bulk naar tevredenheid hebt kunnen afsluiten.. Dat zou betekenen dat ik niet echt een vastomlijnde datum kan prikken waar ik wil gaan cutten.. Of wellicht doorbulken met af en toe een minicut.. Twijfel, twijfel.. :)
Die bench is echt super! zo zie je maar. de volhouder wint en dat blijkt met alles te gelden he!
Ik snap het.. liever een training achter elkaar dan skippen. Zal ik volgende week ook moeten doen. ;) of een keer in de middag trainen... *twijfel*
Je hebt niets om je onzeker over te zijn. En anders gewoon je log even teruglezen! bladwijzer maken op deze pagina. ;)

Ben ook benieuwd naar je pics. Kijk het aan. Besluit het dan pas. Misschien bulk je nog even door en misschien niet. Laat het gewoon ervan afhangen wat je dan het beste lijkt en het beste aanvoelt. Je doet het goed!

af en toe een minicut zou ik niet doen, je hebt altijd even nodig om e.e.a. op elkaar af te stemmen. Ik zou eerder voor langere periodes gaan.
De bulk positief afsluiten klinkt dan eerder handig: weet je dan wanneer je tevreden bent.
Ik had een vetpercentage wat me ineens begon te storen, ik heb dat een maand aangezien en toen besloten te cutten. Eerst alles netjes voorbereid en toen aan de slag gegaan. Zonder enig idee hoelang ik erover ging doen.

Echt heerlijk, dat traint een stuk meer ontspannen..
Je mailtje komt inderdaad morgen. Ik ga morgen eens goed zitten om alle logjes aandachtig bij te lezen en berichtjes beantwoorden etc. :)
En zie update in mijn logje ;).

Dankjewel Miss H, altijd goed om feedback van je te krijgen of je vind dat ik op het goede pad zit! Je bent nog altijd een voorbeeld voor me :).

Thanks Milly, goed om te horen, ik heb gisteren genoten!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

BP
10 x 20
5 x 25
5 x 30
5 x 32.5
5 x 35
3 x 37.5
1 x 40 Gelukkig, de 40 zit er toch nog in.. ;)

Incline db press
10 x 8
10 x 9
10 x 10
7 x 12 PR
Zo'n 2 maanden geleden redde ik maar amper 8 x 10, ben dus duidelijk vooruit gegaan op dit punt. Nice!

T-bar row machine
10 x 17.5
10 x 20 VPR
8 x 22.5 PR
6 x 22.5

Close grip reverse pulldown
10 x 34.3
10 x 36.6
10 x 39
10 x 41.3

Arnold press
10 x 7
10 x 8
7 x 8
10 x 7

Lever tricep dips
10 x 25
10 x 25
10 x 27.5
10 x 27.5 VPR

Db curls
4 x 10 x 8

Upright rows met plate
10 x 15
10 x 15
10 x 15
14 x 15 VPR

Wekelijkse update
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg (2400 kcal)
Week 3 65.5 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 4 66 + 0.5 kg (2400 kcal)
Week 5 67 + 1 kg (2400 kcal)
Week 6 66.5 -0.5 kg (2300 kcal)
Week 7 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 8 66.5 (2300 kcal) gelijk gebleven
Week 9 66.5 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 10 67 (2400) kcal + 0.5 kg
Week 11 67 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 12 67,5 (2400 kcal) + 0.5
Week 13 66 -1.5 kg (2400 kcal) begonnen met medicatie
Week 14 66 (2400 kcal) gelijk gebleven
Week 15 66/66.5 (2500 kcal) gelijk gebleven/0.5 erbij
Week 16 65 (2500 kcal) - 1 kg
Week 17 66.5 (2600 kcal) + 1.5 kg
Week 18 66.5 (2600 kcal) gelijk gebleven
Week 19 66.5 (2600 kcal) gelijk gebleven

Week 20 67.5 (2650 kcal) + 1 kg
Yesterday was a good day! Er volledig op los gecheat. Ik kan voorlopig weer vooruit..
Die kg die er nu bij is, is wat mij betreft dan ook niet betrouwbaar. Zal wel ook hoop vocht zijn. Centimeters zijn gelijk gebleven over de afgelopen maand. Toch merk ik op dat er duidelijk ontwikkeling is. Ik begin te groeien. En dat wil ik vooral doorzetten, dus ik blijf deze week op 2650. Mocht ik naar mijn zin weer achterblijven op gewicht, dan gooi ik er weer bij. Wil gewoon lekker blijven eten en groeien, wil (en ga!) me niet meer laten tegenhouden door die belachelijke angst "ineens" weer obi te zijn. Rationeel weet ik heus wel dat dit niet meer zomaar gebeurt. Ik heb inmiddels wel bewezen dat ik weet hoe je de controle over eigen lijf kunt houden. Ik ben helemaal klaar met mezelf en dat gejank rondom die angst aan te komen en dat gedoe over voeding en cheat. Dus ik heb besloten dat ik daar he-le-maal klaar mee ben :).
Zo, dat lucht op :D.

wauw super goede training:eek:
je bench gaat ook goed vooruit!
respect voor jou hoe je de discipline hebt om jezelf volledig op te pakken na een cheat ;)
vind echt knap, hoop dat ik dat zelf uiteindelijk ook kan.. maar momenteel voel ik aan mijn
gevoelens/emoties dat dat in mijn geval nog niet werkt :)

het oppakken na zo een dag vind ik vooral lastig, omdat ik dan het idee heb dat ik alles verprutst heb met een cheat :( als je hier enkel wat tips in heb, zou ik deze mee kunnen nemen voor in de toekomst.. maar momenteel volg ik even mijn daily voedingsschema omdat er een routine inzit waar ik me aan houd.. ben nog erg zoekende in hoe ik met ''cheats'' moet omgaan.

Ik vind het ook knap dat je je angst kan omarmen!
Ook hierin zie ik jou als een groot voorbeeld, herkenbare dingen voor mij! :)

Die bench is echt super! zo zie je maar. de volhouder wint en dat blijkt met alles te gelden he! Ik snap het.. liever een training achter elkaar dan skippen. Zal ik volgende week ook moeten doen. ;) of een keer in de middag trainen... *twijfel* Je hebt niets om je onzeker over te zijn. En anders gewoon je log even teruglezen! bladwijzer maken op deze pagina. ;) Ben ook benieuwd naar je pics. Kijk het aan. Besluit het dan pas. Misschien bulk je nog even door en misschien niet. Laat het gewoon ervan afhangen wat je dan het beste lijkt en het beste aanvoelt. Je doet het goed!
Het is alleen soms een kwestie van geduld.. Heel veel geduld.. En daar ben ik niet altijd even goed in :o. Ben wel erg blij dat die 40 bench er blijkbaar nog in zit. De afgelopen twee weken kwam ik er om de één of andere reden niet meer bij in de buurt.. Een PR zal wellicht nog een tijdje op zich laten wachten, maar dat komt nog wel [/FONT]J.
En precies, wat mij betreft zijn er altijd maar twee excuses om eventueel een training te skippen. Dat is wanneer ik koorts heb, of wanneer ik een zodanige blessure heb dat ik écht niet kan trainen omdat dit het herstel in de weg zou zitten.. Gelukkig doe ik nu UB/LB, alleen zaterdag DL na vrijdag UB gedaan te hebben zal wellicht even tegenvallen.. En wilde nog wel voor een PR op DL gaan.. We zullen zien!
Ik denk dat ik inderdaad geen harde datum ga plannen wat betreft het begin van de cut.. Weet wel zeker dat ik voor de zomer sowieso wil cutten, maar ik wil het begin daarvan laten afhangen van hoe tevreden ik over mijn bulk ben. Een harde grens is voor mij bijvoorbeeld 70 kg. Meer dan dat zou voor mij even te veel van het goede zijn. Wil wel realistisch blijven en die moed die ik inmiddels heb gekweekt niet forceren ;).
[/FONT]
af en toe een minicut zou ik niet doen, je hebt altijd even nodig om e.e.a. op elkaar af te stemmen. Ik zou eerder voor langere periodes gaan. De bulk positief afsluiten klinkt dan eerder handig: weet je dan wanneer je tevreden bent. Ik had een vetpercentage wat me ineens begon te storen, ik heb dat een maand aangezien en toen besloten te cutten. Eerst alles netjes voorbereid en toen aan de slag gegaan. Zonder enig idee hoelang ik erover ging doen.
Bedankt voor je input, Nicky! Heb er over nagedacht en het één en ander tegen elkaar afgewogen. Denk dat langere periodes van bulken/cutten wellicht het effectiefste is. Zeker met het oog op hormoonhuishouding en dergelijke, en de tijd die mijn lichaam nodig heeft om aan te passen aan nieuwe omstandigheden. Ik wil geen harde datum voor het begin van een cut stellen. Wil wel zo lang mogelijk doorbulken en voor de zomer in ieder geval de cut. Het juiste moment hangt voor mij af voor hoe soepel de bulk verloopt. Wil niet direct te veel hooi op mijn vork nemen, dus heb 70 kg wel even als bovengrens genomen. Voor mijn gemoedsrust.. Het gaat nu vrij goed, laat ik het niet forceren [/FONT]J.
Wil tegen die tijd nog wel even goed uitpluizen hoe ik de cut wil gaan aanpakken. Je bent nergens zonder een goed strijdplan! Maar daar weet jij alles van, want jij gaat in de cut als een malle ;).
[/FONT]
wauw super goede training:eek: je bench gaat ook goed vooruit! respect voor jou hoe je de discipline hebt om jezelf volledig op te pakken na een cheat ;) vind echt knap, hoop dat ik dat zelf uiteindelijk ook kan.. maar momenteel voel ik aan mijn gevoelens/emoties dat dat in mijn geval nog niet werkt :) het oppakken na zo een dag vind ik vooral lastig, omdat ik dan het idee heb dat ik alles verprutst heb met een cheat :( als je hier enkel wat tips in heb, zou ik deze mee kunnen nemen voor in de toekomst.. maar momenteel volg ik even mijn daily voedingsschema omdat er een routine inzit waar ik me aan houd.. ben nog erg zoekende in hoe ik met ''cheats'' moet omgaan. Ik vind het ook knap dat je je angst kan omarmen! Ook hierin zie ik jou als een groot voorbeeld, herkenbare dingen voor mij! :)
Wat een fijne reactie, thanks! :D
Bench hangt al best lang stil.. 2 x 40 is tot nu toe de max die ik heb kunnen halen. Heb me er bij neergelegd dat het nog een poosje kan duren voor ik door dat plateau heen ben.. Maar het gaat me sowieso lukken ;).
Bedankt voor het mooie compliment! Mezelf herpakken na een cheat is nooit het probleem geweest. Sterker nog: het lukt mij juist beter om me geheel op mijn plannen te focussen. Mijn behoefte aan een cheat is sowieso niet vaker dan eens per maand.. Dus na een cheat kan ik er zeg maar weer tegenaan.
Emotioneel gezien vrees ik dat ik absoluut geen voorbeeld ben.. Zoals je wellicht in mijn openingspost hebt gelezen zorgt het verleden er nog steeds voor dat ik moeite heb met cheaten/niet weten wat ik precies binnenkrijg aan voeding. Zwart-wit bekeken houd ik me juist té goed aan de voeding die ik gepland heb. Ik plan altijd een week vooruit in de app van Fatsecret. Ik zorg er dan eerst voor dat ik mijn target wat eiwitten en vet betreft haal, de rest vul ik op met koolhydraten. IIFYM dus, maar dan wel met voeding waarvan ik vind dat het gezond is. Als je wilt kun je jezelf daar ook aanmelden zodat je mijn voedingslogboek kunt bekijken, mocht je interesse hebben: Sannefm is daar mijn gebruikersnaam.
Zolang het nog niet goed voor je voelt om een stap te nemen wat betreft cheaten, zou ik het zeker niet doen. Geef het de tijd, maar geef niet op. Probeer regelmatig bij jezelf na te gaan waar je knelpunten liggen en zet je in om daar een oplossing voor te zoeken, of een manier om er mee om te gaan. Rationeel gezien weet je wellicht precies hoe de vork in de steel zit. Maar ja, dat gevoel dan weer..

[/FONT][/FONT]

Het is alleen soms een kwestie van geduld.. Heel veel geduld.. En daar ben ik niet altijd even goed in :o. Ben wel erg blij dat die 40 bench er blijkbaar nog in zit. De afgelopen twee weken kwam ik er om de één of andere reden niet meer bij in de buurt.. Een PR zal wellicht nog een tijdje op zich laten wachten, maar dat komt nog wel [/FONT]J.
En precies, wat mij betreft zijn er altijd maar twee excuses om eventueel een training te skippen. Dat is wanneer ik koorts heb, of wanneer ik een zodanige blessure heb dat ik écht niet kan trainen omdat dit het herstel in de weg zou zitten.. Gelukkig doe ik nu UB/LB, alleen zaterdag DL na vrijdag UB gedaan te hebben zal wellicht even tegenvallen.. En wilde nog wel voor een PR op DL gaan.. We zullen zien!
Ik denk dat ik inderdaad geen harde datum ga plannen wat betreft het begin van de cut.. Weet wel zeker dat ik voor de zomer sowieso wil cutten, maar ik wil het begin daarvan laten afhangen van hoe tevreden ik over mijn bulk ben. Een harde grens is voor mij bijvoorbeeld 70 kg. Meer dan dat zou voor mij even te veel van het goede zijn. Wil wel realistisch blijven en die moed die ik inmiddels heb gekweekt niet forceren ;).
[/FONT]
Geduld is een schone zaak toch? Maar lastig te leren... :o Ik ben er ook niet goed in. Was al blij met mijn VPR op 35 kg met BP. Maar ik durf gewoon niet hoger omdat ik nooit een spotter heb.. Ik start met BP en ben dan vaak nog alleen in de gym... Die 40 kg zit er echt nog wel. Ik merkte nu nadat ik 2 x geen BP kon doen en het vandaag weer deed dat ik in ene 2 setjes van 5x35 kg deed terwijl ik ervoor net aan 1x2 reps en 1x3 reps haalde. Dus misschien even een keer lichter tussendoor pakken en dan voor die PR gaan? Maar hij kan gewoon niet uitblijven!

Dat heb ik ook met trainen.. geen excuses.. zelfs met blessures train ik eromheen. Weet ik nog van mijn hernia. Mocht bijna niets maar bleef wel braaf 3 x per week gaan. :D
En DL na UB.. misschien valt het wel mee. Ik doe borst/tri, rug/schouders en benen.. soms zo 3 dagen achtereen.. dan denk ik ook dat gaat nooit lukken met (in mijn geval) SLDL. Maar toch lukt het dan vaak wel gek genoeg. Dus gewoon ervoor gaan!

dat klinkt goed. Doorzetten met bulken om in de zomer voor beach proof te gaan! Maar ik snap je soort van "magische"grens wel. Ik denk dat je het prima gaat doen zo. Je komt er wel uit. En groeien doe je in spiermassa dus dat gaat goedkomen van de zomer! Ben ook benieuwd hoe je er dan bij zal staan! Vast heel goed! Lekker zo doorgaan Topper!

mooi plan Sanne!!

Geduld is een schone zaak toch? Maar lastig te leren... :o Ik ben er ook niet goed in. Was al blij met mijn VPR op 35 kg met BP. Maar ik durf gewoon niet hoger omdat ik nooit een spotter heb.. Ik start met BP en ben dan vaak nog alleen in de gym... Die 40 kg zit er echt nog wel. Ik merkte nu nadat ik 2 x geen BP kon doen en het vandaag weer deed dat ik in ene 2 setjes van 5x35 kg deed terwijl ik ervoor net aan 1x2 reps en 1x3 reps haalde. Dus misschien even een keer lichter tussendoor pakken en dan voor die PR gaan? Maar hij kan gewoon niet uitblijven!

Dat heb ik ook met trainen.. geen excuses.. zelfs met blessures train ik eromheen. Weet ik nog van mijn hernia. Mocht bijna niets maar bleef wel braaf 3 x per week gaan. :D
En DL na UB.. misschien valt het wel mee. Ik doe borst/tri, rug/schouders en benen.. soms zo 3 dagen achtereen.. dan denk ik ook dat gaat nooit lukken met (in mijn geval) SLDL. Maar toch lukt het dan vaak wel gek genoeg. Dus gewoon ervoor gaan!

dat klinkt goed. Doorzetten met bulken om in de zomer voor beach proof te gaan! Maar ik snap je soort van "magische"grens wel. Ik denk dat je het prima gaat doen zo. Je komt er wel uit. En groeien doe je in spiermassa dus dat gaat goedkomen van de zomer! Ben ook benieuwd hoe je er dan bij zal staan! Vast heel goed! Lekker zo doorgaan Topper!
Inderdaad, geduld is een schone.. Maar zeer frustrerende zaak.
Maar het wordt wel een stuk lastiger voor je om een PR te halen zonder spotter.. Misschien anders toch maar eens iemand in de gym aanschieten om een setje te spotten? Al is het maar voor alleen het laatste setje? Er is dan vast wel iemand die dat voor je wilt doen! Of je maakt er een grapje van.. "Jij ziet er zo sterk en veerkrachtig uit, je wilt me vast wel een eer bewijzen door te spotten" :D.

Wat je omschrijft herken ik inderdaad ook heel erg, het moet wel heel raar lopen wil ik echt niet gaan trainen. Soms werkt het me uiteindelijk toch tegen, omdat ik dan eigenlijk beter rust had kunnen nemen om het herstel zijn werk te laten doen.. Maar goed, dat is nog een stukje koppigheid waarvan ik niet weet of ik bereid ben dat ooit op te geven :o.

Nogmaals bedankt voor je input, het helpt altijd wanneer iemand er eens een ander licht over laat schijnen! :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB

Walking lunges
4 x 24 x 14
In plaats van 12 kg. Terug op mijn "oude" niveau. Lekker doorbijten de laatste reps :).

Leg press 90o
15 x 60
15 x 70
15 x 80
15 x 90 PR Heerlijk vanuit mijn tenen!
En hierna waren mijn knieen er wel weer klaar mee. Twee "grote" oefeningen voor quads is in een training denk ik echt het maximaal haalbare.

Cable glute kickbacks
15 x 12.5
15 x 15
15 x 17.5 VPR
Gevoelige, ietwat pijnlijke onderrug bij het uitvoeren van de oefening.. Deed hem wel bij een ander soort cable station dan normaal. Even in de gaten houden of dit de volgende keer ook zo is.

Cable lateral leg raises
10 x 4.5
10 x 6.8
10 x 6.8 VPR

Standing calf raises
15 x 55
14 x 55
13 x 55
Hier begon ik schaamteloos met gapen...

Seated leg curl
15 x 40
15 x 40
15 x 45 VPR
... En tijdens deze oefening gaapte ik geloof ik aan een stuk door :o.

Moe maar voldaan!

Geduld is een schone zaak ja... Maar we leren het ooit wel. :rolleyes:
en koppigheid om door te gaan.. ach ja.. we willen nu eenmaal naar ons doel he! ;)

Iemand vragen om te spotten als er niemand is gaat lastig... :o Daarbij rekening houdend als ik aan mijn laatste set bezig ben dat de gemiddelde leeftijd tegen de 70 loopt en hooguit op een fiets of loopband staat... tja.. die zie ik nog niet spotten.. ze weten niet eens wat het is. ;)
Maar wie weet komt er nog wel een keer een jonger iemand binnen wandelen op de tijden dat ik train.
Voordeel van mijn tijden trainen is dat het kracht honk lekker rustig is.. maar ja.. dan ook wel heel rustig. :rolleyes:

Mooie training! Je bent er nu wel achter dat 2 quads oefeningen gaan. Dat is ook alweer een stapje verder he!
Ga je de 1/3 squat in se smith nog proberen op de volgende LB dag?

Terug
Naar boven