MuscleMeat

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: dat dergelijke onzin nog altijd de ronde doet. en van squatten krijg je dikkere armen ook zeker.
Ben er daarentegen wel zeker van dat compounds de basis van je schema moet zijn. Je pakt daar toch meerdere spiergroepen tegelijk mee, naast het feit dat ik denk dat het gewoon zorgt voor een goed fundament waar je op verder bouwt.

Ja heb hetzelfde hoor.. moet altijd wennen aan nieuwe of andere ideeen over training.. maar ook voeding.. Mn coach is echt wel een beest.. hij zei zelf dat hij ook altijd zwaar trainde, maar door zijn coach destijds hoger in de reps is gaan zitten en veel meer groeide. Ik merk zel dat ik veel meer en langer spierpijn heb. Iedereen doet het op zijn eigen manier en niet 1 manier is de beste. Inderdaad ff de tijd geven en als het niets is dan weer wat anders prpberen :) Btw de giantset ging als volgt: 10 reps schouderbreedte squat, 10 reps sumo stance en 10 reps mega smal.. dat achter elkaar zonder pauze met 30 kg en 4 sets.. doodgaan!!
Denk dat wanneer ik een beest als coach had ik me wel zekerder zou voelen over mijn aanpak. Er staat dan toch iemand achter je, die je in de gaten houdt en kan bijsturen. Daarnaast heb je dan iemand die objectief kan oordelen over de progressie die je maakt, ook niet geheel onbelangrijk!

Damn, die giantset, zuurstofmasker, rolstoelen, defibrillatie en ga zo door :p.

Het duurt inderdaad een tijdje voordat je je lichaam leert kennen. Maar het is wel de moeite waard: minder blessures betekent meer kunnen knallen! ;)
Mijn man heeft ook eens aangeboden een filmpje te maken.. Lijkt me wel erg raar jezelf terug te zien. Maar denk wel dat het uiteindelijk eens goed zal zijn, iemand kan je wel vertellen waar je op moet letten, maar als je het zelf ziet begrijp je denk ik beter wat je moet veranderen!
Enne.. Het is inderdaad wel even een omschakeling van gedachten.. Ik voel nu ook dat voldoende voeding mijn lijf en prestaties echt goed doet. Heb inmiddels ook al eens meegemaakt dat ik te hard aankwam waarbij ik inderdaad door terug te schakelen weer netjes in een beter ritme kwam. Dus het vertrouwen groeit!
Ben benieuwd waar mijn cheats uit gaan bestaan zaterdag! Sowieso Starbucks.. Kom maar op met die latte en chocolate cookie! :drool:
Nou dacht ik toch echt dat ik gisteren wat getypt had... :o ben ik nu zo afwezig?? hahahhaah
Nou ja... dan nu nog even. :)

het kost gewoon tijd eer je je lijf echt leert kennen. En inderdaad dan is het ook echt wel de moeite waard die tijd erin te steken om blessures te voorkomen en door te knallen!

Jezelf zien helpt inderdaad. Dus laat je man het gewoon een keer doen. Of stel je telefoon verscholen op. ;)

Je weet goed wat je aan het doen bent. Je ziet wat je lijf doet en hoe het reageert en ook hoe jij in kan grijpen. Je leert veel en dat geeft vertrouwen! dus hou dat goed vast! Soms kan er ook wel een dipje zijn he.. maar ook dan kom je er wel uit. Je weet wat je doet!

hahahaha.. nou je kan er al naar uit gaan kijken he die cheat! Dat moet lukken en lekker van genieten hoor!

Mooie training en heel sterk!
Je doet het goed met je eten. Maar als je twijfelt.. waarom dan niet een weekej op 2350 gaan zitten? ;) kan prima toch!

enne.. niet zo onzeker zijn. Als ik om me heen kijk in de gym zijn er heel veel zelfverzekerde gasten. Ook 2 vrouwen. iedereen is breder dan ik. Ik ben het ieletje. Maar je kan ook zo denken van ja.. ik sta er mooi wel en ik pak mooi wel die gewichten! Ik snap je gevoel heel goed. Want in mij zit dat gevoel ook.. zeker nu het wat minder gaat met alles en vooral mijn gewicht. Ik ben 4 kilo verloren door mijn hernia... en dat is heel erg zichtbaar.. helaas. maar het maakt mij er niet minder om toch? ;)
Kortom.. je gevoel is begrijpbaar. maar zet door! Jij gaat er zeker komen. En ik zie liever iemand zonder air met iets minder massa dan iemand met air! :)

Wauw, mooi gezegd, Marina!:)
Je hebt gelijk!
We doen het wel allemaal mooi even, terwijl de gemiddelde mens zijn dromen aan zich voorbij laten gaan door elke dag te luieren op de bank met een zak chips.

We mogen idd trots zijn dat we het toch maar weer iedere keer doen en knallen in de gym:D :wl::cheer:!

---------- Toegevoegd om 17:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:14 ----------

Dat is mooi klote voor je, dat kraakbeen komt inderdaad niet meer terug. Vonden ze daar maar eens wat op he! Je bent ook nog veel te jong voor zo'n operatie, gezien de leeftijdsduur van zo'n kunstknie. Train je eigenlijk onder begeleiding van een fysiotherapeut?

Mijn knieklachten zijn voornamelijk vaag... Het begon twee jaar geleden, plotseling ging mijn linkerknie af en toe 'op slot' en ik kreeg daarbij wat last aan de binnenkant iets boven mijn knie. Ging niet over, op MRI niets zichtbaar dus 'kijk'operatie. Waar bleek dat alles er keurig uitzag, maar dat er wel (bloedend) littekenweefsel van een letsel buiten het gewricht, tussen het gewricht ging zitten. Kapsel is schoon gemaakt, weefsel weggehapt. Het gewricht functioneert sindsdien weer goed. Maar het herstel ging heel langzaam, ik trainde obv een fysiotherapeut maar telkens als ik moest fietsen ging het weer mis. Het 'normale' herstelprogramma werkte bij mij niet.
Ik heb ook veel klachten door de operatie gekregen, vooral buigbeperking (nog steeds iets). De pijnplek aan de binnenkant is gebleven en vooral fietsen levert pijn op dus daar ben ik na afgelopen zomer helemaal mee gestopt. Strekken kan weer pijn geven, onderbeen naar buiten draaien ook, maar ook te ver buigen. Waarschijnlijk heb ik al twee jaar letsel aan mediale collaterale band, maar dat hoort veel sneller over te gaan! Dus tja...zeg het maar.

jeetje, wat rot voor je:(
hoop dat je toch nog wat positieve voldoening uit je training kan halen
ondanks en je knie. Hopen dat het gauw goed komt!

Nou dacht ik toch echt dat ik gisteren wat getypt had... :o ben ik nu zo afwezig?? hahahhaah
Nou ja... dan nu nog even. :)

het kost gewoon tijd eer je je lijf echt leert kennen. En inderdaad dan is het ook echt wel de moeite waard die tijd erin te steken om blessures te voorkomen en door te knallen!

Jezelf zien helpt inderdaad. Dus laat je man het gewoon een keer doen. Of stel je telefoon verscholen op. ;)

Je weet goed wat je aan het doen bent. Je ziet wat je lijf doet en hoe het reageert en ook hoe jij in kan grijpen. Je leert veel en dat geeft vertrouwen! dus hou dat goed vast! Soms kan er ook wel een dipje zijn he.. maar ook dan kom je er wel uit. Je weet wat je doet!

hahahaha.. nou je kan er al naar uit gaan kijken he die cheat! Dat moet lukken en lekker van genieten hoor!
Beter laat dan nooit, toch? ;)

Zie de training die ik net had.. Ziet er toch echt naar uit dat ik flink creatief moet worden wat oefeningen voor quads betreft.. :(.
Maar ik ga die uitdaging aan!

En die dipjes zullen inderdaad wel af en toe de kop op blijven steken. Ik probeer er vooral niet in te blijven hangen. Inmiddels besef ik dat een volgende training juist dubbel zo knallend kan zijn, ondanks dat de vorige training bout ging!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB

Het ziet er naar uit dat ik toch meer aanpassingen moet maken wat betreft LB dan ik dacht.. Twee keer per week LB vinden mijn knieen gewoon echt niet fijn. 3 oefeningen per LB-dag voor quads zit er niet in. Dat kan ik alvast uit mijn hoofd zetten. Nu zit ik te twijfelen een gulden middenweg te vinden. Wellicht voeg ik bijvoorbeeld een extra set aan leg press of lunges toe. Wilde toch echt bulgarian split squats proberen, maar blij dat ik naar mijn lichaam heb geluisterd. Mijn knieen zijn nu weer erg gevoelig. Had ik toch besloten die split squats te doen.. Dan ben ik ervan overtuigd weer in hetzelfde schuitje als vorige week te zitten.
Suggesties, tips en advies zijn altijd welkom!!

Walking lunges
24 x 12
24 x 12
24 x 12
30 x 12 VPR

Leg press 90o
9 x 80
15 x 60
15 x 60
15 x 70
15 x 80
Hmm, denk dat die eerste set toch echt wat hoger was dan 80 :o

Cable glute kickbacks
15 x 13.6
15 x 14
15 x 14 VPR

Cable lateral leg raises
10 x 4.5
10 x 4.5
10 x 6.8 PR

Standing calf raises
15 x 60
11 x 60
10 x 55

Seated leg curls
15 x 40
15 x 40
17 x 40

Ach ja.. zoveel tijd en nog laat zijn he. .;) pfffff...

Dipjes zijn er altijd wel een keer. Maar super dat je je niet uit het veld laat slaan. Het is inderdaad belangrijk er niet in te blijven hangen en een volgende keer kan je gewoon weer knallen. Nu zien of dat ook bij mij blijft hangen. :rolleyes: ;)

Das wel balen met je knieen.. :(
Goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd.
Mogelijk zou je nog lunges in de smith kunnen proberen.
Dan kan je wel zwaar gaan en mogelijk gaat dat wel met je knieen omdat walking lunges ook gaan.

Verder ziet het eruit als een lekkere training! :thumb:

Ach ja.. zoveel tijd en nog laat zijn he. .;) pfffff... Dipjes zijn er altijd wel een keer. Maar super dat je je niet uit het veld laat slaan. Het is inderdaad belangrijk er niet in te blijven hangen en een volgende keer kan je gewoon weer knallen. Nu zien of dat ook bij mij blijft hangen. :rolleyes: ;) Das wel balen met je knieen.. :( Goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd. Mogelijk zou je nog lunges in de smith kunnen proberen. Dan kan je wel zwaar gaan en mogelijk gaat dat wel met je knieen omdat walking lunges ook gaan. Verder ziet het eruit als een lekkere training! :thumb:
Weer dat verhaal over gevoel en verstand hè.. ;).
Eerste gedachte was wederom dat het een fluttraining was omdat ik geen split squats meer kon uitvoeren. Maar ik besef inmiddels dat het gewoon een kwestie is van uitzoeken op welke alternatieve wijze ik mijn quads kan trainen. De zoektocht zet zich voort! :)

Jahoor absoluut! Lief van je. :) Ik ben allang blij dat ik vrijwel alles weer kan hoor.
Fijn om te lezen!! ^^

+ 1 :)

lastig met je LB...
als deadliften en squatten een probleem oplevert.

Leveren alle vormen van squatten een probleem op: backsquat, high bar, low bar, front squat, goblet squat etc??

Heel irritant als je last heb van je knieën. Heb je al diverse standen geprobeerd? Wijder staan, smaller staan, tenen meer naar buiten of rechter naar voren?

Heb wel eens gelezen dat niet iedereen groeit of squats, in ieder geval dat je niet mega diep hoeft. Ik zag net een filmpje van iemand die doet soort van ¾ squats in de smith en staat iets meer naar voren, zodat ze alleen haar quads pakt. Dat al eens geprobeerd?

lastig met je LB... als deadliften en squatten een probleem oplevert. Leveren alle vormen van squatten een probleem op: backsquat, high bar, low bar, front squat, goblet squat etc??
Gelukkig (vooralsnog) geen enkele klacht bij deadliften! Dat gaat gelukkig prima.
Heb nog niet alle vormen geprobeerd.. Wel in de smith, goblet, bulgarian split en sumo. Ook een tijdje met verschillende voetenstanden geprobeerd. Het lastige is dat wanneer ik een variant heb geprobeerd en ik daar pijnklachten van krijg, ik zo weer een aantal weken verder ben tot mijn knieën weer zodanig hersteld zijn dat ik een nieuwe variant kan proberen..
Er zijn dus nog wel opties, maar het kost veel tijd om die allemaal af te gaan.. :(

Heel irritant als je last heb van je knieën. Heb je al diverse standen geprobeerd? Wijder staan, smaller staan, tenen meer naar buiten of rechter naar voren? Heb wel eens gelezen dat niet iedereen groeit of squats, in ieder geval dat je niet mega diep hoeft. Ik zag net een filmpje van iemand die doet soort van ¾ squats in de smith en staat iets meer naar voren, zodat ze alleen haar quads pakt. Dat al eens geprobeerd?
Het is inderdaad frustrerend, het kost ook zo veel tijd om uit te zoeken wat ik wel kan doen en wat niet lukt!
Heb inmiddels in de smith geprobeerd, goblet, bulgarian split en sumo. Zoals ik ook bij Nicky omschreef, is het tijdrovend omdat het vaak een aantal weken duurt voordat ik weer een variant kan proberen omdat mijn knieën lang nodig hebben te herstellen.
Heb overigens laatst ook zo’n oefening gedaan waarbij je je onderbenen achter een soort kussen klemt, en dan ga je als het ware zitten. Lastig om uit te leggen.. Anyway, ik was nog lang niet in een hoek van 90o en het was weer bingo.
Driekwart squats heb ik nog niet geprobeerd! Heb je toevallig nog de link van dat filmpje? Vind het een erg goed idee!

Je bedoelt leg extension? Die is echt heel slecht voor je knieën, daar heb ik ook een tijd last van gehad! Dus die zou ik er lekker uit laten als ik jou was.

[Link niet meer beschikbaar]
Vanaf 11:53! Is op het moment een favoriete bodybuildster van mij, ze is trouwens pas 23 geloof ik... damn :P

Je bedoelt leg extension? Die is echt heel slecht voor je knieën, daar heb ik ook een tijd last van gehad! Dus die zou ik er lekker uit laten als ik jou was. http://www.youtube.com/watch?v=tRF3FJoq30E Vanaf 11:53! Is op het moment een favoriete bodybuildster van mij, ze is trouwens pas 23 geloof ik... damn :P
Leg extensions heb ik nooit gekund, dus die bedoel ik niet.. Zelfs zonder gewicht lukt het niet zonder pijn :o. Ik bedoel echt een soort squatten met je lichaamsgewicht terwijl je je scheenbenen achter/onder een kleine kussen klemt..
Bedankt voor het linkje, helemaal top!! Ik ga gelijk kijken :D.

ik vind dat filmpje eerlijk gezegd een beetje scary...
en ja, die meid ook
:o

Why scary? Ze is buffer dan 99% van de mannen in jou log, dat zegt nogal wat :P Ik heb er respect voor, wil er zelf niet zo uit zien maar mirin schouders en benen. ^^

Die 3/4 squat is in ieder geval het proberen wel waard lijkt me toch?

Ik heb in het begin ook in de smith gesquat. Omdat ik de bar niet bij mijn nek kon leggen. Ik stond dan ook iets verder met mijn benen naar voren en leunde meer tegen de bar met mijn schouders (klinkt misschien heel vaag). En dan je rug recht houden en squatten tot net boven parallel. Voelde dat wel altijd goed in mijn quads.

Why scary? Ze is buffer dan 99% van de mannen in jou log, dat zegt nogal wat :P Ik heb er respect voor, wil er zelf niet zo uit zien maar mirin schouders en benen. ^^
nja, meer dat het alle vooroordelen van Naïeve Nicky t.a.v. "hulpmiddeltjes" verbeeld. Die stem :eek:

ik vind dat filmpje eerlijk gezegd een beetje scary...
en ja, die meid ook
:o
Misschien komt het ook wel een beetje door de taal.. ;)

Vind het een duidelijk filmpje, super! Als mijn knieen zijn hersteld ga ik het zeker proberen, het ziet er goed uit!
Enne.. Die schouders en benen inderdaad :eek:
Nogmaals thanks voor de tip!! ^^

Die 3/4 squat is in ieder geval het proberen wel waard lijkt me toch?

Ik heb in het begin ook in de smith gesquat. Omdat ik de bar niet bij mijn nek kon leggen. Ik stond dan ook iets verder met mijn benen naar voren en leunde meer tegen de bar met mijn schouders (klinkt misschien heel vaag). En dan je rug recht houden en squatten tot net boven parallel. Voelde dat wel altijd goed in mijn quads.
Ga hem absoluut proberen als mijn knieen hersteld zijn!
Ik snap wat je bedoelt inderdaad! Heb inmiddels al veel variaties geprobeerd, maar helaas nog geen variatie van de squat gevonden die ik pijnloos kan doen. Maar die variatie die Strongwoman oppert lijkt me absoluut een mogelijkheid, omdat ik nog niet heb geprobeerd minder diep dan parallel te squatten!

nja, meer dat het alle vooroordelen van Naïeve Nicky t.a.v. "hulpmiddeltjes" verbeeld. Die stem :eek:
Welke hulpmiddeltjes? ;) :rolleyes:

Wat voor isolatie oefening kun je nog meer doen voor je quadriceps i.p.v de leg extensions?
Geen isolatie oefening voor quads, maar naar mening mening onmisbaar omdat het naast quads ook glutes goed pakt: lunges!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

Zalig getraind. Moest high rep inderdaad de tijd geven. Heb nog nooit zo'n pomp als vandaag ervaren! Heb het gevoel helemaal strak te staan.
Het lukt me nu om het gewicht van de oefening los te laten. Ik train doordeweeks met licht gewicht maar veel reps, en inmiddels voel ik dat bij sommige oefeningen beter aankomen dan bij zware gewichten en minder reps..

Lat pulldown
15 x 25
15 x 25
15 x 27.3 VPR
15 x 27.3

BP
15 x 20
15 x 22.5
11 x 22.5
15 x 20
Blijf het bizar vinden.. Dat ik met hoge reps zo enorm licht moet pakken :o

Db row
15 x 8
15 x 9 VPR
15 x 9
15 x 10 VPR
Dubbele VPR :cheer:

Db shoulder press
15 x 7
15 x 8
15 x 8
9 x 8

Cable tricep pushdown
4 x 15 x 11.3

EZ-bar curls
4 x 15 x 13

Front + side raises 1 set = 1 side raise + 1 front raise
4 x 10 x 3

Training van vandaag: LB

DL
5 x 55
5 x 55
5 x 60
5 x 60
5 x 65
Vorm voelt nu goed. Volgende week wellicht proberen een PR te zetten.

Bb hip thrust
4 x 10 x 50

Leg press 45o
10 x 60
10 x 60
10 x 65
10 x 70
Knieen voelen nog niet helemaal top.. Voorzichtig aan dus.. :)

Cable glute kickback
10 x 12.3
10 x 14.6
10 x 17.3 PR
10 x 17.3

Adductor/abductor superset
10 x 100/90 Wat abductor betreft niet echt een mooie uitvoering..
10 x 100/85
10 x 100/85
10 x /85

Lying leg curl
10 x 15
10 x 17.5
10 x 20
7 x 22.5

Seated calf raises
4 x 10 x 45
Had gisteravond nog flinke spierpijn van de LB training van dinsdag.. Heb nu bambi-beentjes :o

Vanavond het maandelijkse centimeter-meetmoment, benieuwd!
En morgen.. Verrassingsdagje uit, ontzettend benieuwd wat mijn vent allemaal geregeld heeft! Ik doen 09.00 klaar te staan en schijn 's avonds laat thuis te zijn.. En.. Er zijn cheats :D.

Terug
Naar boven