L1sanne
Cool Novice
- Waardering
- 15
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 52kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
.. En als die jonger iemand binnen komt wandelen klamp je die gewoon direct aan het vestje en draag je hem op te spotten, op naar jouw 40 kg bench!Maar wie weet komt er nog wel een keer een jonger iemand binnen wandelen op de tijden dat ik train.
Mooie training! Je bent er nu wel achter dat 2 quads oefeningen gaan. Dat is ook alweer een stapje verder he! Ga je de 1/3 squat in se smith nog proberen op de volgende LB dag?

Wat een ontzettend mooi compliment Lisanne, dankjewel! ^^Mooie legday neergezet! En sowieso echt respect hoe ver jij bent gekomen (heb even weer naar de beginpost gekeken), daar mag je echt 24/7 respect voor krijgen.
Nou dan moet die jonger iemand wel vroeg zijn bed uit.. helaas gebeurt dat niet zoveel bij onze gym... En als die jonger iemand binnen komt wandelen klamp je die gewoon direct aan het vestje en draag je hem op te spotten, op naar jouw 40 kg bench!
Dankjewel! Knieën waren gister na afloop wel gevoelig, vandaag ook nog een beetje. Blijft dus aftasten, maar wil het bij max 2 oefening voor quads per LB-dag houden.. Die 1/3 squat zit zeker in de planning! Wil dat wel pas proberen als er iemand bij is die goed kan kijken of ik niet te diep ga.. Ik heb namelijk wat squatten betreft de neiging dieper te gaan dan ik denk te gaan. Als ik bijvoorbeeld parallel dacht te squatten, ging ik alsnog flink beneden parallel.. Ben benieuwd of 1/3 squat gaat lukken! Wellicht ga ik hem op een hoog tempo en hoge reprange uitvoeren, ik hoop dan die "burn" in mijn quads te krijgen..

dan die 40 kg!
.Iemand vragen om te spotten als er niemand is gaat lastig...Daarbij rekening houdend als ik aan mijn laatste set bezig ben dat de gemiddelde leeftijd tegen de 70 loopt en hooguit op een fiets of loopband staat... tja.. die zie ik nog niet spotten.. ze weten niet eens wat het is.
![]()
Zij zijn mijn voorbeeld als het gaat om fit blijven op leeftijd.2x per week high rep begint te bevallen!
.. Al heb ik nog altijd het meest zin in het weekend om lekker low rep te gaan.
Wow, dat zijn pas stoere opa's/oma's! Lijkt me vermakelijk om te zien, petje af!Ha, bij ons zijn ook vaak een paar 70-plussers maar die weten wel degelijk wat trainen is. Deadlifts van 70 kilo hoor!Zij zijn mijn voorbeeld als het gaat om fit blijven op leeftijd.
Leuk toch die afwisseling! Blijft het ook uitdagend.
Dankjewel Marina, nu op naar het week, low volumeFijn dat high rep je nu begint te bevallen! Ziet er ook goed uit!
stevige training om de week af te sluiten!![]()
.
Wow, dat zijn pas stoere opa's/oma's! Lijkt me vermakelijk om te zien, petje af!
En de afwisseling is inderdaad erg fijn, je voelt toch elke keer dat je op een andere manier je spieren prikkelt. Ben vooral benieuwd wat voor resultaat het me gaat opleveren!
Dankjewel Marina, nu op naar het week, low volume.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jaarlijkse progressie pic
Januari 2014
![]()
Januari 2015
![]()
Niet geheel tevreden. Ik denk dat het gebrek aan lef voldoende te eten uiteindelijk er voor heeft gezorgd dat ik minder progressie heb gemaakt dan ik eigenlijk had willen hebben. Rome is ook niet in één dag gebouwd, dat snap ik ook wel, maar heb een beetje gemixte gevoelens bij het zien van deze foto's..
Des te meer motivatie om de januari pic van 2015 tegenover die van januari 2016 meer progressie te laten zien!![]()
Dat is het, je gaat er zo lekker vol van zitten!pffieuw 15 reppers, verschrikkelijk maar wel lekker kapot gaan.. dat dan weer wel.
Nice biceps meis en mooie taille!!
.Dankje opasanne wel goede vooruitgang alles is mooi ronder geworden biceps en schouders goed hoor
opa
.Dankjewel Nicky.
BP
10 x 20
5 x 30
5 x 35
3 x 37.5
3 x 37.5
1 x 40
1 x 40
Werkelijk.. Zit nu verdomme al ruim een half jaar vast op die klote bench. Tips om dit plateau te doorbreken zijn meer dan welkom.. Of er vallen binnenkort slachtoffers in de gym omdat ik met dingen ga gooien..

)Thanks Kaluro, voor de uitgebreide uitleg en hulp, hier kan ik wat mee!Als je in een surplus zit en je bench techniek goed is, zou ik eens proberen om gewoon 10kg van je bench af te halen en dan 3x5 lineaire sets te doen, met 2.5kg verhoging per week.
Dus
Week 1: 3x5x27,5
Week 2: 3x5x30
Week 3: 3x5x32.5
Week 4: 3x5x35
Week 5: 3x5x37.5 -VPR-
En dan kan je in week 6 eventueel mocht je het echt graag willen, een ramping set doen om 42.5 te halen.
Dus bijvoorbeeld:
5x20
5x25
3x30
2x35
1x42.5
Of anders lekker omhoog blijven gaan met 3x5.
Als alternatief kan je ook 3x5 ramping doen.
Dan doe je ipv lineaire sets, opbouwende sets.
Dan krijg je:
Week 1: 5x25, 5x27.5, 5x30
Week 2: 5x27.5, 5x30, 5x32.5
Week 3: 5x30, 5x32.5, 5x35
Week 4: 5x32.5 5x35, 5x37.5 -vpr
bijvoorbeeld.. Maakt allemaal niet uit, zolang je maar het gewicht verlaagt en opnieuw opbouwt

Echt he Nicky, het is gewoon frustrerend.. Dan gaat het echt heel lekker, kom je weer op je oude PR, en steevast blijf je daar vastlopen..hey meis....ik snap dat klote plateau van de bench maar al te goed.
überhaupt plateau op presses.
heb je kleine schijfjes in je gym?
Je zou kunnen microladen??
.Dankjewel voor je lieve reactie MarinaJe trainingen zien er goed uit en je (V)PR's blijven er toch in.
Je progressie pics mogen je dan tegenvallen maar ik zie duidelijk verschil in je biceps en schouders en je hebt een mooie slanke taille! Je mag dan wel iets te voorzichtig zijn geweest maar in die tijd heb je wel psychisch enorme stappen vooruit gemaakt! En schuif dat niet even aan ed kant door die foto's he! Wees daar nou gewoon eens verdomd trots op! Want dat is ee hele sprong vooruit die je lang niet had gedacht te DURVEN maken en wat je nu wel hebt GEDAAN!dus steek ik die veren wel effe in je reet oke?
Dan nu dus verder en kijken waar je komt. Je doet het super en bent ect een heel mooi voorbeeld en vergeet dat niet.
Met je BP.. ik snap jewel. Ik zat ook zo lang vast op 35 kg.... toen kon ik dus 2 weken niet benchen en heb ik wat kaluro zegt dus minder gewicht setjes gepakt... en een aantal sets op dat gewicht en nu afgelopen zaterdag in ene kon ik wel weer BP doen en had ik zowaar die PR te pakken. Een kleintje maar hij is er wel.
Dus misschien gewoon eens proberen. Het zou je kunnen helpen!
Je gewicht gaat dus toch weer omlaag. Je ziet dus dat veel eten niet perse aankomen is he! je doet veel en traint hard dus je verbrand ook veel met de spiermassa die je opbouwt. Je pakt het goed aan. Je bent al heel ver gekomen en ik denk dat jij je angsten heel goed de baas gaat worden. (voor zover je dat niet al bent.)
Go for it! deze week lekker knallen. Je kan het!
.
. 
Maar goed, van meneer coach mag ik ABSOLUUT niet cutten. Hij zegt dat alles goed komt met de 16 weken prep. Nu ga ik gewoon de spiegel vermijden
Haha, ik ken het.. Af en toe denk ik ook: “even bijlezen”, en dan blijkt dat toch tegen te vallen :’).Heb ff wat logleeswerk in moeten halen haha. Heb t zo druk gehad pff. . komt wel weer goed. Lekkere trainingen zeg! Blijft een raar mentaal ding dat aankomen. Ik heb het er momenteel toch best moeilijk mee dat mn vet omhoog is gegaan. Het zit nu op zo'n punt dat ik vetbulten boven mn broek zieMaar goed, van meneer coach mag ik ABSOLUUT niet cutten. Hij zegt dat alles goed komt met de 16 weken prep. Nu ga ik gewoon de spiegel vermijden
Ik herken je bench frustratie en heb ook een tip. Ff een tijdje niet meer max en en 1 sessie op rpe 8 trainen met 6-10 reps. Dan elke sessie voor een vpr gaan op ten minste 1 set en repouts op de laatste set. Alle sets op 10 reps dan gewicht weer verhogen (wel een gewicht waar je min. 6 reps mee kan).

het valt tegen omdat je maar naar 1 ding kijkt... je progressie van je lijf. maar je progressie in je hoofd is mede zo belangrijk om je doel te halen! Voeding en training zijn belangrijk ja.. maar dat levert niet al het resultaat. Mindset! Doorzettingsvermogen! kracht! jezelf haalbare doelen stellen! Dat zijn allemaal dingen die meewegen in het resultaat en in het totaal plaatje ben jij nu juist heel ver gekomen!Dankjewel voor je lieve reactie Marina.
Het viel gewoon echt even heel vies tegen.. Houd me zo ontzettend gedisciplineerd aan voeding en training, geef altijd alles wat ik heb, en vervolgens vallen de foto's me gewoon erg tegen. Eigenlijk had ik ook niet op beter moeten hopen, aangezien mijn centimeters nagenoeg gelijk zijn gebleven en de weegschaal ook moeilijk omhoog gaat. Ik denk dat de focus op kilo's aankomen in plaats van een datum voor de bulk te beeindigen een goede oplossing is. Ga gewoon weer verder met voeding ophogen en blijf alles geven, dan moet het toch gaan komen.
Er is inderdaad wel een kleine ontwikkeling, maar niet genoeg naar mijn zin. Ik weet dat het veel beter had gekund. In de eerste maanden van mijn bulk dus toch te voorzichtig geweest. Ik probeer er maar wederom van te leren!
Die psychische ontwikkeling, daar heb je dan inderdaad wel een punt. Daar heb ik eerlijk gezegd niet zo bij stil gestaan. Vergeleken met vorig jaar gaat het absoluut stukken beter op dat punt. Ik kom er wel.. Alleen lijkt het wat langer te duren dan de gemiddelde bouwsters hier.
Bedankt voor die veren, een goede oppepper die zeer welkom is![]()