Fitness Seller

Sanne's log

Wow wat heb jij bereikt! Echt knap zeg. Je naam kwam wel eens voorbij en dacht laat ik eens nieuwschierig je log aanklikken. Pff echt respect hoor! Iig succes met je doelen en laat je niet uit de weg slaan, omdat de foto's, weegschaal of de centimeters niet aangeven wat je wilt!!

• Topic Starter Topic Starter
Wow wat heb jij bereikt! Echt knap zeg. Je naam kwam wel eens voorbij en dacht laat ik eens nieuwschierig je log aanklikken. Pff echt respect hoor! Iig succes met je doelen en laat je niet uit de weg slaan, omdat de foto's, weegschaal of de centimeters niet aangeven wat je wilt!!
Dankjewel GruX, en tof dat je even een kijkje in mijn logje neemt!!
Ze zeggen dat de aanhouder wint.. Dus ik blijf er voor gaan! ^^

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB

Walking lunges
24 x 14
24 x 14
30 x 14 VPR
26 x 14

Leg press nieuw Raar apparaat.. 45o en 90o waren bezet. Vind het lastig uitleggen wat dit voor soort ding is, maar het lijkt het meest op een leg press. Dus ik noem deze voortaan maar gewoon leg press :o
15 x 15
15 x 20
15 x 25
15 x 30
Voelt veel zwaarder aan dan 45o of 90 o. Vreemd genoeg heb ik het idee dat hier mijn knieen ontlast worden terwijl ik duidelijk mijn quads voel. Benieuwd of ik morgen nog klachtenvrij ben.. Zo ja, dan lijkt het erop dat ik een mooie, "knieklachtbestendige" oefening heb gevonden :D.

Cable glute kickback
15 x 15
15 x 17.5
15 x 20 VPR

Cable lateral leg raises
3 x 10 x 6.8 VPR

Standing calf raises
15 x 55
12 x 55
11 x 50

Lying leg curl Want er zat een of andere oude graft*k op de seated leg curl :(
15 x 15
14 x 17.5
18 x 15

would be nice
een knieklachtbestendige legpress

Dankjewel GruX, en tof dat je even een kijkje in mijn logje neemt!!
Ze zeggen dat de aanhouder wint.. Dus ik blijf er voor gaan! ^^

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB

Walking lunges
24 x 14
24 x 14
30 x 14 VPR
26 x 14

Leg press nieuw Raar apparaat.. 45o en 90o waren bezet. Vind het lastig uitleggen wat dit voor soort ding is, maar het lijkt het meest op een leg press. Dus ik noem deze voortaan maar gewoon leg press :o
15 x 15
15 x 20
15 x 25
15 x 30
Voelt veel zwaarder aan dan 45o of 90 o. Vreemd genoeg heb ik het idee dat hier mijn knieen ontlast worden terwijl ik duidelijk mijn quads voel. Benieuwd of ik morgen nog klachtenvrij ben.. Zo ja, dan lijkt het erop dat ik een mooie, "knieklachtbestendige" oefening heb gevonden :D.

Cable glute kickback
15 x 15
15 x 17.5
15 x 20 VPR

Cable lateral leg raises
3 x 10 x 6.8 VPR

Standing calf raises
15 x 55
12 x 55
11 x 50

Lying leg curl Want er zat een of andere oude graft*k op de seated leg curl :(
15 x 15
14 x 17.5

18 x 15

ja ja nu gaan de beentjes groeien sanne

opaatje

das een mooie training en weer lekker wat VPR's!

Das wel lekker dat je een goede legpress hebt gevonden! Ben wel benieuwd wat voor raar apparaat je nu bedoeld. :D Misschien een keer een foto maken??
Lying leg curl is een prima oefening om mee af te wisselen op de zittende legcurl. Dus waarom niet toch?
Je hebt in ieder geval weer lekker geknald!

mooie training!! Wij hebben in onze gym een plate loaded incline leg press.. Ik gooi daar echt p*ssy gewichten op haha.. effectief is die wel:D

would be nice een knieklachtbestendige legpress
Vandaag geen last van knieën..
Ik zeg: we hebben een zware oefening voor quads kunnen vinden :cheer:

ja ja nu gaan de beentjes groeien sanne opaatje
Daar gaan we voor opa! Groeien die handel!

das een mooie training en weer lekker wat VPR's! Das wel lekker dat je een goede legpress hebt gevonden! Ben wel benieuwd wat voor raar apparaat je nu bedoeld. :D Misschien een keer een foto maken?? Lying leg curl is een prima oefening om mee af te wisselen op de zittende legcurl. Dus waarom niet toch? Je hebt in ieder geval weer lekker geknald!
Dankjewel Marina! Probeer op high rep dagen inderdaad vooral de focus te leggen op VPR's, om zo hoog mogelijk in volume uit te komen.. Voelt toch heel anders dan low rep met hoger gewicht!
En zie mijn reactie bij SP, denk dat ik het apparaat gevonden heb!

mooie training!! Wij hebben in onze gym een plate loaded incline leg press.. Ik gooi daar echt p*ssy gewichten op haha.. effectief is die wel:D
Thanks SP!!
Bedoel je deze?
maxresdefault.jpg
Hier lijkt het ding waar ik het in mijn logje over heb wel erg sterk op! Heb alleen het idee dat ik nog iets platter lig..

Super dat je geen last hebt van je knieen! Zo moet je het hebben!

Dat apparaat wat jij neerzet..Onze legpress kan zowel in die bijna lig stand als zittend. Ik doe hem nu zittend. Maar ik zie ook veel mensen hem in de bijna lig stand doen of ertussenin. Heeft inderdaad wel invloed op hoe de kracht op je knieen komt. Maar super dat dit werkt! :thumb:

dat lijkt er wel op. Maar dit is m precies

Screenshot_2015-01-28-14-19-03.jpg

Vandaag geen last van knieën..
Ik zeg: we hebben een zware oefening voor quads kunnen vinden :cheer:

Hey... dat is echt goed nieuws! Blij voor jou! :)

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:57 ----------

Maar ik vraag me nu wel af: krijg jij op de normale legpress wel last? Ik wel namelijk, en daarom doe ik die nooit.

Wij hebben ook zo'n schuin apparaat staan, zoiets als SP ook postte. Maar heb die nooit durven doen.
Ik vraag me dan ook af wat precies het verschil is qua belasting!

dat lijkt er wel op. Maar dit is m precies
Ja, die lijkt er er veel op! Alleen bij die ik gebruik kan je ook nog die plaat waar je je voeten tegen aan zet draaien, zodat je de hoek nog meer kunt veranderen.
Vind het een fantastisch ding, maar voelt dus wel stukken zwaarder :p.

Hey... dat is echt goed nieuws! Blij voor jou! :)

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:57 ----------

Maar ik vraag me nu wel af: krijg jij op de normale legpress wel last? Ik wel namelijk, en daarom doe ik die nooit.

Wij hebben ook zo'n schuin apparaat staan, zoiets als SP ook postte. Maar heb die nooit durven doen.
Ik vraag me dan ook af wat precies het verschil is qua belasting!
Super hè, ben er erg blij mee!
Op de leg press 45o heb ik geen last, zo lang ik mijn voeten hoog en breed plaats. Als ik hem "normaal" pak, krijg ik wel last. Op de leg press 90o gaat het redelijk, als ik hem niet te zwaar pak en mijn voeten ook weer hoog en breed plaats. Maar bij beide presses leg je met die voetenstand meer de focus op glutes dan op quads..
Met deze nieuwe press kan ik mijn voeten in een normale stand neerzetten, en dan voel ik dus eindelijk goed mijn quads! Het verschil qua belasting vind ik moeilijk uit te leggen.. Ik voel gewoon nagenoeg geen druk op mijn knieën, heerlijk! Ik begin uiteraard wel met lichter gewicht om het goed aan te voelen. Zou het zeker proberen als ik jou was. Houd me op de hoogte! :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tussentijdse update

Muhhh.. Was al enkele weken af en toe beetje niet fit, beetje keelpijn, stramme spieren etc. Gisteravond werd keelpijn erger. En sinds vanochtend voel ik me gewoonweg beroerd. Heb denk ik niet de griep, maar heb wel flinke keelpijn, ben rillerig, vreemd gevoel in buik, stramme spieren en ontzettend moe.
Zat op de fiets onderweg naar werk, maar besloot toch weer om te keren..

Vandaag dus niet trainen, en daar baal ik heel erg van :(.

Een vraagje: als jullie in een bulk zitten en een training (moeten) overslaan, pas je voor die dag dan ook je voeding aan? Minder carbs bijvoorbeeld? Ik zit in een surplus aan de hand van 4 trainingen per week, maar dat worden er deze week waarschijnlijk dus 3...

wij hebben ook zo'n legpress als SP posts, ideaal ding.

Ik heb sowieso aparte aantallen kcal voor rustdagen en trainingsdagen (scheelt 1000 kcal ;))
Heb jij het verdeeld aan de hand van 4 trainingen, en je traint slechts 3 dagen zou ik zeker wel minderen op die extra rustdag of verspreid over de week alle dagen ietsjes minderen.

beterschap trouwens!

Balen dat je niet lekker bent.
Ik pas mijn eten juist niet aan op dat soort dagen. Ik kan deze week ook maar 3 a 4 x trainen ipv 5 x.. door omstandigheden maar in mijn bulk pas ik het niet aan. Maar dat is bij mij net even anders.
Maar als ik ziek ben pas ik het zeker niet aan. Je lichaam is dan al wat zwakker en heeft gewoon alles nodig voor het herstellen. Tja.. mijn advies zou dus zijn wel evenveel blijven eten. Maar uit het oogpunt van bij ziekte verbruikt je lichaam ook meer energie om van je ziek zijn te herstellen. Immers kost het vaak ook veel energie als je ziek bent.
Dus ik denk dat je zelf een beetje moet gaan zien wat het beste bij je voegt.

Beterschap in ieder geval.

Ja, die lijkt er er veel op! Alleen bij die ik gebruik kan je ook nog die plaat waar je je voeten tegen aan zet draaien, zodat je de hoek nog meer kunt veranderen.
Vind het een fantastisch ding, maar voelt dus wel stukken zwaarder :p.

Super hè, ben er erg blij mee!
Op de leg press 45o heb ik geen last, zo lang ik mijn voeten hoog en breed plaats. Als ik hem "normaal" pak, krijg ik wel last. Op de leg press 90o gaat het redelijk, als ik hem niet te zwaar pak en mijn voeten ook weer hoog en breed plaats. Maar bij beide presses leg je met die voetenstand meer de focus op glutes dan op quads..
Met deze nieuwe press kan ik mijn voeten in een normale stand neerzetten, en dan voel ik dus eindelijk goed mijn quads! Het verschil qua belasting vind ik moeilijk uit te leggen.. Ik voel gewoon nagenoeg geen druk op mijn knieën, heerlijk! Ik begin uiteraard wel met lichter gewicht om het goed aan te voelen. Zou het zeker proberen als ik jou was. Houd me op de hoogte! :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tussentijdse update

Muhhh.. Was al enkele weken af en toe beetje niet fit, beetje keelpijn, stramme spieren etc. Gisteravond werd keelpijn erger. En sinds vanochtend voel ik me gewoonweg beroerd. Heb denk ik niet de griep, maar heb wel flinke keelpijn, ben rillerig, vreemd gevoel in buik, stramme spieren en ontzettend moe.
Zat op de fiets onderweg naar werk, maar besloot toch weer om te keren..

Vandaag dus niet trainen, en daar baal ik heel erg van :(.

Een vraagje: als jullie in een bulk zitten en een training (moeten) overslaan, pas je voor die dag dan ook je voeding aan? Minder carbs bijvoorbeeld? Ik zit in een surplus aan de hand van 4 trainingen per week, maar dat worden er deze week waarschijnlijk dus 3...

Klinkt goed, wellicht ook iets voor mij. Al heb ik een andere blessure, niet IN mijn knie maar een mediale band-'iets'. Maar misschien ga ik hem binnenkort wel eens voorzichtig proberen.

Hm balen dat je ziek wordt, het begon bij mij ook met keelpijn/hoofdpijn/spierpijn... En daarna verhoging, en vooral hoesten. Wij hebben het alle vier gehad! Beterschap. ;)

wij hebben ook zo'n legpress als SP posts, ideaal ding.

Ik heb sowieso aparte aantallen kcal voor rustdagen en trainingsdagen (scheelt 1000 kcal ;))
Heb jij het verdeeld aan de hand van 4 trainingen, en je traint slechts 3 dagen zou ik zeker wel minderen op die extra rustdag of verspreid over de week alle dagen ietsjes minderen.

beterschap trouwens!
Vind het heerlijk voor mijn quads, blij dat ik ze nu toch kan aanpakken!

Ik eet altijd iedere dag hetzelfde..
Heb nu besloten vandaag 400 kcal aan carbs minder te pakken, en morgen 200 kcal aan carbs minder te pakken. Morgen een les in Breda die ik e.c.h.t. niet mag missen, dus hoe dan ook: moet daar toch echt heen, en dat gaat denk ik het beste op goed voedsel :o.
Ga er vooralsnog uit dat ik zaterdag gewoon lekker kan trainen, wellicht zal ik het een beetje aan moeten passen.. Kijken hoe het vandaag gaat.
Heb inmiddels ook koorts, maar probeer vooral veel te drinken en te rusten in de hoop dat het snel betert!

Balen dat je niet lekker bent.
Ik pas mijn eten juist niet aan op dat soort dagen. Ik kan deze week ook maar 3 a 4 x trainen ipv 5 x.. door omstandigheden maar in mijn bulk pas ik het niet aan. Maar dat is bij mij net even anders.
Maar als ik ziek ben pas ik het zeker niet aan. Je lichaam is dan al wat zwakker en heeft gewoon alles nodig voor het herstellen. Tja.. mijn advies zou dus zijn wel evenveel blijven eten. Maar uit het oogpunt van bij ziekte verbruikt je lichaam ook meer energie om van je ziek zijn te herstellen. Immers kost het vaak ook veel energie als je ziek bent.
Dus ik denk dat je zelf een beetje moet gaan zien wat het beste bij je voegt.

Beterschap in ieder geval.
Lastig is dat altijd, aan moeten passen aan dit soort onverwachte omstandigheden.. Ik hoop zaterdag een (lichte) training te kunnen doen. Vandaag 400 kcal carbs minder, morgen 200 kcal carbs minder, en dan hopelijk zaterdag weer wat kunnen doen..
Nu ook koorts, dus hoop wel dat ik na vandaag het ergste meteen heb gehad!

Klinkt goed, wellicht ook iets voor mij. Al heb ik een andere blessure, niet IN mijn knie maar een mediale band-'iets'. Maar misschien ga ik hem binnenkort wel eens voorzichtig proberen.

Hm balen dat je ziek wordt, het begon bij mij ook met keelpijn/hoofdpijn/spierpijn... En daarna verhoging, en vooral hoesten. Wij hebben het alle vier gehad! Beterschap. ;)
Ben benieuwd of het voor jou ook een oefening is waarbij je geen last van je knieen hebt, houd me op de hoogte!

Muhh, nu dus ook koorts, ik wissel je af!
Ik blijf positief, vandaag is de ergste dag en morgen gaat vast alweer een stuk beter ;).

Tja.. ik ben toch altijd zo van als je ziek bent verbruik je ook genoeg om beter te worden want je lichaam vecht hard tegen bacterien en ziekte kiemen. Dus ik zou niet minderen. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Ik hoop dat je het ergste hebt gehad en snel opknapt. Zaterdag lekker trainen zou ik ook naar uitkijken!

Ik zou je niet zo druk maken om voeding wanneer je ziek bent maar echt eten naar behoefte. Geforceerd je voedingsschema wel of niet eten werkt juist averechts. In sommige gevallen laat je lichaam je minder honger hebben omdat dat goed werkt voor herstel (iets met ijzervoorraden en ziektekiemen) en soms heeft het meer nodig maar dan heb je ook meer honger! Zo vaak ben je ook niet ziek en je moet ook op lange termijn kijken! Beterschap!

Tja.. ik ben toch altijd zo van als je ziek bent verbruik je ook genoeg om beter te worden want je lichaam vecht hard tegen bacterien en ziekte kiemen. Dus ik zou niet minderen. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Ik hoop dat je het ergste hebt gehad en snel opknapt. Zaterdag lekker trainen zou ik ook naar uitkijken!
Had gisteren absoluut geen honger, maar heb toch nog redelijk wat kunnen eten.. Vandaag hetzelfde laken en pak :).
En morgen.. Onverwachts uit eten! Dus zal ik maar weer eens mijn figuurlijke ballen bij elkaar zoeken en gewoon een cheat doen? ;). De laatste is nu 2 weken geleden, de volgende gaat sowieso over 2 weken zijn.. Dan zou ik elke 2 weken een cheat hebben in plaats van eens in de maand, moet mezelf maar eens uitdagen :rolleyes:.

Ik zou je niet zo druk maken om voeding wanneer je ziek bent maar echt eten naar behoefte. Geforceerd je voedingsschema wel of niet eten werkt juist averechts. In sommige gevallen laat je lichaam je minder honger hebben omdat dat goed werkt voor herstel (iets met ijzervoorraden en ziektekiemen) en soms heeft het meer nodig maar dan heb je ook meer honger! Zo vaak ben je ook niet ziek en je moet ook op lange termijn kijken! Beterschap!
Heb gisteren al meer kunnen eten dan vandaag. Gisteren had ik heel de dag door sowieso geen honger.. Ook slecht gedrongen, en dat is natuurlijk wel heel erg slecht van me :/. Vandaag gaat wat eten (en drinken) betreft gelukkig een stuk beter!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tussentijdse update
Koorts is weg, en voel me stukken beter dan gister! Nog wel hoofdpijn, keelpijn is nagenoeg weg. Spierpijn heb ik ook niet meer. Ben wel enorm moe..
.. Wat ook te maken kan hebben met externe factoren. Zit deze week niet zo lekker in mijn vel. En tot overmaat van ramp.. Vandaag plotseling één van mijn lieve diertjes moeten laten inslapen. Het hakt er allemaal even in.

Dus morgen.. Ziet het er naar uit dat ik mijn zinnen ga verzetten op LB-dag!
En 's avonds.. Onverwachts de energievoorraden aanvullen bij een etentje..
Benieuwd of dat de weegschaal gaat vertekenen zondag :o.

Ach gos... wat naar meis, dat is altijd zo verdrietig! Sterkte! :(
Knap nog even verder op en veel plezier vanavond, even de zinnen verzetten!

Prachtig resultaat! Mag je al zeer zeker trots op zijn. Nu verder. NO LIMIT

Terug
Naar boven