MuscleMeat

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
Bij de heup kan het heel veel schelen of je iets lager of hoger meet op je heup. Dat is weer het lastige van meten vaak.. Bij je taille kun je goed zien waar je meet als je naar de zijkant buigt maar bij de heup is dat vaak iets moeilijker. (ik heb dat ook met bovenbeen, ik probeer nu 1 handbreedte vanaf boven te meten) Ik denk dat foto's en hoe je kleren zitten erg betrouwbaar zijn ;) Als je broeken niet meer goed passen zullen die 2cm wel kloppen :P Goede trainingen! Je gaat goed zo te zien. Erg goed dat je ook focust op vorm als je merkt dat t minder gaat. Ik denk dat je meer massa aanmaakt met goede vorm/aanspanning dan met meer gewicht en dat je de spier verkeerd spant/overbelast.
Laat de centimeters altijd door een vast persoon opmeten, maar ik hoop dat ze dan inderdaad gewoon even vergeten was waar ze de vorige keren precies aan het meten was :').
Bij mijn arm heb ik bijvoorbeeld precies 2 moedervlekjes waar je de meetlint tussen kan leggen, erg handig!
Broeken passen nog prima, dus ik vertrouw het er maar op dat die 2 centimeter niet accuraat is ;).
Ben zelf ook best tevreden met de trainingen, heerlijk om te merken wat eten boven onderhoud doet met je lijf wat betreft kracht en vermogen!
Wat jij zegt, daar ben ik het precies mee eens. Ik denk ook dat je uiteindelijk meer massa kunt aanmaken wanneer je de spier zo volledig mogelijk op de juiste manier aanspant. Vind het daarom ook heerlijk om de negatieve seconden bij de "terugweg" van een oefening soms zo lang mogelijk te maken. Deze week (vanaf vanavond) dus eventjes een week of 2 geheel focussen op de vorm, ben benieuwd hoe dat gaat lopen :).

Houd je cyclus in de gaten. Wanneer je ongesteld moet worden hou je wat meer vocht vast en dat meet je mee.
Bedankt voor de tip!
Heb het "feestje" een week of twee geleden gehad, dus dat is momenteel geen mogelijke verklaring.. Ik houd er inderdaad wel altijd rekening, maar tot nu toe nog niet kunnen bemerken dat ik veel vocht vasthoud, ben daar alleen maar blij mee!
Ik hoop eigenlijk dat degene die me altijd opmeet een kleine fout heeft gedaan. Vind het in ieder geval moeilijk te verklaren waar die 2 cm vandaan zou komen terwijl mijn taille juist kleiner is geworden..
Een halfjaar geleden zou ik echt wakker hebben gelegen om die 2 cm, nu helemaal niet, dus psychisch gezien lijkt het nu eindelijk vooruit te gaan, dat is dan weer het positieve aan deze meting ;).

je gaat gewoon goed! Meten is inderdaad soms erg lastig. Maar hoe kleding voelt en wat de spiegel zegt is veel belangrijker!

Thanks, voor mijn gevoel gaat het ook lekker! Vanavond vanavond even een week of 2 helemaal focussen op houding etc., even de concentratie op de PR's weghalen, anders loop ik mezelf dadelijk voor de voeten omdat ik vind dat ik te weinig progressie heb :').
Zoals ik net op het bericht van April antwoordde vind ik het wel heel fijn te merken dat ik eigenlijk niet wakker lig van die 2 cm, terwijl een halfjaar geleden ik dat sowieso wel had gedaan. Vind het alleen typisch, vraag me dan af waar het aan zou kunnen liggen..
Ben echt benieuwd naar de progressiefoto's. Voel me af en toe spekkig, maar ik (en mijn man) begin nu toch wel verandering te zien. Mijn lichaam voelt ook anders, soms heb ik zoiets van "er verandert iets, maar weet de vinger nog niet precies te leggen op wat". Qua bovenlichaam ben ik vrij droog, zeker vergeleken met mijn onderlichaam (echt vervelend dat boven -en onderlichaam bijna 2 maten schelen..). Vooral mijn rugspieren worden nu zichtbaar en gaan hard. Mijn schouder beginnen nu ook op te komen, zo gaaf om te zien! Dan weet je waar je het voor doet :).

---------- Toegevoegd om 16:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:23 ----------

Training van vandaag: FB

BP
5 x 32.5
5 x 35
3 x 35
3 x 35
2 x 37,5 PR
Ik zou me focussen op de uitvoering en niet voor een PR gaan.. Maar had er zin in en was benieuwd of ik al richting de 40 zou kunnen :o. Ik neem mezelf hierbij plechtig voor het de volgende keer op max 35 te houden! .. Of een week 5 x 3 x 35 om de week daarop richting 40 proberen te gaan :D.

Leg press 45o brede voetenstand
5 x 55
5 x 60
3 x 5 x 65 PR
Knieen voelden prima :)

MP
5 x 5 x 20
Anderhalf weekje db shoulder press gedaan in plaats van MP. Dit omdat ik mijn uitvoering van de MP wilde verbeteren. Het werpt zijn vruchten af, MP gaat nu inderdaad al soepeler!

BOR
5 x 5 x 40

EZ-bar curls
3 x 10 x 18

Triceps cable pushdown
10 x 14
10 x 16,3 PR
5 x 16,3 direct gevolgd door 5 x 14

Goed dat je er zo goed mee om kan gaan. Echt top! spiegel en gevoel zeggen veeeeel meer!

Lekkere sterke train!

De 40 komt eraan nicee

Lekkere training!
Sterke bor ook ;)

Goed dat je er zo goed mee om kan gaan. Echt top! spiegel en gevoel zeggen veeeeel meer! Lekkere sterke train!
Dankjewel!! Het gaat nog niet altijd zo hoor, de ene dag weet ik er beter mee om te gaan dan de andere dag.. Voor mij is het in ieder geval al wat dat ik op een "slechte" dag (dat ik me spekkig voel, soms zelf ronduit dik) weet dat het voor mij een momentopname is en dat ik me de volgende dag weer heel anders kan voelen.
Noem dit soort dingen erfenisjes van de "oude mij" :).

Jaaaaa! Heb die 40 zo ontzettend in mijn hoofd zitten, geen idee waarom, maar ik moet en zal die 40 gaan halen :D.

Lekkere training! Sterke bor ook ;)
Dankjewel! Ben tot nu toe sowieso het meest tevreden over mijn rug, die begint nu ook als eerste zichtbaar gespierd te worden. Lijkt me geen toeval :).

Mooie training hoor, goede gewichten!

Wauw, wat een transformatie. Niets dan props voor jou!

En vervelend van je knieën, maar als ik jouw doorzettingsvermogen zie qua transformatie, geloof ik er volledig in dat het helemaal goed gaat komen :)

In!

Mooie training hoor, goede gewichten!
Dankjewel! Zo blij dat ik toch met logje ben begonnen, krijg nu de indruk dat ik helemaal niet zo "p*ssy" trainde als dat ik dacht :). (Dat was namelijk de reden dat ik niet eerder een logje ben begonnen)

Wauw, wat een transformatie. Niets dan props voor jou! En vervelend van je knieën, maar als ik jouw doorzettingsvermogen zie qua transformatie, geloof ik er volledig in dat het helemaal goed gaat komen :) In!
Wat een supercompliment, dankjewel!
Die knieen, dat is inderdaad even een tegenvaller.. Letterlijk niets aan te doen, dus kijk vanaf nu alleen nog maar vooruit :).
Ik volg jou ook, gezellig, welkom op mijn logje!

-----------------------------------------------------------------------------

Heb het al twee dagen stervenskoud. Vannacht eruit geweest om een fort met dekens te bouwen zodat ik het toch nog enigszins warm kreeg :o.
Nu lichtelijke zwabberbenen, lichte keelpijn, watterig hoofd en gewoon niet zo fit. Iedereen om mij heen is aan het snotteren en kuchen, dus voel het al aan mijn water wat er aan de hand is..
Manlief op pad gestuurd voor Citrosan/Cinuforce/keelpastilles/hoestdrank/ibuprofen, deze cocktail lost negen van de tien keer al mijn klachten in 1 dag op, dus hopelijk morgen gewoon trainen!
Morgen wel 05.00 op om lessen te volgen tot 13.00.. Dus hoop dat ik enigszins fit kan blijven :).

Hoop dat de cocktail je wat zal helpen.

enne.. erfenisjes horen erbij hoor! ;) komt vanzelf goed.. kost alleen wat tijd en vertrouwen krijgen dat het goed komt.

Train van vandaag: LB

Squats
5 x 5 x 26.5 PR

Walking lunges
4 x 20 x 14 VPR

Bb hip thrust
4 x 10 x 32,5

Lying leg curl
10 x 25
9 x 27,5 VPR
6 x 27,5

Adductor
10 x 85
10 x 85
9 x 90 VPR

Abductor
10 x 70
10 x 70
7 x 75 PR

Standing calf raises
3 x 10 x 75

Vandaag is gewoon kut. Het is (gelukkig) niet aan mijn training af te lezen, maar ik voel me gewoonweg klote met hoofdletters. Deze week weer enorm slecht geslapen, en dat begint me nu echt op te breken, vooral psychisch.
(Random spuien om even te ventileren volgt netjes onder de spoiler :o.
Verder heb ik last van lage rugpijn (heb ik al snel bij weinig slaap i.c.m. stress) en ben ik in het algemeen niet fit. Had vandaag geen focus en had al best een heftige ochtend wat betreft studie (moeilijk gesprek gehad, etc.). De training ging niet zoals ik wilde. De resultaten zien er prima uit, maar moest mezelf echt bij iedere set er doorheen slepen. Bij de adductor oefening stond het huilen me letterlijk meer nader dan het lachen. Ik denk dat ik gewoon ontzettend moe ben. Dat tezamen met dat ik niet kon genieten van het trainen maakte me erg gefrustreerd. Janken, daar doe ik liever niet aan, zeker niet in de sportschool. Even slikken, mezelf streng toespreken, trap onder mijn kont en weer verder knallen.
Even een dipdag dus. Ik voel me weer eens dik en zie mezelf even niet meer objectief en realistisch. Dat ik inmiddels weet dat ik dit soort dagen kan hebben is al wat, maar dan is het wel nog altijd even doorbijten. Vanochtend werd ik getrakteerd op een Starbucks Caramel Machiatto wat prima in mijn macro's paste, heb daar ook oprecht van genoten. Vervolgens vanavond bij mijn schoonmoeder gegeten, qua hoeveelheden veel meer dan ik gepland had.. Het waren dan wel kippenpoten, aardappels in schil met salade etc. (weet het: dat is niet eens echt een cheat te noemen), maar de beheersing wat betreft porties is vandaag even niet gelukt. Stond serieus nog bijna op het punt het voor mezelf recht te praten de dag af te sluiten met een Flurry (want: laatste cheat is 10 september), maar het streng toespreken leek ook hierbij gelukkig te werken :o.
Vandaag was het ook tijd voor de tweemaandelijkse progressiefoto's. Ik kan hier even niet geheel objectief naar kijken. Qua spieren ben ik duidelijk wel wat gegained, maar niet zodanig als ik eigenlijk had gewild.
Tot zo ver het gezeur, dat ben ik nu even kwijt, nu is het weer over!

Dus. Vandaag is kut.
Morgen is alles weer anders :).

dat soort dagen herken ik wel hoor.. voelde me vandaag net zo.. klote en moe en echt helemaal kapot.. vroeg weggegaan van werk en van mijn train is het echt niet af te lezen. Die dagen horen erbij. en even spuien mag gewoon dus ook lekker doen! hoort ook in je log! echt meid.. lekker even laten gaan is het beste! Enne.. er zijn spieren bij! misschien niet zoveel als je wilde maar het is er wel bij!
Dus lekker doorgaan! en nice train met die (v) pr's!

dat soort dagen herken ik wel hoor.. voelde me vandaag net zo.. klote en moe en echt helemaal kapot.. vroeg weggegaan van werk en van mijn train is het echt niet af te lezen. Die dagen horen erbij. en even spuien mag gewoon dus ook lekker doen! hoort ook in je log! echt meid.. lekker even laten gaan is het beste! Enne.. er zijn spieren bij! misschien niet zoveel als je wilde maar het is er wel bij!
Dus lekker doorgaan! en nice train met die (v) pr's!

Dankjewel Marina, je reactie doet me goed!
Dit soort dagen kan ik missen als kiespijn. Als ik eenmaal doorschiet in die negativiteit kan ik uiteindelijk soms zelf denken "waar doe ik het eigenlijk allemaal voor", omdat het resultaat bijvoorbeeld op zich laat wachten terwijl ik toch echt mijn uiterste best doe.. Maar een volgende dag kan ik weer best tevreden zijn.. Ach, wat kunnen vrouwen soms toch tobben he ;).
Goed te lezen dat het herkenbaar is, ook al vind ik het ook balen voor je dat je een vergelijkbare dag hebt gehad.. Ik hoop dat morgen beter is dan vandaag, voor ons allebei :).
Wij blijven wel knallen ;).

haha welcome in a womansworld ;)
die dagen zijn erbij
vergeef jezelf en rap vergeten die zooi

Dankjewel Marina, je reactie doet me goed!
Dit soort dagen kan ik missen als kiespijn. Als ik eenmaal doorschiet in die negativiteit kan ik uiteindelijk soms zelf denken "waar doe ik het eigenlijk allemaal voor", omdat het resultaat bijvoorbeeld op zich laat wachten terwijl ik toch echt mijn uiterste best doe.. Maar een volgende dag kan ik weer best tevreden zijn.. Ach, wat kunnen vrouwen soms toch tobben he ;).
Goed te lezen dat het herkenbaar is, ook al vind ik het ook balen voor je dat je een vergelijkbare dag hebt gehad.. Ik hoop dat morgen beter is dan vandaag, voor ons allebei :).
Wij blijven wel knallen ;).
Die dagen hebben we allemaal en kunnen we allemaal wel missen ja... Maar ze zijn er nu eenmaal.
Ik heb soms ook van die dagen dat ik denk waar doe ik het voor.. als ik bijvoorbeeld weer eens niet aangekomen ben terwijl ik me rot vreet.. maar ja.. het is nu eenmaal zo maar de doorzetter wint he! :)
Ik hoop voor ons allebei dat morgen beter zal zijn. een nacht goed slapen doet al wonderen!
dus lekker doorgaan en knallen!

Komt goed die dagen horen er inderdaad ook bij, even doorbijten en je dipje is zo voorbij.

haha welcome in a womansworld ;)
die dagen zijn erbij
vergeef jezelf en rap vergeten die zooi

Getver, rare wezens :rolleyes:.
Ben er overheen gestapt, vandaag weer strak in het gelid wat betreft voeding en morgen mijn favo dag wat betreft trainen, dus neus vooruit en weer verder!

Die dagen hebben we allemaal en kunnen we allemaal wel missen ja... Maar ze zijn er nu eenmaal.
Ik heb soms ook van die dagen dat ik denk waar doe ik het voor.. als ik bijvoorbeeld weer eens niet aangekomen ben terwijl ik me rot vreet.. maar ja.. het is nu eenmaal zo maar de doorzetter wint he! :)
Ik hoop voor ons allebei dat morgen beter zal zijn. een nacht goed slapen doet al wonderen!
dus lekker doorgaan en knallen!

Ja, precies, je doet alles volgens "het boekje" (voor zo ver dat bestaat) en dan valt het toch tegen.. Even balen mag, maar de volgende dag weer verder waar we gebleven waren. Want, inderdaad: de doorzetter zal winnen, alles duurt het misschien iets langer :).
Vannacht stuk beter geslapen. Nog steeds wat futloos, zal wat meer nachten goede slaap nodig hebben om me weer fit te voelen denk ik. In ieder geval vandaag genoeg energie gehad om heel de ochtend lang lekker mijn huisje te schrobben :o.
Benieuwd naar hoe het gaat lopen met amitriptiline bij jou! Zou echt heerlijk zijn als je een beetje een uitkomst zou kunnen vinden.. Laat je amitriptiline voorschrijven door de huisarts of is het vrij verkrijgbaar?

Komt goed die dagen horen er inderdaad ook bij, even doorbijten en je dipje is zo voorbij.

Heb gister van mezelf even mogen balen, nu de schouders er weer onder en doorknallen! :)

Training van vandaag: UB

BP
5 x 32,5
3 x 35
3 x 35
3 x 37,5
3 x 37,5
1 x 40 PR
Jaaaa, daar is de 40! Wil voortaan 5 sets doen waarbij ik de uitvoering langzaam en gecontroleerd houd. Dan een zesde set waarbij ik 1 of 2 reps maak met een gewicht dat op het "randje" is voor mij, dus uiteraard alleen wanneer ik een spotter heb :o.

Db shoulder press
8 x 9
8 x 10 VPR
8 x 10
7 x 10

Cable seated row
8 x 32
8 x 34,3
8 x 34,3
8 x 36,6 PR

Close grip reverse pulldown
8 x 43,6
8 x 45
5 x 47,3 PR

Bench dips met plate op schoot
3 x 10 x 10 PR

Db curls
3 x 20 x 8

Lat pulldown
3 x 8 x 32
Armen waren inmiddels leeg, uitvoering hiervan was best slordig :o. Normaliter deed ik deze oefening altijd aan het begin van de train, nu aan het eind scheelt dat ruim 10 kg, het lukte gewoon niet meer :rolleyes:.

Heerlijk, afgelopen vrijdag ligt al heel ver achter me!

Wekelijkse update
Vandaag weeg ik 66. Ik ben dus weer een halve kg bijgekomen. Op de foto's die vrijdag zijn gemaakt is inderdaad te zien dat ik in twee weken wat heb gegained, maar uiteraard ook een stuk minder droog ben. Dat is even wennen, maar ik weet waar ik het voor doe :). Ben nu 3 weken achter elkaar een halve kilo bijgekomen. Ik beslis daarom om het nog steeds bij 2400 kcal te houden, maar ik twijfel om naar 2300 kcal te gaan wanneer ik volgende week weer een halve kilo ben bijgekomen en 66,5 kg weeg.
Wat is jullie mening? Vinden jullie dat een halve kg per week te snel gaat? Of is dit vrij normaal en zou ik eventueel een kleine cut tussendoor kunnen houden waarna ik weer verder kan met bulken? Het "rijtje" ziet er nu als volgt uit:
Week 1 64.5 - 0,5 kg
Week 2 65 + 0,5 kg
Week 3 65.5 + 0.5 kg
Week 4 66 + 0.5 kg

Foto
Foto's delen vind ik niet fijn (want: wordt in ondergoed gemaakt en heb hier en daar toch een beetje loshangend vel). Echter begin ik een kleine ontwikkeling in mijn "mini-biceps" te zien en vind dat toch wel erg gaaf om te zien. Vandaar volgt onder de spoiler mijn baby-bicep :o. De start is er! :)
881e27b22316cbd30e9323ea5284c4a5.jpg

whoehoe lekker bp!

en nette biceps hoor
(en doordat bijna alle dames hier pas durven te posten als ze tevree zijn, zijn er ook bijna geen vergelijkingsfoto's...Ik begrijp dus best dat je voorzichtig bent met foto's te posten, maar toch zonde. Niet te hard zijn voor jezelf he ;))

PR van 40 op de BP is wel sterk! Biceppic ziet er ook goed uit;d

whoehoe lekker bp!

en nette biceps hoor
(en doordat bijna alle dames hier pas durven te posten als ze tevree zijn, zijn er ook bijna geen vergelijkingsfoto's...Ik begrijp dus best dat je voorzichtig bent met foto's te posten, maar toch zonde. Niet te hard zijn voor jezelf he ;))

Jaaaa, ben er blij mee!! .. Dat smaakt dat altijd weer naar meer :o

Thanks!
Moet eerlijk bekennen dat ik wellicht wel foto's had durven posten als ik een "bikini-waardig" lijf had gehad. Ik weet heus dat ik absoluut niet meer dik ben, maar het verleden heeft toch wel zijn sporen nagelaten.. Strak zal het niet meer worden, maar hoop dat het uiteindelijk toch wat bijtrekt wanneer ik gespierder ben geworden :).
De bicep-foto is voor mij op het moment al een kleine stap voorwaarts ;).

PR van 40 op de BP is wel sterk! Biceppic ziet er ook goed uit;d

Thanks!! Weet nog dat ik ooit begon met alleen de stang, dat was eigenlijk amper haalbaar voor mij op dat moment, leuk om af en toe zo terug te kijken :D.

Terug
Naar boven