AndroidHealthClinic

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
Ja :D

Een slok tegelijk, en mond helemaal leegwerken voor je weer gaat reppen.
Precies, kan me zo voorstellen dat je anders met een behoorlijk slijmerige mond begint en de inhoud halverwege een rep er ineens uit komt zetten :o.

En lekker gegeten??
Ik heb idd mijn eerste week erop zitten, tis even wennen maar op zich wel leuk. Heb me ook opgegeven om funxtion training te gaan geven.
Ik doe altijd de sldl en tik m idd ff aan maar trek m dan vrijwel direct weer omhoog. Als je idd moeite hebt met houding dan is t beter hem even neer te leggen en je houding te herpakken. Je bent goed bezig Sanne, houding en voeding..heel bewust allemaal! Top ga zo door.

Wat betreft vandaag..ik ben getrakteerd op een dagje sauna..heerlijk. lekkere carpaccio salade voor lunch en avondeten een lekkere grote Black angus biefstuk! Top
Heerlijk gegeten!! Keek eigenlijk stiekem vooral uit naar het toetje, haha :o. Heerlijk grand dessert met onder andere spekkoek, suikerspin, B&J, Turks fruit etc. Was in ieder geval voldaan :D.
Goed te horen dat de eerste week meeviel, als je al gelijk zoiets hebt van "dit gaat hem echt niet worden", dan heb je al gelijk zo'n negatieve start.. Ben ook erg benieuwd wat je van functional training gaat vinden! Heb het zelf enkele weken gedaan, maar vond het voor mijn weke knietjes te blessuregevoelig.. Het gaf me wel de ergste spierpijn ooit trouwens, dat vergeet ik nooit meer :o.
En erg bedankt voor je tip, compliment en motivatie, vind het super om te horen dat je mijn aanpak goed in de oren vindt klinken! Zoals je inmiddels weet ben je voor mij een mooi voorbeeld, vind je mindset erg fijn, en dus fijn te lezen dat je vindt dat ik lekker bezig ben :).

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB dag 2

BP, Wendler cycle 1, week 3
5 x 20
5 x 20
3 x 22.5
5 x 27.5
3 x 32.5
9 x 35 VPR
Sinds ik paused speed bench ben gaan doen en techniek heb veranderd (onder andere met handige input van Tdawg en Kaluro, thanks guys!!), gaat het een stuk beter. Bench is stabieler en voelt krachtiger. Nice!

Incline bench
10 x 20
8 x 22.5 VPR
8 x 20
8 x 20
De laatste rep van de tweede zet ging nog minder dan millimeter voor millimeter omhoog, maar moest en zou hem hebben.. En dan in je ooghoek zien dat er getwijfeld wordt in te grijpen, voelt goed als je hem toch nog helemaal zelf weet te redden :rolleyes:.

BOR
10 x 22.5
10 x 32.5
8 x 37.5 VPR
8 x 37.5
10 x 35

Arnold press
10 x 8
10 x 9
5 x 10
8 x 9

Bicep overhead curls
10 x 9
10 x 11.3
6 x 11.3
13 x 9

Lever tricep dips
10 x30
8 x 35 VPR
8 x 32.5
10 x 30

Front + side raises
10 x 3
5 x 4
10 x 3
10 x 3

Chin ups
1 x bw
1 x bw
1 x bw
1 x bw
Gelukkig lukte het vandaag wel ^^

Plank
30 s
30 s
30 s
Grondige, intense haat aan planks. Funest voor mijn onderrug als ik de dag ervoor DL heb gedaan..

"Bal overgeven"
15 x 4
15 x 4
15 x 6
15 x 8

Schuine buikspieren "voet tikken"
12
12
12

Geen idee wat de benamingen zijn voor de buikspieroefeningen. Maakt mij ook niet uit. Mijn haat voor buikspieroefening blijft ongeëvenaard :o.

lekkere training

over het energie tijdens het trainen:

ik eet een grote maaltijd ongeveer 2 uur voor het trainen en vlak voor het trainen nog wat koolhydraten, tijdens het trainen neem ik een bidon met ranja mee met ongeveer de verhouding 6-8 ml ranja per 100 ml water (isotoon)

Wowie... das een lange zware training zeg! En weer allemaal mooie VPR's!! Je bent en blijft een topper!

en super dat je zo genoten hebt van je eten en je toetje! :D

zoo pittige train!! en ook nice die bp vpr. Mijn bench is echt slap geworden (toen ik 2 x p week benchte voelde mn bench erg sterk en stabiel). Maar goed, dat heeft ook geen Prio. Wel gek hoor. Van mn favorieten oefening naar mn minst favo:p

Ben gestopt bij het lezen over die grand dessert..:o

grapje hoor...goede training weer neergezet!!:thumbs:

lekkere training over het energie tijdens het trainen: ik eet een grote maaltijd ongeveer 2 uur voor het trainen en vlak voor het trainen nog wat koolhydraten, tijdens het trainen neem ik een bidon met ranja mee met ongeveer de verhouding 6-8 ml ranja per 100 ml water (isotoon)
Dat is een mooie tip, dat van die ranja! Goedkope manier om even uit te proberen, mocht dat al voldoende helpen kan ik weer wat geld besparen ;).
In het weekend train ik een uur na mijn ontbijt, en die is in mijn ogen best huge (gemiddeld 500 kcal, flink wat havermout, banaan etc.). Gebrek aan brandstoffen zal het dus niet zijn :o.

Wowie... das een lange zware training zeg! En weer allemaal mooie VPR's!! Je bent en blijft een topper! en super dat je zo genoten hebt van je eten en je toetje! :D
Dat hij lang is heb ik aan mijn buddy te "danken", hij heeft besloten dat ik me over mijn aversie tegen buikspieroefeningen heen moet zetten :o.
En ooooh, dat toetje, daar kan ik voorlopig weer op vooruit. Denk dat de volgende cheatgelegenheid Pasen gaat worden, kan nog wel even op dat grand dessert teren ;).

zoo pittige train!! en ook nice die bp vpr. Mijn bench is echt slap geworden (toen ik 2 x p week benchte voelde mn bench erg sterk en stabiel). Maar goed, dat heeft ook geen Prio. Wel gek hoor. Van mn favorieten oefening naar mn minst favo:p
Thanks, die repout op bench ging echt lekker! Het gevoel nu veel meer controle te hebben, fijn om te merken dat de aanpassingen dus werken!
Inderdaad soms ontzettend vreemd dat een favo je "allergie" kan worden.. Totdat je het weer oppakt en je ineens veel progressie boekt of er goed in begint te worden, dan wordt het "wonderbaarlijk" ineens weer een favo ;)..

Ben gestopt bij het lezen over die grand dessert..:o
grapje hoor...goede training weer neergezet!!:thumbs:
Haaaa, om jou te pesten:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
.. Maar hij was nog wel wat groter en er zaten nog veel meer dingen bij :drool:

arnold press geen last van schouders?

Wat zijn op dit moment jou favo dagen en oefeningen? Mijn nieuwe favo is de upright row met een touw:)

je hebt weer een aardig lijstje bij mekaar getraind meid :thumbs:

arnold press geen last van schouders?
Nope! Zolang ik schouderoefeningen met dumbells in plaats van barbell doe gelukkig geen last!
Vind het overigens wel opmerkelijk dat per week mijn kracht in schouders ontzettend verschilt..

Wat zijn op dit moment jou favo dagen en oefeningen? Mijn nieuwe favo is de upright row met een touw:)
Hmm.. Vind het serieus een moeilijke vraag :'). Sowieso zijn mijn weekenddagen favoriet, lekker all-out gaan omdat ik er geen werkdag op heb zitten, en kan dan langer trainen dan doordeweeks.. Lekker ongehaast, gewoon genieten. Denk serieus dat LB dag 2 (op zaterdag) mijn favoriet is, nooit gedacht dat ik beentrainingen nog eens als favoriet zou bestempelen :o.
Favo oefeningen op dit moment sowieso DL, chin ups en vertical leg press!
Upright rows heb ik erg lang gedaan met EZ-bar, vond ik ook heel fijn! Met plaat ook wel leuk ter afwisseling. Met touw nog nooit gedaan.. Ben je toevallig bekend met facepulls? .. Wil ik ook nog eens proberen, ook met touw :).

je hebt weer een aardig lijstje bij mekaar getraind meid :thumbs:
We willen groeiennn Robke! :flexing:

Zie mn logje hihi. Ze staan in mn laatste train:)

DL vind ik ook leuk maar alleen low rep:p Sowieso vind ik compound been oefeningen fijner in de low rep zone.

DL vind ik ook leuk maar alleen low rep:p Sowieso vind ik compound been oefeningen fijner in de low rep zone.
Ja, hier wederom precies hetzelfde! Compounds voelen het fijnst op laag volume.. Maar soms heiligt het doel de middelen en doet variatie op lichter gewicht met meer reps op lange termijn helaas meer :(. Gelukkig kom ik uiteindelijk altijd weer terug op laag volume :rolleyes:.

oeh ziet er uit als een yummie train en klinkt als een yummie toetje ;)

Beetje laat misschien maar ook hier in ;)

leuk om je progressie te zien die je al gemaakt hebt :thumbs:

Trainingen zien er goed uit:)

Mooie volumes en mindset!

oeh ziet er uit als een yummie train en klinkt als een yummie toetje ;)
Het weekend was één en al yummieness ;).

Beetje laat misschien maar ook hier in ;) leuk om je progressie te zien die je al gemaakt hebt :thumbs:
Beter laat dan nooit ;). Welkom! :D

Thanks Natyy ^^.

Mooi compliment, dankjewel Screwbeast :).

---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:23 ----------

Training van vandaag: LB dag 1
Helaas verschoven naar morgen

Had ontzettend zin om te gaan knallen vanavond, en toen.. Muh :(. Meer info onder de spoiler.
Was rustig aan het werk achter mijn bureau en lekker aan het genieten van mijn havermoutcookie (maak ik nog altijd iedere keer trouw een lading van, goddelijk!) toen ik niet zo lekker werd. "Niet zo lekker" resulteerde uiteindelijk in een vraag aan een collega of zij wat water wilde aangeven omdat ik toen ineens "echt helemaal niet lekker" werd. Kon niets meer zien (volledige ruis voor ogen), koud zweet, dichtgeknepen keel (piepend ademhalen, kon niet meer praten), misselijk en trillerig. BHV'er kwam snel en na een minuut of 10 (wat een eeuwigheid leek te duren) ging het weer weg. Ik zei ook letterlijk "ik ben er weer" :o. Heb dit enkele keren eerder gehad, maar lang niet zo erg (vooral die dichtgeknepen keel vond ik erg beangstigend). Nu toch maar eens braaf gelijk huisarts gebeld. Bloeddruk etcetra is gelukkig helemaal in orde. Nu nor enorm moe en stijve kaakspieren. Vermoedelijk toch te maken met spanning etcetera. Maar ik voel me verder lichamelijk gewoon weer prima, dus ik wil trainen!
Gezien de info onder de spoiler snap ik (ja, zelfs ik) dat vandaag trainen niet verstandig is. Maar ik wil gewoon weer knallen. Ontspanning is nu juist ontzettend belangrijk, en laat ik dat nou in training vinden.. Besloten morgen, donderdag, zaterdag en zondag gewoon te gaan trainen, maar het had nogal wat voeten in aarde. Lees: ik heb een compromis met Tdawg moeten sluiten. Deze week trainen en voeding hetzelfde, maar qua trainingen licht "voor de lekker", om te ontspannen en niets meer dan dat. Ik probeer het (met veel tegenzin) maar als een deload te zien..

Dus: volgende week extra (v)pr's! ;) :D

pfoe.. das even schrikken zeg.. Ik zou het toch even rustig aan doen... nu in ene zoveel achter elkaar trainen kan ook in het nadeel werken he. Dus ik vind het compromis wel een goed plan. Verstandigheid wil soms wel eens niet gehoord worden he! ;) zo bekend.. maar beter wel luisteren.

Heb je al eens bloed laten prikken?
Was je toevallig ook afgelopen dagen heel erg druk? en misschien wat beren?

Ah verdorie wat jammer.
Ben laatst onder een zelfde soort situatie wel gaan trainen, was ook binnen 5 minuten weer uit de gym. Eventjes lekker je nachtrust pakken en morgen weer er tegenaan :D

oef dat klinkt niet best meid. Miss indd ff verder testen (bloed prikken). Goed naar je lichaam luisteren iig:) Verplicht deloaden kon ik zelfs niet toen ik ziek was haha. Ik zie wel als ik mn log terug lees dat ik automatisch minder gewicht heb gepakt paar weken dus toch soort van deloaden gedaan:p

Terug
Naar boven