MuscleMeat

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
Dat is een serieuze training. Kan mij voorstellen dat je de hammen goed heb gevoeld en nog trouwens.haha geniet ervan:-p
Enne vrouwen zijn zowiezo vreemde wezens dus daar ben je niet anders in..lol
Op zaterdag en zondag ga ik voor de "knallers". Heb dan uitgebreid de tijd en kan dan mijn ochtenden helemaal aan trainen wijden :heart:.
Enne.. Genieten van de hammies zal morgen vooral aan de orde zijn vermoed ik ;).

Je trainingen gaan lekker zeg!

Krijg je wel voldoende zout binnen?
Toen ik zelf veel aan het trainen was en strenger dieet met dus weinig zout ook minder energie sneller duizelig. Af en toe boullion deed wonderen. Maar goed als inname prima is hoeft dat niet.
Dankje Natty! Ben er ook tevreden mee! Hoop dan ook dat ik dadelijk in de cut zo lang mogelijk kracht kan vasthouden :).

Thanks voor de feedback rondom het gebeurde! Zoutgebrek lijkt me onwaarschijnlijk.. Zoiets had ik voor mogelijk gehouden bij de keren dat het bijvoorbeeld onder de douche gebeurde, maar ik neem aan dat zoutgebrek "ademnood" niet verklaart? In ieder geval zeker iets om in mijn achterhoofd te houden, alle suggesties zijn meer dan welkom..
Al hoop ik natuurlijk vooral dat dit nooit meer voorkomt :).

Ziet er weer uit als een zalige training! Lekker weer wat (V)PR's ook! je gaat helemaal top!
enne.. die dromen.. ach wij vrouwen he. ;) hihihihihi

Je gewicht gaat ook goed! enne.. "viezige" maand? Welnee. Je mag ook van wat lekkers genieten he mop!
Dat is heel normaal en een paar paaseitjes en lekkere brunch is niet vies maar lekker!
Jij komt er wel.
Yiehaa, thanks Marina! Knallen met die hap! :whip:

April gaat er wel heel wat meer gecheat worden dan normaal :o. Maar ik kan het.. Mooi excuus om er voor te zorgen dat die laatste anderhalve kilo erbij komt ;).

Even het een en ander gemist hier, maar zie dat het alweer wat beter gaat!:thumbs: Trainingen zien er allemaal weer toppie uit, zelfs de twee waarvan je zelf zei rustiger aan te doen! Verstandig ook om de geplande kcals niet omhoog te gooien deze maand, want er komen waarschijnlijk toch al een zooitje ongewenste kcals bij ;)

Goed weekend Sanne!
Een opluchting dat ik niet veel hebben hoeven in te leveren wat trainen betreft!
Die ongewenste kcals komen wel mooi uit, zo in de laatste maand van de bulk :rolleyes:. Ben zelf inmiddels anti-cardio (en strafcardio, daar krijg ik dus de bibbers van), dus wil dat zo lang mogelijk voorkomen :o.
En ja, natuurlijk weet ik dat cardio enorm veel voordelen heeft, maar de weg naar een gezond gewicht bevatte vooral veel cardio-uren, heb daar nog steeds even genoeg van :o.
Jij ook fijn weekend!! .. Hopelijk duurt het voor je gevoel lang voordat het weer maandag is ;).

Vrouwen zijn vreemd lol.

Waar wil je straks naar toe cutten?

Ik wil ook weleens de 70 aantikken :(
Vrouwen zijn onbegrijpelijk, snap ze zelf ook niet :o.
Wat cutten betreft.. Vind het nog lastig een bepaald doel te stellen. Sinds mijn "obi-periode" is 64.5 mijn laagste gewicht geweest en heb nog totaal geen idee hoe mijn lichaam eruit ziet als ik onder de 64.5 zou komen. Wil me denk ik focussen op progressiefoto's en vooral het meten van centimeters. De weegschaal gaat wederom een "bijkomend meetinstrument" zijn, heb in ieder geval absoluut niet een bepaald getal in gedachten.
Hmm, nu je vraagt waar ik naartoe wil cutten bedenk ik me dat het wellicht verstandig is een concreet doel te bedenken. Vind ik lastig..

Je lichaam kan Door diverse problemen als reactie ademnood geven. ;)
Maar hoop natuurlijk voor je dat het niet weer gebeurd.
Je kunt het altijd proberen mocht je je wat minder voelen.
Toch vreemd dat ze geen oorzaak kunnen achterhalen.

Dat vooral inderdaad :D

Je lichaam kan Door diverse problemen als reactie ademnood geven. ;)
Maar hoop natuurlijk voor je dat het niet weer gebeurd.
Je kunt het altijd proberen mocht je je wat minder voelen.
Toch vreemd dat ze geen oorzaak kunnen achterhalen.
Vind het ook erg vreemd.. Aan de ene kant lucht het op, aan de andere kant blijf ik dan juist vol vragen zitten. Het gevoel dat ik stik heb ik echter nog nooit eerder gehad. Mocht het toch nog eens gebeuren hoop ik dat ik het herken zodat ik op tijd apart kan gaan zitten ofzo. Moet er overigens echt niet aan denken dat het tijdens het trainen gebeurt :/.

Training van vandaag: UB dag 2

BP Wendler cycle 2 week 1
5 x 20
5 x 20
3 x 25
5 x 25
5 x 30
9 x 35

Incline BP
10 x 22.5 VPR
5 x 24
7 x 22.5
8 x 20
20 x 10

BOR
10 x 20
10 x 37.5 VPR
7 x 40 VPR
4 x 42.5 PR
10 x 35
15 x 30
Geen idee wat me vandaag ineens bezielde met de BOR. Lang vastgezeten, vandaag knalde het er ineens uit. Heerlijk! :heart:

Arnold press
10 x 8
10 x 9
7 x 10
7 x 9

Cable overhead bicep curls
10 x 9
10 x 11.3
4 x 14
10 x 9
10 x 9

Tricep lever dips
10 x 35 VPR
7 x 37.5 PR
6 x 35
10 x 32.5

Front + side raises
10 x 3
10 x 4 VPR
5 x 5 PR
10 x 3

Chin ups
1 x bw
1 x bw
1 x bw

Buikspieren:"bal overgeven"
20 x 4
20 x 6
20 x 6
20 x 8

Vandaag erg moe. Trainingen zoals deze noem ik dan ook "trainingen op karakter". Vind hem er mooi uitzien en ben tevreden, maar moest mezelf dan ook regelmatig aansporen het goed aan te pakken :whip:. Soms moet je het meer van karakter dan van energie en kracht hebben.
Laatste maand bulken gaat bijna in, wil nog zo hard mogelijk knallen en zo krachtig mogelijk eindigen voor de cut zich inzet :).

• Like
Waarderingen: GPRO
Wow.. lekkere training! Zou wel willen ruilen.. mijn nek heeft het begeven dus het zit er niet in...
Je gaat super!! go for it mop. JIj kan het!

heerlijke bor!

knal ze nog, die laatste maand!

Chapeau Sanne!:thumbs: Wat een training zeg..dikke repout op de bench en een hoop PR's en VPR's weten te pakken!:D:D

elke training weer pr's en vpr's. nice hoor!

Gaat goed hier, weer een paar lekkere (v)pr's neergezet. En trainingen op karakter zijn vaak de lekkerste, dan ben je wel helemaal voldaan erna omdat je dan echt alles hebt gegeven :)

Hoe ga je de overgang van bulk naar cut straks aanpakken?

Ik was vandaag ook super moe. Ook op puur discipline de setjes eruit geknald.. pfff.. ik ben de hele avond al aan het niks doen haha. Morgen vroeg op, half 6 dus eigenlijk half 5 oude tijd omg. Wordt een zwaar weekje vrees ik.

Indd laatste maand nog ff flink knallen! Ik heb nog 7 weken meen ik tot mn cut dus moet er nog ff tegenaan. Ik hoop nog wat meer massa op mn armen en billen te kunnen pakken dus daar ga ik voor!

lekkere treen voor niet fit zijn btw:)

Lkkre training mooie (v)pr's.

Karakter aproved.

Wow.. lekkere training! Zou wel willen ruilen.. mijn nek heeft het begeven dus het zit er niet in... Je gaat super!! go for it mop. JIj kan het!
Meen je dat nou?! Het zit je niet echt mee.. Het was verstandig trainingen in te korten en een beetje gas terug te nemen, maar dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling.. Ik hoop dat je snel weer een beetje kunt opbouwen! :heart:

heerlijke bor! knal ze nog, die laatste maand!
Lekker hè! Geen idee waar die vandaan kwam, maar ben dwars door dat plateau heen geknald!
Die laatste maand wordt buffelen, kom maar op! ;)

Chapeau Sanne!:thumbs: Wat een training zeg..dikke repout op de bench en een hoop PR's en VPR's weten te pakken!:D:D
Thanks Marvin, het was een heerlijke afsluiter van de week! :D
Wat die repout betreft.. Heb met heeeeel veel moeite geprobeerd de 10 aan te tikken, want: dan had ik een vpr gehad :'). Maar helaas ging het millimeter voor millimeter en moest mijn spotter toch uiteindelijk ingrijpen :o.

elke training weer pr's en vpr's. nice hoor!
Dankje, en ben van plan dat vooral nog minstens een maand vol te houden! ;)

Gaat goed hier, weer een paar lekkere (v)pr's neergezet. En trainingen op karakter zijn vaak de lekkerste, dan ben je wel helemaal voldaan erna omdat je dan echt alles hebt gegeven :) Hoe ga je de overgang van bulk naar cut straks aanpakken?
Precies, als je dan eenmaal klaar bent ben je weer helemaal opgeknapt, zo lang je onthoudt waar je het voor doet blijft je inzet groot, ook al wilt je lijf even niet.. :).
Wat de overgang naar de cut betreft.. Zit er aan te denken eerst 500 kcal aan koolhydraten naar beneden te gaan (dus zal dan ongeveer 300 kcal onder onderhoud zitten) en dat 2 weken zo te laten om de eerste één of twee kilo's vocht te verliezen. Daarna wil ik per twee weken bekijken of het kcal tekort nog genoeg is. Zo niet, dan elke keer met stap van 200 kcal aan koolhydraten verlagen.
Ben echter wel erg gevoelig voor koolhydraten, in de zin van: op aan langdurig koolhydraattekort doe ik het erg slecht. Als ik op een gegeven moment verder in de cut zit wil ik mijn macro's op trainingsdagen dus zo in elkaar zetten dat ik op trainingsdagen hoger in koolhydraten zit en op rustdagen lager in koolhydraten. Vind het gemakkelijk om alle dagen hetzelfde tekort te hebben..
En wat cardio betreft.. Zo laat mogelijk inzetten, als bonus, en als het echt, echt, écht niet anders kan :D.
Suggesties en tips zijn altijd welkom :).

Ik was vandaag ook super moe. Ook op puur discipline de setjes eruit geknald.. pfff.. ik ben de hele avond al aan het niks doen haha. Morgen vroeg op, half 6 dus eigenlijk half 5 oude tijd omg. Wordt een zwaar weekje vrees ik. Indd laatste maand nog ff flink knallen! Ik heb nog 7 weken meen ik tot mn cut dus moet er nog ff tegenaan. Ik hoop nog wat meer massa op mn armen en billen te kunnen pakken dus daar ga ik voor! lekkere treen voor niet fit zijn btw:)
Je mag de hele avond niets doen als je braaf alles eruit hebt geknald in de gym, ondanks energiegebrek ;). Ik heb de rest van die dag ook niet veel anders gedaan dan op de bank gehangen :').
Enne.. We gaan allebei de laatste weken voor de cut er gewoon flink tegenaan, laat die laatst mogelijke gains maar komen.. En dan mogen we ons weer mentaal voorbereiden op alles wat de cut met zich meebrengt :o.
Heb al maandenlang geen trek c.q. honger gehad.. Heb medelijden met de medemens, de eerste weken zal het even flink doorbikkelen zijn. Ben niet te genieten als ik honger heb :o.

Lkkre training mooie (v)pr's. Karakter aproved.
:cheer: Thanks!

Ik ben me nu al mentaal aan het voorbereiden haha. Ik herken heel goed wat je zegt, ik heb nauwelijks honger meer (verbaast me nu soms dat ik veel langer kan teren op een maaltijd). Mn lijf zal nu wel denken, genoeg reserves:D Ik was gisteren in de only aan het shoppen. Oef niet leuk meer, na een paar TE kleine broeken te hebben gepast was ik flauw. . helemaal met dat confronterende licht:p Van de week maar nieuwe poging doen en dan maar maat l uit de rekken halen (of van die super stretch jeans:)).

net gestart met wendler zie ik?

Bevalt het een beetje?

lekkere vpr's en pr's

Trainen als je moe bent is kut, kan er zelf over mee praten. flinke dosis kcals van te voren wil dan wel eens werken.

ik merk het zelf nu ik aan het cutten ben.. je merkt exact wanneer je kh voorraadje leeg is tijdens trainen..dus heb voor de zekerheid altijd xtra banaantje in mijn tas :-)
en ja de beste trainingen zijn de trainingen dat je energie niet top is maar wel gaat! Dat onderscheid je van de rest!

En... een verloren training haal je NOOIT meer in :-P
Dat zei mijn man ooit tegen mij, en als er wel s een moment is dat ik zou willen skippen..denk ik daar aan en ga ik toch..heel stom miss maar voor mij werkt t hahaha

Ik ben me nu al mentaal aan het voorbereiden haha. Ik herken heel goed wat je zegt, ik heb nauwelijks honger meer (verbaast me nu soms dat ik veel langer kan teren op een maaltijd). Mn lijf zal nu wel denken, genoeg reserves:D Ik was gisteren in de only aan het shoppen. Oef niet leuk meer, na een paar TE kleine broeken te hebben gepast was ik flauw. . helemaal met dat confronterende licht:p Van de week maar nieuwe poging doen en dan maar maat l uit de rekken halen (of van die super stretch jeans:)).
Ugh, ik ook.. Zolang ik mijn überontbijt er maar in kan houden, dat is wel echt het laatste dat ik ga minderen :rolleyes:. Moet nu ook serieus regelmatig op de klok kijken om in de gaten te houden dat ik wat naar binnen stouw, anders moet ik alles veels te snel achter elkaar opeten, en dan voel ik me een enorme papz*k :o.
Haha, en dat shoppen.. Ik ga nu expres geen nieuwe kleding passen, want merk dat mijn broeken toch echt strakker gaan zitten.. Ook bij bovenbenen, maar dan verklaar ik dat gewoon door te zeggen dat het pure quad-gains zijn :p.
.. Anders is een goede harembroek nog altijd een optie? Lekker wapperen, zit lekker ruim ;).

net gestart met wendler zie ik? Bevalt het een beetje?
Dit is inderdaad de eerste week van mijn twee cycle! Ben met Wendler begonnen omdat ik maandenlang op een zeer frustrerend (lees: ik ging praktisch met schijven gooien) plateau bleef zitten. In het begin erg wennen, want ben gewend tot het uiterste te gaan.. Eigenlijk heb ik alleen met de laatste set het gevoel helemaal te kunnen knallen (lekkere rep-outs!). Echter is mijn techniek met grote sprongen vooruit gegaan. Ik bench nu veel krachtiger en stabieler (zal ook te maken hebben met het toevoegen van paused speed benches).
Ben vooral benieuwd of ik dadelijk door dat plateau heen breek.. Wellicht zit ik mezelf dan zo te mindfucken dat ik alsnog blijf hangen :rolleyes:. Maar goed, een verbeterde techniek alleen is al een mooie winst!

lekkere vpr's en pr's Trainen als je moe bent is kut, kan er zelf over mee praten. flinke dosis kcals van te voren wil dan wel eens werken.
Zit mezelf dan ook echt op te fokken.. Slinger inwendig niet echt de meest fijne krachttermen naar mijn eigen hoofd :rolleyes:. Toch duurt het meestal maar twee setjes van de eerste oefening voordat het weer naar meer smaakt. Wat dat betreft ben ik een strebertje, moet en zal elke training iets meer/beter doen dan een vorige training. En als ik dan eenmaal een (v)pr te pakken heb.. Dan moet die moeheid maar eventjes wachten ;).

ik merk het zelf nu ik aan het cutten ben.. je merkt exact wanneer je kh voorraadje leeg is tijdens trainen..dus heb voor de zekerheid altijd xtra banaantje in mijn tas :-) en ja de beste trainingen zijn de trainingen dat je energie niet top is maar wel gaat! Dat onderscheid je van de rest! En... een verloren training haal je NOOIT meer in :-P Dat zei mijn man ooit tegen mij, en als er wel s een moment is dat ik zou willen skippen..denk ik daar aan en ga ik toch..heel stom miss maar voor mij werkt t hahaha
Het is vooral na een werkdag dat ik af en toe flinke moeite heb alles bij elkaar te schrapen en een knallende training neer te zetten.. Maar net wat ik bij Joost zeg: als ik eenmaal een (v)pr haal smaakt het alleen maar naar meer, en dan moet die futloosheid maar wachten tot ik met mijn versgekookt maaltje neer geploft ben ;).
Haha, en dat is een heel mooie uitspraak van je man! Die ga ik er ook inhouden, want ben er wel mee eens! Een gemiste training kan je niet meer terugpakken, dusse.. We blijven er voor gaan.. Er moet wel een héél goed excuus zijn wil ik skippen ;).

Amen to that Sanne! Powerrrr

Precies, als je dan eenmaal klaar bent ben je weer helemaal opgeknapt, zo lang je onthoudt waar je het voor doet blijft je inzet groot, ook al wilt je lijf even niet.. :).
Wat de overgang naar de cut betreft.. Zit er aan te denken eerst 500 kcal aan koolhydraten naar beneden te gaan (dus zal dan ongeveer 300 kcal onder onderhoud zitten) en dat 2 weken zo te laten om de eerste één of twee kilo's vocht te verliezen. Daarna wil ik per twee weken bekijken of het kcal tekort nog genoeg is. Zo niet, dan elke keer met stap van 200 kcal aan koolhydraten verlagen.
Ben echter wel erg gevoelig voor koolhydraten, in de zin van: op aan langdurig koolhydraattekort doe ik het erg slecht. Als ik op een gegeven moment verder in de cut zit wil ik mijn macro's op trainingsdagen dus zo in elkaar zetten dat ik op trainingsdagen hoger in koolhydraten zit en op rustdagen lager in koolhydraten. Vind het gemakkelijk om alle dagen hetzelfde tekort te hebben..
En wat cardio betreft.. Zo laat mogelijk inzetten, als bonus, en als het echt, echt, écht niet anders kan :D.
Suggesties en tips zijn altijd welkom :).
Ik denk dat dit wel een goede aanpak is.
Mijn afgelopen cut heb ik zoiets ook gedaan. Mijn eiwitten en vetten blijven altijd wel redelijk gelijk, maar de koolhydraten minder ik. Dit doe ik bijvoorbeeld door in rijst/kip maaltijden de rijst te vervangen door salade. Het leek vorige cut net of ik een hele boel massa was kwijtgeraakt. Met name de laatste 3 weken heb ik toen 5x per week 45 min cardio gedaan waardoor het plots enorm snel ging allemaal. Toen ik echter mijn bulk langzaam startte veranderde mijn fysiek enorm in 1 week door die extra koolhydraten. Toen merkte ik direct dat ik nauwelijks tot geen massa verloren was. Kreeg toen zelfs allemaal vragen of ik aan het kuren was dus zo 'erg' was het :P.
Ik zou gewoon de aanpak doen die je nu beschrijft en cardio doen als het nodig is. Ik ben het de vorige keer pas de laatste 3 weken gaan doen en ik geloof dat mijn vetpercentage toen (serieus) nog 3% is gezakt. Komende zomervakantie (als het schooljaar zo goed als afgerond is) ga ik weer goed cutten, maar dan zal ik zelf wel wat eerder cardio inzetten.

Terug
Naar boven