XXL Nutrition

Sanne's log

Keto is idd een groot voordeel, aangezien je niet perse een kcal deficit hoeft te hebben om af te vallen.
Bullshit...Thermodynamica wetten zijn niet te ontlopen..

dat het aantal kcals per E/K/V mogelijk een revisie nodig hebben ivm TEF en een hele hoop andere processen is weer een ander verhaal. Heb daar van de week nog een heel uitgebreid verhaal over gelezen.

Ga ehm proberen te vinden..

Edit:

Deze was het niet, maar lijkt erop:

http://ajcn.nutrition.org/content/79/5/899S.full

Keto vind ik persoonlijk (mening!) niet zo super.

Beste vind ik (mening!) carb cyclen voor cut.

Bullshit...Thermodynamica wetten zijn niet te ontlopen.. dat het aantal kcals per E/K/V mogelijk een revisie nodig hebben ivm TEF en een hele hoop andere processen is weer een ander verhaal. Heb daar van de week nog een heel uitgebreid verhaal over gelezen. Ga ehm proberen te vinden.. Edit: Deze was het niet, maar lijkt erop: http://ajcn.nutrition.org/content/79/5/899S.full

Tuurlijk zit er een kern van waarheid in, maar het gaat hierbij niet alleen om het skippen van carbs en aanvullen van vetten. je lichaam past zich aan.. Deze komt in een ketose staat, waardoor het zijn energie uit andere lichaamstoffen gaat aanvullen (vetten en eiwitten). zelfde geld voor IF, je lichaam is gedurende dag leeg van voedsel, waardoor het dus andere lichaamstoffen gaat verbranden (Lees: vetverbranding).

Met alleen ketose dieet zal je geen kilo's afvallen op onderhoud (mijn fout dus in de vorige post). Maar ik denk dat IF in combi met keto wel heel erg goed zal werken.

Tuurlijk zit er een kern van waarheid in, maar het gaat hierbij niet alleen om het skippen van carbs en aanvullen van vetten. je lichaam past zich aan.. Deze komt in een ketose staat, waardoor het zijn energie uit andere lichaamstoffen gaat aanvullen (vetten en eiwitten). zelfde geld voor IF, je lichaam is gedurende dag leeg van voedsel, waardoor het dus andere lichaamstoffen gaat verbranden (Lees: vetverbranding).

Met alleen ketose dieet zal je geen kilo's afvallen op onderhoud (mijn fout dus in de vorige post). Maar ik denk dat IF in combi met keto wel heel erg goed zal werken.
Echter..als je van carbs houdt, zoals Sanne...is keto echt een no-go:o

• Topic Starter Topic Starter
Bullshit...Thermodynamica wetten zijn niet te ontlopen.. dat het aantal kcals per E/K/V mogelijk een revisie nodig hebben ivm TEF en een hele hoop andere processen is weer een ander verhaal. Heb daar van de week nog een heel uitgebreid verhaal over gelezen. Ga ehm proberen te vinden.. Edit: Deze was het niet, maar lijkt erop: http://ajcn.nutrition.org/content/79/5/899S.full
Ik zag "revisie" in combinatie met "TEF" en "een hele hoop andere processen" en besloot dat dit niet iets is waar ik tussen de bedrijven door op mijn stage bij stil kan staan :o.
Uiteindelijk blijft het natuurlijk kcal in vs out, maar de concrete invulling daarvan.. Zal per persoon verschillend zijn wat effectiviteit betreft.
De link even snel doorgekeken, thanks, ik parkeer hem voor het weekend!
Moet natuurlijk wel wat energie sparen voor de training vanavond ;)

Keto vind ik persoonlijk (mening!) niet zo super. Beste vind ik (mening!) carb cyclen voor cut.
Probeer altijd overal een eigen draai aan te geven. Mocht ik inderdaad op trainingsdagen hoger in carbs gaan zitten houd ik me niet strikt aan een vast aantal carbs, dat zal per training dan ook wel weer kunnen verschillen..
Maar elke dag op lage carbs.. Ik overweeg het voor het allerlaatste restje van de cut, maar stel dat zo lang mogelijk uit (het schrappen van carbs).

Tuurlijk zit er een kern van waarheid in, maar het gaat hierbij niet alleen om het skippen van carbs en aanvullen van vetten. je lichaam past zich aan.. Deze komt in een ketose staat, waardoor het zijn energie uit andere lichaamstoffen gaat aanvullen (vetten en eiwitten). zelfde geld voor IF, je lichaam is gedurende dag leeg van voedsel, waardoor het dus andere lichaamstoffen gaat verbranden (Lees: vetverbranding). Met alleen ketose dieet zal je geen kilo's afvallen op onderhoud (mijn fout dus in de vorige post). Maar ik denk dat IF in combi met keto wel heel erg goed zal werken.
Echter..als je van carbs houdt, zoals Sanne...is keto echt een no-go:o
Dat is het dus inderdaad. Heb nog een hoop te leren over hoe mijn lichaam op bepaalde dingen reageert, maar weet inmiddels wel dat ik erg gevoelig ben voor carbs. In de zin van: als ik langere tijd (lees: om nabij twee weken) erg laag op carbs zit functioneer ik gewoon minder. Wellicht puur iets psychisch, geen idee, maar ik ga er slecht op. Trainingen worden dan slapper en zit dan minder lekker in mijn vel. Op trainingsdagen meer carbs en rustdagen minder carbs lijkt me dan wel een mooie tussenweg. En als het het allerlaatste stukje van de cut is aangebroken.. Dan wil ik heus wel een week of 2 a 3 het doen met zo min mogelijk carbs..
Zal dan ook tijdig het thuisfront inlichten :o.

Er zit een groot verschil tussen low carb en keto he ;)

Gelukkig kan een succesvolle cut op duizenden manieren:D
Ik heb zelf ondervonden dat IIFYM ideaal is als je wilt cutten en daarbij ijs wilt eten. Nadeel is natuurlijk dat je alles netjes moet af wegen en in moet voeren. Wat ook lastig was is je in te houden als je 1/3 bak ijs neemt, maar een hele bak wilt XD

Wat mij op viel was dat ik de eerste 3 weken super snel af viel (3% naar beneden) en dat op 2000-2500 kcal. Mn energie level was ook super. De laatste week van mn mini cut was ik extreem moe. Ik heb de hele cut gedocumenteerd en er was een flinke daling in mn hartslag te zien en daarmee ook in kcal verbruik. Dit was maar 6 weken, nu zijn het 20 weken!! :p

Wow, mooi geschreven. Knap hoor. Denk dat velen ook zo denken. Ik durf het ook nu pas na 2 jaar meelezen. Heel erg veel succes! Ik kijk met je mee!

Gelukkig kan een succesvolle cut op duizenden manieren:D
Ik heb zelf ondervonden dat IIFYM ideaal is als je wilt cutten en daarbij ijs wilt eten. Nadeel is natuurlijk dat je alles netjes moet af wegen en in moet voeren. Wat ook lastig was is je in te houden als je 1/3 bak ijs neemt, maar een hele bak wilt XD

Wat mij op viel was dat ik de eerste 3 weken super snel af viel (3% naar beneden) en dat op 2000-2500 kcal. Mn energie level was ook super. De laatste week van mn mini cut was ik extreem moe. Ik heb de hele cut gedocumenteerd en er was een flinke daling in mn hartslag te zien en daarmee ook in kcal verbruik. Dit was maar 6 weken, nu zijn het 20 weken!! :p
IIFYM blijft nu wat mij betreft ook gewoon in de cut gelden.. Eigenlijk doe ik dat al sinds mijn "afvalperiode", kies dan alsnog voor wat in mijn ogen "het betere voedsel" is, dus daar twijfel ik in ieder geval al niet over! Enne.. Ik haal bij voorbaat al niets lekkers in huis, want een bak ijs.. Die gaat dan ongetwijfeld gewoon leeg :rolleyes:
Wist je dat er trouwens nieuwe B&J core smaken komen? Niet eerlijk!!

De eerste weken zullen denk ik vooral vocht zijn.. Daarom wil ik pas na 2 weken "officieel" beginnen met wegen. .. En ga wederom proberen de focus op centimeters in plaats van de weegschaal te houden :o.
Maare.. Jij gaat het gewoon doen die 20 weken! Blijf vooral denken aan al het lekkers dat je na die 20 weken gaat verorberen.. Voor iedere keer dat je een moeilijk moment doorstaat een extra hapje sushi ;).
En mocht het helpen.. Ik leef met je mee! :D

Wow, mooi geschreven. Knap hoor. Denk dat velen ook zo denken. Ik durf het ook nu pas na 2 jaar meelezen. Heel erg veel succes! Ik kijk met je mee!
Welkom Linny! En thanks voor je compliment!
Tof dat je ook een logje ben begonnen. Ben ik blijkbaar niet de enige die lang nodig had om moed bij elkaar te schrapen ;).
Jij ook veel succes!!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB dag 1

Lat pulldown
10 x 25
10 x 32
10 x 39 VPR
6 x 41.3 PR
7 x 39
10 x 32

Paused speed bench
10 x 22.5
10 x 25
10 x 27.5 "PR", met normale bench is 42.5 mijn 1RM, op deze manier nog niet dit gewicht gepakt
8 x 27.5 Reps niet tot 10 volgemaakt omdat er de laatste twee reps eigenlijk geen "speed" meer inzat :o

T-bar row
10 x 20
10 x 25 VPR
5 x 27.5 PR
9 x 25
10 x 20

Db shoulder press
10 x 9
10 x 10
3 x 12 PR. Er zijn geen db's van 11 kg.. Frustrerend! Vertrouwde het niet genoeg om een vierde rep te proberen, kreeg visioenen van db's die op mijn hoofd vielen enzo.. Schouders hadden had waarschijnlijk aangekund, mijn rechterpols begon echter al te wankelen..
6 x 10
12 x 7

21'ers
x 10.5
x 13
x 13
x 10.5

Bench dips
10 x bw
10 x bw
10 x bw
10 x bw + 5

Chin up negatives
1 x
1 x
1 x
Met niet de meest charmante uitvoering: was leeg :).

Wow wat een lekkere training weer! Ik had al zin om te trainen maar heb verplicht mijn rustdag.. :(
Maar krijg alleen maar meer zin als ik al die (V)PR's weer zie bij je! :D

Ik ben wat dat betreft wel blij dat onze DB per kg gaan tot 25 kg. :)

lekkere training meid!!

Ik hou daarom mooi mn vet% bij (huidplooi), de weegschaal blijft buiten spel haha. Ik merk dat ik de 1e paar dagen van een cut vocht verlies (dat komt omdat elke g koolhydraat zich bind aan 3 g water). Meestal eet ik ook minder zout wat ook in gewicht scheelt.

Bullshit...Thermodynamica wetten zijn niet te ontlopen..

dat het aantal kcals per E/K/V mogelijk een revisie nodig hebben ivm TEF en een hele hoop andere processen is weer een ander verhaal. Heb daar van de week nog een heel uitgebreid verhaal over gelezen.

Ga ehm proberen te vinden..

Edit:

Deze was het niet, maar lijkt erop:

http://ajcn.nutrition.org/content/79/5/899S.full

Het zou kunnen dat je zo de diarrhee krijgt van al dat vet en eiwit dat je niet de tijd krijgt om alles op te nemen wat erin zit in je darmen.

Verder +1

Edit:
Laat maar, is al besproken ;)

Laatst bewerkt:
Zijn wel altijd prima trainingen die ik hier voorbij zie komen. Vanwaar de keuze voor speed reps op de bench?

Trainingen gaan goed zeg Sanne!!:D Weer een goede workout:bow:

Wow wat een lekkere training weer! Ik had al zin om te trainen maar heb verplicht mijn rustdag.. :( Maar krijg alleen maar meer zin als ik al die (V)PR's weer zie bij je! :D Ik ben wat dat betreft wel blij dat onze DB per kg gaan tot 25 kg. :)
Thanks!! Muh, balen is dat.. Heb je zin om te knallen maar is het je rustdag.. Wel goed dat je braaf bent en gewoon die rustdag houdt ;). Vandaag mag je weer, dus ik hoop dat de zin alleen nog maar is toegenomen! :D

lekkere training meid!! Ik hou daarom mooi mn vet% bij (huidplooi), de weegschaal blijft buiten spel haha. Ik merk dat ik de 1e paar dagen van een cut vocht verlies (dat komt omdat elke g koolhydraat zich bind aan 3 g water). Meestal eet ik ook minder zout wat ook in gewicht scheelt.
Dankjewel, medefanatiekeling! ^^
Heb nog steeds een calliper liggen.. Vetpercentage berekenen is vooralsnog niet betrouwbaar omdat mijn onderlichaam totaal uit verhouding is met bovenlichaam. Voordat ik begon met bulken scheelde dit ongeveer 1.5 kledingmaat.. Hoop dan ook dat dit na de cut een beetje meer is bijgetrokken. Heb wel van iemand hier (weet niet meer wie.. :/) de tip gekregen gewoon één vaste plooi te nemen zodat ik in ieder geval weet of er in ieder geval buikvet verdwijnt. That reminds me.. Een mooi plan voor in de cut :).
Maar je weegt dus in het geheel niet? Cheers, vind het knap, de eerste dame die ik ben tegengekomen die dat volhoudt :D.

Het zou kunnen dat je zo de diarrhee krijgt van al dat vet en eiwit dat je niet de tijd krijgt om alles op te nemen wat erin zit in je darmen. Verder +1 Edit: Laat maar, is al besproken ;)
Wel een beetje bij blijven hè Neetje .. ;)
Een beetje plagen moet kunnen :D

Zijn wel altijd prima trainingen die ik hier voorbij zie komen. Vanwaar de keuze voor speed reps op de bench?
Thanks ^^.
Paused speed reps doe ik omdat ik een "dood punt" heb waar ik moeilijk doorheen kom. Ik mis zeg maar explosieve kracht. Wellicht zou mijn 1RM flink hoger liggen, maar puur door dat ene momentum waar ik niet doorheen kan komen loop ik vast. Hmm, vind het lastig uit te leggen.. Anyway, Tdawg houdt zich vooral bezig met powerlifting, en hij had zich er in verdiept en kwam toen diverse theorieën tegen dat paused speed benches je door dit punt kan helpen. Tot nu toe heb ik in ieder geval gemerkt (en Tdawg constateert dit ook) dat mijn balans en techniek in ieder geval al is verbeterd, dus dat is sowieso al mooi meegenomen!

Trainingen gaan goed zeg Sanne!!:D Weer een goede workout:bow:
Whiieee, ik krijg een buiging van Skatermarvin, ben ik blij mee :D!

haha dat is het toch totaal niet, maar goed :P Lekkere training en veeeel progressie :D
Sssttt! Ik ben eigenwijs.. En vrouw, dus dat mag ik gewoon vinden :D.
En thanks, wil deze laatste maand nog optimaal gebruik maken van mogelijkheden tot (v)pr's, tot nu toe lukt dat nog steeds goed ^^.

Thanks ^^. Paused speed reps doe ik omdat ik een "dood punt" heb waar ik moeilijk doorheen kom. Ik mis zeg maar explosieve kracht. Wellicht zou mijn 1RM flink hoger liggen, maar puur door dat ene momentum waar ik niet doorheen kan komen loop ik vast. Hmm, vind het lastig uit te leggen.. Anyway, Tdawg houdt zich vooral bezig met powerlifting, en hij had zich er in verdiept en kwam toen diverse theorieën tegen dat paused speed benches je door dit punt kan helpen. Tot nu toe heb ik in ieder geval gemerkt (en Tdawg constateert dit ook) dat mijn balans en techniek in ieder geval al is verbeterd, dus dat is sowieso al mooi meegenomen!
Interessant. Heb zelf ook wel zo'n dood punt waar ik bijvoorbeeld met die 135 ook niet door kwam. Nu ben ik geen fanatieke powerlifter dus dan neem ik dat maar voor lief en waag ik de poging later nog eens. Ik weet toevallig dat board presses of floor presses ook goed schijnen te helpen om door dat dode punt heen te komen. Misschien naast die speed reps ook interessant voor je :)

Sorry Joost, dit is bullshit, vraag voor de gein eens aan Victor. ;)

Terug
Naar boven