SanneF
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 3.024
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 75kg
Kijk, dat is iets waar ik mee kan! Super!Ik denk dat dit wel een goede aanpak is.
Mijn afgelopen cut heb ik zoiets ook gedaan. Mijn eiwitten en vetten blijven altijd wel redelijk gelijk, maar de koolhydraten minder ik. Dit doe ik bijvoorbeeld door in rijst/kip maaltijden de rijst te vervangen door salade. Het leek vorige cut net of ik een hele boel massa was kwijtgeraakt. Met name de laatste 3 weken heb ik toen 5x per week 45 min cardio gedaan waardoor het plots enorm snel ging allemaal. Toen ik echter mijn bulk langzaam startte veranderde mijn fysiek enorm in 1 week door die extra koolhydraten. Toen merkte ik direct dat ik nauwelijks tot geen massa verloren was. Kreeg toen zelfs allemaal vragen of ik aan het kuren was dus zo 'erg' was het.
Ik zou gewoon de aanpak doen die je nu beschrijft en cardio doen als het nodig is. Ik ben het de vorige keer pas de laatste 3 weken gaan doen en ik geloof dat mijn vetpercentage toen (serieus) nog 3% is gezakt. Komende zomervakantie (als het schooljaar zo goed als afgerond is) ga ik weer goed cutten, maar dan zal ik zelf wel wat eerder cardio inzetten.

Weet je waar ik alleen nog zo over twijfel.. Zoals ik zei ben ik flink gevoelig voor koolhydraten. Langdurig op lage koolhydraten trek ik op den duur slecht. Vraag me dus af of het zin heeft om vooraf al refeeds te plannen waarbij ik sowieso een dag op onderhoud eet (door middel van schoon voedsel, gewoon extra havermout/rijst of iets dergelijks). Bijvoorbeeld elke tiende dag.. Heb jij de vorige cut aan refeeds gedaan?
Cheaten zal vermoedelijk gewoon weer eens per maand worden.
En precies wat je zegt, vorig jaar ben ik ook ook steeds meer in havermout/rijst/macaroni gaan schrappen. Op het laatste at ik bij lunch en avondeten in zijn geheel geen rijst of iets dergelijks meer. Ben vooral fan van wokgroenten. Handig die zakken, paar eieren erbij en lekkere kruiden en je hebt een heerlijk cut-bestendig maaltje dat goed vult!
Als ik het goed begrijp deed je dus alleen de laatste 3 weken 5 x per week steady cardio. Mag ik vragen hoe lang je cut in totaal heeft geduurd?
Nu is het nieuwsgierige beest los hoor, haha!
Ook goed om te horen dat je het idee had veel massa te verliezen terwijl je zodra je weer in de bulk kwam er een enorme progressie te bemerken was, dat is zeker iets dat ik in mijn achterhoofd ga houden! Af en toe is een beetje geruststelling nodig om de gemoederen rustig te houden
.

.
Dat kostte me mijn nek.Vandaag weer getraind en daar knapt het juist van op.
.
) en allebei met een scheef oog naar de patatkraam keken.. Uiteindelijk gingen we toch echt voor een lekker belegd broodje met mozzarella etc.