AndroidHealthClinic

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat dit wel een goede aanpak is.
Mijn afgelopen cut heb ik zoiets ook gedaan. Mijn eiwitten en vetten blijven altijd wel redelijk gelijk, maar de koolhydraten minder ik. Dit doe ik bijvoorbeeld door in rijst/kip maaltijden de rijst te vervangen door salade. Het leek vorige cut net of ik een hele boel massa was kwijtgeraakt. Met name de laatste 3 weken heb ik toen 5x per week 45 min cardio gedaan waardoor het plots enorm snel ging allemaal. Toen ik echter mijn bulk langzaam startte veranderde mijn fysiek enorm in 1 week door die extra koolhydraten. Toen merkte ik direct dat ik nauwelijks tot geen massa verloren was. Kreeg toen zelfs allemaal vragen of ik aan het kuren was dus zo 'erg' was het :P.
Ik zou gewoon de aanpak doen die je nu beschrijft en cardio doen als het nodig is. Ik ben het de vorige keer pas de laatste 3 weken gaan doen en ik geloof dat mijn vetpercentage toen (serieus) nog 3% is gezakt. Komende zomervakantie (als het schooljaar zo goed als afgerond is) ga ik weer goed cutten, maar dan zal ik zelf wel wat eerder cardio inzetten.
Kijk, dat is iets waar ik mee kan! Super! :)
Weet je waar ik alleen nog zo over twijfel.. Zoals ik zei ben ik flink gevoelig voor koolhydraten. Langdurig op lage koolhydraten trek ik op den duur slecht. Vraag me dus af of het zin heeft om vooraf al refeeds te plannen waarbij ik sowieso een dag op onderhoud eet (door middel van schoon voedsel, gewoon extra havermout/rijst of iets dergelijks). Bijvoorbeeld elke tiende dag.. Heb jij de vorige cut aan refeeds gedaan?
Cheaten zal vermoedelijk gewoon weer eens per maand worden.
En precies wat je zegt, vorig jaar ben ik ook ook steeds meer in havermout/rijst/macaroni gaan schrappen. Op het laatste at ik bij lunch en avondeten in zijn geheel geen rijst of iets dergelijks meer. Ben vooral fan van wokgroenten. Handig die zakken, paar eieren erbij en lekkere kruiden en je hebt een heerlijk cut-bestendig maaltje dat goed vult!
Als ik het goed begrijp deed je dus alleen de laatste 3 weken 5 x per week steady cardio. Mag ik vragen hoe lang je cut in totaal heeft geduurd?
Nu is het nieuwsgierige beest los hoor, haha!
Zit te twijfelen om als er eenmaal cardio aan de pas moet komen steady of HIIT te doen..
Ook goed om te horen dat je het idee had veel massa te verliezen terwijl je zodra je weer in de bulk kwam er een enorme progressie te bemerken was, dat is zeker iets dat ik in mijn achterhoofd ga houden! Af en toe is een beetje geruststelling nodig om de gemoederen rustig te houden ;).

Nek ellende was door een avondje ahoy... die stomme stoeltjes zijn een ramp....:( Dat kostte me mijn nek.Vandaag weer getraind en daar knapt het juist van op. :) Dus ja.. t is dat ik zondag niet kon trainen. Dat had al bergen kunnen schelen. ;)

Misschien gaan recomp cutten..? Met als begin 4 trainingsdagen en 3 rustdagen..

Op de trainingsdagen op onderhoud, laag vet (<40g), normaal eiwit en rest koolhydraten (nog aardig wat dus) en rustdagen ruim onder onderhoud 20a30% (maar niet lager dan BMR of althans niet structureel!). Die rustdagen ga je low carb (<75a100g), hou je eiwitten normaal en ga je iets hoger in vetten).

Op die manier word een trainingsdag een beloning en kun je op die dagen nog lekker carbs eten. Naar mate je cut vordert zakt natuurlijk je onderhoud en zul je uiteindelijk misschien op trainingsdagen ook ~10% onder onderhoud eten, maar dat is afhankelijk van je doelen.

Nek ellende was door een avondje ahoy... die stomme stoeltjes zijn een ramp....:( Dat kostte me mijn nek.Vandaag weer getraind en daar knapt het juist van op. :) Dus ja.. t is dat ik zondag niet kon trainen. Dat had al bergen kunnen schelen. ;)
Heb het net gelezen.. Dat is echt stevig balen.. Heb je een avondje uit, krijg je weer een "cadeautje" mee wat je nek betreft :/. Gelukkig gaat het inmiddels wat beter!! :)

Misschien gaan recomp cutten..? Met als begin 4 trainingsdagen en 3 rustdagen.. Op de trainingsdagen op onderhoud, laag vet (<40g), normaal eiwit en rest koolhydraten (nog aardig wat dus) en rustdagen ruim onder onderhoud 20a30% (maar niet lager dan BMR of althans niet structureel!). Die rustdagen ga je low carb (<75a100g), hou je eiwitten normaal en ga je iets hoger in vetten). Op die manier word een trainingsdag een beloning en kun je op die dagen nog lekker carbs eten. Naar mate je cut vordert zakt natuurlijk je onderhoud en zul je uiteindelijk misschien op trainingsdagen ook ~10% onder onderhoud eten, maar dat is afhankelijk van je doelen.
Hmmm.. Dat is ook een optie.. Ga daar eens over nadenken.
Wat mij als eerste te binnen schiet is dat voldoende vetten erg belangrijk is voor vrouwen in verband met de hormoonhuishouding. Als ik het goed begrijp zou je het tekort aan vetten op trainingsdagen dan compenseren met de vetten op rustdagen?
Aangezien ik lekker ga op koolhydraten is meer koolhydraten op trainingsdagen absoluut een pré!

Ik denk dat dit wel een goede aanpak is.
Mijn afgelopen cut heb ik zoiets ook gedaan. Mijn eiwitten en vetten blijven altijd wel redelijk gelijk, maar de koolhydraten minder ik. Dit doe ik bijvoorbeeld door in rijst/kip maaltijden de rijst te vervangen door salade. Het leek vorige cut net of ik een hele boel massa was kwijtgeraakt. Met name de laatste 3 weken heb ik toen 5x per week 45 min cardio gedaan waardoor het plots enorm snel ging allemaal. Toen ik echter mijn bulk langzaam startte veranderde mijn fysiek enorm in 1 week door die extra koolhydraten. Toen merkte ik direct dat ik nauwelijks tot geen massa verloren was. Kreeg toen zelfs allemaal vragen of ik aan het kuren was dus zo 'erg' was het :P.
Ik zou gewoon de aanpak doen die je nu beschrijft en cardio doen als het nodig is. Ik ben het de vorige keer pas de laatste 3 weken gaan doen en ik geloof dat mijn vetpercentage toen (serieus) nog 3% is gezakt. Komende zomervakantie (als het schooljaar zo goed als afgerond is) ga ik weer goed cutten, maar dan zal ik zelf wel wat eerder cardio inzetten.

Je gaat leger staan door het gebrek aan koolhydraten, geeft al snel een verkeerd beeld. ik geloof niet dat low carbs dieten werken.. behalve als je aan de hgh en insuline zit. carbs timen is een ander verhaal ;)

Daarnaast ben ik het met marvin eens, alleen zou ik je vetten op trainingsdagen juist hoog houden (rond de 40/50%). heb al diverse artikelen gelezen dat dit voor meer gains zorgt, en dat vrouwen hierop beter reageren.

( het artikel heb ik al 10x gepost op dbb)

Je gaat leger staan door het gebrek aan koolhydraten, geeft al snel een verkeerd beeld. ik geloof niet dat low carbs dieten werken.. behalve als je aan de hgh en insuline zit. carbs timen is een ander verhaal ;) Daarnaast ben ik het met marvin eens, alleen zou ik je vetten op trainingsdagen juist hoog houden (rond de 40/50%). heb al diverse artikelen gelezen dat dit voor meer gains zorgt, en dat vrouwen hierop beter reageren. ( het artikel heb ik al 10x gepost op dbb)
Mijn mening is nog altijd dat je sowieso alles nodig hebt, voedingsregimes waar dan ook bijvoorbeeld stelselmatige bepaalde producten niet gegeten mogen worden vind ik zo'n enorme onzin..
Vetten geven ook wel een verzadigd gevoel, en ik ben erg gehecht aan mijn pindapasta, dus die hoef ik gelukkig geen gedag te zeggen ;).

Ik ben ook wel benieuwd hoe ik het ga trekken zonder carbs. Ik mag 1 x per week 1 maaltijd lang *laden*. Zo laag heeft nooit mijn voorkeur, maar goed, ik luister gewoon en zie wel waar het schip strand:) Na 6 weken cutten (vorig jaar) met ruim voldoende carbs was ik ook aardig moe *leeg*.

Het keto dieet heeft ook veel voordelen. Ik heb zelf op een hoog carb dieet veel honger dus hopelijk heb ik daar minder last van. Kwestie van trial en error denk ik:)

Ik eet gewoon carbs, en vetten hoor..alles kwestie van..met mate maar ook echt niet te weinig en zeker niet voor je training!
Ik voel precies wat ik nodig heb..maar dat zal ook wel met het aantal jaren te maken hebben dat ik er mee bezig ben ;)

Succes dadelijk

Ik ben ook wel benieuwd hoe ik het ga trekken zonder carbs. Ik mag 1 x per week 1 maaltijd lang *laden*. Zo laag heeft nooit mijn voorkeur, maar goed, ik luister gewoon en zie wel waar het schip strand:) Na 6 weken cutten (vorig jaar) met ruim voldoende carbs was ik ook aardig moe *leeg*.

Het keto dieet heeft ook veel voordelen. Ik heb zelf op een hoog carb dieet veel honger dus hopelijk heb ik daar minder last van. Kwestie van trial en error denk ik:)
Iedereen reageert inderdaad weer anders op bepaalde aanpakken, dat vind ik juist zo interessant! Er is nog een hoop dat ik kan proberen en er is nog veel te leren over op welke manier mijn lichaam op verschillende dingen reageert. Het is in ieder geval fijn dat ik weet hoe ik er voorsta (lees: hoe onleefbaar ik ben) wanneer ik erg laag in carbs zit ;).

Het zou superfijn zijn als je door middel van keto minder honger hebt! Dat blijft toch wat mij betreft het Kutste van de Cut: die eeuwige trek :o.
En dan die eerste weken.. Draaaaaama! :bang:
Wil wederom je er op attenderen dat het in ieder geval vanuit mijn kant zeer wordt gewaardeerd wanneer je de bevindingen van je cut in je logje zet, maar ik denk dat ik dat eigenlijk niet hoef te doen ;).

Ik eet gewoon carbs, en vetten hoor..alles kwestie van..met mate maar ook echt niet te weinig en zeker niet voor je training!
Ik voel precies wat ik nodig heb..maar dat zal ook wel met het aantal jaren te maken hebben dat ik er mee bezig ben ;)

Succes dadelijk
Uiteindelijk blijft het natuurlijk kcal in vs out! Uiteraard snap ik dat cutten door middel van een fastfooddieet niet ideaal is voor je gezondheid ;). "Vreemd" genoeg kies ik sowieso uit mezelf voor "de betere voeding" als ik de keuze heb, of ik die dag nou mag cheaten of niet. Weet nog dat mijn hubby en ik een dagje dierentuin hadden (cheatday :D) en allebei met een scheef oog naar de patatkraam keken.. Uiteindelijk gingen we toch echt voor een lekker belegd broodje met mozzarella etc. :).
Maar dan natuurlijk wel gelijk een Ola Happiness Station opgezocht, dat dan weer wel ;).

En thanks, de training zit er inmiddels alweer op! Morgen mogen we weer!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 1

Deficit DL
10 x 50
10 x 50
10 x 50
10 x 55 VPR

Split squat
10 x 6.5
10 x 10
10 x 14
10 x 16.5 PR

Vertical leg press
20 x 40
10 x 50
10 x 60
10 x 64 PR
30 x 40

Incline leg press
10 x 40
10 x 50
10 x 60 VPR
6 x 60
15 x 40

Step ups
10 x bw
10 x bw
10 x bw
Knie begon na het eerste setje te sputteren.. :/

Seated calf raises
7 x 45 Haaaaaa, hoe hilarisch is dit.. Normaal gaat dit met het grootste gemak, maare.. *mompelt iets over man met hamer en tegen een muur knallen enzo* :rolleyes:
10 x 20
10 x 20
10 x 20
Dan maar licht gewicht en bovenin extra lang vasthouden en langzaam zakken.. :)

Twee nachten zeer weinig geslapen en dat begin ik dan ook te merken aan mijn energiepeil. Ben dan ook dik tevreden met de training van vandaag. .. Maar nu gaat het kaarsje toch echt langzaam uit hier :o. In samenspraak met arts (zeker gezien hetgeen vorige week is gebeurd) vannacht dus even weer eens eenmalig zo'n "knock-out-pilletje" erin knallen zodat ik vannacht in ieder geval sowieso minstens 6 uur diepe slaap kan pakken :).

Voeding gaat nog altijd goed. Morgen begint april, en dus ook mijn laatste bulkmaand. Ga dan ook intens genieten van het verzadigde gevoel! En.. .. Paasweekend komt er aan.. Paasgains! ;) :eating:
Plus.. Volgende week een bonustraining bovenop mijn gebruikelijke vier trainingen. Lijkt mij dat pasen niet stuk kan wat mij betreft ;).

Vind dit nog een enorm volume voor iemand met een wat laag energiepeil :P

Succes dadelijk

Idd niks meer niks minder! Helemaal mee eens.... zou dat ook door die jaren komen? :cool:

tevens lekker bezig!

Idd goeie training alsnog!
Wat voor knock out pilletje? Vast een benzodiazepine?

Vind dit nog een enorm volume voor iemand met een wat laag energiepeil :P
Vind ik ook, daarom ben ik tevreden ;).
Had er eigenlijk op gerekend dat het flink tegen kon vallen. Maar kak dan ook direct wanneer de training voorbij is helemaal in :').
Spaar blijkbaar stiekem heel de dag door toch wat energie op zodat ik in ieder geval nog decent kan trainen ;)

Idd niks meer niks minder! Helemaal mee eens.... zou dat ook door die jaren komen? :cool:

tevens lekker bezig!
Hmm.. Ze zeggen dat wijsheid met de jaren komt.. Zal ik dan vooral nog flink wat jaren verschillende dingen uitproberen? :p
Lijkt me heerlijk om goed aan te voelen wat je lichaam nodig heeft! Als ik het goed begrijp kan jij dan ook goed op gevoel eten, zonder schema?
En thanks :).

Idd goeie training alsnog!
Wat voor knock out pilletje? Vast een benzodiazepine?
Ben ook tevreden, had een veel minderen training verwacht, dus voel me nu dan ook erg voldaan!
Knock out pilletje is Zolpidemtart.. Neem daar gemiddeld eens per maand eentje van, en dan ben ik binnen een halfuur compleet van de wereld. Ben eigenlijk niet "pro-dat-soort-zooi", maar soms heiligt het doel de middelen.. Er wordt in ieder geval al intensief gezocht naar een langetermijn oplossing :).
Work in progress ;)

natuurlijk ga ik loggen:p :)

Mijn knockoutpil is valeriaan.. werkt echt super!!:D

Het beste is inderdaad niet van dat soort middelen gebruiken, maar 1x per maand zou ik me niet druk om maken als het effect gewenst is. Zeker niet met Zolpidem.

Hmm.. Ze zeggen dat wijsheid met de jaren komt.. Zal ik dan vooral nog flink wat jaren verschillende dingen uitproberen? :p
Lijkt me heerlijk om goed aan te voelen wat je lichaam nodig heeft! Als ik het goed begrijp kan jij dan ook goed op gevoel eten, zonder schema?
En thanks :).

jha is hobby he... kids en vrouwtje moeten er geen last van hebben zo moeilijk is t niet na zoveel jaar :D

Nice legday weer! Geniet nog maar van je laatste bulkmaand :)

En mbt mijn laatste cut stuur ik je zometeen even een PM ;)

Lekkere training weer! Ondanks de vermoeidheid knal je door met (V)PR's! ik doe het je niet na.
Blijf jaloers op je trainingen en progressie. Je gaat super!
Laatste maandje bulken gaat je ook zeker lukken. En die KO pil kan best een keer. kan niet veel kwaad als je het zo weinig doet hoor.
Lekker slapen zo he! :)

Keto is idd een groot voordeel, aangezien je niet perse een kcal deficit hoeft te hebben om af te vallen.

@Sanne: Als je veel honger hebt in je cut probeer dan vaste maaltijden te hebben op stricte tijden.

Sinds ik weer terug ben op 4 maaltijden per dag ipv 6 heb ik een stuk minder honger in me cut.

natuurlijk ga ik loggen:p :) Mijn knockoutpil is valeriaan.. werkt echt super!!:D
Zo benieuwd waar je aan het eind van de cut eindigt! :D
Valeriaan werkt bij me helaas niet.. Melatonine en verwanten ook niet. St. Janskruid mag ik niet in verband met mijn medicatie..
Moet wel zeggen dat er heus ook wel redelijk goede nachten bij zitten hoor, maar wanneer ik een langdurige periode van geen tot zeer weinig slaap heb, dan schreeuwt mijn lijf en hoofd gewoon om slaap. En zolang bepaalde moeilijkheden die ik persoonlijk ervaar nog niet heb kunnen oplossen rest mij even niet meer dan door middel van zo'n middel er in ieder geval voor te zorgen dat ik blijf functioneren :).

Het beste is inderdaad niet van dat soort middelen gebruiken, maar 1x per maand zou ik me niet druk om maken als het effect gewenst is. Zeker niet met Zolpidem.
Zie ook mijn reactie hier boven bij SP :).
Het heeft ook absoluut niet mijn voorkeur, hoop dan ook dat het lukt om het zo snel mogelijk weer zonder medicatie te doen.
Ben vandaag in ieder geval al een stuk opgeknapt, dus hopelijk duurt het weer lang voordat ik er weer gebruik van moet maken. Laatste keer was volgens mij twee maanden geleden, dus ben er wel van overtuigd dat ik er alleen gebruik van maar wanneer het écht niet anders kan :).

jha is hobby he... kids en vrouwtje moeten er geen last van hebben zo moeilijk is t niet na zoveel jaar :D
Een mooie insteek dat kids en vrouwtje er geen last van hebben ;).
Maare.. Ben stiekem (ok dan, niet stiekem :p) toch erg blij dat mijn vent en ik dezelfde passie delen :D.

Nice legday weer! Geniet nog maar van je laatste bulkmaand :) En mbt mijn laatste cut stuur ik je zometeen even een PM ;)
Ohhh, dan genieten gaat helemaal goed komen! :D
En thanks voor je PM, heb er eentje teruggestuurd! Top!

Lekkere training weer! Ondanks de vermoeidheid knal je door met (V)PR's! ik doe het je niet na. Blijf jaloers op je trainingen en progressie. Je gaat super! Laatste maandje bulken gaat je ook zeker lukken. En die KO pil kan best een keer. kan niet veel kwaad als je het zo weinig doet hoor. Lekker slapen zo he! :)
Toch doe je het zonder het blijkbaar zelf door te hebben wél na, want de prestaties die je neerzet na enorm veel nachten op nagenoeg geen slaap toont een flink karakter ;).
Gisteravond nokkie gegaan en heb sowieso 6 uur goede slaap kunnen pakken, blij mee!
Zijn er nog veranderingen in jouw slaappatroon?

Keto is idd een groot voordeel, aangezien je niet perse een kcal deficit hoeft te hebben om af te vallen. @Sanne: Als je veel honger hebt in je cut probeer dan vaste maaltijden te hebben op stricte tijden. Sinds ik weer terug ben op 4 maaltijden per dag ipv 6 heb ik een stuk minder honger in me cut.
Er zijn zo ontzettend veel verschillende wegen die naar Rome leiden.. Zou willen dat ik bij voorbaat al wist welke weg het best bij me past en het beste resultaat oplevert :o.
Eigenlijk heb ik in de bulk ook altijd vaste tijden voor mijn maaltijden.. Ik kan uiteraard wel minder vaak eten en de maaltijden op mijn eetmomenten vergroten. Het punt is dat ik het heerlijk vindt heel de dag door te eten :o. Maar zeker als ik laag kom in kcal lijken grotere maaltijden me toch handiger, is anders ook zo wat hè, als "maaltijd" 1 rijstwafel :o.

Terug
Naar boven