Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vic zegt tegenwoordig dat IF geen meerwaarde heeft, alleen als je het zelf prettiger vindt. Keto op zelfde kcals als niet keto maakt geen reet uit. Vraag maar aan Lyle MacD.
Interessant. Heb zelf ook wel zo'n dood punt waar ik bijvoorbeeld met die 135 ook niet door kwam. Nu ben ik geen fanatieke powerlifter dus dan neem ik dat maar voor lief en waag ik de poging later nog eens. Ik weet toevallig dat board presses of floor presses ook goed schijnen te helpen om door dat dode punt heen te komen. Misschien naast die speed reps ook interessant voor je
Denk altijd maar: baadt het niet, dan schaadt het niet.. Vind de verbetering van mijn techniek alleen al een mooie winst .
Board presses/floor presses wil ik ook nog eens graag proberen, thanks for the reminder! ^^.
Er zijn nog zoooo veel dingen die ik wil proberen, het is allemaal zo interessant .
Vic zegt tegenwoordig dat IF geen meerwaarde heeft, alleen als je het zelf prettiger vindt. Keto op zelfde kcals als niet keto maakt geen reet uit. Vraag maar aan Lyle MacD.
IF is voor mij sowieso al geen optie.. Lijkt me helemaal niets. Ben er absoluut een voorstander van veel verschillende dingen uit te proberen, maar IF lijkt me zodanig vervelend dat ik niet eens een poging ga wagen .
DL
5 x 50
5 x 60
5 x 70
3 x 80 VPR
F x 85
1 x 85 PR
5 x 75 Na de eerste faal op 85 even een nijdig rondje gelopen en vervolgens met een andere starthouding 1 x 85 met een prima vorm kunnen doen. Bij de eerste poging had ik mijn heupen te hoog, bij de tweede poging kon ik hem meer vanuit mijn benen pakken. Snap nu precies waarom deficit DL's mij kan helpen, vandaag voelde ik duidelijk hetgeen ik beter moet ontwikkelen zodat ik steeds zwaarder kan gaan DL'en.
Leg press 45o
8 x 100
8 x 105
8 x 110
8 x 115 VPR
4 x 120 PR
Glute bridge
10 x 55
10 x 60
10 x 60
10 x 65 PR
Donkey kickbacks in Smith
10 x 10
10 x 14
10 x 16.5 VPR
15 x 10
Abductor/adductor SS
10 x 100/90
10 x 100/90 Niet geheel tevreden over de uitvoering, dus weer even tikkie terug
10 x 100/85
10 x 100/85
Lying leg curl
10 x 22.5
10 x 25
6 x 27.5
15 x 20
SLDL
10 x 35
10 x 40
8 x 45
20 x 30 "VPR", ben wat SLDL betreft ooit gestart op dit gewicht en 5 reps. Dus "soort van VPR". Deze laatste set expres met veel herhalingen gedaan, goed de rek in hammies gehouden, lekker!
Tevreden! Ben vooral blij dat ik alsnog een PR op DL heb kunnen zetten. Uiteraard frustreerde de eerste poging me, maar waar ik voorheen (lees: 1,5 jaar geleden) sowieso had opgegeven kwam dat nu niet eens in me op. Vooral blij dat de vorm ook goed was. Ben me nu in ieder geval bewust waar bij mij de crux ligt wat DL betreft.
Nu ik jou training zie besef ik me dat ik misschien wel liever high rep sldl wil gaan doen. Ik voel mn hammies nu onvoldoende en gewicht gleed vandaag weg door mn klamme handen Geen lekkere treen maar ik zal straks ff loggen
Denk altijd maar: baadt het niet, dan schaadt het niet.. Vind de verbetering van mijn techniek alleen al een mooie winst .
Board presses/floor presses wil ik ook nog eens graag proberen, thanks for the reminder! ^^.
Er zijn nog zoooo veel dingen die ik wil proberen, het is allemaal zo interessant .
Ik blijf jaloers op je trainingen!
mooie (V)PR's overal weer! je knalt lekker door en super ook die DL.
Gekke is.. ik kan mijn SLDL met 65 kg en gewone DL haal ik vaak maar 55 kg.. komt in mijn geval dat ik de lift off niet kan maken met mijn nek/schouders... Echt irritant.
Nu ik jou training zie besef ik me dat ik misschien wel liever high rep sldl wil gaan doen. Ik voel mn hammies nu onvoldoende en gewicht gleed vandaag weg door mn klamme handen Geen lekkere treen maar ik zal straks ff loggen
Die DL ging inderdaad lekker! Ben nog steeds beetje nerveus voor compounds, geen idee waar dat elke keer vandaar komt .
Vindt SLDL op hoog volume lekkerder dan laag volume.. Juist omdat ik pas na een paar reps mijn hammies ga voelen. Ga langzaam helemaal tot op de grond voor die stretch, dan voel je hem goed! Wat klamme handen betreft: magnesium doet wonderen!
Ik blijf jaloers op je trainingen!
mooie (V)PR's overal weer! je knalt lekker door en super ook die DL.
Gekke is.. ik kan mijn SLDL met 65 kg en gewone DL haal ik vaak maar 55 kg.. komt in mijn geval dat ik de lift off niet kan maken met mijn nek/schouders... Echt irritant.
Niet jaloers zijn, ik ben jaloers op jouw prestaties terwijl je op zijn zachtst gezegd zwaar slaaptekort hebt!
Hmm.. Ik neem aan dat de DL voor jou net iets is als squats voor mij? Een belangrijke oefening die je door omstandigheden toch echt moet laten voor wat het is?
Als het er in de toekomst ook niet inzit hoog te gaan met DL's.. Dan rest er niets anders dan het te accepteren en het proberen uit je hoofd te zetten.. Anders zit je jezelf er ook maar mee te pesten..
Af en toe kijk ik ook nog met een scheef oog naar squattende mensen hoor, maar dan besef ik me dat het gewoon echt niet kan en richt ik me maar gewoon op andere mogelijkheden .
Dankjewel, meneer Neet .
Deadliften doe ik nu sinds januari..
Ben vanaf december 2013 bezig maar durfde geen deadlift te doen (I'm bloody serious ).
Op een meet heeft MissH me leren SLDL'en en toen groeide mijn vertrouwen gestaag.. Nu voel ik me zeker genoeg gewoon lekker zwaar te gaan .
Potentieel nut zit hem vooral in het voor sommige mensen makkelijker maken om je aan je dieet te houden imo, aan de andere kant werkt het voor andere mensen weer averechts. Probeer dan wel rondom/na je training te eten en vermijdt situaties waarin je bijvoorbeeld fasted gaat trainen om vervolgens nog een paar uur te wachten voordat je gaat eten.
Potentieel nut zit hem vooral in het voor sommige mensen makkelijker maken om je aan je dieet te houden imo, aan de andere kant werkt het voor andere mensen weer averechts. Probeer dan wel rondom/na je training te eten en vermijdt situaties waarin je bijvoorbeeld fasted gaat trainen om vervolgens nog een paar uur te wachten voordat je gaat eten.
Hmm.. Vooralsnog is het nog steeds geen serieuze optie voor mij wat de aankomende cut betreft.. Mocht ik na de cut dit jaar zoiets hebben van "dit kan toch anders", dan ga ik me er wat meer in verdiepen..
Thanks voor de feedback!
Dat is hoe ik graag roll!
Enne.. IF gaat hem heeuul misschien worden als ik niet tevreden ben over hoe ik de cut dit jaar heb aangepakt . Vooralsnog spreekt het me nog steeds niet aan.. Juist als ik weet "dat ik niet mag eten" heb ik het des te moeilijker .
BP, Wendler cycle 2 week 2
5 x 20
5 x 20
3 x 25
3 x 27.5
3 x 32.5
9 x 35 Drie weken lang 9 reps op 35 kg.. En ik weet heus wel dat inmiddels de opbouwsets zwaarder zijn en het zelfs normaal zou zijn wanneer ik de 9 reps niet meer kan halen, maar ja.. De (v)pr beest in mij was hier natuurlijk niet blij mee .
Incline BP
8 x 22.5
7 x 24 VPR
8 x 22.5
10 x 20
20 x 14 VPR Heb wederom weer eens mogen ervaren hoe bepaalde dingen puur tussen je oren kunnen zitten.. Vind het fijn van een oefening de laatste set licht met veel reps te pakken. Was aan het zwoegen en liep ineens bij de vijftiende rep tegen een muur op.. Stond een kerel naar me te kijken en begon me aan te moedigen, dat hielp al. Laatste rep ging millimeter voor millimeter waarbij ik halverwege vast zat. Hij kwam erbij staan en was in de veronderstelling dat hij licht aan het spotten was. Zegt hij doodleuk dat hij hem alleen maar met zijn pink aanraakte .
Conclusie: er zit vaak meer in, ook al denk je dat dit niet zo is
BOR
10 x 20
8 x 35
8 x 40 VPR
5 x 45 PR, dankzij Tdawg die de schijfjes van 1,25 bezet hield
20 x 32.5 VPR
Arnold press
8 x 9
8 x 10 VPR
8 x 9
10 x 8
Cable overhead bicep curl
10 x 11.3
8 x 14 VPR
8 x 11.3
10 x 9
15 x 6.8
Lever tricep dips
8 x 35
8 x 37.5 VPR
4 x 40 VPR
10 x 30
20 x 20
Front + side raises
10 x 3
10 x 3
10 x 3
10 x 3
Chin-ups
"Met hups":
1 x bw
1 x bw
1 x bw
"Zonder hups":
F x bw
Negatives:
1 x bw
1 x bw
Deze training gefocust op 8 reppers om zo te kijken of ik wat PR's kon zetten, wat helaas alleen bij de BOR is gelukt. Alsnog best tevreden, voel mijn spieren goed .
Week 31 68.5 (2850) gelijk gebleven
Wanneer ik volgende week de 69 niet aantik ga ik naar 2900. Zou mooi zijn al ik aan het einde van de bulk op 3000 kan eindigen. Als ik de komende 2 dagen geen cheats voor de boeg had zou ik nu direct naar 2900 gegaan zijn.
Maarrr.. Morgen paasbrunch en maandag uit eten. En ik ga mij toch echt niet inhouden .
Maandag extra paastrain, dus 5x trainen in plaats van 4.. Goh, wat vervelend..