XXL Nutrition

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
Dat is weer een super mooie en lange training! Je gaat echt goed met je (V)PR's!
Ik merk zelf ook dat BP maar heel langzaam gaat hoor. Ik ben zelf nu met excentrisch 4 seconde terug op 35 kg... Soms 37,5 kg.. dus ik herken dat wel. Maar geicht zegt lang niet alles he! Vergeet dat niet. Ook op licht gewicht groeien spieren als jij je spieren goed aanspant en excentrisch dan wat langzamer gaat. ;)

Wat machine fly's betreft.. ik ben zelf meer van DB fly's.... Heb daar meer controle over lijkt het wel en zo pak je ze ook goed mee. Met machine kan je wel zwaarder maar je hoeft niet te stabiliseren. Heb je ze ooit met DB gedaan? Anders dat eens proberen. :)
Vind het gewoon zo frustrerend dat ik al ruim een half jaar (volgens mij al driekwart jaar) vast zit op de bench.. Dat ik elke keer met een nieuwe aanpak alsnog tegen dezelfde blokkade aan blijf lopen. Maar goed, misschien moet ik het wat meer loslaten en vertrouwen hebben in Wender ;).
Na db flyes heb ik toen die blessure opgelopen, dus die laat ik nog steeds even voor wat het is :o. Heb juist door flyes met machine te doen het gevoel nog enigszins houvast en controle te hebben zodat ik in ieder geval geen rare "bewegingsbaan" maak met mijn armen. Wil binnenkort ook weer eens pecdeck doen, die vond ik altijd erg lekker.. Dan begin ik in ieder geval eens met een oefening die ik ook echt leuk vind :).

Deze?

http://blackironbeast.com/5/3/1/calculator

5 reps in de 1+ week is niet verkeerd hoor Sanne! Het wordt pas vervelend als je de single net aan haalt..of niet haalt..:o
Ja, die bedoel ik! Is hij voorgoed offline denk je?
Hmm, ik snap dat vanuit het oogpunt van het programma Wendler het een goed resultaat is, maar het feit blijft dat ik al meer dan een halfjaar vastzit op de bench.. Ik had gehoopt dat ik meer reps op de laatste set kon halen zodat ik in ieder geval bevestigd kon zien dat mijn kracht is gegroeid en dat ik door veel geduld en het volgen van Wendler eens over dat kutplateau heen zou komen.. Mag absoluut niet klagen over mijn progressie overall, maar wat bench betreft vallen de krachtgains me nogal (lees: flink) tegen. Daarentegen is mijn techniek wel weer flink verbeterd..

daar heb je toch geen calculator voor nodig lol ?

Real 1rm x 0.9 = 1rm
week 1: 75% , 80% en 85% , 5/5/5
week 2: 80%, 85%, 90%, 3/3/3
week 3: 85%, 90 %, 95%, 5/3/1

theoretische max = weight x reps x 0.0333 +weight
Of je telt overal gewoon 2.5kg bij op..

---------- Toegevoegd om 13:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:41 ----------

Naar mijn weten is de calculator niet offline. Als je je techniek hebt gewijzigd moet het uiteindelijk wel vooruitgaan..maar in eerste instantie kun je zelfs wel eens een stapje terug moeten doen..

Kutplateau??? Klinkt als een kleine frustratie ;)

Vind het gewoon zo frustrerend dat ik al ruim een half jaar (volgens mij al driekwart jaar) vast zit op de bench.. Dat ik elke keer met een nieuwe aanpak alsnog tegen dezelfde blokkade aan blijf lopen. Maar goed, misschien moet ik het wat meer loslaten en vertrouwen hebben in Wender ;).
Na db flyes heb ik toen die blessure opgelopen, dus die laat ik nog steeds even voor wat het is :o. Heb juist door flyes met machine te doen het gevoel nog enigszins houvast en controle te hebben zodat ik in ieder geval geen rare "bewegingsbaan" maak met mijn armen. Wil binnenkort ook weer eens pecdeck doen, die vond ik altijd erg lekker.. Dan begin ik in ieder geval eens met een oefening die ik ook echt leuk vind :).
Ik zit al vanaf dat ik weer echt train halverwege vorig jaar al op die max van 1 a 2 x 40 kg... Ben never hoger geweest. Dat is op zich frustrerend.. maar het staat geen groei in de weg. ;) onthou dat in ieder geval.

Oke.. dus juist met DB is het mis gegaan. Dat wist ik niet. :o Ik heb juist met DB het idee meer controle te hebben. Maar het is wel zo dat je ook moet stabiliseren om de positie goed te houden. Dus ik ka me er wat bij voorstellen dat machine nu beter gaat.
Ik kon juist maar weinig gewicht pakken op onze pecdeck machine... Vond hem nooit echt leuk. Geef mij dan maar DB fly's. :D

• #1.085
daar heb je toch geen calculator voor nodig lol ?

Real 1rm x 0.9 = 1rm
week 1: 75% , 80% en 85% , 5/5/5
week 2: 80%, 85%, 90%, 3/3/3
week 3: 85%, 90 %, 95%, 5/3/1

theoretische max = weight x reps x 0.0333 +weight
Ja maar.. Ja maar.. Getalletjes zijn niet mijn sterkte punt enzo.. :grinny:

Of je telt overal gewoon 2.5kg bij op..

Naar mijn weten is de calculator niet offline. Als je je techniek hebt gewijzigd moet het uiteindelijk wel vooruitgaan..maar in eerste instantie kun je zelfs wel eens een stapje terug moeten doen..
Muhh.. Ben ongeduldig.. Heb al zo lang stapjes terug gedaan.. Moetenzaldoordatplatueaugaanknallen!
Over drie weken pomp ik er gewoon 5 x 40 uit joh.. Omdat het kan! :rolleyes:

Kutplateau??? Klinkt als een kleine frustratie ;)
Mwoah.. Kleintje.. ;)

Ik zit al vanaf dat ik weer echt train halverwege vorig jaar al op die max van 1 a 2 x 40 kg... Ben never hoger geweest. Dat is op zich frustrerend.. maar het staat geen groei in de weg. ;) onthou dat in ieder geval.

Oke.. dus juist met DB is het mis gegaan. Dat wist ik niet. :o Ik heb juist met DB het idee meer controle te hebben. Maar het is wel zo dat je ook moet stabiliseren om de positie goed te houden. Dus ik ka me er wat bij voorstellen dat machine nu beter gaat.
Ik kon juist maar weinig gewicht pakken op onze pecdeck machine... Vond hem nooit echt leuk. Geef mij dan maar DB fly's. :D
Ze zeggen dat de aanhouder wint.. ;)
Geen idee wat er exact mis is gegaan toentertijd, kreeg pas de dag erna langzaam last.. Toen het dik begon te worden en begon te verkleuren toch maar een arts opgezocht :o. Denk dat ik te ver ben gezakt ofzo, te ver heb gestretcht. Als ik meer vertrouwen heb ga ik hem in ieder geval zeker weer eens rustig proberen :).

Het is allemaal al eens gezegd, maar wat ik kan bedenken is:
- kracht opbouwen met andere oefeningen
- aan je bench techniek werken, maar dan eerst stapje terug doen in het gewicht
- oefenen met speed liften, om door het dooie/zwakke punt heen te leren rammen
- als de techniek wel goed is, kan je het aantal reps gaan opbouwen, uit eindelijk kan je dan wel 1rep met dat hoge gewicht

• #1.087
Het is allemaal al eens gezegd, maar wat ik kan bedenken is:
- kracht opbouwen met andere oefeningen
- aan je bench techniek werken, maar dan eerst stapje terug doen in het gewicht
- oefenen met speed liften, om door het dooie/zwakke punt heen te leren rammen
- als de techniek wel goed is, kan je het aantal reps gaan opbouwen, uit eindelijk kan je dan wel 1rep met dat hoge gewicht
Thanks voor de feedback!
Wil dadelijk wanneer ik ga cutten ook beginnen met nieuw schema, dus wil er in het plannen van oefeningen rekening mee houden! Denk dat het ook een kwestie van geduld gaat zijn.. Laat dat nou niet echt mijn sterkste punt zijn.. ;)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: Pull (bonus)

Lat pulldown
10 x 25
8 x 32
8 x 39
8 x 41.3 VPR, uitvoering kon beter..
12 x 32

BOR
10 x 20
8 x 35
8 x 40
8 x 45 VPR, maar uitvoering was ruk, even stapje terug
25 x 30 VPR

One arm db row
10 x 10
10 x 12
10 x 14
8 x 16
6 x 18 PR

Side raises / bent over side raises superset nieuw
10 x 3
10 x 3
10 x 4/3
10 x 3
Wat een hilariteit.. Gister en vandaag de trainingen geheel samen met Tdawg gedaan, op zijn tijd zeker goed om naar elkaars techniek etcetera te kijken, dan word je jezelf toch weer bewust van bepaalde gewoontes en dergelijke. Anyway, bent over side raises waren nieuw voor me en kreeg de techniek totaal niet onder de knie. Weet niet wat ik allemaal aan het doen was, maar voelde me echt een kip met flapperende vleugeltjes die maar wat aan het doen was. Geen idee of het door hypermobiliteit komt, maar heb echt flinke moeite met enkele oefeningen. Ik voel gewoon niet hoe idioot ik aan het doen ben. Met heeuull veeuull geduld en veel geproest en gelach uiteindelijk wel enkele nette reps kunnen doen, laten we het erop houden dat bent over side raises nog flink wat aandacht behoeven.. :rolleyes:

Shrugs nieuw
15 x 20
15 x 25
10 x 30
10 x 35

21'ers
x 13
x 15.5
x 13
x 13

Hammer curls
14 x 8
20 x 7
18 x 7
26 x 6
Leeg :o

Wil vandaag gaan zitten voor een nieuw trainingsschema waar ik in mei tegelijkertijd met het beginpunt van mijn cut mee wil starten. Zit er aan te denken push/pull/legs te doen (legs weer twee keer per week). Dit schema wil ik dan tot en met juni aanhouden. Per juli wil ik weer een nieuw schema hanteren waarbij ik vaker ga trainen (vijf keer in de week). Heb daar dan meer ruimte voor en het komt ook mooi uit met het dieper gaan in de cut.

• Like
Waarderingen: GPRO
Mooie training met weer veel (V)PR's! Je gaat nog steeds lekker!
Ik moest ook eerst wennen aan bend over side raise... maar als het eenmaal lukt is het een lekkere oefening!
Ben benieuwd naar je schema. pas wel op dat je in de cut niet té veel traint. Kan ook in je nadeel werken he!

enne.. oefenen in geduld trainen. :o lastig he! :p

lkkre train en aan (v)pr's geen gebrek keep up

• #1.090
Mooie training met weer veel (V)PR's! Je gaat nog steeds lekker!
Ik moest ook eerst wennen aan bend over side raise... maar als het eenmaal lukt is het een lekkere oefening!
Ben benieuwd naar je schema. pas wel op dat je in de cut niet té veel traint. Kan ook in je nadeel werken he!
enne.. oefenen in geduld trainen. :o lastig he! :p
Nog even flink wat (v)pr's proberen te zetten deze laatste weken!
Maare.. Hoe meer ik in de cut train, hoe meer ik kan eten, en dat vind ik toch wel een erg aantrekkelijk idee ;).

lkkre train en aan (v)pr's geen gebrek keep up
Dadelijk hopelijk weer een goede! ^^

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maandelijkse update: centimeters
Borst +0.5
Taille -0.5
Bovenarm +0.5
Bovenbeen gelijk
Heup gelijk

Niet geheel nauwkeurig omdat dit de twee keer is dan ik me door een ander laat meten. Nu echter de "ankerpunten" vastgelegd, dus de volgende meting zal betrouwbaarder zijn. Het volgende meetmoment zal na de eerste twee weken van mijn cut (exact over een maand) zijn.
Even nu de bevestiging dat fatgains erg lijken mee te vallen deze eerste bulk. In verhouding tot wat ik aan kilo´s bij ben gekomen kan ik al voorzichtig concluderen dat ik sowieso mooi wat spiermassa heb kunnen bouwen.

En net alvast wat ingeslagen voor dagje weg morgen, laat ik morgen me nog maar eens flink gaan en genieten van wat zeer voorlopig mijn laatste cheatday gaat zijn :o.
Vooralsnog op de planning : Maltesers, Cote D'or Bon Bon Bloc Cruncy, Mao'am, Ola Happiness Station, lunchbroodje, Shabu Sabu :D

Sushiiiiii :heart:

Doe je geen cheatdays in je cut houden?

• #1.092
Sushiiiiii :heart:
Doe je geen cheatdays in je cut houden?
Sushi is gewoon soulfood, geen beter iets dan dat :heart:
In cut houd ik wel cheatdays, maar wil dat eigenlijk zo veel mogelijk beperken. Vind eens per één a twee maanden wel genoeg.. En dan houd ik het vaak alsnog alleen bij een cheatmeal (maar dan wel allyoucaneat natuurlijk :p)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 1

Deficit DL
10 x 50
10 x 50
10 x 55
10 x 60 VPR
Merk dat mijn lift-off als een malle sterker wordt, heerlijk!

Split squat
10 x 16.5
10 x 20
10 x 20
10 x 22.5 PR
Langzaam uitgevoerd met maximale spanning op spieren. Dit was één van mijn minste favoriete oefeningen (lees: één van de meest hatelijke..), maar op deze manier vind ik hem door de constante spanning een stuk lekkerder.

Vertical leg press
10 x 50
10 x 60
10 x 70
5 x 74 PR
25 x 40

Incline leg press
10 x 40
10 x 50
10 x 60
5 x 70 PR
15 x 40

Lunges met plate "Kai"
20 x 5
20 x 5
20 x 5
20 x 5
Noem hem zo omdat ik het geleuter van Kai rondom lunges erg interessant vind en daadwerkelijk meerwaarde ondervind de uitvoering van mijn lunges te veranderen. Veel meer controle, meer spierspanning, prima squeeze en door de plate boven mijn hoofd te houden goed gespannen core.

Vond dit gewoon een heerlijk training :heart:
Al helemaal omdat ik vanochtend een belangrijke afspraak had rond privé omstandigheden die nogal veel energie van me vraagt en waar ik me veel zorgen om maak. Dit soort trainingen maken mijn dag goed en stemmen mij weer positief :).

hey heb je nu mijn lunges gejat? :D

DIe voel je wel lekker

mooie train
succes met de privéspookjes en de zorgen
niet altijd makkelijk

Metingen zien er goed uit en ook weer een super spetterende training! Ondanks alles! ;)
Ben benieuw hoe het gegaan is. :)

En net alvast wat ingeslagen voor dagje weg morgen, laat ik morgen me nog maar eens flink gaan en genieten van wat zeer voorlopig mijn laatste cheatday gaat zijn :o.
Vooralsnog op de planning : Maltesers, Cote D'or Bon Bon Bloc Cruncy, Mao'am, Ola Happiness Station, lunchbroodje, Shabu Sabu :D
YEEEEEHAAAH! Marvin style cheaten!

Hoelang wil je eigenlijk gaan cutten gezien je maar 1 cheatday per 1 a 2 maanden wilt doen..

Weer supertrainingen Sanne!!:D Geniet er van vandaag, maar dat komt wel goed!:thumb:

ik ken de helft van je geplande cheats niet eens :roflol:

• #1.098
hey heb je nu mijn lunges gejat? :D

DIe voel je wel lekker
Haha, jup!! Heb ze heeuul lang geleden wel gezien in een aflevering "train with Kai", maar tot jij me er weer eens op wees was ik ze compleet vergeten! Nu heerlijke spierpijn waar het zeer hoort te doen, ze hebben hun werk gisteren weer goed gedaan ;). Thanks dus voor de reminder, pluk er nu weer de vruchten van ^^.

mooie train
succes met de privéspookjes en de zorgen
niet altijd makkelijk
Dankjewel meid, lief van je :).

Metingen zien er goed uit en ook weer een super spetterende training! Ondanks alles! ;)
Ben benieuw hoe het gegaan is. :)
Benieuwd hoe ik er eind van de bulk voor sta!
Ik laat je morgen of overmorgen wat weten, ga dan even goed zitten voor een PB terug :).

YEEEEEHAAAH! Marvin style cheaten!

Hoelang wil je eigenlijk gaan cutten gezien je maar 1 cheatday per 1 a 2 maanden wilt doen..

Weer supertrainingen Sanne!!:D Geniet er van vandaag, maar dat komt wel goed!:thumb:
Haha, lekker heeuurr, er wordt hier inmiddels flink genoten!!
Helaas geen Ola Happiness Station meer.. Heb in foetushouding in het apenverblijf gelegen, maakte geen indruk.. Dus nu moet ik op de terugweg maar voor een Whopper gaan. Heel vervelend enzo ..

Wil 4 a 5 maanden gaan cutten. Heb al een strijdplan klaarliggen. Wil die binnenkort in mijn logje onder een spoiler plaatsen zodat er wellicht wat feedback op kan komen :).
Kwam er vandaag alleen achter dat ik de tweede week een reünie van middelbare school in tweede week van de cut heb, fantastisch, muhh :p.

ik ken de helft van je geplande cheats niet eens :roflol:
Nooit zo'n Swirl van Ola op?!
Dat kan echt niet hoor! :cry:

Geen happiness station:sad:

Waar gaat het heen met deze wereld..

nette been train! vrouwen en chocolade he :p

Terug
Naar boven